PDA

View Full Version : CHICAGO


christine
18 May 2003, 16:17
cine a vazut filmul acesta?daca la vazut cineva as dori sa stiu daca ia placut eoarece mie,personal,nu.eu nu as da atatea oscaruri pe acest film, poate doar vreo doua,nu mai mult.[/url][/list][/i]

Lady_Skar
18 May 2003, 18:03
Mi-a placut in special prima jumatate a filmului. Cantece marfa, dansuri marfa, actiune marfa. Dup-aia, hm, cantece mai putin marfa, etc.
Si sfarshitul super-fluffy:)
Dar mi-a placut chiacago, chiar daca nu merita oscarul pentru cel mai bun film (PIANISTUL ALL THE WAY), oricum a fost mult mai marfa pentru mine decat Gangs of New York care nu stiu de ce dar m-a plictisit ingrozitor.

Leonard
19 May 2003, 00:38
cine a vazut filmul acesta?daca la vazut cineva as dori sa stiu daca ia placut eoarece mie,personal,nu.eu nu as da atatea oscaruri pe acest film, poate doar vreo doua,nu mai mult.

parerea mea este ca NU MERITA sa pierzi vremea sa-l vezi la cinema. nu merita nici macar doua premii, nici macar nominalizari. a fost o porcarie fara seaman, cum greu mi-as fi imaginat. era mai bine sa nu fi fost facut.

morpheus
19 May 2003, 13:05
Poate ca nu merita Oscarul pentru cel mai bun film dar totusi este un
flim destul de bun. Urmareste prestatia lui Richard Gere, Catherine Zeta-Jones. Actorii au fost cu adevarat la inaltime nu este usor sa joci intr-un musical. Costumele, machiajul, muzica astea au fost net superioare celorlalte nominalizari. Cine ar fi trebuit sa ia Oscarul pentru astea LOTR???

Subiectul este putin plictisitor si superficial dar totusi sa-i dam Cezarului
ce-i al Cezarului...

ricutza
19 May 2003, 14:26
inainte sa vad Chicago era super enervata pentru ca vazusem The Hours, imi placuse enorm, si vroiam sa castige Oscarul si banuiam dupa cum se vorbea despre Chicago, ca nu-l va lua....deci in mod cert atunci cand m-am apucat sa-l vad eram convinsa ca filmul e o porcarie...si am constat cu surprindere ca fost departe de asteptarile mele...
nu a fost excelent deoarece in continuare cred ca The Hours era cel mai bun film, insa a fost bun...suficient de bun ca sa castige destul de multe Oscaruri, suficient de bun ca sa placa publicului si suficient de bun ca sa placa si criticilor...
Catherine Zeta Jones a jucat excelent si a meritat Oscarul pe care l-a luat...

MinRep
19 May 2003, 20:08
Deci, dicutam despre "Chicago"...

Chihuahua!

Dupa mine, actiunea filmului e cam tampita. Sa zicem ca tine faza cu tipa care aspira la glorie in lumea spetacolului, dar filmul devine tras de par in momentul in care ea devine vedeta, castigand simpatia publicului din inchisoare. Adica, vreau sa spun ca ideea asta este un pic amorala: este OK sa ucizi, sa dai vina pe sotul tau, sa-ti minti sotul care-ti dorea doar binele, sa-l pacalasti, sa-l parasesti fara nici o explicatie, dar tot poti deveni o stea si sa fii respectata de toti. Nu, nu pot sa cred asa ceva...

Despre cantece, decoruri, coregrafie etc. ireprosabile, intradevar, dar filmul si actiunea lui nu justifica scenele in care toti se apuca sa cante si sa danseze. In tribunal... In inchisoare... Ultima scena e ca ultima scena din "Spider-Man". Poate nu inteleg eu music-hall-urile astea ca lumea, dar "Chicago" nu m-a convins ca melodiile pot compensa o tema superficiala.

Totusi, sunt de acord cu OSCAR-ul. Desi atat "Pianistul" cat si "The Hours" mi s-a parut mai bune, "Chicago" este amuzant (prima aparitie a lui Richard Gere merita toti banii) si antrenant (daca esti o persoana care nu este prea interesata de subiect), actorii joaca bine (iarasi, Zellwegger exagereaza un pic, totusi) si macar acum sunt melodii originale majoritatea, nu ca in "Moulin Rouge" (l-am revazut aseara pe HBO si, desi tot nu-mi place, tot ma atrage). Pe scurt, "Chicago" distreaza publicul, il pune intr-o buna dispozitie!!!




(Music-hall-urile astea castiga OSCAR-ul in fata unor filme net superioare. Ultimul inainte de Chicago, "Oliver", a castigat in '68 in fata lui "2001")

Leonard
19 May 2003, 21:14
nu am nimic cu muzicalurile, desi astea americane sunt cam tembele, insa Moulin Rouge si Chicago au intrecut orice limita a stresului.
Un film muzical extraordinar este Dancer in the Dark, care (fiind european si antiamerican) nu a luat decat o nominalizare pentru best song parca...
Dar wtf, premiile Academiei nu implica si calitate, conteaza doar cati bani s-au bagat in filmele respective si daca corespund cu politica americana. Cannes Rules!

morpheus
20 May 2003, 12:48
Adica, vreau sa spun ca ideea asta este un pic amorala: este OK sa ucizi, sa dai vina pe sotul tau, sa-ti minti sotul care-ti dorea doar binele, sa-l pacalasti, sa-l parasesti fara nici o explicatie, dar tot poti deveni o stea si sa fii respectata de toti. Nu, nu pot sa cred asa ceva...

scenele in care toti se apuca sa cante si sa danseze. In tribunal... In inchisoare... Ultima scena e ca ultima scena din "Spider-Man". Poate nu inteleg eu music-hall-urile astea ca lumea, dar "Chicago" nu m-a convins ca melodiile pot compensa o tema superficiala.


