PDA

View Full Version : "Moulin Rouge" - thread reloaded


MinRep
21 Sep 2003, 15:44
Am vrut sa fac asta mai demult, dar acum mi s-a oferit o ocazie:


ok...MinRep cred ca ar trebui sa redeschidem discutia despre Moulin Rouge...dar nu aici ci la subiectul dedicat acestui film....parerea mea este ca nu l-ai inteles...s-ar putea sa gresesc dar va trebui sa-mi demonstrezi asta...

Deci, practic, redeschid discutia pentru a ma convinge daca "Moulin Rouge" este ceva mai mult decat am presupus eu.

In primul rand, il incadrez undeva dupa "Chicago", daca vreti, pe la 3 stele din 5 (ceea ce e bine). In al doilea rand, principalul lucru care il reprosez eu filmului este lungimea. Filmul putea fi terminat mult mai usor si mai repede dupa tango-ul lui Roxanne. Apoi, ar mai fi inegalitatea filmului: incepe incet, cuvintele sunt spuse lent, apoi devine, brusc, rapid, continua asa, se mai schimba de cateva ori, iar la final plonjeaza din nou in lentoare. Neuniformitatea ritmului devine suparatoare (cel putin pentru mine), desi, trebuie sa recunosc, montajul este bine realizat. Poate ca viziunea regizorala a fost problema.

Acum, terminand cu partea tehnica, sa trecem la ce ma intereseaza pe mine:

1) Mesajul filmului. Daca e ceva mai mult decat morala prezentata la final, as vrea sa stiu.

2) Daca nu am inteles filmul (si probabil nu l-am inteles), atunci cred ca stilul realizarii si ceva mesaje ascunse trebuie sa fie raspunsul/solutia. Care sunt acestea si ce vor ele sa spuna. Pentru ca eu nu vad "Moulin Rouge" decat ca o desfasurare de forte, in care ochii telespectatorului sunt luati de actorii care joaca minunat, melodiile (imprumutate) cantate excelent si atmosfera halucinanta. Iar acestea sunt un invelis gros pentru un miez aproape gol. Astept parerile voastre, mai mult contra-argumente, decat sustineri.


P.S.: Cineva - parca ricutza - spunea pe aici ca pentru unele filme nu exista calea de mijloc: ori iti plac la nebunie, ori deloc. Ori kitsch, ori capodopera. Iar "Moulin Rouge" este unul dintre ele. Problema este chiar asta: eu vad in el mult kitsch, dar si premise care anuntau o capodopera (cand l-am vazut, habar nu aveam cum e filmat, ce melodii sunt si nici despre ce este vorba). "Moulin Rouge" il vad ca pe un film de medie, pentru ca mi se pare neterminat. Erau atatea lucruri care puteau fi exploatate, dar nu au fost, preferandu-se stilul/montajul halucinant si obsedant.

Alex Leo Serban
24 Sep 2003, 09:52
i just don't get it, minrep... este evident ca in 'moulin r.', kitschul este voit - ei, si? care e problema? daca folosesti ideea de kitsch ca un fel de categorie estetica, atunci aici intra si melodramele lui almodovar, opera lui verdi, etc etc; daca e doar echivalentul de la 'prostie', 'gunoi' etc (ca opus 'capodoperei'), atunci nu sint de acord ca 'moulin' intra aici...
da, filmul este inegal, numai ca mie tocmai inceputul mi s-a parut mai bun - in forta, dinamic etc -, insa intregul este mai bun decit suma partilor sale; in vreme ce la 'chicago' mi s-a parut taman pe dos: momente 'dazzling', virtuozitate pe metri/centimetri, da ansamblul falls flat :cry: ...

MinRep
24 Sep 2003, 10:19
i just don't get it, minrep... este evident ca in 'moulin r.', kitschul este voit - ei, si? care e problema? daca folosesti ideea de kitsch ca un fel de categorie estetica, atunci aici intra si melodramele lui almodovar, opera lui verdi, etc etc; daca e doar echivalentul de la 'prostie', 'gunoi' etc (ca opus 'capodoperei'), atunci nu sint de acord ca 'moulin' intra aici...

