PDA

View Full Version : Robin Williams in filme.


alali
13 Aug 2014, 22:59
http://i1278.photobucket.com/albums/y519/Gabriel_Apetrei/review-uri/robin_zpsd5a03d53.jpeg (http://s1278.photobucket.com/user/Gabriel_Apetrei/media/review-uri/robin_zpsd5a03d53.jpeg.html)
O sa postez aici cateva din filmele in care a aparut regretatul actor, ca un omagiu al, fara sa exagerez sau din contra sa banalizez, asa cum poate crea senzatia la o prima citire, CELUI MAI INDRAGIT ACTOR DE LA HOLLYWOOD!
Indiferent de varsta, de preferinte, de gen, acest actor are el un film, o interpretare a lui, care sa multumeasca pe oricine, care sa placa, si care sa-l induioseze.
Din pacate, un jucator cu emotiile noastre, un creator de sentimente, nu si le-a putut indura pe ale sale, recurgand la un gest extrem. Pacat de acest senior al ecranului, dar firav ca un copil in ceea ce priveste viata adevarata, cea reala. Iata ca viata bate filmul, in cel mai dureros mod cu putinta, fiind neiertatoare cu cei mai sensibili.
Un omagiu pentru tot ce a lasat in urma, si un indemn de a nu judeca fapte pe care poate nu le intelegem.

R.I.P. Robin Williams!
http://i1278.photobucket.com/albums/y519/Gabriel_Apetrei/review-uri/188_TEAR_PRINCEVIJ_zps70d2bc0a.jpg (http://s1278.photobucket.com/user/Gabriel_Apetrei/media/review-uri/188_TEAR_PRINCEVIJ_zps70d2bc0a.jpg.html)

alali
13 Aug 2014, 23:20
Incep cu un mai putin cunoscut film, in care nici Robin nu are un rol ce sa il scoata in fata, dar oricum, cred ca este filmul care se potriveste cel mai bine acestor zile.
Asa cum spuneam, rolul lui Williams este invizibil in acest proiect al lui Woody Allen si la propriu si la figurat.
Ca filmul se potriveste acestor zile? Este din cauza temei pe care o abordeaza. Acea senzatie pe care o ai in unele momente de reflectie si in care iti treci in revista realizarile, implinirile, motivele pentru care merita sau nu sa mai lupti, sa mai continui. Vedem un Harry doborat, un Harry care parca nu mai are motiv sa existe, asa cum il intruchipeaza Williams in singura scena pe care o are in acest film. Asta este practic soarta libertinajului, nesupunerii nici unei regului, nici unui precept. Traiesti liber, nelegat de cei din jur, neimplicat profund in nimic, mori singur, neinteles si neplans de cei pe care i-ai indepartat.
Aceasta revelatie, in prima faza te darama, urmand ca tu, sa iti aduni fortele si sa incerci sa lupti in continuare. Sau sa nu...
Si acum despre filmul propriu-zis.

Deconstructing Harry (1997) (http://www.cinemagia.ro/filme/deconstructing-harry-viata-lui-harry-1602/)

http://i.imgur.com/9nexnco.jpg

Asistam la o lectie de psihanaliza. O confruntare intre doua sfere ale psihicului lui Woody Allen, egoul si libidoul. Privind dincolo de film cred ca asistam la un Deconstructing Allen cel real. Confruntandu-se si in viata reala cu astfel de esecuri ca si in film, nu deunazi fetele lui il caracterizau pe Allen drept "un fraier despre care lumea spune ca face filme", incapabil de a pastra o normalitate familiala din cauza "satiriazisului" de care pare sa sufere, satira pe care o gasim in toate productiile ce ii poarta semnatura si confruntandu-se cu acuzatii de adulter, molestare de minori, parasirea unei sotii pentru fica adoptiva, mariaje nenumarate, etc. senzatia ca Harry e de fapt Allen este frapanta.
Filmul abunda in dialoguri inteligente, trebuie sa recunoastem, si chiar daca este alambicat, el nu plictiseste. Personajele pe care le creaza ca si scriitor Harry (Allen), nu fac decat sa aduca la suprafata din subconstient diferite refulari pe care supra-eul pare sa le constientizeze din ce in ce mai clar, ajungand in final sa recunoasca deschis ca este "un esec total in viata reala."
Avem astfel un proces de reconstructie mentala al lui Harry, pentru a ni-l putea imagina ca un tot unitar, reconstructie realizata din piese-personaje ce ne sunt insirate pe tot parcursul filmului.
Este o interesanta lectie de viata pana la urma, un model de ASA NU strigat explicit; senzatia lasata e cea a unui strigat disperat al autorului acestui film dupa ce a avut o cariera uriasa in spate, fiind cel mai premiat regizor-scenarist-actor al tuturor timpurilor, cand ajunge sa realizeze ca este gol, neimplinit, nesprijinit si parasit de toti cei ce contau cu adevarat.
Pacat de introducerea in film a remarcilor despre: evrei, religie, despre tot ceea ce ar fi trebuit sa ajute un om moralmente ca sa fie capabil sa ia cele mai bune hotarari in momentele cheie, in conturarea unei vieti familiale normale si care elemente si norme, odata insusite macar ca si notiuni de diferentiere a binelui si a raului daca nu ca si credinte, ar fi trebuit ca la finalul "filmului" propriu, a vietii adevarate sa ii fi conferit omului acele repere cu ajutorul carora sa fi putut identifica cauza acestui mare fiasco obtinut unde ar fi fost ce mai important sa fi reusit. Toate aceste trimiteri sunt sarcastice si cu o vadita tenta defaimatoare. Iar paradoxul e ca tocmai zeflemind aceste lucruri care te-ar fi putut ajuta, ajungi sa te miri ca ai esuat. Ciudata maniera de a te sabota singur si apoi de a te lamenta ca nimic nu iti iese asa cum ar fi trebuit. Adica daca nu iti iei tratamentul, cine e de vina ca boala avanseaza?
Chiar stau si ma intreb de unde vine aceasta nevoie de a-ti transmite aceste credinte proprii, credinte in necredinta sau din contra? De ce aceasta libertate de a fi se confunda de atatea ori cu libertatea de a lovi in cei ce nu sunt ca tine? Sincer, m-as fi multumit cu o simpla deconstructie a lui Harry, o analiza subtila a problemelor acestui personaj cu personalitati multiple si fara aceste incercari deloc necesare de a face prozelitism la un nivel atat de habotnic.
Concluzie: un film plin de paradoxuri, o analiza cu tenta comica dar totusi serioasa, (un alt paradox :) ), un film de si despre autor. Nota 7,00!

Sylver Cheetah 53
14 Aug 2014, 16:02
A fost magistral în "Omul bicentenar".

alali
15 Aug 2014, 03:00
Moscow on the Hudson (1984) (http://www.cinemagia.ro/filme/moscow-on-the-hudson-departe-de-moscova-4077/)

http://i1278.photobucket.com/albums/y519/Gabriel_Apetrei/review-uri/Moscow.on.the.Hudson.1980_zpsa2i9s3gw.jpg (http://s1278.photobucket.com/user/Gabriel_Apetrei/media/review-uri/Moscow.on.the.Hudson.1980_zpsa2i9s3gw.jpg.html)

Este filmul carierei lui Robin Williams. Si nu ma refer la cel mai bun film ci la cel mai important pentru el ca actor. Este lungmetrajul ce i-a dinamizat cariera. Intr-adevar, complexitatea rolului, modul in care trece de la o stare la alta, de la bucurie la tristete, de la surescitare la melancolie si ceea ce este cel mai important, reuseste in aceeasi scena sa alterneze cele doua dispozitii total opse una fata de cealalta si ca exemplu elocvent este acea secventa in care plange si intrebat de reporter daca plange ca se desparte de prieteni, de familie, el spune printre sughituri ca plange de bucurie.
Nu este o interpretare perfecta, dar este pus mult suflet in acest film. M-a surprins naturaletea cu care pronunta in ruseste. Lasa mult de dorit la modul in care face pronuntia in engleza cu accent rusesc, dar totusi... sa vorbesti atat de natural ruseste nu e la indemana oricui.
Este un film excelent al anilor 80, intruchipeaza foarte bine viata din tarile aflate sub comunism, cozile, bucuria la hartie igienica sau la alte produse ce acum par ... nesemnificative si pe care generatia actuala nu le poate concepe ca putand lipsi. Asadar filmul a reusit sa se erijeze cumva pe nesimtite intr-un film emblematic pentru acei ani in care si-a avut locul in avizierul cinematografelor de peste ocean. Era un subiect de interes si mai mult decat atat era spus pe intelesul americanului de rand, adica usor propagandistic si fluturand un patriotism de cartier atat de tipic lor.

Regizoral filmul este in nota obisnuita a lui Paul Mazursky. Adica observa indeaproape comportamentul omului obisnuit, dar care vrea sa-si depaseasca orizontul ce la inceput pare exterm de limitat. Un fel de om de geniu provenit din clasa medie si care nu schimba societatea sau omenirea prin vreo realizare ce sa-l trimita direct in cartea de istorie ci incearca sa se schimbe doar pe sine. Si de fiecare data si reuseste in filmele dirijate de regizorul american: An Unmarried Woman (1978) (http://www.cinemagia.ro/filme/an-unmarried-woman-o-femeie-necasatorita-5770/), Bob & Carol & Ted & Alice (1970) (http://www.cinemagia.ro/filme/bob-carol-ted-alice-34572/) sau Harry and Tonto (1974) (http://www.cinemagia.ro/filme/harry-and-tonto-37461/).
In concluzie, pot spune ca este un film frumos, nostalgic, din punct de vedere al amintirilor, nu al vremurilor; este usor satiric, parodiind la maximum nu regimul ci oamenii din acel regim, (vezi functionari ai securitatii care umbla dupa "tradatorii" de patrie in halat, sau perdele la cada cu steagul americii, etc.)
Un 7,83 din partea mea, un MUST SEE in aceste zile!
Ps.
(tot la acest capitol al prostului gust si al greselilor flagrante de care a "beneficiat" acest film as pune si afisul pe care l-a avut productia de fata la intrarea in cinematografe, afis care ulterior a fost preluat si de unele aparitiile pe dvd sau bluray. Acel Robin Williams cu un suras infirm si cu steguletul in mana alaturi de cei 2 noi prieteni si care sunt si ei imigranti ca si el, tot acest tablou fiind asezat sub un mesaj jenant si chiar jignitor, spunandu-se ca un cubanez, un rus si un italian invata sa traiasca cu meniuri Mc, avand posturi pe cablu la tv si mai ales in libertate. In ignoranta lor americanii cred oare ca acest mesaj e valabil chiar si pentru italieni? Eu ma indoiesc. )

alali
16 Aug 2014, 03:26
Mrs. Doubtfire (1993) (http://www.cinemagia.ro/filme/mrs-doubtfire-d-na-doubtfire-taticul-nostru-traznit-2025/)

http://i.imgur.com/KxjDcJN.jpg

Ideea filmului nu e deloc originala, dar nu acelasi lucru se poate spune despre interpretare. Vazut in acelasi timp cu Tootsie (1982) (http://www.cinemagia.ro/filme/tootsie-751/), de departe cel mai aclamat rol de travesti jucat intr-un film pentru marele ecran, pot spune ca rolul dnei Doubtfire este cu mult peste. Dar probabil ca acolo a contat mai mult anvergura actorului si de ce nu, cei 10 ani pe care Tootsi (http://www.cinemagia.ro/filme/tootsie-751/) ii are inainte lui Mrs. Doubtfire (http://www.cinemagia.ro/filme/mrs-doubtfire-d-na-doubtfire-taticul-nostru-traznit-2025/), facandu-l un fel de pioner in astfel de ipostaze de acting deghizat intr-un personaj de sex opus. Cel putin daca e sa privim scara la care a dus interpretarea Dustin Hoffman.
Revenind la subiectul nostru, cel pe care il dezbatem si anume filmul lui Chris Columbus, elementul chieie a tot ce inseamna aceasta productie il constituie interpretarea si carisma actorului principal.
http://i.imgur.com/qLIUpXq.jpg
Arta improvizatiei pe care o creaza in Mrs. Doubtfire (http://www.cinemagia.ro/filme/mrs-doubtfire-d-na-doubtfire-taticul-nostru-traznit-2025/), Robin Williams este imposibil de constientizat de catre public, care are acces doar la produsul finit, fara sa stie ca, regizorul filmului,Chris Columbus, a filmat scenele in care aparea Williams, cu 3 camere pentru a surprinde orice improvizatie ar fi putut face acest actor imprevizibil. Chiar scena mastii topite e cap-coada un astfel de exemplu de inventivitate actoriceasca spontana, din partea lui Williams, parvenita in urma unui accident de pe platoul de filmare, unde de-adevaratelea masca s-a topit sub caldura emisa de catre reflectoarele aflate acolo. Iar momentul a devenit o piesa de rezistenta in produsul final.
Inclusiv Stu, interpretat de Pierce Brosnan, ce initial a fost descris in scenariu ca un tata vitreg extrem de antipatic, a fost rescris si transformat intr-un tata de schimb perfect. Toate astea s-au facut ca sa nu intre in antiteza cu rolul impecabil interpretat de Williams si sa dea astfel impresia ca dna Doubtfire este ajutata sa iasa in evidenta, oarecum artificial.
Improvizatia a fost dusa atat de departe, incat filmul si-a schimbat de mai multe ori incadrarea de la PG13, pana la 17 ca apoi sa se intoarca iarasi la 13. Plus ca, dificultatea studiourilor Twentieth Century Fox nu a fost cu realizarea filmului cum a fost cu obtinerea acordurilor pentru folosirea diferitelor marci inregistrate pe care Williams le adauga mereu in improvizatiile sale.
Asadar avem in fata o interpretare magistrala, o risipa de talent ce duce la crearea unuia dintre cele mai placute filme de familie din toate timpurile.
In concluzie, asa cum spuneam mai devreme, gasiti in acest film o solutie perfecta pentru a le asigura celor mici o seara vesela in fata televizorului, acompaniati asa cum ne sugereaza incadrarea dvd-ului de catre C.N.C., de voi, parintii, care la fel ca si copiii, veti gasi destule momente bune si cu siguranta nu va veti plictisi. Un 7,78 castigat pe merit de Williams, aceasta forta a naturii pe care nici politica companiilor producatoare de film, nici cenzura audio-vizuala, nici un alt obstacol practic, nu i se poate impotrivi atunci cand pasind pe scena, isi imbraca pielea personajelor pe care le intruchipeaza iar camerele de filmat pornite, inregistreaza.

