View Full Version : Filmul de arta vazut la tv
Am vrut sa scriu pe topicul ala cu enervatul ingrozitor, dar am renuntat. mi-a venit ideea asta, mult mai buna, care sade bine unui forum despre film, asa cum este Cinemagia.
De ce m-am enervat? Pai, cum sa nu te enervezi, cand telenovela BD-VS, umple spatii de emisie colosale, iar un film bun, il poti vedea numai la ore imposibile?
Aseara a fost programat pe TVR 2, Mr. Klein,iar ora tarzie de difuzare, m-a impiedicat sa-l vad pana la sfarsit si-mi pare tare rau. pacat de ocaziile astea care se irosesc, pacat de timpul din viata pe care suntem nevoiti sa-l dedicam somnului.
Daca unii dintre voi ati avut rabdare si dorinta de a-l vedea, va puteti abate cateva momente pe-aici, pe a va asterne impresiile. si mi-ar placea ca lucrul asta sa devina obicei, fiindca stiu sigur ca amatorii de filme bune, rar scapa ocazia de a vedea unul la tv.
2426
grotesQue
07 Jan 2014, 22:45
Pe TVR 2 in fiecare seara de luni se difuzeaza cate un film bun. Problema e ca au obiceiul asta prost de a le difuza la miezul noptii. Au fost cateva saptamani bune la rand doar filme de Bunuel, Mikhalkov si Hsiao-hsien Hou, cate 4-5 bucati de fiecare. Din 7-8 filme cat am incercat sa vad am reusit sa duc doar unul pana la capat (Oblomov).
rvn, eu am avut dorinta si rabdarea sa duc pana la capat Monsieur Klein, dar pot sa-ti spun ca n-ai pierdut chiar asa mare lucru. Nu zic ca a fost un film rau, dar parca e un pic supraevaluat. Pentru mine l-a salvat secventa din final - pe care nu ti-o dezvalui, ca poate gasesti alta data rabdarea si timpul de care vorbeam...
mersi, stalex.:)
am vazut aproape pana la jumatate. filmele frantuzesti ale anilor 70, au un iz aparte. Parisul, zonele rurale ale Frantei, Alain Delon si alti actori pe care i-am adorat in copilarie si adolescenta, ma atrag mereu. posibil sa-l mai fi vazut cu ani urma, dar nu mai retineam nimic din el...
si-mi pare rau ca filmele astea sint programate prea tarziu, iar eu am un program de lucru care nu-mi permite sa lenevesc in pat, dimineata...
anaemona
09 Jan 2014, 18:59
Nici eu n-am reusit sa vad Monsieur Klein pina la capat, dar numai din cauza mea. O sa incerc sa-l reiau cit de curind. Tot asa n-am reusit sa-l vad pina la capat pe Monsieur Bob aka Bob le flambeur, tot din cauza mea, si trebuie sa-l reiau si pe el, pentru ca nu l-am lasat din cauza ca nu mi-ar fi placut. Eu cred ca au ceva domnii astia, de nu trag la mine. :)
"TALAYE SORKH" -2003- o portie minuscula de cultura, ca o gura de aer proaspat, luni seara, pe TVR 2
sunt convinsa ca multora le este cunoscut filmul lui Jafar Panahi, mai ales ca, regizorul iranian, are o carte de vizita garnisita cu premii la Berlin si la Cannes, dar nu asta este neaparat foarte important pentru cariera lui, cat este de importanta colaborarea cu Abbas Kiarostami, care si-a pus semnatura si pe scenariul acestui film tulburator. nu stiu ce senzatii ati avut in timpul vizionarii, dar eu, mi-am propus ca imediat dupa aceea, sa-mi improspatez cunostintele despre Iran si istoria lui recenta, fiindca filmul acesta, nu este nici pe departe doar o drama personala, este o reflectie a unor stari de fapt, a unor realitati sociale pe care, Panahi, cu un talent exceptional, reuseste sa le surprinda in asa fel incat, spectatorul, mai ales cel strain, sa inteleaga ce inseamna pentru Iran si religia islamica, emanciparea sociala a bogatilor, mai ales anumite drepturi acordate femeilor iraniene, obligatia purtarii valului, statului femeilor in societate si familie, rolul si obligatiile barbatilor...
