PDA

View Full Version : Herzog & Kinski


nume
27 Apr 2005, 22:41
"HERZOG PENTRU SINE, KINSKI IMPOTRIVA TUTUROR" (nr. 48 / '99)
Mihai Chirilov


In filmele lui Werner Herzog, Kinski a fost fie un conchistador nebun(Aguirre), fie un vampir(Nosferatu), fie un obsedat de opera(FITZCARRALDO) . Documentarul DUSMANUL MEU INTIM ni-l infatiseaza pe Kinski mai dement, mai halucinant decat in toate aceste ipostaze la un loc. In prima secventa al acestui film de 95 de minute, Herzog suna la usa apartamentului munchenez unde, copil fiind, locuise pret de cateva luni. Un cuplu de burghezi asezati ii deschid usa si il invita politicos inauntru. Mai tarziu vor regreta. Si ca i-au deschis, dar si ca locuiesc acolo. Era apartamentul care, in urma cu mai bine de 30 de ani il avusese chirias pe Kinski. Camera lui - isi aminteste Herzog - era plina de frunze uscate, iar el se plimba gol-pusca prin intreg apartamentul. La un moment dat se izolase timp de 48 de ore in baia pe care a devastat-o, locatarii nemaiostenindu-se sa cheme politia. Iar in timpul unui dineu, a aruncat cu farfuria de cartofi intr-un critic de teatru care cutezase sa spuna despre, intr-o recenzie, ca fusese "remarcabil". " Sunt prodigios", l-a corectat Kinski. In acel apartament l-a vazut Herzog pentru prima oara :''L-am perceput ca pe o forta a naturii, ca pe o tornada. Tuturor locatarilor le era frica de el.Toti erau speriati de izbucnirile lui furibunde, mai putin eu. Pe mine, dezlantuirile lui ma fascinau. Era ca si cum un alien aterizase pe pamint". LA Cannes , Herzog a aterizat la intilnirea pe care i-am dat-o in gradina din spatele hotelului Carlton cu vreo 2 ore intarziere . Era al cincilea interviu din ziua respectiva si mi se pusesera 15 minute la dispozitie. Nu aveam timp de pierdut. Iar cand Herzog a inceput sa vorbeasca, lent si pe un ton jos, mi-am dat seama ca nu voi apuca sa-i pun nici macar jumatate din intrebarile pe care le pregatisem. "ideea unui film despre relatia mea profesionala cu Kinski plutea in aer si cred ca l-am facut la timpul potrivit. Intotdeauna am avut senzatia ca cele cinci piese facute impreuna aveau nevoie de un epilog. Filmul asta e piesa care lipseste din tot acest puzzle. Cand spun ca a venit momentul potrivit, inseamna ca toate acele lucruri misterioase care s-au intimplat de-a lungul trecerii timpului au capatat o explicatie, toata durerea, toate uraganele au trecut, ranile s-au inchis, iar filmul rezultat nu mai e atat de incrincenat pe cat ar fi fost daca l-as fi facut acum cativa ani, ci e mai cald, mai emotionant. In ultima secventa a documentarului, Kinski e surprins pe platoul de la Cobra Verde jucandu-se cu un fluture violent colorat, care nu se indura sa se mai dezlipeasca de el. Cu aceasta imagine , a unui Kinski mai solar si mai cald ca oricand, vrea Herzog sa ramanem , dar asta nu ma impiedica sa-l suspectez c-ar fi dorit, cu acest film, sa lamureasca , o data pentru totdeauna, relatia lor controversata. "N-am simtit nici o clipa ca ar trebui sa pun lucrurile la punct intr-un fel sau altul. Ar fi fost prea banal. Relatia noastra s-a bazat pe ceva mult mai profund, care nu are legatura cu sentimentele noastre, ci cu procesul de creatie al filmelor pe care pe care le-am realizat impreuna. Un proces de creatie fara precedent. Primul film al binomului Kinski - Herzog a fost Aguirre , mania lui Dumnezeu ('71), povestea adevarata a agoniei unei colonii de conchistadori pierduti in jungla amazoniana. Realismul exotic -flamboaiant al peliculei, dublat de de prestatia unui Kinski aproape posedat l-a impus pe tanarul cineast german, in varsta de numai 29 de ani, drept unul dintre cei mai temerari regizori. Practic insa, cum a inceput colaborarea cu Kinski? "Simplu. Am scris un scenariu pentru Aguirre, iar singurul care mi se parea potrivit pt. rol a fost kinski . Nici o clipa nu m-am gandit la altcineva decat la el. I-am trimis scenariul prin posta, iar el mi-a raspuns imediat. Dar cum? Trezindu-ma din somn la 3 dimineata . Nici macar nu mi-am dat seama cine era. Tipa, era nearticulat, abia daca intelegeam