Chiar imoral vrea sa para. Intr-un fel se critica societatea americana...

Scenele in care ''se apuca sa cante si sa danseze" arata dorinta personajului de a deveni cunoscuta. Acestea se petrec doar in imaginatia ei.

MinRep
20 May 2003, 17:13
Exact asta vroiam si eu sa spun! Filmul este imoral/amoral (oricum o fi corect!) in prezentarea lui. Si nu vad motivul pentru care, chiar daca ar fi in imaginatia cuiva (si nu sunt toate, daca urmaresti cu atentie tango-ul si scena propunerii Catherine Zetei-Jones din inchisoare) aceste scene trebuie sa fie "cu cantec". De ce trebuie sa fie prezentate sub forma de muzica? Simplu! Ca sa fie un simplu pretext pentru o adevarata desfasurare de forte de imagini, decoruri si muzica.

In plus, filmul promoveaza ideea ca amorlitatea este justificata, atat timp cat TU vrei sa devi CINEVA dintr-un NIMENI. Si asta este explicat in scena finala, unde personajul principal nu numai ca nu a invatat nimic (ca, de exemplu, celebritatea nu tine pentru totdeauna), nu isi da seama ca si-a distrus casnicia, ca si-a jignit sotul (privesc misogin, ideea, stiu, dar asa e!), dar persevereaza. Cu ce scop? Sa devina celebra, din nou, dupa ce a pierdut odata celebritatea. Nu sunt de acord cu o asemenea "critica" la adresa societati!

Morala filmului (take a pick): SCOPUL scuza MIJLOACELE! NIMIC nu e mai bine ca un loc in lumina reflectoarelor OAMENI BUNI, FORGET ABOUT THE WAR AND COME TO THE CINEMAS!!!!!!!!!!!!


Repet: mi-a placut filmul (si cred ca se vede in ultima "morala"), dar nu sunt de acord cu folosirea acestui gen pentru preyentarea unei astfel de idei, cu care nu sunt de acord de asemenea!

toni
20 May 2003, 17:46
Mie mi-a placut filmul. Cam tembelut, e-adevarat, dar deconectant. Dementiala a fost faza cu ziarele "editie speciala", tiparite in ambele variante "vinovata" si "nevinovata". Sint fan CZ-J, asa ca nu comentez filmul pentru ca nu as fi obiectiv. EU nu am recunoscut decit melodia de la inceput, "All that jazz", restul nu prea le stiam. Richard Gere dansind e super cool, iar pe Queen Latifah nu prea am mai vazut-o jucind.
Am vazut ca toata lumea tine sa compare Chicago cu un alt film din ex-cursa pt Oscar asa ca : Gangs of New York rulz.

theo
20 May 2003, 17:48
Desi genul muzical nu se numara printre preferintele mele, acest film chiar mi-a placut, si cred ca a meritat Oscarul pentru cel mai bun film.
Sunt de parere ca departe de a-si propune sa promoveze imoralitatea avand drept scuza ca scopul scuza mijloacele, filmul este o critica a societatii americane si prezinta o stare de fapt: exista staruri cu un trecut/prezent dubios, dar asta nu inseamna ca ele trebuie luate drept exemplu de urmat. In definitiv exista multa alte filme care prezinta evenimente reprobabile dar asta nu inseamna ca le si promoveaza. Iar muzicalul in general este un pretext pentru o desfasurare de forte (as zice ca in Moulin Rouge, de exemplu, intriga este chiar mai subtire si asta nu il face un film prost).

MinRep
21 May 2003, 16:57
Sunt de parere ca departe de a-si propune sa promoveze imoralitatea avand drept scuza ca scopul scuza mijloacele, filmul este o critica a societatii americane si prezinta o stare de fapt: exista staruri cu un trecut/prezent dubios, dar asta nu inseamna ca ele trebuie luate drept exemplu de urmat. In definitiv exista multa alte filme care prezinta evenimente reprobabile dar asta nu inseamna ca le si promoveaza. Iar muzicalul in general este un pretext pentru o desfasurare de forte (as zice ca in Moulin Rouge, de exemplu, intriga este chiar mai subtire si asta nu il face un film prost).

Uite ce e... Nu am spus ca promoveaza imoralitatea, ci doar ca subiectul este imoral conceput. Sunt de acord ca sunt filme - chiar prestigioase - care prezinta astfel de evenimente. Dar in "Chicago" personajul principal nu invata nimic! Cand, in scena de la tribunal, avocatul ii explica blondei cum sta treaba, ea tot nu intelege si cauta in continuare lumina reflectoarelor. Dupa aceea, ea chiar devine "star", cu toate ca are la activ mai multe nereusite si chiar o morala. Filmul nu povesteste cum reusesc cele doua femei sa ajunga star-uri, si eu chiar m-am intrebat.

Asta este problema music-hall-urilor. De ele mai multe ori nu exista nici un motiv pentru care oamenii sa se apuce sa danseze. In "Moulin Rouge" - film pe care nu il consider foarte bun - dansul si muzica se vor metafore, paralele, "prostii" dintr-astea (e scena cu "Roxanne", excelenta adaptare a melodiei formatiei "The Police", dar si o explicatie a filmului, ideii etc.). Totusi, sunt music-hall-uri care au si un subiect mai adanc (vezi "Cabaret").

Daca "Chicago" este o critica la adresa societatii americane - nu neg ca asta s-ar fi vrut - atunci este dus un pic prea departe subiectul.