filmul este presarat cu scene si imagini care accentueaza diferentele dintre traditiile sfinte ale iranienilor si incetatenirea unor obiceiuri occidentale care, nici pe departe n-au reusit sa schimbe realitatea de strada. Teheranul, un oras cu aspect de mare bazar in timpul zilei, se schimba uimitor la lasarea intunericului. viata de noapte a bogatilor, devine un prilej fantastic pentru furnizorii de servicii occidentale sa prospere, dar si pentru regizor, de a pune fata in fata, cele doua lumi, despartite de puterea banului. saracii, fideli ritualurilor impuse de religie, muncind zilnic pentru un salariu mizer, nu pot intelege nicicum obiceiurile adoptate ale imbogatitilor, le detesta sau sunt educati sa le deteste, dar jinduiesc la ele, facand sacrificiul suprem pentru a gusta din ele, fie macar si pentru scurt timp. scenariul este sclipitor. Kiarostami s-a folosit excelent de simboluri, Hussein, un barbat anost, sarac, cu traume din timpul razboiului, este distribuitor de pizza. ce poate fi mai sugestiv decat asta, pentru a arata preferintele alimentare ale imbogatitilor emancipati? insa, nici pe departe nu se poate compara modul de a livra celebrul produs alimentar, de catre eroul nostru, cu acela pe care l-am vazut de nenumarate ori, la americani. spoiala si reclama orbitoare lipsesc cu desavarsire, ambalajele de pizza sunt anoste si mici, Hussein este murdar, trist si foarte absent, totul este sumbru, fiindca lumea saracilor este efectiv, diferentiata de cealalta, incepand de la haine, continuind cu accesul la cultura si stilul de viata occidental si terminind cu banii, care, evident, provin in mare parte, din afacerile cu petrol. discrepanta aceasta uimeste de fiecare data, in fiecare film in care am vazut-o, dar in filmul iranianului parca are ceva special. sunt convinsa ca cei care au vazut filmul, sunt de acord cu mine, iar cei care au fost acaparati de fotbal, vor fi macar putin interesati, daca nu de film, macar de a afla, istoria locurilor de unde provin, incantatoarelor povesti ale Seherezadei.
2536
2537
2538
2539
maine seara, pe tvr 2, la aceeasi ora imposibila, este programat "Mammoth", un film pe care l-as recomanda oricui doreste sa vizioneze un fel de Babel, insa cu mult mai putine momente dramatice intense, de genul acelora din fiilmul lui Inarritu. vinovat pentru intamplatoarea asemanare dintre cele doua filme, este scenariul. nu deconspir mai multe, fiindca as strica farmecul vizionarii, pentru cei care n-au avut ocazia pana acum sa-l vada. pentru cei care sufera de insomnie, poate fi un bun remediu impotriva ei, desi, "Mammoth", nici nu este un film la care sa adormi dupa 5 minute, dar nici nu te tine cu sufletul la gura, de suspans. eu sper sa va placa, dincolo de aparenta banalitate a vietii de familie din prim plan, fiindca, privind mai cu atentie, puteti ramane sensibilizati de legaturile care se infiripa intre personaje, odata ce povestea din film va prinde. eu sper sa nu adorm, la randul meu, caci vreau neaparat sa revad sosetele roz, marca Bernal.
