View Full Version : Maia Morgenstern
gionloc
12 Jul 2005, 11:00
Pitbull: split de la Dragos Bucur
M-ai tulburat, printe! ( :sick: :sick: ) in Orient Express....
Mata vrei mazare ?
mda, o intrebare inteligenta!!
nume are acel dar drag romanilor de a taia orice lucru in bucati si de a le imprastia in toate directiile tinand ochii inchisi. ramane o singura bucata la picioarele lui si, fara sa mai aiba nici un sens ciosvarta odata extrsa din (con)text, o ridica triumfator in aer aratandu-ne-o!! apoi ne-o arunca in cap: uitati ba, nume/ai de atat sinteti in stare!
si cred ca se prapadeste de ras!
very clever, nume! :lol:
Pitbull
12 Jul 2005, 16:04
Cä se präpädeste de râs, nici vorbä! :D
Cä face-asa cum zici, nici pomenealä! :lol:
Dar, cel putin în cazul de fatä... context, necontext, vrea, nu vrea (mazäre), Orient Cappuccino tot la atâta se reduce! 8)
Bob, arrete ! Esti insuportabil !
p.s.
Eu tot nu inteleg de ce l-ai inchis pe WE LOVE BOB, ne mai radeam si noi.
gionloc
12 Jul 2005, 19:29
Dar, cel putin în cazul de fatä... context, necontext, vrea, nu vrea (mazäre), Orient Cappuccino tot la atâta se reduce! 8)
d-apoi asta nu inteleg nice eu... cum drac dupa ce trece prin atatea roluri serioase Maia accepta sa-i dea replica aia nenorocita lui Serge...
altfel cu totii sa fim sanatosi!
cum drac dupa ce trece prin atatea roluri serioase Maia accepta sa-i dea replica aia nenorocita lui Serge...
3 posibile de motive :
1 - nesatul crescand de $$$
2 - frica de serj (infectul are oarecare influenta in cin. ro.)
3 - chiar daca e o actrita buna (sa zicem, eu nu prea gasesc (exceptie - Pintilie)) asta nu inseamna ca e si un spectator bun sau ca are o mare cultura cinematografica. Personal cunosc destui regizori mari care nu s-au la mai multe filme decat IMM.
Pitbull
12 Jul 2005, 23:48
Maia e ceea ce putem numi o actritä FOARTE BUNA - dar, din päcate NU e o "actritä mare". Principala ei hibä e în zona comediei: i s-a epuizat hazul... Cândva îl avea... Cel putin în al doilea ei rol din cinema (Coca, din "Secretul lui Bacchus", 1983) si în PRIMUL ei rol de film dintotdeauna (Rozalia, din "Spinoase-s cäile iubirii", 1982, filmulet studentesc de platou, anul III, regia Mihnea Columbeanu), avea un umor autentic... da' de-atunci, i-a cam trecut! Uneori e realmente comicä (de pildä, în "Omul din La Mancha", Teatrul National, acu' vreo trei-patru ani), alteori scârtâie. Si a mai gresit, pe ici, pe colo, si prin alte roluri.
Pe lângä asta, e cam mult spus cä n-ar avea discernämântul necesar ca sä aprecieze just posibilitätile unui rol oferit. Dar e genul de actritä care tinde mai degrabä sä accepte rolurile, decât sä le refuze.
In plus, a mai lucrat cu Sergiu (la altä oroare: "Triunghiul mortii"), si... na! Când te împrietenesti cu un regisor, ti-e cam târsä sä-i zici pas.
Nevoia de bani? Foarte posibil. Cum spuneam cu alt prilej: actorii sunt si ei oameni, nu träiesc cu aer.
Si, în sfârsit: cine ne opreste sä-l bobârnäcim pe Sergiu, cu locomotivä si vagoane cu tot, în "Tunarul nr. 1"...?
topic pt maia exista? :w00t:
Pitbull
13 Jul 2005, 01:12
Iote-l!
(Split de la Dragos Bucur)
gionloc
13 Jul 2005, 12:01
3 posibile de motive :
1 - nesatul crescand de $$$
2 - frica de serj (infectul are oarecare influenta in cin. ro.)
