Log in

View Full Version : Revolver (2005)


bellhop
11 Nov 2005, 07:55
e un joc sau o ghicitoare, el e maestrul coneriilor in cautarea izbavirii sau sau a ultimei provocari/cai - gasirea unui adversar mai destept ca el, care nu poate fii decat el insusi (este totodata fluidul vital care anima societatea, verdele, what makes the world go round -- further inferences Imparatul verde!? El Khidr?), iar adversarul se ascunde in ultimul loc in care ar putea fi ghicit, adica in spatele fobiei si in ultima instanta, ca in orice afacere, este vorba de a lasa o polita, sau "protejarea investitiei", e vorba de cumpene si obstacole spirituale care dobandesc forma materiala si personificari umane pe calea spre tronul ceresc;

de la maestrul flickurilor cu gabgsteri spaghetti si filmaciul ghidusiilor madonnei, cea mai neastepatta surpriza a anului: convolute simbolistice jungiene si o cinematografie super-dementiala obisnuit sa vad numai pe la asiatici, cel mai super-duper-kick-ass-brain-teaser movie vazut in ultimii ani; total anti-sablon (normal! cinic vorbind, la un film fara plot ce restrictii poate sa aiba) -- faza cu Sooter cand i se pune pata si incepe sa lichideze la mafioti..genial, coloana sonora atit de subtila pe nota de bas, scenelee manga :w00t: nu-mi venea sa cred!! frameurile sacadate in momente limita, sound-cuturile, modul reuseste sa induca tensiunea personalitatii duale... crazy Guy!;

un film despre care s-ar putea scrie un eseu, sau o teza de doctorat in psihologie de o persoana cu ceva background in esoterism si filosofie (Creanga de aur, trecand prin literatura kabbalista si pana la Alain Fienkelkraut);

cum nu ma pricep la eseie, fac doar oficiu de a arata cu degetul and invite, but caution, don't get your grey matter burnt out!

ah, si ce ma distreaza cum il desfiinteaza criticii de buzunar carora nu le iese numarul de cuvinte sau pasenta cu introducere, cuprins si incheiere... :hmm:

Ambra Blu
11 Nov 2005, 10:30
Fratica, m-ai facut foarte curios.

Ambra Blu
25 Nov 2005, 22:07
Revolver - live

Am intrat in minutul zece al filmului si nu imi explic cum poate omul asta sa regizeze asa de misto. Scena cind eroul cade pe scari m-a lasat masca (nu numai unghiulatiile si montajul, ci, mai ales, postura finala in care se regasesc toti gangsterii, ca intr-un soi de pieta). Revin cu amanunte.

Da, l-am vazut. Este cel mai bun film al lui Guy Ritchie as of now. Si-a decantat, filtrat, fermentat stilul, l-a curatat de glumite si a reusit sa-l aduca la maturitate. Sint atitea surse, mai mult sau mai putin directe (Kill Bill, Elephant, Ghost Dog - v. cei cinci gangsteri care urmaresc un film, cinematograful asiatic, etc), autoreferentiale uneori, incit m-am intrebat daca originalitatea lui Ritchie nu provine tocmai din ars combinatoria asta postmoderna. Sa mixezi intr-un mod cvasi irecognoscibil sursele si sa le prezinti intr-un ambalaj nou e ca si cum te-ai indeletnici cu crosetatul: un fir de-aici, unul de dincolo si, cind puloverul e gata, nu mai stii de unde sa le tragi.

Mai e ceva din Ritchie ala vechi: tot gangsteri britanici, tot nume haioase (Mr Green - Reservoir Dogs, anyone?), situatii alambicate, spargeri, etc. Dar acum avem un personaj mult mai in carne si oase care, desi o arde manierist in monoloage, seamana mult mai mult cu oamenii decit personajele lui de pina acum. In plus, scenele cu impuscaturi in particular si violenta in general si-au pierdut caracterul de desen animat cu oameni, si sint chiar brutale. E ceva dureros, usor filozofic, dramatic in sensul bun in filmul asta. Secventa impuscaturii din restaurant, cu cei doi combatanti, Macha si asiatica, intinsi pe podea, violenta la orizontala, ca in Full Metal Jacket mi s-a parut foarte misto.