2567
desigur, nu poate trece neobservata, difuzarea lui "Memento". fanii lui Cristopher Nolan si ai filmelor de gen, il cunosc din scoarta in scoarta, mai ales ca "Memento" este un film de care nu te plictisesti, chiar si dupa cateva revizionari. seara asta, pe TVR2, la aceeasi ora tarzie, atat cei care abia acum aud si citesc despre el, cat si pasionatii, se pot delecta cu aceasta proiectie fascinanta a modului cum putem supravietui, daca, brusc, memoria noastra recenta este stearsa. filmul are toate ingredientele unui cocteil adevarat de suspans, actiune, sf, menit sa atraga atentia la aceasta ora din noapte. eu zic sa nu-l ratati, fiindca lectia lui Guy P. este una destul de utila. antrenati-va, asadar, in fiecazi zi, folositi-va intensiv abilitatile din dotare. ele va vor ajuta negresit, in situatia in care propriul hard-disk, o sa va traga clapa, cand o sa va fie lumea mai draga.
2579
2580
2581
P.S. si inca ceva: tatuajele, nu numai ca sunt sfinte, sunt si la mare moda acum.
eu as vrea ca sa ne putem controla propriul rec, in asa fel incat, memoria noastra sa retina nuami lucrurile frumoase care ni se intampla. in felul acesta, nefericirea, n-ar mai avea nici o sansa in fata fericirii care o sa ne faca plictisiti si anosti.
imi place foarte mult ca tvr 2 nu mentine linia. de la o saptamana la alta, programeaza filme total diferite, adeseori care provin din epoci si zone geaografice opuse, surprinzandu-si astfel, telespectactatorii....
in seara aceasta vom avea parte de un regal de interpretare feminina. protagonista, o diva celebra a cinematografului francez, are intotdeauna un soi de eleganta burgheza, greu de uitat. dealtfel, anii 50-60, sunt anii in care femeile fatale din filmele noir, incarcate de glamourul sclipicios al cluburilor de noapte din anii '40, isi redefinesc stilul rafinat, iesind la lumina zilei, cu frumusetea naturala a chipurilor, frumusete si eleganta care contrasteaza uneori, cu decorurile simple, minimaliste, cu tenta patinata. nici nu stiu ce sa admir mai intai la aceste actrite; tinutele vestimentare cocochaneliste, sau stilul interpretarii, care sta sub semnul unei senzualitati minunate, exploatata atat de sic, chiar si fara pic de moralitate....
Moderato Cantabile, 1960
D’après le roman de Marguerite Duras
Adaptation Marguerite Duras, Gérard Jarlot
Mise en scène Peter Brook
Musique Antonio Diabelli
Avec Jean-Paul Belmondo, Jeanne Moreau, Pascale de Boysson, Jean Deschamps, Didier Haudepin, Colette Régis, Valeric Dobuzinsky
Grand prix de la meilleure interprétation féminine – Festival de Cannes – 1960
2582
ViZIONARE PLACUTA!
un film cu o carte de vizita impresionanta, nu poate fi decat un deliciu pentru orice iubitor de arta vizuala sub aceasta forma. de data aceasta, popasul s-a facut prin vecini. un regizor bosniac, Danis Tanovic, a facut furori in 2001, castigand Oscarul pentru cel mai bun film strain. ca sa va convingeti ca, a meritat atatea nominalizari si premii, nu ramane decat sa va inveliti bine cu patura si sa nu adormiti asa... in fata televizorului, pana sa inceapa filmul. poate unchiul Vania, sa fie norocosul castigatos al atentiei voastre, pana la 12 noaptea.
2584
febletea lui Godard, ne va incanta privirile in seara aceasta, intr-un film tulburator, marca Jacques Rivette. este imposibil ca, "La religieuse", sa nu va trezeasca macar un pic, interesul. sunt destule motive pentru inchide tv-ul pana la ora 23.00, dar sunt destule si pentru a-l redeschide, macar pentru a revedea chipul Annei Karina, seducatoare chiar si in haine monahale. un film clasic despre conveniente sociale care incatuseaza libertatea individului, are, fara indoiala, tot arsenalul dramatic pus la punct si, chiar si asa, duhnind a desuetitudine, are destul de mult de oferit, acelora care sunt innebuniti dupa mireasma unuia ca el. Anna Karina este o actrita cu totul speciala. seara asta este dedicata ei.
