PDA

View Full Version : REZULTATE CONCURS CNC


Leonard Pyron
01 Aug 2004, 10:05
Ce ziceti de palmaresul asta ?

Mala Portugal
01 Aug 2004, 14:20
Pai nah jubilam ca domnul inginer sergiu nicolaescu o sa ne arate iar ca nimeni nu face filme de seria B ca el, ca gabrea o sa ne asasineze iar cu o plictiseala gen noro, ca fata cu stejarii o sa ne tranteasca alta productie "internationala".
Enfin, mor de curiozitate sa-i vad threesome-ul lu' Giurgiu si mi-s fi dorit sa-l vad pe Constantin Popescu producandu-se si intr-un lung (harbr n-am daca a concurat si la lung)

Ambra Blu
01 Aug 2004, 15:12
Eu chiar sint curios cum o sa iasa al lui Giurgiu, ca banuiesc un touch occidental. Imi pare rau ca la lung metraj nu a participat si Porumboiu, singurul care ar putea sa faca ceva pentru filmul romanesc (altceva decit glumite locale).

pt
01 Aug 2004, 21:02
dar nu e aiurea?!

Puiu ia ursul de aur si pierde in fata lui nichitus?

pt
01 Aug 2004, 21:10
A, si-n plus:

fata aia gresita -camelia popa - cistiga cu un scenariu de s-m scris de baiatul lui carmazan???? In timp ce erau proiecte care aveau scenarii ok, cum ar fi hanno hofer sau mungiu si altele, din cite am auzit, care aveau ceva bani de-afara...

Helmis again dupa filmul de anul trecut, care inca n-a iesit dar am auzit ca e varza???

Chevorchian, un actoras ratat devine scenarist&regizor pt ca e ginerele lu' zizi bostan?

ted nicolau e un regizorash de filme horror american si face filme pe bani rominesti....scrise de nevasta lu' caranfil...

giurgiuca-nepotul lui ion iliescu din nou va comite un jeg. De data asta cu un scenariu scris de insusi maestrul sergiu nicolaescu...

Viitorul e cam nashpa daca astia tineri si valorosi n-or sa faca ceva sa le dea in fata la papagalii astia...

Ambra Blu
01 Aug 2004, 21:18
Pai n-are cum sa le dea in fat atita timp cit in Romania la CNC nu va conta calitatea scenariului, ci numele producatorului.

pt
01 Aug 2004, 21:28
Conteaza producatorul, nu scenariul?

Ok, dar zi-mi si mie Marius Barna are firma Paradox. Si a cistigat cu multe proiecte!Paradoxal e ca n-a mai produs nimic in viata lui.

ceilalti producatori sunt Nicolaescu si fieful cescatorului de ciori Carmazan - temple film.

Asta mi-a povestit un amic care stie mai bine situatia.

In rest, la debut in l-m de ex sunt nume ok - mitulescu nemescu giurgiu- dar cine p. mea sunt radu potcoava si cristina ionescu???? a mai auzit cineva de ei????

Mala Portugal
01 Aug 2004, 23:20
Zice-se ca din cauza ca la Concursul National de Imprejurari au iesit cam multi castigatori va scadea si cuantumul de finantare pentru fiecare film.
Cristina Ionescu, pare-se e si ea sotia cuiva :lol:

Ambra Blu
02 Aug 2004, 11:11
Care rima cu Dan Badea?

crydead
02 Aug 2004, 11:54
Ca sa stim despre ce vorbim:

Zece lungmetraje si 11 scurtmetraje vor primi finantare
http://www.romanialibera.ro/editie/index.php?url=articol&tabel=z31072004&idx=49


"Zece lungmetraje si 11 scurtmetraje vor primi finantare de la Centrul National al Cinematografiei in urma primei sesiuni a concursului de proiecte 2004. S-au inscris 128 de scenarii, dintre care 53 de lungmetraj si 75 de scurtmetraj. Juriul, compus din Radu F. Alexandru, Dinu Tanase, Ioan Carmazan, Florin Mihailescu si Bogdan Dumitrescu, a ales urmatoarele titluri pentru lungmetraj: "Legaturi bolnavicioase" (producator Libra Film, coproductie romano-franco-germana, scenariul Cecilia Stefanescu&Tudor Giurgiu, regia Tudor Giurgiu), "California Dreaming" (producator Zootrop Prod., scenariul Tudor Voican&Cristian Nemescu, regia Cristian Nemescu), "Calatoria lui Gruber" (producator Orion Film, coproductie romano-germano-israeliana, scenariul Eugen Uricariu, regia Radu Gabrea si Copel Moscu), "15" (producator Cine TV, scenariul D.R. Popescu&Sergiu Nicolaescu, regia Sergiu Nicolaescu), "Un acoperis deasupra capului" (producator Artis Film, coproductie romano-germana, scenariul Mora Nicolescu, regia Ted Nicolau), "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii" (producator Strada Film, coproductie romano-germana, scenariul Andreea si Catalin Mitulescu, regia Catalin Mitulescu), "Dupa ea..." (producator Temple Film, coproductie romano-germana, scenariul Lia Bugnar, regia Cristina Ionescu), "Ryna" (producator Strada Film, coproductie romano-germana, scenariul Ruxandra Zenide&Marek Epstein, regia Ruxandra Zenide), "Happy-end" (producator Paradox Film, scenariul Mihai Fatu, regia Radu Potcoava), "Si... totul era nimic" (producator DGM Film, scenariul Cristina Nichitus, regia Cristina Nichitus). Proiectele de scurtmetraj alese sunt: "Maria, regina Romaniei" (scenariul si regia Sorin Iliesiu), "Canton" (scenariul Cristian Mungiu, regia Constantin Popescu), "Sarmalele reci" (scenariul Tudor Voican, regia Catalin Cocris), "Iubire de-o noapte" (scenariul si regia Florin Kevorkian), "Medalion Amza Pellea" (scenariul Sergiu Nicolaescu, regia Ionut Giurgica), "Dumbrava minunata" (scenariul Tatiana Apahideanu, regia Adriana Badea), "Quick-Fresh" (scenariul si regia George Dogaru), "Povara umbrei" (scenariul si regia Dragos Iuga), "Trista fata a veselului Pan" (scenariul si regia George Obrocea), "Challenge Day" (scenariul si regia Napoleon Helmis), "Doi crai" (scenariul si regia Camelia Popa).
Este de remarcat ca din cele 10 lungmetraje care vor fi finantate sase sunt debuturi si alte sase sunt coproductii. De remarcat si prezenta lui Sergiu Nicolaescu, din nou cu un lungmetraj si un scurtmetraj premiate. Printre perdantii actualei sesiuni se numara si tandemul Cristi Puiu&Razvan Ra-dulescu, al caror scenariu de lungmetraj n-a intrunit voturile comisiei. Acestia, precum si ceilalti nemultumiti pot depune contestatii in termen de 30 de zile de la data anuntarii rezultatelor."


-----------------------------------------
Viitorul suna ocupat

dragos2
03 Aug 2004, 01:55
Bai fratilor,ca bag eu de seama ca mai toata lumea care umbla pe site/ul asta are ceva de/a face cu cinematografia/voi chiar nu vedeti ca e manareala pe fata?Nu vreau eu sa fiu aparatorul lu Puiu ca nu are nevoie el de mine sa il apar da e evident ca i/au dat/o in gura ca era singurul cu gura.adica ceva de genul>baieti ,care mai deschide ciocu de acum iata ce va pati.>Nu se poate sa faca dom Nicolaescu 2 filme si lui sa nu ii dea nici unu...Este pur si simplu Kafka>adica si actorii au repere culturale>adica aia care erau anu trecut in comisie fac filme anul asta,aia care sunt anul asta, pun mana in foc ,vor face la anul,ceva au dat la tineri ca sa nu poata comenta nimeni,dar lu ala care chiar avea si ..testicole si gura mare i/au dat/o prin gura.Traiasca romania...

KORBEN
03 Aug 2004, 14:17
cu sau fara palme d`or si taticu in spate, mitulescu a facut un film cretin care e jenant de autohton
in alta ordine de idei
am vazut mentionate nume ca nemescu si voican, deci poate o sa iasa si ceva bun din banii astia aruncati cu lopata lu nicolaescu si la alti nomenklaturisti
mai mult decat nicoleascu (era de asteptat) ma enerveaza scroafa aia cu pretentii de regizoare, responsabila pt jegul absolut si mizerabil de stejarii verzi

dragos2
03 Aug 2004, 16:05
nu e baiatul lui acel mitulescu...Iar chestia asta cu<berlin sau palm d/or>e cam ce banuiesc eu ca zic Nicolaescu & co.Faptul ca au avut niste recunoasteri la acest nivel cred ca le da oarecare avantaje si ar trebui sustinuti.|Daca nu ei cine?

pt
03 Aug 2004, 16:55
Mitulescu e, totusi, un foarte bun regizor chiar daca scenariile pe care le alege nu sunt mereu grozave. Si oricum, ne place su nu filmul lui, a luat un mare premiu, ceea ce reprezinta un motiv suficient ca sa faca filme cu bani de la cnc.

La fel si in cazul lui zenide. Filmul ei e nashpa, dar are premii etc. In cazul ei, ca si in cazul acelui misterios-necunoscut Ted Nicolau, problema e mai degraba cetatenia. gagica e, din cite am citit prin ziare, de origine romina, dar are cetatenie elvetiana. Iar nicolau e american 100%. Miine poimiine o sa ne trezim ca toate filmele romanesti sunt facute de regizorashi de mina a doua de prin strainataturi...De ce nu, daca li se permite?

Alex Leo Serban
04 Aug 2004, 10:36
mi se pare tipic pt cacanareala model cnc.
adica: punem si baieti tineri, sa nu se zica k..., punem si dinozauri, sa 'echilibram' balanta...
cel mai tare ma revolta prezenta unor nicolaescu sau nichitus (care, e clar, NU mai au ce spune in cinema! - in caz k au avut vreodata...) si trintirea usii in nasul lui puiu, care - desi nu m-am dat in vint dupa kartushul sau, dar era ok - a luat totusi ursul la berlin, nu?
adica - daca nici asta nu e un argument, atunci care e?
daca nu asta, atunci cine?

re-trimit la dezbaterea de la tiff, gazduita de observatorul cultural de sapt. trecuta!

Ambra Blu
04 Aug 2004, 15:57
La concurs au primit finantzare oameni valorosi (Catalin Mitulescu)
poate valoros la kilometraj in moneda din Botswana.

Am ris la asta. Oricum, lasa, am inteles de la cineva ca, sub forma de sinopsis, Trafic avea oarecare sens. Problema a aparut cind a trebuit sa il transpuna sub forma de poveste, in film. Mai bine incerca si el un "Following", ca al lui Chris Nolan ca mi se pare la fel de inchegat firul narativ.

dragos2
05 Aug 2004, 16:32
Bineineles....Mitulescu iar avut pile la Cannes,ca doar d/aia l/au tot invitat pe acolo.Trafic e un film de cacat.Premiul ala de cacat de la Cannes nu reprezinta mai nimic pt noi si daca ei au senzatia ca Mitulescu e asa bun sa il finanteze cu banii lor.Sa nu profitam ca 3 regizori romani au reusit sa sparga 2 festivaluri de talia aia si sa nu ii creditam ca poate da naiba si mai fac vreun film bun.Hai ba,chiar daca nu/ti place Trafic(asta pot sa inteleg)tot nu poti spune ca Mitulescu nu era de debututat in lung metraj...

Ambra Blu
05 Aug 2004, 16:38
"Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii" (producator Strada Film, coproductie romano-germana, scenariul Andreea si Catalin Mitulescu, regia Catalin Mitulescu), - ce titlu misto.

dragos2
05 Aug 2004, 22:37
Ma faci sa fiu mai atent la propriile/mi rautati...

Alex Leo Serban
06 Aug 2004, 12:08
ce-a mai transpirat de la concurs: k cica notele cele mai joase la scenariul lui puiu & radulescu le-au dat carmazan (previzibil) si... bogdan dumitrescu, membru al aceleieasi nou-infiintate asociatii cu... puiu! ;)
isn't that sweet? :sick:
solidaritate (de generatie) my ass :w00t:
c-asa-i romanul... (chiar si) cind se roieste (afara) :D :D

zizi
06 Aug 2004, 13:43
ai punctat exact unde trebuie.