alali
18 Aug 2014, 00:15
Dead Poets Society (1989) (http://www.cinemagia.ro/filme/dead-poets-society-cercul-poetilor-disparuti-3756/)

http://i.imgur.com/dnoJCGD.jpg

O "meteahna" mai veche a lui Williams, acest indemn Carpe Diem pare ca i-a marcat intreaga cariera. In '86, ca tanar cvasi debutant, juca in filmul Seize the Day (1986) (http://www.cinemagia.ro/filme/seize-the-day-38435/) - Traieste clipa (http://www.cinemagia.ro/filme/seize-the-day-38435/); 3 ani mai tarziu isi incununa cariera cu cea mai importanta realizare a sa ca actor, Dead Poets Society (1989 (http://www.cinemagia.ro/filme/dead-poets-society-cercul-poetilor-disparuti-3756/)), filmul ce il va consacra ca un nume greu intr-o lume in care incerca sa isi faca cu atata truda si el loc.
Asadar, plecand de la viata de zi cu zi, a omului simplu ce cauta normalitatea, personificat de Tommy in Traieste Clipa (http://www.cinemagia.ro/filme/seize-the-day-38435/)si ajungand apoi la acest indemn academic de a te lasa purtat de impuls si astfel a-ti crea clipa ta poetica, promovat de profesorul Keating in Societatea Poetilor Disparuti (http://www.cinemagia.ro/filme/dead-poets-society-cercul-poetilor-disparuti-3756/), Robin Williams a transmis de-a lungul intregii sale cariera cel mai puternic mesaj pe care un om il poate da semenilor sai. Sa traiesti intens, sa te deschizi emotiilor, sa transformi rutina cu ajutorul magiei din poezi si astfel orice moment oricat de banal sa se transforme in cea mai minunata clipa din toata viata ta de pana atunci.
Legatura intre cele doua filme, (Seize the Day (http://www.cinemagia.ro/filme/seize-the-day-38435/) si Dead Poets Society (http://www.cinemagia.ro/filme/dead-poets-society-cercul-poetilor-disparuti-3756/) - titlurile cu cea mai mare pondere pentru cariera sa) o face chiar Robin Williams alti 4 ani mai tarziu in Mrs. Doubtfire (1993) (http://www.cinemagia.ro/filme/mrs-doubtfire-d-na-doubtfire-taticul-nostru-traznit-2025/) prin acel mic omagiu adus acestor doua lungmetraje cand a creat cu ajutorul proverbialei sale improvizatii calamburul jucaus: "Carpe Dentum... Seize the teeth" / Carpe Diem... Seize the day.
Despre dialogurile si mai ales versurile introduse in scenariu, nu se poate vorbi critic atata timp cat e citat un Whitman de exemplu. Insa de modul de constructie a scenariului propriu-zis ar fi multe de spus. Felul atipic ca sa nu spun speculativ in care citatele destul de pompoase si stufoase sunt livrate unor tineri in formare, maniera in care le sunt impartasite aceste nestemate, aminteste putin de acele adunari duminicale ale congregatiilor asa-zis Crestine din cartierele marginase ale marilor orase, unde majoritare sunt persoanele de culoare. Deosebirea e ca aici recitarea te suie la propriu pe pupitru si nu te face sa aplauzi si sa dansezi asa cum e cazul worshipper-ilor.
Finalul te lasa sa incerci o senzatie contradictorie. Toate elementele te faceau sa crezi ca acest profesor "special" va starni o miscare pro poezie in randul clasei unde preda cel putin, daca nu in randul tuturor elevilor acelei scoli. Dar nu e asa. Filmul trateaza mai degraba un domnul Trandafir decat un alt caz Patch Adams (http://www.cinemagia.ro/filme/patch-adams-patch-adams-un-doctor-trasnit-1554/), personaj interpretat de acelasi Williams. Asadar avem un inceput destul de elitist, se ia avant si discursul atinge altitudini ametitoare ca in final aterizarea sa fie fortata, rezumandu-se doar la persoana profesorului disponibilizat pe buna dreptate si care refuza intr-o oarecare masura sa-si asume responsabilitatea propriilor "instigari". Din tot acest tablou drama a trecut intr-un plan tertiar, iar poezia a disparut total.
Totusi filmul nu e doar o mare confuzie cap coada. Reuseste sa creeze emotie si una chiar de buna calitate per total, iar in ciuda propovaduirii continutului si a citatelor intr-o maniera sectanta, intelesul acelor versuri este profund si ilustreaza bine aproape orice situatie dilematica din film.
Un argument important unanim dezbatut, atunci cand se comenteaza acest film este problematica libertatii tinerilor de a fi lasati sa ia decizii cu privire la viitor. Personal nu cred ca filmul se reduce doar la aceasta dezbatere care e de fapt doar o crusta subtire ce imbraca reala polemica. Intr-o societate in care tinerii dau examene ale maturitatii si isi scriu scrisori de intentie pentru a ajunge la universitati cat mai bune, dau interviuri in fata decanilor si isi sustin pledoariile incercand sa demonstreze ca sunt candidatii ideali pentru respectivele scoli sau in care la 16 ani isi iau permisul si devin soferi avand dreptul sa conduca adevarati bolizi, aceasta argumentatie este depasita.
Indemnul "Carpe Diem!" concentreaza adevarata incarcatura a acestei controversate productii. De aici ar trebui inceputa orice analiza pe text.
Despre interpretare actorilor voi spune doar ca e ok. Daca n-ar fi fost acele derapaje comportamentale, acel mod de predare prozelitist, probabil ca alta ar fi ramas imaginea de ansamblu asupra acting-ului si a intregului film.
Concluzie: Fara indoiala ca avem in fata o creatie ce are o valoare unanim recunoscuta, dar si una subiectiva de la caz la caz. E un film de-o poezie autentica si care isi are publicul lui tinta destul de numeros. Nota 7,46!

alali
19 Aug 2014, 23:23
Flubber (1997) (http://www.cinemagia.ro/filme/flubber-2839/)

http://i346.photobucket.com/albums/p422/alali_gabi-28/review-uri/Flubber.1997_zpsjirsiltr.jpg (http://s346.photobucket.com/user/alali_gabi-28/media/review-uri/Flubber.1997_zpsjirsiltr.jpg.html)

Cata euforie si cata vitalitate radiaza aceasta productie Walt Disney! Robin Williams si-a gasit un partener de nazdravanii in acest "personaj" Flubber. El, cu toata acea dezinvoltura atat de caracteristica lui, Flubber cu energia interminabila pe care i-o confera misterioasa sa structura chimica. Chiar daca nu e un caracter in carne si oase asa cum e imaginea data de primul impuls pe care creierul ni-l trimite atunci cand auzim notiunea de personaj de film, fie el pozitiv sau negativ, cauciucul buclucas se comporta admirabil. Iar impreuna cu Williams, face o echipa exploziva, atat la propriu cat si la figurat.
Lista personajelor ce nu sunt create pe baza de carbon nu se opreste doar la Flubber. Mai e si simpatica robot-ita, care indragostita de profesorul traznit, echilibreaza oarecum balanta nazdravaniilor facute de echipa masculina a acestui film (profesor - cauciuc).
Filmul nu se vrea prea pretentios si e bine ca si spectatorii sa se puna pe vizionat lasandu-se oarecum furati de peisaj. Nu are nici un rost sa incerci la un astfel de film sa despici firul in 4. Chiar daca unele momente sunt fortate, neavand coerenta sau contrazicandu-se pe sine, uneori chiar in timpul aceleasi scene, ele vor doar sa creeze buna-dispozitie si sa isi cucereasca publicul tinta, pe cel al copiilor. Parintii ce asista de voie, de nevoie la acest film, trebuie sa isi asume genul productiei, calitatea si nu in ultimul rand ideea pentru care ea a fost gandita. Filmul este entertainment pur dar doar pentru acea categorie de spectatori formata din viitorii cinefili.
Williams este ... acelasi. Confirmand tot ce trebuia sa confirme cu mult timp inaintea acestui proiect, avand in cv titluri care mai de care mai galonate: Good Morning, Vietnam (1987) (http://www.cinemagia.ro/filme/good-morning-vietnam-buna-dimineata-vietnam-4034/), Dead Poets Society (1989) (http://www.cinemagia.ro/filme/dead-poets-society-cercul-poetilor-disparuti-3756/), Awakenings (1990) (http://www.cinemagia.ro/filme/awakenings-revenire-la-viata-3741/) sau The Fisher King (1991) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-fisher-king-regele-pescar-798/) si aflandu-se intr-o perioada a carierei in care s-a aplecat mai mult asupra filmelor dedicate vizionarii impreuna cu familia si gandite in special sa multumeasca gusturile celor mici, in acest film actorul savureaza fiecare moment fara a-si pune nici macar pentru o clipa problema parerii criticilor sau a frivolitatii acestui rol venit dupa atatea actuari memorabile. Din toata aceasta relaxare vine si veselia si placerea jocului, atat actoricesc cat si copilaresc, stari care sunt resimtite de toti cei ce urmaresc acest film ca ceva natural si nu ca o interpretare asa cum se intampla in orice alta pelicula.
Concluzie: Un film jucaus si cu o idee noua si unica, nici nu e greu sa gasesti resurse si idei in aceasta lume Disney, a imaginatiei si a stiintei. Adresandu-se in special celor mici, filmul reprezinta o alternativa la productiile infantile violente si triviale. Nota 6,33 si ... spor la joaca!
Ps:
https://www.youtube.com/watch?v=EH24DpieeWo

alali
23 Aug 2014, 04:03
The Survivors (1983) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-survivors-24843/)

http://i1278.photobucket.com/albums/y519/Gabriel_Apetrei/review-uri/The.Survivors.1989_zpsb4k16dhg.jpg (http://s1278.photobucket.com/user/Gabriel_Apetrei/media/review-uri/The.Survivors.1989_zpsb4k16dhg.jpg.html)

Se vrea a fi o comodie avandu-i ca protagonisti pe Robin Williams alaturi de binecunostul Walter Matthau, care la vremea aceea era deja o figura consacrata prin mult apreciatele: Pete 'n' Tillie (1972) (http://www.cinemagia.ro/filme/pete-n-tillie-17935/), The Sunshine Boys (1975) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-sunshine-boys-13502/), Hello, Dolly! (1969) (http://www.cinemagia.ro/filme/hello-dolly-30078/) sau de ce nu Charade (1963) (http://www.cinemagia.ro/filme/charade-sarada-3127/), chiar daca rolul lui Matthau nu este unul de prim rang; este totusi o prezenta ok intr-un film mult aclamat, iar aceasta sansa oferita la primii pasi ai carierei a inseamnat enorm dupa cum s-a vazut ulterior.

Williams nu doar ca nu straluceste in acesta pelicula, ba chiar s-ar putea spune ca isi "da in petec" stricand filmul. Stilul nevrotic, la propriu, in care isi interpreteaza personajul, agaseaza si deranjeaza ajungand in cele din urma sa irite. Fiind o fire vulcanica in ceea ce priveste acting-ul, cerandu-i-se sa interpreteze un personaj bolnav cu nervii este sinucidere curata.
Ma intreb cui i-a venit pentru prima data aceasta idee, proasta judecand dupa rezultat, sa il distribuie pe Williams intr-un aemenea rol? Actorul este practic o bomba cu ceas care explodeaza efectiv de fiecare data ce i se ofera posibilitatea, adica aproape la fiecare aparitie, facand astfel din film un real stres, in adevaratul sens al cuvantului, pentru privitor.

