View Full Version : Primul film Romanesc?
Cum va arata primul film romanesc cu succes international de public si de critica, de incasari???????
Lots of T&A.
Salutari,
Andrei
Hmm, o cautare rapida pe Google mi-a rezultat, aaa... "Tits&Ass"....am dreptate, Amyd? :grin:
Arhanghell
18 Dec 2002, 00:01
ce...tzatzte si cur...?
>:)
ricciotto
05 Mar 2003, 00:52
you guys are mean :)
eu cred ca va fi o coproductie, ca va fi de razboi, sau macar istoric, ca va avea o poveste beton, ca rolul principal feminin va fi interpretat de o starleta de "dincolo", iar cel principal masculin de un actor roman (daca se grabesc, poate tot iures ;)), ca regizorul va fi nae caranfil si ca scenaristul va fi... aici m-am blocat.
ah, si va avea si multe efecte speciale si va fi editat cu siguranta de amyd :)
ricciotto
p.s. va invit sa veniti in hoarde la "atelierul de scenaristica", sa gasim si the missing element din viziunea mea apocaliptica de mai sus...
crydead
21 Mar 2003, 15:08
Io ma gandeam ca respectivul film ar putea fi ceva gen Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1999) . :wink: Si in nici un caz Nae Caranfil la regie.
ricutza
21 Mar 2003, 23:35
crydead sunt un pic curioasa...exista vreun regizor roman pe care l-ai considera in stare sa regizeze un astfel de film?
crydead
22 Mar 2003, 11:23
Exista un film brazilian (!) care face forouri :lol: de ceva vreme Cidade de deos/Citi of God . Am vazut trailerul si am citit despre el, sper chiar sa-l vad. Idea e ca se pot face filme k lume si in alte parti decat la Hollywood.
Primul lucru este sa aducem regizorii romani de pe unde sunt ei in anul 2003. Mungiu e prins in Frantza anilor 80', Cristi Puiu s-a intepenit in Dogma, Nae e prin Europa de Este la inceput anilor '90... Radu Muntean e in pragul milieniului, dar mai are de descoperit prim-planul.
Eu cred ca s-ar gasi cineva...
In plus, vom putea beneficia de un exemplu CUM NU TREBUIE FACUT atunci cand vom vedea filmul de debut al lui Catalin Saizescu cu tot cu discutia daca se spune shaurma sau kebab. :lol:
Aha, sa inteleg ca se incearca o discutie a la Tarantino prin asta?
crydead
22 Mar 2003, 17:18
da :P
ricciotto
22 Mar 2003, 22:03
mie mi se pare ca nae caranfil e intepenit doar in ambitia filmelor de autor. si ca la nivel de scenariu are un singur gen care ii iese. dar ca ar putea incerca alte registre cu succes surprinzator. parerea mea, feelingu' daca vreti (care poate bineinteles sa fie total pe linga si nefondat) este ca are nevoie sa porneasca de la ideile altora, for a change.
acum, cine sunt aceia, ca inteleg ca in romania nu se mai scrie nimic demn de statutul de best seller, sa poata si el sa ecranizeze ceva, iar la nivelul scenariilor, inca se prizeaza si premiaza chestii 'de arta'? aici e marea dilema si motivul pentru care 'primul film romanesc' nu se va intimpla tocmai curind.
ricciotto
crydead
23 Mar 2003, 13:02
Pentru Filantropica, Nae s-a inspirat din niste lucruri reale (poetul garii de nord, de exemplu). Nu-l vad lucrand pe scenariul altcuiva.
Scenariile alea de arta despre care vorbeshti tu... nu stiu unde sunt. Daca personajul principal e shomer, nu inseamn ca filmul e (neo)realist, asa cum daca e poiet, nu se obtine automat un film de arta. Sigur ca exista divese nulitati care cred ca un scenariu fara impushcaturi, sex si injuraturi nu e comercial si atunci, automat, nu poate fi decat de arta.
Eu am cititit foarte multe scenarii proaste si diverse... inshiruiri de evenimente care insa nu formeaza un scenariu. Din pacate, multe dintre ele au ajuns filme... Prietenii stiu care sunt.
lol ricciotto, am crezut ca avataru tau e o ciuperca.
eu vreau sa stiu de ce nu mai face filme sergiu nicolaescu
crydead
24 Mar 2003, 11:06
Nu shtiu sa-ti raspund, dar sper ca asa sa ramana lucrurile... :D
aaaaaaaaa, l-am vazut azi dimineata la tv ( pe sergiu nicolaescu) si zicea c-o sa faca un film despre doroftei.. nashpa. oricum, io am vazut mircea si intalnirea si mi-au placut. chiar sunt singura? vai, i'm soooo uncool.
Guinevere
28 Mar 2003, 14:00
Care Doroftei? Leonard, boxerul?
Mai bine facea unul despre Dosoftei! :D
Si mie mi se pare ca are unele momente f. faine, Eliza. No, you're not uncool la afacerea asta, ci esti total lipsita de snobism.
ah, ce compliment mi-ai facut! te iubesc, domnita! da cine-i dosoftei?
Guinevere
31 Mar 2003, 01:03
:oops: Esti o scumpa!
Dosoftei e ala de prin secolu' nu stiu care, 1600 toamna, care a tradus Psaltirea in versuri. Genial tipul, ce sa zic. Ar fi cam primul poet român cunoscut...