ce spunea. El insa intelesese ca-i ofeream ceva foarte special, iar asta il excitase nespus" Apoi cei doi au facut - in conditii din ce in ce mai dificile- Nosferatu ('78 ) si Woyzech (79). Evident , nu ratez ocazia de a aduce in discutie mitul nostru national si nu mica mi-e mirarea sa aflu ca...."am incercat sa filmez Nosferatu in Romania, in Carpati. Asta insa se intimpla in epoca lui ceausescu si, la scurt timp dupa ce am solicitat permisiunea de a filma, Parlamentul, sau cel putin asa cred, l-a numit pe ceausescu adevaratul succesor al lui Vlad Dracul". Mai departe, intru-n ceata, pentru ca lui Herzog i se pare ca acest titlu " e cum nu se poate mai onorabil pentru ceausescu care s-a impotrivit imperiului sovietic la fel precum Vlad Dracul a aparat Romania de invazia otomana. Din aceasta cauza, nu mi s-a ingaduit sa filmez in Romania si a fost , cu adevarat pacat pentru ca, in perioada prospectiilor, descoperisem locuri minunate . Stiu pe de rost fiecare centimetru patrat din Carpati, fiecare castel, fiecare" -Branul? -A fost primul pe care l-am vizitat". Dupa acest scurt intermezzo folcloric, ma-ntorc la Kinski. Mai ales la Fitzcarraldo, filmul a carui odisee nu va face decat sa consolideze legenda relatiei de love and hate dintre cei doi. Cu toate acestea, nu Kinski a fost prima alegere pentru rolul aventurierului irlandez de la inceput de secol, BRIAN FITZGERALD (supranumit de peruani Fitzcarraldo), a carui obsesie a fost de a construi o opera in mijlocul unei jungle. ''Jason Robards ar fi fost cu totul alt Fitzcarraldo. La inceput nu-l vedeam pe Kinski rezistind unor filmari atat de lungi si in circumstante atat de dificile precum cele care le gandeam eu pt. Fitzcarraldo. Pentru mine, el e ca un cal de curse care intra in panica foarte repede, care se isterizeaza foarte repede. In plus, n-am vrut sa-l cantonez in unul si acelasi rol. In cele din urma, destinul ne-a readus fata in fata, asa ca nu m-as incumeta sa speculez despre cum ar fi aratat Fitzcarraldo cu Jason Robarts, cata vreme este cu Kinski. Si e foarte bine ca e asa. In memoriile sale, Kinski nu e de aceeasi parere; "Herzog nu mi-a propus rolul lui Fitzcarraldo pentru ca, in urma cu un an, l-am trimis la dracu' si i-am inchis telefonul in nas. A fost atat de vexat , incat nu m-a sunat decat atunci cand a avut nevoie disperata de mine". Impartiala, partenera lui Kinski, Claudia Cardinale, sintetizeaza perfect relatia dintre cei doi; "Ma aflam intre doi nebuni: un sadic, klaus, si un masochist, Herzog. De-a lungul turnajului, nebunia lui Klaus se dubla : urla si repeta ca vrea sa-l ucida pe Herzog, ca acesta ii datora lui renumele. La randul lui, Herzog era incantat, cu cat dificultatile cresteau si klaus tipa ca vrea sa-l omoare, cu atat Herzog se simtea mai in largul sau si mai multumit de sine". Explicatia acestei linisti si a faptului ca Herzog ii tolera, cu tact , isteriile lui Kinski, e de gasit in urma cu 10 ani, pe platourile de filmare de la Aguirre... "Erau momente cand Kinski se purta de o maniera foarte instinctiva si isi dadea seama ca merge foarte departe. Atunci devenea las, slava domnului. Aproape de finele filmarilor la Aguirre, am avut urmatorul incident: ca de fiecare data cand isi uita replicile, incerca sa gaseasca un tap ispasitor. Si brusc a inceput sa urle ca un descreierat la asistentul operatorului si sa ma someze sa-l concediez. "Daca-l concediez, din solidaritate pentru el , toata echipa va pleca. Asa ca i-ati gandul." El insa si-a luat catrafuselesi, foarte serios, mi-a spus ca paraseste filmarile. Stiam ca nu e dus la biserica si ca, in trecut , rupsese cel putin 50 de contracte. M-am dus la el , foarte calm, l-am luat deoparte si i-am spus: "Las-o balta. Filmul e mai important decat sentimentele noastre si chiar decat propriile noastre persoane". I-am zis ca am o arma si ca nu va apuca sa traverseze primul rau pentru ca voi descarca 8 gloante in capul lui , dupa care cu al 9-lea o sa ma sinucid" - Chiar asa? Da au fost multi martori la acest incident, care ne-au vazut si auzit. Ce nu se stie e ca, ca tot atunci i-am spus lui Kinski "asculta, sa stii ca n-am timp de pierdut sa stau pe ganduri. Daca o fac o fac kiar acum. Fara sa ma gandesc la consecinte", i-am zis toate astea pe un ton extrem de calm, nu aveam nici pusca in mana, dar era una prin imprejurimi; a inteles ca nu e de gluma si, dintr-o data a inceput sa tipe dupa ajutor, dupa politie care, oricum, era la zeci sute de km distanta. Kinski era indisciplinat, feroce, aproape posedat, dar in acelasi timp era foarte placut, fermecator chiar. Ciudate contradictii.