OK, da, recunosc, "kitsch"+ul arata bine in "MR". Poate ca nu trebuia sa ma leg de chestia asta, dar nici nu am yis ca este echivalentul "prostiei".

In rest, insa... nu inteleg cum pioate fi "Moulin Rouge" atat de apreciat. Asta e problema mea...

PoliFanAthic
24 Sep 2003, 13:42
Moulin Rouge este un film care cel putin pare insufletit. Insa intr-un final nu mi se pare decat un film dragut, amuzant, dar in nici un caz marcant. Comparat cu Chicago, l-as considera castigator pe al doilea. Insa nici unul nu ar trece de 4/5. In nici un caz. Asta inseamna 8/10. Nu ca nu as avea incredere in matematica voastra, dar mi se pare mai elocventa nota raportata la 10 decat la 5.

i_matei
24 Sep 2003, 23:37
Mai e si un alt element de luat in discutie: actorii...
Sincer duo-ul Kidman - McGregor e muuuuuuuuuult mai reusit decat trio-ul Zelweger, Zeta-Jones, Gere.
Intriga e si mult prea complicata in Chicago, mult prea complicata pentru un musical. In Moulin Rouge, totul e simplu, clasic si cu implicit mai mult succes la public.
Poate ca Chicago e un film care e apreciat de critica insa spectatorul de rand intotdeauna va alege Moulin Rouge.

Alex Leo Serban
25 Sep 2003, 11:31
eu cred ca 'chicago' e mai apreciat de public decit 'moulin'-u (vezi si opinia celui care l-a vazut in sala studio plina ochi)
nu, e kiar un film 'popular', care a placut mult si criticilor americani (care, se stie, sint mai putin sofisticati ca europenii)
ca sa-ti placa 'moulin'-u trebuie sa fii fan mtv, deci sub 40 de ani; ca sa-ti placa 'chicago' poti avea orice virsta...
iar a nu fi vazut nici un musical (mai de doamne-ajuta) pina la el e un big plus :wink: altminteri, il compari inevitabil - si, inevitabil, iese mai prost decit capodoperele genului...

Ping
25 Sep 2003, 14:48
Dupa coloana sonora ar trebui sa fi fan VH1 ca sa-ti placa Moulin Rouge.

Nu pot spune ca ma pricep dar parca fanii MTV sunt mai dinamici si mai putin romantici pentru a inghiti Moulin Rouge.

Si spun asta avand in vedere ca topul all time MTV are pe primul loc pe Nirvana cu superba melodie "Smells like teen spirit".

Superba "Nature boy" care defineste filmul e departe totusi de Nirvana.

Nature boy
=======
There was a boy, a very strange enchanted boy
They say he wandered very far, very far, over land and sea
A little shy and sad of eye, but very wise was he
And then one day, a magic day he passed my way
And while we spoke of many things, fools and kings
This he said to me: "The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in return"

Alex Leo Serban
25 Sep 2003, 15:02
ma refeream la cum e filmat, nu la muzica!

si-asa deci: mtv-istu hardcore nu e defel romantic...
da nirvana nu e(ra) romantica?!? grunge-ul nu e? punk-ul nu e? ca eu asha le vaz...

problema: ce (mai) e romantismu si cum se manifesta el?

PoliFanAthic
25 Sep 2003, 18:58
E o agresiunea la viata linistita pe care o ducem zi de zi.

morpheus
26 Sep 2003, 10:13
Moulin Rouge este apreciat in primul rand datorita lui Nicole Kidman
Cand spui MR te gandesti la NiKKy...
- si in al doilea rand reprezinta 'resuscitarea' filmului muzical
Fara indoiala Chicago este cu mult peste MR dar daca MR nu avea succes probabil Chicago nu era...

i_matei
26 Sep 2003, 13:22
La Chicago lumea s-a dus ca stia ca e film de Oscar, dar iti zic sigur ca 90% au fost dezamagiti.
La Moulin Rouge a fost exact invers. Nu stiam mai nimik de filmul asta si am fost total entuziasmat la final...
Cat despre gusturi muzicale, ai dreptate, prefer de 1000 de ori VH1 decat MTV (mai ales varianta romaneasca). Am renuntat sa ma uit la MTV de cand am avut socul sa il vad acolo pe analfabetul ala de Zara... :evil:

MinRep
26 Sep 2003, 18:51
Hopa, ca ati divagat. Subiectul acestui thread era sa imi dovediti mie de ce e "Moulin Rouge" atat de bun, nu sa il tot comparati cu "Chicago". Va rog, macar un argument solid sa MAI aud. (inca o astept pe ricutza)

notorious
29 Sep 2003, 17:44
O astepti pe ricutza si cand colo apar eu:P. Nu inteleg DC ceri celorlalti sa-ti argumenteze de ce este "moulin" bun - este intocmai genul ala de film pe care sa-l simti, sa te ameteasca, sa te imbete P loc, nu sa te gandesti pe urma daca a fost bun ori nu. :roll: Or ,daca tu nu l-ai simtit... degeaba! Argumente poti gasi, oricum: in primul rand, probabil ai observat originalitatea frapanta a peliculei (nu ma refer doar la felul in care e filmat sau la melodii -imposibil sa ramai pe spate cand auzi Nirvana/Lamb etc- ci la intreaga inscenare, de altfel). Kitsch-ul se impleteste cu romantismul (revezi mesajele lui Alex leo serban) - de altfel, probabil ai observat ca pe masura ce inaintezi in film, kitsch-ul este din C in C mai inofensiv. Kitsch-ul se impleteste cu feeria, cu scipiciul, cu confetti s.a.m.d. - ei, daca ai mai vazut asta P undeva, anunta-ma!
Dar repet: daca nu te-a dat pe spate prima oara (pe mine m-a dat, fara sa realizez din ce motiv) atunci kiar nu intzeleg DC mai discutam (DC mai discutzi)... :wink:

ricutza
30 Sep 2003, 01:27
ok...am ajuns si eu intr-un final... :D

incep prin a-l contrazice pe semi-cronicaru'...nu e neaparat sa-ti placa Moulin Rouge de prima data...eu chiar zic ca e bine sa-l vezi de mai multe ori...la prima vizionare filmul te poate soca...ritmul este in cea mai mare parte a timpului, foarte alert (evident este practic in ton cu modul in care Chrisitan percepe spatiul Moulin Rouge-ului), sunt multe procedee inedite (dialogurile formate din combinatii de mai multe melodii, decorul care este in cateva secvente animat etc.) care sunt destul de socante...
mie mi-a placut filmul prima data cand l-am vazut, dar cu fiecare noua vizionare mi-am dat seama ca imi place din ce in ce mai mult...

mie mi s-a parut intodeauna Moulin Rouge un film inovator...in literatura erau deja o multime de scriitori care incetasera sa mai acorde importanta povestii in sine ci modului in care era spusa povestea...la fel si in pictura...mi se parea oarecum normal sa se intample lucrul asta si in cinematografie...si pentru mine asta a fost primul film pe care l-am vazut care a realizat acest lucru...si la momentul asta, mi se pare si singurul pe care l-am vazut...s-ar putea sa mai fie si altele dar eu pur si simplu n-am dat de ele!

in mod evident povestea nu conteaza in acest film...este pur si simplu un suport...ideea este drama "Damei cu Camelii"...cine n-a auzit de ea oricum afla in primele 5 minute ca cei doi vor fi impreuna si ca Satine va muri...specatatorul nu are nici un dubiu asupra modului in care va evolua actiunea... si atunci ce face? se uita la decoruri...si vede multe elemente care apartin unor stiluri diferite... asculta muzica...si sunt alte stiluri diferite (ex: rock prin Nirvana si Queen, pop prin Madonna)...dialogul dintre Satine si Christian din scena in care sunt pe acoperisul elefantului, este facut numai din versurile unor cantece total diferite...eu am ramas socata in momentul ala...pur si simplu nu mi-a vebit sa cred cum un om a reusit sa faca un "tot" din niste bucati care nu aveau nici o legatura unele cu altele...
in prezent, arta se naste dintr-o amestecatura...exact ca in Moulin Rouge... daca ne uitam la filmele care au luat Oscarul in ultimii 10 ani, vedem exact lucrul asta...Gladiator este un film de actiune, destul de simplu, care a luat Oscarul...L.A Confidential intra tot in aceasta categorie si nu a castigat...intr-un an castiga un film ca Titanic, in altul un film ca American Beauty....eu nu gasesc asemanari intre ele...
acelasi lucru se intampla si in muzica...sunt apreciati cantareti foarte diferiti ca stil...mi se pare ca Moulin Rouge anuleaza prejudecatile...da, arta se poate naste si din kitsch...

