PDA

View Full Version : "Critica criticii de film" se intoarce


daniel
05 Apr 2004, 11:21
Aici puteti sa aruncati cu borcane virtuale de zacusca (sau borcane de zacusca virtuala?).

crydead
06 Apr 2004, 23:41
Nu putea sa revina in loc sa se intoarca? :roll:

marcu
07 Apr 2004, 00:47
Aici puteti sa aruncati cu borcane virtuale de zacusca (sau borcane de zacusca virtuala?).
Daniel, sper ca nu faci aluzie la senatoru' traseist Pruteanu - vajnic aparator al limbii stramosesti - cel care, spun gurile rele , dar bine informate, subtiliza borcane cu zacusca din gospodariile taranilor moldoveni, fapt pentru care s-a ales cu un proces.
Foarte subtiri "contributiile" critice postate pentru concurs. Voi reveni cu un comentariu.

raptor
14 Apr 2004, 20:04
Nici o opinie detaliata-doar atat:critica lui Korben e cea mai interesanta pina acum.

Leonard Pyron
15 Apr 2004, 10:31
Daca asta e critica criticii inseamna ca putem sa ne luam din nou de als si sa-l porcaim ca la carte ?

BeNnY
15 Apr 2004, 10:57
Desi sunt de acord cu tot ce a scris KORBEN acolo si ma bucur foarte tare ca in sfarsit a pus cineva cap la cap ce NU e Kill Bill Vol. 1. Sa inteleaga si cei ce se certau pe tema kill bill ce-i cu el... Totusi critica lui Ambra Blu imi ofera cam tot ce vreau de la o critica de film.

gionloc
15 Apr 2004, 15:50
salut. ieri am vazut si eu ce se intampla aci, anume povestea cu juriul. sunt curios pana cand se intinde concursul de selectionare. pare tare interesant!!
am trimis un fel de articol legat de Kill Bill. ma voi opri si aupra urmatoarelor: Passion of Christ, Dogville, Good Bye Lenin, eventual Brother Bear.

numai sa am posibilitatea fizica!!

raptor
15 Apr 2004, 23:23
Scuze pentru 'mesajul' de la rubrica 'critica'-daniel sau emanuel,dak poate fi...razuit,pls?

BeNnY
16 Apr 2004, 11:18
raptor eu iti spun parerea mea... critica ta seamana a povestire... pe cand nu asta vrea cineva care nu a vazut filmul

Critica lui Ambra Blu mi-a placut din nou

raptor
16 Apr 2004, 12:10
raptor eu iti spun parerea mea... critica ta seamana a povestire... pe cand nu asta vrea cineva care nu a vazut filmul

Critica lui Ambra Blu mi-a placut din nou

Stiu.Asta si era.Ma,rog,asta m-am gindit eu k ar fi bine sa scriu pt Billy.Doar n-o fi sfirsitul lumii! :D

marx
16 Apr 2004, 14:05
Exista un personaj nou venit pe acest forum, cu nume de catun uitat de lume-Gionloc-, care incearca sa fecundeze un eseu spiritual, dar risipa de idei, mentalitati, confruntari estetice seamana cu apa de ploaie.

K's
16 Apr 2004, 19:04
Exista un personaj nou venit pe acest forum, cu nume de catun uitat de lume-Gionloc-, care incearca sa fecundeze un eseu spiritual, dar risipa de idei, mentalitati, confruntari estetice seamana cu apa de ploaie.

nu m-as pripi: gionloc nu-i nume de catun uitat de lume, este numai 'romanescul' pentru filosoful contractualist JOHN LOCKE (iti zic mai multe sau te documentezi?).

marx
16 Apr 2004, 19:55
nu m-as pripi: gionloc nu-i nume de catun uitat de lume, este numai 'romanescul' pentru filosoful contractualist JOHN LOCKE (iti zic mai multe sau te documentezi?).
Tu faci parte din CONTINUT sau din FORMA ?

Mala Portugal
16 Apr 2004, 20:22
Daca asta e critica criticii inseamna ca putem sa ne luam din nou de als si sa-l porcaim ca la carte ?
Eu propun sa ne luam si de altii ca pe el l-am epuizat. Next :lol:

Serghei
16 Apr 2004, 21:10
iti zic mai multe sau te documentezi?.

Rookie Mistake :lol: :lol: :lol:

Marx,zi-mi in ce a excelat declaratia lui Rednic dupa meciul cu Rapid,in Forma sau in Continut?[/quote]

Ambra Blu
17 Apr 2004, 07:37
iti zic mai multe sau te documentezi?.

Rookie Mistake :lol: :lol: :lol:


Naw, that was a rookie mistake.

Serghei
17 Apr 2004, 07:49
iti zic mai multe sau te documentezi?.

Rookie Mistake :lol: :lol: :lol:


Naw, that was a rookie mistake.

Crezi?

Ambra Blu
17 Apr 2004, 07:58
iti zic mai multe sau te documentezi?.

Rookie Mistake :lol: :lol: :lol:


Naw, that was a rookie mistake.

Crezi?

You can (and may) bet your hat on it.

Alex Leo Serban
17 Apr 2004, 10:06
Daca asta e critica criticii inseamna ca putem sa ne luam din nou de als si sa-l porcaim ca la carte ?
Eu propun sa ne luam si de altii ca pe el l-am epuizat. Next :lol:

wishful thinking dear!
try again :P

marx
17 Apr 2004, 11:40
Marx,zi-mi in ce a excelat declaratia lui Rednic dupa meciul cu Rapid,in Forma sau in Continut?
In FORMA lui Plesan si CONTINUTUL tabelei de marcaj.

gionloc
17 Apr 2004, 12:04
multumesc domnului K`s pentru explicatia data, nu pot decat sa fiu de acord cu el.
mai fac insa o precizare: nu-l iubesc pe domnul John Locke atat pentru teoria sa empirista, cat mai ales pentru scrierile sale politice, in special pentru meritul de a fi primul vorbitor despre DREPTURILE OMULUI (v. tratatul despre guvernare 2), care, totusi, nu puteau iesi din mintea unui rationalist, fie el Descartes, Spinoza sau Leibniz. pana la urma tot un corporalist (de la cunoastere senzoriala) putea concepe dprepturile la viata sau libertate! :wink:

Ambra Blu
17 Apr 2004, 12:20
Bun. Si legatura cu cronicile pentru TIFF care e?

K's
17 Apr 2004, 15:52
nu m-as pripi: gionloc nu-i nume de catun uitat de lume, este numai 'romanescul' pentru filosoful contractualist JOHN LOCKE (iti zic mai multe sau te documentezi?).
Tu faci parte din CONTINUT sau din FORMA ?

...si vietatea mergea pe langa gard.

gionloc: trebuia sa dai cu bata in balta si a doua oara? pacat de tine, filosof neinteles de la UBB...

marx
17 Apr 2004, 16:22
...si vietatea mergea pe langa gard.

Si iarba e o vietate...

K's
17 Apr 2004, 16:26
...si vietatea mergea pe langa gard.

Si iarba e o vietate...

care uscata poate fi folosita in diverse scopuri...

marx
17 Apr 2004, 16:34
care uscata poate fi folosita in diverse scopuri...
scopurile sunt elemente de supravietuire....altfel ar fi totul uscat.

Ambra Blu
18 Apr 2004, 10:17
Deci ieri seara am fost intr-un club si m-am intors la patru a.m.

K's
18 Apr 2004, 11:06
deja-i plictisitor si pe langa subiect.

Ambra Blu
18 Apr 2004, 11:17
stiu

KORBEN
20 Apr 2004, 14:21
oricat de mult m`ar mira ca oamenii gasesc ceva demn de maul de juma de scuipat in filmele( pacientu si muntele) lu minghela, voi obiecta la o eroare tehnica a lui marcu
animalu taiat la gat este capra/tap, in nici un caz miel
pentru evitarea altor confuzii nefericite, recomand lectura cartii ilustrate "ne jucam la tara"

pssst
22 Apr 2004, 10:42
salutari!

o prima intrebare - retorica - aici se poate trage foc rapid, de la sold, in tot ce misca sau autocenzura trebuie din nou sa-si spuna cuvintul?

Ambra Blu
25 Apr 2004, 15:14
O obiectie la comentariul lui Serghei. Aroganta este deja unul dintre cele sapte pacate capitale (mindria), asa ca nu are cum sa fie un al optulea.

Serghei
25 Apr 2004, 18:14
AROGÁNTA s.f. Purtare obraznica si sfidatoare; atitudine de mândrie dispretuitoare(varianta DEX-ului).

Deci o diferenta ar fi intre cele doua notiuni.Acuma depinde cum definesti mandria,in evanghelii mandria e definita destul de larg,ca sa fie siguri ca acopera tot ce poate gresi un om,iar aroganta e considerat un pacat derivat din mandrie.

Acuma vorbind in limbaj comun nu cred ca poti defini personajul Grace prin "mandrie",da' se poate polemiza.

Ambra Blu
25 Apr 2004, 18:29
Acuma vorbind in limbaj comun nu cred ca poti defini personajul Grace prin "mandrie",da' se poate polemiza.

Nu, se poate poleniza, da' nu am chef. Prefer s-o ard pe Yahoo Messenger!

Serghei
25 Apr 2004, 19:54
Acuma vorbind in limbaj comun nu cred ca poti defini personajul Grace prin "mandrie",da' se poate polemiza.

Nu, se poate poleniza, da' nu am chef. Prefer s-o ard pe Yahoo Messenger!

Se poate poleniza,da' cica la albine dupa consumarea actului sexual masculul ramane fara obiectul muncii!

Mala Portugal
25 Apr 2004, 20:34
Ramane la matca? Nice :D

Ambra Blu
26 Apr 2004, 10:16
Se poate poleniza,da' cica la albine dupa consumarea actului sexual masculul ramane fara obiectul muncii!

Hehee. Deci si albinele are penis captivus? Fara nici o leagtura cu asta, Mala, unde e fata aia de care ma indragosteam incet, dar sigur? O dadusi in alcooluri si poesii?

Mala Portugal
26 Apr 2004, 14:42
Fata aia m-a parasit. A fugit cu un artist. Eu am ramas cu paharul pana primesc unul nou :shock:

Ambra Blu
26 Apr 2004, 15:09
Fata aia m-a parasit. A fugit cu un artist. Eu am ramas cu paharul pana primesc unul nou :shock:

Ale dracu' zdrente! Ineac-o in jumatatea aia de pa'ar ramasa.