3 - chiar daca e o actrita buna (sa zicem, eu nu prea gasesc (exceptie - Pintilie)) asta nu inseamna ca e si un spectator bun sau ca are o mare cultura cinematografica. Personal cunosc destui regizori mari care nu s-au la mai multe filme decat IMM.
1 - cred ca este un temei necesar, dar nu suficient, asadar conform principiului ratiunii suficiente pica: de obicei lucrand la un film romanesc nu poti castiga sume mari si foarte mari (poate daca ai procente din incasari, vrajeli care la noi nu mi le imaginez posibile) si, oricum, nu poate castiga mai mult decat o face jucand roluri minore afara (pe care nu are de ce sa le accepte). cei 3000-5000USD (nu cred ca onorariul e mai mare) nu ar trebui sa fie determinanti in acceptarea unui anumit rol avand in vedere pozitia ei (cate actrite romance au mai penetrat platourile unor mari regizori cum e Angelopoulos? - om cu premii la Cannes!).
tocmai in asta cred ca sta diferenta dintre o actrita buna - care isi duce rolurile fara probleme pana la capat - si o actrita mare - care isi alege rolurile nu stiind ca se va achita de datorie, ci ca le va lumina si in acelasi timp o vor insufleti pe ea, ca om in rol (!!!???)... o mare actrita ar trebui sa faca diferenta intre un rol folositor (necesar, interesant, mare) si unul care, privit din perspectiva carierei si pozitiei ei, ar putea-o aseza intr-o pozitie indoielnica. cu doua trei replici precum cea din OExp sterge roluri intregi in filme remarcabile (de fapt nu e asa grav, dar oricum p-acolo se invarte uneori).
2 - in functie de unghiul din care privim asta poate fi un temei suficient (sa zicem ca ar circula o fantoma pe coridoarele cinematografiei romanesti - serge - de binecuvantarea careia tine posibilitatea unui actor de a intra intr-o productie sanatoasa, in speta ale lui si ale celor ca el, in opinia lor), dar nu si necesar - chiar daca nu ar mai juca de acum incolo in nici un film, nu inseamna ca trebuie sa accepte un rol indoielnic. acest argument e valid - si in masura in care Maia chiar crede ca cinematografie inseamna Sergiu Nicolaescu si nu Pintilie, sa zicem, ceea ce pare valabil (oarecum) avand in vedere ca apare in OE.!
in masura in care cinema nu inseamna Serge, iar Maia stie asta, dar accepta rolul numai din dorinta de a fi in joc, argumentul nu e nici necesar nici suficient. dar lumina in care se aseaza Maia nu e cea care sa o evidentieze.
3 - stii cum e, ca sa faci filme mari nu trebuie neaparat sa vezi filme mari... vorbind despre autori si nasterea lor, Sarris zicea ca o mare opera se naste dintr-un coflict (eu il vad mistic) existent intre dorintele realizatorului de a modela ceva si elementul de modelat (o realitate sa zicem), iar rezultatul este bun in masura in care realizatorul reuseste sa prezinte imaginea sa asupra lumii ca fiind lumea sau ca fiind imaginea tuturor asupra lumii (obiectivismu de care pomeneam odata vorbind despre Full MEtal Jacket)... si ca sa joci bine nu trebuie sa citesti neaparat scenariul :))) ma gandesc ca un actor care-l admira (indrageste) pe Tarantino, pe Spielberg sau pe Moodysson, atunci cand este contactat de omu respectiv are incredere ca ceea ce-i propune nu-i va dauna cumva, asa ca poate accepta un rol si fara a pune numeroase intrebari. probabil ca exista o astfel de relatie intre SN si Maia, iar faptu ca noua nu ne-o arata mai actrita povestea asta nu cred ca o deranjeaza sau ca-i surpa credintele doamnei in cauza. probabil ca jucand in filme sau facandu-le nu mai poti fi un BUN spectator, fiindca stiind ce se afla in spatele unei productii devii oarecum imun la intentia filmului de a suda pelicula-privitorul.... si atunci nu te mai uiti decat la filme care te-au impresionat inainte de a incepe ca tu sa realizezi astfel de mijloace artistice, sau la filmele unor oameni pe care-i intalnesti in cariera si ti se par interesanti... cine stie (poate ne zice Dragos Bucur mai multe)...
deocamdata ma opresc :?
:)
Cinemania
13 Jul 2005, 12:10
@gionloc
In the quiet words of the Virgin Mary... come again :D
Pitbull
13 Jul 2005, 12:29
Gând la gând cu bucurie. ;)
Mai vino seara pe la noi, Gionloaceee dragäää... :D
3 - stii cum e, ca sa faci filme mari nu trebuie neaparat sa vezi filme mari...
Ce vorbesti ? :shock:
Eu consider asta conditia no. 1. Altfel nu se poate. Da-mi un exemplu ...
gionloc
14 Jul 2005, 12:49
3 - stii cum e, ca sa faci filme mari nu trebuie neaparat sa vezi filme mari...
Ce vorbesti ? :shock:
Eu consider asta conditia no. 1. Altfel nu se poate. Da-mi un exemplu ...
incerc :)
par exemple, cand Chaplin a facut The Kid, ce filme mari puteau sa-i ofere anumite granite teoretice in care sa-si invarta aparatul de filmat? sau cand Welles a facut Citizen Kane? nu cumva simtul lor creator deosebit a facut cinematografia?
sa venim in prezent. Tarantino se declara un fan al filmelor cu arte martiale. dincolo de faptul ca le omagiaza in fel si chip - vezi personaju lui Chr. Slater din True Romance (scenariul lui T), care inghite cand are timp cate 2-3 filme cu batai asiatice... sau scenele de lupta din Kill Bill... dar dincolo de asta aranjamentul imagine sunet, montajul deconstructivist is marcile lui. pan ala urma, postmodernismul filmic pare a incepe cu Pulp Fiction, chiar daca intalnim elemente de acest gen la Wenders, Ridley Scott sau Lynch mai devreme. a, ok, deconstructia apare si in Cainele Andaluz (ambiguitatea temporala introdusa cu ajutorul intertitlurilor), dar de acolo le-a imprumutat Tarantino... (sau sa fii mancat godard pe paine?) ma indoiesc . mai ales ca nu a trecut printr-o scoala de film!
Lynch se declara un admirator al lui Persona sau 8 1/2, dar ma indoiesc de ideea ca arta sa ar izvori dintr-un studiu atent al operei unor mari regizori... sau ca felul in care aranjeaza intamplarile in Lost Highway ar fi inspirat de tehnicile creationiste ale lui Tarantino.
cred ca marii regizori (nu toti - Scorsese, de exemplu, declara ca a studiat atent montajul sovietic al lui Eisenstein atunci cand a cautat cea mai buna solutie in a prezenta luptele lui La Motta din Raging Bull) se afla mai repede in postura unor mari scriitori - precum Dostoievski - care nu se omorau in a citi operele unor mai batrani sau unor contemporani, ci pur si simplu simteau bine lumea si o asezau pe hartie.
si sa nu uitam: o buna parte din sensul unui film exista de fapt numai in spectator si mai degraba acesta monteaza intr-un film experienta, obsesiile lui, evident, in momentul in care gaseste terenul propice unei astfel de plantari, decat ca regizorul a asezat in opera toate acele elemente care apar in interpretari. liniile de abordare tematica, insusirile comune se datoreaza si apartenentei la un acelasi curent filmic, nu neaparat influentei pe care o are un creator asupra celuilalt prin vizionarea reciproca a operelor lor. Pe undeva citeam ca Pintilie cand merge la un festival nu urmareste mai mult de unu doua filme, ci prefera sa colinde strazile, sa vorbeasca in piata cu oamenii - de-acolo vin subiectele, nu din filmele altora.
gionloc subscriu parerii tale...dar atrag atentia asupra unei chestiuni.Ai dat exemple de mari regizori, adevarati artisiti ai filmului cu mult talent.De aceea ei nu mai au nevoie sa observe tehnici sau sa invete de la altii(exemple de artisti din toate celelalte arte sunt la fel de concludente).Dar mai sunt si cei care isi creaza o tehnica imprumutand de la altii(din pacate astia sunt mai multi), uitandu-se la multe multe filme si observand unghiulatii, incadraturi(s.am.d.) mai speciale pe care le pot utiliza la un moment dat intr-un film propriu.Genul acesta de cineasti au o oarecare inclinatie catre film si si-o dezvolta.deci are si nume pe undeva dreptate, dar cu sigurantza nu e conditia numarul 1.
gionloc
14 Jul 2005, 13:23
Ai dat exemple de mari regizori, adevarati artisiti ai filmului cu mult talent.De aceea ei nu mai au nevoie sa observe tehnici sau sa invete de la altii
Dar mai sunt si cei care isi creaza o tehnica imprumutand de la altii(din pacate astia sunt mai multi), uitandu-se la multe multe filme si observand unghiulatii, incadraturi(s.am.d.) mai speciale pe care le pot utiliza la un moment dat intr-un film propriu.
asa e!
dar nume mi-a replicat pornind de la afirmatia mea ca nu trebuie sa vezi filme mari pentru a face filme mari. si mi-a cerut un exemplu. de pe-aci de undeva (ceva filme mari) incercam sa pornesc.
Pitbull
14 Jul 2005, 14:02
Discutia a devenit foarte interesantä si utiä. Nume, Gionloc, St3fan, keep going!
O singurä observatie am de fäcut: a deviat de la topic, înscriindu-se PERFECT în: Filme în general > New and Old.
Desi îmi pare räu s-o pierd din cäpräria mea, fair play-ul mä obligä sä le-o fac cadou lui MinRep si BeNnY, asa cä vä rog (dar VA ROG - insistând pe sensul de "nu vä opriti!") s-o continuati acolo.
In afara de vizionarea Maiei Morgenstern la televizor sau la cinema, au fost cateva dati in viata mea cand am vazut-o si « real » « in the flesh », si, personalitatea ei a sporit in ochii mei, de fiecare data cand s-a intamplat. Asta poate si pentru ca imprejurarile in care am vazut-o au fost destul de sterse pentru mine, si-atunci prezenta ei le-a mai sporit farmecul, facandu-le sa capete acest aer fresh….una e cand gasesti un diamant in nisipul din Sahara, alta cand il gasesti printre alte diamante…ceva de genul.. Sau mai bine ar merge exemplul cu apa. Dac-o gasesti in desert esti un om salvat, dac-o bei de la robinet, risti sa te infectezi….
1.Sahara pe vremea anilor mei de liceu s-a numit Sibiu. Nu, nu era chiar asa de rau, apa aveam, dar diamante nu prea gaseai…In sensul ca piese de teatru mai bune se jucau foarte rar, si cand venea cate-o trupa de prin Bucuresti, era deja un eveniment (chiar daca era regizorul bun si actorii « no-name » sau actorii buni si regizorul « no-name », pentru mine era o schimbare binevenita). Mi-am luat si eu bilet intr-o zi din asta grise-grippé, doar pentru ca-mi placea Maia foarte mult, indiferent cine ce
mi-ar fi zis ! Probabil ca ma atasasem de personajul ei din Balanta si asa/acolo a ramas ! Ma duc, deci, la casa de cultura din Sibiu -ca acolo
s-a jucat piesa- dupa ce am fost ametita de exotismul numelui , cateva zile bune inainte sa ma duc s-o vad : « Asta seara, Lola Blau ». Faceam tot felul de conotatii, ma gandeam deja ce misto o sa fie..
Cand colo, vreau sa spun ca n-am inteles nimic… teatrul se juca in germana ! sau in idis, nu mai retin.. In afara de cuvantul Dachau, Lola si Blau pe care le tot auzeam pe parcursul teatrului si de muzica life cantata la un pian, n-am inteles nimic! Cred ca nu citisem afisul care spunea ca se joaca in germana sau nu-l citisem bine, acordand credit 100% actritei….asa cum cineva spunea ca daca un regizor mare iti propune sa joci intr-un film, nici nu mai stai pe ganduri si accepti, asa m-am dus si eu la piesa asta. Deci se certifica si in ce ma priveste, faptul ca fiecare dintre noi isi « defineste » un actor prin prisma filtrelor sale subiective.
Piesa era de fapt un cabaret superb, in care Maia isi tot schimba toaletele de scena, se misca expresiv, gesticula cu patos, vorbea bine idisul sau germana- cand tare/cand gutural/cand incet-, si iar isi punea cate o ghirlanda de pene si pufuri ros-aristocratice, adica tipator colorate si contrastand cu tinuta ei black…E, desi n-am inteles nimic, mi-a placut la nebunie! Maia, sunt sigura ca a facut totul in piesa ! Ea si pianul ce canta, ea si scaunul pe care se aseza, ea si microfonul la care canta �* la Marlene Dietrich, etc etc.
Exista oameni-orchestra care au o mare carisma si talent (in piesele de teatru in acest caz) si care pot juca o piesa de unii singuri, cu succes garantat.. Asa si in ce-o priveste: ce era de inteles, cand era Maia in acea piesa ?! intrebare retorica..
2. A doua intalnire live cu ea a fost acum aproape 3 ani, cand am plecat din sahara sibiului in Bucurestiu‘(orasul) prabusirilor…de data asta am vazut-o in calitate de simplu om care mergea pe bd.magheru; si mi s-a parut de un mare farmec, cu o geanta imensa carata pe umar, holbandu-se de-a dreptul la toate vitrinele…(de data asta atribui farmecul ei faptului ca in acel an luasem cele mai multe palme de la viata…si sibiul saharian mi se parea din ce in ce mai mult o oaza de lumina si verdeata)
Cam atat am avut de spus in ce priveste ‘intalnirile’ reale cu ea. Cu riscul ca o sa fiu taxata (si pentru lungime si pentru altceva…)
Presatia ei din Patimile lui MG mi s-a parut foarte buna. Nu a fost nevoie de prea mult text, pentru ca privirile ei vorbeau de la sine. Are un tragism al figurii, cred. Nu sunt un om din teatru, nici din cinematografie, deci nu stiu care sunt jocurile de culise, nu stiu care sunt banii dati sau nedati sau legaturile ei cu serje, dar o apreciez mult si pot sa ma bucur ca ne-a fost buna ambasadoare,cum s-a tot spus.
In ce priveste aparitia ei in filmul lui SN mentionat – senefiecuiertare pentru iubitorii rolului sau, eu am oftat un aiiii cu i de le ingrozitor….a fost intradevar dezamagitor rol. In afara de perlele, coafura de epoca si cele cateva replici – nimic.
Dintre aparitiile ei la TV (una la Romania mea, alta la Nasul), mi se pare ca e printre putinele actrite care pot si stiu cum sa articuleze limba romana; si nu numai ca o articuleaza bine, dar ii mai ofera si continut. Deci, imi place si la TV (desi nu stiu cat de lucrate sunt interviurile inainte...).
In incheiere as vrea sa va rog, pe cei care stiti, sa-mi spuneti cate ceva de continutul piesei Asta seara, Lola Blau, cine a fost regizorul, cum il considerati, cine canta la pian, ce piese, etc.
Msokoto
08 Jul 2007, 18:40
Are cineva idee de unde as putea face rost de filemele in care a jucat Maia Morgenstern? Orice indicatie utila si nu la misto gen "cumpara-le" [ok, le cumpar, da' de unde draq ca nu le gasesc] este binevenita.
Pitbull
08 Jul 2007, 22:38
Mä fac avocatul diavolului si-ti spun: de pe net.
Prin programele P2P: ODC, DC++, Shareaza, KaZaA, Limewire, etc.
Deci, fä-ti lista titlurilor (îi gäsesti filmografia pe net, sau în excelentele dictionare de Cristina Corciovescu si Bujor T. Râpeanu, Tudor Caranfil, Grid Modorcea, etc.), ia-le la cäutat prin P2P, si SIGUR vei trage nenumärate filme de-ale ei, în doi timpi si trei miscäri.
Dacä vrei cu legea-n mânä, încearcä la Diverta.
Si sper ca si alti useri sä-ti dea oarece îndrumäri.
Spor!
Msokoto
11 Jul 2007, 20:53
Multam mult pt info.
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.