-V-a amenintat vreodata?
- Nicidata. Cel putin nu direct. Mult mai tirziu am descoperit insa ca amandoi nascoceam, fara sa stie celalalt, tot felul de scenarii despre cum sa ne omorim unul pe altul, cum sa ne gasim un alibi. Sigur acum suna amuzant, poate chiar ridicol. Atunci insa eram cum nu se poate mai seriosi, Scrie kinski : ''astazi , il detest pe criminalul asta de Herzog la modul absolut. I-am spus-o chiar in fata ca vreau sa-l vad agonizand asemeni lamei pe care a executat-o . Aruncat de viu intr-un bazin plin de crocodili. Rumegat de o anaconda sau paralizat de veninul unui paianjen. Cu creierul imprastiat de muscatura celui mai otravitor sarpe. Chiar si sfasiat de o pantera, ar fi mult prea blind pentru el. NU. Furnici mari si rosii sa se usureze pe ochii lui, sa-i manince coaiele, sa-l sodomizeze si sa-i inghita matele. Ciuma sa-l termine. Sifilisul! Malaria! Febra galbena! Lepra! Degeaba. Cu cat imi doresc sa aiba parte de cea mai cumplita moarte posibila, cu cat ma chinuiesc sa-l tratez ca pe ultimul jeg , cu atat imi dau seama ca nu pot sa mi-l scot din minte, ca nu voi scapa, poate, niciodata, de el.")
-Dar de batut v-ati batut?
-Nu , intotdeauna ne-am respectat unul pe altul si am pastrat distanta. (Tot in memoriile sale, Kinski povesteste un episod in care Herzog ar fi insistat sa refilmeze o scena dezagreabila;" l-am pocnit de l-am trimis la pamint".) La Fitzcarraldo, Herzog a avut chiar ocazia de a scapa de Kinski, intrucat indienii din figuratie s-au oferit "sa-l omoare pe isteric pentru el ". Isi va lua revansa in 1987, o data cu turnarea finalului ultimului film facut impreuna, Cobra Verde: Kinski incerca, in van ,sa traga in apa o barca intepenita in nisip si se abandoneaza mortii intr-un delir care, pentru Herzog, e semn ca actorul era definitiv terminat. Intr-un text prilejuit de premiera cu Nosferatu , Herzog nota : "Indraznesc sa-l numesc pe Kinski geniu, chit ca formularea e instinctiva: se vede cu ochiul liber , de cum apare in cadru. Reprosul cum ca ar fi nebun nu se justifica decat din perspectiva mic burgheza si meschina; de fapt , cred ca ceilalti sunt nebuni". Geniu si nebunie. Doi termeni pe care, in documentar ii gasesti la tot pasul, dar pe care, de-a lungul interviului, Herzog s-a ferit sa-i rosteasca. Pe ultima suta de metri, il tentez cu 2 definitii .
-Definiti geniul.
-E o notiune pe care m-as cam feri s-o folosesc, intrucat tine de patrimoniul cultural al secolului trecut. Acum 150 de ani , puteai vorbi de geniu. Azi ar trebui sa ne gandim de doua ori.
-Definiti nebunia.
-Nu pot decat in termeni clinici. Du-te la primul azil si vei intelege ce e nebunia. Dar sa fim bine intelesi: nici eu nici Kinski nu am fost nebuni, daca asta vreti sa insinuati.
-Bine dar in filmul pe care tocmai l-am vazut, intrebat fiind de ce ati facut film impreuna, Kinski a raspuns foarte transant: Pentru ca amandoi suntem nebuni!"
-Kinski a spus-o nu eu! La capatul celor 15 min. pe care le-am avut la dispozitie, notesul mi-e inca plin de intrebari ramase fara raspuns. De ce a incetat sa mai faca filme de fictiune si a ales sa se concentreze pe documentare? Mai mult, de ce ultimul film de fictiune pe care l-a facut dateaza din 1991, acelasi an in care Klaus Kinski murea? De ce s-a mutat in America , la San Francisco , urmand exemplul aceluiasi kinski? (Poate pentru ca, asa cum spunea k, "America e cea mai libera tara din lume, iar fiecare noua generatie o face mai puternica"?) Si daca Fitzcarraldo este chiar el? Si de ce nu, daca a vazut Titanic? "
END