Leonard Pyron
06 Aug 2004, 14:53
Totusi, revin, cine e p...licea asta de Zenide care a aparut peste noapte in peisaj si o gramada de lingai de serviciu au sarit cu limbile erecte s- sarbatoreasca. :P

herbert
06 Aug 2004, 19:00
Zenide (Ruxandra) are 29 de ani si a plecat la 7 ani din Romania. acum sta in Elvetia. licentianta in Relatii Internationale la Geneva, cursuri de film la New York, apoi scoala de film de la Praga. are 4 scurt-metraje: "Shoot me" (8 minute); "The Waiting Room" (15 minute); "Dust" (18 minute) si "Stejarii verzi" (34 minute). cum se observa, se apropie de "filmul mare".

recomand pentru cei interesati un dosar/grupaj important despre ultima generatie de cineasti romani in revista "Cultura", nr. 20/2004 : Cristi Puiu, Cristian Mungiu, Ruxandra Zenide, Cornel Porumboiu, Hanno Hofer, Catalin Mitulescu, Constantin Popecu, Radu Munteanu... interviu-dezbatere cu tot cei pomeniti mai sus, cronici la unele filme...

mihai_t
06 Aug 2004, 22:31
daca puiu e asa de bun, de ce nu isi cumpara o camera digitala mai de doamne ajuta, daca nu deja are una, vorbeste cu vreo doi-trei prieteni actori care vor sa filmeze si altceva decat reclame, si trage un film. ziua, noaptea, prin parcari, pe dupa blocuri, in cranguri, unde vrea, tara e mare, putini o filmeaza, prea multi o coloreaza (in alb, in negru, roz). si sa-mi nu spuneti ca "daca nu e pe 35 mm nu e film".

dragos2
07 Aug 2004, 03:46
Draga Mihaita se vorbea despre rezultatele CNC nu despre cum sa ne jucam cu p,,,a in nisip.
Si pe langa notele de patru din partea d/lor Carmazan si Dumitrescu pt scenariul domnului puiu un alt lucru interesant este ca juriul a votat in unanumitate 10 pt dl.Nicolaescu.

Ambra Blu
07 Aug 2004, 10:12
Puiu trebuia sa aplice tactica lui Mitulescu: odata ajuns pe podium si la interviuri, sa spuna ca mai mult il emotioneaza filmele d-lui Nicolaescu decit Troia. Puiu n-a avut abilitatatea sa pupe in cur, dar nu ma tem, nu e totul pierdut. Oricum, mi se pare o prostie sa vb de rau CNCul apoi sa participi la concurs sa le iei banii.

mihai_t
08 Aug 2004, 01:21
din pacate se vorbeste prea mult si se filmeaza prea putin. probabil ca prin facultati toti viitorii regizori sunt invatati cum sa face marile filme, cu marea echipa de filmare, cu marele operator, cu marile lumini, in speranta marilor premii, si pentru toate astea iti trebuie multi bani, stiu. pe care in tara asta numai cnc-ul ti-i poate da. stiu si asta. dar daca nu vrei marile premii, si crezi cu adevarat ca poti spune ceva diferit despre lumea asta cu ajutorul imaginilor, atunci te poti lipsi de linsul in c_r al membrilor cnc si poti filma si cu o camera digitala.
nu m-as fi bagat p-aici daca nu ar fi fost vorba despre cristi puiu, regizorul singurului film romanesc de dupa '90 care aduce ceva nou, straniu, printre atatea filantropii, furii si sunseturi.

Ambra Blu
08 Aug 2004, 10:22
straniu poate prin disocierea de film si infratirea cu teatru ;)
sigur, nu doar cnc da bani in romania; de exemplu, pintilie si-i ia direct de la ministeru'culturii. si eu sint adeptu'digitalelor, dar, decit sa iasa ca 'trei pazeste', mai bine nu.

Alice_Fluture
09 Aug 2004, 23:06
Conteaza producatorul, nu scenariul?

Ok, dar zi-mi si mie Marius Barna are firma Paradox. Si a cistigat cu multe proiecte!Paradoxal e ca n-a mai produs nimic in viata lui.

Asta mi-a povestit un amic care stie mai bine situatia.

In rest, la debut in l-m de ex sunt nume ok - mitulescu nemescu giurgiu- dar cine p. mea sunt radu potcoava si cristina ionescu???? a mai auzit cineva de ei????

Potcoava, daca nu ma inshel, a terminat la Hyperion si a facut "Aceeasi gara pentru doi" (scenariul Tudor Voican). A fost la DaKino in 2001. De Cristina Ionescu nu stiu nimic... inca...


Si ce-ti mai povesteste amicu' ala? Despre ce proiecte paradoxale e vorba?

zizi
11 Aug 2004, 01:31
gata, s-a rezolvat cu puiu. dispozitie de sus: cristi puiu face film. FADE IN. LINISTE.

Alice_Fluture
11 Aug 2004, 11:00
Serios? Zi-ne mai multe, come oooon....

KORBEN
12 Aug 2004, 23:00
sugerez citirea lu ultimu nr din catavencu pentru un dosar dsp rezulktatele acestui "concurs"
si mi-a picat total intamplator in mana un nr din in "cultura" cu ceva gen dezbatere dsp filmu ro
intrebari de ca Kat, raspunsuri penibile si plikticoase
am o parere destul d proasta dsp maj celor intervievati
si asta in urma lecturarii platitudinilor abisale pe care le pot scoate din ei
si in obs cultural o masa rotunda dsp cum se face cum s-ar putea face si cumk ar trebui facut film ro
de cacao, pliktis la maxim, probabil aveau 2 pagini libere sau nu semnalizez io corect signifianta acelei mase ( sau mese?) rorunde
e o chestie de insdide planning care nu prea are cum interesa publicu cititor

EgoN
13 Aug 2004, 00:06
Serios? Zi-ne mai multe, come oooon....

cica ar fi dat unda verde Rãzvan Theodorescu in urma contestatiei.

Jay
13 Aug 2004, 16:19
Apropo de Puiu.... Aseara la Europa FM, ora 20:00 jurnalul se deschide cu urmatoarea stire....
<<Concursul pentru finantarile acordate filmelor romanesti provoaca reactii negative din partea cineastilor. Unul dintre cei mai premiati regizori din ultima vreme Cristi Puiu, a luat nota 4, pentru scenariu, de la unul din componentii comisiei de jurizare. Dupa ce a contestat concursul, el a primit insa din partea Ministrului Culturii, finantarea proiectului. Cristi Puiu afirma ca sistemul este deficitar si trebuie inlocuit: "Cred ca in primul rand CNC-ul trebuie sa redevina independent si cred ca toate disfunctiile care au aparut la acest cconcurs, la concursul de anul trecut si din anii precedenti, pot fi inlaturate numai printr-o interventie asupra legii cinematografiei. Exista un model foarte eficient in Franta, CNC-ul francez functioneaza foarte bine, din cauza asta cinematografia franceza este cea mai importanta de pe continent. O sa facem o interventie la Parlament, trebuie sa existe interes din partea parlamentarilor sa sprijine un posibil proiect de lege a cinematografiei". La randul sau Mircea Toma de la Academia Catavencu afirma ca ce s-a intamplat este un razbunare a clasei politice fata de tinerii regizori contestatari: "Corectarea erorii grosolane comise de juriu, de a omite 5 mari premianti internationali din calificari acuma, semnifica pe de-o parte ca este o forma de razbunare. Sunt 5 care au facut scandal si anul trecut, deci mucles. iar reparatia pe care o face ministerul arata ca toti la cheremul nostru sunteti, cand vrem noi va dam, dar mecanismul in sine nu functioneaza decat daca vrem noi. Deci ei compromit in acest moment, acest examen, el ar trebui sa fie practic reluat si pana anul viitor sa se rescrie un nou regulament, eventual chiar lege". >>

Jay
13 Aug 2004, 16:25
Si tot in conflictul asta avem si din Ziua:
http://www.ziua.ro/display.php?id=22505&data=2004-08-13

Sau Adevarul:
http://www.adevarulonline.ro/index.jsp?page=articol&section_id=4&article_id=92954

SAu Jurnalul National:
http://www.jurnalul.ro/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=10987&mode=thread&order=0&thold=0

herbert
13 Aug 2004, 17:27
vai, se va finanta un nou "sfaraiac" marcat Puiu!
cam labil personaju' si plat-mediocru - cu ifose de tip arogant, care simte mai mult decat poate formula - in interviurile pe care le-a dat in ultimile luni. nu se merita... eu mai astept o promisiune de regizor in Romania asta deloc cinematografica.

EgoN
13 Aug 2004, 18:46
vai, se va finanta un nou "sfaraiac" marcat Puiu!
cam labil personaju' si plat-mediocru - cu ifose de tip arogant, care simte mai mult decat poate formula - in interviurile pe care le-a dat in ultimile luni. nu se merita... eu mai astept o promisiune de regizor in Romania asta deloc cinematografica.

Draga herbert, cred ca esti nitel cam exigent cand e vorba de cinematografia romaneasca (am impresia ca te astepti mereu sa apara vreun Tarkovski sau Bergman autohton) - sau cum ar spune un coleg de breasla al tau, "exigente prost plasate". Puiu, desi e un personaj de o moralitate dubioasa(a se vedea incidentul Pintilie sau acuma, cu ministrul culturii (aici kiar is curios daca isi va mai permite glumite de genu "multumiri dl. Nastase")), e un regizor BUN , care a facut deja un film cult ,din punctul meu de vedere, pentru cinematografia romaneasca: "Marfa si banii".
Mai gandeste-te ca-s o groaza de nume ce abia is la inceput : Muntean, Porumboiu, Nemescu, Mitulescu, Giurgiu, Popescu carora daca nu le acorzi putin credit zic ca e pacat, zau asa :)

zizi
13 Aug 2004, 20:12
iar articolele din ziare de mai sus, sunt simple speculatzii(cvazi-ridicole)asupra situatziei momentane din cinematografie, jocurile de culise, interesele, gashtile, chiar in randul tinerilor...

Ambra Blu
13 Aug 2004, 23:42
criticii literari ar trebui sa isi vada de enachita vacarescu si sa nu comenteze in domeniul cinematografiei. puiu se stie pe treaba lui, adica teatru, mult mai bine decit nemescu, muntean, caranfil , etc. apropo, noua, ca forumisti, ne fac astia viata mai buna?

herbert
14 Aug 2004, 00:32
vai, se va finanta un nou "sfaraiac" marcat Puiu!
cam labil personaju' si plat-mediocru - cu ifose de tip arogant, care simte mai mult decat poate formula - in interviurile pe care le-a dat in ultimile luni. nu se merita... eu mai astept o promisiune de regizor in Romania asta deloc cinematografica.

Draga herbert, cred ca esti nitel cam exigent cand e vorba de cinematografia romaneasca (am impresia ca te astepti mereu sa apara vreun Tarkovski sau Bergman autohton) - sau cum ar spune un coleg de breasla al tau, "exigente prost plasate". Puiu, desi e un personaj de o moralitate dubioasa(a se vedea incidentul Pintilie sau acuma, cu ministrul culturii (aici kiar is curios daca isi va mai permite glumite de genu "multumiri dl. Nastase")), e un regizor BUN , care a facut deja un film cult ,din punctul meu de vedere, pentru cinematografia romaneasca: "Marfa si banii".
Mai gandeste-te ca-s o groaza de nume ce abia is la inceput : Muntean, Porumboiu, Nemescu, Mitulescu, Giurgiu, Popescu carora daca nu le acorzi putin credit zic ca e pacat, zau asa :)

nu cred ca poti fi excesiv in exigenta... cand si "valurile" tinere, mai scolite, eliberate de restrictii ideologice s. cl. aduc mediocritate. inca nu cred ca Puiu este BUN, iar ca sa conteze pentru mine trebuie sa fie FOARTE BUN...
tot nu inteleg refrenul cu criticu' literar. care e ma critic literar aici? deconspira-te, ca devin curios. mai am putin si ma enervez.

Mala Portugal
14 Aug 2004, 01:19
In articolul din Adevarul am gasit o fraza delicioasa:
"Te-ai fi asteptat ca la intalnirea cu jurnalistii Cristi Puiu sa anunte, poate, faptul ca refuza privilegiul acordat de ministru si ca tot ce a urmarit, cu contestatia sa, a fost sa demonstreze ca are dreptate si ca proiectul sau este valoros."