Povestea este destul de prostuta, simplista si nu doar previzibila ci copilareasca. Niciun actor nu iese in evidenta, in bine vreau sa zic, pentru ca de varianta "asa nu" se ocupa cu meticulozitate R. Williams, iar acest lucru, coroborat cu cele enumerate mai sus duc la aparitia acestui film prost, poate unul dintre cele mai slabe filme din carierele ambilor actori.
Un 5,19!

alali
24 Aug 2014, 03:47
Can I Do It 'Till I Need Glasses? (1977) (http://www.cinemagia.ro/filme/can-i-do-it-till-i-need-glasses-147992/)

http://i1278.photobucket.com/albums/y519/Gabriel_Apetrei/review-uri/Can.I.Do.It.Till.I.Need.Glasses.1977.dib%201_zps1u rti9h9.jpg (http://s1278.photobucket.com/user/Gabriel_Apetrei/media/review-uri/Can.I.Do.It.Till.I.Need.Glasses.1977.dib%201_zps1u rti9h9.jpg.html)

Am fost curios sa vad cum a debutat Robin Williams pe ecran. Destul de modest. Distribuit ca unul din numerosii actori ai unui grupaj de scheciuri, el isi face aparitia doar in doua dintre ele. Adevarul e ca restul sunt cam deocheate, asa ca se poate considera norocos ca nu l-au distribuit in mai multe. Cele doua scheciuri sunt foarte scurte iar joc actoricesc are practic doar in primul dintre ele, unde personifica un avocat. Dar si aici mai mult de 2 replici nu spune.
Cam asta a fost primul flirt al lui Robin Williams cu platoul de filmare, intr-un montaj de scenete comice care aminteste de noptile noastre de revelion din perioada comunista, diferenta majora fiind temele abordate. Ceea ce pentru noi era tabu chiar si la inceputurile anilor '90, la americani era banal si astfel nudurile defilau fara sfiala prin fata camerelor chiar si in anii '70.
Nu am cum sa acord vreo nota unui astfel de calup umoristic, dar de urmarit macar cele doua in care apare Williams, asta asa pentru amorul artei si mai ales in aceasta perioada cand memoria talentatului actor inca este vie. Este totusi prima sa aparitie tv, nu?

alali
27 Aug 2014, 01:34
Being Human (1994) (http://www.cinemagia.ro/filme/being-human-12775/)

http://i346.photobucket.com/albums/p422/alali_gabi-28/review-uri/4e796444-c30f-4c05-9db3-6d7663682c3b_zpsxg4okajh.jpg (http://s346.photobucket.com/user/alali_gabi-28/media/review-uri/4e796444-c30f-4c05-9db3-6d7663682c3b_zpsxg4okajh.jpg.html)

Tocmai ce am vizionat acest proiect cinematografic, pentru ca asta e in realitate, film fiind prea mult spus. Lipsa actiunii, a unui fir narativ cursiv, concentrarea doar pe trasaturile caracteristice umanului, fac din lungmetrajul acesta o interesanta experienta in fata televizorului pentru un privitor ce vrea sa incerce pe pielea altuia elementele care ne definesc ca oameni.
Alegerea barbatului, ca arhetip uman se face probabil dintr-un considerent biblic, plecand de la legenda creationista unde barbatul este primul creat, ulterior "din el" creata femeia; deci toata faptura umana, (barbati sau femei), sunt din aceeasi plamada.
Astfel se explica si titlul filmului "Being Human (http://www.cinemagia.ro/filme/being-human-12775/)", chiar daca pe tot parcusul peliculei se foloseste termenul de "Barbatul".
Povestirile distincte, fara nicio legatura intre ele, (cu atat mai putin sa fie vorba de reincarnare asa cum se mai vorbeste prin comentarii), sunt experiente ale unui generic Hector, interpretat de Robin Williams. Pornind de la epoca bronzului, trecand apoi prin diferite perioade ale istoriei, se ajunge in final la timpul prezent. Personajul Hector se afla in fiecare dintre aceste povestiri in cea mai dificila situatie a vietii sale, cand este in fata luarii unor decizii de cea mai mare importanta.
Daca uneori aceste decizii cer un curaj sinonim cu sacrificiul, pe care Hector nu este capabil sa il arate, in alte ocazii decizia este reprezentata de puterea de a-si recunoaste slabiciunile, greselile sau vina pe care o poarta in provocarea suferintelor altora.
Asadar, Hector este un om slab, predispus greselii; las mai bine spus.
De remarcat si modul in care in permanenta natura ii usureaza parca deciziile, facandu-se complice si alibiindu-l practic in ezitarile lui, ca pe un om neputincios. Iar aceste subterfugii ii redau intr-o oarecare masura puterea de a depasi momentul si asta il ajuta sa continue, pentru ca nu-i asa?, indiferent de nenorocirile ce se abat asupra omului, el trebuie sa continue, sa reia viata in cel mai normal mod in care mai este capabil sa o faca.
Vizual, aceste obstacole sau incercari sunt reprezentate atat de sugestiv ba de o mare, ba de un rau, ba de un ocean, pentru ca in final, sa ni se atraga atentia ca, maturizat, dispunand de o mai buna intelegere a propriului psihic, acum Hector traverseaza acest obstacol trecand cu masina pe acel pod.
In acest simbolism al trecerii sta intregul mesaj al filmului. Din toata aceasta lupta launtrica, prin educatia si dezvoltarea individuala, Umanul este capabil sa invinga bariere ce inainte erau de netrecut.
O interesanta introspectie a sentimentelor umane, a acelor sentimente de disperare, durere, esec, suferinta si deznadejde; in fond, acele sentimente ce ne definesc in cel mai natural mod cu putinta ca oameni.
Un proiect cinematografic doar pentru cei ce doresc sa vizioneze o idee mai mult decat un film, un Williams rapus de vina, un regizor ce se axeaza foarte tare pe prim planuri, pe mimica, pe transfigurarea omnului aflat in suferinta. Un 7,45! Un 9 pentru Williams.
Ps. ce bine ar fi fost daca in momentele de descumpanire, chiar el, Robin Williams, ar fi revazut acest film incarcat pana la refuz de un optimism sincer si curat.

alali
01 Sep 2014, 22:40
Club Paradise (1986)

Cea mai slaba aparitie a lui Williams. Filmul este de o mediocritate totala. Nici macar Robin Williams nu pare sa aiba tragere de inima in implicarea in acest proiect. Si el este suspect de linistit, neavand exuberanta si sarmul caracteristic. In afara de ceva acorduri ragae, interpretate de Jimmy Cliff, filmul doare de slab ce e. Te doare timpul pierdut, te doare plictiseala pe care ti-o creaza, ba te dor si oasele de stat in fotoliu la urmarirea acestei oboseli.
Avand in vedere ca e realizata in acelasi an cu Seize the Day, cred ca productia Club Paradise a fost facut in pauzele celuilalt, doar asa, pentru un ban in plus de chirie. Ca altfel nu inteleg de ce ar juca cineva intr-un astfel de film care nu isi propune nimic. Nici sa distreze nici sa transmita ceva, efectiv nimic.
Un 3,83! De evitat!

alali
26 Sep 2014, 04:26
Jumanji (1995) (http://www.cinemagia.ro/filme/jumanji-870/)

http://i.imgur.com/w5Ex3nQ.jpg

Probabil cel mai spectaculos film de aventuri adresat copiilor. Chiar daca Indiana Jones cu mult premiatul Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (1981) (http://www.cinemagia.ro/filme/indiana-jones-and-the-raiders-of-the-lost-ark-indiana-jones-si-cautatorii-1078/) este prezent in mai toate topurile cu denominatia de Cel Mai Bun Film din Toate Timpurile, el se adreseaza unui alt tip de public decat acest Jumanji (http://www.cinemagia.ro/filme/jumanji-870/).
Titlul filmului este numele unui joc pe tabla, adica acel tip de confruntare intre 2 pana la 4 jucatori reprezentati pe plansa de joc de pioni de culori diferite si care muta dupa cum dicteaza zarul buclucas. Totul e plastic si carton, fara nici macar un cat de mic ecran tactil sau vreo alta urma de tehnologie. (asta mentionat doar asa ca sa isi faca o idee tanara generatie care nu concepe viata fara vreun tip de conexiune). Si era mult divertisment in acest tip de jocuri.
Asa e si in cazul lui Jumanji, unde parca toata imaginatia copiilor, toate asteptarile lor in materie de aventuri prind viata in aceasta pelicula.
S-a spus ca acest film inspaimanta. Ma indoiesc! Poate un copil de 3-4 anisori sa fie terorizat de muzica data prea tare, ca de inteles ce se intampla si sa fie infricosat nu cred. In schimb pe pustii isteti si pe strengaritele mereu dornice de joaca, adica de la 7-8 ani in sus nu cred ca acest film ii poate speria sau infricosa. Eu am norocul sa beneficiez de un critic personal, Gabi, fiul meu si care a concluzionat ferm si hotarat: " E cel mai tare film ever!" si nu e doar parerea lui. Dupa prima vizionare in doi, eu si el, au urmat revizionari fara numar la care au fost invitati cam toti prietenii lui. Si prima impresie a ramas in picioare fiind confirmata rand pe rand de toti musafirii. Si au fost... :sad7:
Pana acum am tot vorbit despre copii si reactia lor. Dar ca si o marturisire si eu am gustat filmul chiar foarte mult la momentul primei vizionari. Vazand totusi avalansa de note mici de pe site-urile cu pretentii dar si nemultumirile criticilor, cred ca ar fi trebuit sa ma simt rusinat. Dar nu e deloc asa. Probabil ca amintirea acelor momente de divertisment pur si in care tensiunea creste de la un maxim la care tocmai parea ca a ajuns la un nivel urmator pe care nici nu il anticipam, a estompat oarecum din efectul reprosurilor ce i se aduc acestui film. Uh! Ce faina acea senzatie de dinainte de aruncarea zarului, cand asteptam sa vad ce noi dezastre ne mai rezerva misteriosul fum alb ce se materializa in capsula de sticla din mijlocul plansei de joc!
A fost criticata pana si realizarea efectelor vizuale si autenticitatea modului in care este perceputa toata aceasta lume izvorata din magia jocului. Foarte stranie aceasta critica avand in vedere ca regizorul acestui film, Joe Johnston este unul dintre cei ce s-au facut responsabili de revolutionarea efectelor vizuale prin inovatiile si prin viziunea futurista pe care a demonstrat-o in filme ca: Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977) (http://www.cinemagia.ro/filme/star-wars-episode-iv-a-new-hope-1464/), Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) (http://www.cinemagia.ro/filme/star-wars-episode-v-the-empire-strikes-back-imperiul-contraataca-editie-1465/), Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (1981) (http://www.cinemagia.ro/filme/indiana-jones-and-the-raiders-of-the-lost-ark-indiana-jones-si-cautatorii-1078/) sau Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) (http://www.cinemagia.ro/filme/star-wars-episode-vi-return-of-the-jedi-intoarcerea-lui-jedi-editie-1466/). Dar cel de pe margine tot timpul va fi mai specialist ca cel ce este in focul actiunii.
Despre interpretarea lui Williams, pare ca isi face treaba dar nu are acele sclipiri nemaivazute. Intra foarte bine in mintea copilului adult pe care il personifica sau ma rog, a adultului ramas copil, dupa cum poftiti, si devine unul dintre cei 3 participanti la acest joc de totul sau nimic.
Concluzie, oricate minusuri s-ar incerca sa i se gaseasca acestui film, el va ramane un real succes: atat de incasari, (si-a cvadruplat investitia ajungand la un 262 milioane de dolari in toata lumea conform box office mojo), cat si ca preferinte in randul publicului. Cert e ca cei mici il indragesc. Un 7,19!
Ps. O recomandare pe care o adresez tuturor adultilor nu doar pentru a viziona acest film, dar sa si incerce macar pentru 100 de minute atat cat tine filmul, sa redevina copii.

alali
02 Oct 2014, 20:34
RV (2006) (http://www.cinemagia.ro/filme/rv-excursie-cu-surprize-14615/)

http://i.imgur.com/INjFUoW.jpg

Intr-adevar, atunci cand apare pe ecrane Robin Williams, "no brakes allowed". Pe acest actor nu il poti stavili. Este omniprezent. Acapareaza tot: ecranul, actiunea, buna dispozitie... absolut tot!
Un film de familie, cu un subiect croit perfect pentru publicul caruia i se adreseaza. Am avut o scena la care chiar am ras, iar pentru filmele de familie asta inseamna mult, parerea mea.