keyzer soze
29 Apr 2005, 11:19
In prima secventa al acestui film de 95 de minute, Herzog suna la usa apartamentului munchenez unde, copil fiind, locuise pret de cateva luni.

Se pare ca nea Chirilov a intrat mai tarziu in sala. Prima secventa, teribila, ni-l arata pe Kinski intr-o inregistrare din Jesus Tour. In rest, degeaba au vorbit cei doi, Chiri mai mult ne povesteste documentarul.
In alta ordine de idei, a vazut cineva 'Paganini', proiectul solo al lui Kinski?

nume
29 Apr 2005, 16:04
Prima secventa, teribila, ni-l arata pe Kinski intr-o inregistrare din Jesus Tour.
Cand e pe scena si il scuipa ala, plus huiduielile de rigoare.

Nu.

keyzer soze
18 May 2005, 09:21
despre herzog si kinski s-a tot vorbit.
dar despre herzog fara kinski ce parere aveti? low budget, raw meat.
schimbam deci pe experiment si anarhie, bruno s. & the midgets.
tema pentru acasa:
Jeder für sich und Gott gegen alle
Auch Zwerge haben klein angefangen
Lebenszeichen
Herz aus Glas
Fata Morgana
Stroszek

nume
24 May 2005, 22:50
Un citat misto de pe coperta dvd-ului (desktop la mine pe comp.):

"Ennmies intimes: une amitie haineuse placee sous le signe de la demence et dediee au cinema"
TELERAMA
CANNES '99, Hors Competition.

keyzer soze
26 May 2005, 09:51
Da. Vreo contributie originala, ceva?

europe_east
26 May 2005, 16:03
despre herzog si kinski s-a tot vorbit.
dar despre herzog fara kinski ce parere aveti? low budget, raw meat.
schimbam deci pe experiment si anarhie, bruno s. & the midgets.
tema pentru acasa:
Jeder für sich und Gott gegen alle
Auch Zwerge haben klein angefangen
Lebenszeichen
Herz aus Glas
Fata Morgana
Stroszek

Mda, nu stiu de ce da' entuziasmu' meu pentru Herzog s-a cam pleostit... sorry. Din filmele lui Herzog cu Bruno S. am vazut Enigma lui Kaspar Hauser si Stroszek, care ambele mi-au placut mult. La Heart of Glass recunosc ca n-am reusit sa ma uit pana la sfarsit... In ultima vreme insa parca mi s-a acrit de comentarii filosofice pe fundale marete, si imi inec melancoliile in westernuri a la Leone... :)

nume
26 May 2005, 16:08
Da. Vreo contributie originala, ceva?
Nu era o replica la postuletzul tau. ;)

keyzer soze
27 May 2005, 08:27
In ultima vreme insa parca mi s-a acrit de comentarii filosofice pe fundale marete, si imi inec melancoliile in westernuri a la Leone... :)

Atunci iti recomand sa te feresti de 'Fata Morgana'

Carmine Galante
21 Jul 2007, 08:30
despre herzog si kinski s-a tot vorbit.
dar despre herzog fara kinski ce parere aveti?
Tipul e genial. Omu', atras clar de actorul sau fetis cu probleme grave de comportament a stat cat a stat pana a gasit un nou "subiect" cel putin la fel de interesant. Un caz tulburator, aproape ireal. E vorba despre Timothy Treadwell si in subsidiar de iubita acestuia Amie Huguenard.


Treadwell era mult mai sarit de pe fix decat Kinski. Cu o copilarie fericita, campion la natatie, protagonistul castiga o bursa, intra in niste anturaje dubiose, cade in patima alcoolului s se rateaza iremediabil. Isi castiga existenta ca circar care face tot felul de giumbuslucuri intr-un restaurant. Filmul documentar - Grizzly Man (http://www.imdb.com/title/tt0427312/) a castigat cam tot ce se putea castiga in America ca premii. Culmea e ca e facut cu "materialul clientului", Herzog a tras niste interviuri cu cei care l-au cunoscut (amante, parinti, legisti, rangersi etc), in rest folosind arhiva personala a lui Treadwell, care contine peste 1000 de ore de material brut filmat. Herzog a realizat filmul pentru Discovery, dar nu are nimic de-a face cu ceea ce ne-a obisnuit acest post. Chiar daca documentarele lor sunt impecabil realizate, foarte bine documentate nu au nimic de-a face cu arta filmului.
Sa ma intorc poveste. Treadwell descopera un tinut indepartat din Alaska, nelocuit de oameni. O rezervatie naturala care se intinde pe mii de hectare, despartita de civilizatie de un lant de ghetari abrupti. Singura modalitate de a ajunge acolo este cu un hidroavion. Omul e fascinat de ursii Grizzly si in dementa lui crede ca "ii poate proteja". Timp de 13 ani traieste pe perioda calda (cam 6-8 luni pe an) alaturi de fioroasele animale salbatice care il tolereaza si aparent il primesc printre ei.
Infiinteaza o organizatie - Grizzly People - strange un minim de fonduri pentru provizii si cu 2 HDD-uri incepe sa filmeze comportamentul ursilor.
Materialele sunt socante, Herzog are meritul de a selecta "crema" din ele.
Individul se apropie periculos de ursi in timp ce mananca, vorbeste cu ei pe un ton subtire, ca de femeie pentru a nu-i speria, ii atinge in timp ce mananca pesti din lacurile din zona, le mangaie excrementele plin de admiratie, arunca bezele, le face diguri pentru a le inlesni vanatoarea de peste etc
Materialele filmate de el ajung pe posturile americane de televiziune si Treadwell devine un fel de vedeta, fiind invitat in show-urile lui David Letterman. Face o campanie sustinuta in scoli pentru a populariza frumusetea acestor animale si pentru a evidentia pericolul in care se afla specia. Copiii il adora. Treptat Treadwell respinge civilizatia si oamenii vrand sa devina urs.
In ultimul sezon pe care l-a filmat, datorita unei greseli la aeroport, Treadwell se vede nevoit sa se intorca impreuna cu iubita in tinutul ursilor, cu toate ca e foarte tarziu calendaristic, hrana ursilor e pe sfarsite acestia urmand sa intre in hibernare.
In ultima noapte de dinaintea plecarii Treadwell si Amie Huguenard sunt omorati si devorati (cazuri extrem de rare) de un mascul Grizzly. Atacul are loc in cortul celor doi. Treadwell apuca sa dea drumul la camera de filmat da nu ia capacul de pe lentila. Atacul dureaza 6 minute si este inregistrat de aparat. A doua zi pilotul de pe hidroavion vede in tabara ursul care devoreaza cutia toracica a iubitorului de ursi. Din el ramane numai ceasul. Alertati de pilot, rangersi care pazeau rezervatia impusca ursul ucigas si-i scot din stomac resturile celor doi.

Discovery a prezentat varianta postului despre acest personaj intr-un documentar rece, cu dovezi stiintifice, machete, modele, demonstratii tehnice a puterii unui urs etc dupa care a dat pe post filmul lui Herzog. Am stat pana la 3 am sa-l vad si recunosc ca m-a marcat. Trebuie vazut.
Werner H. a scos din cadrele lui Treadwell cinema-ul pur, incercand sa-l inteleaga pe acest nebun.
In Mein liebster Feind - Klaus Kinski este o secventa cu Kinski in jungla amazoniana (filmarile de la Fitzcarraldo) care se joaca cu un fluture urias, care ii ateriaza pe umar, maini, cap. In Grizzly Man Treadwell se joaca cu o vulpe salbatica care doarme pe cortul acestuia, il pazeste si devine un fel de animal de casa.
Daca nu l-ati vazut trebuie. Pe mine m-a socat. 10/10

ulrich
25 Jul 2007, 16:42
In Mein liebster Feind - Klaus Kinski este o secventa cu Kinski in jungla amazoniana (filmarile de la Fitzcarraldo) care se joaca cu un fluture urias, care ii ateriaza pe umar, maini, cap.

daa,filmul e cine-magic(ca si grizzly man,de altfel)

cele 2 coperte ale filmului,cele 2 fete ale lui kinski...
http://youtube.com/watch?v=yBDEQe9CjOU
http://youtube.com/watch?v=ZNSfiho54rM

nume
09 Sep 2008, 10:06
In Mein liebster Feind - Klaus Kinski este o secventa cu Kinski in jungla amazoniana (filmarile de la Fitzcarraldo) care se joaca cu un fluture urias, care ii ateriaza pe umar, maini, cap.

daa,filmul e cine-magic(ca si grizzly man,de altfel)

cele 2 coperte ale filmului,cele 2 fete ale lui kinski...
http://youtube.com/watch?v=yBDEQe9CjOU
http://youtube.com/watch?v=ZNSfiho54rM
Ma bucur ca a vazut cineva in sfarsit Grizzly-ul, genial filml.

illotempore2002
09 Jun 2009, 09:09
Ce filme ale lui Herzog considerati ca sunt cele mai cele mai?

Eu am vazut fabulosul Even dwarfs started small :x
si m-am indragostit de modul in care autorul alege sa vorbeasca despre spectaculos.

Am scris pe undeva un short comment despre, revin aici.

illotempore2002
09 Jun 2009, 09:21
Even dwarfs started small, Herzog.
Un film facut in intregime cu pitici si despre pitici.
Cu siguranta un film la care ai sa te uiti cu ochii maaaaaari, pt ca nu ai mai vazut un film cu liliputani. Mai mult decat atat, e vorba de pitici detinuti, institutionalizati intr-un fel de puscarie pt faradelegi.

Intr-una din zile acestia se supara pe institutorul care avea grija de ei si fac razmeritza.

Lumea acestor ciudati (sunt oare, ciudati in fond, inafara aspectului lor fizic?) este frumos redata in alb-negru iar peripetiile si traznaile pe care le fac ar pune in inferioritate chiar si un circ rusesc de talie internationala.

Cand protagonistii se pun pe distrus, realizam, prin prisma vocii regizorale, ca piticii sunt inzestrati cu; ironie, sarcasm, umor greu egalabil (mai ales atunci cand, atentie, vor rastigni o maimutzica pe o cruce si o vor purta prin curte prefacandu-se ca intr-un mars crestinesc funebru, de fapt acestia razand pe infundate de isprava lor).

illotempore2002
14 Dec 2009, 18:21
Incident at Loch Ness.
=))

Cu Werner Herzog in rol principal! Plecand cu o intreaga echipa de filmare sa filmeze un documentar despre monstrul din Loch Ness, in Scotia.

Evident, e vorba de un mocumentary (fake documentary, vezi Blair Witch Project) in care toata lumea se chinuie ca filmul si expeditia sa para cat mai reale, mai credibile. Herzog este de un umor incalificabil, acum vorbeste serios despre complexitatea limitei dintre adevar si fals (despre asta e si filmul in fond), acum rade de coechipierii lui, pe ascuns, in propriul dialog.
O parte din echipa cu care lucreaza e constituita din personalitati reale din lumea filmului, scenaristi, directori de imagine care din industria Hollywood care au lucrat la filme celebre, alta parte din echipa este fake; un fals criptozoologist, "obsesiv dar credibil", o falsa "sonar technician" care e de fapt actrita si fotomodel Playboy, de o sexualitate total inadecvata cu echipajul plecat la o treaba atat de serioasa.

Tot fakeness-ul este atat de comic pt ca toti se iau in serios in acest film al unui film si "incidentele" care au loc sunt de o stupizenie fermecatoare.

Nota 9.

Windom
15 Jan 2010, 18:26
Am văzut aseară Herz aus Glas (1976) şi mi-am reamintit de ce îmi place Herzog. Uitasem, după ce am văzut Bad Lieutenant... Herz aus Glas este încă un exemplu care vine să întărească ideea că cele mai bune filme ale neamţului sînt cele care sar la gîtul conceptului de „civilizaţie” în accepţiunea sa generală. Există în film un univers care pare să nu fi cunoscut niciodată acest concept, o lume lipsită de graniţe geo-politice (fapt sugerat de nişte cadre hipnotizante, peisaje înghiţite de ceaţă), populată de personaje somnambulice (toţi actorii joacă sub hipnoză, ceea ce dă interpretărilor un aer straniu, de distanţare).
Din nou avem parte de o experienţă stranie, neliniştitoare chiar, predominantă în majoritatea filmelor lui Herzog, datorată modului în care reacţionează subconştientul la anumite secvenţe, imagini care, chiar dacă nu exprimă neapărat ceva concret, chiar dacă nu sînt încărcate cu un anumit simbolism, te afectează tocmai prin faptul că nu au nici un sens. Reacţionezi la acest lucru, îţi dai seama că ceva nu este în regulă, chiar dacă nu poţi spune exact ce e acel ceva... Sînt imagini de sine stătătoare care nu au neapărat nevoie de actori pentru a exprima ceva. Actorii se află acolo doar pentru a contribui la atmosferă. Povestea e spusă, în primul rînd, prin imagini.
Povestea e, de asemenea, destul de stranie. Într-un orăşel german pre-industrial, „meşterul sticlar” moare fără a dezvălui cuiva secretul fabricării valoroasei „sticle roşii”, lucru care va duce la dezintegrarea treptată a ordinii sociale în oraş şi la haos. Avem astfel, din nou, ca în cazul Even dwarfs started small, o radiografie a colapsului sistemului social, a noţiunii de civilizaţie.
Herz aus Glas este încă o mostră de cinema experimental ce îmbină goticul, basmul şi comedia, un film gustat probabil doar de fanii „vechiului” Herzog, posibil ocolit de fanii Bad Lieutenant ori de cinefilii mainstream.

hellsteed
16 Jan 2010, 13:10
tocmai mi-am luat "Werner Herzog and the cinema" editie in engleza si greaca. :) un material de Grazia Paganelli cu interviuri, detalii filmografice, poze, cronici si critici.

Windom cred ca ti-ar placea.

fake_hippie
22 Apr 2010, 23:56
Amazing!

http://blogs.suntimes.com/ebert/2010/04/the_ecstary_of_the_filmmaker_h.html

Un mic fragment:
He said he doesn't give a great deal of thought to composition. "I focus entirely on the subject of the shot." One shot shows the fat man straddling a cannon and eating a mango. A voice asks, "Is that a phallic symbol?" Herzog replies" "It honestly never occurred to me until you pointed it out. I wanted to have a shot showing the man who consumed all our mangos." :))