Then again, cine i-o fi punand pe astia care traiesc in/cu telenovele sa scrie despre film?

KORBEN
14 Aug 2004, 15:44
mai lasati-ma-n pace cu puiu asta, ca nu vad vreun geniu autohton in persoana-i
chestiile minimaliste si filmu din care tot ce ramane e replica "la sticla de sticla sau la sticla de plastic?" nu-mi par delok palatabile

Ambra Blu
14 Aug 2004, 16:08
mai lasati-ma-n pace cu puiu asta, ca nu vad vreun geniu autohton in persoana-i
chestiile minimaliste si filmu din care tot ce ramane e replica "la sticla de sticla sau la sticla de plastic?" nu-mi par delok palatabile

categoric ca nu e geniu, dar ai vazut tu vreun maestru in filmul romanesc? doar mestesugari mai mult sau mai putin maiastri, pe deasupra caruia nu a zburat nicicind aripa geniului, ci doar li s-a cacat - unora - magarul cu monede de aur in buzunare.
oricum, dintre toti astia care se screm sa scrie filme, cristi puiu are cele mai firesti dialoguri, chiar daca sint numai vorbe mici, pentru capete mici. cine ai vrea? muntean, care nu poate sa isi scrie un film singur si pune trei oameni, si aia mediocri in scriitura? (nu ma refer la alte domenii unde unii din ei exceleaza). si, oricum, 'furia' & 'marfa si banii' mi-au placut, fiind cele mai bune comise de romani. in rest, unde vedem dialoguri? in 'damen tanga'? unde debiteaza radu f. alexandru - prin gura lui mihai calin si m X 2 - numai platitudini? mungiu, cu glumite de bucuresteni traitori in drumul taberei? mitulescu, visindu-se deja occidental si crezind ca daca bagi o intrebare in gura unui personaj si un raspuns in a altuia ai deja un dialog? nemescu & voican in supra-apreciatul 'poveste de la scara c'? unde dialogurile cu glumite de gen: 'hai-sa-ridem-de-telenovele-si-doamnele-din-fabrica-si-de-familia-bucuresteana'? ar trebui sa ma faca pe mine sa zic ca vad un film bun? nu, fata de mostrele astea de dialog, vorbele lui puiu, ca tot vorbeai de palatabil, sint bune ca piinea calda.

ps: nu contest ca unii din cei nominalizati nu comit vorbe bune in alte filme, eu vorbesc doar de ce am vazut; nu l-am mentionat pe nae caranfil, un textier foarte bun, insa nu in genul apreciat de mine. legat de articolul din A.C. mi s-a parut un lobby prea transparent pt c. puiu, asta ca sa vin de unde n-am plecat, deci nu ma-ntorc.

Jay
14 Aug 2004, 17:00
Subscriu si eu pentru Marfa si banii care, sa zicem din punctul de vedere al dialogului.. este printre cele mai bune..

Mala Portugal
15 Aug 2004, 20:50
supra-apreciatul 'poveste de la scara c'
Well...o mica curiozitate...de ce spui ca e supra apreciat? :huh:

Ambra Blu
15 Aug 2004, 20:54
Well...o mica curiozitate...de ce spui ca e supra apreciat? :huh:

Pentru ca are prea multe premii pentru valoarea lui, asa cum o percep eu. Un criteriu subiectiv, deci. Pentru ca, in lipsa de ploaie, oamenii aplauda si roua.

Mala Portugal
15 Aug 2004, 23:42
Totusi e una din putinele chestii lipsite de incrancenare care au iesit din cinemaul romanesc

Ambra Blu
16 Aug 2004, 09:59
corect. si este foarte plastic, si foarte proaspat filmat; faza e ca astept mai multe si mai serioase de la autorii lui (jos glumiteleeeee!). asta mi se pare la categoria juniori. repet, asta cred eu; poate filmul e chiar bun bun.

Alex Leo Serban
16 Aug 2004, 16:21
daca intereseaza pe cineva: 'scenariul' dlui sergiu n. pt a primi bani pt filmul '15'... si pt care a primit 10 pe linie de la membrii juriului... si deci o sa-l faca... :love: :sick: :love: :sick:

Conceptie regizorala

Filmul va porni cu doua povestiri, care, aparent nu au nici o legatura. Anul 2004, unBucuresti stralucitor, in pline pregatiri petru sarbatorile Craciunului, pornit la drum cu o a cincea legislatura, avind inca proaspata satisfactia a intrarii Romaniei in NATO (doi aprilei 2002). In jurul orasului occidentalizat cu mult lux si uneori chiar cu gust, au rasarit cartierele de vile ce depasesc ca numar si bogatie orice tara europeana. In acelasi timp, din sursa viguroasa au crescut zecile de cazinouri, marile magazine, bancile superluxoase, hoteluri de cinci stele… dar si mafii ale drogurilor, ale exploatari pedofilei si prostitutie. Mai trebuie sa adaugam copiii canalelor, denumiti aurolaci si bineinteles, ciini vagabonzi.

Toate acestea sunt vazute de o ziarista frantuzoaica, venita sa afle ce s-a intimpat cu tara lui Ceasescu, ultimul dictator ridicol al Europe, dupa cisprezece ani de la acel decembrie 1989, care a pus capat comunismului printr-o revolutie, pentru prima data in lume.

1989. In paralel filmul se preocupa de destinul unor personaje devenite, fara voia lor, victime ale evenimentelor istorice petrecute in ’89 la Constanta, Timisoara, Bucuresti. Revolutia si evenimentele legate de aceasta sunt doar pe planul al doilea. Povestea pe care o urmarim este a unui marinar modest, betiv si mitoman, care doreste sa se casatoreasca cu iubita lui, insarcinata in luna a noua.

Gindesc un film modern, facut cu ritm si agresivitate, sincer, sentimental, dur, dar frumos!

Mai cred ca nimeni nu este in masura ca mine, sa atace un astfel de subiect. Este intr-un fel si un fel de zguduire a constintelor si o datorie pe care o am fata de trei generatii: cea interbelica, cea comunista si cea care a facut revolutia din ’89. De cei de astazi sa se ocupe alti.

Ma voi adresa, ca de obicei, publicului larg, asa cum a fost intodeauna crezul meu. Chiar si filmele inspirate din istorie erau pentru mine o ocazie de a le “impana” cu rezonante atunci actuale. Pentru ca in realitate nu ar trebui sa existe filme istorice sau de actualitate, formule folosite in comunism, ci doar filme realizate la nivelul gindiri prezente.

Dovada sunt filmele mele, indiferent de gen, care dupa treizeci de ani sunt perfect valabile si pentru noile generatii. Acest lucru l-au hotarit tot spectatori. Luati cifrele si faceti comparatii.

Eu cred ca in arta nu putemi fi adeptii ezoterismului.

Semnat: Sergiu Nicolaescu.

Ambra Blu
16 Aug 2004, 16:24
:lol:
what's this? an in-joke?

coco
16 Aug 2004, 17:13
Ma gandeam deunazi de ce m-ul arata ca un r langa un n apoi am inceput sa rna gandesc la voi cei adica voiceii de p cinemagia.ro
nota: gandesc destul de rar. endnota.

mi-am amintit de eterna-mi feblete marele mecanic auto alserban si d multi alti indivizi interesati de soarta acestui trabant ce ei il numesc cinemau romanesc (a nu se citi diacriticele).

cica in timp ce la vro mie de km distanta 350mii de oameni se distrau in sula s-au dat rezultatele!!!!
Ati castigat la loto flacai oachesi ce sunteti, voi maestrii cadrului secventa imblanzitori ai prim-planului impingatori de travuri metaforice pe meleaguri antologice.
Si fugind asa in propriu-mi cap spre marathon sa-i salvez pe athenieni de persi m-am impiedicat de balbe de un minut pagina.

Ajustativa contrastul baetei si fetitze caci vine vremea cinematografiei teoretice , cinematografiei epistemice si cinematografiei sistematice.
Avea dreptate Platon cu mitul saracului de Gyges cu inelul lui cu tot.
Asta pt ca se face lord of the rings 4 in regia cristina nichitus subtitlul fiind "si... totul era nimic"

voi il deshumati pe pitagora nu gluma.

coco
16 Aug 2004, 17:36
Da, recunosc, am scris mesajul de mai sus pentru ca vreau sa fac dragoste cu ALSerban.
Si ce? E treaba voastra?
E TREABA MEA UN CROCODIL DIN NIL SPUNEA!!!!!!!!!!

te iubesc :love:

emanuel
17 Aug 2004, 13:24
Iata ce am primit zilele trecute din partea Asociatiei Cineastilor din Romania. Reproduc tot comunicatul de presa, asta in cazul ca ar interesa pe cineva:

"Comunicat de presa

Asociatia Cineastilor din Romania (intre membrii ei fondatori ii amintim pe Cristian Mungiu, Alexandru Solomon, Florin Iepan, Tudor Giurgiu, Radu Muntean) saluta faptul ca regizorul Cristi Puiu a primit in cele din urma finantare din partea Centrului National al Cinematografiei (CNC) pentru proiectul sau Moartea domnului Lazarescu dar regreta modul in care s-a rezolvat aceasta situatie. Consideram ca neselectionarea prin concurs a acestui proiect, apoi rezolvarea in regim de urgenta a contestatiei doar prin interventia Ministrului Culturii, nu a facut decit sa compromita credibilitatea comisiei de selectie si sa nasca semne majore de intrebare asupra insasi utilitatii desfasurarii concursului.

E de datoria CNC si a Ministerului Culturii sa judece echitabil, in termenele prevazute de lege, toate disfunctiile aparute cu ocazia acestui concurs si sa ia deciziile care se impun.

Atragem atentia ca declasarea nemotivata a proiectului regizorului Cristi Puiu este doar nedreptatea cea mai flagranta si vizibila pentru opinia publica. Ascunzindu-se in spatele unui mare numar de proiecte de debut si coproductii finantate, comisia de selectie a ignorat cu buna stiinta, nesocotind spiritul regulamentului, regizori cu succese incontestabile precum Hanno Hofer, Titus Muntean sau Vali Hotea, cu totii semnatari ai scrisorii de protest impotriva concursului organizat de CNC in 2003. Consideram ca s-a dat astfel un semnal direct celor mai tineri cineasti participanti la concurs: “daca protestati nu veti primi nici un fel de fonduri indiferent ce succese internationale obtineti, oricit de evidente; alaturati-va noua si accesul la finantare va este deschis.”

In acelasi timp, comisia de selectie a favorizat atit case de productie obscure si regizori fara rezultate, cit si realizatori abonati anual la pozitiile de jurati sau cistigatori ca Sergiu Nicolaescu si Cristina Nichitus, in ciuda lipsei de rezultate recente a acestora - doar datorita apropierii lor de unii membri ai juriului.

Dorim in continuare sa subliniem ca demersul Asociatiei are in vedere promovarea unor filme romanesti care sa prezinte interes pentru public si pentru piata internationala. Nu dorim ca, din bani publici sau alte resurse ale Fondului Cinematografic, CNC sa continue sa promoveze lung-metraje cu rezultate submediocre la box-office si care nu reprezinta Romania in nici un fel pe piata internationala.

Asociatia Cineastilor sustine in continuare modificarea Legii Cinematografiei si independenta CNC, urmind sa propuna celor in drept masuri concrete in ce priveste mecanismele de selectie a proiectelor, sprijinirea coproductiilor si a acordarii de fonduri pentru dezvoltarea scenariilor.

Asociatia Cineastilor
16.08.2004"

coco
17 Aug 2004, 16:24
POEZIE IN VERS ALB SCRISA CA EXPLICATIE LA COMUNICATUL DE PRESA AL ACR CE POATE FI CONSIDERATA SI IMNUL ASOCIATIEI

ODA
sau
Voi santeti toti un simplu tot el pana-n cer e rege.



De unde ai venit si incotro te-ndrepti
Cu pasii tai prea repezi in inimi de poeti? . . .

Vin din al lumii rasarit si ma afund in zare
Asemenea lui Sergiu ce s-a nascut din mare.
Ma-ndrept spre cele patru zari din ele ma intorc
Astfel cum mie mi-este scris de al tau proroc.
Colind oriunde eu as vrea mai lin sau mai vioi,
Ma pot opri putin pe loc si pot vorbi cu voi.

Voi santeti simpli muritori cu limitat noroc
Eu intru mine ma cufund si viata mea o joc.
Caci cinemau' nu exista e-un termen ce nu-l stiu
Nu pot prin moarte sa-l inalt si nici nu pot sa-l-nviu.