Dialogurile sunt bune spre foarte bune. Mai ales cele dintre Bob, (Robin Williams) si fiica sa Cassie, (Joanna 'JoJo' Levesque). Bineinteles ca acest tip de umor, de limbaj, cu replici acide si persiflante este un umor gustat in special de cei mai in varsta sau de adolescenti. In fond adolescentii au reprezentare prin personajul interpretat de frumoasa JoJo si cu siguranta ca se regasesc in tot acel comportament rebel si incapatanat. Pe cei mici, pentru ca sa nu uitam ca vorbim de un film de familie, deci si copii de varste mai fragede, pentru ei ziceam, amuzante sunt acele situatii delicate in care este pus in permanenta Bob. Si ele, situatiile de genul asta, abunda in acest film; practic nu se ia nicio pauza de la belele, pe toata durata calatoriei.
Aici e si intregul farmec al filmului dar si o punere in valoare a calitatilor actoricesti ale lui Williams. Acest drum parcus de personajul pe care il interpreteaza si care plecand de la euforia momentului in cand decide sa sparga tiparele cotidiene ce se inradacinasera in propria casa, trecand apoi prin momentele de reala nebunie in care incearca sa impace si capra si varza si terminand calatoria total descumpanit si resemnat. Iar toate aceste stari se succed cu o normalitate de care doar Williams putea fi capabil.

Exagerat mi se pare bugetul filmului. E totusi un film de categoria B, o comedie usoara si sa i se aloce un buget de 65 mil. dolari, e mult prea mult.
O comedie ok, atat pentru cei mici cat si pentru cei mari; un 6,36!

nick-azh
26 Jan 2015, 10:28
Robin Williams și cu Matt Damon au tot dreptul să se poată lăuda cu una dintre cele mai bune prestații ale carierelor sale.Good Will Hunting rămâne unul dintre puținele filme care a reușit să conserve laolaltă toate stările de suflet pe care o ființă umană le poate experimenta.Dinadins l-am lăsat la urmă ,ca să pot încheia afirmând faptul că lui Ben Affleck i se datorează de fapt toate laudele,atât pentru interpretarea unui rol-deși secundar-de mare importanță cât și pentru calitatea de scenarist căreia,în acest film,i-a dat frâu liber.NOTA 9+.

nick-azh
26 Jan 2015, 10:32
Merita toate premiile. De vazut si rezavut .Recomand

alali
13 Apr 2015, 21:35
The World According to Garp (1982) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-world-according-to-garp-lumea-lui-garp-4213/)

http://i.imgur.com/DinNnkE.jpg

O ecranizare dupa romanul omonim al lui John Irving avandu-i in prim plan pe Robin Williams ca T.S. Garp si Glenn Close ca Jenny Fields. Desi pare greu de crezut, Glenn reuseste de cele mai multe ori sa il eclipseze pe Williams, mai ales in scenele in care apar impreuna. Iar asta, recunosc, face filmul mai interesant si mai vizionabil, fiind in fond, un film despre forta de a reusi in viata a unei femei independente. Jenny poate face ceea ce doreste atata timp cat stie sa ceara de la viata exact ce vrea, realist si fara vise utopice si mai mult decat atat, stie sa isi ia singura atunci cand totul pare sa ii stea impotriva.
Avem asadar un film extrem de pozitiv, pe alocuri chiar exagerat de oprimist, care trateaza cu un zambet orice eveniment nedorit ce poate aparea in viata unui om. Tot acest umor reprezinta insa un cutit cu doua taisuri. Pe de o parte filmul devine usor de vizionat si placut, iar pe de alta parte, toate acele evenimente importante atat pentru existenta personajelor din pelicula cat si pentru implicarea noastra ca spectatori, isi pierd importanta. Iar aceasta maniera de a trata un subiect reuseste sa repuna ecranul de sticla intre privitori si actori. Efectiv totul se vede si se traieste ca parte dintr-un spectacol, o fictiune ce nu are nicio legatura sau intersectie cu realul din pacate.
Cu toate aceste neajunsuri, vizionarea acestei productii constituie o experienta placuta si care binedispune. Replici bune si chiar foarte bune, (este in fond o adaptare a unui best seller premiat), situatii neprevazute cam la tot pasul si filosofii de viata ce ar trebui asimilate de toti cei ce au urmarit filmul.
Legat de interpretare si de felul in care a reusit sa-si intre in rol Williams, mi-a placut o declaratie a regizorului George Roy Hill prin care marturiseste ca actorul a intampinat reale dificultati cu acest rol doar in partea in care intruchipa un adolescent, el fiind, citez, "destul de paros" pentru aceasta etapa din viata eroului acestui film.

Concluzie: Chiar daca au trecut 35 de ani de la lansarea filmului, mesajul este astazi mai puternic si cred eu, mai necesar decat atunci. Toleranta, pacifismul si acceptarea celorlalti este mai necesara acum ca niciodata. Asadar, de privit acest film, de reprivit daca e cazul si cel mai important, de invatat pentru fiecare in parte si de insusit exact acele parti pe care le constientizam ca inca nu fac parte din modul nostru de a fi si de a gandi.

O nota binemeritata de 7,69! O recomandare pe care o fac tuturor; nu este doar un film de familie, nu este doar o comedie si nici nu este doar un film relaxant. Este un film necesar!

alali
16 Jun 2015, 15:23
World's Greatest Dad (2009) (http://www.cinemagia.ro/filme/worlds-greatest-dad-43414/)

http://i.imgur.com/spfPOQt.jpg

Inca de la inceput o sa spun ca nu recomand acest film. Sigur ca este o parere personala, dar o sa incerc sa mi-o si argumentez.
Filmul incepe bine. Are acel ceva deosebit. Williams pus in fata acestui tip de comportament rebel, sfidator si chiar nesimtit, asigura captarea imediata a atentiei oricarui privitor. Dupa aceasta introducere buna, destul de lunga pentru o introducere dar buna ca dialoguri si cursivitate, urmeaza acea scena de o duritate teribila. Faptul ca nimic nu anunta aceasta lovitura, poate doar putinele clipele exact de dinainte de a ni se dezvalui la propriu tragedia, este iarasi un plus mare al filmului. Chiar scena tragediei propriu-zise, cea care incearca sa prezinte dimensiunea dramei la care tocmai asistam,... acele momente inecate in tacere (totul e mut, fiind taiat sunetul si neutilizandu-se niciun fel de fond sonor), ... totul este foarte bine gandit.
Dar de aici inainte incepe decaderea filmului si Williams este treptat depasit de importanta evenimentelor. Sau mai bine zis, filmul scade calitativ si Williams intra in acel sablon binecunoascut lui. Este acel personaj din comediile de duminica, ce mimeaza o durere profunda, dar cu o mimica si o gestica total nepotrivata momentului.
Pelicula se vrea a fi o satira, poate chiar si o comedie neagra, dar mesajul pe care tine mortis sa ni-l transmita cuvant cu cuvant, este unul insignifiant. Pare decupat din acele felicitari usor stupide ce ne sunt prezentate la inceput, felicitari ce sunt practic singurul succes al acelui scriitor ratat, pe care il resping toate editurile. Acel "cel mai rau lucru in viata nu este sa sfarsesti singur ci sa sfarsesti inconjurat de oameni care te fac sa te simti singur" suna a moto ieftin luat de pe o pagina din nenumaratele pagini cu astfel de citate de pe retelele de socializare. Cand drama este atat de mare in jurul tau, sa ai astfel de idei "profunde", nu duce la nimic altceva decat la bagatelizarea momentului.
Finalul, acele scene adolescentine cu ... deja bunicul Williams.... sunt de o penibilitate si mai mare decat conculuzia-motto a filmului. "Drama" se termina practic printr-o eliberare totala a protagonistului. Si-a luat si omul o problema de pe cap, normal ca e fericit! Nu?

Pentru inceput adica pentru acea jumatate de ora altfel, ii acord filmului nota 6,55! Dar de recomandat tot nu-l recomand!

alali
30 Oct 2015, 23:49
Man of the Year (2006) (http://www.cinemagia.ro/filme/man-of-the-year-16483/)

http://i.imgur.com/OByVNGM.jpg

Poate parea ciudat ceea ce am propus ca titlu la acest review, dar cred ca surprinde exact esenta filmului. Un film placut ca si family movie, usor si amuzant. Insa sub nicio forma nu poate fi privit ca o productie serioasa cu o tema demna de reflectie.
Incepe bine cu acele elemente de stand-up comedy iar apoi pare ca eplodeaza intr-o dezbatere politica a 3 candidati la prezidentiale. Insa... se stinge abrupt mult prea devreme. Odata cu aflarea rezultatelor alegerilor, filmul capata iz de comedioara ieftina ce face uitat tot acel inceput extrem de interesant si promitator. Poveste neplauzibila cu 2-3 actori ce intruchipeaza servicii secrete, firme AF (n.r. Asociatie Familiala) care lucreaza pentru siguranta nationala sau agenti de tot felul dar cu cate un singur reprezentant. Efectiv, prin desfasurarea de personal din anumite scene, acestea aduc mai mult cu o problema familiala si nu cu o problema de siguranta nationala, serioasa asa cum ar fi trebuit sa fie un atentat la adresa statului de drept. Total decredibilizat din aceasta cauza.
Apoi vine Williams. El face exact ce stie. In acea prima parte, cam scurta ce-i drept, in care filmul promite, Williams este actorul potrivit in povestea ideala, dar cand toata isteria se termina si filmul capata accente sitecom, Williams acapareaza tot cu stilul lui expansiv, mai ales in monologuri. Si de aici la dezastru nu mai e nimic de facut. Impactul si importanta actiunii aluneca rapid in ridicol, iar comportamentul de clovn ia locul politicianului, fie el chiar si de conjunctura.
Cateva replici raman insa memorabile si cateva glume chiar sunt de retinut. In rest.... prea mult Williams.
Pacat ca s-a pierdut un film cu un potential urias. Iar asta e fara doar si poate vina regizorului. Da! Chiar vina marelui Barry Levinson! Pare total neimplicat in acest proiect, lucru de care iti dai seama mai ales daca privesti making of-ul filmului, un material unde, desi normal era sa fie condus de regizor, el apare doar la sfarsit sa ne spuna cum s-a simtit filmand la acest film. In rest ni se repeta iar si iar de catre protagonisti cat de mare este onoarea sa joci alaturi de Robin Williams. Cum improvizeaza el totul, cum are in cap viziunea finala a oricarei scene, cum intelege ce anume trebuie sa transmita in orice moment personajul pe care il interpreteaza. Dar asta nu e treaba regizorului? Intreb si eu.
Un 5,98 pentru ceva ce putea sa fie o adevarata lovitura. Mare pacat!

alali
07 Mar 2016, 02:25
One Hour Photo (2002) (http://www.cinemagia.ro/filme/one-hour-photo-obsesia-3462/)

http://i.imgur.com/bioL1aG.jpg

Un film cu Robin Williams, asadar incepem review-ul obligatoriu tot cu Robin Williams.
Facand eforturi deosebite pentru a putea sa interpreteze un astfel de personaj, Williams marturiseste pe comentariul filmului ca a trebuit sa se inchida in sine si sa isi inabuse felul lui de a fi, practic toata acea personalitate care l-a facut atat de special ca interpret in multe roluri indragite din filme ca Jumanji (1995) (http://www.cinemagia.ro/filme/jumanji-870/), Flubber (1997) (http://www.cinemagia.ro/filme/flubber-2839/), Hook (1991) (http://www.cinemagia.ro/filme/hook-1084/) sau Mrs. Doubtfire (1993) (http://www.cinemagia.ro/filme/mrs-doubtfire-d-na-doubtfire-taticul-nostru-traznit-2025/). Tot acel personaj exuberant si vulcanic a disparut, lasand in locul lui un individ ciudat, retras si cam inspaimantator. (bine!... ar fi o exceptie; acea scena din camera de hotel, unde desi veselia este inlocuita de nebunie, totusi Williams se expandeaza si acapareaza iarasi tot ecranul, toata scena, asa cum ne obisnuise in atatea alte situatii; dar doar atat).
De apreciat modul in care se realizeaza aceasta schimbare a lui Williams. Cu o tunsoare tinereasca, nepotrivita cu varsta dar asta e si ideea, cu o schimbare de culoare a parului si cu putina, (in fine, multa in cazul lui) epilare, se creaza un look atat de diferit incat, la lansarea filmului, critici de film i-au marturisit lui Williams ca dupa 15 minute au uitat efectiv ca el joaca in acest film iar asta l-a magulit pe actor. Asadar, daca tot felul de picturi corporale ale unor tribali participa la premiile cinematografice, sectiunea Best Makeup and Hairstyling, cu atat mai mult aceasta performanta reusita in acest film ar fi trebui apreciata la adevarata valoare.
Din pacate, in afara interpretarii, altceva nu prea mai avem ce sa apreciem in acest film.
Povestea incepe bine, captand atentia si chiar supra-capacitandu-si publicul in asteptarea a ceva important, ceva deosebit. Insa un e cazul... Desi astepti sa vezi acea fata diabolica comparativa cu cea a lui DeNiro din Cape Fear (1991) (http://www.cinemagia.ro/filme/cape-fear-promontoriul-groazei-1064/), aici Williams se dezlantuie… facand poze. Avem si acel vis insangerat, introdus ca sa… dumnezeu stie, apoi halucinatiile acelea care isi propun sa … fie pur si simplu. Cam asa e si filmul ca produs finit. Isi propune sa … fie… dumnezeu stie ce. Probabil, un alt proiect bifat intr-o filmografie destul de stufoasa si nimic mai mult.
Un 6,07 mediocru. Vizionabil doar de cine vrea sa parcurga intreaga cariera a lui Williams. Altfel nu vad de ce ar urmari cineva acest film. Nimic psihologic, nimic despre arta fotografiei, nici macar prea multe informatii despre procesul de developare si producere a unei fotografii. :(

alali
24 Apr 2016, 15:08
The Best of Times (1986) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-best-of-times-meciul-secolului-26436/)

http://i346.photobucket.com/albums/p422/alali_gabi-28/review-uri/The.Best.of.Times_zpssgiuk4q5.jpg (http://s346.photobucket.com/user/alali_gabi-28/media/review-uri/The.Best.of.Times_zpssgiuk4q5.jpg.html)