Alex Leo Serban
30 Sep 2003, 12:24
inca o data, nu pot decit sa ma declar de acord cu ricutza si un fan al ei...
right on target!

notorious
01 Oct 2003, 19:19
draga ricutza, unora le place ceea ce ii shokeaza, altora- nu. Mie imi place sa fiu shokat. :wink: raman la parerea ca lui minrep ("Minority Report", adica??) nu-i va placea filmul nici la a doua vizionare, nici la a treia... niciodata. D fapt, cred ca el vrea sa i se demonstreze cum de lui nu i-a placut un film despre care toata lumea zice ca este excelent. :-? nu-i nimic rau in asta... dar cred ca odata cu mesajul tau, subiectul ar trebui inkeiat (e cel mai tzapan de pe pagina cu pricina). aici, cred ca nici alex leo serban nu ma poate contrazice. :D

Alex Leo Serban
02 Oct 2003, 09:47
no way: nu contrazic pe nimeni care zice ca mine :lol:

MinRep
02 Oct 2003, 17:19
Okay, in sfarsit, pot sa multumesc urmatoarelor trei persoane (cronologic, Alex Leo Serban, semi-cronicaru' si ricutza), pentru ca cred ca m-am lamurit. Totusi, imi este mai usor sa o iau pe puncte.



incep prin a-l contrazice pe semi-cronicaru'...nu e neaparat sa-ti placa Moulin Rouge de prima data...eu chiar zic ca e bine sa-l vezi de mai multe ori...

In general, cred ca depinde de film. Totusi, putine au fost filmele care, din experienta proprie, nu mi-au placut prima data, dar m-au fascinat a doua oara sau a treia, a patra etc. De fapt, doar "Jesus Christ Superstar" si "Adam's Rib" sunt exemple notabile de care imi amintesc. Dar...

raman la parerea ca lui minrep ("Minority Report", adica??) nu-i va placea filmul nici la a doua vizionare, nici la a treia... niciodata.

Eu am vazut "Moulin Rouge" de peste zece ori (pe bune, e unul dintre filmele pe care le-am vazut de cele mai multe ori). De fiecare data, gasesc anumite lucruri noi, cum e si logic. Mai mult, imi place filmul (in general, eh!). Dar tot mi se pare nterminat. Nu asteptam si nu astept mai mult de la el, dar cred ca putea sa ofere mai mult.


la prima vizionare filmul te poate soca...ritmul este in cea mai mare parte a timpului, foarte alert (evident este practic in ton cu modul in care Chrisitan percepe spatiul Moulin Rouge-ului), sunt multe procedee inedite (dialogurile formate din combinatii de mai multe melodii, decorul care este in cateva secvente animat etc.) care sunt destul de socante...


draga ricutza, unora le place ceea ce ii shokeaza, altora- nu. Mie imi place sa fiu shokat. raman la parerea ca lui minrep ("Minority Report", adica??) nu-i va placea filmul nici la a doua vizionare, nici la a treia... niciodata.

Aici, semi-cronicarule, nu ma simt bine daca nu raspund. Mie "Moulin Rouge" nu mi s-a parut shocant (cel mult ostentativ, as putea zice). Dar ceea ce nu mi-a placut la el este faptul ca, in ciuda originalitatii si post-modernismului debordant, filmul este totusi plictisitor, de la un moment dat intra in rutina (Jim Broadbent cantant "Like A Virgin" nu m-a surprins, nici macar nu m-a facut sa rad, mai mult m-a mirat ca se poate face asa ceva - in sensul rau al mirarii). Ceea ce vreau sa spun este ca - oricum ai povesti ceva (ajung si aici) - trebuie sa mentii interesul spectatorului pentru ecran, fie daca acest interes este pentru stil sau pentru poveste. Si "Moulin Rouge" lasa criticul din mine sa se simta faultat, nesatisfacut.