Ambra Blu
30 Apr 2004, 14:37
Am stat citeva secunde pe ginduri inainte sa scriu doua rinduri despre cele trei rinduri scrise de marx. Am fost avertizat sa fiu atent cu coarda (sa nu o sar, adica). Dar mie mereu mi-a placut sa impung limitele si sa ma ascund dincolo de minte. In cazul de fata, a trebuit sa sap in mine dupa minte, sa il sondam impreuna pe domnul doctor ex-ginecolog. Adincimile din textul dumnealui nu sint neaparat compatibile cu ceea ce astept in mod obisnuit de la o cronica de film, asa ca primul verdict a fost: "subtire". Paradoxal insa, si ceea ce este subtire poate sa contina foarte multe adincimi, suprafete. CDurile, de exemplu. Ce a scris marx aici e un text-cd. Marx ne zice doua lucruri, unul derivind din celalalt: unu, crestinsmul nu se maninca cu ce il maninca Gibson si, doi, crestinismul dupa marx. Din doua definitii, prima prin negatie, a doua particularizata, stringem doua-trei litere din numele secret al lui Dumnezeu. Desi, dupa sfintul Augustin, cred ca Dumnezeu este sigiliul care isi lasa amprenta in ceara care sintem (bine, Sfintul Augustin dupa ureche), desi cred ca ratiunea nu este intotdeauna Dumnezeu, iar Dumnezeu nu este dalta, textul lui Marx se situeaza pe acelasi bastion cu mine in lupta impotriva filmului lui Gibson: crez ca amindoi sintem da parere ca Gibson a esuat in crestinismul lui de pelicula. In rest, noi sa fim sanatosi si hai Romania - Germania 5-1!

marx
30 Apr 2004, 15:54
Pecetea Sofiei Coppola: ca si in “The Virgin Suicides”, in “Lost In Translation” doamna Coppola reuseste in cel mai inalt grad sa nareze exceptionalul (nevoia de ruptura, de transformare, de trecere, de depasire, in acest caz) eroilor sai, totul cuprins in oceanul de banalitate al cotidianului; nepasarea generala insoteste pas cu pas criza personajelor; nimeni nu are timp, emotii, cuvinte pentru nevoia celuilalt, doar actiunea extrema (sinuciderea, in primul film amintit, incremenirea, apatia, in cel discutat acum) par a fi solutiile care pot inceta, care pot stopa, si asta momentan, superficialitatea simtirii si privirii zilnice. Ceea ce (ma) impresioneaza la Sofia Coppola este conturarea in film(e) a unei impresii generale de neschimbare, pe care spectatorul o resimte constant, nimic nu vesteste nimic, nimic nu curge, iar in realitatea istoriei filmice (ca si in realitatea fiecaruia) de fapt se cristalizeaza neincetat prabusirea.

Aplaud cum acest/aceasta gionloc incearca sa-si depaseasca starea de miriapod filosofic.
O noua mostra de candoare candida : el/ea resimte "o impresie generala de neschimbare" in care "nimic nu curge", dar naratiunea filmului "cristalizeaza prabusirea". [un fel de ....duios gionloc trecea]. Vorbeste cu patima de "nevoia de ruptura, de transformare, de trecere, de depasire" ,iar apoi afirma "nimic nu curge". Nu e contrazicere de idei, pt ca gionloc nu are idei, el/ea serpuieste lent printre fragmente confuze, nu are forta de sondaj, ci doar de propunere. Nu risca stratificari, ci doar atinge epidermal. Scrie perpendicular pe eveniment,dar cu fir rasucit. Un fel de Turn Babel al exprimarii(de asta mi-e si greu sa citez punctual).
Dar imi place de gionloc si cutia lui craniana ce pare de chibrituri.

Ambra Blu
30 Apr 2004, 16:12
Eu nu am rabdare sa il citesc deloc pe gionloc. Am intrat in primele fraze, m-am imbicsitsi am dezertat din desert.

BeNnY
30 Apr 2004, 19:17
Eu nu am rabdare sa il citesc deloc pe gionloc. Am intrat in primele fraze, m-am imbicsitsi am dezertat din desert.

La fel...

PoliFanAthic
30 Apr 2004, 22:48
Normal ca ti se taie macaroana cand vezi asa de mult de la cineva necunoscut. Si un articol cred ca ar fi fost mai mult decat suficient in acest caz.

BeNnY
01 May 2004, 00:34
Nu e vorba de faptul ca e cineva necunoscut dar pur si simplu nu m-a captivat si interesat de nici un fel ce-a scris gionloc acolo... putea sa aiba si 2000 de mesaje pe forum tot aia era...

Serghei
01 May 2004, 08:31
... miriapod filosofic.


Cu sens peiorativ?

Serghei
01 May 2004, 08:54
Niste concluzii la final de concurs

In primul rand organizatorii trebuie felicitati pt initiativa!

Cu toate ca nu am avut rabdare sa citesc toate "operele":

O mentiune speciala pt Ambra si sintagma "Lynch sarlatanul"( :lol: )
(o observatie in contextul faptului ca scrii oarecum "profesionist"):vezi ca mai e unu'(parca Gorzo ii zice) care la orice cronica gaseste de cuviinta sa mai arunce niste pietre in capul lui Tarantino,sa nu cazi in acelasi pacat.

O alta mentiune ar fi pt lucrarea lu' marx despre passion(nu stiu daca te incalzeste cu ceva da mi s-a parut cea mai buna cronica la passion).

Poate la anu',daca invat ce e ala un travelling,am sa ma descurc mai bine!(sper ca premiu cinemagia va deveni o traditie).

marx
02 May 2004, 14:30
... miriapod filosofic.

Cu sens peiorativ?
....pt. pastrarea decentei.

gionloc
02 May 2004, 18:15
Domnului marx si celor cec simt ca dansul le este adresata aceasta scrisoare deeschisa!


Probabil ca ar fi fost mai interesant sa astept cateva zile inca, inainte de a cauta sa ofer un raspuns ragetelor disperate ale domnului marx, dar teama de a nu-i vedea explodata vreo artera sau vena importanta din cauza urii proletare ce-i intarata spiritul in asemenea masura incat uita ce inseamna critica, fair-play (suntem intr-un concurs, nu), egalitatea sanselor, poate chiar civilizatie, ma face sa postez randurile astea aici, nu inainte, insa, de a va cere – dumneavoastra domnule ce va porecliti marx si adeptilor dumneavoastra - sa-mi iertati umila fapta.

Domnule marx, observ ca pentru dumneavoastra (ca si pentru ilustrul filosof german, care pentru a-si sustine tezele anticapitaliste utiliza date de mult depasite din diverse rapoarte privind situatiile muncitorilor englez) a critica inseamna a prelua din modestele mele texte parti nu asa cum apar ele acolo, nici macar cum v-ar fi aparut dumneavoastra ca sens, ci pur si simplu a le lua asa cum va imaginati ca apar ele literar, de fapt asa cum ati dori ca ele sa fie in textele mele, incat orgoliul dumneavoastra de “guru” al forumului sa nu aiba nimic de suferit. Am sa va rog insistent sa urmariti un exemplu al celor afirmate de mine mai sus:
ex. Dumneavoastra ziceti ca eu afirm: “trairea (senzatia) este o exprimare exterioara obiectivista"; de fapt eu spun ca “trairea, simtul uman, in interiorul si in apropierea acestor manifestari artistice ar putea fi redusa la o astfel de insiruire: exteriorizare spirituala obiectivista in ideea substantializarii lumii (o incercare de a numni Universalul, cuvantul-nomos, de la Fericitul Augustin la Lev Tolstoi)”. Nu vedeti nici o diferenta?

Ei bine, in debutul textului referitor la Patimi eu spun urmatorul lucru: ca exista trei feluri prin care omul se exprima artistic – in scris (literatura), imagistic (pictura, fotografie, sculptura) sau prin sunete (in muzica), aceste moduri pot fi si combinate (cinematografie, teatru, opera),- si ca daca incercam sa vedem cam care ar fi dorinta si simtul creatorului de arta (“simt uman” nu se refera la senzatii, adica la a simti fierbintele cand pui mana pe o plita incinsa, ci la capacitatea omului creator, si nu numai a lui, de a vedea si vorbi despre lume in arta sa) atunci cand compune (cu alte cuvinte - sa vedem ce urmareste el!), insa nu oricum, ci in relatie cu aceste trei moduri de spunere artistica, atunci probabil am observa ca in ceea ce priveste scrisul (literatura), creatorul (scriitorul) vrea sa isi prezinte arta ca pe o privire obiectiva asupra lumii (daca nu ar vrea asta, si ar porni in a-si scrie gandurile asupra lumii direct, nu prin intermediul personajelor, nu ar face literatura la persoana a treia ci eseuri filosofice, care implicit sunt la persoana intai cata vreme sunt originale chiar daca expunerea academica cere si includerea cititorului in demers – pluralul “vom” urmari, vedea, analiza, etc.), dar evident ca cititorul are undeva prezenta ideea ca de fapt lumea nu arata poate chiar asa cum o prezinta scriitorul, cititorul stie ca romanul sau nuvela sunt rodul imaginatiei fecunde a unor tipi care pana la urma prezinta lumea asa cum o vad ei, asa cum o simt ei: de aceea in literatura spiritul (creatorului) se exteriorizeaza OBIECTIVIST (=cu pretentie obiectiva, cu falsa obiectivitate, cu dorinta de nepartinire), nu obiectiv (daca scriitorul ar putea fi obiectiv, atunci, si numai atunci ar insemna ca avem o Singura Lume prezentata intr-o Singura Carte a unui scriitor si ca restul sunt doar tampenii; dar lucrurile nu stau asa, citim multe romane in care ne regasim sau vrem sa ne regasim macar pana la un punct, romane care prezinta aspecte adevarate ale lumii dar si aspecte pe care simtul artistic le amplifica pentru a le putea evidentia; asadar in literatura avem mai multe lumi – nici in filosofie lucrurile nu sunt departe de aceasta stare – pe fiecare autorul ei prezentandu-ne-o ca fiind cea reala, dar din exterior privita aceasta atitudine scriitoriceasca este de “exteriorizare obiectivista”: ceea ce vede el ne prezinta ca fiind lumea), si face asta cu scopul de a da un sens curgerii istoriei omului, de a gasi o explicatie in ceea ce priveste fiinta si fiintarea omului in lume [aceasta este o incercare de a substantializa lumea – adica a vorbi despre esenta ei, a o numi, a-i cauta Universalul= o proprietate ce poate fi vizibila sau concretizata(materializata) in mai multe lucruri particulare; Aristotel zicea ca singurul Universal e banul, un nederminat care se poate schimba in orice determinat(=produs), un crestin ar zice ca Dumnezeu e Universalul, marii realisti rusi, Tolstoi, Dostoievski, Turgheniev, ar zice ca suferinta, mizeria umana e Universalul; in orice scriere, dar special in literatura, Universalul este Cuvantul – el se schimba in orice, orice vedem, vedem prin cuvant]. Pe de alta parte, un crestin ar putea spune ca exista un Scriitor (Dumnezeu) care dicteaza (revelandu-Se El si Legea Lui) Cartea, Biblia. Dar in arta scrierii avem doar obiectivism (adica incercare de a prezenta ceva, subiectiv in realitate, ca fiind obiectiv).

Apoi, omul nu este constrans de nimic atunci cand creeaza. Arta este creata de oameni talentati, un anti-talent nu creeaza, iar procesul creativ nu poate fi inchipuit ca o scremere, ca o scoatere-din-om-cu-forcepsul a frumosului sau a uratului (drept categorii estetice), ci numai ca o explozie fecunda fie a constiintei, in filosofie, fie a imaginatiei, in orice alt domeniu artistic. Acest lucru (produsul artistic) il implineste pe creator si implineste lumea, iar cand spiritul artistului este plin de seva, revarsarea este un factor normal, nefortat de nimic. Coercitia, constrangerea, apare, stimate domn, numai atunci cand cineva simte ca produsul lui nu are valoare artistica (valoare umana pana la urma), dar vrea sa il impuna cu orice pret, cum este cazul marxismului, de exemplu. In marxism religia este “opiu (drog, nu medicament) al popoarelor”, Dumnezeu este o iluzie omeneasca (a se citi “o slabiciune omeneasca”); cum creatorul divin este inlaturat din lume, trebuie ca marxismul sa puna un alt creator al celor vazute si nevazute – acela va fi omul marxist, singurul “artist” care obliga la a-i vedea opera ca fiind frumoasa. Pictura lui Dali se impune prin perfectiune, omul de sorginte marxista se impune prin administrarea doze perfecte de forta, pe care vrea sa-l institue ca arta a statului. In acest sens, afirmatia ca singura “arta” in care exista coercitie, constrangere, forta, pumni, bate, injuraturi, urlete, psihoza, este politica marx-ista, este adevarata. In rest exista doar spirite care potenteaza lumea.