Probabil unul din cele doua cele mai slabe filme ale carierei lui Robin Williams. Pe langa faptul ca previzibilitatea povestii, a finalului sau a modului in care va decurge actiunea este evidenta chiar si pentru un nevazator care doar asculta filmul, colac peste pupaza, vine si stangacia interpretarii personajului Jack Dundee (R.Williams). O fâstaceala de care, trebuie sa marturisesc, nu il suspectam ca e capabil. Adica nici rolurile avute in primele doua lung-metraje, The World According to Garp (1982) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-world-according-to-garp-lumea-lui-garp-4213/) si Popeye (1980) (http://www.cinemagia.ro/filme/popeye-436/), nu au tradat o interpretare de o maniera atat de precipitata.
Un alt neajuns al filmului este insasi prezenta lui Williams in cadrul distributie. Ca sa fim corecti pana la capat, oricat l-am indragi pe regretatul actor, omul Williams nu se preteaza pe acest rol caruia vrea sa ii dea viata pe ecran. Cu atat mai mult cu cat in acea perioada a vietii lui nu cred ca ar fi cantarit mai mult de 60 kg. Iar un jucator de fotbal american atat de firav ... mai rar. Dar sa inghitim aceasta distribuire pentru a putea trece mai departe in analiza peliculei.
Fara doar si poate, cel mai important moment al filmului este acel scurt istoric dintru inceput in care ni se prezinta istoria tinutului San Joaquin, California. Mai exact S.V.-ul condadului Kern. Dupa aceasta scurta introducere de nici 3 minute, filmul aluneca in groapa comediilor frivole si prostute. Iar Williams nu face nimic sa il salveze. Ba din contra! Isi executa scălămbăielile de rigoare si atat. Dar nici macar aceste stangăcii intentionate, conform scriptului banuies, nu ii ies in maniera-i obisnuita asa cum am mentionat mai sus. Spun "conform scriptului" pentru ca nu vreau sa il banuiesc chiar de greseli in interpretare pe Williams. Nu as merge chiar atat de departe. E de ajuns maniera in care le executa, cu emotie parca si cu trac...Dar sa revenim.
Regie? Scenariu? Totul e o apa si-un pamant; adica slabut.
Daca recomand sau nu acest film, las la latitudinea fiecaruia sa aprecieze. E un film cu Robin Williams, dar asta nu e si suficient; cel putin nu in cazul de fata. Nota 5,07!

alali
26 May 2016, 21:43
Patch Adams (1998) (http://www.cinemagia.ro/filme/patch-adams-patch-adams-un-doctor-trasnit-1554/)

http://i1278.photobucket.com/albums/y519/Gabriel_Apetrei/review-uri/Patch%20Adams%201998_zpsy7hgu2hv.jpg (http://s1278.photobucket.com/user/Gabriel_Apetrei/media/review-uri/Patch%20Adams%201998_zpsy7hgu2hv.jpg.html)

Desi pare o poveste special gandita pentru film, la o minima documentare, adica deschiderea site-ului oficial al lui PatchAdams, (Gesundheit! Institute Home) si eventual un wikipedia, te surprinde exactitatea cu care filmul prezinta evenimentele reale din viata doctorului ce a implementat râsoterapia ca o componenta complementara dar obligatorie in toate procedurile si tehnicile specifice medicinei moderne.
Bineinteles ca povestea de dragoste este inventata, ca doar un astfel de cliseu este obligatoriu intr-un film ce cauta si succesul de casa. In realitate Carin, iubita din film interpretata de Monica Potter este un barbat si era unul dintre prietenii cei mai apropiati ai lui Adams.
Dar faptul ca asasinatul a avut loc, faptul ca internarea alaturi de cei cu boli mintale e reala, chiar daca a fost facuta de catre mama viitorului doctor si nu la cererea proprie, sunt asemanari remarcabile cu realitatea. Mai mult, Adams cel real marturiseste ca a avut un coleg de camera pe nume Rudy care suferea de acel tip de frica patologica de veverite si pe care l-a ajutat sa treaca peste acest delir.
Despre latura romantica a filmului, inventata asa cum spuneam, trebuie recunoscut ca se sesizeaza oarecum artificialul din ea in ceea ce inseamna cuplu pe ecran. Desi are farmec in dialoguri si chiar situatia in sine adica modul cum decurge curtarea, nepotrivirea celor doi actori, lipsa unei chimii in toata aceasta viitoare realtie este dezamagitoare. - un barbat spre 50 de ani sa corupa efectiv o tanara de putin peste 25 e oarecum deranjant si ca idee, cu atat mai mult ca si imagine -
Insa in rest, Willaims este perfect pe toata durata filmului. Se muleaza impecabil pe personaj, este hazliu, este spontan si este inventiv. A si primit complimente chiar din partea originalului Adams si asta ne scuteste de alte comentarii. Daca se facea si putin efort sa i se gaseasca o partenera potrivita cu care sa faca un parteneriat firesc, (nu ca m-as plange de prezenta Monicăi Potter care este o incantare ori de cate ori apare in cadru si care apare chiar prea putin pentru gustul meu; :D dar totusi ... Williams...?) si mai putina limba de lemn in discursul rostit in fata decanatului, probabil ca filmul de fata ar fi facut saltul de la statutul de film bun spre foarte bun. Cred ca ar fi putut sta alaturi de un Good Will Hunting (1997) (http://www.cinemagia.ro/filme/good-will-hunting-488/) sau chiar Dead Poets Society (1989) (http://www.cinemagia.ro/filme/dead-poets-society-cercul-poetilor-disparuti-3756/). Asa, cu aceste neajunsuri si sablonizat pe cerintele unui hollywood conservator si marginit, povestea este perceputa ca una de familie, de petrecere a timpului liber intr-un mod placut. Ori, o asa biografie numai spre omorarea plictiselii nu ar trebui sa faca trimitere. Parerea mea.
Nota 7,07!

alali
11 Jul 2016, 02:47
Seize the Day (1986) (http://www.cinemagia.ro/filme/seize-the-day-38435/)

http://i.imgur.com/vAQNdsN.jpg

Un film deprimant. Si nu o spun ca pe o critica; asta si urmareste aceasta pelicula, sa te intristeze, sa te indispuna si sa te deprime. Beneficiind si de cateva parti bune per total insa ramai cu senzatia pe care ti-o lasa acele foarte multe lacune ale aceastei realizari marca Fielder Cook. Scenele lui Williams in care este refuzat de toata lumea sunt miscatoare. Zambetul dureros, plin de tristete si care nu inseamna decat resemnare este perfect pe chipul acestui actor. E marea dovada ca Robin Williams poate si altceva nu doar sa faca taraboi si sa se schimonoseasca ca sa fie pe placul celor mici in filme de familie, fara prea mari pretentii. Tragedia e ca urmeaza scenele in care toate ii merg rau, toate ii ies de-a-ndoaselea. In acestea Williams se pierde in idei. Este grabit si pare ca nu mai are noima in nimic din ceea ce incearca sa intreprinda. E furios la culme dar nu violent. E agitat peste masura dar nu clacheaza. E repezit si nevrotic dar nu vrea sa rezolve nimic. Totul este fara rost si iritant. (vezi scena in care vrea sa ia o pastila, ii cade din gura inapoi in mana si apoi bea apa nemaiducand mana la gura a doua oara ca sa isi ia pastila) Si astfel de scapari sunt suficiente la numar, ca sa creeze o senzatie de film scapat de sub control.
Apoi discursul tinut tatalui ... Seamana mai mult a milogeala decat o insiruire de adevaruri dureroase care nu mai puteau fi tolerate. Plus ca toata acea pornire de mandrie urmata imediat de cerinta de a fi ajutat cumva, sunt ridicole. (ajutorul este bineinteles solicitat in bani; ni se ofera chiar si o suma de la care sa se inceapa licitatia)
Ideea conflictului, ciocnire dintre generatii nu este nicidecum una noua si are reprezentanti mult mai de seama decat acest Seize the Day (http://www.cinemagia.ro/filme/seize-the-day-38435/). Sincer, nici nu prea inteleg ce cauta acest indemn in titlul filmului. Nicaieri nu e nici macar un moment de reflectie. Nicaieri nu se face o pauza de la alergatura sau de la zbateri fara rost ca sa se ridice macar problema "trairii clipei". Un titlu pus la repezeala si total neinspirat.
Filmul nu este prost, ca sa ne intelegem, dar nici nu are nimic care sa atraga si sa iasa in evidenta. Williams nu dezamageste prin ceea ce interpreteaza dar la fel ca si povestea, nici el nu incearca mai mult de strictul necesar. Dezamagirea rste totusi reprezentata de Williams ca si evolutie a carierei. Dupa ce ai debutat practic in The World According to Garp (1982) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-world-according-to-garp-lumea-lui-garp-4213/) si ai facut-o nesperat de bine, apoi ai stralucit in Moscow on the Hudson (1984) (http://www.cinemagia.ro/filme/moscow-on-the-hudson-departe-de-moscova-4077/) si prin asta ti-ai facut o carte de vizita, sa faci un asemenea film si cu un astfel de rol la nici 2 ani de la ultimul titlu amintit e intr-adevar un pas pe loc.
Cea mai notabila problema a filmului e ca Tommy prin toata aceasta victimizare nu e credibil si nici nu e corect in argumentele pe care le ofera; dar nici tatal sau nu are un rationament mai ofertant si nu reuseste sa te face sa-i intelegi deciziile. Astfel ajungi sa vezi un film in care nu ai o parte la care sa aderi. Ambii gresesc flagrant in felul in care pun problema si noi ramane sa simpatizam cu cine? Cu liftierul? Ca in rest, cam toate personajele fie ele principale sau secundare sunt antipatice. Pana si figurantii m-au iritat peste masura. (vezi doamna cu cei doi caini)
Nota 6,57 pentru o "canoneala" ca sa citez un clasic in viata.

alali
24 Sep 2016, 23:14
Good Will Hunting (1997) (http://www.cinemagia.ro/filme/good-will-hunting-488/)

http://i.imgur.com/Abse75u.jpg

Un film pe care l-am adaugat repede in lista filmelor favorite. Nu e ceva nemaiintalnit in aceasta lume a cinematografiei in care criza scenariilor originale incepea sa se simta din ce in ce mai acut, dar e frumos. Emana un farmec pretentios si oarecum erudit, parte prin prestatia celor implicati, parte prin poveste. Astfel filmul reuseste sa cucereasca o mare parte a publicului. E adevarat ca sunt si persoane mai pretentioase care asteptau mai mult de la aceasta productie si tind sa le inteleg si acestora punctul de vedere. Cu siguranta ca o alta abordare care sa se departeze putin de reteta patentata a Hollywood-ului, dar care e generatoare de succes sigur, ar fi ridicat enorm in valoare acest film. Dar si asa, eu fac parte dintre acea mare majoritate care s-a atasat de Will - Matt Damon, l-a indragit pe Maguire - Robin Williams si s-a indragostit de Skylar - Minnie Driver, (care, fie vorba intre noi, nu e vreo frumusete rapitoare, dar stie sa se faca agreabila si dorita).
Filmul are o poveste tipica marilor studiouri. Este atat de previzibila incat orice departare de finalul atat de simplu de intuit, irita. Aici ma refer strict la toate acele chitibusarii scenaristice care au rolul de a amplifica tensiunea si de a creste interesul, cand toti cunoastem finalul aproape in detaliu. Si irita pentru ca farmecul real al filmului sta in dialoguri si nu in turnurile pe care le ia actiunea. Ciocnirile dintre geniu si profesorii foarte pregatiti pe ramura lor, toata acea psihologie inversa ofera tensiune mai multa decat orice infloritura a scenariului ce e menita sa prelungeasca naratiunea intr-un mod "artificial", cel putin asta e perceptia pe care o lasa asupra privitorului.
Ce iarasi nu mi-a placut, e acea parte lacrimogena, traumatizanta si inutila, a tatalui adoptiv care l-a maltratat pe Will cel mic. De ce oare era nevoie sa se completeze trecutul acestui personaj cu astfel de adaosuri care subrezesc imaginea lui? Eu cred ca ajungea sa fie creionat ca un teribilist orfan, care a simtit viata la modul cel mai dur si mai real cu putinta. Dar daca scenaristii au ales sa bage si un episod lacrimogen, nu mai e nimic de facut; pentru ca tot din acest detaliu vine si scena cu "Nu a fost vina ta!". Un final de sedinte de terapie atat de prost, ce mai-mai ca era sa strice intregul film. Si intreb iarasi: De ce anume s-a tinut mortis ca sedintele sa se incheie cu o astfel de "insanatosire" totala si categorica? Chiar nu se putea termina aceasta relatie pacient-psiholog printr-o schimbare a subiectului asa cum s-a si produs si cum se intampla in cazurile reale? Era neaparat necesar acest plans eliberator pentru ca spectatorul sa poata rasufla usurat si sa spuna: "Gata! Acum, in sfarsit, s-a vindecat!"? Prea pentru o anumita nisa de public tot acest moment si nu e vorba deloc de partea elitista, savanta a privitorilor asa cum promoveaza filmul. Ba din contra.
Aceeasi impresie o provoaca si introducerea legendei lui Srinivasa Ramanujan, un nescolit, ce a citit o carte elementara de matematica si imediat s-a pus pe rezolvat probleme de matematica superioara, dintre cele mai dificile. Aiurea! Ramanujan a fost la scoala de la 7 ani, asa cum e si normal si a tinut-o intr-un astfel de mediu, didactic si apoi academic, toata viata. Precocitatea cu care a intrat in lumea academica, asta e alta discutie.
Plusul pe care tin sa-l mentionez vine chiar in final. Acea ultima decizie luata de protagonist, schimba putin sablonul pe care ne pregateam sa-l parafam ca fiind standard. Iar Williams cu replica lui traznita, tipica si care da un aer vesel si optimist completeaza happy end-ul. (si unde mai pui ca momentul ultimei linii de dialog al intregului film este o pura improvizatie, el nefiind cuprins in script).
Ca tot am pomenit de Williams, trebuie sa spun ca in acest film este deosebit... de bun. Nu apeleaza deloc la verva lui atat de obisnuita, (poate doar in momentul certei cu cel ce i-a fost candva coleg, dar acolo e normala si foarte potrivit introdusa ca si etapa a naratiunii). In rest, Williams este atat de calm si linistit incat surprinde pe oricine il cunoste din numeroasele filme pe care le-a realizat in vasta sa cariera. Plus ca tot acest calm este foarte potrivit aici si ii ridica in valoare atat personajul pe care il intruchipeaza, cat si pe el ca actor, demonstrand ca poate si altfel.
Concluzie: Desi am cam subliniat doar minusurile, pentru ca am vrut sa fiu obiectiv, filmul, asa cum am si spus in inceputul review-ului, mi-a placut intr-atat incat l-am incadrat intre favoritele mele. Si acum, doar uitandu-ma la imaginea cover-ul dvd-ului si parca simt acel sentiment de liniste, combinat cu bucurie, cu placere si cu satisfactie. Nota 8,28!

corinka
28 Sep 2016, 22:27
Robin Williams s-a numărat printre puținii actori cărora le vin mănuşă atât rolurile dramatice, cât şi cele comice.
Când mă gândesc la Robin Williams, primul film care îmi vine în minte este "Dead Poets Society". O frumusețe!

alali
19 Dec 2016, 20:10
The Big White (2005) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-big-white-marele-alb-14917/)

http://i346.photobucket.com/albums/p422/alali_gabi-28/review-uri/The.Big.White_zpshwibjzvy.jpg (http://s346.photobucket.com/user/alali_gabi-28/media/review-uri/The.Big.White_zpshwibjzvy.jpg.html)

O sa incerc sa analizez acest film doar dintr-o singura perspectiva, cea a prezentei lui Williams in el, deoarece consider ca despre productia propriu-zisa, nu se prea pot spune multe, ea fiind destul de limitata ca si oferta dar si ca maniera de exprimare si realizare. Ce e drept e ca actiunea, desi e destul de incalcita si buimaca, este total imprevizibila. Nimic nu te poate pregati pentru felul in care va decurge nu doar povestea ca deznodamant, dar nici macar ca scena viitoare. Asta a fost si singurul amanunt care m-a ajutat sa duc pana la final vizionarea, pentru ca placere, filmul nu mi-a creat sub nicio forma.
Se tot vorbeste despre "grozava interpretare a Hollyei Hunter", Margarett in acest film, sotia lui Paul Barnell, (Robin Williams). Sincer, in afara limbajului grosolan de care ea este scuzabila pentru ca asa ii cere fisa postului sa utilizeze, altceva, nimic nu gasesc notabil oricat as cauta.
In contrabalanta il avem pe inepuizabilul actor de filme vesele. Paradoxul e ca acesta este si primul lungmetraj in care il vad epuizat literalmente pe Williams. Nici rolul nu ii lasa acea marja de manevra pe care el stie ca nimeni altul sa o fructifice, si nici nu pare ca isi doreste o abordare mai in forta, mai specifica lui. E trist, cum e si normal, in situatia in care se gaseste ca si personaj, dar gandul ii e tot timpul la bani. Iar pentru a-i procura va face sacrificii uriase, mergand pana la a incerca sa isi ucida fratele cu sange rece. Insa totul se rezolva prin "noroc", ca sa ma exprim in spriritul acestei asa zise comedii negre, al carui umor e dubios sau chiar inexistent. Si nu exista umor pentru simplul motiv ca protagonistul a suferit ca sa interpreteze acest caracter, Paul, sotul unei bolnave intruchipate. Robin Williams marturisea ca nu s-a simtit in apele lui in Alaska, un loc friguros si izolat care l-a aruncat in depresie si astfel a reinceput sa bea, desi fusese mai bine de 20 de ani abstinent.
Plus ca stilul asta de a incheia o comedie, "dansand pe cadavre", nu i se pliaza deloc pe ceea ce cunostem cu totii ca fiind carisma acestui minunat actor, ce realmente ne-a incantat in alte ocazii.
Concluzie: Nimic important in aceasta productie pe care o puteti urmari doar pentru a vedea un Robin Williams depresiv si trist. Nu arata in nici un moment al filmului interpretarea lui atat de caracteristica iar asta face ca pelicula sa nu beneficieze de experienta si farmecul unui astfel de nume distribuit ca personaj principal. Nota 6,32!

dvv71
20 Mar 2017, 12:42
Cel mai bun actor !!!

alali
13 Apr 2017, 17:19
Jakob the Liar (1999) (http://www.cinemagia.ro/filme/jakob-the-liar-jakob-mincinosul-794/)

http://i346.photobucket.com/albums/p422/alali_gabi-28/review-uri/Jakob20the20Liar201999_zps1hif3lhp.jpg (http://s346.photobucket.com/user/alali_gabi-28/media/review-uri/Jakob20the20Liar201999_zps1hif3lhp.jpg.html)

Daca vizionand acest film, te incearca o ciudata si inexplicabila senzatie de deja-vu, fenomenul se explica simplu, prin fapt ca ati vizionat in prealabil, La vita e Bella (http://www.cinemagia.ro/filme/la-vita-e-bella-3541/) a lui Benigni. Nu stiu si nici nu tin mortis sa aflu daca minunatia italiana a stat sau nu la baza acestui film. Cert e, pentru mine cel putin, ca toate ideile majore ale realizarii din 1997 (http://www.cinemagia.ro/filme/la-vita-e-bella-3541/) se regasesc in aceasta productie. Viata grea in lagar - aici ghetou -, minciuna ca sursa principala de rezistenta si creatoare de speranta totodata sau umorul care pare suficient incat sa tina de frig sau foame. Pana si emotia paterna apare pe neasteptate si nu e anuntata de nimic. Deosebirile intre trista comedie italiana si acest film care il are in rolul principal pe Robin Williams este substantiala.
Cea mai evidenta problema o constituie chiar repetitia despre care faceam vorbire. Fortuit sau nu, simplul fapt ca la nici 2 ani de la un asemenea succes, cand valurile starnite atunci inca nu se linistisera in totalitate, sa incerci sa propui un produs atat de similar, din start sansele de reusita erau drastic diminuate.
Umorul prezent in acest film, preponderent cel de limbaj, nu pare a se integra in peisajul sumbru si dezolant. Cu un decor excelent ales si cu un colorit al imaginii trist, nu toate glumele, desi unele dintre ele sunt chiar foarte reusite, isi au locul si momentul bine ales. Moartea insasi este luata in deradere. Iar daca era ceva de invatat din minunatul film castigator de Oscar, era ca acest ungher intunecat, daca tii sa ai consistenta in mesaj, trebuie sa ramana tabu. Pana si hiperactivul Begnini, in fata prezentei nefastei umbre consumatoare de suflete, se transfigura si intreaga sa fiinta transmitea groaza, frica, respectul si solemnitatea unei astfel de prezente. Aici Williams, gasind un om cu streangul pus, se comporta atat de firesc, de parca un alt spanzurat ar reprezenta pentru el, un cunoscut ce dintr-un caprociu, s-a suparat pe lume si nu mai vorbeste cu nimeni; dar ii va trece.
Apoi e insasi prezenta lui R. Williams in postura de protagonist. Cu o infatisare dezolanta, tristetea si suferinta putandu-i-se citi pe fata, ar putea parea ca e interpretul perfect pentru un astfel de personaj cum e Jakob in povestea noastra. In putine momente chiar asa si e. Insa in multe altele, comportamentul molcom, resemnat si melancolic, nu contureaza eroul ca pe un lider emblematic ce tinde sa ajunga un simbol al supravietuirii cu orice pret. Firea poetica a celui ce vorbeste imaginar cu sotia decedata, se opune disperarii cu care fostul patiser incearca sa intrerupa zvonurile legate de existenta radioului buclucas. Ce mai? Practic toate actiunile acestui erou se contrazic unele pe altele.
Finalul este partea care salveaza spectatorul de la iminenta pierdere a celor doua ore cat dureaza proiectia acestui film. Construit in asa fel incat sa includa si varianta alternativa, acest mod de a incheia o poveste desper holocaust, cuprinde in interiorul lui mai mult mesaj decat intregul film luat la un loc. Este adevarat ca apare acea secventa, chiar inainte de genericul de incheiere, in care surorile X canta alaturi de o formatie de jazz Y, secventa la fel de folositoare filmului cum e un televizor color pentru un orb, dar peste ea se poate trece usor cu vederea intrucat nu are legatura cu nimic si nu influenteaza pe nimeni. Nici chiar privirea holbata a copilei nu ajuta. (Umplutura gratuita.)
Concluzie: Un film neinspirat ca moment de aparitie. Cu un Williams mai deprimant decat povestea in sine si cu o amestecatura de tristete si speranta din care cu greu poti sa legi o stare care sa te alature personajelor, filmul traieste prin modul cum reuseste sa finalizeze naratiunea. Daca nu ati vizionat pana la momentul la care asistati la acest film La Vita e Bella (http://www.cinemagia.ro/filme/la-vita-e-bella-3541/), va puteti considera fericiti. In acest caz, cu siguranta ca veti juriza cu o mai mare indulgenta aceata pelicula. Insa dupa, capodopera italiana devine obligatorie :). Nota 6,89!

alali
07 Jul 2017, 00:17
Awakenings (1990) (http://www.cinemagia.ro/filme/awakenings-revenire-la-viata-3741/)

http://i346.photobucket.com/albums/p422/alali_gabi-28/review-uri/Awakenings201990_zpst0ozfqlq.jpg (http://s346.photobucket.com/user/alali_gabi-28/media/review-uri/Awakenings201990_zpst0ozfqlq.jpg.html)