Din punct de vedere vizual, nici nu mai vorbesc: e montajul ala la care a excelat dintotdeauna (vezi conversatiile intre personaje, cu ecouri din Sexy Beast), cadre foarte stilizate, foarte curate, fashion shots, filtre de culoare, rosii, albe, albastre, a jucat foarte bine si pe sunet (o gramada de bridge sounds si taieturi pe beat, frame-uri repetate sau taiate), slow motionuri bagate discret. Neasteptat la un glam , pop artist ca el sa vad cadre cu picturi si arhitectura clasica, hmmm. Muzica, prezenta mult mai in background ca de obicei la el, si urcind la momentele potrivite. Ma repet, desi am avut sentimentul de deja vu, nu m-a deranjat asta si, in final, produsul mi s-a parut foarte original. Iar pentru orice wannabe film director (ca mine, say) filmul asta e lectie de regie. Mi-a placut mai mult decit ifosele lui Vinterberg in Dear Wendy, sau intimismul violentei (cica) din A History of Violence. Mai mult decit Kill Bill 2 si la fel de mult precum Kill Bill 1.

PS: Singurul letdown, treaba aia cu split personality, a la Usual Suspects, Fight Club, Memento, Borges, etc

bellhop
28 Nov 2005, 09:37
ba, daca ziceai ca nu ti-a placut te-mpuscam! :)

daca ajungi sa-ti placa prea mult, tot o sa trebuieasca sa te-mpusc, din motive de split-personality disorder :x

XmasBug
18 Dec 2005, 20:51
Scene cu replici repetitive "ad nauseam", aceeasi idee Harvey's Beautiful Mind meets the Secret Window of Fight Club's Secret Garden, realizata prost de data asta, si mai ales dorinta scremuta de a fi cat mai mult originali si inteligenti.

Pot sa zic ca a fost cea mai penala tentativa de mob-flick ever made? ;))

Ambra Blu
18 Dec 2005, 23:41
Poti sa zici, dar imi rezerv dreptul de veto absolut si irefutabil.

bellhop
20 Dec 2005, 00:09
Pot sa zic ca a fost cea mai penala tentativa de mob-flick ever made? ;))

ai perfecta dreptate; mob-flick, you just got what you paid for!
data viitoare ai grija ce vrei sa vezi :hmm:

gionloc
08 Jan 2006, 19:02
wow wow wow

faceti loc, sa intre Mr. Ritchie!

de data asta, adica acum este regizorul pe care-l asteptam. daca in primele cinci zece minute mi-am spus ca actiunea va fi iarasi o imbarligatura gen Snatch, muzica imi zicea ca nu o sa greseasca nimic!! iar de la scena caderii pana la final... mmmmmmmmm...

filmul mi-a placut tare tare mult. e de-a dreptul CRIMINAL, si asta se datoreaza inprimul rand - in cazul meu - faptului ca nu ma asteptam sa vad un Ritchie atat de matur: era un tip ghidus, pus pe sotii, neserios la final.
ei, da' intre timp omu s-a insurat, are copil... nu mai este vreme de joaca.
acum e chiar un regizor serios!!

ca atmosfera e o intalnire intre tarantino si lynch, alunecand cand intr-o parte, cand in cealalta.

dar nu e nici unul nici unul nici celalat, e un Ritchie pur, care acum isi stabileste standardul!

gionloc
11 Jan 2006, 23:31
revin aici.

elementele care il fac formidabil pe revolver - cele subliniate de ambra - il fac dezagreabil in ochii celor care prefera un stil mai onest, mai fara inflorituri si desteptaciuni (poate gratuite). adica, ar putea zice ei, filmu' sa nu prea fie o pledoarie estetica, manierism, inflorituri cu iz filosofic. astea il fac putin snob pe revolver... prin faptul ca 'dom'le, nu prea inteleg io ce-i cu constiinta, ce inseamna sa controlezi mintea cuiva, cum drac sa ai prieteni imaginari, vecini de celula... ce-i cu durerea ta devenind defectul celorlalti atunci cand tu iti schimbi sistemul de valori, ce-i cu atatea filmari smechere', la la la. chiar daca nu is apropiate cum se cuvine se poate spune, a, da, filmul e excelent, nu prea stiu ce-i cu el, dar suna bine, se misca bine! asa ca da bine sa il iau in brate.