Sa mergem mai departe, domnule marx si domnilor simpatizanti ai marx-ismului. La arta Soffiei Coppola. Spectatorul simte o aparenta neschimbare, subliniez aparenta (in text apare sintagma “impresie generala”), referire la forma problemei, nu la fondul ei: nimic in jurul personajelor cheie prezentate nu se schimba, chiar cand ei cauta schimbarea nu o pot optine fiindca intalnesc aceleasi piedici in orice colt al Terrei s-ar afla. Pentru acestea “nimic nu curge”, in ceea ce le priveste in naratiunea filmului se “cristalizeaza prabusirea”. Domnule marx, naratiunea nu incropeste nimic fiindca nu are putere sa faca asa ceva, doar personajele care o anima, adica IN naratiune, se petrece ceva! Evident ca personajele cheie se schimba – chiar definitiv in Virgin Siucides, prin aceea ca renunta total la viata, - dar alunecarea in pesimism ca atitudine in viata apare abia in urma incercarii esuate de a gasi o solutie pozitiva in ceea ce le priveste (pe ele, pe personajele cheie); cu alte cuvinte, apatia sau moartea, dupa caz, apar abia in urma constatarii ca “nimic nu curge” in legatura cu nevoia, dorinta lor de a se regasi pe ei intr-o noua postura, mai fericita, mai umana, mai “a lor”.

In schimb, nu pot decat sa ma bucur la vederea monumentului dumneavoastra de claritate, perfectiune logica si profunzime a ideilor insirate in ceea ce priveste domeniul cinematografic, de la niki ardelean la un citat din Nietzsche (intr-adevar ceva de notat), citat care, din nou, va imaginati ca desfiinteaza filmul lui Mel Gibson. Dati-mi voie sa va intreb, domnule marx, in ce sens Patimile reprezinta un “fiasco(=esec,n.m.) al perceptiei morale crestine”; probabil ca in opinia dumneavoastra morala crestina inseamna “munca dupa putere, bunuri dupa nevoi”, dar nu oricum, ci de-abia dedesuptul dumneavoastra, celui infailibil in graiul nikiardelenescostiintific, altfel nu vad unde este nereusita prezentarii gibsoniene; sa stea acest esec in aceea ca il prezinta pe Isus spunand ca trebuie sa ii iubim si pe dusmanii si hulitorii nostri precum pe cei ce ne indragesc, sau in aceea ca, precum o spune in predicile sale, El cere iertare pentru cei ce il condamna; sau sa stea acest esec al prezentarii moralei crestine in aceea ca Isus nu se impotriveste la rau? Daca ati fi citit macar coperta a patra a Antichristului nietzscheean in publicarea romana (Biblioteca Apostrof, Cluj-Napoca 1996,1998), probabil ati fi realizat ca Mel Gibson prezinta chiar ceea ce spune filosoful german ce a predat la Basel: “…in esenta a existat numai un singur crestin si el a murit pe cruce.” Intr-adevar, Dumnezeu nu cere imagini,etc., oamenii sunt cei ce simt intr-o icoana prezenta spiritului divin aproape (este o forma de a-si apropia abstractul, prin imagine,care, in cazul icoanei, nu se rezuma la o simpla prezenta materiala); si cata vreme prin aceste manifestari artistice prin imagini aduc omul intr-o anumita stare de constienta referitoare la un FAPT (sacrificiul divin in cazul de fata), cei ce le creeaza au tot dreptul sa le realizeze. Cat priveste viziunea dumneavoastra despre Dumnezeu: atunci cand ratiunea dumneavoastra disloca binele din faptele dumneavoastra probabil spuneti ca Dumnezeu v-a parasit? Sau tot ceea ce faceti dumneavoastra este Binele si atunci trebuie ca toti sa ne schimbam referinta, precum se pare ca stimabilii care va lauda pe forum o fac!

Si, ca veni vorba domnule marx, Universul nu e plural, cum incercati sa ne recomandati a fi in logo-ul dumneavoastra; Universul e Unul Singur, materia ce-l compune e multipla, plurala, iar formele diverse sub care aceasta se infatiseaza ii determina pe unii sa idntifice formele de viata din univers cu Universul (adica multiplul cu Unul).

Cu speranta ca aceste umile ganduri nu va vor determina, domnule marx, sa rupeti tastatura spumegand la adresa mea expresii ded genul "iarba', "uscaciune", "cutie de chibrituri", nu de altceva, ci numai pentru ca nu scrie atat de repede cum v-ati dori aceste lucruri, prea plecat va salut!

marx
02 May 2004, 18:24
"La pittura e una cosa mentale" . Da Vinci

PS: Capisci caro gionloc?

marx
02 May 2004, 19:08
[quote]de fapt eu spun ca “trairea, simtul uman, in interiorul si in apropierea acestor manifestari artistice ar putea fi redusa la o astfel de insiruire: exteriorizare spirituala obiectivista in ideea substantializarii lumii (o incercare de a numni Universalul, cuvantul-nomos, de la Fericitul Augustin la Lev Tolstoi)”. Nu vedeti nici o diferenta?
Adica,tu vezi un film(de ex.Patimile) si te exteriorizezi aplaudand.Asta inseamna ca lumea a devenit minereu in mana ta?Iar eu daca fac likid pe acelasi film nu inseamna ca m-am exteriorizat?
Apoi, omul nu este constrans de nimic atunci cand creeaza. Arta este creata de oameni talentati Arta se exprima prin doua componente: imaginatie(fantasia) si copiere(mimesis). Asta la nivel de intelect. Iar la cel material nu are sens sa insir multitudinea de ipostaze "constrangatoare"(un banal exemplu: incearca sa sculptezi in lemn ca-n piatra).
Pictura lui Dali se impune prin perfectiune
Specialistii afirma ca pictura lui Dali sufera de lacune tehnice, iar daca te-a coplesit imaginatia lui Dali incearca sa cunosti predecesorii suprarealismului(pictura metafizica)
naratiunea nu incropeste nimic fiindca nu are putere sa faca asa ceva, doar personajele care o anima, adica IN naratiune, se petrece ceva!
Naratiunea incropeste/construieste/contureaza un flux ideatic cu faptele personajelor asimilitate in ea.
altfel nu vad unde este nereusita prezentarii gibsoniene;
Scenariu zero(greseli de transpunere din adevarul biblic), regie seaca, interpretarile personajelor ating uneori ridicolul. Nu e suficient?

PS: Daca aveai o minima cultura cinematografica ai fi stiut de existenta unor mari comici,FRATII MARX,si nu ti-ai mai fi pierdut timpul cotrobaind prin carti de filosofie ceea ce nu esti in stare sa gandesti singura. Iar "spumantul" pe care mi-l imaginezi e doar o ramasita de la baloanele tale de sapun care au invadat acest spatiu.

marx
02 May 2004, 19:30
Dati-mi voie sa va intreb, domnule marx, in ce sens Patimile reprezinta un “fiasco(=esec,n.m.) al perceptiei morale crestine”; probabil ca in opinia dumneavoastra morala crestina inseamna “munca dupa putere, bunuri dupa nevoi”

Daca e "morala" cum dracu s-o vad "material"?

Serghei
02 May 2004, 21:26
Domnule marx, observ ca pentru dumneavoastra (ca si pentru ilustrul filosof german, care pentru a-si sustine tezele anticapitaliste utiliza date de mult depasite din diverse rapoarte privind situatiile muncitorilor englez)

Avand in vedere faptul ca revolutia burgheza in Anglia a avut loc cu 200 de ani mai devreme decat restul Europei e chiar logic ca Marx sa-si scrie lucrarile pe baza unor asemenea rapoarte!

Ei bine, in debutul textului referitor la Patimi eu spun urmatorul lucru: ca exista trei feluri prin care omul se exprima artistic – in scris (literatura), imagistic (pictura, fotografie, sculptura) sau prin sunete (in muzica), aceste moduri pot fi si combinate (cinematografie, teatru, opera)

Eu zic ca sunt mai multe:dans,circ etc.


si care pana la urma prezinta lumea asa cum o vad ei, asa cum o simt ei: de aceea in literatura spiritul (creatorului) se exteriorizeaza OBIECTIVIST (=cu pretentie obiectiva, cu falsa obiectivitate, cu dorinta de nepartinire), nu obiectiv (daca scriitorul ar putea fi obiectiv, atunci, si numai atunci ar insemna ca avem o Singura Lume prezentata intr-o Singura Carte a unui scriitor si ca restul sunt doar tampenii;

De unde apare subiectivismul?Din incapacitatea oricarui creator de cunoaste universul in intregime,ceea ce duce la nevoia de a crea niste modele pentru acele portiuni necunoscute!
Un exemplu elementar:baobabul gandit de Tolstoi e diferit de obiectul efectiv.
Cat despre "obiectivismul creatorilor",ce intelegi tu e o coordonare a sensului cu intelesurile,cum intelesurile variaza de la consumator la consumator ma indoiesc ca sta cineva sa-si construiasca opera in functie de consumatori.


Apoi, omul nu este constrans de nimic atunci cand creeaza. Arta este creata de oameni talentati, un anti-talent nu creeaza, iar procesul creativ nu poate fi inchipuit ca o scremere, ca o scoatere-din-om-cu-forcepsul a frumosului sau a uratului (drept categorii estetice), ci numai ca o explozie fecunda fie a constiintei, in filosofie, fie a imaginatiei, in orice alt domeniu artistic. Acest lucru (produsul artistic) il implineste pe creator si implineste lumea, iar cand spiritul artistului este plin de seva, revarsarea este un factor normal, nefortat de nimic. Coercitia, constrangerea, apare, stimate domn, numai atunci cand cineva simte ca produsul lui nu are valoare artistica (valoare umana pana la urma), dar vrea sa il impuna cu orice pret, cum este cazul marxismului, de exemplu.



Aici gresiti fundamental,daca imi aduc bine aminte Poe a fost primul care a desconspirat mitul romantic al creatorului/creatiei(acela ca e o explozie).El spunea ca intai ia venit ideia refrenului-o pasare repetand obsesiv un cuvant,apoi s-a gandit la corb(en.crow) s.a.m.d,insa aveti dreptate intr-o privinta,partea finala a creatiei e o explozie,da o explozie pe baza unor concepte "clocite" initial,iar aceste concepte sunt constranse de autocenzura,vremea de afara etc.

Despre passion si unde a gresit gibson:
Prezinta patimile fizice si nu cele spirituale ale lui Iisus,si din experinta proprie experinta pot spune ca nu in fiecare zi ei bataie pentru o idee insa fiecare zi e o lupta interioara(pt unii).
In acceptiunea ideei de mai sus am sa prognozez ca "minciuna" lu gibson n-o sa iaba picioare lungi.Iar daca judecam filmul dupa elementele componente singurul care merita atentie e "imaginea",care mai salvaeza din valoarea artistica.
Dupa mine gibson s-a ascuns in spatele mitului Iisus si-a scos o baliga artistica!(o parere pur personala).

gionloc
03 May 2004, 10:39
l.

gionloc
03 May 2004, 10:41
marx:
Adica,tu vezi un film(de ex.Patimile) si te exteriorizezi aplaudand.Asta inseamna ca lumea a devenit minereu in mana ta?Iar eu daca fac likid pe acelasi film nu inseamna ca m-am exteriorizat?

nu domnule marx, exteriorizarea nu este a mea ca spectator (desi in exemplul meu subliniam ca afirmatia mea o cred valabila numai in cadrul literaturii, sau a scrierilor in general), ci obiectivismul e al scriitorului pornit la a reconstrui lumea potrivit simtirii sale si dorind a prezenta aceasta lume ca fiind LUMEA. din nou extrageti frazele din context.

Marx:
Pictura lui Dali se impune prin perfectiune
Specialistii afirma ca pictura lui Dali sufera de lacune tehnice, iar daca te-a coplesit imaginatia lui Dali incearca sa cunosti predecesorii suprarealismului(pictura metafizica)

ma oprisem la Dali fiindca atunci cand ii privesc picturile, din punct de vedere al claritatii formelor si imaginii, sunt apropiate de fotografii, precise. probabil ca daca voi fi vreodata in fata originalelor, nu in fata unor reproduceri prin diverse cataloage, impresiile imi vor fi altele. Probabil un exemplu mai bun ar fi fost pictura renasterii si anume credinta lor ca in imaginile puse pe panza era surprinsa si frumusetea spiritului uman (in perfectiunea formei corporale), dar pe tema asta am credinta ca nu se pot da raspunsuri definitive... si in legatura cu Dali... chestia asta cu "specialistii spune..." "surse autorizate spune", etc...

marx:
Naratiunea incropeste/construieste/contureaza un flux ideatic cu faptele personajelor asimilitate in ea.

e ca si cum ai spune ca pelicula povesteste filmul, in loc sa cauti un narator (sau naratori) in interiorul filmului. Naratiunea e de fapt acel flux ideatic construit de personaje.

marx:
Scenariu zero(greseli de transpunere din adevarul biblic), regie seaca, interpretarile personajelor ating uneori ridicolul. Nu e suficient?

care sunt greselile de transpunere din ADEVARUL BIBLIC!!!! ce insemna regie seaca? (felul in care raspunzi ar avea un echivalent intr-o exprimare de genul: marx: -Esti prost!! gionloc: de ce spui asta? marx: Faptul ca spun e deja e suficienta pentru a fi prost!). Iar eu m-am oprit pur si simplu la faptul ca tu, preluand o fraza din Nietzsche, afirmi ca filmul nu are valoare!!! ca e un fiasco (=esec) al transpunerii moralei crestine; daca mi-ai fi raspuns in ce consta acel esec (ca idei prezentate aiurea) ar fi fost mult mai bine (eventual o poti face acum reluand pasajul in care eu adresam un fel de intrebari retorice). pe de alta parte, accept ca exista greseli in film (chiar pomenesc de monajul flashbackurilor si probabil mai sunt - am vazut filmul o singura data si, cu toate ca pornisem cu scepticism spre cinema Republica, filmul mi s-a parut reusit - evident, am ramas sub impresia Lacrimii, a biciului care smulge pielea, si, gandindu-ma ca inchizitorii practicau torturi si mai cumplite, nu vedeam nimic exagerat in acest aspect; pe de alta parte cred ca a surprins chiar cele mai importante aspecte ale moralei crestine: iubirea dusmanului si neimpotrivirea la rau (a nu raspunde la rau cu rau).

marx:
PS: Daca aveai o minima cultura cinematografica ai fi stiut de existenta unor mari comici,FRATII MARX,si nu ti-ai mai fi pierdut timpul cotrobaind prin carti de filosofie ceea ce nu esti in stare sa gandesti singura. Iar "spumantul" pe care mi-l imaginezi e doar o ramasita de la baloanele tale de sapun care au invadat acest spatiu.[/quote]

domnule, tin sa va anunt ca in mare masura ideile exprimate prin ceea ce am scris sunt questii pe care le simt (poate plecand de la un fond al problemei discutat pe undeva), de obicei incerc sa trimit la surse atunci cand preiau ceva. probabil ca nu-mi sunt excelent cristalizate toate aceste opinii, deocamdata, dar sunt inca tanar si de asta ma ocup. cat despre fratii Marx, din pacate nu am acces a peliculele lor. poate ma vei ajuta :huh:

pe de alta parte, ceea ce ma bucura e ca incepm sa dezvoltam, chiar daca anemic anumite teme care, mai bine aprofundate, treptat, vor putea fi stranse candva intr-un fel de culegere de intelepciune cinematografica de pe cianemagia forum :) .

numai bine!

gionloc
03 May 2004, 10:47
Dati-mi voie sa va intreb, domnule marx, in ce sens Patimile reprezinta un “fiasco(=esec,n.m.) al perceptiei morale crestine”; probabil ca in opinia dumneavoastra morala crestina inseamna “munca dupa putere, bunuri dupa nevoi”

Daca e "morala" cum dracu s-o vad "material"?


nu ca sloganul marxist nu ar tine de spiritual (dovada: cam toate regimurile europene care au crezut in el s-au dus in lumi mai bune), ca materialitatea lui nu prea s-a observat pe nici unde (probabil in Coreea de Nord, unde nu prea au nimic de imartit). dar, si aici vin in aceeasi directie ca si in textul initial: daca din felul in care il infatiseaza Gibson pe Isus in film nu e vizibila morala crestina, atunci care naiba e aceea morala?!

gionloc
03 May 2004, 11:28
Domnule marx, observ ca pentru dumneavoastra (ca si pentru ilustrul filosof german, care pentru a-si sustine tezele anticapitaliste utiliza date de mult depasite din diverse rapoarte privind situatiile muncitorilor englez)

Avand in vedere faptul ca revolutia burgheza in Anglia a avut loc cu 200 de ani mai devreme decat restul Europei e chiar logic ca Marx sa-si scrie lucrarile pe baza unor asemenea rapoarte!

g:
(habar nu am sa editez calumea fazele astea, sper sa nu fac numai tampenii in redactare si sa fie cat de cat inteligibila povestea)
De la Revolutia burgheza se scrisesera anual rapoarte asupra starii natiunii muncitoresti in capitalism. Ideea e ca prin anii 1860'70, cand isi scria lucrarile existau tot felul de date recente (din anii cincizeci), dar cu ajutorul lor nu putea combate vehement capitalismul, asa ca folosea rapoarte de pe la inceputul secolului XIX.

Ei bine, in debutul textului referitor la Patimi eu spun urmatorul lucru: ca exista trei feluri prin care omul se exprima artistic – in scris (literatura), imagistic (pictura, fotografie, sculptura) sau prin sunete (in muzica), aceste moduri pot fi si combinate (cinematografie, teatru, opera)

Eu zic ca sunt mai multe:dans,circ etc.

g:
sunt de acord, mai putin in ceea ce priveste circul cu animale!

si care pana la urma prezinta lumea asa cum o vad ei, asa cum o simt ei: de aceea in literatura spiritul (creatorului) se exteriorizeaza OBIECTIVIST (=cu pretentie obiectiva, cu falsa obiectivitate, cu dorinta de nepartinire), nu obiectiv (daca scriitorul ar putea fi obiectiv, atunci, si numai atunci ar insemna ca avem o Singura Lume prezentata intr-o Singura Carte a unui scriitor si ca restul sunt doar tampenii;

De unde apare subiectivismul?Din incapacitatea oricarui creator de cunoaste universul in intregime,ceea ce duce la nevoia de a crea niste modele pentru acele portiuni necunoscute!
Un exemplu elementar:baobabul gandit de Tolstoi e diferit de obiectul efectiv.
Cat despre "obiectivismul creatorilor",ce intelegi tu e o coordonare a sensului cu intelesurile,cum intelesurile variaza de la consumator la consumator ma indoiesc ca sta cineva sa-si construiasca opera in functie de consumatori.

g:
evident, nu isi creeaza opera in functie de cititori (ar fi imposibil), si cum nu exista echivalenta (eventual ca falsitate exista) intre roman si realitatea fiecaruia, literatura nu poate fi privita ca fiind obiectiva. dar dorinta scriitorului asa ar vrea sa fie, iar prin observatiile sale scrise in roman uneori chiar te convinge ca asa e lumea cum o arata el, in asta cnstand obiectivismul literaturii. ceea ce cred ca ai observat (nu ca adevar al afirmatiei mele, ci ca denotare a ei!)


Apoi, omul nu este constrans de nimic atunci cand creeaza. Arta este creata de oameni talentati, un anti-talent nu creeaza, iar procesul creativ nu poate fi inchipuit ca o scremere, ca o scoatere-din-om-cu-forcepsul a frumosului sau a uratului (drept categorii estetice), ci numai ca o explozie fecunda fie a constiintei, in filosofie, fie a imaginatiei, in orice alt domeniu artistic. Acest lucru (produsul artistic) il implineste pe creator si implineste lumea, iar cand spiritul artistului este plin de seva, revarsarea este un factor normal, nefortat de nimic. Coercitia, constrangerea, apare, stimate domn, numai atunci cand cineva simte ca produsul lui nu are valoare artistica (valoare umana pana la urma), dar vrea sa il impuna cu orice pret, cum este cazul marxismului, de exemplu.



Aici gresiti fundamental,daca imi aduc bine aminte Poe a fost primul care a desconspirat mitul romantic al creatorului/creatiei(acela ca e o explozie).El spunea ca intai ia venit ideia refrenului-o pasare repetand obsesiv un cuvant,apoi s-a gandit la corb(en.crow) s.a.m.d,insa aveti dreptate intr-o privinta,partea finala a creatiei e o explozie,da o explozie pe baza unor concepte "clocite" initial,iar aceste concepte sunt constranse de autocenzura,vremea de afara etc.

g:
intr-adevar, am fost cam poetic (naiv) in aceasta exprimare a exploziei imediate; cand voi scrie un roman meserias sau mai stiu eu ce, voi incerca sa-mi surprind a posteriori emotiile, dar raman la parerea ca, sa zicem, sculptorul nu e constrans de piatra: cand il vezi pe Moise nu cred ca te gandesti ca Michelangelo l-a imaginat altfel si ca din cauza pietrei a iesit asa (ca si cand ar fi nereusit). Probabil artistul isi lasa amprenta in piatra precum Dumnezeu lasa o urma in sufletul uman - urma apare fara vreo impunere exterioara (ea este), forma pe care i-o da pietrei (chiar daca se face) e o libera exprimare.

Despre passion si unde a gresit gibson:
Prezinta patimile fizice si nu cele spirituale ale lui Iisus,si din experinta proprie experinta pot spune ca nu in fiecare zi ei bataie pentru o idee insa fiecare zi e o lupta interioara(pt unii).
In acceptiunea ideei de mai sus am sa prognozez ca "minciuna" lu gibson n-o sa iaba picioare lungi.Iar daca judecam filmul dupa elementele componente singurul care merita atentie e "imaginea",care mai salvaeza din valoarea artistica.
Dupa mine gibson s-a ascuns in spatele mitului Iisus si-a scos o baliga artistica!(o parere pur personala).

g:
cum putea afisa patimile spirituale ale lui Isus. Apoi: nici Isus nu ia bataie zilnic pentru ideile sale, ci numai pret de cateva ore, dupa ce a predicat o vreme mai lunga sau mai scurta. Si poti crede ca in bataia sistematica ce i se aplica Isus era un fel de leguma care accepta sa fie pusa in oala la fiert?... zbuciumul sau e implicit. tocmai in acel zbucium pe care spectatorii tre sa-l simta sta moartea preotului, a unei femei, faptul ca un tip s-a predat autoritatilor. si imi amintesc (am vazut filmu o singura data) ca este totusi vorba de o lupta interna - diavolul ii arata ca daca ar fi copilul lui nu l-ar ingriji cum se cuvine, parca mai se intreaba (isi intreba Tatal asupra calitatii misiunii sale in gradina pe la inceput - chestia aia prezenta si in poezia lui Voiculescu, in legatura cu paharul cu otrava), dar el continua calea; si zbuciumul lui Iuda este surprins... nu?


numai bine!

Serghei
03 May 2004, 15:20
cum putea afisa patimile spirituale ale lui Isus.


Vezi Passion of Jean d'Arc(1928-Dreyer) sau The last temptation of Crist(1989-Scorsese),ar mai fi Evanghelia dupa Matei(Passolini)-ultimul nu l-am vazut,e o recomadare Alex Leo Serban!

Mala Portugal
03 May 2004, 15:33
Mie mi-a placut 'Inima de urs' a lui gionloc desi mi-ar trebui mult mai mult de atat sa ma convinga sa ma duc la cinema pentru un film Disney :)

Ambra Blu
03 May 2004, 16:53
pula

Mala Portugal
03 May 2004, 16:55
paru, postavaru.... :x

Ambra Blu
03 May 2004, 17:02
imkpuscatima cu bere

Mala Portugal
03 May 2004, 17:09
N-am decat vin...si-n stomac :P

Ambra Blu
03 May 2004, 17:19
vomita ma

KORBEN
03 May 2004, 19:54
faza cu miriapodul filozof a fost beton
in alta ordine de idei, ginolock a mult prea baroc si abramburant si revarsat/imbelsugat" pt starea neuronilor mei in momentul de fata
as inchia cu un stravechi proverb arab
"cand maimutele se cearta, pazeste`ti porumbul"

Mala Portugal
03 May 2004, 20:56
Mai bine-l....Sau mai bine tac :D Ti-am zis ca ma mitocanesc cand apari prin preajma-mi Ambro :?

Alex Leo Serban
04 May 2004, 08:47
cum putea afisa patimile spirituale ale lui Isus.


Vezi Passion of Jean d'Arc(1928-Dreyer) sau The last temptation of Crist(1989-Scorsese),ar mai fi Evanghelia dupa Matei(Passolini)-ultimul nu l-am vazut,e o recomadare Alex Leo Serban!

mici corecturi (stiu ca nu e forumul locul, dar ce sa fac? deformatie profesionala...):
'la passion de jeanne d'arc' (sau, eventual, 'the passion of joan of arc')
'the last temptation of christ'
pasolini (1964)

marx
04 May 2004, 14:23
Si, ca veni vorba domnule marx, Universul nu e plural, cum incercati sa ne recomandati a fi in logo-ul dumneavoastra; Universul e Unul Singur, materia ce-l compune e multipla, plurala, iar formele diverse sub care aceasta se infatiseaza ii determina pe unii sa idntifice formele de viata din univers cu Universul (adica multiplul cu Unul).


Tipic pt structura a/logicii lui gionloc: e capabil/a sa urmeasca un fenomen in definire,dar concluzia proprie e un distorsionat compas.

marx
04 May 2004, 14:55
'la passion de jeanne d'arc' (sau, eventual, 'the passion of joan of arc')
'the last temptation of christ'
pasolini (1964)
Eu as adauga si "Barabbas"(de Fleischer,1962) in panoplia filmelor biblice de interes launtric.

Ambra Blu
05 May 2004, 17:46
Ce face gionloc pe site e asemanator cu ce facea alergatorul tibetan in "Pergamentul diafan" al lui Culianu. Alearga pe zeci de pagini, da', la final, uita sa transmita mesajul. Pe linga asta, mai citeste si prost: cinemagia a zis clar - comentati filme aparute anu'asta pe ecrane (ca doar de asta exista site-ul, sa determine lumea sa mearga la cinema; casele de distributie nu platesc niste lefuri moderatorilor, designerilor, etc doar ca gionloc sa abereze in nestire; pentru asta exista cenaclurile de poezie, sau clubul alcoolicilor anonimi). Sa nu fiu prost inteles: gionloc nu numai ca scrie prost si tern, dar, mai scrie si pe linga. Doi; nu e user constant. Trei: sta in Ardeal, linga Cluj. Si, cu toate astea, el vrea la TIFF.

gionloc
06 May 2004, 12:16
Ce face gionloc pe site e asemanator cu ce facea alergatorul tibetan in "Pergamentul diafan" al lui Culianu. Alearga pe zeci de pagini, da', la final, uita sa transmita mesajul. Pe linga asta, mai citeste si prost: cinemagia a zis clar - comentati filme aparute anu'asta pe ecrane (ca doar de asta exista site-ul, sa determine lumea sa mearga la cinema; casele de distributie nu platesc niste lefuri moderatorilor, designerilor, etc doar ca gionloc sa abereze in nestire; pentru asta exista cenaclurile de poezie, sau clubul alcoolicilor anonimi). Sa nu fiu prost inteles: gionloc nu numai ca scrie prost si tern, dar, mai scrie si pe linga. Doi; nu e user constant. Trei: sta in Ardeal, linga Cluj. Si, cu toate astea, el vrea la TIFF.


am postat chestia cu Eraserhead aci numai fiindca nu stiam un alt loc pe forum, iar netu in Calan (orasu meu de bastina) merge mult prea prost pentru a putea naviga prin intreg forumul. iar scopul era de a arata o incercare de demers pur interpretativ, de reconstructie semantica a unor imagini.

sper ca lumea va merge la cinema si in ideea de a vedea de ce un om se poate imbolnavi in asemenea masura incat ar putea avea nevoie de cenacluri si cluburi, cutoate ca nu bea. pe de alta parte, sper ca si la noi in tara casele de distributie se vor obisnui sa aduca macar cate un film teribil pe luna in cinematografele noastre, chiar daca pentru asta vor trebui sa scotoceasca prin productiile ceva mai vechi (sau macar la TIFF sa se obisnuiasca acest lucru - vad ca anul asta se incearca ceva frumos, seria Lars von TRier; poate va urma o serie Lynch, Kubrick, Godard, Lang, Wenders, Jodorovski, Tarkovski, Murnau, Bunuel par exemple).
sau, sper ca intr-o zi se vor deschide si la noi, macar in orase mai mari, cine-cluburi unde sa se practice un fel de midnight cinema american.

daca ideea de a comenta filme aparute anu asta este o obisnuinta a tuturor categoriilor de discutie de pe acest site, atunic prea plecat imi cer scuze pentru ceea ce am facut!

sper ca tocmai ceea ce nu vezi la mine sa se regaseasca in scrierile tale si sper ca intr-o zi imi voi da seama din exemplele tale (voastre)cum tre sa se prezinte scriitura cat mai profesionista despre cinema.

chiar daca stau in Ardeal si chiar sunt student in Cluj, nu vad in asta o incompatibilitate cu participarea la TIFF ca jurat cinemagia, in afara de momentul in care nu mi se acorda incredere, in care nu se considera ca as avea capacitatea de a fi impartial si pornit spre o vizionare poate, pe undeva, si altfel decat un spectator obisnuit. daca ai fi locuit chiar deasupra cinema-ului Republica sau Victoria din Cluj, nu ai fi participat la concurs?

pe de alta parte, probabil la vara voi cauta sa aflu cam cata relevanta are in acest moment vechimea pe forum (voi sonda pe site dupa opiniile tale din vremea trecuta).

cat priveste teama ta de a nu fi inteles prost in ceea ce ma priveste, pot sa te asigur ca probabil inca de trei saptamani nimeni nu crede ca tu m-ai privi altfel decum o dovedesti inca o data.

au revoir!

Ambra Blu
06 May 2004, 12:52
daca ideea de a comenta filme aparute anu asta este o obisnuinta a tuturor categoriilor de discutie de pe acest site, atunic prea plecat imi cer scuze pentru ceea ce am facut!

sper ca tocmai ceea ce nu vezi la mine sa se regaseasca in scrierile tale si sper ca intr-o zi imi voi da seama din exemplele tale (voastre)cum tre sa se prezinte scriitura cat mai profesionista despre cinema.

daca ai fi locuit chiar deasupra cinema-ului Republica sau Victoria din Cluj, nu ai fi participat la concurs?

pe de alta parte, probabil la vara voi cauta sa aflu cam cata relevanta are in acest moment vechimea pe forum (voi sonda pe site dupa opiniile tale din vremea trecuta).

cat priveste teama ta de a nu fi inteles prost in ceea ce ma priveste, pot sa te asigur ca probabil inca de trei saptamani nimeni nu crede ca tu m-ai privi altfel decum o dovedesti inca o data.

au revoir!

Despre film in general, si Eraserhead in particula,r poti vorbi la thread-ul Film in General. Nu cred ca ar trebui sa te raportezi (nici macar ca sa imi arati ca tu esti un diplomat) la scrierile mele. Am zis-o, o repet: eu nu sint cronicar profesionist de film, si nici nu am de gind sa ajung vreodata. Eu sint un cinefil, care ma joc cu cuvinte de cauciuc si expresii colorate. de altfel, nici ceilalti participanti la concurs nu sint mai aproape de domeniul profesionalismului in critica: nici abracadabrantul si orginal formalul marx (care nu ma atinge/ informeaza/ da pe spate in cronica lui la "Niki et Flo"; respectiva cronica m-a facut sa rid, dar n-am inteles mare brinza despre ce/ cu ce e filmul; deci, din punctul asta d evedere, cronica lui e ratata) nici incrincenatul (exprimarea nu imi apartine, o preiau de la un alt membru da pa forum) Korben, care, mai apropiat de cronici decit marx, emana inca parfum de tinar care se pregateste sa intre la ATF si oscileaza de multe ori intre un stil matur si un stil de pamfletar de la Asprina saracului. Da, trebuie sa marturisesc ca, sa fi stat in Cluj, tot as fi participat la TIFF. Lipsa de net o inteleg si eu, mai ales ca provin dintr-un oras unde s-a auzit doar de net, da' nimeni n-a pus mina pe el. Nu cred insa ca faptu' ca am cele mai multe posturi pe site ma avanteajeaza cumva. pe de alta parte, futu-i, asta e adevaru': cind tu sau altii o ardeati in alte locuri, eu faceam prezenta la cinemagia. N-am inteles faza cu privitu' prost, asa ca reforumlez eu, sa nu fiu eu intles prost: nu te cunosc, si nici nu tin sa. Nu am nimic cu tine, decit cu insistenta ta si persistenta in a scrie plictisitor si kilometric. Cred ca esti un scriitor prost, dar, futu-i, asta cred eu, si ar trebui sa ti se rupa pula de asta daca crezi cu adevarat in tine si in meritu' tau de a merge la TIFF.

Au reservoir dogs!

Ambra Blu
26 Jun 2004, 20:30
Am citit in cele din urma un eseu al lui Alex Leo Serban aparut initial in revista Idea, apoi publicate pe site-ul Liternet. Foarte documentat si ilustrativ, mi-a placut. Nu am apucat sa imi decantez contra-argumentele, asa ca ma voi multumi cu citeva comentarii la obiect. Ce e scris in cursive e citat din textul lui ALS.

La cinema, oamenii spun poveºtile lor. La televizor, oamenii spun poveºtile noastre.

Este o evidenþã: tot ceea ce ne-a arãtat "altceva"-ul, "altfel"-ul (de la Un cîine andaluz la Mulholland Drive, trecînd prin Regula jocului, Vertigo, Cu sufletul la gurã, Aventura, Anul trecut la Marienbad, 8 1/2, Persona, Oglinda, Salo, Contractul desenatorului sau Pulp Fiction), a fost la cinema. Tot ceea ce ne-a arãtat "acelaºi"-ul a fost la televizor.

S-ar putea recurge la explicaþii de tipul: Cinema-ul înseamnã cunoaºtere, televiziunea înseamnã recunoaºtere.

Suna frumos, cinema-ul ca mediu care exploreaza teritorii exotice si spatiu in care evolueaza cu marinimie celalalt( termen derivat din otherness, da, sa stim ce vorbim; nu de alta, dar s-ar putea sa calce si pustii pe aici si sa creada ca e ceva de nasul lor). Intr-un fel, festivalurile de film chiar intaresc teza. Pe de alta parte insa, nu e adevarat in totalitate. ALS a inchis un ochi la faptul ca la festivaluri importante se organizeaza si fare-uri de achizionare de filme. Astfel, daca un film place , e marketat bine, a luat premii, etc, are toate sansele sa ajunga si la teve (fie la a per-pay-tv sau in reteaua nationala, depinde); "Pulp Fiction" e cazul care ilustreaza cum filmele mari pot trece prin looking-glass, ca Alice, si, vorba lui Culianu, dintr-o dimensiune in alta. Astfel, un film mare, trecut prin televizor, ajunge mic, si exoticul, distribuit in masa (mediatica), devine comun.

KORBEN
27 Jun 2004, 00:49
, vorba lui Culianu, .

ma declar socat

Ambra Blu
27 Jun 2004, 09:50
, vorba lui Culianu, .

ma declar socat

Be cool, bro'.

Ambra Blu
09 Jul 2004, 11:38
Citit articolul lui Andrei Gorzo din B - 24 - Fun la Kill Bill 2 si mi-a placut. Scurt, la obiect, cuprinzator si total in asentimentul meu.

Alex Leo Serban
10 Jul 2004, 10:54
ei bine, mie nu - vezi ce-am scris la topicu despre kb2!

Ambra Blu
10 Jul 2004, 11:06
te-am vazut si te-am citit; articolul asta insa a fost o exceptie; in general, stii ce atitudine am fata de panseurile off topic ale lui gorzo.

Ambra Blu
06 Aug 2004, 16:17
La sugestia lui EgoN am dat, pt ultima oara pe anul asta, doo pateuri cu brinza pe Dilema Veche, special ca sa citesc incontrarea dintre ALS si Gorzo; sub raport stilistic (chiar si argumentativ) ALS a fost la inaltime, ca umblatorul pe sirma de inalta tensiune. Gorzo in schimb a preferat o riposta formala, sa nu se zica ca nu a dat si el. Elevul inca nu a ridicat mina asupra guru-lui. M-a dezamagit ce a scris Gorzo si mai mult, ca nu a vazut tragedia si durerea din Kill Bill 1: nici macar in fazele de anime, nici macar durerea lui Sophie Fatale, etc. As zice ca ALS a cistigat meciul, desi fazele indicate de el pentru buna apreciere a filmului KB2 m-au lasat, ca si pe Gorzo, rece (mormintul, asasinarea lui Bill, etc). In schimb, misto profilul pe care i-l face ALS lui Gorzo, parinteste. Cronica lui Gorzo la The Ladykillers a fost ok; am ris la faza cu ghilimelele.

Si al'ceva, fara legatura cu cei doi:

Citeva rinduri scrise cu corectoru': 'Going After Cacciato' nu este - cel putin asa imi zice editia in original de la mine de sub pat - carte de povestiri. Daca Simona Sora, cea care a taiat bonu' de lectura, ar fi si citit cartea, ar fi vazut ca Tim O'Brien a comis un roman care foloseste razboiul din Vietnam ca pretext pentru trip-ul unor minti plecate AWOL. Sau, daca tine neaparat, pe cit este 'Tortilla Flat' carte de povestiri, pe atit este si 'Going After Cacciato'.
Old a best.

PS: Nimic despre 'If I Die in a Combat Zone'?

Mala Portugal
06 Aug 2004, 21:57
Pe mine chiar m-a amuzat confruntarea. Si-au scos cronicarii stiletele la vedere. ALS a fost adorabil la faza cu "sunt de-a dreptul socat sa constat ca-i displace Tarantino pentru ca este un "soarece de videoteca"; ciupiti-ma daca delirez, dar nu ar trebui sa simta o oarece afinitate cu el tocmai din acest motiv? ". Chiar nu ma asteptam la genul asta de rautati din partea lui ALS....then again, Bill asta scoate ce-i mai rau din om :)

Ambra Blu
07 Aug 2004, 10:01
Oricum, desi nici mie nu mi-a placut KB2, toate argumentele invocate de Gorzo pica, exceptind ultimele pasaje, cu dondanitul lui Elle care se vrea super cool si etc. Exact asa mi s-a parut si mie.

KORBEN
12 Aug 2004, 23:50
1ma asteptam sa existe deja o dicutie despre pagina din dilema irosita
(nu ca ar fi prima sau ultima irosita, da dilema e pierduta pe aratura de ceva timp)
e o dovada ca forumu merge, cel putin partial, bine
2als ataca mai mult pe gorzo pentru ca nu reactioneaza cum trebuie la o capodopera cinematografica
gorzo incearca sa demonstreze ca Qt nu este cool pentru ca nu este asa cum si-a creat el in minte o imagine despre preferintele intelectuale ale Regizorului
3cele 2 titluri sunt execrabile
pe cand o discutie intre radu cosasu si iaromira popovici cu tiluri de genu
"este muia un lucru rau?" "ma tem ca nu (este)"
4 als ii critica lu gorzo ce apreciez eu mai mult, adica scriitura (da, alexandrinismul ca si alte lucruri rezultate din perioade de stagnare/decadere/decadenta este o chestiune foarte interesanta si frecventabila)
gorzo vine iar cu" vai ce poezie e faza cu legolas care sare pe elefant!!!", la care nu pot decat sa-mi exprim siktirul si sa-mi imaginez dsp autor ca poate ar fi trebuit mai bine sa piarda ceva zeci de nopti din adolescenta intr-o sala de jocuri pe calculator ( chiar si Quake1 l-ar fi lamurit ca lotr e doar un joc pe pc prezentat drept film)
5 ultima propozitie din articolu lu als e memorabila, desi foarte nedreapta, mai ales pentru ca tartakuta chiar crede ca niste cadre prea largi si prea lungi si prea lente fac un film sa fie inteligent
am apreciat la gorzo ca nu a cazut in etaz in fata nulitatii fratilor coen (cronica din acc nr dilema veche)si ca s-a distrat la hellboy(b24fun)

Ambra Blu
13 Aug 2004, 00:54
3cele 2 titluri sunt execrabile
pe cand o discutie intre radu cosasu si iaromira popovici cu tiluri de genu
"este m*** un lucru rau?" "ma tem ca nu (este)"

M-am ris aici.

gorzo vine iar cu" vai ce poezie e faza cu legolas care sare pe elefant!!!", la care nu pot decat sa-mi exprim siktirul si sa-mi imaginez dsp autor ca poate ar fi trebuit mai bine sa piarda ceva zeci de nopti din adolescenta intr-o sala de jocuri pe calculator ( chiar si Quake1 l-ar fi lamurit ca lotr e doar un joc pe pc prezentat drept film)

aici am fost de acord, mai ales ca eu cred ca faza cu spectacolul cinetic in cinema, chestie care trebuia apreciata pe vremea slapstick-ului si nu a culturii digitale, e laba trista.

KORBEN
13 Aug 2004, 00:58
raman la parerea mea c au fost ambii niste verze
despre gradarea acestei stari vegetale "care e mai leguma?" nu se merita discutat
concluzie personala
the standards are falling

Alex Leo Serban
22 Aug 2004, 10:14
u bitch!
sa aduc aminte k tu esti cel care a vazut-o pe garbo in 'frumoasa si bestia' a lui cocteau? :D :shock:
sau k, daca nu era gorzo & toleranta lui, nu pupai tu juriu la tiff? ;)
siktir!
jeg!!
:sick:
PS u like to play tough or what!? :w00t:

Mala Portugal
22 Aug 2004, 19:40
haha....korben fara kk si siktir si @ jeg , enfin , fara toate "intransigentele " lui n-ar fi nici pe jumatate atat de adorabil.
Un regret post-tiff e ca nu mai pot sa-i porcesc pe toti cu aceeasi dezinvoltura. Odata ce i-ai cunoscut sunt 99% sanse s-o ia personal...so where is the fun? Korben poate , good for him sau, cum zicea el pe undeva "lucrurile sunt much more exciting cand nu se impiedica nimenea in chestii marunte de genul respect, decenta, propria valoare, intelect." :lol:

Alex Leo Serban
23 Aug 2004, 10:19
'adorabil'!?!
mala, t'es mal ou quoi!?
acuma, eu inteleg c-ati fost colegi la tiff, dar (k)orben is just a snotty, cheeky, ungrateful s.o.b.! un mucos obraznic, ignorant, inconsistent & inconstant, cu nervii-n pioneze... adik, nu m-a deranjat atita k m-a atacat pe mine (mi se rupe, oricum nu dadeam o ceapa degerata pe parerile lui k niste pirtzuri), dar sa scrie despre gorzo (care i-a fost guru-profesor la unatc, i-a pus pila la tiff & multe altele) ce-a scris, mi se pare inadmisibil & intolerabil!

un fel de cristi puiu critic in devenire/irosire, semi-half as talented.

give the poor punk a rest, he's just a wreck...

raptor
23 Aug 2004, 22:06
Marele meu regret e ca a trecut Tiff-ul fara sa il cunosc(sau macar sa il vad!!!!)pe ALS...Apoi ar mai fi faptul ca mi-am fusherit examenele---dar la anul pe cind incepe TIFF-ul proiectele mele vor fi gata de mult timp...sper. :D

KORBEN
27 Aug 2004, 01:25
oh, doamne...
ce sa fac?
alsu` m`a facut d kko pe forum
sa ma ascund in vrun colt?
nu cred
poate ar trebui sa-i temperez violenta cu un raspuns incepand cu draga, leo....
it`s already been done
sa replik la fel de vitriolant?
ar fi tentant
totusi, voi constata
@als
1inainte sa dai cuiva nume de genu s.o.b, take a look in the mirror
2si de ce nu observi ca toate injuriile pe care le lansezi sunt personale si bitchy
3 dsp alegerea mea in juriul tiff, imi cunosc aptitudinile si in afara de herbert nu cred ca faci pe careva fericit scriind asemenea chestii
4cat dsp gorzo, diferenta de varsta intre mine si el fiind vreo 3 ani imi permit un regitru mai neacademic, lucru care nu afecteaza in vrun fel
un anumit respect reciproc
5pentru "respect" foloseste dictionaru ( e o chestie pe care trebuie sa o dai ca sa o primesti inapoi)
6garbo vazuta de mine in persoana lu josette day...s-a intamplat ei si?
7grija ta pentru sitemul meu nervos ar trebui sa ma ingrijoreze sau induioseze? (vesti dsp sinapsele mele: (inca mai) exista si chiar beepaie din cand in cand; face chiar si stelute)
8cuvantul "jeg" a fost scos, pe moment din vocabularul meu, multumesc pt atentionare
9 nu credeam ca cineva din bucuresti poate ajunge la varsta ta fara sa constientizeze ca siktirul e o virtute
10cum mai stai cu toleranta?

Alex Leo Serban
27 Aug 2004, 11:05
oh, doamne...
ce sa fac?
alsu` m`a facut d kko pe forum
sa ma ascund in vrun colt?
nu cred
poate ar trebui sa-i temperez violenta cu un raspuns incepand cu draga, leo....
it`s already been done

asta e buna. pacat ca e singura... ;)

sa replik la fel de vitriolant?
ar fi tentant

ai inceput sa faci rime?
nu-ti sta bine...

totusi, voi constata
@als
1inainte sa dai cuiva nume de genu s.o.b, take a look in the mirror

mda, replica de gradinita; why am i not surprised?

2si de ce nu observi ca toate injuriile pe care le lansezi sunt personale si bitchy

faptul ca esti ignorant & inconsistent e 'personal'?! si nu e 'injurie', ci constatare. seaca.

3 dsp alegerea mea in juriul tiff, imi cunosc aptitudinile si in afara de herbert nu cred ca faci pe careva fericit scriind asemenea chestii

sa crezi tu asta: cred k sint f. multi care ar fi vrut - & ar fi avut mai multa indreptatire! - sa fie in locul tau. & nu doar herbert.

4cat dsp gorzo, diferenta de varsta intre mine si el fiind vreo 3 ani imi permit un regitru mai neacademic, lucru care nu afecteaza in vrun fel
un anumit respect reciproc
5pentru "respect" foloseste dictionaru ( e o chestie pe care trebuie sa o dai ca sa o primesti inapoi)

sure do: u'll never get it from me :D

6garbo vazuta de mine in persoana lu josette day...s-a intamplat ei si?

& huston scris k 'houston' (we got a problem...)?

7grija ta pentru sitemul meu nervos ar trebui sa ma ingrijoreze sau induioseze? (vesti dsp sinapsele mele: (inca mai) exista si chiar beepaie din cand in cand; face chiar si stelute)

nu e nici o 'grija' (i wouldn't care less!); e - vezi mai sus - constatare. cu okiul liber :P

8cuvantul "jeg" a fost scos, pe moment din vocabularul meu, multumesc pt atentionare
9 nu credeam ca cineva din bucuresti poate ajunge la varsta ta fara sa constientizeze ca siktirul e o virtute

:w00t: !?!

10cum mai stai cu toleranta?

n-a fost niciodata punctul meu forte; altceva?

KORBEN
27 Aug 2004, 19:13
mda, replica de gradinita; why am i not surprised?
sa inteleg ca a cauta greseli d tastare in posturile mele e un gest elevat, de clasa a doua?
faptul ca esti ignorant & inconsistent e 'personal'?! si nu e 'injurie', ci constatare. seaca.
de ce nu zici, ma omule, ca departe de-a fi nemuritor si rece si a te ascunde in faze de genu "constatare seaca" si" wouldn`t care less" te`ai ofensat de ce`am scris de pagina din dilema irosita p KB1&2?
admirabila manevra de-al scoate pe gorzo la inaintare (ca vai nu-i respect parerea d profesor) dar transparenta
cat dsp juriu tiff ati fost 3 oameni
sau nu ai reusit sa`ti impui parerea sau, pur si simplu am avut 2 voturi
in ambele cazuri, problema ta
`
altceva
antipatia asta retrospectiva e totalmente futila
trecutu e istorie

Alex Leo Serban
30 Aug 2004, 09:41
de ce nu zici, ma omule, ca departe de-a fi nemuritor si rece si a te ascunde in faze de genu "constatare seaca" si" wouldn`t care less" te`ai ofensat de ce`am scris de pagina din dilema irosita p KB1&2?
admirabila manevra de-al scoate pe gorzo la inaintare (ca vai nu-i respect parerea d profesor) dar transparenta
cat dsp juriu tiff ati fost 3 oameni
sau nu ai reusit sa`ti impui parerea sau, pur si simplu am avut 2 voturi
in ambele cazuri, problema ta[/u]
[/quote]`
altceva
antipatia asta retrospectiva e totalmente futila
trecutu e istorie

1. quote caragiale: amice esti idiot!
pai era evident k asta m-a deranjat bre! nu tre sa despici firu-n 4 k sa ajungi la ac. concluzie care se vede cu okiu liber :D
cit despre irosire: cel mai irosit e capul tau, care nu adaposteste decit fumuri...
2. nu intra in etica mea personala sa-mi impun parerea atunci cind sint cu persoane aidoma mie; fiecare a votat dupa tragerea inimii & judecata capului: ar fi fost de prost gust sa bat cu pumnu-n masa ;)
3. antipatia (nu) e (doar) retrospectiva, dar si prezenta & viitoare :hmm:
iar trecutul o fi 'istorie', dar asta nu scuteste prezentul sa fie isterie... :D

KORBEN
31 Aug 2004, 01:31
tocma tie care te dai mare espert iti lipseste total elganta de a purta o discutie/cearta
cu capu meu plin de fumuri sau nu tot observ ca in dilema ai dat`o la inceput pe teorie ca dupa sa`l ataci pe gorzo ca pesoana
ou est l`elegance d`antan?
probabil n`ai avut`o vrodata daka ai incepout si controversa asta cu mine in aceeasi maniera de "da scumpi e domne castravetii!"
am zis ca lucruri de genu coerenta si decenta sunt fumate, dar spre diferenta de tine nu o sa cobor vreodata standardele mele sau ale vreunei discutii/publicatii

Alex Leo Serban
31 Aug 2004, 09:59
si in ce fel, pray, l-am 'atacat pe gorzo ca persoana'?!
eu nu-mi amintesc, el nu-si aminteste, si cred ca nimeni dintre cei care au citit polemica nu-si 'aminteste' asa ceva :? (ah, ca am zis despre el - aluziv & intr-o paranteza - ca poate fi vazut ca un 'soarece de videoteca' - asta era o forma de tandrete, o tachinerie! invata sa citesti si - daca se poate - sa si intelegi...)

sau poate consideri 'atac la persoana' si faptul de a spune despre tine ca ii consideri 'jeguri' pe spielberg & fratii coen (!) pt ca esti antisemit? si ca esti antisemit pt ca esti pe 1/2 palestinian? eu constat, doar, ca 1. 'oops, incurci borcanele', si 2. ca esti patetic de conditionat ereditar, nereusind sa iesi - lucid - din 'genele' tale pt a purta o discutie la rece, bazata pe argumente rationale.

kiar mi se pare suprarealist sa iau lectii de eleganta de la tine - singura de care esti in stare este, poate, aia de-i zice 'elegans', trupa de fufe penale pastorita de costi ionitza :D

si n-o mai da atita cu 'standards are falling', mi se pare tipic pt sindromul 'strugurii sint acri'...

Alex Leo Serban
01 Sep 2004, 11:08
pt korben:
check out la 'stepford wives' :love:

KORBEN
01 Sep 2004, 16:09
vai, da stiu cat au suferit evreii la holocaust si ca d`atunci inkoace au produs numa capoodopere si genocide benefice umanitatii
skip that
sau era la modu ironic si postmodern o demonstratie a ce inseamna "personal"?
WHATEVER
NU-MI PLACE NICI KIAROSTAMI, NICI MOSHEN MAKHMALBAF
aici se incheie discutia asta
rock`n roll

Alex Leo Serban
02 Sep 2004, 15:30
NU-MI PLACE NICI KIAROSTAMI, NICI MOSHEN MAKHMALBAF

ha-ha, cit m-am ris: asta-i buna - 'moshen' (pe la gen :D )
actually, it's mokhsen!
bye
PS i can say the same: un arab bun e un arab mort... :P

Ambra Blu
02 Sep 2004, 18:11
Un articol interesant in Idea numarul dedicat filmului: cit iconoclasm (pur destructiv) si cit spirit inovator este intr-o arta eminamente seculara precum filmul.

KORBEN
06 Sep 2004, 23:52
bataliile pe care nu le pot castiga
si bataliile pe care pentru a le castiga trebuie sa ma bag in groapa cu namol
2 genuri de chestii pe care nu le voi duce pana la ultimele consecinte
alex leo serban poate sa considere ca a castigat "lupta"
e intr-un fel la fel ca in westernurile de duzina
lu unu i se pune in cap ca "this city ain`t big enuff 4 da 2 of us"
asa ca cineva pleaca
uneori invinsii au cele mai interesante povesti
alteori dispar pur si simplu in peisaju prafuit
hasta la vista

Alex Leo Serban
07 Sep 2004, 10:18
inaltator & induiosator!
varsati o lacrima aici :sick: ...

Ambra Blu
28 Jan 2005, 21:43
O bila alba si una neagra pentru compunerea lui Gorzo pe linga filmul "Alexander" al lui Oliver Stone.

Bila alba: "Succesele altora pãleau pe lîngã înfrîngerile lui, noteazã un scrib dupã dictarea unui vechi tovar㺠de arme de-al lui Alexandru, [...] N-aº putea sã-mi bag mîna în foc cã scribul îºi nota toate astea; scria suspect de repede - atît de repede încît ar fi putut la fel de bine sã-ºi umple papirusul cu desene obscene."

Bila neagra: " Sã ne amintim doar de groaza cu care, pe la mijlocul anilor '90, asistam la transformarea filmului sãu Nãscuþi asasini în cel mai important subiect de discuþie cinefilã al momentului - filmul despre care era musai sã ai o pãrere, deºi orice pãrere cît de cît articulatã nu putea fi decît contra naturii filmului, aceasta fiind bãlmãjeala."

Bila neagra pentru ca, poate si pentru a fi impotriva naturii, Gorzo nu are organ pentru vizionarea filmelor calificate de el drept balmajite (v. si cazul 21 Grams). Bila neagra si lui ALS pentru ca, desi mult mai sprintar in general, si mai la obiect in cronicheta la 'Alexandru', procedeaza tocmai invers ca Gorzo, promovind filme mediocre - Collateral - drept capete de opera, ca un trend setter autentic.

Alex Leo Serban
30 Jan 2005, 10:39
revin & re-afirm: "collateral" NU (repet: nu) este un film mediocru!
but then again - cul spuneam si alta data - prefer sa ma insel din generozitate decit din zgircenie... a scrie dspr un film ca e mai mare decit e e mai putin grav decit a scrie dspr un film mare ca e mai mic decit e ;)

nume
30 Jan 2005, 12:37
Collateral NU e un film mediocru, e un film PROST. Vezi pe la "colateral".

VladRock
30 Jan 2005, 15:43
Un film despre care n-am auzit mai nimic(cu toate ca io am venit de curand pe aici)este Shade.

Cre ca e un film slabut,cu un subiect cel putin banal si overrated.actorii nu te dau pe spate,subiectul nici atat .sunt curios cine l-a regizat,ca la partea asta n-am mai fost atent.ma sictirisem deja de film

Ambra Blu
12 Feb 2005, 13:15
Cine e Giulia Ghica Dobre? In afara ca are ceva legatura cu Independenta Film. Am citit un articol scurt si la obiect (nu cel din Igloo) scris de GGC despre 'Elephant' care, in sase paragrafe, spune mai bine intr-un timp mult mai scurt ceea ce nu reusesc sa spuna Gorzo si Blaga, in analizele lor psiho-literaturizante intinse pe spatii mai extinse.