Floydman
22 May 2003, 00:32
ideea de moralitate aproape ca nu mai trebuie discutata. de ce ar mai exista moralitate in film cind ea este absenta din societatea umana a sec XXI in general iar in cea americana prin excelenta. Moralitatea e acum buna pt a fi invocata pentru a aduce bani (afacerea Hollywood) sau a manipula opinii (tot afacerea USA prin Hollywood_) Atit.
in al doilea rind discutati asa lejer despre The Hours si Chicago si ele nici macar nu au aparut in ro, daca nu ma insel? fratilor piratilor ce maifaceti dragutilor?

blitz43
22 May 2003, 04:17
in al doilea rind discutati asa lejer despre The Hours si Chicago si ele nici macar nu au aparut in ro, daca nu ma insel? fratilor piratilor ce maifaceti dragutilor?

Pop / Six / Squish / Uh uh / Cicero / Lipschitz!

nu inteleg aluzia... ar trebui sa ne fie frica sa ne afisam parerile numai pentru simplul fapt ca filmele respective n-au aparut pe ecrane? fiecare se descurca cum poate si in functie de posibilitatile financiare. Apoi daca-ti convine sa astepti o vesnicie pâna nu stiu ce distribuitor se gândeste sa aduca filmu' pe ecrane, respec, ai nervi tari...
revenind la subiect, filmu' nu m-a dat pe spate. Marturisesc ca nici eu nu sunt adeptul filmelor de genul asta, dar m-a furat peisajul rau de tot. Meritul Caterinei cea Mare. Apoi a fost kinda funny sa-l vezi pe Gere dansând si cântând, cât despre Queen "Mama", eu unul i-as fi dat oscarul. Acum m-am convins ca Renee Z. isi merita locul cu cinste in topicul "Actrite enervante"(SHe had it coming!) . Scena memorabila Tangoul CellBlock (a mai zis parca cineva). John C. Riley continua pe linie ascendenta (oricum, tipu' e genial de când il stiu). Una peste alta, filmu' merita vazut, macar pentru atmosfera din secolul trecut din SUA. Peste Dancer in the dark, sub Moulin Rouge.
PAREREA MEA!

morpheus
22 May 2003, 12:31
Sunt de acord cu MinRep in discutia despre (i)moralitate...
O alta secventa care subliniaza imoralitatea este metoda utilizata de
Richard Gere in proces, faza cu jurnalul. Asta mi s-a parut ceva extraordinar

Hell_Girl
02 Jun 2003, 21:15
Pentru mine fazele cu Richard Gere cantand si dansand au stricat tot filmul, nu mi-a placut deloc in rolul asta. Catherine e superba si merita sa castige. John C. Reilly e super simpatic in rolul sotului cam fraier. Oricum am ajuns sa il consider o constanta a Oscarurilor 2003, avand in vedere ca joaca in 3 dintre filmele nominalizate.

Holden
13 Jun 2003, 20:17
Nu stiu ce cauta Chicago la "Acum pe ecrane" pentru ca, daca ar fi sa dau crezare termenelor de la "In curand", va aparea cel mai probabil prin septembrie. Oricum, in ceea ce ma priveste, filmul s-a situat deasupra asteptarilor. Nu numai ca muzica este grozava dar intreaga distributie merita aplaudata la scena deschisa. Zellweger e o alegere foarte fericita, Gere face un rol atipic care (culmea !) i se potriveste iar Zeta Jones chiar a meritat Oscarul cu pricina.
Merita vazut !!

A.. sa nu uit jocul "marionetelor". Secventa cheie a intregului film. Superb filmata si interpretata. Nu ma tem sa spun ca e geniala. :D Atentie ! A nu se lua drept o apreciere gratuita ( cu alte cuvinte, a nu se clati dupa golire ) :P

MinRep
15 Jun 2003, 11:03
Nu stiu ce cauta Chicago la "Acum pe ecrane" pentru ca, daca ar fi sa dau crezare termenelor de la "In curand", va aparea cel mai probabil prin septembrie.

Se refera la ecranele monitoarelor! (sau ale cinematografelor straine, depinde...)



Cat despre scena marionetelor (incercand sa mi-o amintesc), nu mi s-a parut decat o performanta tehnica, pentru ca, la urma urme, nu insemna mai nimic in afara contextului dat.

sorcerer
19 Jun 2003, 23:11
Cat am umbat dupa filmul asta... M-am bucurat foarte mult cand am facut rost de el. Intr-o seara nu aveam ce face si am zis "hai sa ma uit la un film". Am ales sa ma uit la CHICAGO. Recunosc, nu aveam nici o idee ca filmul e muzical. Nici nu am stiut asta. A fost primul muzical pe care l-am vazut si pot sa va spun ca... nu m-a impresionat cu nimic. Atatea premii OSCAR pt un muzical? Filmul e plictisitor si prea lung! E o prostie! Inca un exemplu concret ca NU TREBUIE SA TE IEI DUPA CRITICI SI DUPA PREMIILE OSCAR! Daca iti place un film si altii spun ca nu e fain nu trebuie sa-ti pese! Important ca e TIE ti-a placut! Mi-am pierdut doua ore din viata uitandu-ma la asa ceva. Daca filmele muzicale sunt asa cum sunt, si CHICAGO face diferenta intre ele - cred ca un singur OSCAR era de ajuns! Am ramas dezamagit! Si nu cred ca o sa mai ma uit la vreun film muzical vreodata!

(*) pt ca am CREZUT in filmul asta!