Dar, totusi, raspunsul pe care il cautam si care explica acest film, a venit in sfarsit, exact de la cine ma asteptam, de la ricutza:

mie mi s-a parut intodeauna Moulin Rouge un film inovator...in literatura erau deja o multime de scriitori care incetasera sa mai acorde importanta povestii in sine ci modului in care era spusa povestea...la fel si in pictura...mi se parea oarecum normal sa se intample lucrul asta si in cinematografie...si pentru mine asta a fost primul film pe care l-am vazut care a realizat acest lucru...si la momentul asta, mi se pare si singurul pe care l-am vazut...s-ar putea sa mai fie si altele dar eu pur si simplu n-am dat de ele!

Ei, da, trebuie sa depun armele. ricutza are dreptate. "Moulin Rouge" vrea sa prezinte o poveste intr-un mod diferit, Baz Luhrmann se concentreaza asupra stilului. Si fiindca sunt foarte putine subiecte, din ce in ce mai multe filme de genul acesta or sa apara.

Intr-adevar, asta este explicatia. Nu radeti inca, dar m-am gandit si eu la ea. Dar am fost mascat de mesajele voastre si nu am reusit sa apreciez intentia realizatorului. Si acum, pentru ca mintea imi este... deschisa, analizez situatia: oare esteticul, invelisueste mai impotant decat miezul? Orice subiect, fie el oricat de banal sau chiar ridicol, castiga prin prezentare? Arta inseamna ea estetic sau continut? Haine sau suflet, ca sa fac o analogie? Oare chiar nu se poate gasi un subiect SERIOS sa fie prezentat din unghiuri diferite, in stiluri diferite (oh, de-abia astept cele doua "Alexandru cel Mare"!!!) Oare nu mai exista subiecte originale? Oare nu mai exista inspiratie? O, ba da, exista! Dar cand este incurajat exteriorul, interiorul se inhiba, apoi se atrofiaza si dupa aceea paleste, iar un film ca "Moulin Rouge" este exemplul de film perfect. In acest domeniu! (care, trebuie sa va reamintesc, pe mine ma face sa ma intreb multe).


Si inca cateva afirmatii foarte bine spuse.

in prezent, arta se naste dintr-o amestecatura...exact ca in Moulin Rouge...

Iarasi, ai dreptate, ar ma intreb pana la ce punct poate fi asa ceva valorificat?

mi se pare ca Moulin Rouge anuleaza prejudecatile...da, arta se poate naste si din kitsch...

Si aici nu pot fi decat de acord. Insa de aici la capodopera este un drum greu de parcurs, iar artistul trebuie sa aiba un talent vizual larg si inventiv, plus o mana de fier. Nu este chiar asa usor.


Si, la final, sa ma explic:

D fapt, cred ca el vrea sa i se demonstreze cum de lui nu i-a placut un film despre care toata lumea zice ca este excelent.

Nu, eu nu am sa-mi schimb parerea despre "Moulin Rouge" si nu am vrut decat sa vad ce ati vazut voi la el. Fiind lamurit si intelegand, consider subiectul incheiat. (dar nu toti au spus despre "Moulin Rouge" ca este excelent).

Nota autorului:

"MinRep" a existat si inainte sa vad primul trailer la "Minority Report" si sa aud de film - doar ca avea un "d" in plus pe undeva pe acolo. S-a materializat in momentul cand am vazut filmul si, de atunci, a ramas asa. Iar faptul ca "Minority Report" mi-ar fi placut sau ca acest lucru ar da un indiciu despre preferintele mele in materie de film nu au nicii o legatura cu thread-ul in desfasurare. Caruia ricutza i-a pus admirabil punct, eu facand un epilog ca o semnatura, pentru ca nu pot lasa asa un subiect pe care eu l-am inceput!



Duminica, 5 octombrie, interviu cu Paulo Coelho la Prima TV, ora 17:00

morpheus
03 Oct 2003, 13:14
Duminica, 5 octombrie, interviu cu Paulo Coelho la Prima TV, ora 17:00[/quote]

Tnx a lot... Oare de ce nu se fac filme dupa cartile lui?

ricutza
03 Oct 2003, 13:58
s-a facut o piesa de teatru dupa Alchimistul dr n-am apucat inca s-o vad...

MinRep
03 Oct 2003, 22:03
Laurence Fishbourne (adica chiar el, Morpheus din "Matrix") face acum "Alchimistul". Adica regie, scenariu, plus rolul titular. Unexpected, but cool!

Apropo, cititi "Unsprezece minute"!

Leonard Piron
05 Oct 2003, 22:36
Moulin Rouge - De ce trebuie un videoclip sa dureze o ora jumate cand de regula ele nu dureaza decat trei minute?

jona
15 Oct 2003, 22:53
"Moulin Rouge"trebuie ascult si apoi vazut. Daca te gandesti ca melodiile descriu sentimente ce variaza de la iubire la gelozie si deznadejde, ar putea fi incadrat la filme complete. De aceea, se numara printre cele 3 filme preferate.
Mie mi-a placut, in special scena geloziei. Are atata deznadejde si, totodata inversunare, ca restul nu conteaza.
Oricum, la urma urmei, parerile sunt relative si nu se pot comenta.

ricutza
19 Oct 2003, 02:04
"Moulin Rouge"trebuie ascult si apoi vazut.

nu sunt deloc de acord cu replica asta...in primul rand, mie personal melodia Roxanne nu mi-a transmis niciodata cand am ascultat-o atatea sentimente, ca atunci cand am vazut-o in film...in Moulin Rouge legatura dintre imagine si sunet este extrem de mare si nu prea poti sa le separi...eu de exemplu ascult melodii de pe coloana sonora, si de fiecare data imi apar in minte imaginile corespunzatoare din film...

jona
20 Oct 2003, 15:34
"Moulin Rouge"trebuie ascult si apoi vazut.

nu sunt deloc de acord cu replica asta...in primul rand, mie personal melodia Roxanne nu mi-a transmis niciodata cand am ascultat-o atatea sentimente, ca atunci cand am vazut-o in film...in Moulin Rouge legatura dintre imagine si sunet este extrem de mare si nu prea poti sa le separi...eu de exemplu ascult melodii de pe coloana sonora, si de fiecare data imi apar in minte imaginile corespunzatoare din film...

motivul pentru care am spus chestia asta este ca, in general, lumea se "uita" la film si nu prea e atenta la coloana sonora. Asa ca am incercat sa-i fac sa realizeze ca imaginile vin cu sunete. Intr-adevar, muzica e super. Faza e ca nu am putut face rost de melodii, asa ca le-am inregistrat direct de pe film.

jona
20 Oct 2003, 15:51
Hopa, ca ati divagat. Subiectul acestui thread era sa imi dovediti mie de ce e "Moulin Rouge" atat de bun, nu sa il tot comparati cu "Chicago". Va rog, macar un argument solid sa MAI aud. (inca o astept pe ricutza)

Pana la urma, parerile sunt relative, nu le poti combate. Fiecare cu impresia lui.
Cum spunea si Semi-cronicaru', filmul trebuie simtit. Mesajul poate e ascuns in fiecare vers sau imagine. Pur si simplu, sunt oameni care-l vad altfel decat altii (ex:pt mine, Titanicu Sucks rau de tot, dar asta nu l-a oprit sa ia Oscarele alea).
Mie mi-a placut M.R. la NEBUNIE pentru ca (si nu-mi interpretati parerea ca fiind naiva si puerila) sunt cuprinse toate sentimentele omenesti. Stii cand ai un sentiment pe care nu-l poti esprima? Ei bine, in film gasesti macar o replica, un cuvant, sau macar un mod de a pronunta replica care sa descrie sentimentul.

Vrei sa te convingi? Alege orice sentiment (ce se poate naste intre doua persoane: iubire, gelozie, deznadejde etc...) si voi incerca sa-l gasesc in film.