Iata un mic link: http://www.molddata.md/Literatura/dosoftei.html
Nu cred ca se cunoaste prea mare lucru despre viata lui (are o casutza memoriala la Iashi http://www.primaria-iasi.ro/cultura/pages/DOSOFTEI_JPG.htm), dar... unde informatiile lipsesc, imaginatia poate zburda in voie... oricum cred ca ar iesi un film traznet, in miinile cui trebuie (poate nu neaparat S.N).
:) atata timp cat nu trebuie sa invatz despre el la istorie, he's ok! clar un film despre el ar fi mai mishto decat unul despre doroftei...
crydead
04 Apr 2003, 13:35
Da si eu cred ca ar fi de maxima actualitate un film despre Dosoftei. S-ar putea face chiar o serie care sa contina pelicule despre Cantemir (in regia lui Lucian Pintilie), poetii Vacareshti (sub bagheta lui Dan Pita), Antim Ivireanu (semnat de mereu furiosul Daneliuc), ca sa numesc doar cateva figuri nemuritoare ale culturii noastre. :o
Apropo, anul asta apare Matrix 2. :wink:
Ambra Blu
04 Apr 2003, 13:41
Preacinstite fete, ipak dau si eu de stire ca in Romania a inceput sa se turneze filme. O-au.
let's do something about it!
Ambra Blu
04 Apr 2003, 18:19
Primul lucru este sa aducem regizorii romani de pe unde sunt ei in anul 2003. Mungiu e prins in Frantza anilor 80', Cristi Puiu s-a intepenit in Dogma, Nae e prin Europa de Este la inceput anilor '90... Radu Muntean e in pragul milieniului, dar mai are de descoperit prim-planul.
Interesanta observatie: totusi, cred ca nici o time machine nu ar putea sa ii mai aduca pe regizorii amintiti de tine din epocile/ (mind)frame-urile in care au ramas intepeniti. However, ca tot ai zis de Franta anilor '80, ce parere ai de filmele franceze astea mai noi, astea cu the slightest touch of American film-making. Si dau exemplele lui "Taxi" si "Le transporteur", unde Luc Besson a facut si el ce a putut (prost) pe la scenarii. Iar ca Puiu e intepenit in Dogma e un lucru prost, accourse, dar sint atit de rari cei care la inceput au observat chestia asta, preocupati fiind ei sa il compare cu "Reservoir Dogs" sau "Intilnire pe autostrada". Tin minte ca citisem intr-o cronica franceza ceva de genul :REGELE PALAVRALEOR [TARANTINO] DETRONAT DE CRISTI PUIU. Ma lasi? :roll:
In cea ce il priveste pe Muntean si dorinta lui de a amesteca sheer senseless violence in filmul "Furia" care nu are apsolut nimic de a face cu cursele de masini din "The Fast & the Furious" 8) (unde esti, tu, draga "Crash"?), un lucru e totusi bun: ca nu se greseste sa ne oboseasca cu close-up's, cam cum fac toti regizorii debutanti (pina si Tarantino m-a superobosit cu asta), crezind ei ca asa will get to convey meaning easier.
PS Cum de l/ati uitat pe alt obsedat al filmelor cu catch si obsesii romanesti/balcanice? Mitulescu, mai.
PPS Ati vazut "Too Much Flesh"?
Ambra Blu
05 Apr 2003, 20:50
apsolut???
apsolut.
crydead
05 Apr 2003, 23:00
Comparatzie intre Cristi Puiu si Tarantino! :o
Cand a fost Mungiu la marius tuca shtou era un mesaj care tot trecea> Mai bun decat filmul lui tarantino, ashteptam un oscar!!
Poate la caricatura!
Transportatorul... prost film...cred ca ramasesera niste storyboadruri de la Taxi si au zis hai sa fcem film ca e pacat sa se termine... in fine filmul e unul american ...nu mai seamana cu Taxi pentru ca s-a eliminat vorbaria enervanta tipic frantzuzeasca.
Mituescu e inca mic... nu imi dau seama daca are anvergura de lung metraj. De exemplu in Bucureshti Viena, episodul din tramvai, cu nunta, e din punctul meu de vedere, absolut inutil. Daca un scurtmetraj are burtzi, ce se va intampla la lungmetraj? Ce s-a intamplat la Occident a carui a treia parte este...umplutura?
In ceea ce priveshte close up-ul...nu-tzi impartashesc parerea, Ambra, eu cred ca PP-ul e mama filmului... felul in care intri in contact cu personajul. In absentza lui...parca trece totul pe langa tine...se intampla actiunea undeva departe.
In rest, numai de bine! :wink:
"Nu va bucuratzi, nu ninge, scuipa deasupra noastra plictisitzii din paradis!"
Ambra Blu
07 Apr 2003, 08:06
Si eu am observat ca francezilor astora le place sa vorbeasca si mult, si prost: cind am vazut Taxi, ma simteam like in the days of my youth, when I would watch "Helene et les garcons".
Legat de Mitulescu si "Bucuresti-Wien 8:15" se comenta ca faza cu nunta si tramvaiul ar fi spiced up (in conceptia juriului festivalului de la Cannes) filmul, adaugindu-i un flavor deosebit, balcanic. Balcanic, my ass. O nunta perfect inutila, un apendice (ca tot vorbim de burti :)) in structura scurt-metrajului. Un domn regizor la vreo 400 de ani, Nicolaeeeeeee Margineanuuuuuuuuuuu, zicea odata ca elementul cu pricina se datoreaza faptului ca Mitulescu ar fi fost a sorta disciple of Kusturica's film-making (bad) manners :)
In ceea ce priveste "Occident", o darimatura de film sub toate aspectele, presupun ca Mungiu a vrut sa faca ceva de genul "Run, Lola, Run" meets "Rashomon" & "Pulp Fiction". Shame on him.