(*) / (*) (*) (*) (*) (*)

Leonard
20 Jun 2003, 01:02
Te sfatuiesc sa nu faci greseala asta de a nu mai vedea nici un film muzical.
Sunt perfect de acord cu ce ai scris despre Chicago. si eu i-as da tot nota 1/5. A fost o dezamagire totala si pentru mine, si mai ales pentru ca vazusem filme muzicale bune. Iti recomand:

Dancer in the Dark (9/10)
Everyone Says I love you (7,5/10)

Daca si acestea te vor dezamagi, atunci sa nu mai vezi filme muzicale niciodata!

sorcerer
20 Jun 2003, 09:44
Te sfatuiesc sa nu faci greseala asta de a nu mai vedea nici un film muzical.
Sunt perfect de acord cu ce ai scris despre Chicago. si eu i-as da tot nota 1/5. A fost o dezamagire totala si pentru mine, si mai ales pentru ca vazusem filme muzicale bune. Iti recomand:

Dancer in the Dark (9/10)
Everyone Says I love you (7,5/10)

Daca si acestea te vor dezamagi, atunci sa nu mai vezi filme muzicale niciodata!


mersi mult!
8)

PoliFanAthic
12 Sep 2003, 19:00
O povestioara vizavi de imoral si amoral. Am fost acuma cateva luni la Resita, la un fel de expozeu sau cum vreti sa-i spuneti, in care am prezentat impreuna cu niste colegi de clasa Timisoara. In dimineata zilei in care am avut prezentarea, am intalnit diversi politicieni, printre care si domnul Sorin Frunzaverde, de care sunt convins ca unii ati auzit. Intamplarea a facut sa intreb daca toti politicienii sunt "imorali". Raspunsul sau a inceput prin a ma corecta, caci imoral e cel care isi inseala sotia. De curiozitate m-am uitat in DEX, unde cuvintele au aceeasi explicatie/descriere. Mda...ca sa nu mia vorbim despre astea ca-s dubioase din sine.
Chicago este un film bun, care m-a impresionat mai degraba ca regie si cinematografie(cred ca acestor "departamente" trebuie sa le fiu recunoscator), decat prin actiune sau actori. Bineinteles, ani lumina de Pianistul. C. Reily are acelasi rol ca in The Hours, adica de sot inocent si "nevazator". Merge pe-o linie, nu gluma! Mi-a placut de Richard, chiar mi-a placut mai multe decat de Cat sau Renee(ce nume savuros). Oricum e mai bun decat Moulin Rouge.

notorious
13 Sep 2003, 18:01
Hey, oameni buni, ce-i cu moralitatea asta (imoralitatea??) in discutiile voastre?? Subiectul filmului nu este amoral, nu este declamator, este satiric. Filmul este o semi-parodie, dulce-amaruie, despre o societate indiferenta fata de indivizi si despre indivizi indiferenti fata de societate (complicat, nu? :roll: ). L-am vazut in iunie pe "cd" (eh, recunosc - nu tot ce e legal, e si bun) si am sperat de atunci ca va fi cel mai bun film al anului... si poate va fi. "Chicago" si-a meritat cu varf si indesat premiile, daca nu a fost chiar nedreptatit (regie?scenariu?actori?)!! "A Beautiful Mind" nu-si merita premiile, "Pacientul englez", etc. De ce toata lumea se repede sa carcoteasca filmele de oscar nu inteleg... Chiar credeti ca americanii de la "Academy Award Foundation" sunt niste tampiti iar voi sunteti asa destepti?? For God's sakes!!

hop'asa, sa nu ziceti ca fiind, probabil vreun "junior" (oricum, sunt deplasate clasamentele astea ale utilizatorilor), ma uit la filme de ieri, de azi. Am mai scris pentru cinemagia de n ori inainte sa ma inregistrez, dar pana la urma mi s-a facut lehamite de oamenii care dau 5 stele unor filme ca "The jungle book 2", "anger management", etc., etc., iar "Chicago" primeste 4 (iar din experienta mea, un film care are patru stele - nici unul n-are mai putin de 3!). N-am putut sa raman indiferent! Astept replici.

notorious
13 Sep 2003, 18:02
Hey, oameni buni, ce-i cu moralitatea asta (imoralitatea??) in discutiile voastre?? Subiectul filmului nu este amoral, nu este declamator, este satiric. Filmul este o semi-parodie, dulce-amaruie, despre o societate indiferenta fata de indivizi si despre indivizi indiferenti fata de societate (complicat, nu? :roll: ). L-am vazut in iunie pe "cd" (eh, recunosc - nu tot ce e legal, e si bun) si am sperat de atunci ca va fi cel mai bun film al anului... si poate va fi. "Chicago" si-a meritat cu varf si indesat premiile, daca nu a fost chiar nedreptatit (regie?scenariu?actori?)!! "A Beautiful Mind" nu-si merita premiile, "Pacientul englez", etc. De ce toata lumea se repede sa carcoteasca filmele de oscar nu inteleg... Chiar credeti ca americanii de la "Academy Award Foundation" sunt niste tampiti iar voi sunteti asa destepti?? For God's sakes!!

hop'asa, sa nu ziceti ca fiind, probabil vreun "junior" (oricum, sunt deplasate clasamentele astea ale utilizatorilor), ma uit la filme de ieri, de azi. Am mai scris pentru cinemagia de n ori inainte sa ma inregistrez, dar pana la urma mi s-a facut lehamite de oamenii care dau 5 stele unor filme ca "The jungle book 2", "anger management", etc., etc., iar "Chicago" primeste 4 (iar din experienta mea, un film care are patru stele - nici unul n-are mai putin de 3!). N-am putut sa raman indiferent! Astept replici.

MinRep
13 Sep 2003, 21:59
OK, semi-cronicarule, cred ca eu am inceput cu imoralitatea/amoralitatea asta si, deci, ar trebui sa ma explic.

