PDA

View Full Version : Cea mai mare baza cinematografica din Romania (sper)


NoOne
12 Aug 2002, 15:33
Oameni buni, incerc sa creez cea mai mare baza de date legata de cinematografie (actori, premii, filme). Din pacate nu prea am material hard (reviste, dictionare, chestii de-astea). Daca puteti sa ma ajutati cumva (oricum) v-as fi mai mult decat recunoscator. Nu prea am bani de oferit dar in schimb va pot tenta cu afise, fotografii cu actori (apropo : am o fotografie semnata de Michael Douglas, daca intereseaza pe careva ... si altele), CD-uri cu filme, CD-uri cu muzica...

Dati-mi un mesaj la gabizancu@yahoo.co.uk daca ... stiti voi ce.

Sigur am uitat ceva, dar ma opresc aici.

Poison
14 Aug 2002, 12:54
Vrei sa faci o baza de date a cinematografiei romanesti, sau mondiale? Si vrei s-o faci pe calculator sau pe orice mediu?

NoOne
19 Aug 2002, 14:02
Va fi un mic program in Delphi sau in orice alt mediu de programare ce nu necesita platirea unei licente de utilizare. Executabilul va putea fi rulat pe orice tip de calculator oricat e puternic sau oricat de slab ... viteza calculatorului va conta doar la cautarea unei anumite informatii in baza de date.
Pana in prezent cele mai multe informatii pe care le am sunt despre filmele americane (cam 75%)apoi vin cele romanesti (10%) si in final cele din alte tari (Anglia, Cehia, Germania, Spania, India, Japonia, Australia...).
E bine? sau asteptai un alt raspuns?

Poison
20 Aug 2002, 14:19
Adica faci un fel de IMDB? :grin:

NoOne
21 Aug 2002, 17:50
Ceva in genul ala (din pacate nu stiu care gen pen' ca nu am utilizat-o nici macar o data dar am auzit o gramada de lucruri despre ea) doar ca nu va fi nevoie de Internet pentru a afla ceva despre un anumit film sau un anumit actor si in plus va fi in romana. Presupun ca vor trece ceva ani pana baza mea de date va fi de marimea IMDB-ului, dar intentionez sa trimit celor care o vor utiliza update-uri la fiecare 6 luni. in felul acesta va fi un fel de baza dinamica...

Amyd
25 Aug 2002, 21:43
Pai in cativa ani, va deveni pana si in Romania Internet-ul omniprezent. Si atunci IMDB va fi complet acesibil.

Totusi, daca ai deja o colectie de date cred ca nu ar strica sa ii contactezi pe cei de la cinemagia.ro, pentru ca intamplator stiu ca sunt interesati sa isi completeze sectiunea de informatii despre filme si actori din Romania. Poate puteti colabora.

Salutari,
Andrei

ricutza
25 Aug 2002, 23:24
ok...acum sunt indiscreta...dar nu ma pot abtine...amyd, 'intamplator' de unde stii ca cei de la cinemagia.ro vor sa-si completeze datele? stii de cete intreb? intamplator am ajuns la site-ul tau...si mi s-a parut ca seamana foarte bine cu cinemagia...si te-am intrebat si acolo "de ce?" dar ca sa fiu sigura ca voi primi totusi un raspuns, am decis sa te intreb si aici!

Ambra Blu
26 Aug 2002, 18:28
Mi se pare supermisto ideea de a face o baza de date bazata pe filmul autohton. However, sper sa nu te inglodezi in filmele alea anterevolutionare si sa te legi mai mult de ce e nou. Am inteles ca datele si promotionul filmelor romanesti nu sint chiar asa de accesibile totusi, ar fi mai bine sa apelezi direct la casele de productie/distributie/studiouri, decit sa iei marfa la mina a 14/a de la copii.

Amyd
26 Aug 2002, 21:26
Ricutza, site-ul meu nu are nimic de-a face cu cinemagia.ro. Oricum a ramas abandonat de aproape 3 ani, pentru ca nu am mai avut timp sa ma ocup de el. Asemanarile cu Cinemagia sunt cel mult intamplatoare.

Stiu ca ii intereseaza doar pentru ca cineva din echipa mi-a spus lucrul acesta, nu e nimic secret aici. :smile:

Salutari,
Andrei

Poison
27 Aug 2002, 09:53
Nu poti sa faci o baza de date serioasa ignorind 30 de ani de cinematografie, draga Blue. Indiferent de opiniile sau preferintele tale, trebuie sa incluzi si ce s-a intimplat inainte de '89. Si-apoi, daca ai include doar ce s-a facut dupa revolutie, cit ai avea? Doua pagini? Trei? :cool:

Ambra Blu
27 Aug 2002, 10:30
Draga d/ra Poison,
simt in tonul dumitale ireventios o totala lipsa de respect fata de sfatul meu parintesc pt NoOne. Nu am zis sa ignore, am zis sa nu get stuck in it, in filmografia ante '89. Am pt asta gala filmului romanesc si almanahul cutezatorii. Pe mine ma intereseaza un fel de who's who dar cu oameni de acum, cu mungiu, cu puiu, cu **** mea. Vreau sa vad cit se da pe un film, cite sint in productie/ post productie, vreau sa aud de clipuri si scurt metraje noi. Inteles?

Acum ii inteleg pe cei care ti/ai petrecut o buna parte din viata (citi, 30? 40?) inainte de 89, dar eu am doar 21 de ani...

ricutza
27 Aug 2002, 23:25
amyd, te-am intrebat pentru ca m-am gandit ca poate te-ai ocupat si de design-ul de la cinemagia.

Poison
28 Aug 2002, 14:35
Cu atit mai mult ar trebui sa ai curiozitatea de a afla ce s-a petrecut inainte de sosirea ta pe lume in domeniul care zici ca te pasioneaza... Si ce inseamna sa get stuck in cinematografia romaneasca veche? Baza de data include totul. Si de atunci si de acum. Cind se termina materialul, se termina si gata! Daca nu ma insel, tu anvizajezi :grin: P.S. Chestia cu 30-40 am sa ti-o trec cu vederea de data asta, dar sa nu se mai repete! That's no way to talk to a lady!

Ambra Blu
30 Aug 2002, 09:12
da, eu il vad ca un site, pe care l/ai putea accesa on a regular basis si in care ai putea citi news, stuff; de exemplu, daca eu vreau acum sa aflu niste detalii pur tehnice: de unde gasesc lentile de 70 mm, de unde gasesc niste Arriflexuri, niste Lowel Kit/uri de luminat sau file Kodak, cinemagia nu imi poate raspunde; acolo, pe acel site( oh, frate, eu il vad deja), printre stiri despre nea marin as posta si eu aceasta intrebare;
ce faza cu 30-40?

Poison
30 Aug 2002, 10:32
Omul a zis ca e vorba despre un program pe care sa ti-l incarci pe calculator. Ca Webster-ul. Da' tu vad ca nici nu citesti cu atentie nici nu esti atent la ce scrii...

NoOne
02 Sep 2002, 13:07
Oameni buni, oameni buni...!!! Nu va mai certati atata ca ma simt vinovat de a fi deschis acest subiect de discutie. N-as vrea sa creada lumea ca am lansat subiectul si apoi l-am lasat balta asa ca o sa-mi dau si eu cu parerea.
Unu: IMDB-ul (pentru cei care au tot scris despre el) este tare, am avut vreo cateva zile un complex de inferioritate cand incercam sa fac o paralela intre acel site si viitorul meu produs - din fericire mi-a trecut. Mi-am zis: "Cine o sa vrea programelul o sa-l aiba, cine nu - o sa se "multumeasca" (dur cuvant, nu?) cu internetul...".
Doi: O sa scriu si despre filmografia straina (chiar si despre cea din Hawaii sau Sudan) si despre filmografia autohtona atat timp cat o sa pot face rost de informatii. Cu alte cuvinte: am informatii despre filmele dinainte de '89 - scriu despre filmele dinainte de '89; am informatii despre filmele de dupa '89 - scriu despre filmele de dupa '89. Mai greu e cu cautatul informatiei si nu cu selectatul.
Trei: nu credeam ca intereseaza pe careva filmele de scurt metraj, clipurile si alte chestii de-astea. O sa fiu atent de-acum sa nu le omit.
Patru: Daca vreti putem incerca sa facem noi (iubitorii de cinema) o pagina de WEB in care sa ne punem toate ideile. Informatii despre cum se scrie un scenariu, cum se face regie, de unde putem cumpara scule cinematografice, etc... - lista ramane deschisa. Si ce e grozav, pagina va avea tot ce-i mai bun pentru ca va fi facuta de noi. Acum tot ce mai e nevoie e o persoana care sa inceapa proiectul iar noi sa-l putem contacta pentru a-i trimite informatii, pareri... APROPOS : VOI CE PARERE AVETI DE ASTA? SAU E UN ALT PROIECT SF-IST?
Cinci: multumiri inca o data celor care imi dau o mana de ajutor.
Sase: VA URMA!!!

crydead
19 Sep 2002, 08:49
E foarte bine ca se gaseste cineva care sa puna intr+o ordine oarecare date din domeniul cinematografiei romanesti sau de aiurea. Daca imperialistii americani au IMDB, sa avem si noi baza noastra da date.
Da' cu filmele romanesti de dupa '90 ce-o sa facem ca-s putine si proaste?
E bine ca se fac baze de date, dar si mai bine ar fi sa se faca filme. Si nu la mishto ca pana acum!

Ambra Blu
20 Sep 2002, 10:47
Deci. Te.ai apucat de lucru la baza?

Amyd
23 Sep 2002, 20:08
NoOne, nu lua neaparat parerile noastre ca niste incercari de a te descuraja. Opinia mea (strict personala ca sa fiu complet pleonastic) e ca efortul ar fi mai bine directionat ori spre introducerea de date in IMDB, pentru ca Romania sa fie reprezentata corect, ori spre crearea unei baze de date online aici pe cinemagia.ro, care e un site destul de vizitat ca sa atraga interes pentru asa ceva.

Dar daca tu vrei sa faci proiectul tau, more powah to you, so to speak.

Pagina de web dedicata sa spunem comunitatii profesionale din Romania pe partea de audio-video va exista in (sper) maxim 3 luni si va fi oarecum apropiata de cinemagia.ro (sper). Cand se va apropia momentul lansarii, voi pune pe aici pe undeva un anunt. Dar va fi un site facut exclusiv pentru profesionisti (atat productie cat si post-productie), deci poate ca nu este tocmai ce iti doresti tu (mai degraba in directia a ce dorea Ambra Blu, ale carui intrebari sper ca le-am dat un raspuns cat de cat satisfacator in alta parte a forumului).

Salutari,
Andrei

NoOne
23 Sep 2002, 20:11
Chiar vrei sa raspund sau era o intrebare retorica?

Amyd
23 Sep 2002, 21:18
Ambra Blu or moi?

Salutari,
Andrei

NoOne
23 Sep 2002, 22:00
Cum de nu dormi la ora asta? (tin sa precizez ca e 23:01 - pentru cei ce nu stiu). Imi cer scuze ca am omis raspunsul tau m-am corectat deja (e citit).
Intrebarea era pentru Ambra Blu.

Mult succes cu pagina WEB. Da-mi de stire cand e gata. Imi pare rau ca ma opresc aici, dar ma grabesc, ca de obicei n-o sa apuc sa le raspund la toti...

Noapte frumoasa!!!!

Amyd
23 Sep 2002, 22:05
Ora e afisata deasupra mesajului, langa data. Asta pentru cine e pasionat de astfel de detalii. :smile:

Din pacate seara e singurul moment cand mai pot sa mai scriu si eu cate ceva. In rest work, work, work...

Salutari,
Andrei

Semaca
25 Sep 2002, 15:27
Draga NoOne, pana acu' cateva luni am avut o colectie completa "ProCinema". Considerand ca IMDB-ul sau Rottenu' sunt mai bune, am dat colectia pe mana fetitei mele de 1,5 ani.

Totusi, cea mai mare parte din ea a supravietuit, asa ca daca te intereseaza, spune-mi

La schimb m-ar interesa o colectie de orice reviste frumos colorate si care nu-mi spun nimic (vezi "Unica", "Avantaje" si altele), dar care le pot inlocui cu succes pe cele de mai sus in viziunea fetitei mele.

NoOne
30 Sep 2002, 20:39
Mersi, Amyd. Si BAFTA!!!! Apropo, vreau sa te intreb si eu o chestie. La profilul tau era un link catre o pagina LOTR. Tu ai facut-o sau doar postezi mesaje pe-acolo? In oricare din cele doua cazuri un singur cuvant: IMPRESIONANT.

Multumesc mult si "lu' dom' Semaca" - ca sa zic asa. V-am trimis un mesaj privat, sper sa ajunga la dumneavoastra. Daca nu, dati-mi un mail scurt la gabizancu@personal.ro. Multumesc, din nou...

ricutza
01 Oct 2002, 20:57
ntz, ntz, ntz...este impresionat cat de multa grija aveti unul de altul...pe mine de ce nu ma intreaba nimeni cand dorm?...
mda, mda stiu...sunt neimportanta....amyd nu se mai oboseste sa-mi raspunda la intrebari...face un site numai pentru specialisti si nu pentru nestiutori ca mine...ce pot sa mai zic?!

NoOne
02 Oct 2002, 10:38
On 2002-10-01 21:57, ricutza wrote:
ntz, ntz, ntz...este impresionat cat de multa grija aveti unul de altul...pe mine de ce nu ma intreaba nimeni cand dorm?...
mda, mda stiu...sunt neimportanta....amyd nu se mai oboseste sa-mi raspunda la intrebari...face un site numai pentru specialisti si nu pentru nestiutori ca mine...ce pot sa mai zic?!



Valeeeeu, da' cine te ignora mai? Eu zic sa vezi ce mail kilometric ti-am trimis. E drept ca nu te-am intrebam la ce ore dormi... da' daca vrei te intreb.

ricutza
02 Oct 2002, 13:56
:lol:

dandfocus
06 Oct 2002, 03:38
http://www.cinematography.net/

asta e o sursa aproape inepuizabila de informatie despre "tot ce misca in lumea asta" legat de cinmatografie. Film stock, aparate, filtre,
obiective, lumini, accesorii, procedura de filmare, etica si eticheta pe set, etc.

si din ea, o gramada de trimiteri la
alte sit-uri din domeniu: Kodak,
Arriflex, Preston, Panavision, etc.
cu aparate si accesorii folosite in film.

Cred ca singurele limitari la informatie (din punt de vedere al celor din Romania)
sint
generate de liniile "slow" de internet si
(poate) necunoasterea englezei (suficient)

Noroc, sanatate si sa aveti o lectura placuta.

Dan

NoOne
06 Oct 2002, 12:26
On 2002-10-06 04:38, dandfocus wrote:
http://www.cinematography.net/



Mersi de link. Bafta !

dandfocus
07 Oct 2002, 05:13
Cu placere.
Ma bucur sa pot sa fiu de ajutor.
Sint surprins sa gasesc atita lume interesata de filmmaking (nu ca consumatori)
Vezi ce crezi despre asta
http://www.perfect-focus.com
sint foarte curios de o opinie.
Este un aparat care indica vizual asistentului de imagine daca aparatul de filmat este "in clar" pe subiect sau nu.
Nu stiu cine este profesional si cine este consumator de film de pe lista dar....
Eventual scrie-mi la dandfocus@shaw.ca
Sanatate si noroc,
Dan

Amyd
07 Oct 2002, 23:02
Da, site-ul lui Geoff este o resursa excelenta, care a reusit sa ramana la un nivel de calitate ridicat, in ciuda faptului ca a devenit foarte popular. Din pacate, resursele de acolo, fiind nascute din forumul de discutii la care participa in proportie de 90% specialisti, necesita un anumit nivel de cunostinte tehnice. Dar merita retinut. Un alt site care nici nu mai are nevoie de prezentari este http://www.theasc.com/ , site-ul oficial al American Society of Cinematographers, unde se gasesc de altfel si rezumate/articole din magazinul pe care il publica. Highly recommended pentru cine e interesat.

NoOne, da, site-ul e facut de mine (daca te referi la cel legat de efecte speciale). Ma rog, facute de mine e mult spus, in primul rand pentru ca e bazat pe DCPPortal, o clona de PHPNuke si in al doilea rand, pentru ca varianta curenta practic nu are continut. Daca te intereseaza si te descurci intr-un site cu broken links gramada, varianta veche se gaseste aici (http://fan.theonering.net/sfx/backup/), cu ceva mai multa "seva".

Dan, in privinta dispozitivului tau, fara sa-l vad in functiune e greu de spus. Dar daca te intereseaza ceva comentarii "de la distanta", pe baza descrierii si a pozelor, am si eu cateva intrebari/obiectii/nedumeriri:

- De ce ar fi mai usor sa judeci focus-ul intr-un monitor video de rezolutie joasa pe care se suprapun doua imagini provenite de la doua camere la fel de slabe (presupun, din cauza marimii)? Pentru o imagine generala e intradevar util, dar pentru reglaje de finete, chiar se poate folosi?

- Tot ansablul pare sa fie a) mare b) incomod pentru focus puller, cand trebuie sa manevreze obiectivul c) potential zgomotos (din cauza servo-motoraselor) d) greu. Nu e deja problematic, tinand cont ca un obiectiv, cu matte-box, filtre, eventual remote focus este oricum supra-incarcat si fara acest dispozitiv?

- Tinand cont ca acum noile Arri-uri (cele din seria Arricam Studio si Arricam Lite) au integrate dispozitive de masurare ultrasonice, care asigura relativ usor masurarea distantelor, chiar si in set-up-uri pe crane-uri, etc., nu e dificil sa mai vinzi si produsul tau?

- Cam ce succes a avut pana acum, tinand cont ca a fost prezentat inca din 1999, daca nu ma insel?

Salutari,
Andrei

<font size=-1>[ Acest Mesaj a fost editat de: Amyd pe 2002-10-08 00:16 ]</font>

NoOne
07 Oct 2002, 23:13
On 2002-10-08 00:02, Amyd wrote:
NoOne, da, site-ul e facut de mine (daca te referi la cel legat de efecte speciale).

De doua ori MERSI si o data WOW !!!!
Sper ca ati inteles ambii mesajul - asa scurt cum e...

dandfocus
09 Oct 2002, 02:02
Salut Andrei,
Intr-adevar zona obiectivului este suprapopulata cu motoare de focus, zoom si citeodata si iris ca sa nu mai vorbim de MB filtre, Fr. flag. Dar:

Atunci cind trebuie, trebuie:

* Sistemele care folosesc sonar isi cam pierd efectivitatea peste 6-8m.

* Nu sint effective in medii "zgomotoase"
car race, etc si la fel de inutile cind se
filmeaza in reflexii (de geam sau oglinda) apoi focus in magazin!

* nu se pot folosi pe anumite suprafete care sint mai "incapatinate" la reflexii sonore

* nu se pot directiona precis in caz de extrem close up (ochi semiprofil) si la fel in caz de mai multe persoane in cadru (doua)cind focus trebuie sa mearga de pe unul pe alta (in functie de dialog)

* fintina arteziana, foc, alergare filmata
prin padure, si alte situatii fac sonar
si laser based systems cam inutile.
* sistemul folosit de Arriflex iti arata distanta la care e focused obiectivul, dar:
NU SI DISTANTA INTRE OBIECTIV SI SUBIECT/E
(deci e un sistem pasiv)
Prin comparatie, sistemul de video paralaxa ofera avantajul de a "arata" focusul ORIUNDE in the frame (nu numai in centru-laser, sau cine-stie-unde-sonar)
Precizia este in functie de distanta si de focala obiectivului folosit.
Ca idee generala iti poate arata 2-3 cm out of focus la 5-6-7m !
(Mult mai precis decit viewfinder al aparatului de filmat, oricum)

Asa cum am mai spus, am obiective interschimbabile (magnetic mount) care sa arate pe monitor aceeasi imagine ca cea filmata.(5 perechi de la wide la TL)
Sistemul este absolut silent (22db)
iar greutatea este de aprox 450gr. Stiu ca arata "infiorator" de mare, dar sint doar tuburi de aluminiu care sa mentina camerele in pozitia care trebuie.
A fost folosit in citeva teste locale (Vancouver) si pe o productie in Finlanda (early prototypes)
Am terminat in sfirsit 10 units si sint in stadiul de a le promova (demonstra aplicabilitatea, uz, etc)
Am facut un test (demo) in care am folosit systemul sa tin in focus un cub atirnat de tavan cu ata care se misca de-la si inapoi spre obiectiv (hutza) la diafragma deschisa complet.
Am fost uimit de rezultate si mai ales de faptul ca mi-a trebuit si mie (ca inventor si camera assistant) o vreme.. sa-mi obisnuiesc mina sa "asculte" de ochi ! ! !
Urmatorul test a fost cu doua pendule miscindu-se in tandem. Am reusit sa trec de la unul la altul si sa mentin pe oricare pina nu s-au mai miscat.

De aici nevoia de "scoala" (mai precis practica) si reticenta unora dintre colegi de a "incerca".
Aici, filmul e o industrie. Oamenii care lucreaza depind de productii sa-si plateasca casele, masini, etc. si nu-si permit dupa ani de zile de meserie sa arate "stupid" pentru ca nu pot sa foloseasca un aparat!
Mai ales ca pina acum, nu este evident cind e clar si cind nu, dar pe monitor se vede orice "imperfectiune" si este "embarasing"
sa vada si altii "ce bun esti in meseria ta"
Nimeni nu e perfect si exista foarte multi colegi mai versati si cu experienta mai multa, dar cind pui monitorul.... e ca si cum ai ridica o fusta (se vede TOT !)

Camerele video au o rezolutie de peste 350 linii, iar monitorul este acordingly.
Rezolutia ar putea sa fie un - , dar cind sint la distanta de 40-50cm, orice mm inainte sau inapoi se vede. (close range)
For fun:
Pune doua geamuri unul in spatele altuia pe un fundal intunecat (dar nu paralele) ca sa-ti dai seama cumva de precizie.
Oricum, ce faci (sau ai facut) de meserie (sau de drag)?
Numai bine,
Dan

Amyd
10 Oct 2002, 23:00
Dan, am inteles ce spui. Probabil ca ai mai auzit obiectiile astea si inainte, asa ca vad ca ai raspunsurile bine studiate. Foarte bine, daca vrei sa-l impui pe piata, trebuie sa le inchizi gura criticilor. :smile:

Ultima solutie de la Arri foloseste o unitate mobila ca emitator si receptorul e inclus in camera, deci nu are importanta suprafata pe care trebuie facut focus-ul, ci doar ca receptorul sa fie adus la locul potrivit si sa se efectueze masuratoarea (ca un fel de measuring tape fara "banda"). Insa ai dreptate, e un sistem pasiv. Insa e super-cool, pentru ca transmite direct datele la lentila, care se ajusteaza in concordanta, complet automat.

Spui ca ai un set diferit de la Wide la Tele. Chiar pot acoperi camerele tale video orice combinatie de la 10 mm la 135 mm cat are un set obisnuit de Prime Lenses? Care e distanta minima la care functioneaza? Si legat de asta, in ce conditii de iluminare (stiu ca pe platou e de obicei lumina, dar mai sunt situatii in care exista zone de obscur, unde presupun ca acele camere video isi pierd utilitatea)?

Ah, btw. presupun ca sistemul indica numai locul unde este punctul de focus nu si depth of field-ul curent, right?

In loc de traductor, nu puteai sa preiei datele despre focus electronic de la lentila? Sau asta ar fi redus compatibilitatea sistemului cu lentilele care nu au i/o electronic?

Sa ne ti oricum la curent cu ce se mai intampla cu sistemul tau si daca treci prin Romania, sa aduci un exemplar pentru teste. Ai un pret estimativ, sau l-ai conceput doar pentru rental?

De meserie sunt editor de imagine si sunet, dar imi place sa ma tin la curent in masura posibilitatilor si cu ce se intampla in domeniile conexe, ca de exemplu cel de imagine. :smile:

Salutari,
Andrei

dandfocus
11 Oct 2002, 09:14
Salut Andrei,
Baiatul meu cel mare e Andrei (are apropape
18 ani)
Nu am respunsurile bine studiate.
Din 1997 de cind m-a lovit ideea asta si pina acum nu am facut nimic alceva decit research si development( plus munca la proprietatea intelectuala)
Am avut doi avocati pentru patente si dupa ce mi-au tocat $16.000 raspunsul de la USPTO
(US patent and trademark office) a venit negativ.
Au urmat trei saptamini de cite zece ore de legea patentelor de pe internet ca sa-mi protejez ideea care "nu e patentabila pentru ca e un "obvious combination of parallaxe system (Laica 1920) si un stereo rangefinger, or a stereo video camera pentru 3d TV)"

A trebuit sa "inghit" lege dupa lege si sa vad trimiteri la patente ca sa pot sa ofer un raspuns pertinent si aplicatia sa fie admisa. Am aflat "formula" Dupa legea lor:
Daca spui ca "an obvious combination", arata-mi unde in patentele citate se mentioneaza ca combinind A si B si C ajungi sa obtii prezentul aparat. Si nefiind nicaieri mentionat asa ceva, inventia e meritorie si patent trebuie granted.

http://patents1.ic.gc.ca/details?patent_number=2302463&language=EN_CA

e mai simplu de vazut asta e la Canada. La Americani e mai complicat (trebuie password) iar la cel European e si mai rau. Au schimbat site-ul si nici eu nu-l mai gasesc. Dar e acolo, undeva (GB, Fr, D)
Acea ultima soluite de la Arri a fost folosita pe Terminatorul 2.
Este un sistem care foloseste paralaxa dar sint doua "units" .
Un viewfinder (de incadrare numai) si aparatul de filmat.
Corelatia dintre cele doua "heads" care contin encodere e tradusa in focus movements.
Se calibreaza pe fiecare obiectiv (e folosit exclusiv pt TL) si e Automat.
Daca ai doua subiecte coliniare pe colimator si amplasate L/R in cadru e f. dificil, dar altfel e OK.
M-am lovit de acest patent (examinatorul la citat ca "prior art" si a trebuit sa aduc argumente cum e mai bun si cu ce e diferit al mau fata de asta. Si stiind diferenta am putut sa conving. Back to business:
Distanta minima este 0 (camerele se "uita una la alta" (90deg)
Oniectivele acopera setul de "primes"
Lumina necesara filmului e in genral mai mare (in Lux)decit minimum pentru video, asa ca "cui pe cui se scoate"
Intr-adevar, se poate lua "data" de la obiective sau motoare care misca focususl dar nu am facut inca acel cablu (in rest sint tot digitale si deci compatibile) Este practic un "encoder" car numara pulsuri multe si repede (ca sa aibe rezolutie de miscare fina)
Daca dau pe acolo am sa aduc unul negresit. Pretul este inca in "suspans" pentru ca nu si-a dovedit utilitatea. Dupa ce voi demonstra practic ce se poate face cu el si invita "lumea" sa obtina aceeasi imagine fara el, atunci vom sti valoarea si vom stabili pretul.
Am facut si eu un pic de montaj. Am avut un concert de Craciun, (corul bisericii dirijat de Catalin Ursu) si am filmat cu 5 camere. Frumos, dar "m-am impuscat in picior" cind a fost sa le sincronizez si sa le tai de la una la alta, dar a fost frumos si mi-a facut placere. Am editat vreo trei patru cintece (din -spe) si a trebuit sa ma intorc la "treaba" O sa reiau intr-o zi.... Alt concert (de Florii) l-am terminat intr-o saptamina (numai doua camere) cu tranzitii, inceput si credite de sfirsit.

Am folosit Premiere 6.1. Nu am avut inca timp sa ma uit la Final Cut. Si ce mult as vrea......... dar nu e timp.
Daca ai un e-mail unde sa primesti un clip de vreo 5 secunde, o sa vezi un test cu focusul.
Pentru cine faci editing? In ce program?
Cred ca cunosti lumea care filmeaza nu?
Cum mai e pe acolo? Se mai filmeaza FILM?
Video stiu ca e TV, dar FILM?
Care e starea la Buftea? Nu au site. Exista
macara si remote head? E cinva care stie mai multe?

Numai bine,
Dan
PS. E-mail me dandfocus@shaw.ca

Amyd
11 Oct 2002, 11:01
OK, am inteles si restul acum. Ti-am dat un mail pentru restul intrebarilor, ca sa nu deviem complet discutia in off-topic aici. :smile:

Salutari,
Andrei

NoOne
12 Oct 2002, 11:19
On 2002-10-11 12:01, Amyd wrote:
OK, am inteles si restul acum. Ti-am dat un mail pentru restul intrebarilor, ca sa nu deviem complet discutia in off-topic aici. :smile:

Salutari,
Andrei


Daca voi credeti ca ma deranjeaza faptul ca doi PROFESIONISTI discuta la subiectul meu va inselati. E o placere sa iei lectii gratuite intr-o parte mai putin placuta a cinema-ului si ma refer la domeniul tehnic.
Chiar daca de-acum inainte (sau cel putin asa am inteles eu) voi veti discuta in particular v-as fi recunoscator sa mai treceti si pe aici.

Multa bafta !!!

ricutza
15 Oct 2002, 13:12
si eu sunt de acord ca ar trebui sa continuati discutia aici...acum nu am timp sa va scriu lista mea cu intrebari referitoare la chestiile de care vorbiti voi si eu n-am habar, insa ea va veni....imi dau seama ca stiu extrem de putine lucruri despre aceasta parte tehnica, insa vreau sa stiu mai multe asa ca voi profita de faptul ca am de la cine sa invat...

dandfocus
12 Nov 2002, 23:32
test, ignora

printesa
21 Feb 2003, 03:02
Hei, cred ca ideea de a crea o baza de date cu filmele romanesti si nu numai e great. Ca sa mergem si mai departe, de ce sa nu incepem cu filmele din perioada antebelica, ca sa vedem cit de departe am ajuns (sau nu). Poison, sunt total de acord cu tine!

Apropo, stie cineva daca se pot cumpara filme romanesti din perioada "infamosului" pe video sau CD?

snatchro
21 Feb 2003, 15:01
Filme de dinainte de '89, daca la asta te-ai referit, am vazut ca au fost scoase pe video. Le gasesti la Libraria Noi, in hol.

focus
20 Sep 2003, 07:01
Salut la toata lumea,
Nu stiu daca va mai amintiti de o discutie despre un aparat de focus (acum un an)
Am aflat de curind ca aceasta inventie a mea a cistigat Gemini Technical Achievement Award. (echivalentul de OSCAR pentru Canada)
Nu stiu daca TVR preia programul dar o sa fie o ocazie sa vedeti un co-national cistigator de premiu celbrat de toata Canada.
Cind eram in Romania eram bucuros cind vedeam "unul de-ai nostrii" cistigind concursuri sau premii afara.
Daca Andrei mai este pe acolo si interesat, as fi bucuros sa dau detalii.
Sanatate si numai bine,
Dan Diaconu

NoOne
20 Sep 2003, 13:03
Din pacate Andrei nu prea mai da pe-aici. :(
Oricum, e bine sa aflam shi de chestii placute. Felicitari de premiu dom'le. :wink: La mai multe. Apropo, ai primit ceva bani la faza asta? [He! He!]

focus
21 Sep 2003, 08:00
Salut,
Nu cred ca se dau bani pentru acest "stage in the game" dar daca o sa ajung la Oscar tehnic, acolo se dau si bani. Oricum, cine ajunge sa ia Oscarul american, deja a facut destui bani (one way or another).....
Ce e cu Andrei? A plecat? Asa parca mi-aduc aminte ca zicea ce vrea sa plece in lumea larga...
Ce se mai intimpla pe acolo cu filmele? Se mai fac filme bune?
Sanatate,
Dan Diaconu
PS. Sergiu Nicolaescu mai face film sau numai politica ?
Nu mai stiu mare lucru...

focus
25 Sep 2003, 06:19
Salut la toata lumea,
S-a confirmat.
No 4 in jos pe lista.
http://www.geminiawards.ca/gemini18/pressspecials.cfm

Numai bine,
Dan Diaconu

LetoII
03 Jan 2004, 00:02
poate nu totzi au fost pe site sau au cautat si sincer cred ca asa ceva TREBUIE mentionat .

FOCUSING INDICATOR SYSTEM - OUTSTANDING TECHNICAL ACHIEVEMENT AWARD
The Outstanding Technical Achievement Award will be presented to Dan Diaconu for the invention and development of the Focusing Indicator System. This revolutionary system reduces the re-shooting of scenes and captures the spontaneity of performances, assuring that they will be in focus due to its unique two camera positioning system. It has been heralded as a revolutionary breakthrough in image-capture technology.