Lustly ;) parerea mea despre PP: intr-un film ma intereseaza mai putin emotiile of the main character si asta pentru ca exista deja o arta dramatica, si nu imi trebuie doua. Nu vreau sa ii vad piesele lui Shakespeare, si nici un ochi urias care sa umple tot ecranul. Prefer niste emotii mai subtile, prin acumularea evenimentelor, care sa nu fie tradate de playback-ul/ mima actorului. Vreau un story emotionant deci, care sa fie touchig per se. In Pulp Fiction mai mult m-a impresioat faptul ca Uma Thurman was ODying ;) decit BCU-ul cu ochii ei inlacrimati.
Primul film de succes <made in rom.> va fi facut cand se va desfiinta UNATC-ul.Scolile astea, de artisti, mai mult tampesc.
Extinzand rationamentul, ar trebui desfiintate toate universitatile din Romania, nu? - ca doar se stie ca prea multa carte prosteste.
Vorbind serios, cum ar arata o generatie de actori, regizori, scenaristi fara pregatire de specialitate? Din cate stiu eu, cei mai bine cotati actori (ma refer la talent, nu succes de boxoffice) au o pregatire solida in domeniu si ani de stagiu pe scena inainte de debutul in film. Bineinteles ca UNATC-ul este departe de a asigura aceasta pregatire, dar de la asta pana la a-l desfiinta este cale lunga.
Chiar n-ai inteles nimic din aluzia mea!Nu prea multa carte prosteste ci existenta prea multor profesori idioti te poate prosti sau oricum te opresc un timp din evolutie.
Sunt o multime de actori care n-ai nici o scoala(in sensul strict al cuvantului) si care au reusit sa se impuna.Cu talentul te nasti pur si simplu.In arta nu poti invata,inseamna ca vei fi doar un bun meserias nu si un creator.
"Cu talentul te nasti pur si simplu. In arta nu poti invata,inseamna ca vei fi doar un bun meserias nu si un creator."
Wow, marx, sa nu-i soptesti lui K.S. Stanislavsky toate acestea, o sa se rasuceasca in mormant saracul cand va afla cum toata teoria sa a metodei actoricesti se naruie subit. :lol:
”I don’t believe you!”
Salutari,
Andrei
catallin
21 Apr 2003, 14:27
Eu cred ca primul film romanesc cu adevarat NOU va fi acela cre va reusi sa se dezbare de incrancenare. Bineinteles e vorba de scenariu in primul rand, dar nu numai. Daca personajele vor avea mai multa lejeritate in urmarirea scopului lor iar acesta va fiu unul credibil cred ca filmele vor deveni mai suportabile.
Atata timp cat se va mai aplica "terapia Stanilavsky",tot atat de mult se va muri de plictiseala in fata scenei/ecranului.
Ummm, you do know who K.S. Stanislavsky was, right? :lol:
Lee Strasberg, Marlon Brando, Sanford Meisner, Robert Duvall, Elia Kazan, Grace Kelly, Diane Keaton, Gregory Peck & The Actor's Studio ring any bells?
Salutari,
Andrei
ricutza
22 Apr 2003, 00:25
spre rusinea mea, mie numele nu-mi zice nimic...si recunosc chestia asta pentru ca nu resusesc sa inteleg nici macar de ce Amyd il foloseste ca si contra-argument....
Ambra Blu
22 Apr 2003, 11:09
The Actors' Studio a fost o scoala de actori - basically - de teatru in New York unde Lee Strasberg era mare si tare si care i-a stricat talentul lui Norma Jean Baker, a psihanalizat-o si i-a bagat in cap ca tre' sa-l citeasca pe Tolstoievski. :D
Stanislavsky nu era decit un rus, fondatorul Teatrului de Arta din Moscova, care a imigrat in USA si a inceput sa predea actoria pe niste principii foarte stricte si incomode. Se dzice ca la sdintele lui se folosea hipnoza, autosugestia, si alte prostii pentru ca jocul actoricesc sa fie cit mai veridic and shit.
Uite un link cu pula bleaga asta:
http://www.moderntimes.com/palace/method.htm
Saracul Stanislavsky n-a emigrat in State, a murit in Rusia in 1938. Metoda sa a emigrat insa prin intermediul turneului celebru efectuat in anii '20 cu compania sa acolo, prin intermediul lui Maria Ouspenskaya, Stella Adler si Richard Boleslavsky, care studiasera cu el, precum si prin intermediul cartilor sale traduse ulterior in engleza (pentru cine nu e interesat neaparat numai de teoriile sale ci si de contextul lor mai larg, e foarte interesanta autobiografia "My Life in Art" - tradusa si in romana intr-o editie mai veche).
Metoda sa de predare nu avea nimic de a face cu "hipnoza" si alte tampenii de genul acesta, era foarte common sensical (desi poate parea la prima vedere un pic out there cand vorbeste de modalitatile de explorare a sursei emotiilor, de fapt nu este) dupa ce lasai la o parte politica si ideologia (specifica generatiei respective de artisti rusi, though la fel de specific schimbata in momentul revolutiei, desigur). De altfel majoritatea conceptelor pe care le foloseste nici nu se poate spune ca le-a inventat, in schimb a reusit sa le sistematizeze si sa le prezinte intr-un mod coerent. Este in mod general considerat una dintre influentele majore in teatru si film in secolul XX, macar din punctul de vedere al lucrului cu actorii daca nu si din altele (ca de exemplu analiza de text dramaturgic).
O parte din discipolii sai, ca Lee Strasberg, erau absolut convinsi (cel putin in declaratiile publice) ca puteau sa invete pe oricine sa fie actor. Desigur, pana si el realiza ca aceasta era o exagerare asa ca era destul de abil in a separa metoda pe care o preda ca un guru maselor largi si cea pe care o folosea cand antrena actori profesionisti in propriul institut.
Salutari,
Andrei
P.S. The Actors Studio Drama School este inca o scoala de actori, regizori si scriitori de piese de teatru. Ba chiar multi zic ca e cea mai prestigioasa din lume. Discutabil, dar macar au absolventi de calibru cu care sa se laude. :lol:
Ambra Blu
22 Apr 2003, 20:34
Metoda sa de predare nu avea nimic de a face cu "hipnoza" si alte tampenii de genul acesta, era foarte common sensical (desi poate parea la prima vedere un pic out there cand vorbeste de modalitatile de explorare a sursei emotiilor, de fapt nu este) dupa ce lasai la o parte politica si ideologia (specifica generatiei respective de artisti rusi, though la fel de specific schimbata in momentul revolutiei, desigur)
Still:
"After World War II, in the context of the Actors Studio, the Stanislavski Method was shorn of its radical Political connotations (the Group Theater became a particular target of anticommunist investigators) and emphasized an individualized, psychological approach to acting- The “Method” required a performer to draw on his or her own self, on experiences, memories, and emotions that could inform a characterization and shape how a character might speak or move. Characters were thus shown to have an interior life; rather than being stereotyped figures representing a single concept (the villain, the heroine), they could become complex human beings with multiple and contradictory feelings and desires. it was the ability to convey the complexity-indeed the confusion of inner feelings that made the Actors Studio-trained Marlon Brando, Montgomery Clift, and James Dean such emblematic figures for the Postwar era."
Yep, din cate am inteles eu dupa ce am citit trilogia lui Stanislavsky despre metoda actoriceasca, ideea de baza este ca impreuna cu actorul sa contruiesti un context cat mai realist pentru personajul pe care trebuie sa-l interpreteze si sa incerci sa faci ca actiunile din "text" sa fie motivate de emotiile din context.
E pur si simplu un exercitiu de imaginatie/logica/extrapolare, pornind de la materialul piesei respective, pe care il fac impreuna regizorul si actorul, impartind intre actiuni/contra-actiuni si emotii, stabilind care sunt motivatiile si succesiunile cauzale intre ele (punand intrebari ca "Ce fac?", "De ce fac?", "Cum fac?"), elementele de mediu care insotesc un anumit moment (pana la nivelul "Ce temperatura e?") si chiar mergand pana la analiza stilului literar pentru indicii despre caracterul personajului. Mi se pare destul de evident ca e mult mai simplu ca acest exercitiu de extrapolare sa fie cu atat mai usor de facut cu cat actorul poate sa gaseasca elemente echivalente in propria experienta. Iar "auto-sugestia" e doar banala intrebare "Ce as face eu daca as fi in locul respectivului personaj in situatia asta?"
Poate tehnicile de relaxare si concentrare a atentiei sa se apropie cumva de "hipnoza", dar chiar nu e nimic special nici cu ele... ca de exemplu exercitiul de a-ti concentra atentia intr-un cerc similar cu cel facut de un proiector pe scena, care te lumineaza pe tine si eventual pe interlocutor, lasand in intuneric restul scenei si audienta (evident, factorul inhibitor pentru orice actor).
Partea care suna cel mai "dubios" este ce numea el actiuni "psihofizice", adica efectuarea in mod voit de actiuni cu scopul de a produce emotii credibile... ca de exemplu statul la masa si apoi spartul unei farfurii de perete - in loc sa incerci sa te infurii, faci pur si simplu o actiune furioasa care iti induce starea respectiva (un comentariu ironico-nostalgic la adresa aceasta in "American Beauty" de altfel).
Anyways, probabil ca am explicat execrabil. Cel mai simplu e sa-l cititi pe respectivul domn. I guess ca nu e o pierdere chiar asa mare de timp...
Salutari,
Andrei
Ambra Blu
23 Apr 2003, 07:47
Recunosc ca nu am avut chef sa citesc in intregime "An Actor Prepares", pentru ca, in general, nu pun mare pret pe teorie - si bine fac 8) -. Sint de acord cu tine cind spui ca teoriile lui & practica aveau de gind sa ii faca pe actori sa isi inteleaga mai bine personajul, textul. Cum citeam undeva: in timp ce urmai atelierele lui K. vedeai much less "of the Ministry of Silly Walks". Exercitiile de vizualizare si chair de transmutare a actorului in "pielea" diferitelor obiecte - remember the misunderstood "Be a Tree"? - (de la a-ti imagina ca stringi in mina o minge de tenis de cimp, ca atingi fata unui bebelus, culegi o floare, etc, pina la a te crede o floare, proces atit de asemanator cu cel descris de Jung in "Psychologie und Alchemie") sint iarasi un lucru pe care il recunosc. Insa, vezi tu, a numi asta "commonsensical" si a nega legatura tehnicii lui C.K. cu sondarile asupra subconstientului, inseamna ca ori n-ai inteles bine ce voia sa zica K., ori te faci ca n-ai inteles.
Iata si un lucru care aminteste de hipnoza si "alte prostii": 8) " ...exploring different techniques that can be used to reduce stress and promote relaxation. These include muscular and breathing techniques and self-hypnosis"
In ceea ce priveste caracterul nociv pe care l-au avut exercitiile de auto-hipnoza si psihanaliza, sondarile interminabile si alte cacaturi purtind marca Stanislavski si experimentate la Actors Lab, citeste biografia lui Marylin Monroe, aparuta la editura Rao.
O ultima concluzie: Stanislavski asta merita apreciat pentru ca a fost unul dintre promotorii uneia din cele trei directii de sustinere a improvizatiei in arta dramatica in secolul XX. Exercitiile de imaginatie de genul "Als Ob", ajutau mai bine la vizualizarea situatiei conjuncturale in care se va fi desfasurat scena si ajutau personajul sa isi dezvolte a multi-faceted personality. Remember, totusi, ca el folosea improvizatia doar ca exercitiu, de antrenament. All in all, this guy seems to have had a lotta dick. Yes, but he ain't had mine.
Da Vinci a definit invariabil limita oricarui artist:"Ogni pittore dipinge se"=Fiecare pictor se picteaza pe sine.Extinzand,fiecare actor se joaca pe sine.Restul este oboseala.
catallin
25 Apr 2003, 23:28
Da Vinci a definit invariabil limita oricarui artist:"Ogni pittore dipinge se"=Fiecare pictor se picteaza pe sine.Extinzand,fiecare actor se joaca pe sine.Restul este oboseala.
Se. Dar pensulele si vopseaua difera. Discutia mi s-a parut lamuritoare. Eu unul am aflat neste chestii...
crydead
02 May 2003, 10:04
Trecand la lucruri mai serioase...
Dragi iubitori de film romanesc... din grija CNC, in urmatoarele 18 luni, va ashteapta vreo 15 filme proaste: 2 X Pita, 2 X Daneliuc, 2 X Carmazan, Netzer, Tancul etc
Prietenii shtiu de ce. :evil:
catallin
03 May 2003, 23:25
Daca se organizeaza niscaiva comando-uri cu scopul de a-i scutura sau suprima pe rechinii astia cinematografici care suge sudoaree poporului pentru a avorta apoi cate o porcarie de film, ma ofer voluntar. Dau bine la ficati.
crydead
08 May 2003, 20:50
E bine la ficatzi ca nu lasa urme. Sigur, se poate folosi cu acelasi rezultat si un prosop ud.
Prietenii stiu de ce!
Ambra Blu
12 May 2003, 11:08
Puneti mina de cititi in "Academia Catavencu" despre avatarurile acordarii de fonduri CNC 2003.
blitz43
12 May 2003, 11:16
E bine la ficatzi ca nu lasa urme. Sigur, se poate folosi cu acelasi rezultat si un prosop ud.
Prietenii stiu de ce!
Sau un sac cu portocale :lol: (remeber THE GRIFTERS)
PAREREA MEAA!!!!
catallin
14 May 2003, 13:49
Misto!
Combate bine la Acatavencu. Sper sa nu se stinga curentul asta de opinie fara sa lase urme. Din pacate tinerii furiosi nu am auzit sa ceara ceva anume specific concret si pipaibil ca sa ii incurce pe rechini. Pacat.
Ambra Blu
14 May 2003, 13:54
Ai vazut cum plinge Cristi Puiu in "Deci"?
catallin
14 May 2003, 14:02
Mi s-a parut destul de onest articolul lui dar suferea de lipsa de combativitate. S-ar putea spune ca nu vroia omul sa para agresiv dar chiar el zice ca s-a ajuns in criza asta chiar datorita tolerantei excesive a cineastilor. Nu stiu daca era bine sa se fi apucat de injurat dar era bine daca propunea ceva ca solutie de iesire din criza pe care o semnaleaza.
Ambra Blu
14 May 2003, 14:05
Corect. Stii faza, pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti.
catallin
14 May 2003, 16:06
Sau un sac cu portocale
Sau poate fi bagat intr-o masina de spalat mare fara apa dar impreuna cu banii furati schimbati in monezi.
A se folosi programul PETE DIFICILE
Nu am mai intrat de multe luni dar ma bucura follow-upul la subiectul lansat. Pareri super-interesante dar mi se pare mie ca spre deosebire de subsemnatul voi sunteti in domeniu asa ca nu pot sa nu ma intreb:
De ce vorbiti atata in loc sa puneti umarul si sa faceti ceva....vorba multa saracia omului.
as raspunde si eu la intrebarea propusa, primul film romanesc va aparea cand oamenii "destepti,pregatiti,talentati,etc", (parerea voastra despre voi) ar finaliza ce isi propun, ar face ceva concret. Chiar daca vorba aia...cuvantul volant scripta manent nu mai stati in fata monitoarelor voastre de 14 inch cu o rezolutie de 800X600 ca va stricati ochii si tociti tastatura...get a life and do something....
VREAU SA VAD UN FILM ROMANEASC K-LUMEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
catallin
22 May 2003, 16:14
Si noi. Si e clar ca nu poate veni de la astia. Tot ce vrem e sa se schimbe treaba si sa vina altii.
crydead
22 May 2003, 21:04
Draga Sindbade,
In domeniul in care esti tu se promoveaza pe bune, exclusiv pe valoare? Nu exista spaga, trafic de influenta, spalare de bani si nici un fel de ilegalitati si se manifesta grija pentru banul statului? Sunt intampinati cu entuziasm tinerii si proiectele lor? Sunt judecate ideeile si nu oamenii?
Ca sa ajungi tu sa vezi un film romanesc ca lumea, conditia necesara (dar nu suficienta, vezi cazaturile de filme care se fac) este ca CNC-ul sa finanteze proiecte in functie de valoare. In caz contrar....viitorul suna ocupat. :(
Nu facem un film impreuna, crydead? Tu aduci valoarea, eu niscaiva mijloace de productie (asa modeste cum pot) si le aratam noi uratilor de la CNA... macar un scurt-metraj tot suntem in stare, nu, ca sa-i aratam lui Sinbad ca nu vorbim degeaba? 8)
Salutari,
Andrei
crydead
23 May 2003, 15:30
Suna tentant: facem un scurt metraj pe digital si il aratam la prieteni. Daca avem noroc, poate folosim imaginile la un clip al prietenilor tai de la Diesire (sau cum ii cheama) care o sa se difuzeze noaptea pe Atomic cand aia din CNA dorm ca sa nu vada imaginiile agresive cu baieti de cartier care ajuta o babuta sa treaca strada impotriva vointzei ei. 8)
-------------------------------------------------
Viitorul suna ocupat.
Nah, Dies Irae nu mai sunt, s-au risipit... dar cum, cu un scenariu de valoare scris de tine, nu ne facem macar cu niste plimbari prin strainatate pe la diverse festivaluri? Asa, sa le aratam stampilele de pe pasaport lamer-ilor din CNC. 8)
Salutari,
Andrei
crydead
23 May 2003, 15:42
N-o sa avem ce shtampile sa le aratam la respectivii lammeri ca cu filmu' ala cu babutza o sa ajungem numa' pa la festivale andargraund si, evident, o sa calatorim in consecinta. Adica trecem Dunarea pa papusha gonflabila din Occident. :)
------------------------------
Viitorul suna ocupat.
Haide, domne', un pic curaj, ca uite, pana si la Sankt Petersburg sunt premii de mii de para pentru cineasti asa de descurcareti ca noi. :wink:
Salutari,
Andrei
crydead
23 May 2003, 15:49
Se poate, da' nu e apa in directia aia. :(
Te bagi sa ne* duci in carca? :P
-----------------------------------------------------------
*eu si gonflabila sau, cum ii zici tu, uprazing, parca
Cica e un zvon cum ca la festivalurile de p'afara iti mai platesc aia si drumul si cazarea. Cool, eh? :o
Salutari,
Andrei
crydead
23 May 2003, 16:29
Amyd, m-ai convis. Hai s-o face, pardon de expresie. Cu ce incepem?
Anonymous
23 May 2003, 17:42
ba Amiba si Crai ma bag si io frate cu voi sa moara tac si pac!
Amyd, m-ai convis. Hai s-o face, pardon de expresie. Cu ce incepem?
Pai, cu ce incepe orice film romanesc: cu o spaga si o cearta. Ahem. Sorry.
Adica, vroiam sa spun: cu un scenariu genial. Macar un sinopsis de scenariu genial. Eu nu sunt "de specialitate", asa ca nu ma pot baga aici. Il faci tu? Da, please, chiar trebuie sa fie cu o baba?
Salutari,
Andrei
Anonymous
23 May 2003, 21:09
Am si io o idee cu o baba nebuna cum le una la mine in bloc. Si asta are un sot sontorog si dilimache rau la cap. Moshu sta toata ziua pa ceam ca a fost paznic la viatza lui si uita sa vada daca se intampla vreo smecherie ceva furat de mashini, violuri, d-astea si pac sa sune la militie sa anunte si sa zica cine era, ce facea, la ce ora ca sa poata hotii sa fie prinsi. Omu e dus rau de tot sta toata ziua la geam cu binoclu si se mai scoala si noaptea daca aude el ceva si baba se oftica ca ala nu se misca d-acolo si ia trebue sa faca toate prin casa, cumparaturi. Azi asa, maine asa, baba tot mai sucarita si stresata. Asca ca la un moment dat vorbeste cu unu din bloc de acolo si ii da o sticla de vin ca sa vina el noaptea si sa se faca ca fura o masina si mosu sa vada sa sune la politie si sa se linisteasca dracu odata. Deci baba vorbeste cu ala, ii da sticla la omu ala care o bea si se merge noaptea la masina. Mosu normal pa geam cu binoclu il vede pa asta si incepe sa strige la baba hotii, hotii, scoala-te femeie si anunta la sectie ca a venit hotii de masini. Baba suna si il da pa mos la telefon sa vorbeasca frumos cu politie, vine echipaju repede dar normal ca ala plecase de mult ca nu era prost sa-l prinda. Acuma mosu s-a enervat si mai rau ca cica n-a venit politia cat trebuia de repede si d-aia nu l-au prins si a hotarat sa nu mai stea la geam si sa isi faca un post de observatie in parcare ascuns ca sa ii prinda el imediat pe aia. Baba normal ca s-a crizat si mai rau dar degeaba ca nu are cu cine sa se inteleaga...
Asta e ideea mea. Nu e asa ca e misto? :)
crydead
23 May 2003, 21:33
Din ce ziar ziceai ca ti-a venit ideea asta cinematografica? :roll:
Anonymous
23 May 2003, 22:55
Esti prost ba boala sau ce ai? :evil:
Nu ti-am zis ba Craiule ca faza e de la mine din bloc si dupa aia am tranfigurato artistic?
crydead
23 May 2003, 22:59
Mai curand ai desfigurat-o, bai, Ulker! :lol:
===============
Viitorul suna ocupat.
Ceva idei valoroase, crydead?
The clock is ticking... 8)
Salutari,
Andrei
crydead
25 May 2003, 00:18
Eu ma gandeam la un pustan de 18 ani, rebel si in cautare, cu o prietenutza pe masura. Si astia doi fac diverse chestii inspirati de scene din filme celebre. Ce parere ai?
--------------------------------------------
Viitorul suna ocupat.
Ambra Blu
25 May 2003, 14:14
The clock is ticking... 8)
Nu mai poti sa faci copii, a? Nu-i nimic, poti sa-i inghiti.
Ambra Blu
25 May 2003, 14:16
Haide, domne',
Harasel, vezi ca se scrie "domn'e".
Anonymous
25 May 2003, 22:37
Eu ma gandeam la un pustan de 18 ani, rebel si in cautare, cu o prietenutza pe masura. Si astia doi fac diverse chestii inspirati de scene din filme celebre.
Adica cum bai? Incepe a la Pulp Fiction, continui ca in Vorbeste cu ea si ne termini cu Dansand cu noaptea? :lol:
Eu ma gandeam la un pustan de 18 ani, rebel si in cautare, cu o prietenutza pe masura. Si astia doi fac diverse chestii inspirati de scene din filme celebre. Ce parere ai?
Stiu si eu... tin minte un scurt-metraj finlandez selectat pe la Milano (parca) de acum vreo 3 ani care avea exact aceleasi premise, ca sa nu mai vorbesc de super celebra serie "Gay Propaganda" care iarasi seamana cu ce zici tu (mai putin tanarul + tanara, desigur)... al nostru cu ce o sa se deosebeasca de astea?
Salutari,
Andrei
crydead
25 May 2003, 22:49
Stiu si eu... tin minte un scurt-metraj finlandez selectat pe la Milano (parca) de acum vreo 3 ani care avea exact aceleasi premise, ca sa nu mai vorbesc de super celebra serie "Gay Propaganda" care iarasi seamana cu ce zici tu (mai putin tanarul + tanara, desigur)... al nostru cu ce o sa se deosebeasca de astea?
Pai ...il facem mediu metraj, nu-l trimitem la Milano, o sa avem buget muuult mai mic si o sa bagi tu foarfecele poetic in material mai ceva ca Jack Spintecatorul.
============================
Viitorul suna ocupat.
Mediu-metraj e ca un fel de "Tancul"? Ce mouse poetic sa mai bagi in asa ceva, mai bine il facem dintr-un singur plan-secventa pe steadycam, ii zicem "Romanian Ark" si sa vezi ce succes o sa avem...
Salutari,
Andrei
crydead
25 May 2003, 23:03
Mediu-metraj e ca un fel de "Tancul"? Ce mouse poetic sa mai bagi in asa ceva, mai bine il facem dintr-un singur plan-secventa pe steadycam, ii zicem "Romanian Ark" si sa vezi ce succes o sa avem...
Acum e randul meu sa zic ca s-a mai facut ce propui tu... pe bucatzi, e drept. Pai... dintr-un singur cadru face Puiu acum un mic gearmush, camera d-aia steady nu mai e la moda ca acum se folosesc mingi de tenis ca sa fie mai jucat cadrul, iar mediu metraj o sa-i iasa lui Carmazan ca a castigat concursul CNC cu un scenariu de 45 de pagini.
=====================
Viitorul suna ocupat.
S-a mai facut ce ziceam eu in intregime, chiar lung-metraj, chiar anul trecut. Crezi ca degeaba i-am spus "Romanian Ark"? Daca ai ocazia (sau nu l-ai vazut deja), keep an eye out for "Russkij kovcheg" al lui Sokurov, e interesant ca experiment stilistic.
Da' the point was sa facem ceva original. Cum s-ar zice, Primul Film Romanesc™.
Salutari,
Andrei
crydead
27 May 2003, 17:13
Hmm... ia sa vedem.... propune tu ceva, Amyd... nu-ti fie frica... :-?
================================
Viitorul suna ocupat.
Anonymous
28 May 2003, 19:40
Amiba asa e frate e cam naspa propunerea lu Crai. De a mea ce zici? Facem filmul?
crydead
31 May 2003, 22:58
Poate facem un film dentar.
------------------------------
Viitorul suna ocupat.
Ambra Blu
01 Jun 2003, 10:13
Poate facem un film dentar.
------------------------------
Viitorul suna ocupat.
O radiografie, ai? Sa vezi daca e rupt in gura Ulker Biskrem?
catallin
02 Jun 2003, 12:49
Se poate spune ca filmele de tibie si peroneu sunt intelectuale sau asta e valabil doar pentru cele de craniu si de dinti? :)
Ambra Blu
02 Jun 2003, 13:08
Am ris la asta.
catallin
03 Jun 2003, 15:54
Asta nu-i nimic, facem si EKG (electrocardiograme) dolby soround mixate de Omid.
LeonardPiron
03 Jun 2003, 22:14
luati si sange? ca vin cu sor-mea!
Hmm... ia sa vedem.... propune tu ceva, Amyd... nu-ti fie frica... :-?
Tot eu sa propun? Parca faceam filmul impreuna si tu erai scenaristul... nu?
Dar, hai, ca m-ai intrebat, eu imi imaginam un Forgotten Silver-cum-Zelig-cum-Bowling For Columbine despre lumea "filmului" romanesc si unde si cui trebuie sa dai spaga ca sa faci ceva. Un mockumentary cum s-ar zice. Tinarul care vine cu iluzii si pleaca cu suturi in fund. Sort of.
Dar nu vreau sa dezvolt eu scenariul la asta. N-am terminat... facultatea de profil.
Salutari,
Andrei
crydead
04 Jun 2003, 20:13
lumea "filmului" romanesc si unde si cui trebuie sa dai spaga ca sa faci ceva. Un mockumentary cum s-ar zice. Tinarul care vine cu iluzii si pleaca cu suturi in fund. Sort of.
Nu spaga functioneaza in aceasta mafie, ci relatiile si interesele. Si nici suturi in fund nu iti da nimeni, te poarta doar cu vorba.
Si apropo de "filmul nostru". Asa cum sti, filmul se face de 3 ori: cand se scrie scenariul, pe platou si a treia oara, la montaj. Multe filme au fost salvate in aceasta a treia etapa.
------------------------------------
Viitorul suna ocupat.
Visezi, mon cher. Fara un scenariu bine scris, doar Wong Kar-wai face filme bune. Ce sa mai vorbim de montaj...
Cum, nu vrei sa mai lucram la filmul nostru?
Salutari,
Andrei
Strigoiul78
08 Jun 2003, 23:53
Filme romanesti bune cu incasari afara o sa se faca cand o sa existe fonduri, regizori care sa faca filme comerciale nu "capodopere artistice" in viziunea nu-stiu carui mare critic de film si cand o sa mai termine cu pirateria asta ca stim cu totii : nu se vinde, nu sunt bani, nu sunt fonduri si am ajuns de unde am plecat. Un film ca sa fie bun ori trebuie sa dispuna de fonduri f.mari pt. nivelul nostru (vezi Pearl Harbor) ori cateva minti luminate. Filme bune nu se fac numai la Hollywood. Cine nu crede sa vada Lord of the rings (Noua Zeelanda). Discutii se pot face cu nemiluita, dar nu vad eu de ce vin americanii si fac filme la noi (Cold Mountain) si folosesc actorii nostri daca zicem ca nu avem actori. Din cate vb cu cineva care lucreaza la Paramont, cei mai cautatzi cascadori de pe acolo sunt romanii (ieftini si buni).
catallin
09 Jun 2003, 14:06
Actorii nostrii joaca indivizi cu tava in filmele facute de straini aici. Se fac si s-au mai facut coproductii cu actorii lor si cu caii nostri.
crydead
09 Jun 2003, 23:15
Exagerezi, amigo. A jucatara in filme straineza alde Bebe Cotimanis, Adrian Pintea si niste portiuni din Daniela Nane.
==========================
Viitorul suna ocupat.
LeonardPiron
10 Jun 2003, 12:35
asa au jucat si o gramada de tineri actori care au suflat cele mai bune roluri de cavaleri teutoni cu casca pe cap, membrii ai poterei care de-abia se vede colo pe deal ca si memorabilele roluri de compozitie ale dusmanului care se retrage in dezordine si deci e filmat din spate. Dar sa nu uitam targul de roabe, adica slave nu carucioare unde prizonierele goale se framanta ca viermii cu toti nurii la vedere.
blitz43
10 Jun 2003, 14:09
Exagerezi, amigo. A jucatara in filme straineza alde Bebe Cotimanis, Adrian Pintea si niste portiuni din Daniela Nane.
==========================
Viitorul suna ocupat.
PE MASA DE TREABA....
CAND S-O ARATE PE DANIELA NANE CUM SI-O TRAGE, I-AU BAGAT O DUBLURA! :o
RUSHINICA!!!!!!!! :wink:
catallin
10 Jun 2003, 14:52
las ca a aratat-o maestrul Pizza in io-s adam alergand goala prin padure cu doua tate carte aveau factor de atractie gravitationala g=4 adica atarnau ingrozitor.
las ca a aratat-o maestrul Pizza in io-s adam alergand goala prin padure cu doua tate carte aveau factor de atractie gravitationala g=4 adica atarnau ingrozitor.
Ba nu. Daca acceleratia gravitationala normala este g=10, la g=4 cred ca ar pluti ca baloanele umflate cu heliu. :D
crydead
10 Jun 2003, 21:27
Greu, Catalline, tata, cu punctul G asta, nu? :oops:
LeonardPiron
10 Jun 2003, 23:01
greu pana il nimeresti ca dupa aia sa te tii craiule...
De ce sa fie 100 cand poa sa fie 101. Nu?
necromancer
19 Jun 2003, 19:46
Sa vezi cum e 101 partea a doua!
Anonymous
19 Jun 2003, 20:40
hai ca sunteti irefutabili ba sa moara bibi!!!!! :lol: :cry:
LeonardPiron
19 Jun 2003, 21:45
ba va exprimati toti de parca sunteti o tovarasa dea mea la carei zice luli sau chiar tu esti luli?
Lol, incepeti sa-mi fiti dragi, tare lonardPiroane, tare partea a doua.
catallin
21 Jun 2003, 15:33
Mmmm, oameni cunoscuti pe-aici! Da poate sa fie teapa ca si mie mi-au spus TV.
Just testing CM just testing
necromancer
23 Jun 2003, 11:44
Ce sa faca si oamenii din ATF, mai stau si ei p-aici ascunsi in dosul unui nick si isi dau cu parerea despre nimic, ca oricum filme nu shtiu sa faca si nici nu o sa aiba ocazia sa invetze. :wink:
psihologu
25 Jan 2011, 11:24
Ca AVATARUL.....dar nu marca James Cameron ci Sergiu Nicolaescu...
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.