Inteleg si simpatizez satira. Imi plac la nebunie filmele lui Kubrick si Altman, de exemplu. Am vazut la "Chicago" simtul satirei in scena cu papusile, dar acea scena era prost plasata (in opinia mea) si devenea doar o remarcabila performanta tehnica. In final, nu am putut fi de acord cu "Chicago", oricat l-as intoarce pe dos si fii atent de ce. Fiind barbat,tin cu barbatii in orice film - daca vrei - si urasc personajele feminine gen Legally Blonde. De aceea, mi se pare nedrept modul in care Roxy isi trateaza sotul. Nici macar la sfarsit, dupa ce vede ca nu castiga procesul, ea nu realizeaza ca a gresit, nu isi insuseste morala satirei. Dupa cateva luni, este in aceeasi stare (sunt Roxy, ma mai tineti minte?) Yeah, right! Si ceea ce ma deranjeaza cel mai mult este faptul ca ajunge si celebra (ea si cealalta bagaboanta!), faimoasa si orice mai vrea. Sau asa ne lasa finalul sa intelegem.

AVOCATUL devine singurul moment satiric al filmului. De ce? Pentru ca reprezinta acel gardian din celebra povestire "In fata legii", de Kafka. Pentru ca reprezinta acel om - neimportant in efect - de care se prind toti ceilalti, ferm convinsi ca este singurul care ii poate ajuta. Dar AVOCATUL nu o ajuta pe Roxy si nici pe Velma. Deranjant este ca acestea tot reusesc si ca AVOCATUL chiar este mare si tare! Si, oricat de satira ar fi, vedeta la puscarie nu ajungi nici in vise. Nici in ale lui Roxy.

Totusi, "Chicago" nu ete un film rau, chiar deloc (3 stele, daca chiar vrei!) Intentionez sa-l revad la cinema luni si sa ma conving. Dar, ca multe alte filme, "Chicago" mi se pare prea tehnic, lipsit nu atat de caldura, cat de substanta si impresioneaza prin subiectul care nu tine la o analiza ferma. Ca si "Moulin Rouge", de altfel.

Si sa nu crezi ca ma leg de filmele care primesc OSCAR-ul. Mi s-a parut justificata alegerea Academiei, chiar daca "Pianistul", "Orele" si chiar "Gangs Of New York" mi s-au parut mai bine. "Chicago" este indreptatit la OSCAR in contextul actual. Dar eu nu pot fi de acord cu filmul, nu cu premiile. Astept music-hall-ul de anul viitor si, cat mai curand, o noua opera rock pusa pe ecran! Si nici eu nu tin prea mult la rank-uri!


That's CHICAGO!

PoliFanAthic
13 Sep 2003, 22:33
Sunt de acord in mare parte cu MinRep. Rating-urile la filme pe cinemagia nu valoareaza aproape nimica si am spus asta demult. Chicago este un film bun, dar care nu m-a impresionat in mod deosebit. Este doar unul din filmele anului pentru mine.

notorious
14 Sep 2003, 10:54
oh, minrep, cand o sa expediez si eu atatea mesaje ca tine.... Nu stiu daca tu ai inceput cu (i)moralitatea, dar se pare ca tot nu ne intelegem. Nu vreau sa fortez nota dar faza cu sexele m-a cam lovit in crestetul capului! Pana la urma, cred ca tot Leo Serban o sa ne arbitreze meciul (ma rog, daca exista asa ceva :D ). Gorzo iti da tie castig de cauza, cred. Raman la concluzia ca "Chicago" e mai bun ca "Moulin Rouge" SI decat "Dancer in the Dark" (filmul meu preferat din 2001 - in fata "Iubirii imposibile").
No Hard Feelings, ok?

ricutza
14 Sep 2003, 15:42
mie Chicago mi-a placut foarte mult...are o forta fascinanta...te transpune efectiv in actiune si simti muzica si simti ritmul si te lasi dus o data cu personajele de acesta betie a scenei si a dorintei de a fi faimos...nu am absoult nici un dubiu ca filmul a primit exact cate Oscaruri trebuia...cel putin nu stiu cine ar putea contesta premiul pentru cea mai buna actrita in rol secun dar si cel pentru montaj!

cu toate astea, Chicago nu e mai bun decat Moulin Rouge...poate are o poveste mai interesanta...poate ca acrtorii au mai multa forta...dar este mult mai superficial...Moulin Rouge are o multime de idei noi...modul in care e construit filmul este cu totul si cu totul special...Baz Luhrman a fost un genial din punctul asta de vedere...