Caci tot mergand nu oboseste iar daca s-ar opri
Nu poa sa mora ,si daca more tot ar bantui.
Patrunde in roua cea din iarba
Patrunde in gandul cel hoinar
E cinemaul popular

E puf de papadie.
E drumul liber si senin
E cinemaul romanesc
In fata lui ma-nchin

E in privirea voastra,nu il puteti vedea,
Decat pe un ecran concav de cinema

Se pleca in fata voastra si voua se inchina
Cand verbul "motor" suav el il declina.




p.s. - cristi merci pt scenariu, l-am citit si chiar merita sa fie facut!
respect pentru atitudine si bafta multa in continuare. Daca ai nevoie de ajutor te poti baza pe mine!!!
Nu uita NOI SUNTEM DESTEPTI RESTU-S NULI!

herbert
18 Aug 2004, 00:34
daca intereseaza pe cineva: 'scenariul' dlui sergiu n. pt a primi bani pt filmul '15'... si pt care a primit 10 pe linie de la membrii juriului... si deci o sa-l faca...

de ce nu e cool sergiu nicolaescu?
- pentru ca e nesimtirea intruchipata...

Leonard
18 Aug 2004, 01:33
a propos, de ce in romania, daca esti in politica si/sau membrul unui partid , ai voie sa faci filme (vezi cazul Sergiu N), iar in America nu ai voie (vezi cazul Arnold Sch.)? Cam naiva intrebarea, stiu, dar nu ma pricep la politica si as fi curios de raspuns.

Alex Leo Serban
18 Aug 2004, 11:01
am o propunere constructiva pt membrii asociatiei, care - o sa vedeti - NU are legatura cu mine (deci nu e o propunere pro domo):
sa propuna - ca persoane spre jurizare cnc - doar critici de film! ei nu vor sa faca filme, nu vor sa joace in ele, nu scriu scenariile etc., ca atare au (cel putin teoretic, prin natura meseriei) o mai mare doza de obiectivitate, discernamint, sint mai informati (sint mai la zi cu ce se face & vad mai multe filme straine in festivaluri), plus alte criterii conexe.

stiu ca ei au propus, anul acesta, si un critic (pe andrei gorzo), pe linga 2 regizori (radu muntean & bogdan dumitrescu), dar, ca sa se asigure ca va iesi un critic - si, deci, va intra un critic (macar unul!) in maretzul juriu cnc -, vor trebui sa propuna numai critici de film! ;)
nu cred ca mai trebuie sa subliniez foloasele unei asemenea masuri...

PS ca sa nu se creada stiu eu ce, precizez ca NU fac parte din asociatia respectiva (am fost solicitat, am refuzat), dupa cum nu (mai) parte din nici o asociatie, uniune, comitet, comisie & alte comitzii.
propunerea mea e strict dezinteresata.

Jay
18 Aug 2004, 11:07
Total de acord... Imi dai si mie te rog o lista cu numele criticilor astia care crezi ca ar trebui sa fie in juriu?!

Alex Leo Serban
18 Aug 2004, 12:25
sigur ca pot:
(alfabetic)
iulia blaga, laurentiu bratan, viorica bucur, andreea chiriac, mihai chirilov, cristina corciovescu, adina darian, andrei gorzo, magda mihailescu, irina nistor, valerian sava, eugenia voda...

Alex Leo Serban
18 Aug 2004, 12:27
sorry: l-am uitat pe andrei cretulescu (scrie in buletinul hbo)...

Jay
18 Aug 2004, 13:18
Multumesc frumos.... Nu faceam basca sau ceva de genul asta... Chiar nu stiam asa multi... ignorantul de mine... si .. ah, in opinia ta, care e cel mai bun(argumente)?...

Alex Leo Serban
18 Aug 2004, 14:23
eh, imi ceri cam mult de data asta :D
cum crezi k m-as hazarda la un 'top' al confratilor mei? sint, si eu, un 'om intre oameni' - cu majoritatea ma intilnesc saptaminal la vizionarile de presa, cu altii/altele - la festivaluri, etc.
hai sa zic - fara a incerca s-o dau pe dupa piersic - ca nu cred ca sint deosebiri fragrante (wow! a iesit asha... vroiam sa scriu 'flagrante' ;) ) intre oamenii pomeniti, la capitolul pasiune pt cinema, cultura, pregatire profesionala etc, ci diferente - firesti - de sensibilitati in functie de virsta, temperament, etc.
nu cred c-ar trebui sa lipseasca - in orice caz - citiva 'lupi tineri' (blaga, kirilov, cretzulescu, gorzo), doua persoane la fel de tinere, dar mai moderate (bratan & chiriac) & doua persoane dure & incomode (voda & sava)...
satisfied?
problema ar fi ca oricare dintre acestia sa stea la ac. masa cu alde carmazan, nicolaescu, saizescu & altii din ac. aluat... just for the fun of it: inkipuiti-vi-l pe valerian sava 'face to face' cu nea sergiu, in ac. juriu!!! :P unul (v.s.) - 'cu miinile curate', celalalt (s.n.) - 'pt citiva dolari in plus' ;)

Jay
18 Aug 2004, 14:55
Mda... stiu ca am cerut cam mult... Dar mi s-ar face pielea gainaaaaa daca as auzi de un juriu format din critici, in Romania adica,... De ce? Pai... nu stiu de ce, dar parca va vad ca va paruiti pe acolo ... ca unul zice ca nea Puiu e jumate cat nea Sergio sau invers.... :P

coco
18 Aug 2004, 16:44
Manifest

Suntem patetici dar ne tratam

punctu unu

Elizabeta de Batory avea un joc preferat.
Cum ar fi sa va interesati de el si sa il jucati intre voi?
pe mine m-ar distra foarte tare si cred ca ar fi si o solutie fiabila pentru iesirea cinematografiei autohtone din impasul actual, peren, whatever.

punctu doi

Starea de fapt de pe cinemagia.ro ma face sa ma gandesc la vorba preferata a unui mare teoretician bioenergolog "ignorare humanitas est"

punctu trei

pazeste domne pe omul bou de alte animale

punctu patru

considerati primele trei puncte de suspensie si luati in serios pe al patrulea

punctu cinci (punct ochit punct lovit)

exista cinemagia punct hu; nu credeti ca v-ar prinde bine o briza noua?

punctu sase (triplu)

ma facut mama oltean saracu de mine si deci impreuna si deopotriva cu semenii mei ma inchin inclinandu-ma

punctu sapte

o sa trec pe la spital sa va aduc niste compot

punctu opt

imi frec genunchiul de genunchi tibia de tibie, peroneele se cam plictisesc

punctu noua

incerc sa fiu intrinsec

punctu zece (care-i si intrece)

in tara asta decat sa faci film mai bine ti-o iei la laba; din pacate cu actualii autori lucrurile asrea doua sunt congruente

punctu de vedere

daca ar exista un sampon antiprostie anti vederi inguste anti pseudo eruditie anti invidie nu l-ar cumpara nimeni.

v-am pupat pe portofel,
coco (ce sa-i faci... m-a facut mama baron local)

ps sau punctu forte

Leo are u playing hard to get? that makes me wet! :)

copyu de mai sus suna a reclama la laxative, nu?

coco
18 Aug 2004, 16:58
Bine ca sunt io destept

Frank
18 Aug 2004, 18:05
Helmis again dupa filmul de anul trecut, care inca n-a iesit dar am auzit ca e varza???
Sunt curios de unde ai auzit ca filmul e prost? Eu am auzit ca este ok. Oricum, inainte de a-mi spune parearea, trebuie sa il vad, ca ”gura targului” poate spune multe. Stie cineva cand este premiera?

Mala Portugal
18 Aug 2004, 20:10
Gindesc un film modern, facut cu ritm si agresivitate, sincer, sentimental, dur, dar frumos!

God, pare o reclama la parfum rusesc

herbert
18 Aug 2004, 22:41
Gindesc un film modern, facut cu ritm si agresivitate, sincer, sentimental, dur, dar frumos!

God, pare o reclama la parfum rusesc
inteleg ca n-ai vrea sa te "pierzi" intr-un albastru slav?

herbert
19 Aug 2004, 02:18
Bine ca sunt io destept
simpatic personaj acest coco-flacara-vie. patimas, deschis&direct, nonconformist, seducator, expresiv&aluziv, insinuant, complotist, cunoscator, ubicuu, romantios-aburos...
se pare ca cinemagia e un spatiu prea mic pentru virtutile sale...

Bond
19 Aug 2004, 13:52
vai, se va finanta un nou "sfaraiac" marcat Puiu!
cam labil personaju' si plat-mediocru - cu ifose de tip arogant, care simte mai mult decat poate formula - in interviurile pe care le-a dat in ultimile luni. nu se merita... eu mai astept o promisiune de regizor in Romania asta deloc cinematografica.
Sunt de acord cu Herbet. Tipul asta de Cristi Puiu pe unde apare lasa o dara de cartier Salajan: agresiv, inclusiv cu oamenii care l-au ajutat sa se lanseze, ca in Romania nu se poate altfel. L-a atacat pe Pintilie dupa ce acesta l-a sustinut inclusiv la Cannes - cam urata chestia. Acum, dupa atata scandal a obtinut finantare. Ridicol! Cred ca ar trebui sa se anuleze tot concursul ca asa multi puteau protesta, de ce tocmai Puiu sa fi primit finantare dupa ce a facut scandal? Ah, era sa uit, cand a castigat Puiu cu scenariu Marfa si bani nu era cumva Gulea la CNC? Puiu-Gulea... Suna intersant si asta.

Alex Leo Serban
20 Aug 2004, 12:23
e old news kestia cu gulea & puiu... a primit 'banii', a facut 'marfa', iar acum s-a certat si cu gulea & fiica & ginerele (th. ciulei).
am scris o data ca puiu e cel mai mare dusman al sau (al lui cristi puiu); acum imi vine sa zic ca va fi - si va ramine - singurul sau prieten ;)

Frank
20 Aug 2004, 14:07
Old, old, dar ar fi bine sa nu se uite, ca e reprezentativa. Oricum, bine ca a primit finantare, acum sa arate ce poate, ca in Marfa si banii nu prea m-a convins. Vorba aia: ”Fiecare pasare pre limba ei piere”. Si ce se tot da atata mare cu premiul ala de la Berlin? S-a mai spus doar: conjunctura, pilele... De altfel, au mai primit si altii premi, la Cannes, la Venetia si stau in banca lor.

Jay
20 Aug 2004, 14:09
Old, old, dar ar fi bine sa nu se uite, ca e reprezentativa. Oricum, bine ca a primit finantare, acum sa arate ce poate, ca in Marfa si banii nu prea m-a convins. Vorba aia: ”Fiecare pasare pre limba ei piere”. Si ce se tot da atata mare cu premiul ala de la Berlin? S-a mai spus doar: conjunctura, pilele... De altfel, au mai primit si altii premi, la Cannes, la Venetia si stau in banca lor.

Ce treaba are faptul ca nu-ti place marfa... cu pasarea care pre limba ei piere? si care conjuncturi sau pile?

Frank
20 Aug 2004, 16:33
E simplu: nu cred ca Puiu va face un film bun din finantarile pe care si le-a smuls cu dintii de la CNC. In ceea ce priveste pilele si conjunctrile de la festivalurile internationale cred ca s-a ma vorbit pe forum despre asta.

herbert
20 Aug 2004, 20:19
ce tristete! intr-un peisaj cinematografic dezamagitor si un mediocru ca Puiu poate fi subiect de larga dezbatere...

coco
23 Aug 2004, 19:24
Filmul este fara indoiala, un pictor al omului dar al unui om deplin in care viata coexista cu moartea, victoria cu infringerea, increderea cu deznadejdea si frumusetea fortei cu expresia grotesca a neputintei. Este interesant de urmarit, de-a lungul intregii istorii a filmului romanesc cum punctul de vedere al realizatorilor de film dublat de acutul lor simt moral, isi modifica perceptia exterioara si launtrica asupra lumii.
Fiecare dintre cele trei mari compartimente ale acestei opere – scurt-metrajul, documentarul si lung-metrajul – trec prin aceleasi etape, suporta aceleasi schimbari ale unghiului de privire si se supun, finalmente, acelorasi radicale transformari de natura morala, formala si plastica. Aceste schimbari au, in linii mari, un singur sens: din punct de vedere moral, ele marcheaza involutia, erodarea si emacierea pina in pragul extinctiei; din punct de vedere formal, planul concret isi pierde vitalitatea, mai intii in beneficiul unei anumite generalizari, pentru ca, in final, sa se ajunga la unul abstract-alegoric(peren in cinematografia romaneasca ; iar, din punct de vedere artistic, din perspectiva stricta a limbajului, subicetele devin mult mai fluide, angoasele regizorilor-autori se intoarc oarecum spre sine si nu mai descriu atit o forma definita, cit o stare ambigua si o atmosfera la limita dezagregarii. Cu alte cuvinte, pe masura inaintarii in timp, film-makerul roman devine tot mai putin increzator in materialitatea lumii, in realismul ei tangibil, si se apropie insesizabil de pateticul situatiilor, de intelegerea limbajului cinematografic ca vehicul, ca purtator al unor conventii, al unor coduri asumate, dar si ca purtator al propriei sale realitati.

Insa, in ciuda faptului ca traseul acestor filme de autor post-decembriste(toate) este unic, artistii percep diferentiat cele trei segmente ale filmelor realizate. In ceea ce priveste subiectul uman, adica figura umana puternic individualizata somatic si psihologic, intervalul de la particular la general, de la concret la parabola este "inbogatit" de patru noi tipuri de film . Primul dintre ele este acela al filmului cu identitate precisa, in care se inscriu(chiar daca nu pe fata) chipurile unor importanti artisti si oameni publici Aceste filme, dincolo de valoarea lor artistica nula, de calitatile indoielnice si de incapacitatea lor de a surprinde si de a defini fizionomia launtrica a evenimentelor, nu au o valoare directa, epica, de imagine riguroasa, netransferabila, a unui model inconfundabil si exemplar. Cel de-al doilea moment cinematografic isi largeste semnificativ sfera de cuprindere, gradul de generalizare si cimpul de referinta: aici intra acele filme ce identifica mai degraba virste si tipuri umane decit personaje concrete. Chiar daca in spatele acestor filme exista un model anume, ele nefiind doar rezultatul combinarii unor informatii vizuale diverse, acel model se topeste in ideea generala si alimenteaza doar meditatia spectatorului asupra vietii si asupra unui tipic uman generic. De altfel, aceste filme sint tratate mult mai liber in comparatie cu cele amintite deja, limbajul este mai spontan, iar interesul pentru detalii – de decupaj sau de recuzita – evident mai scazut. In cel de-al treilea val pot fi incadrate filmele politice si acele imagini, putine la numar, dar de o mare importanta pentru configuratia traseului cinematografului autohton si a clarificarilor morale in care sint reprezentate, printr-o subtila metonimie filmica, mai degraba principii decit persoane . Desi intre filmele cu identitate precisa si acestea din urma nu exista la prima vedere nici o compatibilitate de ordin formal sau plastic, ele sint solidare totusi, prin faptul ca ilustreaza acelasi tip de tensiune a gindirii si aceeasi modalitate de redefinire a ideii sociale romanesti.

Daca filmul reprezinta, fata de planul realului cotidian, un refugiu in realitatea fictiunii artistice, in plan existential si moral el inseamna, cum am mai spus-o deja, prin insasi ambiguitatea lui fictiune/real, ludic/grav, festiv/dramatic un pas enorm catre portretul romanului spectral, al romanului de dincolo de orizontul diurn. Libertatile regizorului-scenarist merg aici si mai departe prin combinarea un anumit hieratism al reprezentarii personajului cu semnalul discret al unui expresionism cromatic ca o prefigurare a neantului romanesc din fundal.
Cinematograful romanesc poate fi considerat la prima mana un pandant, o reflectare sau o dublura zoologica a umanului: maimuta pe jumatate hilara, pe jumatate ofensatoare prin statutul ei caricatural in relatie cu umanul. Filmul romanesc actual nu este din pacate primul pas catre o drastica sanctiune pe care creatorul sa o aplice omului in reprezentarile sale ulterioare. El sugereaza discret nu o pitoreasca prezenta de inventar asa cum s-ar putea crede la prima vedere, ci un insotitor insidios al umanului si semnul peremptoriu al unei iminente regresiuni. Pastrind, oarecum, aceleasi date ca cele pre-decembriste, insa aducind totul intr-un registru cromatic grav, in care preponderente sint culorile de pamint, filmul merge in acelasi sens, ba chiar mai departe, si in scurt-metrajele din cealalta categorie. Reprezentari elementare, realizate cu aceeasi lipsa de libertate ca si fratele sau mai lung, in cadre largi si fara insistente pe detalii, scurt-metrajul studentesc, dar, mai ales, dar mai ales cel CNC introduce notele unui expresionism iconografic, inexistential, si asigura trecerea directa spre dramaticul ciclu pe care l-as numi simplu 360grade de patetic sau mai simpul cinema romanesc.



Ce sens au toate lucrurile scrise mai sus?
Ce rost are sa ne zbatem zilnic, sa luptam cu viata?
Ne nastem ca sa invatam. Ne traim adolescenta prin scoli si licee. Pe masura ce crestem apar tot mai multe probleme. Apoi apare familia. Te lupti zi de zi cu ceilalti, intr-o monotonie permanenta doar ca sa aduci cativa bani acasa sa poti sa traiesti cu ai tai. Batranetea nu aduce decat decaderea organismului, boli si izolarea tot mai mare de lume. Apoi, la un moment dat se termina tot.

Care e marele scop in viata ?

noroc cu filmul romanesc si cu www.cinemagia.ro

P.S. cinemagia e un spatiu virtual prea mic pentru virtutile mele

raptor
23 Aug 2004, 21:45
Ce sens au toate lucrurile scrise mai sus?
Ce rost are sa ne zbatem zilnic, sa luptam cu viata?
Ne nastem ca sa invatam. Ne traim adolescenta prin scoli si licee. Pe masura ce crestem apar tot mai multe probleme. Apoi apare familia. Te lupti zi de zi cu ceilalti, intr-o monotonie permanenta doar ca sa aduci cativa bani acasa sa poti sa traiesti cu ai tai. Batranetea nu aduce decat decaderea organismului, boli si izolarea tot mai mare de lume. Apoi, la un moment dat se termina tot.

Iata,fara indoiala,avem printre noi un contabil.Noroc bun!

Jay
23 Aug 2004, 22:50
the comeback

http://www.ziua.ro/display.php?id=23510&data=2004-08-24

Frank
25 Aug 2004, 14:39
Ati citit articolul lui Gica Preda din Observatorul Cultural din aceasta saptamana? Scurt si la obiect. Imi place mai ales cum este catalogat Cristi Puiu in acest articol. In orice caz, Preda are perfecta dreptate.

Alex Leo Serban
27 Aug 2004, 10:53
nu kiar: are dreptate pina la final... ;)
public o scrisoare deschisa catre gica in nr urm. al observatorului cultural.

Frank
30 Aug 2004, 14:55
Sfarsitul era unul mai putin important, ca o paranteza, un fel de ”apropo si despre regizorii batrani”. Artciolul ii viza in special pe ”scandalagiii” cinematografiei romanesti, cei care vor sa obtine totul in stilul Che Guevara. Si acum ce face Puiu, a primit banii si s-a potoloit? Sau face iar scandal? De ce nu fac si ceilalti scandal, sa le dea si lor bani pentru film. Dar, intrebare esentiala: daca scenariul era, intr-adevar, prost?

Serghei
30 Aug 2004, 19:54
In urma cu vreo doua sapt. a fost la TV o emisiune pe tema asta.Invitati:Criti Mungiu,Tomas Ciulei si presedintele CNC.

Concluzia,ceva a fost putred in Danemarca.

In primul rand,din moment ce au considerat ca in cazul lui Criti Puiu s-a gresit jurizarea ar fi trebuit ca tot concursul sa fie declarat nul.

In al doilea rand,presedintele CNC a adus foile cu notele candidatilor-pe fiecare din cele 5 foi prezentate notele ocordate de un jurizant la cele 8-9 criterii erau identice,ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca hotararile erau deja luate iar acele foi au fost completate pt a primi anumite persoane finantarea.

In al treilea rand juriu trebuia compus din oameni care au avut unele rezultate in cinematografie,domnu Carmazan era clar in plus(daca imi aduc bine aminte ia acordat 4 pe linie la cele 8 criterii lui Criti Puiu)

Cireasa de pe tort,nota domnului Nicolaescu la "Perpective in cadru international"-10!

Solutia

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0140291849/103-6177665-0711855?v=glance

Baieti ca Spike Lee, Steven Soderbergh, Quentin Tarantino, Linklater si Robert Rodriguez au facut filme independente cu ajutorul repectivei carti!

Oricum cartea asta nu garanteaza nimic,da parca e mai bine decat sa stai dupa curul CNC-ului si uneori sa-l si pupi!

zizi
30 Aug 2004, 21:13
sa stii, cartea aia e solutzia... :lol:

herbert
31 Aug 2004, 01:26
iata un interviu cu Puiu, publicat in Ziua, care "explica" grantul suplimentar acordat de ministrul culturii romane.

Capacitatile trebuie stimulate

Cristi Puiu, unul dintre cei mai apreciati regizori post-decembristi, crede ca a devenit persoana incomoda
Proiectul depus de regizorul Cristi Puiu la concursul de scenarii al Centrului National al Cinematografiei (CNC), "Moartea domnului Lazarescu", nu s-a gasit pe lista castigatorilor. Aducand ca argument faptul ca Puiu a obtinut anul acesta Ursul de Aur la Berlin, pentru scurt-metrajul "Un cartus de Kent si un pachet de cafea", ministrul Culturii si al Cultelor a admis contestatia depusa de acesta si a decis acordarea finantarii. Dupa care Cristi Puiu a fost acuzat ca ar fi acceptat favoritisme din partea lui Razvan Theodorescu, nerefuzand banii dati de el. Exact cu o saptamana in urma, publicam un interviu in paralel cu doi dintre membrii juriului concursului, regizorul Dinu Tanase si scenaristul Radu F. Alexandru, care au incercat sa explice de ce s-a spus ca rezultatele s-au negociat, ca au existat tabere si lupte de interese. Pentru ca orice poveste are mai multe fete, l-am intrebat pe autorul unuia dintre cele mai bune filme post-decembriste care ii e propriul punct de vedere fata de reprosurile ce i se aduc si ambigua situatie in care a ajuns sa fie pus.

Ce crezi ca s-a petrecut (sau e cel mai plauzibil sa se fi petrecut) la concursul CNC-ului?

Nu pot sa-mi dau seama exact, sunt mai multe supozitii. Ce s-a intamplat la concursul CNC a fost un efect nefericit, tarziu, al conferintei de presa de acum un an, de la Prometheus, si al atitudinii mele de atunci incoace. Cred realmente ca a fost o pedepsire, o punere la punct; au avut posibilitatea s-o faca si-au facut-o. Nu cred ca e in discutie proiectul propriu-zis, desi imediat dupa anuntarea rezultatelor a vuit targul ca scenariul e prost. Scenariul nu e prost (o spun cu toate c-o sa mi se replice ca doar e al meu, cum as putea spune ca e slab?), in cea mai fericita situatie ar fi posibil ca juratii sa nu-l fi inteles sau sa nu le fi placut. Dar situatia asta fericita nu exista, de vreme ce ultima nota a proiectelor acceptate a fost 9, iar eu am luat 6,53; intre castigatori si mine e o lista lunga de oameni, potentiali candidati la Ursul de Aur, ca sa nu mai zic de filmele care au primit finantarea, cu 10 pe linie, ca Nicolaescu, si care vor reprezenta cu brio cinematografia romaneasca. Cred ca de la "Marfa si banii" incoace n-am facut decat sa-mi atrag poate nu dusmani, dar in mod sigur antipatii.

Din cauza filmului sau din cauza atitudinii tale?