Alex Leo Serban
13 Feb 2005, 13:58
las ca-ti scriu eu pe mp cine e ggd...
btw: e aici la berlin, o sa-i spun ca-ti place de ea ;)
PS seamana - pur fizic - cu floriana jucan; any complaints?

nume
13 Feb 2005, 16:51
Btw, ca tot suntem la critica criticii se intoarce .... citit p-aici (http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?t=1162&postdays=0&postorder=asc&start=0&hist=0) si p-aici (http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?t=1489&postdays=0&postorder=asc&start=0&hist=0).... interesant, am retinut niste expresii de-o poezie rara. Unii au ramas cu niste intrebari care inca asteapta raspunsuri. Sa fie lasitate, sau lasitate ? :?

p.s. Care sunt indivizii care scriu p-aici (http://www.filmcritic.ro/stire.php?stireID=27) si nu se semneaza ? :?

Serghei
20 Feb 2005, 15:48
Contrar opiniei impartasite la o bere cu niste amici,cum ca forumul ar fi doar un sideshow-Compilatii Originale,Dilema Veche nr.57.A se citi si confesiunea De ce nu sint consensual

marx
24 Feb 2005, 14:42
Si totusi cine este aceasta Giulia Ghica Dobre care a venit pe forum sa ne demonstreze stupizenia ei maiastra?

nume
25 Feb 2005, 17:10
Giulia Ghica Dobre care a venit pe forum sa ne demonstreze stupizenia ei maiastra?
O eroare, cum a venit a si plecat. S-o uitam ...

Alex Leo Serban
26 Feb 2005, 12:15
cine sinteti voi s-o judecati pe giulia ghica dobre??

she's a respected film critic!
&, unlike some of u, nu trebuie sa fie pe forumul asta pt a exista ;)

in ce ma priveste - puteti conta pe faptul ca am de gind sa "trec" pe-aici inca a long, long time (& hope some will choke on that!):P

marx
26 Feb 2005, 13:12
cine sinteti voi s-o judecati pe giulia ghica dobre??
Dar cine este ea sa ne stropeasca cu dementele alea de sclifosita? Ca numai critic de film nu se poate numi la ce cretinitati a iradiat ea pe aici.

Ambra Blu
26 Feb 2005, 13:29
GGD e aceeasi cu giulika de pe forum? Daca da, sint martorul celui mai naspa caz de split-personality stilistic.

marx
26 Feb 2005, 13:40
GGD e aceeasi cu giulika de pe forum? Daca da, sint martorul celui mai naspa caz de split-personality stilistic.
GGD e kiar giugiulika forumista, asa ca vezi ce experiente halucinante iti ofera spatiul asta?

PS: si e mai ieftin decat iarba.....

nume
26 Feb 2005, 14:29
GGD e aceeasi cu giulika de pe forum? Daca da, sint martorul celui mai naspa caz de split-personality stilistic.
E chiar ea ! Incredibil :shock:. Fata nu stie sa scrie (da deloc !!!)
Comentariile de la HOFD m-au lasat fara comentarii ...
p.s. Si e mai ieftin decat iarba....
p.p.s
... mdea ... si unii se dau mari critici pe el .... Au devenit niste "nume" pe cinemagia... :hmm:

Alex Leo Serban
28 Feb 2005, 11:49
pt marx

eu n-am citit ce-a scris ggd pe cinemagia... vorbeam asa, in general.

oricum, nu e concludent ce scrie unul sau altul aici in anumite momente - sint lucruri perisabile, iar unii pot scrie chiar la betie ;)

iar pt altii sint esenta insasi a existentei lor :D

whatever.

giulika
02 Mar 2005, 13:33
sarmani chestioneuri!!!!
poate unii oameni, cu humor sau fara, imbecili ori ba, asemenea voua ori nu, mai au si altceva de facut pe parcursul unei zile decat sa se inchida in lumea voastra d eplastic...multumesc de aprecieri si deprecieri! La fel d evaloroase! Respect!
Draga LEO, chiar Floriana JUcan, n-as zice...Nastassia Kinski la anaghie, sa zicem...

cherryblossom
02 Mar 2005, 14:48
duios a-Nastassia trecea...

nume
02 Mar 2005, 15:55
..multumesc de aprecieri si deprecieri! La fel d evaloroase! Respect!
Yooooo ! Pentru '98 inca unu' mort !!!! 1 2 si 3 de 0 ....
Tare faza cu lumea de plastic, am ras iar (serios).

marx
02 Apr 2005, 14:46
sarmani chestioneuri!!!!
poate unii oameni, cu humor sau fara, imbecili ori ba, asemenea voua ori nu, mai au si altceva de facut pe parcursul unei zile decat sa se inchida in lumea voastra d eplastic...multumesc de aprecieri si deprecieri! La fel d evaloroase! Respect!

Madam, lumea de plastic nu se transforma dupa cum se invarte inelul lui Rumburak intr-o lumea colorata si vioi-intelectuala. Iar daca tu crezi ca esti mai desteapta in alta parte iti pot delimita si boala: halucinatii policolor.

BeNnY
11 Apr 2005, 21:30
Presupun ca aici se arunca borcanele cu zacusca virtuala in continuare, daca Emi n-a 'reincarcat' si topicul asta. Cum de nu scrie nimeni?

Alex Leo Serban
13 Apr 2005, 11:25
pt nume, dspr 'collateral' ;)

'... mise en scene somptueuse qui fascine par sa simple puissance plastique... eblouissante mise en images et en sons...
'collateral' serait comme une sorte de fusion impossible et pourtant mille fois reussie... 'collateral' delivre tout ce que l'on attend d'un polar high tech a gros budget et grosses star (gunfights ebouriffants, gros calibres, grosses repliques...) et tout ce que l'on n'en attend plus: un regard, une sensibilite artiste, une attention au temps et aux details.
A la fois objet de grande consommation et objet d'art, 'collateral' fait figure de rarete de plus en plus precieuse dans le ciel contemporain de hollywood.' (subl. m.; serge kaganski, red.-sef la 'les inrockuptibles', in cronica la aparitia pe dvd a filmului lui michael mann, in rev. citata, nr. din 30.03-05.04. a.c.)

sa mai traduc?... :huh:

Airlight
13 Apr 2005, 11:27
ai putea sa incepi sa traduci... :D

Alex Leo Serban
13 Apr 2005, 12:50
pt nume, dspr 'collateral' ;)

'... mise en scene somptueuse qui fascine par sa simple puissance plastique... eblouissante mise en images et en sons...
'collateral' serait comme une sorte de fusion impossible et pourtant mille fois reussie... 'collateral' delivre tout ce que l'on attend d'un polar high tech a gros budget et grosses star (gunfights ebouriffants, gros calibres, grosses repliques...) et tout ce que l'on n'en attend plus: un regard, une sensibilite artiste, une attention au temps et aux details.
A la fois objet de grande consommation et objet d'art, 'collateral' fait figure de rarete de plus en plus precieuse dans le ciel contemporain de hollywood.' (subl. m.; serge kaganski, red.-sef la 'les inrockuptibles', in cronica la aparitia pe dvd a filmului lui michael mann, in rev. citata, nr. din 30.03-05.04. a.c.)


sa mai traduc?... :huh:

sinteti o generatie pierduta... pt limba franceza :D
fie!

"mizanscena somptuoasa care fascineaza prin simpla ei forta plastica... uluitoare punere in imagini si-n sunete... 'collateral' este ca o fuziune imposibila si cu toate acestea de mii de ori reusita... ofera tot ce se asteapta de la un film politist high tech cu buget mare si mari staruri (gunfights adrelinizate, calibre si replici mari...) si tot ce nu se mai astepta: o privire, o sensibilitate artista, o atentie acordata timpului si detaliilor... in acelasi timp obiect de mare consum si obiect de arta, 'c' face figura de raritate din ce in ce mai pretioasa pe cerul contemporan al hollywoodului.'

PS scuzati traducerea grabita & la prima mina...

Airlight
13 Apr 2005, 13:05
nu e ca n-as fi inteles, la urma urmei e relativ usor de descifrat textul chiar si pentru un nevorbitor de franceza ca mine, ci am considerat intrebarea un 'mai vreti?', in conditiile in care nici nu-ncepusesi..

Cat despre generatie, imi place sa cred ca ce a pierdut limba franceza, a castigat limba romana. Din pacate nu pot vorbi decat in numele meu.

Iar textul cu pricina (multumim pentru traducere) nu pare decat o boscorodeala admirativa menita sa vanda dvd-ul (inrockuptibles e revista frantuzeasca, n'est pas?).

A bientot :P

herbert
13 Apr 2005, 13:09
chiar ieri am revazut Collateralul si subscriu la ce crede serge kaganski dsp el.
un film excelent.
cu acest thriller Mann este MAN.

Airlight
13 Apr 2005, 13:56
n-are sens sa-mi redeclin admiratia pentru mann sau ultimul lui film, le-am tot facut in diverse alte locuri, "recenzia" insa, dac-o pot numi asa, imi pare infoiata de un avant vizibil comercial..

Alex Leo Serban
13 Apr 2005, 14:51
ai mai zis asta, dar nu cred ca sta in picioare obiectia ta: in fond, nu kaganski primeste dividende din vinzarea dvd-ului, ci producatorul!... ce-are sula cu prefectura??
adica eu, daca scriu dspr un film american care iese in dvd in romania & care mi-a placut - pe bune -, am ceva la 'afacerea' asta? :shock:
ar fi super 8) , dar din pacate nu-i asa...

Airlight
13 Apr 2005, 15:29
daca scrii intr-o revista considerata 'referinta' in cultura pop si de divertisment, fireste ca iti voi suspecta fiecare articol de intentie de vanzare a articolelor din acea industrie.

apoi, serios acum: cate recenzii de film din playboy, ioana, elle :P, class ori tv magazin (ca sa nu vorbesc de admirabila noastra gazda, cinemagia :) ) stii tu ca sunt luate in serios de critici ?

am recitit pasajul tradus de tine si sunt de acord cu intentia pe care o transmite. E probabil excesul :) de limba franceza care plasticizeaza si bombasticizeaza(?) tot ce prinde, facandu-l prea (oh, well) fondant - prea ditirambic de fapt- pentru gustul meu...

nume
13 Apr 2005, 17:35
Collateral = rahat. Tot rahat e si in franceza. Argumentele pe subiect.

BeNnY
02 May 2005, 13:03
Hm... Haideti sa vedem pronosticuri. Cine credeti ca va fi selectat?

nume
03 May 2005, 00:15
Hm... Haideti sa vedem pronosticuri. Cine credeti ca va fi selectat?
Tu in nici un caz. Motivul este simplu, esti minor, ai 14 ani.

BeNnY
03 May 2005, 00:18
Daca ar fi asa ar fi de un mare rahat. Pentru ca am intrebat inainte sa incep sa scriu ca nebunu', daca pot sau nu.

nume
03 May 2005, 00:24
Bai, tu vrei, da tre' sa si poti. Acu' nu stiu daca un srl si-ar asuma un asemenea risc. Firma ar trebui sa devina turorele tau pe perioada festivalului.

BeNnY
03 May 2005, 00:26
Nu inteleg? De ce as fi in grija tiff-ului, cand ei doar sponsorizeaza sederea? Daca-mi dau bani, intru-n grija lor?

nume
03 May 2005, 00:33
Daca-mi dau bani, intru-n grija lor?
Mai studiaza copilu'. Au aceleasi obligatiuni ca si un dascal. Daca te imbeti si te arunci in garla, cine raspunde ?

KORBEN
04 May 2005, 23:22
sau or sa-i dea si o guvernanta bengoasa......
numa taztze si craci

keyzer soze
05 May 2005, 07:32
a revenit gionloc :lol:

la tiff ar trebui sa jurizeze minrep, bellhop si obvious.

obvious
05 May 2005, 11:57
oricum ne vedem pe acolo..
8)
pana la urma cine jurizeaza?s-a decis?