Bagheera
15 Sep 2003, 04:46
Un film e bine sa-l savurezi in sala de cinema, un musical e indicat sa-l vezi tot acolo, dar daca nu vezi Chicago in sala de cinema, pierzi o experienta foarte puternica. Nu e vorba doar de songuri, toata coloana sonora e alcatuita din zgomote ce devin note ale unei delicioase partituri, si care inghesuite intr-un ecran tv, nu mai au nici un rol. Ex: scena tangoului din puscarie. Mai tineti minte cum: pic,pic, curge robinetul, buf, buf pasii paznicului, tinc, tinc unghiile batand darabana, hrrrr scaunul pe podea...Daca nu il vezi intr-o sala dotata fonic excelent, risti sa ai un sentiment de neimplinire. L-am vazut pe scena mai intai, apoi intr-o sala proasta din punct de vedere acustic, pe caseta video, si ,in sfarsit, l-am vazut intr-o sala excelenta.WOW! Efectul e teribil. Eu n-am rezistat la Moulin Rouge, dar Chicago...m-a tintuit in scaun!
Nu cred ca arta trebuie sa-si propuna sa cultive valorile morale. Evident ca Chicago este incarcat de cinism. Este suficienta replica de final: "Multumim...N-am fi reusit fara voi!" spun Velma si Roxie, criminalele ajunse staruri, in libertate. De ce ? Pentru ca totul e un circ, spune Billy Flynn, avocatul . Morala: In cinzeci de ani, toate or sa se schimbe, dar acum, e asa placut sa traiesti ALL THAT JAZZ....(songul Nowdays, din final).
Montajul este senzational ! Cu ajutorul lui, toate trecerile din fantasma in realitate capata slipire. Deja nu mai tine de tehnica, baietii au facut arta din asta. M-am intrebat daca nu cumva au lucrat pe story board.
Exista o diferenta fundamentala intre spectacol si film, si anume ca in spectacol nu se prezinta decat ce se intampla in puscarie. Spectacolul este huge, in varianta pe care am vazut-o eu, cel putin. Pentru a lega momentele muzicale, in film s-a optat pentru o solutie cam facila, as zice: toate momentele muzicale se intampla in mintea lui Roxie Heart. Dar montajul a reusit sa scoata din banalitate aceasta rezolvare, care miroase de la o posta a gaselnita. Dar, s-au scos...si-au luat si Oscarul!
Actorii se achita foarte bine de misiunea lor! De altfel, CZJ a avut ceva experienta in musical, inainte de Chicago, si asta se vede...Iar Queen Latifah este stralucitoare.
Povestea e simpla?! Foarte bine ! Orice scenariu bun are la baza o poveste simpla. Am putea sa ne intrebam daca este sau nu, captivanta! Povestea, dupa un caz real, intamplat in '20, e a unei fete care visand sa ajunga star, sfarseste prin a ajunge in puscarie. Va reusi ea sa scape? Sigur!!! Asta o aflam inca de cand il angajeaza pe Billy. Se spune despre el ca nu a pierdut nici un proces! Din acest punct nu mai e de interes daca o sa scape sau nu, Roxie, ci CUM o sa scape. Tot de aici incepand,filmul devine o satira la adresa sistemului american. Justitie, coruptie, presa, toate fac sa se invarta rotitele aceluiasi mecanism, acela de a crea Vedeta. Asa vazute lucrurile, povestea se termina de fapt, in momentul in care Roxie l-a angajat pe Flynn. De acum, nu ne mai intereseaza daca Roxie va fi eliberata, caci va fi, ci daca va ajunge STARUL care viseaza sa fie!!! Din aceasta cauza, unii pot fi nemultumiti. E o chestie de optiune mai departe, daca vrei sa ramai in sala sau nu, din acest punct al derularii povestii.
Dar, calitatea unui musical nu sta in povestea lui. De obicei, e una relativ simpla, tocmai pentru a permite momentelor muzicale sa se decupeze. Cred ca in Chicago s-a reusit mai mult decat o inlantuire de songuri.
Gorzo scria ca Chicago nu are totusi, gratia musicalului clasic. Sigur nu o are. Insa,din tot, de la taietura cadrelor, la coregrafie, de la interpretarea actorilor, la inteligenta ascutita a regizorului, de la "coloana sonora", la decoruri si costume, razbate forta si vitalitatea secolului xxI. E un film care iti cere sa fii indraznet si sa lasi deoparte nostalgia.
Nu-mi place sa dau stele unui film, fiecare cu steaua lui, una singura.

Alex Leo Serban
15 Sep 2003, 09:08
ok, lasi deoparte nostalgia, sint de acord cu tine bagheera - da de ce sa lasi si emotia??? filmu asta n-are DELOC! (spre deosebire de 'moulin rouge'...) ma rog, o sa-mi zici ca nici nu si-a propus, ca sint eu old-fashioned ca (mai) cer asa ceva de la 'un film al sec xxi' - sau identifiare macar nu unul dintre personaje... -, dar totusi, totusi: ce musical e ala in care nu pleci de la el fredonind nici macar un slagar??? (desfid pe oricine face asta din prima!)
un film f. bine facut, dar - cum ziceam intr-o cronica (nu stiu daca a postat-o emanuel pe cinemagia) - vulgar. de ce? pt ca toate efectele sint stridente - sint pt galerie. nu doar ca n-are gratie - cum zicea gorzo -, dar n-are nici masura: it all boils down to ce ce cinta in film - 'razzle-dazzle'!
'ia-le ochii!'... multumim; what next?

PoliFanAthic
15 Sep 2003, 13:45
Daca nici arta nu cultiva valorile morale, atunci ce? Valorile morale sunt extrem de rarefiate in randul societatii actuale si daca nu se incearca reintroducerea lor atunci nu va mai exista arta. Sau va fi doar o mana de oameni care fac arta pentru ei, pentru ca ceilatli nu sunt capabili sa o recunoasca. In plus ce le place oamenilor in ziua de astazi se abate mult de la arta. In toate domeniile "artistice".
Sunt convins ca intr-o sala serioasa de cinematogarf as fi trait altfel filmul. Dar alta optiune nu am decat sala asta de pe la noi, care nu indeplineste acele standarde pe care ne-am dori noi sa le indeplineasca. Nici nu ii invinuiesc, ca la cati oameni vin la film nici n-ai de unde sa scoti bani. Intr-o sala buna de cinematograf iti este drag sa mergi la orice film, doar de dragul senzatiei, fie ca-i zice Matrix fie ca-i zice Johnny English.

CHANTAL^PRYM
15 Sep 2003, 15:49
Nu stiam de ce se facuse atata valva pentru nominalizarea pe care ar fi trebuit sa o obtina Richard Gere..acum am inteles..a facut un rol de exceptie chiar si Renee pe care as fi preferat o la Oscar..
In totdeauna musicalurile vor avea intaietate la orice fel de premiu,pentru sa e o munca asidua, o distributzie excelenta si..multzi bani..Sa nu uitam de Moulin Rouge care a avut un succes asemanator si mie mi s a parut chiar foarte bine realizat din punct de vedere artistic.Noi privim totul din exterior nu putem judeca munca acelor oamneni(totusi Nicole Kidman si a rupt vreo 3 coaste in timpul filmarilor)...

