Log in

View Full Version : Der Himmel uber Berlin


obvious
15 May 2005, 21:39
Als das Kind Kind war,
wußte es nicht, daß es Kind war,
alles war ihm beseelt,
und alle Seelen waren eins.


De departe cel mai frumos film pe care l-am vazut de multa vreme, motiv pentru care am decis sa-i dedic momentul Iconoclast. De la inceput a fost un film atat de bine integrat pe ce imi doream sa vad, pe nevoia de exact acel tip de vizual, si, culmea aranjarii logicii universale, exact Bruno Ganz, cu un deceniu si ceva si multa cinematografie mai tanar, dupa ce imi pusesem intrebari multiple post-Untergang. si nimic planificat, culmea.
Filmul incepe simplu, cu poemul ce parafrazeaza si poetizeaza un concept Schillerian. sepia. Gedächtnis-Kirche cu o silueta ciudata deasupra.
pe de o parte poem filmat, anti-film pe alocuri (in acceptia kino-miscare/dinamism), linistitor si pictural cadru cu cadru. muzica nu e, ca in alte filme, o inertie. aici momentele devin esentiale prin muzica. crescendo-uri geniale.
si apoi personajele. fiecare replica e vers, vezi damiel intrebandu-se despre cat de frumos trebuie sa fie sa ai febra, sau sa poti spune "acum, acum si acum" in loc de "intotdeauna, mereu, dintotdeauna". ingerii sunt imprevizibili, frumosi, zambesc si fiecare atingere a lor e semnificatie. Otto Sander si Ganz au facut amandoi roluri aici cat sa nu-ti mai trebuiasac nimic pentru o viata. Antagonici, mai mult sau mai putin, Damiel cald, impins inconstient spre viata (el vede circul, se indragosteste, sta printre copii-i se ofera viata, i se ofera sange-scena memorabila cand intreaba despre culoarea sangelui pe primul trecator), Cassiel distant, rece, protector, FOR - purtator prin excelenta.amandoi vin ca simboluri despre dubla sau multipla valenta a sufletului omenesc, a istoriei, a perspectivelor asupra a orice. e prea mult de spus. ma voi reintoarce asupra subiectului.
a mai vazut cineva?

Alex Leo Serban
19 May 2005, 10:20
yep :)
figureaza in top ten-ul meu pt anii '80 - alaturi de 'fanny & alexander', 'e la nave va', 'nostalghia', 'blade runner', 'zelig', 'brazil', 'draughtsman's contract', 'caravaggio', 'prenom: carmen'...
le-a mai vazut cineva? ;)

Ambra Blu
19 May 2005, 10:24
yep :)
figureaza in top ten-ul meu pt anii '80 - alaturi de 'fanny & alexander', 'e la nave va', 'nostalghia', 'blade runner', 'zelig', 'brazil', 'draughtsman's contract', 'caravaggio', 'prenom: carmen'...
le-a mai vazut cineva? ;)

fara e la nave va, le-am vazut pe toate, y compris si ingeru.

obvious
19 May 2005, 17:26
cu "e la nave va".dante feretti rules.
ader la lista aproape in totalitate.

ricutza
19 May 2005, 22:52
filmul l-am vazut mai de mult, cred pentru ca mi s-a spus ca statea la baza lui City of Angels. Inca de la inceput insa, am constatat ca ultimul pastrase doar in mare, povestea. Personajul lui Wenders mi s-a parut mult mai bine construit...ii simteam mult mai mult conditia sa dramatica, si de fapt pe ea se si baza filmul.

Mi s-a parut ca regizorul a luat niste decizii extrem de interesante, incepand cu trecerea de la pelicula alb-negru la color (si sper sa nu imi amintesc gresit sau sa confund), apoi incadraturile precum si compozitiile cadrelor.

oricum Wenders mi se pare un super regizor. nu mi-a placut ultimul sau film, dar e oricum diferit de cele dinainte...si in general nu seamana intre ele filmele sale ca stil, ceea ce insemana ca omul chiar are ceva de spus...

acum imi dau seama ca intre personajul sau din Der Himmel uber Berlin si cel din Million Dollar Hotel (filmul meu preferat al lui Wnders), exista totusi o asemanare, si anume legatura speciala pe care cei doi o au cu cerul....

Nae
19 May 2005, 23:17
'fanny & alexander', 'e la nave va', 'nostalghia', 'blade runner', 'caravaggio' 'zelig', le-a mai vazut cineva? ;)

yep.

'brazil', 'draughtsman's contract', , 'prenom: carmen'...

no.