2585
pune te rog si postul tv ca sa nu butonam panicati :-*
pune te rog si postul tv ca sa nu butonam panicati :-*
alali, nu cred ca e cazul sa intri in panica, doar nu se vinde nimic la promotie...
nu am amintit de tvr 2 de data asta, imi cer iertare fata de cei care citesc micile mele anunturi si poate incerci si tu, sau altii, sa ne "trageti de urechi", atunci cand se ivesc diverse "ponturi" pe sticla.
eu am un serviciu care ma oboseste psihic foarte mult, nu chiar in fiecare zi, dar in marea majoritate a timpului. noaptea, inainte de culcare, unii prefera sa asculte muzica, altii prefera sa citeasca o carte sau sa se uite la filme. eu prefer sa ma uit la astfel de filme, sunt ca un fel de balsam impotriva oboselii de care vorbeam. filmele vechi sunt o altfel de lume, e ca si cum m-as uita intr-un bol de sticla si as uita complet de prezenta si urata (in mare parte) realitate. in plus, imi face placere sa retraiesc o particica din copilarie, fiindca acestea sunt filmele cu care am crescut, pe unele le-am vazut prima data la un televizor cu lampi.
eu pot intelege de ce un post de televiziune comercial, nu are in grila sa de programe astfel de filme, dar, nu inteleg de ce, unii oameni, nu aleg sa evolueze prin educatie si cultura. iar daca ar fi sa aleg, oricand, as alege pe post de somnifer, orice film din categoria celor anuntate de mine.
in afara filmului de arta de pe TVR 2, care se difuzeaza in fiecare luni, la ora unspe noaptea, am avut surpriza placuta si sunt convinsa ca si altii, de a revedea filme extraordinare si figuri legendare de actori si pe MGM sau TCM, de exemplu. ma intreb de ce nu exista inca pe piata, un post tv romanesc asemanator, dar explicatia, ar fi, probabil aceea ca, suntem prea putitni cei care i-am asigura audienta. pacat, mare pacat. as sta nedezlipita de ecran, un fata unui post tv care transmite non stop, bijuterii de filme, traduse de profesionisti.
M-ai inteles gresit... Vad ca e o obisnuinta la tine si la cealalta persoana. Tie chiar ti-am trimis un emoticon sa vezi cat de mult astept aceste recomandari. Era un" Kiss", ca doar santem intre barbati (deducere personala). Ce vroiai sa iti transmit mai mult? Inimioare si dragoste eterna? :">
Filmele nu incep exact la ora postata de tine. Nu stiu de ce, dar se decaleaza programul cu cateva minute. Acum au fost 7... Am dat initial pe tvr2 si... nimic. Schimb asa cum ai zis si tu pe MGM... nimic. Apoi pe TCM, apoi pe TV1000. Pe toate astea erau filme incepute... Nu stiam daca e sau nu vre-unul din ele cel recomandat de tine. Scot repede celularul si caut programele pentru acea seara ale acestor posturi... Nu era cel asteptat. Mai butonez ce butonez si ajung iarasi pe TVR2 si... incepuse de 30 secunde cred...
De aceea te rugasem sa spui postul. Ma gandeam ca poate aparea si pe alt post un astfel de film. Sincer, eu am vazut filme de Bergman si pe AcasaTv... Asta e... Unde apuci sa le prinzi, trebuiesc consumate obligatoriu.
Oricum, asteptam si alte preview-uri ale tale. Acum nu mai e necesar sa specifici postul pentru ca stim ca toate sunt de pe Tvr2.
:-*
Twinsen
12 Nov 2014, 12:58
Era un" Kiss", ca doar santem intre barbati (deducere personala).
This is wrong on so many levels. :P
. >:D< Ce sa faci? Unde e simtire, e si sentiment =))
:-O e clar pont-ist!!
Logica lui m-a umilit!