Dantzica
15 Sep 2003, 17:36
Pentru mine este a doua oara cand aud de acest film si va marturisesc ca am auzit destul de clar si din ce am inteles eu, este un film superb! (deoarece sunt prietena cu un regizor care are diferite relatii si stie mult mai multe ca mine despre filme.De aceea am avut curiozitatea sa-l intreb despre film.)

MinRep
17 Sep 2003, 17:33
No Hard Feelings, ok?

Don't worry. Vroiam doar sa scot la iveala punctul meu de vedere.


-----------HERE IT COMES-----------


Am revazut filmul la cinematograf, de data asta. Si am avut un feld e... revelatie: "Chicago" este mai SLAB decat pare. (la fel si "Moulin Rouge", daca continuam polemica). A amintit si Alex Leo Serban de "razzle-dazzle" sau "Ia-le piuitul!". "Chicago" este mult mai entertaining decat orice alt film pe care l-am vazut anul asta si mai entertaining decat mult-disputata lui surata muzicala. Dar cam asa sunt toate muzicalurile. Oricum, in ochii mei, "Chicago" ramane o satira partial reusita, cu un final ratat (eu as fi taiat ultima scena, terminand cu un raspuns dat de Roxy lui Velma: "Nu!". Apoi THE END, fara generic). "Chicago" ramane filmul care TREBUIA sa ia Oscar-ul in anul acesta (chiar daca il merita sau nu). "Chicago" ramane filmul care m-a facut sa-mi schimb parerea despre Gere (de la "Breathless" incoace, l-am cam evitat). "Chicago" nu este doar un omagiu de doua ore si adus lui Bob Fosee (oare "It's all showbiz" insemana "Life is a cabaret"???). THE END.


--------------------------------------------------------------------------


Si acum, despre eterna disputa "Moulin Rouge" vs. "Chicago" ("Dancer In The Dark" nu l-am vazut). ricutza zifcea ca "Chicago" este mai superficial decat "MR". Poate nu am inteles prea bine, dar mie subiectul din MR mi s-a parut o simpla poveste de dragoste cu final tragic (nimic nou!), invaluita adanc intr-o haina imblanita de postmodernism; faza cu mesajele boeme nu tine. "Chicago" la fel, doar ca Marshall ramane mai fidel stilului clasic de facut music-hall-uri si, undeva dupa toate avantajele financiare si montajul care iti ia ochii (maiestrie tehnica la ambele filme, oricum), undeva pe acolo se ascunde o morala. Practic, "Chicago" este o metafora, doar ca uita sa sublinieze mesajul, ceea ce ar trebui ca publicul sa invete. (De fapt, uita sa si aminteasca de chestia asta!)


--- What did he say?
--- He say: "Hi!"
--- And what did you say?
--- I say: "You talkin' to I.R.?"

Leonard
17 Sep 2003, 23:45
intre Moulin Rouge si Chicago (am vazut Dancer in the Dark si este mult mai sus, pt ca nu e doar un film muzical, nu e doar un film), optez pt Moulin Rouge. Chiar daca nu e nimic nou ca se sfarseste tragic, in orice caz e mult mai rar. Si apoi ca, din cate stiu, se inspira din fapte reale, si e legat de viata unui artist (Touluse Lautrec), nu e povestea unor panarame ca in Chicago.
MinRep, in ce sens te-a facut sa-ti schimbi parerea despre Gere?
Eu as zice ca e singurul lucru bun al filmului. Putinele faze in care aparea el erau singurele la care nu am murit de plictiseala.

morpheus
18 Sep 2003, 12:32
In sfarsit a ajuns si in Romania... Mai bine mai tarziu decat niciodata totusi...
Am revazut si eu filmul la cinematograf si mi s-a parut mai bun decat la
prima vizionare pe 15'... Chiar am fost fascinat de muzica din film...
Oricum e cam superficial ca sa fie ales filmul anului...

daca continuam polemica

Atentie la cacofonii MinRep...

i_matei
18 Sep 2003, 15:57
Filmul e destul de interesant, dar nu cred ca o sa prinda in Romania. E vorba doar de diferente interculturale, noi nu prea apreciem genul de muzica prezent in filmul asta.
Asta nu inseamna ca e un film slab. Dimpotriva, eu sunt de parere ca Gere merita un Oscar pentru prestatia lui si intrega poveste e destul de interesanta... dar, repet, muzica, atmosfera nu cred ca vor atrage prea multa lume in salile de cinema... iar cei ce vor fi atrasi mare parte vor pleca dezamagiti... deh, povestea cu pomul laudat :wink:
Oricum daca suntem la capitolul musical-uri, s-au vazut si altele cu mult mai reusite decat asta... Moulin Rouge, Evita... ca sa nu mai amintesc de Grease, dar asta e deja cam indepartat...

i_matei
18 Sep 2003, 16:03
...si cum a spus si un "antevorbitor" cand vezi un musicall iesi de acolo fredonand cel putin o melodie... Aratati-mi macar un "hit" din Chicago!
Din pacate nu e niciunul... Si un musicall fara "hit-uri" e cam fara sare si piper :-?

Lady_Skar
18 Sep 2003, 16:57
Moulin Rouge si Chicago mi se par doua dintre cele mai interesante si mai entertaining filme care s-au dfacut in anii trecuti. Imi plac amandoua la fel.
Nu inteleg de ce "genul de muzica" din Chicago nu atrage spectatorii. Eu sunt din generatia MTV si totusi mi-au placut cantecele foarte mult, si chiar intentionez sa cumpar coloana sonora... daca apare.
Dar nu-i vorba numai de muzica. Si numerele de dans in special Tango-ul din inchisoare mi s-a parut SUPERB! Atat de bine pus la punct si o senzatie incredibila... apropo, MEN SUCK!
Ok, enough of that. Yup, a very entertaining movie.
*fredonand*
They had it comin'
They had it comin'..

ricutza
19 Sep 2003, 00:50
ok...MinRep cred ca ar trebui sa redeschidem discutia despre Moulin Rouge...dar nu aici ci la subiectul dedicat acestui film....parerea mea este ca nu l-ai inteles...s-ar putea sa gresesc dar va trebui sa-mi demonstrezi asta...