Cinemania
21 Jan 2006, 20:08
incep cu asta: cea mai mare greseala pe care o poate face cineva este sa nu recunoasca faptul ca la Guy totul se reduce la STYLE

crosetand a introdus un nou stil de film...ce rost are sa-ti transmiti mesajul intr-un mod aplicat de alte zeci (sute, mii...?) de cineasti?! trebuie neaparat sa te apuci si tu sa dai lectii de viata? de ce sa nu aduci arta vizuala si auditiva pe o noua culme, si tot asa...?
a meritat asteptarea de dupa Snatch (Swept Away nu m-a interesat din prima si o consider o besina scapata de Guy din greseala in public)...
deja putem vorbi de cei 3 Ritchie...fara indoiala sunt asemanari intre Lock, Stock..., Snatch si Revolver, dar luate separat se pot compara cu trei articole vestimentare: pantalonii de stofa, costumul impecabil si jobenul magic...and they look damm good on Ritchie, don't they now?!

judeca filmul lui Ritchie dupa storyline si ti-ai taiat craca...pierzi ce-i mai important...ai chef de lumina in storyline? uita-te la film a doua oara, cu caietul de notite in fatza, pixul in stanga si cu dreapta pregatit la fiecare 10 secunde sa apesi pause, rewind, play...

Jason Statham...ii vine bine barba...am I the first to notice it? s-a maturizat, asa ca are voie sa-si lase putina barba, nu? a jucat super

Ray Liotta...a nice surprise as always...nu ca nu i-ar veni bine rolul de gangster

cuplul Zach & Avi (Shut up and sit down, you big ball fuck!, anyone? :D ) si facut treaba la fel de bine

mai vb

tailgunner
23 Jan 2006, 14:09
"And God help you if you use voice-over in your work, my friends! God help you! That's flaccid, sloppy writing. Any idiot can write a voice-over narration to explain the thoughts of a character."
Brian Cox as Robert McKee in Adaptation

Replica asta (ma rog, in forma ei aproximativa din memorie) mi se invirtea in cap in primele 15 minute ale revolverului lui Guy Ritchie (indreptat de data asta fix catre timpla regizorala), un film care incearca so hard sa fie stylish (si aproape reuseste) incit uita cit de gaunos, pompos, fitsos ii e scenariul (demn de altfel de un Donald Kaufman).
(alta paranteza: spre lauda lui, Ritchie l-a mai periat, scapind de scamele kabbalistice care-l cotropeau, la un moment dat avea monoloage despre ce e materia, un intro cu intrarea camerei in piatra pina la nivel subatomic si indepartarea ei la nivel cosmic, tot felul de gretosenii filozoficesti pe care nevasta i le serveste la five o'clock tea). Dar tot au mai ramas destule. Q: why is there a twelve on the back of a ten dollar bill? see your local Kabbala club for an answer (or several).
Lock Stock si Snatch erau funny (Vinnie Jones : "I see replica written on the side of you gun", Statham: before ze germans get 'ere, Pitt: d'yer like dags, a caravan, etc), fast paced mindless pleasures with mockneys. Noul "Guy does Vegas" (nu fara momente sclipitoare: cazutul pe scari, asiatica asasina cu gitul perforat, the Sorter killing spree) isi ia intr-atit in serios misiunea de fake-brow "psihologic" (care se rezuma in fapt la citeva poncife despre you&me, the enemy, the smarter opponent virite in ciorbita si mestecate bine, voua Statham in lift nu v-a amintit de Gollum reflectat in apa?) si o lalaieste repetitiv pina te face sa-ti pui miinile in cap.
brain-teaser? puhleeease (vezi Donald Kaufman). teza de psihologie? double puhleease. influente irecognoscibile? say what? ciorbita de Tarantino cu crutoane de Fincher, presarata cu un pic de Lynch, si pe unde mai incape costita de Ritchie. Let's call a spade a spade, this movie sucks.
La plusuri, mustata lui Statham care-l face sa arate ca un porn star from the seventies, Liotta in briefs, cuplul pasabil de imaginary friends, si faptul ca Ritchie mai stie cum sa faca un "shoot-out". Cam atit

Ambra Blu
23 Jan 2006, 14:43
(alta paranteza: spre lauda lui, Ritchie l-a mai periat, scapind de scamele kabbalistice care-l cotropeau, la un moment dat avea monoloage despre ce e materia, un intro cu intrarea camerei in piatra pina la nivel subatomic si indepartarea ei la nivel cosmic, tot felul de gretosenii filozoficesti pe care nevasta i le serveste la five o'clock tea).

Mi-ar fi plãcut sã vãd asta în film. Pãcat cã a scos-o. Am fi avut permutatio cu gangsteri, foarte tare.

bellhop
24 Jan 2006, 02:42
..
brain-teaser? puhleeease (vezi Donald Kaufman). teza de psihologie? double puhleease. influente irecognoscibile? say what? ciorbita de Tarantino cu crutoane de Fincher, presarata cu un pic de Lynch, si pe unde mai incape costita de Ritchie. Let's call a spade a spade, this movie sucks.


esti prost! citesti si nu stii ce sa citesti, ai citit despre acest film exact cat ai inteles si n-ai retinut din film macar ca trebuie sa cauti sa intelegi si ce nu reusesti sa pricepi: you can only get smarter by playing a smarter opponent; and that opponent is not you, because you are stupid and you are happy with yourself being like that, so that's why you cannot get smarter; Enjoy yourself ! :hmm:

daca tot n-ai priceput si nu vrei sa pricepi mai bine stay away, ca te faci de ras daca te mai si dai fudul, n-are rost sa te dai in stamba c-ai vazut si tu un film si tocmai pe ala pe care nu l-ai intelees..; si nu veni cu citate din "clasici" in lead ca un predicator si comparatii de ocazie filmul/scenariul n-are nimic de a face cu Kauffman si Lynch, Kauffman e intr-adevar un gaunos - hollow crap! daca iti place ramai si tu ca el, iar Lynch e un batrinel senil, mai citeste, mai evolueaza;

tailgunner
24 Jan 2006, 15:35
bellhop, de ce devii tu isteric cind ti se calca preste preferinte? un calmant, o ceasca de lapte, ceva, ajuta...dar tu sari ca fufele toante sa zgirii. dupa ce ca faci sugestii tembele (imparatul verde), mai si acuzi de neintelegeri. Ba filmul e foarte usor de inteles ca o parabola facila despre Diavol (unde the opponent = uneori the enemy = the Devil intr-o intreaga traditie teologica de care tu habar n-ai), invins prin altruism (daruire)de catre o figura "cristica" care sufera (Green e pasiv in majoritatea filmului, inghite si daruieste), petrece trei zile de simili-moarte, apoi invie (you are risen, ii spune Avy la telefon), si intelege, e facut sa inteleaga ca LACOMIA e diavolul e vocea aia care te fraiereste ca de fapt esti tu (why the fuck does it still hurt?,). Blabla. Daca pici in fundulet la maxime cu ghiotura, filmul asta e intr-adevar pentru tine.
un detaliu interesant: cind Green e la spital, in spatele sau sint doi saculeti de perfuzie, unul verde, unul auriu, iar pe o tabla scrie "sam" si dedesubt "green", asa ca asocierea Jake Green=Sam Gold o vezi (daca nu pici in poponeata la maxime si te extaziezi ca fatucele) din primul sfert de ora.
The name is Valium, my friend, ...and carry these suitcases to rooms 13 and 86 (ale caror semnificatii cabalistice te las sa le descoperi singur). No tip this time.

herbert
24 Jan 2006, 15:44
Revolver este filmul din 2005 pentru care n-am avut rabdare, desi e binisor filmat... rezumand: "R" este imaginatia delirant-dureroasa a unui constipat...
asta e, nu m-a prins, nu-i pt mine...
dar, generos si intelegator cum sunt, ma bucur ca si-a gasit admiratori si pe plai mioritic...

Ambra Blu
24 Jan 2006, 16:41
Ba filmul e foarte usor de inteles ca o parabola facila despre Diavol (unde the opponent = uneori the enemy = the Devil intr-o intreaga traditie teologica de care tu habar n-ai)

Se prefera, totusi, denumirea de the archenemy. Si, da, despre sah se zice ca e joc diavolesc, pentru ca, tot incruntindu-ti mintea, te duci departe de seninatatea si numbnessul crestin.

De fapt, eu am venit de altceva aici, sa incurajez full contactul dintre voi doi. Pe de alta parte, nu pot sa nu va reamintesc ca mie filmul mi se pare foarte tare. Hai, good night, good fight.

bellhop
28 Jan 2006, 18:35
bellhop, de ce devii tu isteric cind ti se calca preste preferinte? un calmant, o ceasca de lapte, ceva, ajuta....

err..I was talking to my self, don't bother; da, vorbeam cu mine insumi, eram in lift si mi-am adus aminte de orhidee :?; please ignore my p(r)ost, and take care; nu ma intereseaza cabala, good luck to you!

Airlight
28 Jan 2006, 19:13
corecta si la obiect IMO decodarea lui tailgunner, n-as zice in plus decat ca revolver e exemplul de unde poti s-ajungi cand o faci tot timpul pe smecherul - cateodata iti iese, dar nu mai e nimeni in sala sa observe..

Mala Portugal
29 Jan 2006, 13:29
Uh, The Usual Suspects iese la brat cu Fight Club , il calca pe bascheti pe Tarantino si valseaza cu sobrietatea celui care vrea sa-si ascunda dildoul de aur (Gold da?) infipt intr-un loc. Frankly, nu cred ca Guy s-a inteleptit in vreun fel renuntand la glume, asa cum nu cred ca morga e apanajul maturitatii.
Ca abilitatile regizorale i s-au imbunatatit, probabil e adevarat, dar n-ar strica daca cineva i-ar inmana un scenariu decent. In asta e prea mult showoff pentru gustul meu.
Aaaa, misto soundtrackul

Terror_IST
09 Feb 2006, 20:50
O intrebare: care este semnificatia titlului? Are vreo legatura cu efectul de recul?

RinTinTin
10 Feb 2006, 12:44
..
brain-teaser? puhleeease (vezi Donald Kaufman). teza de psihologie? double puhleease. influente irecognoscibile? say what? ciorbita de Tarantino cu crutoane de Fincher, presarata cu un pic de Lynch, si pe unde mai incape costita de Ritchie. Let's call a spade a spade, this movie sucks.


esti prost! citesti si nu stii ce sa citesti, ai citit despre acest film exact cat ai inteles si n-ai retinut din film macar ca trebuie sa cauti sa intelegi si ce nu reusesti sa pricepi: you can only get smarter by playing a smarter opponent; and that opponent is not you, because you are stupid and you are happy with yourself being like that, so that's why you cannot get smarter; Enjoy yourself ! :hmm:

daca tot n-ai priceput si nu vrei sa pricepi mai bine stay away, ca te faci de ras daca te mai si dai fudul, n-are rost sa te dai in stamba c-ai vazut si tu un film si tocmai pe ala pe care nu l-ai intelees..; si nu veni cu citate din "clasici" in lead ca un predicator si comparatii de ocazie filmul/scenariul n-are nimic de a face cu Kauffman si Lynch, Kauffman e intr-adevar un gaunos - hollow crap! daca iti place ramai si tu ca el, iar Lynch e un batrinel senil, mai citeste, mai evolueaza;

ce vehement. Lynch totusi are un "The Straight Story", care ii evidentiaza valoarea. Revolver e doar un film care incearca mult, dar nu reuseste nimic. Incearca sa fie filmul secolului, dar reuseste sa fie doar un amalgam stupid. Si nu e vorba de a "nu intelege" ideile filmului, ci de ideile respective, in sine.
phuck off.

bellhop
12 Feb 2006, 17:00
Revolver e doar un film care incearca mult, dar nu reuseste nimic. Incearca sa fie filmul secolului, dar reuseste sa fie doar un amalgam stupid. Si nu e vorba de a "nu intelege" ideile filmului, ci de ideile respective, in sine.
phuck off.

sure of yourself?

I beg to dream and differ (*)

RinTinTin
13 Feb 2006, 11:25
Pretty sure. Substratul asa-zis filosofic e subtire, si foarte layer-izat, ca sa dea bine. Un film care vrea sa te faca sa crezi ca esti intelectual, vorba nushcui de pe acest forum..Ma pish pe Revolver, pacat de imaginea super.

Cinemania
13 Feb 2006, 14:08
de fapt, e foarte interesant cum se pisa Guy in capul unora :D ...am mai spus-o si o repet: la Guy totul se reduce la stil...tipu' nu e vanator de cinefili "intelectuali"...tematic, filosofic etc. vorbind, Guy nu vine cu nimic nou, dar ca forma de prezentare a produsului e un tip original...asa ca nu mai cauta substraturi printre straturi, ca s-ar putea sa iei o spalatura sarata

RinTinTin
13 Feb 2006, 15:19
de fapt, e foarte interesant cum se pisa Guy in capul unora :D ...am mai spus-o si o repet: la Guy totul se reduce la stil...tipu' nu e vanator de cinefili "intelectuali"...tematic, filosofic etc. vorbind, Guy nu vine cu nimic nou, dar ca forma de prezentare a produsului e un tip original...asa ca nu mai cauta substraturi printre straturi, ca s-ar putea sa iei o spalatura sarata
Da, bine ai spus. Cum se pisa Guy in bunul gust, ar trebui nuantzat. Stil gaunos, inseamna lipsa de valoare. Se pare ca tu ai gustat din belsug substantsa sarata, de-o apreciezi atat de mult...
Guy a facut un film prost, fara nici un fel de noima, si atat. Putea sa faca expozitie de fotografie cu gangsteri, daca voia "stil".

Cinemania
14 Feb 2006, 12:14
de fapt, e foarte interesant cum se pisa Guy in capul unora :D ...am mai spus-o si o repet: la Guy totul se reduce la stil...tipu' nu e vanator de cinefili "intelectuali"...tematic, filosofic etc. vorbind, Guy nu vine cu nimic nou, dar ca forma de prezentare a produsului e un tip original...asa ca nu mai cauta substraturi printre straturi, ca s-ar putea sa iei o spalatura sarata
Da, bine ai spus. Cum se pisa Guy in bunul gust, ar trebui nuantzat. Stil gaunos, inseamna lipsa de valoare. Se pare ca tu ai gustat din belsug substantsa sarata, de-o apreciezi atat de mult...
Guy a facut un film prost, fara nici un fel de noima, si atat. Putea sa faca expozitie de fotografie cu gangsteri, daca voia "stil".

m-ai inteles gresit...nici nu ma mir, de fapt...apropo de nuantari: Guy s-a pisat, de fapt, in gustul tau

RinTinTin
14 Feb 2006, 17:23
de fapt, e foarte interesant cum se pisa Guy in capul unora :D ...am mai spus-o si o repet: la Guy totul se reduce la stil...tipu' nu e vanator de cinefili "intelectuali"...tematic, filosofic etc. vorbind, Guy nu vine cu nimic nou, dar ca forma de prezentare a produsului e un tip original...asa ca nu mai cauta substraturi printre straturi, ca s-ar putea sa iei o spalatura sarata
Da, bine ai spus. Cum se pisa Guy in bunul gust, ar trebui nuantzat. Stil gaunos, inseamna lipsa de valoare. Se pare ca tu ai gustat din belsug substantsa sarata, de-o apreciezi atat de mult...
Guy a facut un film prost, fara nici un fel de noima, si atat. Putea sa faca expozitie de fotografie cu gangsteri, daca voia "stil".

m-ai inteles gresit...nici nu ma mir, de fapt...apropo de nuantari: Guy s-a pisat, de fapt, in gustul tau
da, e vina mea ca am vazut pana la capat mizeria. asa merit, dealtfel..
oricum, ai o atitudine de cinefil la varsta Tarantino si Guy Ritchie, esti un neinteles.. get fockin` lost.
Revolver a fost un film prost.

Cinemania
15 Feb 2006, 15:39
r.i.p.