A amandurora. Pentru unii dintre cei care lucreaza in cinematografie, "Marfa si banii" nu e un film de luat in seama, distorsioneaza cumva imaginea Romaniei si asa mai departe. Toate astea m-au transformat intr-o tinta sigura in cazul unui concurs. Iar faptul c-am obtinut un premiu atat de important n-a contat absolut deloc. Eram la Berlin, dupa ce-am aflat c-am luat Ursul de Aur, si pe de-o parte ma bucuram, pe de alta ma intrebam dac-o sa reusesc sa castig finantarea pentru un proiect la care lucrez de un an.
E foarte penibil pentru mine sa-mi pledez cauza, dar realitatea e ca dupa ce s-au anuntat rezultatele au fost reactii in presa a doua zi, si apoi o tacere de 10 zile, timp in care eu m-am intors din vacanta si, la fel ca toti cei care au pierdut concursul, am incercat sa vad ce se poate face. Si mi-am dat seama ca singurul lucru care-mi ramane de facut e sa depun o contestatie. N-aveam absolut nimic altceva la indemana.

Contestatie pe care a rezolvat-o pana la urma ministrul Theodorescu. Crezi c-a fost vorba, pentru tine, de o derogare de la regulament?

Oricum, n-a facut-o pentru mine, nu ne cunoastem, nu suntem prieteni sau rude. A facut-o, cum a scris si in argumentatie, luand in consideratie palmaresul meu. Nimeni n-a protestat cand acelasi ministru a decis acordarea unor premii de excelenta, mie si lui Catalin Mitulescu, de ce a parut atat de deplasat faptul ca a reparat o greseala a comisiei CNC? Intrebarea care-ar trebui pusa e daca decizia ministrului ajuta ori nu filmul romanesc. Eu cred ca da. De vreme ce legea actuala nu prevede in nici un fel stimularea cinematografiei, mi se pare ca e un precedent fericit. Daca filmul pentru al carui scenariu Nicolaescu a luat 10 va lua nu un premiu, dar o selectie la un festival important, mi s-ar parea normal ca si-n cazul lui sa se ia o astfel de decizie. Cred ca oamenii care si-au demonstrat capacitatea, talentul sau spune-i cum vrei tu, trebuie stimulati. Asa ca sigur ca mi se pare nedrept ca Hanno Hoffer n-a primit proiect, desi filmul lui a luat un premiu la un festival foarte important de scurt-metraj, cel de la Clermond-Ferrand.

De ce n-a facut totusi ministrul Theodorescu si pentru el o exceptie?

Cred ca ar fi trebuit sa i se dea si lui finantarea, dar nu stiu de ce nu s-a intamplat.

S-ar putea ca, totusi, sa nu fi fost vorba in concursul CNC de rea-vointa, ci de lipsa de criterii clare in judecata valorica.

Dupa Revolutie si mai ales in ultimii ani s-a discutat mult despre lipsa scenariilor la noi; si e adevarat, cinematografia romaneasca e lacunara din acest punct de vedere. Dar un scenariu de calitate nu e unul scris dupa un model fix; exista cateva formule, intr-adevar, dar calitatea unui scenariu nu sta in respectarea unei retete, de aici si sarcina foarte dificila a juratilor, care trebuie sa fie racordati la ceea ce se intampla in cinema, sa tina pasul cu ce inseamna scenariul, in teorie si in practica. Or, eu nu cred ca la noi oamenii, in general, sunt pasionati atat de mult de ceea ce fac; au niste repere, foarte discutabile, transante, in functie de care decid viitorul unui film, al unui cineast. E o lipsa pe care ar trebui sa ne-o asumam si sa aplicam un model deja verficat, cum e in Europa modelul francez. Nici asta nu-ti garanteaza foarte multe, dar e singura solutie, pentru ca la nivelul mentalitatilor nu poti interveni direct, acolo schimbarile se vor produce numai in timp si vor depinde de politica culturala. In momentul in care va exista o strategie coerenta in domeniul cinematografiei, si oamenii vor fi nevoiti sa se adapteze. Deocamdata avem alte prioritati politice.

Sistemul asta de sicane i-ar fi putut face pe multi sa vrea sa plece. De ce tii tu atat de mult sa faci film in Romania?

Eu m-am intors din Elvetia ca sa fac film in Romania. Asta e realitatea pe care o cunosc cel mai bine, realitatea din care fac eu parte. Ce sa spun acum, sforaituri nationaliste cum ca-mi iubesc patria? Lumea crede ca dac-am fost plecat patru ani, inseamna ca n-am mancat salam cu soia. Aveam totusi 25 de ani cand m-am dus in Elvetia, in1992, am trait pe pielea mea comunismul, la fel ca toti romanii, pana in '90.

A consemnat Iulia POPOVICI

Serghei
31 Aug 2004, 11:05
Cine,cand,unde si mai ales de ce acorda banii publici pt film in Romania.

In anul 2004 a fost aprobat un buget de 100 de miliarde lei pt concorsul CNC,din banii astia 67 de miliarde au fost pt lung metraj.Au fost alese 10 proiecte pt finantare din care 6 sunt debuturi(probabil singurul lucru bun).

Cine si pe ce criterii a acordat acesti bani?

Uniunile ?i asocia?iile care pot sa propun? membri pentru comisia de selec?ie sunt primele trei organiza?ii de cinea?ti ?i primele dou? organiza?ii ale produc?torilor ?i distribuitorilor, în func?ie de num?rul total al membrilor cotizan?i la data anun??rii concursului.Aceste organizatii aveau dreptul la cate 3 propuneri fiecare.Din cei 15 oameni propusi ministrul Culturii si Cultelor alege 5 membri ai juriului si inca 5 oameni pe post de rezerve.Acesti oameni ar fi trebuit sa indeplineasca nite conditii:

-Fiecare din asocia?iile participante va avea câte un reprezentant în comisie;
-Dintre membrii comisiei, cel pu?in 2 trebuie s? fie profesioni?ti (scenari?ti, regizori, produc?tori) care au participat la realizarea unui proiect cinematografic de succes în ultimii 10 ani;
-Din cadrul Comisiei de selec?ie vor face parte profesioni?ti care au realiz?ri notabile în domeniul filmelor de lung ?i scurt metraj;
-Nici un membru al comisiei nu poate participa, în nici o calitate, la un proiect cinematografic înscris în sesiunea respectiv? de concurs.

Toate bune si frumoase pana aici.Sunt 6 criterii de evaluare:

1. Interesul ?i impactul asupra publicului
2. Originalitatea subiectului
3. Calitatea scriiturii ?i a redact?rii
4. Elemente vizuale – posibilitatea transpunerii cinematografice
5. Poten?ialul de reprezentare pe plan interna?ional
6. Poten?ialul comercial

Dupa cum se poate obeserva aceste criterii sunt eterogene si ma intreb cum poate un regizor sa evalueze Potentialul comercial sau Interesul si impactul asupra publicului sau un producator Elemente vizuale.Aceasta situatie e probabil cauza faptului ca membrii juriului au dat aceeasi nota pe tot palierul(acordand o nota acolo unde se pricepeau si apoi completand in rest).Nicaieri nu scrie in ce situatie trebuie facuta aceasta jurizare(individual sau la gramada),dupa situatia fiselor de evaluare s-ar putea trage concluzia ca a fost facuta la gramada dand posibiliatea unor negocieri menite sa aduca anumiti oameni in fata.Aceste proiecte propuse nu sunt sigilate dand posibilitatea la alte jocuri de culise(si asa ne explicam cum domnul Carmazan a acordat domnului Nicolaescu 10 pe linie-primul fiind scenarist la Orient Express).

Dupa ce s-a analizat scenariul vine faza a 2a unde sunt selectate dublul numarului de proiecte ce urmeaza a fi finantate si sunt analizate dupa urmatoarele criterii:

-Calitatea Scenariului, conform ierarhiz?rii f?cute de comisia de selec?ie.
-Realiz?rile precedente ale Regizorului conform Fi?ei de Evaluare.
-Realiz?rile precedente ale Produc?torului conform Fi?ei de Evaluare.
-Viabilitatea economic? a proiectului la data înscrierii în concurs, evaluat? în conformitate cu documentele depuse în dosarul de concurs.
-Celelalte documente cuprinse în dosarul de concurs al proiectului cinematografic!

Si asa s-a ajuns(in practica) la cele 10 filme finantate anul asta!

Perspective:
Filmele care au castigat in 2003:

Ma'mare-Mircea Daneliuc;
Recviem-Dinu Tanase;
Dragostea cea mare-Dan Pita;
Orient Express-Sergiu Nicolaescu;
Lotus-Ioan Carmazan;
Fotografii de familie-Serban Marinescu;
Pacala se intoarce-Geo Saizescu;
Cobai-Bogdan Dumitrescu;
Italiencele-Napoleon Helmis;
Ingerul necesar-Gheoghe Preda;
Iubire de cartier-Radu Dragomir;
Aventurile unei zile-Petre Tanase;

Toate aceste filme au fost realizate pana la ora actuala.Calitatea lor comerciala si artistica e mai mult decat indoielnica.

Flashforward:
http://www.evenimentulzilei.ro/divertisment/?news_id=163893
(articolul e mai vechi,sper sa nu fiu redundant).

Situatia e purpurie.Noi sa fim sa sanatosi!

Frank
31 Aug 2004, 15:35
In primul rând, nu toate filmele au iesit pe marele ecrane ca sa ne putem pronunta. De exemplu, nu sunt deloc sigur ca filmul lui Preda ar fi ”de o calitate indoilenica”. Dupa criteriile cui? Ale aceluiasi Cristi Puiu?

zizi
31 Aug 2004, 16:43
filmele astea de le dai tu exemplu, sunt castigatoare la concursul de anul trecut care a avut cu totul alte reguli.

zizi
31 Aug 2004, 16:47
a, iar scenarelul ala, despre care se vorbeste in evenimentul zilei, scris de un tip care a lucrat, intr-adevar cu lynch, este o mega-super-voma, pe care n-a acceptat-o nici un producator din alte tari civilizate. drept urmare s-a gandit lucian georgescu(!!!! :sick: ) sa-l faca in romania cu johnny depp... hai sa fim seriosi.

cat despre sergiu....nu mai are rost sa comentam. e redundant.

Serghei
31 Aug 2004, 18:16
In primul rând, nu toate filmele au iesit pe marele ecrane ca sa ne putem pronunta. De exemplu, nu sunt deloc sigur ca filmul lui Preda ar fi ”de o calitate indoilenica”. Dupa criteriile cui? Ale aceluiasi Cristi Puiu?

O luam scolareste.
-calitate comerciala-nu cred ca se asteapta nimeni ca filmele astea sa-si scoata banii.Oricum mi se pare in plus criteriul "Perpectiva economica" introdus anul asta,mai ales la un concurs finantat de Miniterul Culturii si Cultelor!
-calitatea artistica ar insemna prezenta la un festival mare european.

Din cele 12 filme 4 sunt debuturi,deci mare lucru nu poti cere(cu toate ca..)-printre ele si proiectul domnului Preda.
Din cele 8 filme ramase unul(Damen Tango)a avut premiera,unul(Italiencele) are premiera la mijlocul lui octombrie iar retul astepta linistite pe rafturile CNC-ului distribuitor.
Cobai,Italiencele,Lotus,Fotografii de familie si Orient Express au fost la Gala Filmului romanesc(24-28august).Cum nimeni din presa nu a avut orgasm dupa Gala asta presupun ca nu a dat pe spate pe nimeni.

Sa dea Domnu ca astea care au mai ramas sa sparga gura targului.
Am vazut ca Pacala se intoarce are deja 4 stele si 17 voturi pe cinemagia,semn ca domnul Saizescu si papagalii lui au invatat sa foloseasca netul.

Serghei
31 Aug 2004, 18:33
filmele astea de le dai tu exemplu, sunt castigatoare la concursul de anul trecut care a avut cu totul alte reguli.

Yup,regulile de anul asta au fost adoptate de CNC la propunerea unui grup de tineri cineasti in frunte cu Cristi Mungiu dupa scandalul de anul trecut.Deci in teorie concursul de anul asta ar fi trebuit sa promoveze valorea,numai ca dinozaurii e batrani si au invatat cum trebuie lucrat ca sa prinzi prada si dupa cum ai vazut s-au gasit modalitati de a lua banii statului cu scenarii de 2lei.Asa ca ai sansa si la anu' sa vezi o opera marca Nicolaescu.

a, iar scenarelul ala, despre care se vorbeste in evenimentul zilei, scris de un tip care a lucrat, intr-adevar cu lynch, este o mega-super-voma, pe care n-a acceptat-o nici un producator din alte tari civilizate. drept urmare s-a gandit lucian georgescu(!!!! ) sa-l faca in romania cu johnny depp... hai sa fim seriosi.

cat despre sergiu....nu mai are rost sa comentam. e redundant.