Nu sunt un fan al acestui gen de filme ce au un astfel de mesaj non violent, non provocator si calm. Posibil ca evenimentele prezentate sa fie foarte asemanatoare cu cele intamplate in realitate si ca pe pelicula sa se fi surprins intocmai faptele asa cum s-au intamplat ele atunci, dar permiteti-mi sa am mari indoieli. Sa nu ma intelegeti insa gresit; Trezirea la Viata (http://www.cinemagia.ro/filme/awakenings-revenire-la-viata-3741/) este un film bun. Incearca sa fie prea bun si pe alocuri reuseste. Insa tot timpul vizionarii am simtit ca are acea patina, nu a timpului trecut - aici observandu-se mai degraba nenumarate inadvertente: modelele de masini ce nu au fost inca lansate pana in '69, autobuze si avioane care nu fusesera inca date in circulatie -, ci a impaciuirii si a multumirii tuturor. Nu cunosc prea multe detalii despre doctorul Oliver Sacks, Malcolm Sayer in film, interpretat de Robin Williams, o interpretare decenta, dar parca prea ii este exagerata timiditatea si incapacitatea de a interactiona cu oamenii, fie ei chiar si bolnavi in stare vegetativa.
Desi s-a spus ca Williams a demonstart pentru prima oara ca este un actor capabil si de roluri dramatice, asta fara sa apeleze la registrul comic ce l-a consacrat, lucrurile nu stau deloc asa. Umorul il insoteste peste tot pe protagonist prin chiar excesele pe care le pomeneam. E intradevar un umor subinteles si care deriva din elementele de situatie, nu creat de gestica sau mimica asa cum eram obisnuiti de la acest actor, dar e umor si nu se poate nega existenta lui.
Gradul de cumintenie a filmului cenzureaza din pacate si aceasta coloratura a povestii. Totul incearca sa fie atat de neutru incat medicului i se rapeste posibilitatea de a-si crea o carisma proprie cum a si avut dealtfel Williams in pielea personajului Patch Adams (http://www.cinemagia.ro/filme/patch-adams-patch-adams-un-doctor-trasnit-1554/).
Cazul prezentat este induiosator si prestatia lui DeNiro creste exponential gradul de empatia resimtita pentru acesti oameni impietriti. Doar ca este prea simplu, lucrurile rezumandu-se la o munca de observatie urmata de o analiza a alegerii unui nou medicament aflat in faza experimentala si nu de vreo descoperire ce a revolutinoat medicina. Rezultate au fost, chiar daca pentru o scurta perioada de timp, pana cand pacientii au dezvoltat o toleranta marita la acel nou drog sau pana au aparut efectele secundare. Eliberarea acelor oameni din inchisoara propriului corp in care au fost captivi pentru 20 sau 30 de ani, reprezinta un succes inimaginabil, cu atat mai mult cu cat trebuie sa raportam permanent filmul la persoane reale, faptele fiind inspirate de cazuri adevarate. Insa repet, circumstantele, asa cum sunt ele regasite in film, sunt rudimentare si simpliste, iar asta ii aduce un mare deserviciu peliculei.
Pentru a-mi demonstra parerea o sa iterez un episod ce ridica serioase semne de intrebare si pe care nimeni nu vrea sa il comenteze pentru ca e prea mic, prea in off ca sa conteze. Acel moment in care doctorul Sayer imparte mingi pacientilor imobili iar un alt bolnav ce suferea de o cu totul alta afectiune, desi a asistat cu o bucurie sincera la tot acest exercitiu de prindere a mingilor, cere cu disperare ca doctorul sa ii arunce si lui una. Cum rezolva filmul acesta situatie? Trantind o usa cu gratii in urma staff-ul medical ce impreuna cu pacientii selectionati, parasesc incaperea, lasandu-l pe bolnavul "ce nu prezenta importanta" pentru grup, urland ca apucatul. Bineinteles ca el nu facea parte din cercul de interes al filmului, dar un doctor atat de aplecat spre suferind, nu cred ca ar fi procedat cu atata cinism intr-un caz similar. Pur si simplu il contrazice pe personajul Sayer, conturat ca un alt fel de medic fata de colegii sai.
Stilul filmului, amprenta regizorala sau mai stiu eu ce alt artificiu artistico-tehnico-tactic nu se poate aduce in discutie. Regizoarea Penny Marshall este cunoscuta stric prin comediile pe care le-a produs, seriale sau artistice, premiul din 1992 luat la Festivalul American al Comediilor, Creative Achievement Award fiind definitoriu.
Colcluzie: Un film bun, emotionant si foarte pacifist ce nu va deranja nici un cinefil. Nu intra in polemici si nu ataca subiecte delicate. Pentru a fi cat mai apropiat de marea masa a spectatorilor, trateaza chestiunile serioase cu umor si cu maxime exagerate sau atat de importante incat depasesc chiar anvergura filmului. Una singura gasesc ca este memorabila si doar pe aceasta voi incerca sa o retin:
"Mrs. Lowe: When my son was born healthy, I never asked why. Why was I so lucky? What did I do to deserve this perfect child, this perfect life? But when he got sick, you can bet I asked why! I demanded you to know why! Why was this happening?" Nota 7,46!

alali
20 Aug 2017, 18:51
Portrait Of A White Marriage (1988) (http://www.cinemagia.ro/filme/portrait-of-a-white-marriage-206393/)

http://i.imgur.com/LBDb0pd.jpg

Aceasta trilogie formata din aproximativ 2,5 filme, cuprinde medio-metrajul The History of White People in America (1985) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-history-of-white-people-in-america-190247/) si doua lung-metraje: The History of White People in America: Volume II (1986) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-history-of-white-people-in-america-volume-ii-195851/), in realitate o colectie de 4 short-uri si Portrait of a White Marriage (1988) (http://www.cinemagia.ro/filme/portrait-of-a-white-marriage-206393/). Partea a 3-a, singura ce indeplineste canoanele unui feature film, este si cea despre care o sa realizez acest review; unica ce merita comentata practic.
Important printr-un singur element, prezenta lui Robin Williams in distributie, filmul ridica o intrebare la care nu reusesc sa ii gasesc raspuns. De ce, Doamne iarta-ma!, avea nevoie cariera acestui actor ce prin calitatea prestatiilor sale si prin faptul ca a demonstat in filme mici ca interpretarea sa aduce un plus de valoare, de o astfel de prezenta meteorica intr-o productie obscura de televiziune? (avea deja la activ un minunat Moscow on the Hudson (1984) (http://www.cinemagia.ro/filme/moscow-on-the-hudson-departe-de-moscova-4077/) ce i-a si adus prima nominalizare la Globurile de Aur sau Good morning, Vietnam (1987) (http://www.cinemagia.ro/filme/good-morning-vietnam-buna-dimineata-vietnam-4034/) care a venit si el cu prima nominalizare la Premiile Oscar) Iar cazuri asemanatoare exista cu duiumul. Nu am sa inteleg niciodata astfel de rationamente ale unor actori ce au posibilitatea de a-si alege proiectele cu care sa isi asocieze numele si totusi aleg sa fie figuranti in productii neinteresante si fara valoare.
Filmul se vrea o continuare a celor doua parti ce il preced pe acesta, iar asta nu e nicidecum un punct forte. Cel din '85 (http://www.cinemagia.ro/filme/the-history-of-white-people-in-america-190247/), realizat pe modelul unui live talk-show, un mokumentary daca tineti la terminologie, parodic si plin de invataminte ce ulterior ar trebui sa te ajute sa identifici si sa solutionezi mai usor problemele din viata de cuplu, nu are in afara de ideea deja expusa in titlu, nimic amuzant sau emblematic. L-am vizionat de cateva ori si tot nu reusesc sa gasesc momente pe care sa le rememorez atunci cand incerc sa mi-l reamintesc. Pur si simplu imi dispare orice amintire legata de acest material.
A doua parte, cea din '86 (http://www.cinemagia.ro/filme/the-history-of-white-people-in-america-volume-ii-195851/) este ceva mai bine lucrata iar falsa impresie de valoare documentara, este mai palpabila. Intregul discurs cu valente de autentica cercetare sau studiere de caz, te pacaleste pe termen scurt si captandu-ti pe moment atentia, iti face vizionarea mai usoara. Nu cu mult fata de primul, dar oricat de putin ar fi, in conditiile date, se pune.
Intregul proiect format din cele 3 titluri, a fost condus de Martin Mull, un permanent debutant atat in calitatea sa de gazda a unor programe de live, dar si ca actor secundar in diverse seriale si productii tv, asta chiar daca regia i-a fost atribuita lui Harry Shearer, un fost colaborator al lui Mull si probabil prieten, impreuna cu care a realizat America 2-Night (http://www.cinemagia.ro/filme/america-2-night-1254685/), o emisiune umoristica de seara. Amuzant e ca in tot zbuciumul si incercarile cu care acest om de televiziune a incercat sa faca pasul spre o cariera de actor, apar si doua proiecte ce au titluri daca nu ilare, tinand cont de context, macar aspirationale sa le numim: The T.V. Show (1979) (http://www.cinemagia.ro/filme/the-tv-show-160409/)si Serial (1980) (http://www.cinemagia.ro/filme/serial-164696/).
In cazul in care asteptati ca si mine sa il vedeti pe Williams in calitatea sa de figurant, atunci va sfatuiesc sa va asezati confortabil in fotolii si sa umrariti cam patru cincimi din tot acest material, pana cand, vanzatorul de aparate de aer conditionat, o sa isi faca aparitia intr-un final si la usa dumneavoastra. O premiera pentru Robin e ca acum se vede nevoit sa interpreteze un comerciant nesuferit si misogin, schiop pe de-asupra, asta asa ca un fel de pedeapsa si pecete pentru un astef de om. Cuvantul care rezuma perfect caracterul individului in pielea caruia intra indragitul actor aici, este: nenorocit.
Daca e totusi sa identific lectia ce deriva din meteorul rol, o sa spun ca in cazul in care Williams cel din viata reala nu ar fi a ajuns actor de succes, atunci cu siguranta ar fi putut deveni un agent de vanzari realizat, la ce logoree poseda si la cat de spontan ii reuseste orice discurs.
Am lasat la urma tema "white people" din spatele intregii povesti ce se vrea spusa cu sarcasm, pentru ca ea, pe langa faptul ca e repetata cu obstinatie la tot pasul in primele doua ecranizari, nu isi atinge niciodata climaxul, apogeu la care o astfel de idee ar fi putut ajunge cu atata usurinta indiferent de multitudinea de abordari la care s-ar fi pretat a fi atacata.
Concluzie: O comedie la care nu se prea rade si in care apare cea mai traumatizanta sedinta de terapie pe care un psiholog o poate oferi. Tot proiectul este scos din anonimat de un nume ce nu pare nici el ca stie ce cauta in distributie si care mai e si antipatic prin natura personajului pe care trebuie sa-l intruchipeze. Acest moment este probabil cel mai lipsit de umor din intreg filmul, lucru iarasi deloc de laudat daca e sa ne raportam la ce calitate si mai ales la ce tip de actor e Robin Williams. Nota 5,38!

alali
15 Nov 2017, 21:00
Bicentennial Man (1999) (https://www.cinemagia.ro/filme/bicentennial-man-omul-bicentenar-1392/)

https://i.imgur.com/EceLkyH.jpg

Lasand deoparte judecatile stilistice, de viziune regizorala sau mai stiu eu ce alte analize pretentioase ce se aplica filmelor de autor ori celor ce au revolutionat in vreun anumit fel aceasta arta, filmul de fata este unul ce isi incanta publicul. O fantezie usor comica, cu o adresabilitate universala, dar care te si provoaca sa intelegi si sa accepti noi norme ce in acest moment sunt mult deasupra standardelor si asa scazute ale societatii in care traim. Chris Columbus este omul perfect pliat pe politica A.G. (audienta generala), atat de iubita de studiourile de peste ocean. Cu filme in marea lor majoritate de familie, acest regizor nu avea cum sa forteze nota, desi o astfel de abordare, probabil ar fi propulsat acest proiect cu premise interesante, dincolo de sfera vesela sau amuzant-serioasa in care se afla acum. Jumatate de film e chiar bun. Prima jumatate, ca sa fiu exact. In ea, un robot incepe sa acumuleze informatii, sa isi renegocieze standardele cu care venise presetat de la firma producatoare. Intrebari pertinenete, analize literare asa cum e si normal sa faca un soft. Orice replica starneste si un zambet. E un fel de stand up comedy facut strict cu expresiile cotidiene. Apoi urmeaza o cautare a unui alt "accident" similar cu cel al curioasei masinarii. E o excursie interesanta unde rezultatul e imbucurator pentru ceea e inseamna directia viitoare a peliculei. Nemuritorul e condamnat sa fie un etern solitar. Trist deznodamant insa foarte interesanta continuarea ce pare ca se anunta. Apoi incepe colaborarea cu Rupert, (Oliver Platt). E si punctul din care filmul devine un cliseu Disney. Robotul nu mai e robot ci devine uman. Incepe sa isi inventeze organe, creier, piele si orice ii mai lipseste pentru a nu mai fi diferit de oameni.
Dar chiar si asa, filmul tot era acceptabil, pana cand cineva ii sugereaza lui Andrew sa devina "om deplin functional". Acest artificiu il transforma pe omul de tinichea intr-un visator aspirant la moarte, iubire, sacrificiu, lucruri deloc analitice asa cum ar fi o functionare normala, analitica, a unui creier artificial. Decizia, daca e sa o analizam, incalca a 3-a Lege a Roboticii, lege definita de Isaac Asimov in povestioara sa, Runaround, si incorporate ulterior in aceasta noua istorisire ce a devenit scenariu de film prin iscusinta lui Nicholas Kazan - autor si al script-ului Fallen (1998) (https://www.cinemagia.ro/filme/fallen-demonii-printre-noi-2658/).
Scenariul, la nivel psihologic, devine ambiguu. Nu se poate spune cu exactitate daca dorinta de a muri vine din dragoste sau e un alt deziderat citit in carti si pe care o entitate ce a experimentat totul vrea sa o probeze ca pe o ultima senzatie interzisa. Ultimele cuvinte rostite de catre Andrew indica cea de a doua varianta. In timp ce sotia, fiinta omeneasca, nu vede rostul luptei juridice pentru statutul de om a androidului, acesta replica tipic unei masini: "O veche meteaha. Mi-am inceput existenta ca robot si inca imi place ca lucrurile sa-mi fie spuse clar."
Structura acestui film si mai ales singuratatea personajului principal, in prima sa jumatate, mi-a adus aminte de un alt film ce te impinge spre meditatie, Being Human (1994) (https://www.cinemagia.ro/filme/being-human-12775/). Si acolo, acelasi Robin Williams este pribeagul ce calatoreste prin secole, ba chiar milenii, doar pentru a intelege si a avea parte de bucuriile si tristetile interactiunii cu oamenii si cu familia. Pierderi, regasiri, instrainari, bucurii, tristeti, toate sunt ca si in cazul lui Andrew, doar ca mult mai aprofundate.
Despre intrebarile filosofice "ce inseamna a fi om" sau "ce ne defineste ca oameni", sunt alte productii mult mai pertinente unde sa fie tratate si discutate. Aici prefer sa ramanem la abordarea de tip Disney si Robin Williams.
Concluzie: Un film cu audienta generala care eschiveaza adevaratele probleme ce ar fi trebuit puse in discutie. Ramane cuminte atat ca si provocari cat si ca atitudine a robotului Andrew fata de unele subiecte tabu sau interzise. Pe tot parcursul filmului, androidul nu are nici macar o iesire impotriva oamenilor si asta pentru ca nu doreste sa-si sperie publicul infantil. Cu un buget astronomic, 100 milioane de dolari, filmul are o grafica excelenta si niste efecte futuristice foarte bine incorporate in decor. Nu stricau nici unele imbunatatiri ale imaginii actorului principal. Nota 6,95 pentru un film placut si surprinzator de amuzant.

alali
08 Mar 2018, 23:09
Dead Again (1991) (https://www.cinemagia.ro/filme/dead-again-inviat-din-morti-2131/)

https://i.imgur.com/SIJ8zTW.jpg

Dead Again (1991) (https://www.cinemagia.ro/filme/dead-again-inviat-din-morti-2131/) este un film ce a fascinat destui spectatori la timpul lui. Ebert insusi i-a oferit 4 stele, comparandu-l cu filme ca: Rebecca (1940) (https://www.cinemagia.ro/filme/rebecca-9124/), Wuthering Heights (1939) (https://www.cinemagia.ro/filme/wuthering-heights-la-rascruce-de-vanturi-9089/), Vertigo (1958) (https://www.cinemagia.ro/filme/vertigo-ameteala-8228/) sau chiar Ghost (1990) (https://www.cinemagia.ro/filme/ghost-fantoma-mea-iubita-1359/). Personal gasesc o asemanare mai mare intre Spellbound (1954) (https://www.cinemagia.ro/filme/spellbound-fascinatie-7139/) si acest film, asta din cauza nevrozei, psihozei si a hipnozei ce se foloseste ca metoda de tratament, dar si din cauza prestatiei personajelor, una foarte teatrala, deloc fireasca si cu accente melodramatice iesite din comportamentul normal al unei persoane reale. Asadar, am pomenit primul mare neajuns al acestui film, jocul actoricesc exagerat. E un ingredient important in asigurarea unei stari propice urmaririi unui film, iar lipsa calitatii lui creaza mari dificultati. Neajunsul urmator este insa si mai problematic: golurile din scenariu.
Povestea porneste de la o credinta in reincarnarea persoanelor decedate. Accept asta. Chiar mi-a placut acea remarca "sunt pe lumea mai multe persoane ce cred in asa ceva decat cei ce nu cred". Subiectul este asadar bun, misterios, ciudat si neobisnuit. Il strica abordarea. Ideea ca un criminal ce a scapat candva de o crima, s-ar mai intoarce si ar savarsi exact aceeasi greseala, de data asta doar de amorul artei, mi se pare puerila. Inainte a avut un motiv declansator pentru tot acest macel. Acum se intampla doar ca sa se repete, ca altfel, n-ar fi aflat nimeni niciodata ce a fost cu adevarat atunci. Ideea scenaristica conform careia iti bate cineva necunoscut la usa si incepe din prag sa ii aplice necunoscutei si nestiuntoarei locatare tratamentul neconventional, e la fel de tulbure si de neinteles precum dorinta de recidiva a criminalului. Sa nu iti pui nici cea mai mica intrebare, nici macar sa nu intrebi cat te costa sau de ce insista un strain sa ajute, denota o naivitate ce nu e demna de un detectiv privat.
Interesant inceputul cu acea trimitere la productiile postbelice, perioada cand s-a petrecut primul episod al acestei tragedii in doua acte. Periplul se incheie ciudat si invaluit in mister. Ridicarea foarfecelui si rostirea cuvintelor "pentru tine fac asta", genereaza o bulversare ce te urmareste destul timp, mai ales ca in acele amintiri se amesteca si imaginea Emmei Thompson, Margareth in cele cateva frame-uri alb-negru, Grace de cand imaginea devine color. Urmeaza apoi saltul in prezent si reintalnirea cu cei doi, doar ca avand o cu totul alta infatisare. Lucrurile incep sa se limpezeasca odata cu inceperea sesiunilor de terapie despre care spuneam ca au fost oferite suspect de ieftin, gratis adica. Dubioase asa cum sunt, macar ele ajuta atat amnezicul cat si pe noi in a ne edifica despre ce tocmai s-a intamplat.
In frigider, vorbesc serios, chiar in frigider il gasim pe Robin Williams. Putin cam neprietenos, atmosfera rece facandu-l foarte irascibil, el ne intampina cu prietenoasele vorbe: fuck you! Asta pana aude de cei 11.000 de dolari. Atunci schimba registrul si parca incepem sa-l recunoastem putin pe veselul actor. Mai exista un alt mini-episod de 2 minute jumate unde il mai putem revedea. Atat in tot filmul. Si in a doua secventa actorul nu isi iese din postura de figurant iar tot ce face e sa imparta sfaturi in stanga si in dreapta, doar doar prezenta unui psiholog ar oferi consistenta evenimentelor ce se petrec. Surprinzatoare postura pentru acest interpret, avand in vedere ca deja bifase pana la acest contract doua prestatii importante ce i-au adus tot atatea nominalizari la Oscar.
Obsesia pentru foarfece pare sa fie imprumutata de la Henri Matisse, cel ce spunea despre el ca "picta folosind aceste instrumente", pictorul francez traind si reinventandu-se prin acest procedeu exact in aceeasi ani in care este plasat inceputul actiunii filmului. O alta similitudine cu Spellbound (https://www.cinemagia.ro/filme/spellbound-fascinatie-7139/)-ul lui Hitchcock, film ce preia si el filozofia creationala a unui mare artist plastic prin introducerea obiectelor diforme ale lui Dali. Doua filme, doi mari pictori, fiecare cu fixatia lui.
Concluzie: Un film modest ce are la baza un subiect ce detinea un potential cu mult mai mare comparativ cu rezultatul ce tocmai s-a obtinut. O interpretare greoaie si deloc credibila din partea ambilor protagonisti. Doar Andy Garcia s-a achitat corect de sarcini, el avand de interpretat exact tipul de personaj ce ii vine cel mai bine. Nota 6,44!

alali
19 Sep 2018, 23:12
Death to Smoochy (2002) (https://www.cinemagia.ro/filme/death-to-smoochy-ucideti-l-pe-smoochy-3530/)

https://i.imgur.com/vPjG6XH.jpg

Fara prea mari pretentii regizoral-artistice, Moarte lui Smoochy (2002) (https://www.cinemagia.ro/filme/death-to-smoochy-ucideti-l-pe-smoochy-3530/) e doar un simplu film pentru tv. Surprinzator, comedia chiar are lipici si destule momente de umor bun. Pe mine cel putin, m-a luat prin surprindere cantitatea de gag-uri bine realizate. Pentru a discuta despre acest film, cred ca e clar pentru oricine a vazut deja filmul, ca trebuie marsat doar pe actiune si interpretare. Apar, nu-i asa, in film un Edward Norton, Robin Williams sau un Danny DeVito. Surprinzatoare prezente si ca notorietate dar mai ales ca numar de staruri, pentru un film de acest calibru. Insa bugetul proiectului a atins suma astronomica de 65 milioane; sa tot iti permiti la asemenea scoruri sa aduci doar actori consacrati ce sa iti interpreteze momentele unor rubrici dintr-o emisiune de duminica dimineata, gen Arlechino sau Abracadabra. Pentru ca Smoochy asta si e, o productie ce poate fi foarte usor incorporata intr-un astfel de program.
Intra in scena Smoochy, rinocerul roz. Un Edward Norton excentric, naiv si corect pana la prostie ce interpreteaza in stilul caracteristic, aducand in bagajele pe care si le-a impachetat atunci cand a plecat sa inregistreze acest material, ceva din maniera de a actua din productii gen Primal Fear (1996) (https://www.cinemagia.ro/filme/primal-fear-avocatul-diavolului-2148/) ori The Score (2001) (https://www.cinemagia.ro/filme/the-score-scor-final-1970/). Per total se achita bine de sarcini insa desi are rolul principal, nu iese cu nimic in evidenta. Pare ca ii e suficienta o prestatie corecta, de manual. E si motivul pentru care antagonistul in persoana lui Robin Williams, cel ce poarta costumul lui Rainbow Randolph, ii fura literalmente filmul de sub nas, protagonistului. Reuseste acest comediant sa creeze umor bun desi isi construieste un personaj obscur si viciat, malefic si in acelasi timp razbunator. Interpretarea seniorului e exagerata, dar chiar si asa, in jurul personajului Randolph se strang mai toate situatiile comice ce se realizeaza in acest film.

https://i.imgur.com/8MT5rJo.jpg

Daca e sa cauti doar comedie, Death to Smoochy, trebuie sa recunosc ca m-a surprins prin calitatea textului scris de Adam Resnick. Scenaristul isi continua, intr-un mare fel, sketch-urile din emisiunile tip late-night comedy talk-show, productii ce au facut istorie pe televizoarele de peste ocean. O sa amintesc doar 3 momente ce mi-au ramas in memorie din filmul de fata, situatii in care replicile rostite au fost atat de savuroase incat nu cred ca o sa le uit prea curand.
1. Randolph aratandu-i lui Smoothy fotografia cu rinocerul inramata de pe perete: "Cand eu aveam succes, erau aici imagini cu femei superbe. Tu in schimb ai pus o poza cu ma-ta?"
2. Smoothy dupa ce tocmai incepe o convorbire telefonica: "Tocmai ce mi-a fost amenintata viata de o organizatie ce ar trebui sa apare drepturile copiilor./In ce lume traim? "
3. Asasinii discutand cu sefu': "Eu nu imi asum esecul asta. Ai spus sa ucidem rinocerul. Nu ai specificat si ce culoare sa aiba."
Si nu sunt singurele momente de acest fel.
Am afirmat ca filmul este deturnat de Robin Williams ce prin rolul lui, dar mai ales prin improvizatie, spontaneitatea reprezentad un tronson semnificativ din tot ce intreprinde acest actor, devine personajul pe care doresti sa il revezi in orice cadru. Il astepti sa apara, il cauti si esti dezamagit cand nu e inclus intr-o scena. Iar ca exemplu de monolog liber, priviti si repriviti scena prajiturii penis, unde cateva zeci de secunde, turbatul sabotor, vine si le explica copiilor ca aceea nu e o racheta. Minunant moment si o mostra de talent si de meserie. Nici in recitare, multi colegi de breazla nu au o asemenea fluiditate.
De apreciat e ca filmul nu aluneca pe panta comediilor ce au subiect mafia si gangsterii tampiti. Ei apar in scena, dau impresia ca o sa ia ostatic tot subiectul, insa DeVito a fost inspirat si a schimbat la timp macazul, nelasand ca opera lui sa fie confiscata de asemenea nelegiuiti. Si bine a facut!
Concluzie: O comedie buna. Prin incheierea creata, pelicula se intoarce in lumea showurilor matinale infantile in care despartirea trebuie sa fie de maniera in care e si titlul ultimului capitol al filmului "Friend Forever". E decizia lui DeVito de a finaliza astfe un proiect pe care il conduce bine, preferand din pacate sa nu riste si sa lase filmul ca avand o adresabilitate generala. In acesta lume sunt regizori si regizori. Unii care creaza blockbustere la cererea clientului dar adauga o atmosfera specifica creatiilor lor, o nota proprie si altii care livreaza orice, asa cum li se cere. Analizati singuri in ce categorie se incadreaza regizorul DeVito. Nota 6,90!