Pe voi nu?!^#(^
Era un" Kiss", ca doar santem intre barbati (deducere personala).
:-*
e clar. de la pozele cu mancare mi se trage...
alali, merci frumos pentru apreciere si-mi pare bine ca-mi reuseste cumva, treaba cu gongul.
In sfarsit si un om... care posteaza. Treaba cu preview-ul iti iese de minune, doar eu cunoscand inca 4 persoane care iti citesc recomandarile si urmaresc filmele la acele ore imposibile. La mai multe astfel de recomandari.
Ps. Tocmai ce am aflat ca astazi a fost un scurt-metraj de Truffaut, din perioadele lui de inceput: Les mistons 1957. O raritate. A fost difuzat pe cinemax....
iar pe TCM a fost Cei 4 calareti ai apocalipsei de Minnelli... Din pacate n-am stiut ca sa mi le inregistrez...
Ps2. Ce parere ai ca nu te-a suparat postares mea, pe tine, celui caruia ii era si adresata, dar l-a suparat pe cvm?
Ps2. Ce parere ai ca nu te-a suparat postares mea, pe tine, celui caruia ii era si adresata, dar l-a suparat pe cvm?
virtualul este foarte inselator. dar sunt convinsa ca micile neintelegeri cauzate de lipsa emoticoanelor, nu va vor topi entuziasmul.
esti convinsa ?
:-O Si eu care v-am tutuit pana acum convins ca vb cu un mascul! :">
Sarut-mainile! si scuze de abordarea mai badaraneasca, asa ca intre prietenii de bere si table pe care am afisat-o pana acum... Deh, virtualul bata-l vina!
Domnule! Eu nu ti-am adresat niciun mesaj personal pana nu ai inceput dumneata sa imi comentezi fiecare postare pe care am facut-o in ultimele 3 zile. Dar nu comentatul e problema. Asta e de bine. Problema e ca peste tot ma tragi de urechi. Imi spui ca nu am voie sa folosesc forumul in felul in care il folosesc, desi ti-am explicat ca:
1. nu era o afrimatie la adresa filmului a mea personala, ci a celor ce scrisesera in postarile anterioare, dar dvs nu ati reusit sa faceti distinctia intre "a dezamagit" adica pe ei a dezamagit si "m-a dezamagit", adica pe mine a dezamagit, ceea ce nu se regaseste in postarea mea.
2. nu dvs dati permisiuni de folosire a forumului mai ales atunci cand imi exprim o parere despre un film. Nu vorbeam de persoana dvs, nici a vre-unui alt forumist. Nu vorbeam de nimeni, ci doar de un film. Daca eu am chef sa spun ca toate filmele lui Tarkovsky sunt porcarii (e doar un exemplu fortat), o spun fara ca dvs sau altcineva sa ma traga de urechi.
Puteti eventual sa veniti cu contraargumente si sa imi demonstrati ca nu ma pricep la intelesul unui film. Ca ma depaseste domeniul. Dar nu in felul in care ati facut-o! Nu la persoana. Faceti-o impersonal, pe film.
Sper ca am lamurit aceasta problema si sper ca vom avea, cel putin de acum inainte, un dialog constructiv.
Ps. intrebarea pe care i-am adresat-o lui rvn a fost doar ca sa vad daca si cel cu care vorbeam era atat de indignat ca si dvs. Ati putut citi singur raspunsul dsoarei! Asa ca, nu inteleg unde era marea ofensa pe care v-am adus-o intr-o replica la postarea unui alt forumist, nu a dvs.
Ps.2 Pontist, era de la faptul ca, acest razboi rece al declaratiilor dintre dvs si mine a inceput de la faptul ca nu v-a placut o postare din rubrica Cafenea, unde intr-adevar, se discuta politica. Iar pontist in ziua de azi e... de rau!
cuvintele marca alali sunt ale mele si mi le arog. Dar cuvantul ofusa nu exista! De asta sunt sigur.
deseara, ni s-a oferit din nou sansa de a-l revedea pe Alain Delon in actiune. mai copticel, de data asta, dar propunerea celor de la redactia de film a TVR-ului 2, pare a fi interesanta si deloc de ocolit, chiar daca 20.30 vi s-ar parea o ora "matinala", neconvenabila, mai ales pentru aceia care au programul zilnic, foarte incarcat.
eu nu-mi amintesc daca am vazut filmul asta vreodata si nici nu stiu daca altii de pe-aici il cunosc. tocmai de aceea, m-am gandit ca n-ar fi rau sa bat gongul cat mai devreme, in speranta ca vor fi destui interesati ca si mine, carora le prinde bine ravasul meu.
ei, si-acum daca v-a plictisit introducerea mea, nu va ramane decat sa admirati afisul, sa deveniti nostalgici, ascultand un pic din coloana sonora a filmului si sa asteptati cuminti sa intre in casele voastre, vesnicul Delon, acompaniat, ca de obicei, de cel putin o gratie divina a cinemaului francez.
vizionare placuta si voua!
2592
2593
http://youtu.be/CGYLxvF6Wes
"L'homme presse" nu mi-a lasat impresia ca a excelat la vreun capitol. daca tinem cont de faptul ca este o drama, opera a unui regizor cu inclinatie spre comedii, as zice ca tinta a fost cumva atinsa. Delon a intrat, cu destula abilitate, in pielea unui personaj bizar, destul de rar intalnit pe ecrane, cel putin eu, nu-mi aduc aminte sa mai fi vazut ceva foarte asemanator, doar personaje cu manii care se pot compara mai mult sau mai vag, cu aceea de care suferea d-l Niox.
desigur, nu este usor sa-ti stapanesti dorintele, obsesiile, dar, la un moment dat, personajul cu pricina, parca o luase de binelea pe aratura, devenise atat de putin credibil, mai ales din cauza situatiilor in care era pus de scenarist, incat, nici sarmul binecunoscut al lui Delon, nu reusea distraga atentia de la cum era de stangaci "construit" in esenta. Delon ne-a obisnuit cu rolul vesnicului seducator, dur si sigur pe el. politist sau gangster, femeile din preajma lui sunt victime sigure. de data asta, seducatorul a fost un personaj cu mare potential de vulnerabilitate, chestie pe care el a interpretat-o (dupa umila mea parere), in stilul obisnuit, stil care, cumva, de data asta, parca nu i-a iesit. si nu stiu de ce, imediat dupa aia, am avut tentatia sa revad L'eclisse. mi-era dor de Delonul din filmul lui Antognioni, de vulnerabilitatea lui de acolo, de erotismul sublim al scenelor in care, practic, se contopea si completa perfect cu Monica.
poate au vazut si altii pe omul grabit,poate si din alta perspectiva.astept impresii.
aseara, desi aveam in gand filmul lui Cavalier, mi s-a parut de neratat "Far North", film din 2007 al unui englez de origine indiana, pe nume Asif Kapadia. nu stiu cati dintre voi ati facut deja cunostina cu opera lui si nici nu am idee cat de multi sunteti cei care bifasera in dreptul filmului, dar eu, sincera sa fiu, am avut surpriza sa descopar o adevarata drama, ascunsa ingenios, in haina unui documentar de exceptie. talentul de documentarist al regizorului, intens exploatat intr-un film artistic, nu a fost deloc in zadar, fiindca rezultatul uimeste. lipsa unui scenariu presarat cu replici si personaje multe, este o binecuvantare. in locul lui, avem parte de o experienta vizuala inedita, mult, mult mai atractiva si interesanta decat mii de cuvinte la un loc. peisajele polare iti taie pur si simplu respiratia, ai impresia ca pamantul se uneste cu cerul si ca orice forma de viata terestra care da testul supravietuirii in aceste locuri, isi merita cu adevarat locul pe aceasta planeta. cine si-ar fi inchipuit ca un film atat de generos in imagini sublime, poate avea o incarcatura dramatica atat de puternica? cu siguranta, omul, nu-si pierde niciodata instincul de supravietuire si nici titlul de cel mai feroce pradator. primitivismul, expresia unei forme de civilizatie precara, este atat de dezgolit si socant in final, incat senzatia ca ai urmarit un film de groaza este vie, clara, desi nici vorba de asa ceva in esenta, fiindca documentarul, prin excelenta, nu are nimic trucat, este transpunerea cat se poate de vie a realitatii. nu am de gand sa povestesc in doua fraze cum ajung cele doua eschimoase protagonistele unui triunghi amoros. intensitatea cu care cele doua femei isi disputa teritoriul nu are nimic de-a face cu isteria si nici cu manierele fitoase ale lumii civilizate. este instinct de supravietuire pur, un efort urias depus in fiecare zi, de doua exemplare umane de sex feminin, pentru a nu lasa specia sa dispara.