Danny
20 Sep 2003, 23:24
Is it "Chicago"...or "Shitcago"? :roll:

MinRep
21 Sep 2003, 15:16
MinRep, in ce sens te-a facut sa-ti schimbi parerea despre Gere?
Eu as zice ca e singurul lucru bun al filmului. Putinele faze in care aparea el erau singurele la care nu am murit de plictiseala.

In sensul bun... evidamment. E de departe cel mai bun actor din film, la concurenta cu C. Reilly. Si Zeta-Janes e buna (si bunaaaaa!!!), dar nu chiar ca Gere.

Lady_Skar
21 Sep 2003, 21:40
CHICAGO SUCKED... SUX ... AND WILL ALWAYS SUCK... NO COMPARISON 2 MOULIN ROUGE

WOW!
Ce logica! Ce argumente rationale ai prezentat, ce talent oratoric!
Ar trebui sa te faci politician.
Serios :roll:

Dan Gerose
22 Sep 2003, 11:34
Nu fiti atit de circotasi ! "Chicago" nu-i rau> e bine filmat, bine montat, muzica e OK, coregrafia e OK, care-i problema ? E bine ca se fac filme muzicale cu imaginatie, nu ca alea de pe vremea bunicii, cind mureai de plictiseala.

Alex Leo Serban
22 Sep 2003, 11:46
we-ell... pai tocmai asta-i problema, ca unii am murit de plictiseala si la asta! ceea ce nu mi s-a intimplat la 'moulin rouge', for that matter...
sa ne-ntelegem: nimeni nu zice ca e prost; dar nici asa bun cum vor sa ni-l 'vinda' unii, altii :wink:
si care-i problema cu a fi circotas? it's sure fun enough, ca d-aia m-am facut critic :P

i_matei
22 Sep 2003, 20:04
da, bine zis... o fi o coregrafie exceptionala, lumini, decoruri dragute, actori unul si unul, dar eu unul dupa vreo juma de ora m-a apucat un somn... cu greu am rezistat atacurilor lui Mos Ene pana la final :lol:

Subiectul filmului e slab, are putin dinamism si sincer nu il gasesc ca fiind un film de Oscar... dar la modul in care a decazut cinema-ul in zilele astea... orice e posibil

Bagheera
23 Sep 2003, 17:46
Cum sa nu iesi fredonand cantecele din Moulin..., cand ele ERAU DEJA HITURI ? :lol:

Alex Leo Serban
24 Sep 2003, 09:36
of, bagheero maica... asa-i cum zici, da contraexemplul (meu, in orice caz) pt 'nu iesi fredonind' nu era 'moulin'-u, ci alde 'cabaret', 'all that jazz' etc etc - ba kiar si 'dancer...' ('i've seen it all', remember?) la o adica...
the bottom line este: unora le place (jazzzzzzzzz...chicago-ul :) ), altora nu; ce sa facem acuma: sa ne batem?? eu zic sa nu: it's not worth the effort :wink:
da (contra)exemplul tau poate fi intors (impotriva lui): tocmai pt ca hiturile din 'moulin' erau deja-stiute, exista riscul ca ele sa nu mai spuna nimic ('i've heard them all'...); contextul in care-au fost puse (19th century 'traviata'-like story blabla) le-a scos in evidenta, pumping it up intr-un mod f. - scuzati... - postmodern bla bla; de aia mi s-a parut ca 'moulin' e(ra) mai inventiv - by far - decit 'chicago'. got it?
PS bagheera, pls, go tot he next level - see 'tras pe sfoara' 4 me, ok?

Bagheera
24 Sep 2003, 10:08
:lol: ok, daca mai e la Mall cu popcorn, cola si sunet brici, il voi vedea!!!!!!!! :wink:
ma duc pe next level :wink:

Bagheera
24 Sep 2003, 10:08
:lol: ok, daca mai e la Mall cu popcorn, cola si sunet brici, il voi vedea!!!!!!!! :wink:
ma duc pe next level :wink:

snatchro
24 Sep 2003, 16:29
L-am vazut recent. si nu a fost prea impresionant. Pot sa spun ca povestea a fost execrabila, singurele lucruri placute au fost muzica, versurile, si Richard Gere, care mi-a placut cum a jucat. Nu stiu daca merita Oscarul cel mare, pentru ca mai am de vazut Gangs Of New York. 6/10, adica 3/5 pentru Chicago, care a fost mai slab decat mult mai boemul Moulin Rouge.

P.S.: Prima data cand vad sala la Studio plina ochi. Cred ca din acest motiv ruleaza si trei saptamani si de-asta trebuie sa mi se lungeasca ochii dupa afisul Spider (de Cronenberg).

jona
24 Oct 2003, 11:22
Explicati-mi si mie care a fost faza dinainte de Oscare, cand se spunea ca Douglas junior si senior fac propaganda puternica sa ia "Chicago" premiu? Ce faceau, de fapt? (sau faceau ceva). Tot ce auzeam avea tenta de barfa, si cand se ia cineva de Douglas Jr. ma stresez.
Si, pana la urma, a fost coincidenta ca tocmai Douglas Jr. si tatal prezinta premiul pt. cel mai bun Oscar, castigat de sotie? :roll: