PDA

View Full Version : Mulholland Drive - Calea misterelor


toni
19 Jun 2002, 09:18
Deschid acest forum in speranta ca cineva imi va explica filmul. Nu-mi dau seama cit de mare trebuie sa ai coeficientul de inteligenta ca sa-l pricepi, dar banuiesc ca foarte mare....Va rog, ajutati un biet handicapat sa pricepa si el misterele din acest film...

toni....care intelege ca semnatura lui e inutila..

lecter
19 Jun 2002, 10:42
Ce sa zic...l-am vazut si eu zilele trecute si vreau sa-l mai vad o data, pt. ca si pe mine m-a cam nelamurit...eu am inteles ca blonda a ajuns la Hollywood cu vise mari, sa ajunga actrita, a cunoscut-o pe Camilla (bruneta), care a bagat-o in diverse mici roluri...s-a ajuns la o relatie intre blonda si Camilla, relatie care n-a insemnat insa mare lucru pt. Camilla, care si-a gasit pe altcineva-->blonda angajeaza pe cineva s-o omoare, isi imagineaza intreaga prima parte a filmului dupa care se sinucide...cam asta am inteles eu, nu sunt deloc convins ca asta a si fost ideea lui Lynch...anyways, wierd movie!

Amyd
19 Jun 2002, 12:02
Cam asta e, in principiu. Nu e chiar asa de complicat, desi desigur iti cere un anumit efort de imaginatie. Prima parte e imaginatia blondei, iar daca vrei un mic hint despre ce sa urmaresti in film: culoarea albastru pare sa fie cheia de trecere intre real/imaginatie (fie ca e sub forma cubului, a cheii fizice sau chiar a luminii albastre din teatru). Aceasta cred ca e interpretarea de baza, insa in mod sigur se poate discuta pe marginea ei, pentru ca nu explica toate personajele care apar (in fond e un vis, poate nici nu trebuiesc explicate cele din prima parte - poate sunt doar reflexii stranii ale unor personaje pe care blonda le intalneste in realitate - vezi mama regizorului & the cowboy).

Salutari,
Andrei

ricutza
24 Jun 2002, 22:38
mie mi-a placut foarte mult filmul...am citit asa in mare(nu foarte amanuntit) si ce se scrisese aici despre film, si m-a ajutat enorm pentru ca am inteles mult mai bine filmul...
mie mi se pare ca albastrul delimiteaza cele doua parti...ceea ce este albastru apartine visului iar restul apartine realitatii...
sunt anumite elemete ale carr semnificatii nu sunt sigura ca le-am inteles...asa ca le aduc in discutie sa vad ce ziceti si voi...
in primul rand cutia albastra...eu m-am gandit ca aceasta aparitie ar putea fi explicata de replica lui Diane atunci cand vede cheia albastra: What does it open?...ea nu stie ce deschide cheia si atunci in visul ei inventeaza un element(pe care chiar s-ar fi putut sa-l fi vazut inrealitate)pe care care sa-l deschida cheia...problemele apar in momentul in care Rita incearca sa deschida cutia...de fapt atunci se face trecerea la realitate...pentru ca (zic eu) cutia neexistand de fapt, distruge lumea imaginara a Dianei...
alte elemte mai ciudate al caror rol nu sunt convinsa ca l-am inteles, ar fi cei doi tipi de la inceput care se intalnesc la fast-food-ul roz...mie mi se pare ca ei sunt un indiciu...adica reprezinta ideea omului care ajunge sa-si traiasca visul...pentru ca in final asta face Diane...in visul ei ea se vede moarta si in final ajunge sa se sinucida...
n-am inteles de loc ce e cu cei doi batrani care ajung s-o innebuneasca pe Diane...
in rest sa spunem ca lucrurile sunt cat de cat clare...oricum cred ca mai merg si eu inca o data sa vad filmul!

ricutza
24 Jun 2002, 22:44
uitati-va si voi pe imdb la Mulholland Drive la Trivia si vedeti la cate intrebari puteti raspunde...eu n-am reusit decat la vreo patru...si nici acolo nu sunt sigura ca am raspuns bine!dar ma mai chinui!

Blizz
28 Jun 2002, 11:11
In primul rand trebuie spus ca pentru "Mulholland Dr." nu exista nici o interpretare de baza.
In mod esential Lynch isi bate joc cu umoare de toti cei care cred ca orice film trebuie sa se predea retetelor fataliste ale unei actiuni ce poate fi descifrate. Cunoscut in general pentru preferintele lui pentru psihologia abisala (vezi "Blue Velvet" sau "The Lost Highway", sau serialul TV "Twin Peaks"), in "Mulholland Dr." Lynch nu face in mod propriu-zis un film ci reuseste in premiera sa creeze un vis. Visul regizorului care viseaza la propria conditie, sau intr-o metafora, tanara naiva nevoita sa se prostitueze pe strazile Hollywood-ului.

Nu exista nimic in "Mulholland Dr." care sa permita o schema globala. Din orice punct ai privi actiunea scartaie si nu are logica, oricat ai incerca nu poti sa reconstruiesti o naratiune temporala, cu personaje care sa participe la o istorie in care timpul curge invariabil de la punctul a la punctul b.
Ca sa citez dintr-un cunoscut critic american, " "Mulholland Dr." nu este asemenea lui "Memento," unde, daca urmaresti actiunea cu destula bagare de seama, poti spera cel putin sa deslusesti misterul. Pur si simplu nu exista nici o explicatie. S-ar putea chiar sa nu existe nici un mister."

Nici macar cateva cunostinte sumare despre freudianism sau alte curente din psihologia adancurilor nu pot multumi in incercarea de a analiza "Mulholland Dr.". S-au facut destule secvente in filme, spune acelasi Roger Ebert, care incearca sa construiasca vise conform unui "literalism freudian" care sa descrie pozitia psihica a personajului fata de intriga filmului propriu-zis. Insa, continua Ebert, "Mulholland Dr." este in intregime un vis. "Nimic nu este intentionat sa fie un moment din starea de veghe. Ca toate visele, el nu explica, nu isi completeaza secventele, intarzie asupra tot ceea ce gaseste fascinant, exclude intrigile neinteresante. Daca vreti o explicatie pentru ultima jumatate de ora, ganditi-va mai bine la trezirea inceata din starea de vis spre constiinta a celui adormit, pe masura ce parti din vis se lupta pentru spatiu cu amintiri recente din viata reala si cu fragmente ale altor vise, vechi sau inca aflate in dezvoltare."

In cele din urma se mai poate spune doar ca, conform unei metode psihologice de interpretare, toate personajele din vis sunt doar reflexii ale celui ce viseaza.
Se potriveste parca, nu, cu conditia regizorului?

_________________
"Film lovers are sick people."
Francois Truffaut

<font size=-1>[ Acest Mesaj a fost editat de: Blizz pe 2002-06-28 18:16 ]</font>

lecter
28 Jun 2002, 18:14
Apropo de Lynch, are cineva pe CD filmul lui "Wild at Heart"? Am auzit lucruri bune despre el si as vrea sa-l vad...

ricutza
29 Jun 2002, 00:09
Blizz, pentru mine ultimul tau paragraf reprezinta cheia intelegerii filmului....si cand spun intelegere nu ma refer la intelegerea actiunii filmului, ci mai mult la intelegerea mesajului regizorului.

Sarx
04 Jul 2002, 05:02
Bravo Blizz!!.. oricum, sper ca esti de acord, ca Lynch isi depaseste propria conditie in momentul in care ii culege batranei ranite de pe buze urmatoarele cuvinte: "Something bit me real hard!!" :smile:

congrats ol' pal,
sarx

drotaru
12 Jul 2002, 08:50
Hello ptr. toata lumea! Este primul mesaj in forum. Am vazut Mulholland Drive si sunt inca sub influenta lui. Nu pot sa spun exact ce anume mi-a placut la el, dar ideea este ca de cand l-am vazut nu pot sa ma gandesc la altceva. Cred ca asta a fost si ideea lui David Linch. Sa faca un film pe care sa-l digeri mult timp dupa ce l-ai vazut.
M-au "pus pe jar" multe lucruri, dar cel mai tare as vrea sa vorbim despre 2 lucruri care pot fi minore si totusi cred ca nu sunt:
1) spre sfarsitul filmului se face zoom pe o punga de hartie ce contine cubul albastru de unde ies cei 2 batrani...de fapt se face un zoom si mai clar pe o bucata de aluminiu in forma de 8 foarte asemanatoare cu deschizatorul unui pet de Coca Cola la 0,33l. Daca ati observat asta si aveti vreo explicatie sunt numai urechi.
2) In timp ce Diane sufera cand vede cheia albastra pe masa, apar niste frame-uri ce arata pietrele din fata usii. Prima data se vad numai pietre,a doua oara apare clar un ventilator de birou pe pietre, a treia oara iar numai pietre...de ce?
Sunt dispus sa discutam filmul in cele mai mici detalii. Sunt de acord in mare cu Blizz.
Astept reply, daca vreti sa comentati.

christi
25 Aug 2002, 09:54
Am vazut prima oara filmul aseara, bineinteles ca nu am inteles anumite chestii... Ma voi mai duce o data azi, poate mai pricep ceva...

Oricum, am vazut ca s-a vorbit mai sus de indiciile de pe imdb.com... Iata-le:

Pay particular attention in the beginning of the film: at least two clues are revealed before the credits.
Notice appearances of the red lampshade.
Can you hear the title of the film that Adam Kesher is auditioning actresses for? Is it mentioned again?
An accident is a terrible event... notice the location of the accident.
Who gives a key, and why?
Notice the robe, the ashtray, the coffee cup.
What is felt, realized and gathered at the club Silencio?
Did talent alone help Camilla?
Notice the occurrences surrounding the man behind Winkies.
Where is Aunt Ruth?


Ricutza: care sint cele 4 pe care le-ai deslusit?

christi
25 Aug 2002, 16:32
Da, am vazut filmul de trei ori in doua zile si pot sa zic ca am inceput sa-i dau de
capat... Bineinteles, inca mai am nelamuriri, dar nu asa de multe ca dupa prima
vizionare...

In primul rind, Blizz, te inseli. Tu spui ca Din orice punct ai privi actiunea
scartaie si nu are logica, oricat ai incerca nu poti sa reconstruiesti o naratiune
temporala". Nu e chiar asa. Totul (sau ma rog, aproape totul) are sens.

Deci povestea: dupa cum s-a mai zis pe acest topic, prima parte e vis, a doua e
realitate.
Sa incepem cu realitatea: Diane vine la Los Angeles, cu mari sperante de a
deveni actrita. Nu reuseste insa prea mare lucru. Asta deoarece Camilla obtine
rolul pe care ea il tintea. Intre ele se infiripa o legatura, bla bla, se despart, bla
bla. Diane angajeaza pe cineva sa o omoare pe Camila, si, avind mari mustrari
de constiinta, se sinucide, desi pina la urma Camilla scapa cu viata.

Asta-i realitatea. Dar pina atunci, Lynch ne serveste aproape doua ore de vis.

Visul, ca la oricare dintre noi, este ceva foarte complex. Un amestec de intimplari
care chiar s-au petrecut, sau care se vor petrece, personaje cunoscute in viata
reala, si multe multe abureli fara prea mare sens.

Diane se viseaza drept Betty, un nume observat pe name tag-ul unei chelnerite
dintr-o cafenea. Nu mai povestesc inca o data aici tot visul, doar l-ati vazut si
voi. Toate personajele din vis sint de fapt reale, chiar daca in vis ele apar si ca
altcineva (exemplu: Coco). Exista momente care chiar s-au petrecut (ex: sosirea
la Los Angeles), dar si fabulatii inerente visului, precum si dialoguri putin cam
fortate pentru realitate (exemplu: repetarile obsesive, care cred eu ca sint
specifice visului -- scena de inceput, cu "This is the girl", dar si cea in care Adam
spune "I'm going home").

Hai sa luam acum cele 10 sfaturi ale lui Lynch.

Pay particular attention in the beginning of the film: at least two clues are
revealed before the credits - la inceput, apar chipurile lui Diane, alaturi de cele
doua persoane in virsta, impreuna, zimbind - sa fie oare parintii ei? Cel de-al
doilea indiciu nu l-am sesizat.

Notice appearances of the red lampshade. - cam clar. Lampshadeul din camera
lui Diane (in realitate), acolo unde suna telefonul la inceput.

Can you hear the title of the film that Adam Kesher is auditioning actresses for?
Is it mentioned again? - Da, dar nu l-am retinut. Se mentioneaza la petrecerea
de la final; titlul include un nume pe care nu l-am mai auzit.

An accident is a terrible event... notice the location of the accident. - Aici nu
inteleg. Accidentul a avut loc pe Mulholland Drive. Nu inteleg ce vrea sa spuna
Lynch.

Who gives a key, and why? Pai aici e iar clar. Cheia albastra e data de asasin
cind afacerea e incheiata. Cind Diane se trezeste la realitate, cheia e pe masa.
Asta inseamna ca deja s-a actionat. Vecina ii spune ca doi detectivi s-au
interesat de ea. Urmatoarea scena prezentata - cea a despartirii - a avut loc,
dpdv cronologic, inainte.

Notice the robe, the ashtray, the coffee cup. Cu the robe n-am inteles. The
ashtray e chiar linga lampshade. Iar cu ceasca de cafea e interesant si sustine ce
am spus mai inainte. Diane, dupa ce se trezeste, isi face o ceasca de cafea. Cind
se pune pe canapea, unde e Camilla, are un pahar in mina. Dovada ca mergem
inapoi in timp. Ceasca de cafea mai apare la sfirsit, inainte sa se sinucida.
Aceasta scena este, cronologic, imediat dupa trezire - deci Diane a rememorat in
vis tot ce s-a intimplat, chiar inainte de a se sinucide.

What is felt, realized and gathered at the club Silencio? Nu sint sigur, ma cam
depaseste scena. Cu culoarea albastru aveti dreptate. Dar cu "There is no band",
nu stiu fix unde bate Lynch.

Did talent alone help Camilla? Nu, evident. Aici poate fi adusa in discutie scena
cu auditia, in care Diane / Betty ii da gata pe toti. Si totusi nu a obtinut rolul.

Notice the occurrences surrounding the man behind Winkies. - nu stiu!!! Daca
imi explica cineva toata treaba asta cu homelessul...

Where is Aunt Ruth? - in realitate, e moarta. In vis, e in Canada, la filmari. De
remarcat ca ea se intoarce acasa chiar la finalul visului.

christi
25 Aug 2002, 16:37
Si totusi mai am mici nelamuriri:
- cine sint piticii / mosii si ce rol au ei? Pot fi parintii lui Diane?
- ce e in Ed's Black Book?
- care-i faza cu prostituata?
- dar cu There Is No Band?
- the homeless dude
- de ce ride asasinul cind Diane il intreaba "Ce deschide cheia?"

Cam atit... si inca ceva, pentru Drotaru: am fost atent la scena respectiva. Ventilatorul se vede in toate frame-urile, mai putin in ultimul, in care pietrele sint zoom-aite si ventilatorul iese din cadru.

ricutza
25 Aug 2002, 23:10
christi, la club Silencio ideea era ca "everything is an ilusion"...nu mai stiu daca exact asta era formularea..."nothing is real"...ceva in genul asta...
in mometul in care apare clubul Silencio, spectatorul nu stie ca totul este doar un vis(decat daca evident a mai vazut filmul o data)...asa ca acest "nothing is real" ar trebui sa-l puna pe ganduri...ar trebui sa se intrebe daca ceea ce i se prezinta lui ca fiind real, este intr-adevar realitatea...si cum va afla o ora mai tarziu, nu e!

un om bun
03 Oct 2002, 01:03
Dupa parerea mea filmul e o porcarie. Prea obositor, prea "bolnav" si in final nu ramai cu nimic, in afara de sentimentul ca ai trait 2 ore in capul unei idioate. Nu inteleg de ce s-au irosit timp si bani pe un film care nu iti transmite nimic.

lecter
03 Oct 2002, 02:52
Bai, vad ca prin tot forumul ai postat asa...daca nu-ti plac atatea filme, ce cauti pe-aici?

un om bun
03 Oct 2002, 13:07
Te deranjez ? N-am voie sa-mi spun parerea ? La ce te astepti, ca toata lumea sa pice pe spate de la timpeniile ce se fac in ultima vreme ?

lecter
03 Oct 2002, 16:16
Bineinteles ca fiecare are dreptul la propria parere....numai ca ale tale au fost numai negative, motiv pentru care te-am intrebat de ce ai intrat pe un forum de cineFILI? de ex. de ce ai clasificat toate filmele Angelinei Jolie ca proaste? In "Girl Interrupted" ti s-a parut ca a dat din fund sau ca filmul a fost absolut infect?

un om bun
03 Oct 2002, 23:41
Am intrat pe un forum de cinefili pt. ca imi plac foarte mult filmele. Dar nu-i vina mea ca majoritatea sint proaste, sau sa zicem slabutze.
N-am vazut decit fragmente din Girl, Interrupted si nu mi-au placut. Nu-mi place de tipa asta, e prea vulgara. Nu ma impresioneaza cu nimic.
Si nu mai vreau sa vorbesc despre ea.

ricutza
05 Oct 2002, 23:56
un om bun(este foarte aiurea nick-ul tau...eu refuz sa-l mai scriu in intregime...te voi numi pur si simplu Omule...si sper ca observi ca voi face un efort si-l voi scrie cu litera mare desi nu-mi este in stilul caracteristic sa folosesc majuscule)pe mine nu ma deranjeaza ca iti plac extrem de putine filme si tu critici cam tot ce e pe-aici...ma deranjeaza insa ca nu prea-ti argumentezi parerile sau daca o faci, dai niste motive extrem de subiective pe care nimeni nu le poate comenta...de exemplu eu ce-as putea spune referitor la faptul ca tie ti se pare Angelina Jolie vulgara...ai putea si tu sa-i reprosezi ca nu joaca o varietate prea mare de roluri etc.

un om bun
06 Oct 2002, 00:20
Voi avea grija pe viitor sa-mi argumentez mai bine parerile. Pur si simplu nu ma asteptam sa mi se ceara socoteala pentru tot ce zic.
Si n-am atita timp (si chef) incit sa stau sa-mi amintesc de tot ce stiu de spre A. J.

ricutza
06 Oct 2002, 00:28
Angelina Jolie era doar un exemplu...cat despre parerile care trebuie argumentate...cred ca e mai importatnt sa incerci sa nu inchizi o discutie...daca toata lumea si-ar exprima strict niste pareri subiective, nu cred ca ar mai putea exista discutii...

octavian_ionascu
06 Oct 2002, 11:38
M Drive este o addenda a tuturor filmelor apartinand lui David Lynch. Aglomeratie de simboluri, experiente onirice si referinte la "opera" anterioara. Si, in plus, doua actrite aproape necunoscute marelui public ce fac o figura foarte buna. Daca ai aterizat in sala intr-o postura de necunoscator (al naturii umane, bineinteles - nicidecum al "secretelor" cinematografiei) si de spectator comod rontaitor de floricele, dorind sa urmaresti un film la fel de iute digerabil.. ei bine.. ai pus-o!. M Drive nu-ti va potoli setea.

un om bun
06 Oct 2002, 12:57
Nu stii nimic despre mine si totusi iti permiti sa faci pe desteptu.
Esti unul din cei care spun ca un film neobisnuit e bun doar pentru a parea ei mai interesanti in fata prietenilor, sau ti-a placut figura ce au facut-o cele doua actrite necunoscute in pat ?

Nu te lua de altii pina nu ajungi sa-i cunosti cit de cit. Nu inseamna ca-s prosti doar pentru ca nu le-a placut un film anume. Aici nu-i vorba de faptul ca n-am inteles toate fitzele acunse, ci de faptul ca totul nu era decit o abureala perversa. Spune-mi, te-ai simtit mai bine in vreun fel dupa ce ai iesit din sala de cinema ? Ti s-a parut ca a meritat ?

ricutza
06 Oct 2002, 15:59
mie mi s-a parut c-a meritat...si m-am simtit mai bine dupa ce am iesit din sala de cinema...pentru ca nu mai vazusem e mult un film care sa vrea ceva de la spectatorii sai, pentru ca filmul asta are totusi o esenta(chioar daca nu e cine stie ce) si nu doar o aparenta banala, pentru ca are o atmosfera....

octavian_ionascu
07 Oct 2002, 09:31
Nu am facut nici o referire la tine, om bun. Ceea ce am scris se leaga , in general,de ceea ce se intampla la vederea unui film mai altfel. Si inca ceva: de unde se desprinde faptul ca as fi considerat acest film o capodopera si as fi iesit din sala simtindu-ma mai bine (mi se pare chiar ca unele filme sunt facute sa te indispuna - a se vedea Dancer in The Dark) ? Cand am amintit despre jocul celor doua actrite nu am luat in considerare numai secventa din pat desi nu vad ce ai impotriva momentului erotic.

<font size=-1>[ Acest Mesaj a fost editat de: octavian_ionascu pe 2002-10-07 10:37 ]</font>

un om bun
08 Oct 2002, 12:34
In cazul asta scuze ca am sarit asa...
Ce am impotriva momentului erotic e ca detest lesbienele.

De cind am vazut filmul ma tot intreb: oare de ce l-au facut ? Ce a vrut de fapt regizorul ? Care-i mesajul ?

Master
08 Oct 2002, 15:26
Corect. In ultimii ani, toate filmele care s-au facut sunt pur comerciale si mai putin artistice.
Totusi, Lynch face parte dintr-o categorie foarte speciala si unica. Ultimul lui film ne da dovada inca o data de ineditul genului pe care cred eu ca trebuie luat ca atare. Iti place sau nu iti place.

blitz43
07 May 2003, 17:09
Sal'!
Am vrut sa ma dumiresc si eu despre filmu' in cauza, :o in schimb...
Stiu ca threadu' asta era mort, da' poa' il revitalizez eu.
Bah, cowboy-lor, acum mi-a picat si mie filmu' in mâna (mai exact in uichendu' trecut). Bun 8) , am chemat un amic pe la mine sa vedem filmu' si Play. Inainte de cd-ul 2, am facut o pauza (de bere) ca sa recapitulam si sa ne punem de acord asupra firului actiunii. Aaaaaa, dar care.... actiune. Instantaneu, ne-am decis: AVEAM CUM SA INTELEGEM CEVA! :wink:
Deh, nu toata lumea a facut ATF or something!
Subscriu in totalitate la parerea lui lui blizz. O persoana care cauta o explicatie logica la cele mai mici detalii din filmu' asta, trebuie ca e deranjata rau de tot la mansarda, chiar mai rau decât insusi regizorul. Filmu' intra in categoria "SICK MOVIES FOR SICK PEOPLE" (i'm sick & i'm proud, cool! :lol: ) Pur si simplu regizorul si-a filmat cele mai trasnite gânduri si cosmaruri bolnavicioase. Bah, eu il respec pe omu' asta. Mi-au placut mult Blue Velvet si The Elephant Man. Tuin Pics sux a lot! The Lost Highway, bunicel. L-am vazut de 2 ori, l-am inteles 1/2. Mai trebuie perseverat si la filmu' asta. Mi-l si inchipui cum se mai distreaza pe seama criticilor de film care ii diseaca opera. Asta-mi aduce aminte de comentariile din liceu in care gaseai hiperbole, epitete & stuff la orice colt de poezie :x .
P.S.1 Nu stiu de ce, da' filmu' asta mi-a adus aminte la greu de clipul Black Hole Sun - SOUNDGARDEN. Ce vremuri!!! :P
P.S.2 "Om bun" se cam ascunde dupa deget. N-am auzit (inca) barbati (sanatosi) carora sa nu le placa lesbienele (sau macar ce fac ele in pat). Eu dupa scena erotica de pe canapea, mi-am mai deschis o bere. Probabil ca ii e rusine de ce simtaminte are fata de acest "fenomen"? Sau e femeie?
P.S.3 Pacat ca personajele interpretate de Dan Hedaya si Robert Forster au roluri asa de mici. Un plus pentru final (vezi piticii mosi) & pentru distrusu' ala care a impuscat balena.
P.S.4 Da' v-ati gândit vreodata ca un film poate sa n-aiba nici un mesaj?
P.S.5 TOATE ASTEA SUNT PARERI PUR PERSONALE!

MinRep
08 May 2003, 21:13
Ba nu, totusi, filmul are un mesaj (fie si el numai despre Hollywood), dar si mesajele sunt doar pretexte pentru succesiunea halucinanta a scenelor (care are, totusi, o logica - vezi in pagina 1).

Mi-a placut faza cu lesbienele.....

Nightwane
28 Jan 2004, 15:19
Postul asta e al lui Christi dar mai adaug eu niste chestii :D

Hai sa luam acum cele 10 sfaturi ale lui Lynch.

Pay particular attention in the beginning of the film: at least two clues are
revealed before the credits - la inceput, apar chipurile lui Diane, alaturi de cele
doua persoane in virsta, impreuna, zimbind - sa fie oare parintii ei? Cel de-al
doilea indiciu nu l-am sesizat. al doilea indiciu este perna de care se apropie camera...sau chiar dansul de la inceput (pentru ca Diane/Betty spune ca a castigat un concurs de Jitterbug)

Notice appearances of the red lampshade. - cam clar. Lampshadeul din camera
lui Diane (in realitate), acolo unde suna telefonul la inceput.

Can you hear the title of the film that Adam Kesher is auditioning actresses for?
Is it mentioned again? - Da, dar nu l-am retinut. Se mentioneaza la petrecerea
de la final; titlul include un nume pe care nu l-am mai auzit. Titlul este Poveste Sylviei North. Si pt. filmul asta da proba Camilla cea din "vis"

An accident is a terrible event... notice the location of the accident. - Aici nu
inteleg. Accidentul a avut loc pe Mulholland Drive. Nu inteleg ce vrea sa spuna
Lynch.

Who gives a key, and why? Pai aici e iar clar. Cheia albastra e data de asasin
cind afacerea e incheiata. Cind Diane se trezeste la realitate, cheia e pe masa.
Asta inseamna ca deja s-a actionat. Vecina ii spune ca doi detectivi s-au
interesat de ea. Urmatoarea scena prezentata - cea a despartirii - a avut loc,
dpdv cronologic, inainte. Si cheia albastra o avea Rita/Camilla in poseta la inceput.

Notice the robe, the ashtray, the coffee cup. Cu the robe n-am inteles. The
ashtray e chiar linga lampshade. Iar cu ceasca de cafea e interesant si sustine ce
am spus mai inainte. Diane, dupa ce se trezeste, isi face o ceasca de cafea. Cind
se pune pe canapea, unde e Camilla, are un pahar in mina. Dovada ca mergem
inapoi in timp. Ceasca de cafea mai apare la sfirsit, inainte sa se sinucida.
Aceasta scena este, cronologic, imediat dupa trezire - deci Diane a rememorat in
vis tot ce s-a intimplat, chiar inainte de a se sinucide.

What is felt, realized and gathered at the club Silencio? Nu sint sigur, ma cam
depaseste scena. Cu culoarea albastru aveti dreptate. Dar cu "There is no band",
nu stiu fix unde bate Lynch. There is no band and yet we hear an orchestra. Cam asta e pe la Clubul Silencio...plus cantecul lui Rebekah Del Rio - Llorando.

Did talent alone help Camilla? Nu, evident. Aici poate fi adusa in discutie scena
cu auditia, in care Diane / Betty ii da gata pe toti. Si totusi nu a obtinut rolul.

Notice the occurrences surrounding the man behind Winkies. - nu stiu!!! Daca
imi explica cineva toata treaba asta cu homelessul... Homeless-ul apare pe la inceput...cand zice un tip ca l-a visat si apoi, dupa ce-l vede, are un infarct de toata frumusetea.
Where is Aunt Ruth? - in realitate, e moarta. In vis, e in Canada, la filmari. De
remarcat ca ea se intoarce acasa chiar la finalul visului.

Well..that about covers it...

MinRep
30 Jan 2004, 16:05
Am si uitat de topicul asta...

Dar, oricum, am o completare in legatura cu homelessul. Apare de trei ori: o data cand face Dan (Diane, oare?) infarct, apoi cu cutia albastra, apoi la sfarsit pe fereastra. Eu cred ca reprezinta Moartea, sau apropierea ei, in orice caz. La sfarsit, el pare "satisfacut" sau, in orice caz, de parca ar fi terminat ceva. Sau, poate fi o reprezentare a Visului insusi (sau a unei alte lumi), pentru ca el tine acea cutie albastra prin care se iese din vis (si culoarea albastru e foarte importanta in "Mulholland Drive"). In orice caz, el este un personaj fantastic, care nu exista in lumea/viata noastra, si este o proiectie a unei notiuni asa cum o vede Diane.

Shadow_20
16 Oct 2005, 10:26
oameni buni, cred ca innebuneeeeeeeeeeeeeesc !!!!!!!!!!!! am citit scenariul pe net (fara sa fi vazut filmul) si lipsesc bucati masive din el (bucati masive insemnand cam juma' de film sau mai mult...presupun)fatza de ce scrieti voi despre film aici... poate cineva care a vazut filmul sa citeasca si scenariul pe net si sa imi zica si mie ce se petrece ? va rog mult (o sa incerc sa fac rost de film intre timp, sa-l vad si io...)

MinRep
16 Oct 2005, 18:51
:lol: :lol: :lol:

Demult n-am mai ras asa la un post... :w00t: Omule, cred ca ti-ai stricat vizionarea filmului. Sau, dimpotriva, s-ar putea sa-l savurezi mai mult, daca esti deja confuz cand il vezi.

Nightwane
18 Oct 2005, 14:29
Scenariul de pe net este, din cate stiu eu, scenariul original al episodului pilot al ipoteticului serial Mulholland Drive care, din pacate, nu s-a mai facut. That's that.

Shadow_20
18 Oct 2005, 18:23
there you have it... no wonder i was confused:p mersi mult 8)