Stai linistit era vorba de scenariu lui Sergiu,am zis ca merita putin lobby!

Si ca sa ne dam seama ce oameni au facut jurizarea.Ce crede Domnul Carmazan despre filmul "Raport despre starea natiunii"

Desi n-a fost primit bine in Romania, este un film bun. “Cred ca am calcat pe cineva pe coada. Am fost cu filmul la Centrul Cultural de la Paris si a avut mare succes. Daca aveam casete la mine, as fi dat lovitura. Asa cum am facut si cu cartea mea de novele in limba franceza. Am vandut vreo 50 de exemplare.“ In Romania, “Raportul“ a trecut neobservat. Exista vreo explicatie? “Din pacate, producatorul m-a lungit cu procesarea un an si jumatate. Iar productia incepuse sa circule in mai multe variante piratate. Cand filmam la mare pentru “Lotus” a venit producatorul cu o caseta pe care scria “Moartea lui Tinu”, un film de Ioan Carmazan. Era, de fapt, “Raport despre starea natiunii”“. Se vindea chiar foarte bine pe tarabe la Urziceni si la Slobozia. Dar cum a fost primit de critici? “In jurul unui film nu trebuie ca toata lumea sa fie de acord. Unii au zis ca-i exceptional, iar altii, ca-i un mare rahat. Daca suntem cu totii de acord, nu ne mai ramane decat sa ne luam in brate si sa ne aruncam in mare.“ Am apreciat aceasta judecata ca venind din partea unui profesionist.

M-ar interesa sa-i cunosc si eu pe aia care au considerat filmul asta exceptional,probabil aceeasi care l-au vazut pe Nicolaescu nominalizat la Oscar.

Frank
02 Sep 2004, 17:43
Da, ALS, ai perfecta dreptate, regizorii ”bãtrâni” din România sunt solidari, în timp ce cei ”tineri” nu. În conditiile în care si asa se fac atât de putine filme în România, aceastã ”schismã” din cinematografia româneascã nu face decât sã dãuneze. Mã întreb însã, oare nu este ºi aceasta o condiþie a mediocritãþii, cea de a face scandal ºi a declanºa rãzboaie pentru a putea fi declarat învingãtor, cu orice preþ?

Jay
03 Sep 2004, 20:34
Cred ca mai mult de vointa asta de invingator, e faza aia... mama ce le-am tras-o...

Nae
05 Sep 2004, 23:49
hmmmmmmmmm... nu cred ca este faza cu "mama ce le-am tras-o".
tot ce fac aia batrani este sa "ramana peste apa". si daca te gandesti, nici nu-i rau: ai casa de productie, faci un film la 2 ani, furi 3/4 din el, si mai traiesti usor si bine, cu casa la mare si la munte inca 2 ani.
nu-i de mirare ca schema functioneaza... totusi, nimeni, nici din regizorii tineri, nici din poducatorii tineri, NIMENI nu face ceva sa schimbe asta.
dupa cate stiu, a fost si un reprezentant al "generatii de aur" in comisie, si tot nu a putut influenta rezultatu'. aici este problema... cei batrani, ca cei batrani, dar cei tineri, dece isi taie craca pe care stau???

coco
14 Sep 2004, 13:50
Cinemagia.ro abunda in spirit critic si in ideologii totalitare elitist-conservatoare; De ce?

Este clar ca democratia se leaga de spiritul critic, ci si – oricit ar parea de bizar – cele doua totalitarisme pe care istoria le-a cunoscut. Atit ideologia comunista cit si cea fascista au luat nastere din silogismele critice europene indelung exersate si radicalizate. Dar odata materializate in regimuri politice, n-au mai permis spiritul critic in spatiul lor public; l-au interzis pentru ca-l simteau incompatibil, pentru ca vedeau in el germenele unei alternative. Totalitarismele sint, de aceea, paricide. Iata de ce ideologiile totalitare au fost nu atit copiii spiritului critic cit avortonii acestuia, fapturile teratologice ale criticii ajunse pe culmea negationismului si auto-suficientei.
Spiritul critic autentic nu este demolator sau vandal. In actiunea sa curenta, el nu urmareste distrugerea obiectului asupra caruia se exercita pentru simplul motiv ca un asemenea act s-ar intoarce in cele din urma impotriva lui. Spiritul critic are drept scop doar indreptarea, insanatosirea. Asprimile lui tin de rigorile tratamentului, neplacerile – de inconfortul inevitabil al terapiei. Oricit ar parea de ciudat, spiritul critic presupune, in manifestarile sale cotidiene, respectul pentru lucrul criticat. Din acest punct de vedere, spiritul critic nu poate fi absolut, ci doar relativ. Fortind un pic lucrurile in directia acestei relativitati, s-ar putea inainta pina la paradox, afirmind bunaoara ca spiritul critic autentic este intrucitva conservator. Nu cred ca astfel s-ar risca prea mult, avind in vedere ca multi dintre cei ce-l utilizeaza cu succes sint dintre cei ce pierd; spiritul critic este, in aceste cazuri, ceea ce le ramine intotdeauna invinsilor, ceea ce nu le poate fi luat, consolarea la care au tot dreptul. Criticismul cinemagist ar putea fi un bun exemplu in acest sens.


P.S. I :love: ALS :P

Mala Portugal
15 Sep 2004, 00:03
Este clar ca democratia se leaga de spiritul critic, ci si – oricit ar parea de bizar – cele doua totalitarisme pe care istoria le-a cunoscut. Atit ideologia comunista cit si cea fascista au luat nastere din silogismele critice europene indelung exersate si radicalizate. [.....] Iata de ce ideologiile totalitare au fost nu atit copiii spiritului critic cit avortonii acestuia, fapturile teratologice ale criticii ajunse pe culmea negationismului si auto-suficientei.
Cocule , am vazut ca dispretuiesti "negationismul" asta de bantuie p'aici da' baga puisor o negatie in prima fraza, ca mi-am rupt neuronii incercand s-o patrund.
Cat despre totalitarismele alea de care zici tu, well eu zic ca istoria a cunoscut mai mult de doua (asta ca sa nu cadem in "auto-suficienta").

Oricit ar parea de ciudat, spiritul critic presupune, in manifestarile sale cotidiene, respectul pentru lucrul criticat.

Pai de ce?

coco
16 Sep 2004, 18:12
Oricit ar parea de ciudat, spiritul critic presupune, in manifestarile sale cotidiene, respectul pentru lucrul criticat.



Cata dreptate are coco asta domne'

12someonsuper35
17 Sep 2004, 19:56
a iesit filmul lui nicolaescu !!! vai repede cat e ceasul ???!! 5 ??? incepe la 8 si 15 !!! vai vai ce ne facem nu o sa mai putem sa prindem bilete am auzit ca-s cozi interminabile, toata lumea vrea sa-l vada de la mic la mare, e bataie, e durere...

e bataie de joc...

care joc ?

o sa moara in curand oricum... nu credeti ca prietenii lui trebuie sa-l ajute totusi ? sa moara fericit...

gabrea esti cel mai tare !!! tu urmezi :love: :love: :love:

pacat totusi ca nu exista viata dupa moarte ca si-ar lua-o astia rau rau de tot :alien:

sunt foarte multi brontozauri si din pacate sunt destul de multi brontozarei ce le molfaie celuloidul...

scuze am intrat si eu pacilea sa vad ce filme ruleaza... :oops:

Jay
08 Oct 2004, 23:14
CUm era de asteptat...
"Cele 51 de contestatii formulate in urma rezultatelor concursului de selectie a proiectelor cinematografice, organizat de Centrul National al Cinematografiei, au fost respinse de comisia de solutionare a acestora, propusa de Ministerul Culturii si Cultelor, se arata intr-un comunicat. Comisia de solutionare a contestatiilor formulate in urma concursului de selectie a proiectelor cinematografice si de acordare a creditelor rambursabile fara dobanda din Fondul Cinematografic a analizat 25 de contestatii pentru proiecte de lung-metraj si 26 pentru scurt metraj. Membrii comisiei de solutionare a contestatiilor au fost Cristian Panciu (presedinte), Gabriel Morarescu si Roxana Baluta, functionari ai MCC. Pentru ca au fost propuse spre finantare de catre comisia de selectare a proiectelor cinematografice un numar mai mare de proiecte (21 in loc de 16), comisia de solutionare a contestatiilor a recomandat ministrului Culturii sa dispuna analizarea suplimentarii alocatiilor bugetare pentru CNC pentru anii 2004-2005".

Nae
09 Oct 2004, 14:11
degeaba toate contestatiile astea. anu' asta a fost facut pe note... fiecare membru' a comisiei a dat o nota, si asa s-a facut media, si asa s-au dat banii... acuma tot ce se poate face este sa dai o spaga cat casa lu' nenea ministru', si poate ca ala mai poate shcimba ceva... in rest, totul este deja batut in cuie.
dar tot cu spaga s-a facut si anu' asta. :((
21 de contestatii? vede-ti, asta este numai din cauza ca toti cersesc la cnc ca sa-si faca si eu un film. ma intreb daca unu' din nou va traii timpul in care cinematografie romaneasca o sa traiasca si din altceva decat mila CNC-ului...?

Mala Portugal
10 Oct 2004, 00:19
vede-ti, asta este numai din cauza ca toti cersesc la cnc ca sa-si faca si eu un film. ma intreb daca unu' din nou va traii
Vede-m , vede-m , tu vezii ? :D

Nae
10 Oct 2004, 01:55
@ mala portugal..
nu prea... :shock: azi am avut mai multe iesiri din astea, si de fiecare data am fost penalizat... si tu, si herbert... eh, mai face omu' si greseli... :oops:
dar totusi mai bine scriu asa decat sa scriu k gaandalf... cred eu.

nume
19 Oct 2004, 23:30
bravo mihai_t , mi-ai luat vorba, oamenii astia se tot vaicaresc ca n-au bani, ca e "manereala", ca ala valoros e lasat pe afara, ca sergiu iar face film(asta cam asa e)etc etc etc lamentari lamentari si iar lamentari! cati din cei de aici au o camera? macar un amarat de vhs (e vreo 3-400 de $). daca filmul e bun pana la urma va iesi la suprafata. ganditi-va la pulp fiction filmat cu un digital8 de exemplu? l-ati fi judecat altfel daca nu era pe pelicula?

nume
19 Oct 2004, 23:41
e un proverb romanesc vechi: "cu al' fund tot ale' oua! "indiferent de suport(analogic digital pelicula...)

zizi
20 Oct 2004, 01:11
vorbesti ca sa n-adormi, zic. fa tu film pe vhs, prietene si dup-aia deschide guritza, ca se vede ca n-ai habar. ai vazut tu un film , asa, de renume, cat de cat facut pe vhs? poate cu exceptia a vreo 2 filme dogma(unde o cerea conceptia!!!), nu putem mentiona decat trei pazeste( :sick: )

bravo mihai_t , mi-ai luat vorba, oamenii astia se tot vaicaresc ca n-au bani, ca e "manereala", ca ala valoros e lasat pe afara, ca sergiu iar face film(asta cam asa e)etc etc etc lamentari lamentari si iar lamentari! cati din cei de aici au o camera? macar un amarat de vhs (e vreo 3-400 de $). daca filmul e bun pana la urma va iesi la suprafata. ganditi-va la pulp fiction filmat cu un digital8 de exemplu? l-ati fi judecat altfel daca nu era pe pelicula?

nume
21 Oct 2004, 01:57
zizi nepoate ,poate facem un schimb de casete cu ce filme ai facut tu pe vhs si cu ce am facut eu pe vhs si mai vb, pana atunci keep complaining. a, si inca ceva daca ai ceva cu mine u can add me on your ignore list!era doar o parere si nu cred ca esti sef de trib pe aici!

zizi
21 Oct 2004, 13:06
I'm not complaining, I'm just saying.

Ambra Blu
21 Oct 2004, 13:27
Sigur ca da, sa faceti voi pe VHS, nu zic pe superVHS, si apoi sa il editati in Powerpoint. :sick:

nume
21 Oct 2004, 14:53
Ambra Blu vhs e un fel de a spune, dar ma gandesc ca exista si alte suporturi in afara de pelicula, sau toti vreti sa facati film pe Eastman, Kodak,fuji etc si posibil cu panavision? Sunt exemple "n" de filme a caror calitate a suportului nu straluceste si totusi.....

zizi
21 Oct 2004, 15:00
Sunt exemple "n" de filme a caror calitate a suportului nu straluceste si totusi.....

sunt filmate in pelicula, toate, crede-ma.

p.s. (eastman=kodak)

Ambra Blu
21 Oct 2004, 17:09
Sunt exemple "n" de filme a caror calitate a suportului nu straluceste si totusi.....

Te referi la von Trier care filmeaza pe pelicula, trece pe video, si iar pe 35 mm?

nume
21 Oct 2004, 19:32
Si Azomures tot pelicula era :D ; DAR ASTA NU I-A IMPIEDICAT PE CEI CARE AU FOLOSIT-O(ma refer la noi in ro.), PENTRU CA ASA II OBLIGA SISTEMUL (''SA FACEM ECONOMIE TOVARASI!!!), SA SE EXPRIME. EXEMPLU CONCLUDENT: ''LA CAPAT DE LINIE'', r.DINU TANASE 1982. AZI NU TE MAI OBLIGA SISTEMUL POLITIC , TE OBLIGA BANU'!!! KODAK=EASTMAN=SI?

zizi
22 Oct 2004, 00:52
bun, deci, nu era video...

cand imi dai un exeplu de film important facut in video(care sa nu fie dogma sau blair witch project), mai vorbim.

nume
22 Oct 2004, 01:21
AMBRA BLU parca si tu erai adeptul digitalelor?S-au ti-ai schimbat optiunile intre timp?

Mala Portugal
02 Dec 2004, 06:46
Se spune ca , la concursul national de imprejurari (cinematografice), pe langa deja anuntatele & o parte contestatele catigatoare, s-au mai strecurat cateva proiecte aparute ca ciupercile electorale inainte de alegeri.
Se zvoneste ca intre ele mai e inca un Sergiu Nicolaescu (ei da, o sa faca
2 1/2 filme pe an ca in vremurile 'de aur')
Si se mai zvoneste ca nu e doar un zvon :(

K's
02 Dec 2004, 08:43
L-am auzit si eu pe Thomas Ciulei, aseara la TVR Cultural, zicind asta. Deci nu e zvon.

nume
02 Dec 2004, 11:32
Se zvoneste ca intre ele mai e inca un Sergiu Nicolaescu (ei da, o sa faca
2 1/2 filme pe an ca in vremurile 'de aur')
Si se mai zvoneste ca nu e doar un zvon


Sergiu , nemuritorul....
21? :w00t: viseaza , asa se spune de 2-3 ani si tot 2 fac....dream on.

Ambra Blu
02 Dec 2004, 11:36
AMBRA BLU parca si tu erai adeptul digitalelor?S-au ti-ai schimbat optiunile intre timp?

Nu, tot DV. Cu un mini 35 si un soft frumos ii dai si adincime de cimp si il faci sa arate si ca pelicula. Dar nu VHS, mind me, nu mini DV.

nume
02 Dec 2004, 11:53
De acord....restul viseaza la kodak , sau eastman kodak ( whatever).

crydead
02 Dec 2004, 12:03
film important facut in video(care sa nu fie dogma sau blair witch project), mai vorbim.

In Blair witch... personajele au 2 camere: un video (a carui folosire este motivata dramaturgic) si un 16mm.


--------------------------
Viitorul suna ocupat.

mhflgr
17 Dec 2004, 11:44
Stiu ca a trecut ceva timp de la ultimul protest al Asociatiei Cineastilor, dar bag de seama ca pe pagina asta nu s-a vorbit nimic despre asta, cum ar fi fost normal.
Ce parere aveti despre faptul ca, pe langa un nou film al "nemuritorului" (Ser)g(iul)ica, vor fi produse doua filme bazate pe aberatiile "literare" ale unui VC Tudor sau Dinu Sararu :x ?
Si ce se mai aude de proces :) ?


Asociatia Cineastilor, revoltata de deciziile MCC de finantare a proiectelor de film din 2005
(6 decembrie 2004)

Aproape 30 de realizatori din cinematograful autohton, nume dintre cele mai sonore la acest moment - tineri regizori de film, producatori, critici de film - si-au pus semnatura pe un protest la adresa unor decizii, considerate ilegale, ale Ministerului Culturii si Cultelor (MCC), cu privire la distribuirea fondurilor prin care ministerul subventioneaza productia de filme de anul viitor.
Regizorii "noului val", cei mai activi in festivalurile internationale, cu o impresionanta recolta de premii in ultimii ani, reuniti in Asociatia Cineastilor - Cristian Mungiu, Radu Muntean, Nae Caranfil, Tudor Giurgiu, Hanno Hofer, Florin Iepan, Cornel Porumboiu - precum si reprezentanti de prestigiu ai Uniunii Producatorilor de Film - UPFAR, Dinu Tanase, Adriana Solomon sau Vlad Paunescu - sunt doar cativa dintre semnatarii protestului, lansat vineri in cadrul unei conferinte de presa, desfasurata la Club La Scena.
Principalele nemultumiri au ca adresa implicarea, "la limita regulamentului si a legii", a ministrului Culturii in administrarea unui fond de 120 miliarde lei, destinat unui numar de 10 proiecte de film, selectate de o comisie de specialitate a UPFAR, programate sa intre in productie in 2005, precum si regasirea pe listele de finantare, desi nu au fot selectati in concursul de proiecte, a unor nume precum Sergiu Nicolaescu, Dinu Sararu sau Corneliu Vadim Tudor, in calitate de regizori sau scenaristi.
Practic, in urma deliberarii comisiei de specialitate, in cadrul unei sesiuni de concurs de proiecte din aceasta vara au fot alese primele 10 proiecte care urmeaza sa fie co-finantate de MCC iar, in urma contestatiilor, a mai fost adaugat inca un proiect. La o data ulterioara, la lista celor 11 titluri au mai aparut suplimentar numeroase alte proiecte, acceptate spre finantare printr-o hotarare a ministrului Culturii, intre care cele propuse de Sergiu Nicolaescu, Napoleon Helmis cu un scenariu de Corneliu Vadim Tudor sau Serban Marinescu, dupa scenariul lui Dinu Sararu.
"Prin semnatura ministrului Theodorescu peste hotararile comisiei, a fost ingropata aceasta comisie a cineastilor si s-a intrat in plina ilegalitate. Ne-am intors in 1989, cand ne luptam sa iesim din sfera de influenta a ministerului si doream ca soarta filmului romanesc sa depinda doar de cineasti", a declarat la conferinta regizorul si producatorul Dinu Tanase, unul din membrii acestei comisii.
"Este imoral si la limita legii faptul ca pentru prima data in istoria ONC/CNC, unui regizor i se aloca doua fonduri pentru lung metraj in aceeasi sesiune de concurs - Sergiu Nicolaescu ar beneficia astfel de peste 18 miliarde de lei numai in urma acestei sesiuni. Sergiu Nicolaescu ajunge astfel la cinci proiecte adjudecate in doua sesiuni consecutive de concurs in calitate de regizor, scenarist sau producator", se precizeaza in protest.
"Cred ca este foarte grav ce se intampla. Pentru noi este important sa obtinem banii de la stat, pentru ca nu vin bani de niciunde din strainatate ca sa facem film romanesc", a spus vineri regizorul Radu Muntean.
"Cinematografia romaneasca a ajuns acum o mare afacere cu bani de la stat, in care anumiti domni impart banii dupa bunul plac", a adaugat Tudor Giurgiu, un alt regizor al tinerei generatii.
Asociatia Cineastilor a anuntat ca toate hotararile avizate de MCC pe aceasta tema au fost analizate de avocati, care au constatat mai multe ilegalitati. "Sper ca nu vom ajunge in justitie cu acest caz", a declarat regizorul Cristian Mungiu. ROMPRES

nume
17 Dec 2004, 12:16
Cred ca il citisem cu totii, sau macar cei interesati de cinematograful "bastinas". Pe www.cncinema.ro este si o lista superba cu filmele pe care ai nostrii ca brazii o sa le faca (asta e termenul), la anul.

Luati de aici , am mai verificat o data. http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-447.doc
Sa vedeti surpriza !!!! Acum doua zile , filmul lui Cristi Puiu (ultimul de pe lista cu pricina), nu se regasea acolo. L-au bagat pe ultima suta, asa ca dupa alegeri.

Nu inteleg de ce ii mai dau bani unui jeg ca helmis, si dupa un scenariu de Vadim. :sick: Sa nu mai vorbim de Serban Marinescu , Mircea Danieluc si vesnicul sn , care au facut "filme" anul asta.
Inca ceva, va plac fotografiile de pe prima pagina cnc ? :w00t:

mhflgr
17 Dec 2004, 12:54
Cred ca il citisem cu totii, sau macar cei interesati de cinematograful "bastinas".


Cu siguranta, dar cred ca trebuia discutat (si) aici.


Sa vedeti surpriza !!!! Acum doua zile , filmul lui Cristi Puiu (ultimul de pe lista cu pricina), nu se regasea acolo. L-au bagat pe ultima suta, asa ca dupa alegeri.


Pai asta trebuia chiar introdus aici? Doar fusese aprobat din vara, cu sprijinul MCC...


Nu inteleg de ce ii mai dau bani unui jeg ca helmis, si dupa un scenariu de Vadim. :sick: Sa nu mai vorbim de Serban Marinescu , Mircea Danieluc si vesnicul sn , care au facut "filme" anul asta.



De fapt, intelegem cu totii, nu-i asa :D :x ?


Inca ceva, va plac fotografiile de pe prima pagina cnc ? :w00t:


Cat despre site, prima pagina nu a mai fost schimbata de juma' de an. Faptul ca regizori tineri sunt pe "home page" nu schimba nimic, uita-te la sectiunea "personalitati" :sick: .

mhflgr
17 Dec 2004, 12:56
Inca ceva: pe docomentul la care ne trimiti tu nu apare, la comisia de selectie, si semnatura lui Dinu Tanase. O fi refuzat sa se bage in rahat :) ?

nume
17 Dec 2004, 13:46
Stiu ca a refuzat. In orice caz este si semnatarul unui protest, alaturi de cineastii din tanara generatie.
Cand ziceam de fotografii, ma refeream la cele de sus. Din 4 , 3 sunt ale "personalitatii NR.1".

zizi
17 Dec 2004, 13:49
scenariul lui vadim nu va fi facut de napoleon helmis. el este pus, asa de "acoperire". ghici ciuperca psd-ista, cine-l va face? mda, chiar nenea ala fermecator din poze.

mhflgr
17 Dec 2004, 15:32
Stiu ca a refuzat. In orice caz este si semnatarul unui protest, alaturi de cineastii din tanara generatie.


Uitasem ca si el a semnat protestul. Mea culpa :) . Oricum, sunt fraieri astia de la CNC ca dau pe site un document care nu e semnat de toti cei care ar fi trebuit s-o faca. :P

Alice_Fluture
18 Dec 2004, 20:30
Mai nou eu nu pot accesa site-ul cnc. Imi zice asa:

You are not authorized to view this page

You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

--------------------------------------------------------------------------------

If you believe you should be able to view this directory or page, please try to contact the Web site by using any e-mail address or phone number that may be listed on the www.cncinema.ro home page.

You can click Search to look for information on the Internet.




HTTP Error 403 - Forbidden
Internet Explorer

nume
18 Dec 2004, 23:37
He he , i-ai suparat tu cu ceva si ti-or fi luat ip-urile. Poate i-ai tulburat pacea vesnica lui sergiulica si acum te considera un element reactionar dusmanos. Glumeam. :)

Alice_Fluture
18 Dec 2004, 23:41
Nu, am zis o data ceva de rau de Mitulescu si era char in spatele meu! La tine merge site-ul acum?

nume
19 Dec 2004, 00:02
Ha , nu ! :o Cred ca e de la ei , si-or fi dat seama ca au comis-o la faza cu semnatura si-au bagat ghiarele boante in el si l-au bulit. Sau ceva ordine de sus sa schimbe lista cu capodopere care se vor realiza la anu'. :lol:

mhflgr
20 Dec 2004, 10:12
Fratilor, astia de la CNC sunt cu ochii pe noi :w00t: , asa ca fiti atenti ce spuneti :P .

mhflgr
21 Dec 2004, 08:29
O veste buna (???): e din nou accesabil site-ul CNC-ului :D !
La prima vedere, nu observ vreo schimbare majora.

Mala Portugal
04 Feb 2005, 15:19
Ne-a traznit normalitatea & s-a schimbat schimbarea :lol: