PDA

View Full Version : A History of Violence


Ambra Blu
31 Oct 2005, 07:10
Rezultat din impreunarea westernului (si mitul celui care isi apara proprietatea cu pusca in mina) cu political correctness si some American dream stirred in for good measure, filmul lui Cronenberg poate sa joace si in liga lui Blue Velvet, si a lui Elephant si, totusi, sa fie mall-pleaser (sintagma nu imi apartine, e preluata din vol 41/no. pe sept-oct 2005 din Film Comment, pe care vi-l recomand spre lecturare, sa nu mai scriu eu aici). Filmul are, din cite am observat eu, un body-count de 10, ca vad ca se poarta, mai nou, sa iti numeri mortii din filme. In plus, mai are si doo scene: una de fut (sotia imbracata in cheer leader) si una de rut (el si ea intr-o partida minioasa, pe scari, ca in Donnie Brasco).

Intr-un catching phrase, filmul ar sta sub incidenta lui from zero to family hero, and back.

Stilistic: un wide angle (27 mm) omniprezent, intim si deloc separationist, care integreaza foarte organic personajele in cadru, plus o cromatica si un ecleraj care imi amintesc de Spider si Crash.

Alex Leo Serban
31 Oct 2005, 11:19
bai, m-ati innebunit cu 'political correctness'-u asta, de-l gasiti peste tot - si tu, si notorel :?
unde naiba l-ai vazut??

in rest, de acord: western 'psihologic' meets 'existential(ist)' slasher pe un canon clasic (neasteptat - poate - din partea dlui d.c.) = best cronenberg since 'crash'! ('spider' was way too self-important...)
black humor galore & one of the sizzlest sex-scenes in years :P
a definite must.

Ambra Blu
31 Oct 2005, 12:45
bai, m-ati innebunit cu 'political correctness'-u asta, de-l gasiti peste tot - si tu, si notorel :?
unde naiba l-ai vazut??

In felul in care familia asta all-American preia, fair and, surtout, square, politica USA.


black humor galore a definite must.


Cum e aia... De ce ti-ai ales numele asta (fals)? Si el: 'it was available'.

Alex Leo Serban
31 Oct 2005, 14:28
bai, la faza asta m-am pishat pe mine de ris (la cannes)...
si nu numai eu!
iar un dobitoc de american, de undeva din spate, ne-a 'apostrofat': 'why can't you take it seriously, for fuck's sake?!'
chestie la care s-a ris again, da doar pe-nfundate, ca tipu parea agresiv;
cred c-a fost o reactie (a noastra) politic corecta ;)

bellhop
01 Nov 2005, 07:42
bai, la faza asta m-am pishat pe mine de ris (la cannes)...si nu numai eu!
iar un dobitoc de american, de undeva din spate, ne-a 'apostrofat': 'why can't you take it seriously, for f***'s sake?!'


no offence, dar sa rizi in hohote la un film de asemenea tensiune pentru little rants, it does seem like embarassing, ca sa nu zic prostesc, so I kinda sympathize with the fellow yankee; eu l-am vazut fara sa clipesc macar;

pe de alta parte, filmul nu e despre aparatul gospodaruiei cu pusca in mana ci despre istincte primare, like survival and redemption, so I suggest domniilor voastre to take a second watch and stop giggling :huh:

off topic, e uimitor cum se uita europenii la America si pricep tot altfel; de pilda, finlandezii se uita la Conan late night show doar pt ca the crazy Conan seamana cu presedinta lor (la fizionomie), nu pt. ca ar ar fi inebuniti dupa jokes :) ;

Alex Leo Serban
01 Nov 2005, 09:57
u sorta miss the point: line-ul ala era facut sa rizi la el!
can't borrow laugh ;)

Ambra Blu
04 Nov 2005, 13:19
Apropo de Americile astea redescoperite (de la Columb incoace): prefer reprezentarea lumii la Cronenberg (huh, huh, in 'A History of Violence'), unor iconoduli in denial care reinventeaza geografia unui topos (von Trier si Vinterberg) de referinta afectiva: leaganul unde nu s-au nascut si n-au crescut. Asta au invatat si ei: ca, ca America sa se uite le ei, trebuie sa o violenteze, vai si amar de cine i-a invatat aceste tehnici patibulare.

PS: Acest mesaj a fost scris doar pentru a folosi cuvintul 'patibular', de achizitie recenta.

bellhop
11 Nov 2005, 07:34
Apropo de Americile astea redescoperite (de la Columb incoace): prefer reprezentarea lumii la Cronenberg (huh, huh, in 'A History of Violence'), unor iconoduli in denial care reinventeaza geografia unui topos (von Trier si Vinterberg) de referinta afectiva:

sa vezi ce suparaciuni de reprezentari ale americii fac hispanicii, a fost recent un festival sud-americanez--America gonef! ptiu-ptiu... :lol: ;

la polul opus, Be there or Be Square e unul din filmele mele favorite despre America, by a non-american 8) ;

EgoN
30 Nov 2005, 13:23
f. misto. putin din stilul fratilor coen (black humour), putin din subtilitatea lui van sant (elephant)...

trivia: l-a ruga pe domnul regizor cristi puiu, in cazul in care citeste acest forum, sa nu mai clefaie in timp ce mananca popcorn in randul din fata :x .

Ambra Blu
30 Nov 2005, 13:25
trivia: l-a ruga pe domnul regizor cristi puiu, in cazul in care citeste acest forum, sa nu mai clefaie in timp ce mananca popcorn in randul din fata.

Cine e cristi puiu?

BeNnY
06 Dec 2005, 01:02
Political incorrectness e atunci cand in opening scene este impuscata in cap cu un revolver o fetita de 6 ani. Iar faptul ca Tom Stall e un membru perfect al unei comunitati perfecte care are un restaurant perfect unde vin oameni de cele mai multe ori perfecti, nu face filmul politically correct, deloc. Doar ecranizarea american dream-ului percutat de un individ cu un singur ochi. Batalia dintre Tom Stall si Joey Cusack e sublima si e absolut meritul lui Viggo Mortensen care e la fel de surprinzator ca Cronenberg in filmul asta.

Alex Leo Serban
06 Dec 2005, 11:31
re:venind la kestia cu 'corectitudinea politica' (pe care eu, in cont., nu o vad in filmu asta!): faptul ca e o familie d-asta, all-american, normanrockwelliana & stuff - nu e o kestia de 'p.c.', ci de mock-normality, un setting pe care dezv. ult. a actiunii il dinamiteaza cu subtilitate & subversiune - o subversiune mai subtila decit the usual cronenberg fare ;)
ca sa fie 'p.c.', ar fi trebuit sa fie o realitate cosmetizata. or, e evident ca nu e!
cu incorectitudinea pol. sint de acord.

st3fan
07 Dec 2005, 02:05
Batalia dintre Tom Stall si Joey Cusack e sublima si e absolut meritul lui Viggo Mortensen care e la fel de surprinzator ca Cronenberg in filmul asta.
Protagonistul stia bine cine este cu adevarat.Era Joey toata ziua, doar ca masca totul prin faptul ca traia "the american dream".Avea o slujba, casa, copii, nevasta buna...Si ii placea chestia asta, mai exact si corect spus se obisnuise.Asta e si unul din mesaje, ca american dream-ul ajunge sa te acapareze.Apoi, absolut intamplator, este nevoit sa isi aduca la lumina killerul din el, (voluntar sau involuntar, discutabil) so bye bye "perfect life", ca trecutul vine din urma si trebuie rezolvat.(misto cand cade in genunchi pe marginea lacului si se spala...de fostele probleme).Un alt punct in plus ca l-a omorat pe fratior direct, fara replici la sentiment sau chestii de genul.Bun si finalul silent, deci un film bun, dar atat.

cherryblossom
07 Dec 2005, 21:37
adica daca ai o slujba, casa, copii, nevasta se cheama ca traiesti 'the american dream'?

herbert
07 Dec 2005, 22:28
mi-a placut ultimul Cronenberg. coerent si antrenant, domesticit si normalizant, cum nu prea obisnuia canadianul (cel putin asa l-am perceput eu pana acum). un film de top pt 2005. 7/10.

st3fan
08 Dec 2005, 14:28
adica daca ai o slujba, casa, copii, nevasta se cheama ca traiesti 'the american dream'?
Toate sunt componente ale acestui "vis".Viata aia plictisitoare, uzuala, de "hai sa ma trezesc si azi ca sa se faca seara sa dorm iar".(evident ca cei care sunt acaparati in totalitate de aceasta stare robotica nu au cum sa isi dea seama).

Leonard
10 Dec 2005, 11:36
lol

Nae
11 Dec 2005, 01:33
sorry to interrupt.
filmul asta este dupa parerea mea un main-stream 100%. in timp ce ma distram la "asociatii...diverse" l-am vazut si eu, si tare am fost curios sa va las sa discutati despre el, crezand ca o sa gasesc un raspuns la intrebarea:"dece este filmul asta'iconoclast'?"
raspunsul insa nu-l prea gasesc, mai mult, discutii numai despre 'anti-americanisme da sau ba' si alte mici idei incercand sa spuna dece este bun filmul....

dupa parerea mea, 'history of violence' este un film scris prost, cu multe gauri in scenariu, cu multe scene cheie rezolvate 'deus ex machina' si cu personajul principal lasat in interpretarea libera a spectatorului... scnenele bune sunt facute din regie, si felul in care este povestita aceasta povestea banala si slaba.
incepand cu prima scena (reamintesc: cei doi 'bad-guys' plecand de la locul ultimei fapte, filmat intr-un take de 5 minute), care te 'pacaleste' trimitandu-te la un film de genul Quentin Tarantino, si terminand cu scena muta din casa personajului principal, filmat, montat si construit subtil in felul lui Gus Van Sant, care finalizeaza povestea intr-o nota linistita, si totusi nesigura (nu vreau sa folosesc cuvantul 'subred' aici, ca este missleading), filmul are contunuitate si o doza de suspans care este facuta interesant. in multe scene, "surprizele" sunt cele care te prind si te tin atent mai departe (v: scena de futai in cheerleader-style, scnea de futai pe scari, scena lui fugind acasa crezand ca the bad guys acolo vor sa ajunga, si scena seaca de head-shot data fratelui protagonistului)... din pacate, povestea nu sustine din plin aceste mici perle, si astfel, greutatea lor cinematografica ramane suspendanta undeva, fara sa foloseasca povestii.
mesajul insa este clar. discuta despre 'pro/anti-americanism' n-are nici un sens, pentru ca nu asta este tema filmului. filmul nu incearca sa fie o critica socio-potica, ci vrea sa intre mai adanc in psihologia caracterelor, care, mai ales in cazul protagonistului, este plina de o ura si de o violenta ascunsa.

din pacate, ideia se pierde in multe scene (v: scena fiului care se bate cu un alt tip in scoala, scena fratelui care-si impusca subalternii, etc) din cauza neglijentelor crunte in constructiile de personaje secundare. totusi, filmul culmineaza in ideie cu scena de futai pe scari, care este filmata si facuta genial, si care este prinsa din nou in urmatoarea scena, cand avem CU-ul cu spatele ei cicatrizat, intr-o dimineata noua (nice, symbolically speaking)
la fel de reusita cred ca este scena de final, care sta in picioare, facand concluzia.... fiica lui il iarta. deh, din pacate aici filmul nu se termina, si si fiul si sotia ii intind mancarea ca gest de iertare, chestie care din nou arata, dupa parera mea, deficientele in constructia personajelor secundare.

dupa a doua vizionare (azi), filmul asta si-a pierdut din efect, si inafara de marele respect pe care cronenberg il primeste de la mine pentru regia lui impecabila si mortinson pentru actoria lui surprinzator de buna, nu mai pot considera filmul asta o creatie cinematografica de exceptie... e buna.

insa iconoclast... where? poate nu stiu io....

Serghei
20 Dec 2005, 15:35
western psihologic,black homour,american dream,political whatever...nu am reusit sa vad nimic din toate asta in History of Violence.Ce am reusit sa vad...un film care se invarte in jurul problemei "is a individual natural born killer or he's just a product of the environment"(hence scena cu fiul,la scoala) si daca o persoana se poate schimba intru atat incat devine altcineva ...restu e o joaca de-a violenta,Cronenberg style..aaahh,scena aia infama,de pe scari,e cel mai cinstit futai de pe marile ecrane din ultimii ani.


dupa parerea mea, 'history of violence' este un film scris prost, cu multe gauri in scenariu, cu multe scene cheie rezolvate 'deus ex machina' si cu personajul principal lasat in interpretarea libera a spectatorului...

Unde-s,dom'le,gaurile alea?

E iconoclast?Votul meu merge catre "Nu"

Ambra Blu
20 Dec 2005, 18:34
Ce am reusit sa vad...un film care se invarte in jurul problemei "is a individual natural born killer or he's just a product of the environment"(hence scena cu fiul,la scoala) si daca o persoana se poate schimba intru atat incat devine altcineva

Nu cred ca e vorba de product of the environment vs natural born killer. At first, guy is a killer, then he takes on a picket white fence life style, only to return to whence he'd come. Cred ca e destul de clar trasata linia intre impersonarile sale, miza fiind mai mult cum se poate escamota o existenta niciodata schimbata, niciodata uitata, decit cum se poate altera ea.[/quote]



E iconoclast?Votul meu merge catre "Nu"
Al meu catre Da, pentru ca se pot ataca niste simboluri nu numai formal, sa zicem, ci si tematic. Si asa cum Dear Wendy, Blue Velvet sau Fahrenheit 9/11 dau in mai multe iconuri americane, asa face si A History...

Serghei
22 Dec 2005, 13:06
Cand zic iconoclast ma refer la astia care modifica forma cinematografica,Wkw,Gus van Sant,Lars von Trier.Ar fi ceva iconoclasm si aici,ambivalenta personajului,istoria violentei spusa invers(in care descoperi treptat radacinile).
Daca te referi la atacul asupra unor legende americane,american dream&shit,tind sa cred ca nu a fost in intentia lui Cronenberg,ci pur si simplu s-a folosit o tehnica elementara,vopsesti decorul in alb ca sa-ti iasa mai bine contrastele.Daca faci comparatia cu Blue Velvet,acolo chiar e un gest iconoclast(ce se poate ascunde in spatele unui orasel linistit american) pe cand in History of Violence oraselul american e doar un setting care sa de-a mai multa greutate povestii.Dear Wendy nu l-am vazut iar despe Fahrenheit 9/11 n-are rost sa vorbim.

Ambra Blu
22 Dec 2005, 17:34
Cand zic iconoclast ma refer la astia care modifica forma cinematografica,Wkw,Gus van Sant,Lars von Trier.

E prea simplu, prea reductionist. Ajung sa fiu de aceasi parte cu ALS aici: nu orice impachetare de tip Christo disloca filmul de mainstream. Daca ar fi asa, l-am pierde pe Todd Solondz, l-am pierde pe Zwigoff in favoarea cui? A lui Virgil Widrich cu 'Copy Shop'?



Daca te referi la atacul asupra unor legende americane,american dream&shit,tind sa cred ca nu a fost in intentia lui Cronenberg,ci pur si simplu s-a folosit o tehnica elementara,vopsesti decorul in alb ca sa-ti iasa mai bine contrastele.

Sint de acord la observatia cu contrastele, dar atit. Cronenberg, un canadian, foloseste cliseele astea in mod special sa le rastoarne: familia, scoala, jobul eroului, toate all-American. Si daca lucrurile astea rasturnate, zise in oglinda, nu sint o impersonare a lui 'contra', atunci nu stiu ce mai sint. Iar eu asta cred ca e iconoclasmul asta cu care ne tot plimbam in gura pe aici: un construct impotriva curentului. Sau, daca vrei s-o dam anatomic, filmele iconoclaste sint alea facute cu mina stinga.

Leonard
22 Dec 2005, 20:01
mie nu mi se pare iconoclasm. faptul cã pui împreunã mai multe idei din filme iconoclaste sau aduci la perfecþie un gen deja existent nu se cheamã cã eºti împotriva curentului. cel mai rãu seamãnã cu Kill Bill (care ºi el la rîndul lui preia sau omagiazã niºte cliºee, aducîndu-le la nivelul cult): un personaj aparent om obiºnuit ºi fragil (om cu familie, copii, respectiv, în Kill Bill, o femeie) care se bate cu toatã lumea ºi - în ordine ierahicã, bineînþeles - îi omoarã pe toþi, devenind erou. frati-su, William Hurt, ultimu pe listã, bosu cel tare, ca ºi Bill.
e cel mai non-iconoclast dintre filmele lui Cronenberg (nu a depãºit, în preferinþele mele, Spider, eXistenZ sau Videodrome).
totuºi, un film, foarte plãcut de urmãrit, distractiv, cu multe faze comice (mai ales scenele de bãtaie, împuºcãturi sau de wife fucking). nu plictiseºte absolut deloc.
7,5/10

Ambra Blu
22 Dec 2005, 20:40
mie nu mi se pare iconoclasm.

O parabola, sa intelegm toti de ce A History of Violence ramine in sectiunea asta:

There's a passage I got memorized. Ezekiel 25:17. The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of the darkness. For he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you. I been sayin' that shit for years. And if you ever heard it, it meant your ass. I never really questioned what it meant. I thought it was just a cold-blooded thing to say to a motherfucker before you popped a cap in his ass. But I saw some shit this mornin' made me think twice. Now I'm thinkin': it could mean you're the evil man. And I'm the righteous man. And Mr. 9mm here, he's the shepherd protecting my righteous ass in the valley of darkness. Or it could be you're the righteous man and I'm the shepherd and it's the world that's evil and selfish. I'd like that. But that shit ain't the truth. The truth is you're the weak. And I'm the tyranny of evil men.

Mala Portugal
16 Jan 2006, 23:00
'spider' was way too self-important...


Am senzatia ca cei care au vazut Spider se impart in doua : fanaticii (count me in) si cei care raman in limita unui respect rezervat pentru Cronenberg.
Ambele au acelasi ritm trenant , te incoltesc, iti iau ochii dar au arme diferite: A History .. merge pe empatie, Spider pe pshihoza. Il prefer pe al doilea fiindca are atmosfera, eleganta, twistul si britul.

RinTinTin
19 Jan 2006, 12:18
Tensiune in A History of Violence? Poate doar pana pe la jumatatea filmului, sau in primul sfert.. Pana cand te prinzi care-i jmenu`. Pentru ca nu pot sa numesc altfel filmul asta.. un jmen. Cronenberg e un bun regizor, insa nu e cazul sa se "slefuiasca", sa respecte o retzeta. Nu e genul lui, si o da in bara.. The movie falls flat, totul e previzibil si aruncat in fatza ta. Plat, plat, plat. De la titlu care ne spune exact care-i treaba, pana la aluzii transparente de genul fiului care mosteneste gena.. Ne lasatzi, domnu`? Oricare ar fi acel domn, Cronenberg sau cei care gasesc valentze wkw-iene in acest film. Filmat bine? Da, dar asta tine de directorul de imagine. Jucat bine? Da. Nu extraordinar. CORECT, mai degraba. Regizat bine? Cat de bine se putea.. Cronenberg e meserias, dar si meseriasii dau rateuri. Fratii Coen? Oh God.. unde s-a ajuns... ce legatura au fratii Coen cu filmul asta?!
This movie was clear like a half-empty glass of water.. and mr. Cronenberg was usually treating us with a huge pint of a dark strong beer. Imi pare rau.

PS: Cum zicea cineva de pe IMDB.. am sa strig ca in povestea lui Andersen: Regele e gol! caci toate valentele pozitive enumerate de voi cu privire la AHOV sunt doar hainele inexistente ale regelui:)

Ambra Blu
19 Jan 2006, 13:23
Cam de acord cu tine.

Bulumulu
19 Jan 2006, 13:58
cut ze crap. the king is sexy.

cat despre daka este indreptatit sa fie enumerat la iconoclast... as zice k DA. si din simplul motiv, k chiar daca nu este amazing, revolutionary ca forma, ca continut este aparte... as zice far from mainstream here.
tom stall e tipicul common guy, no problems, no higher aspirations, loving family - perfect life aka pleasantville.
si aici intervine joey cusack, ceva gen mr.jekyll and dr hyde stuff, reinvie ca o umbra din trecut si strica ecosistemul smallville happylife. nu stiu unde situeaza nae gaurile din scenariu sau acel prea mult deus ex machina, eu n-am gasit. povestea este clear, clean & shiny. poate prea shiny (--maistream) dar pura ca un cristal, si la fel de ascutita.
trecutul si depanarea sa ca scop al atingerii simbiozei familiale absolute, descarnate, revelate*.
o fi smallville,usa doar un decor oarecare, personajul lui tom stall insa nu. ce e blue velvet pt micul orasel amorocan, a h o violence este pt average perfect life guy intr-un asemenea orasel.

* sfarsitul ramane de fapt open (in privinta lui HOW), nu am vazut k ea sa-l fii iertat, cu toate ca in fata reactiei benevolente a copiilor, it's easy to guess.. toata scena de sfarsit, fara cuvinte, doar gesturi este geniala si se termina at the right moment, mai devreme sau mai tarziu ar fii foarte in defavoarea filmului...
de aceea acel 9.5

RinTinTin
20 Jan 2006, 11:00
the king is sexy? poate doar bucile lui mortensen la care toti si toate au visat de la Aragorn incoa`. A history of violence e sub multe filme ale lui Cronenberg, si insuficient de bun. It simply disappointed me. E prea evident si prea simplist.

Cinemania
20 Jan 2006, 13:13
simplist o laie...sau s-ar putea spune ca intr-un mod foarte simplu Cronenberg a stiut sa descrie foarte clar laturile violentei unui om si cand si de ce acesta este sau nu in stare sa recurga la ea...

nu mai amintesc ca David vorbeste si despre ipocrizia umana intr-un fel de iti vine sa ii iei la bataie pe proprietarii ei :D

alc
20 Jan 2006, 13:36
si totusi filmul e prea simplu. La inceput ce iti mai starneste curiozitatea, dar imediat filmul devine previzibil. Great act by mortensen , fara scena in care i se vedea posteriorul i-as fi dat un 10 asa ii dau 9 :lol:

Cinemania
20 Jan 2006, 13:47
si ce-i daca e simplu...nu mai ai voie sa faci filme pur descriptive?!...v-a apucat virusul rezolvarii de ghicitori...

alc
20 Jan 2006, 13:53
nu e nimic daca e simplu dar devine previzibil si putin plictisitor. Adica actiune nu prea are(doar faza de sfarsit si faza in care ed harris ii face o vizita), povestea nu e cine stie ce, seamana cu filmele date de posturile romanesti la ora 8. Lucrul care mi-a placut a fost interpretarea lui mortensen

st3fan
20 Jan 2006, 14:23
Vi s-a parut simplu, dar pe pariu ca mesajul filmului nu ati reusit sa il prindeti prea exact.Poate nici eu nu am reusit.Asta e si smecheria, ca desi e simplu, putem vorbi despre acest film cearsafuri intregi, mesajul ascuns in acea aparenta sau nu simplitate, este mai complicat.

alc
20 Jan 2006, 14:46
Se poate sa ai dreptate...cand afli mesajul mi-l spui si mie :)

Cinemania
20 Jan 2006, 15:03
Vi s-a parut simplu, dar pe pariu ca mesajul filmului nu ati reusit sa il prindeti prea exact.Poate nici eu nu am reusit.Asta e si smecheria, ca desi e simplu, putem vorbi despre acest film cearsafuri intregi, mesajul ascuns in acea aparenta sau nu simplitate, este mai complicat.

fucking finally...iara daca David C. nu are nici un mesaj de transmis sa ajung eu naked lunch pentru the fly

st3fan
20 Jan 2006, 15:04
Se poate sa ai dreptate...
I am so, so happy, alc thinks maybe I'm right.Thank you so much alc. :happy:

RinTinTin
20 Jan 2006, 16:49
dac-ar fi chiar empty de mesaj, ar fi chiar culmea..:) i don't feel the twist.. cat despre ipocrizia umana, sunt filme mai bune, vezi Human Nature dupa Kaufman.
si cand zic twist nu ma refer la rizibila intorsatura de lucruri cand se vede ca viggo e dual-minded.. god, people. prefer prietenul imaginar din fight club, macar acolo era fresh&fun.
eu n-am zis ca filmul e infect, ci ca e insuficient de bun:)
ps: vorbim cearsafuri intregi pentru ca nu esti tu de acord cu lucrurile evidente, stefan. esti carcotash :D:D

Mala Portugal
20 Jan 2006, 17:03
si cand zic twist nu ma refer la rizibila intorsatura de lucruri cand se vede ca viggo e dual-minded.. god, people. prefer prietenul imaginar din fight club, macar acolo era fresh&fun.

Sau mama ucisa in Spider , acolo era true freakish

RinTinTin
20 Jan 2006, 17:41
Sau mama ucisa in Spider , acolo era true freakish

Da, si ca Yvonne ze biatch si mama erau aceeasi actrita.. Plus ca proprietara azilului semana cu mama si batranelul cu Bryne. Spider a fost un film fin.

Bulumulu
20 Jan 2006, 23:32
@rintintin: nu cred k e bine ce faci: judeci un film dupa asteptari... nu uita k fiecare film este o pagina noua, care a fost about:blank inainte... si nu sta in leg. directa cu filmele anterioare... io nu zic k asta e the best, dar nu am fost deloc dezamagit de el ca film (indiferent de cine l-ar fif facut)... incearca sa-l vezi cu lowered (no) expectations..

Alex Leo Serban
21 Jan 2006, 20:16
sunt filme mai bune, vezi Human Nature dupa Kaufman.


daca si human nature e film bun, i rest my case... :?

a history e ceea ce se cheama "crystal clear" - adica e facut lacrima; in rest, e cit se poate de subtil pt ca se joaca (tocmai) cu asteptarile noastre - si le dejoaca la un mod mai profund decit impresia de "previzibilitate"... e mai aproape de "dogville" din ac. pdv.
iar "mesajul", ei da, e clar si el (violence begets violence): what's wrong with that?
acestea fiind spuse, consider in cont. "crash" capodopera lui cronenberg.
dar ma bucur ca a facut "a history...": e precum picasso care a dovedit ca stia sa deseneze/picteze ca ingres...

RinTinTin
23 Jan 2006, 12:30
daca si human nature e film bun, i rest my case... :?

.

Nu e? Eu asa aveam impresia.

Don't try to induce the idea ca m-as uita doar la filme "complicate". I loved a lot "The Straight Story", al lui Lynch, tocmai pentru simplitatea lui. La fel si Elling, dar AHOV e genul de film care delivers exactly what you expect from him.. Nu ma deranjeaza filmele simple, insa AHOV mi s-a parut simplist, cum ziceam si mai sus.

But i will rest my case too, asa putem merge pana in panzele albe:) Favoritele mele sunt Crash si Spider de la Cronenberg, criticabile ca toate filmele lui:P

Alex Leo Serban
24 Jan 2006, 08:07
crash da, spider nu: mi s-a parut teatru filmat. si atit de boooring!

human nature e just a clever concept, dar nu "trece" as moviemaking; ii simti mirosu de laborator. e clar k omu inca isi facea mina.
the best kaufman script - dupa mine - ramine being john m...

Cinemania
24 Jan 2006, 08:17
the best kaufman script - dupa mine - ramine being john m...

ai zis-o

RinTinTin
24 Jan 2006, 11:39
crash da, spider nu: mi s-a parut teatru filmat. si atit de boooring!

human nature e just a clever concept, dar nu "trece" as moviemaking; ii simti mirosu de laborator. e clar k omu inca isi facea mina.
the best kaufman script - dupa mine - ramine being john m...

eternal sunshine ca script.. si ca film, etc. it fucking ruled. ze script and everything.

Bulumulu
24 Jan 2006, 16:41
personally mi s-a parut adaptation genial. being john m.. e ca un joc cu o gaselnitza, eternal sunshine of the spotless m... e un du-te vino cam tot pe o gaselnitza (gaselnitza in sensul unei artificialitati, unui construct) - very bune toate dar adaptation fuc.king rules

Alex Leo Serban
24 Jan 2006, 18:33
no way: adaptation is seriously lacking!

Nae
25 Jan 2006, 00:47
huh...?

parca era vorba de AHOV p-aci... oricum, daca e, dau dreptate lu' frati-miu ala Bulumulu, care a zis-o... Adaptation, then Etrnal Sunsh... si apoi Being John M...

Kaufman rulez anyhoo...
.nothing to be added.

costobocus
05 Feb 2006, 19:11
Dupa ce am vazut a history si revolver am ramas ,totusi, cu un gust amar ..

si nu ca nu ar fi ok...dar sincer m-am cam saturat sa vad filme ok..

Sa luam history..O idee buna, dar intr-un ritm mult prea plictisitor.. si daca muzica lu' Shore mi-a placut la nebunie in the Cell, aci m-a plictisit de moarte..
Asteptam sa fie ritmu mai alert, dar m-am inselat. Tema e interesanta, dar trasa de par in multe faze (faza cand ii ia nevasta apararea in fata serifului ..bleoah ..-doar e barbatul ei), trasu pe scari, faza cu mafiotu interpe\retat de ed haris, chiar faza cu fratele e trasa de par..ca sa nu mai zic de pusti ca-i bate pe aia 2 colegi super-sportivi, si restu stau si se uita ..dream on ..asta e vrajeala..in viata tipu si-o lua, si primea o vizita de la parinti in spital...

La sfarsit chiar ma asteptam sa vad .."based on a true story"..

History e putin prea tras de par, iar Revolver e ok, dar nu l-au impins la limita. Subiectu e la moda, deci nu scapam de comertul asta imputit niciunde... Toti baietii astia din afara au mirajul asta al imbogatirii peste noapte prin nu-stiu-ce formula secreta(apropo' dar mi-a fost rau cateva ore dupa ce am vazut cat s-a prostituat pacino in ultimu s.f. pe aceeasi tema). Daca filmatul, monologurile, actorii au fost de nota 10..Dar se putea mai mult, dar speriau tinerii care veneau la cinema pentru un film cu gangsteri ..

in fine .. ma opresc aci cu aberatiile, si astept in continuare un film perfect. sau macar aproape de perfectiune.. pe cat posibil..

Bogie
24 Feb 2006, 12:14
Nici vorba de split personality, Jekyll & Hyde etc...doar un ucigas platit, "crazy Joey", care a decis sa se retraga, refugiindu-se intr-o viata patriarhala...nu a uitat nici o clipa cine este, nu se da nici o lupta in sufletul lui, nu este tentat sa revina la vechiul stil de viata; mi-a placut ironia filmului, toate predicile "Violence is bad", "nu rezolvi nimic cu pumnul" sunt anulate: tatal omoara pe cei care-l ameninta, fiul ii baga in spital pe idiotii de la liceu(f amuzanta reactia lui Tom la ispravile baiatului, morala pe care incearca sa i-o tina).
Ce nu mi-a placut: multe scene previzibile si enervante( finalul scenei de sex de pe scari; cand sotia sa afla adevarul, incepe sa vomite (mi-a venit si mie sa vomit de un asemenea cliseu); problemele fiului sau cu mutra antipatica), personaje nesarate (sotia onesta, Ed Harris baiatul rau si urat, seriful prieten de familie).
La parti bune adaug pe cei 2 jefuitori, pe Mortensen, pe acolitii fratelui sau..

Alex Leo Serban
26 Feb 2006, 10:16
nu mi se pare k sotia e 'nesarata' - i mean, what more could she do? nu mi se pare k e un personaj one-sided, dovedeste mai multe fatete. plus k maria bello e kiar ff buna in filmu asta: sincer, nu ma asteptam sa joace asa bine...

da, kestia cu vomitatu e cliseu; dar daca unora kiar le vine sa vomite ce sa faca - sa-i puna sa stranute?!

Airlight
26 Feb 2006, 12:54
da, kestia cu vomitatu e cliseu; dar daca unora kiar le vine sa vomite ce sa faca - sa-i puna sa stranute?!

nice one.

Pauline Kael
07 Feb 2009, 18:50
Nu stiu de ce ar fi filmul asta iconoclast.Poate sa fie facut de oricare regizor: e previzibil,anost si n-are nimic shoking sau neobisnuit.Place la mine de Mortensen si Ed Harris si-atat.Grow up ,people.

Cinemania
07 Feb 2009, 19:21
una peste alta, cu ocazia asta, am recitit ce s-a scris pana acuma in topicul asta...ce nume grele

Led-Ze-Pencil
07 Feb 2009, 19:23
una peste alta, cu ocazia asta, am recitit ce s-a scris pana acuma in topicul asta...ce nume grele
RinTinTin sau Bulumulu? :)

Cinemania
07 Feb 2009, 19:27
una peste alta, cu ocazia asta, am recitit ce s-a scris pana acuma in topicul asta...ce nume grele
RinTinTin sau Bulumulu? :)

Led-Ze-Pencil: Conectat la: 09 Feb 2004

nu da cu bata in balta :D

Led-Ze-Pencil
07 Feb 2009, 19:35
da, conectat, dar activ din septembrie 2008, poti vedea la profil/Cauta toate mesajele lui Led-Ze-Pencil.

care-i bata, care-i balta?

(oricum, era o gluma, imi placea cum suna "rintintin sau bulumulu", nu stiu cine sunt de fapt. Nume mari?)

Cinemania
07 Feb 2009, 19:55
da, conectat, dar activ din septembrie 2008, poti vedea la profil/Cauta toate mesajele lui Led-Ze-Pencil.


nu mai trebuie..m-ai lamurit tu


care-i bata, care-i balta?

"rintintin sau bulumulu"

Nume mari?)

ambra, als, jay, cherry...

Led-Ze-Pencil
07 Feb 2009, 20:03
In afara de als nu stiu cine sunt ceilalti. Nu inseamna ca ii minimalizez, doar ca nu stiu cine sunt.

Dar repet, 'rintintin sau bulumulu' suna haios si a fost menita doar ca gluma.

Am citit interventii ale tale si mi-e limpede ca ai un bun simt al umorului. Call it back! :)

Cinemania
07 Feb 2009, 20:12
nu trebuie...ca doar nu te-am pus la stalpul infamiei :D

Led-Ze-Pencil
07 Feb 2009, 20:20
tot n-am inteles cu ce te-am suparat, n-am pomenit de ambra, als, jay, cherry, ci doar de rintintin si bulumulu - despre ei intrebam daca-s nume mari, nume grele. Dar duca-se...

A history of violence.