2603
2604
2605
2606
pentru cei amatori sa-l revada pe Belmondo in vremurile lui bune, TVR2 a programat un film pentru care merita sa renuntati la somn, mai ales ca poarta semnatura lui Alain Resnais si mai ales ca personajul cu pricina a existat in realitate. daca informatia va trezeste curiozitatea, v-o puteti satisface citind ziarele vremii pe net, pana la ora programata.
2618
2619
2620
2621
sper sa va ademeneasca si pozele...
Mercutio
15 Dec 2014, 23:11
rvn, sunt curios sa vad ce parere ai de filmul asta. eu sunt mare fan J P Belmondo, am o colectie de vreo 40 de filme cu el. in afara de o multime de comedii si politiste cu buget mic, Belmondo a facut mereu combinatii excelente cu marii autori, rezultand filme ca Pierrot le fou si Au bout de soufle cu Godard, Le Doulos si Leon Morin, pretre cu Melville, La sirène du Mississipi cu Truffaut. de aceea ma asteptam la mai mult de la acest film realizat de Rasnais. nu zic mai mult. :)
din cate se poate afla din cronicile vremii, filmul nu a fost primit de critica cu prea mult entuziasm si poate asta explica si esecul de la Cannes, unde a pierdut in fata lui The Conversation al lui Coppola. in timp, eu cred ca el a capatat o alta valoare, lumea priveste cu mai multa detasare anii premergatori accensiunii nazismului in Germania si a lui Stalin in Rusia. asta pe de-o parte, pe de alta parte, asa cum faptele istorice, devin mai interesante pe masura scurgerii timpului, asa si filmului, de-a lungul timpului, i s-au estompat cumva defectele, ramanand sa fie apreciat pentru atmosfera epocii si revederea lui Belmondo, interpretand un personaj imoral, tipic intr-o societate macinata de coruptie. escrocul, personajul in carei piele a intrat Belmondo, a existat in realitate, se numea Stavisky si era de origine evreu din Ucraina. este interesant cum un astfel de personaj ramane in cartile de istorie si generatiile urmatoare il privesc cu detasare dar cu interes, chiar admirativ.
In cea mai mare parte mi-a placut prestatia lui Belmondo. i-a reusit, datorita alurii sale unice, un Stavisky femecator, un barbat sarmant, uns cu toate viciile, seducator, sentimental, dar si destul de instabil mental. personalitatea lui Stavisky este profund influentata de imprejurarile in care el a devenit cunoscut in elita mondena si politica a vremii, si mare parte din film, intr-o forma romantata, aflam despre evenimente istorice si de miscari pe scena politica a Frantei si a Europei, in contextul in care, numai partial au legatura directa cu viata si faptele acestui personaj controversat. din acest punct de vedere, filmul este greu de digerat, plictisitor, daca nu depui inanite,putina munca de documentare sau de reimprospatare a cunostintelor despre istoria anilor'30. in rest, filmul, din punctul meu de vedere, nu are un registru dramatic, scopul lui nu a fost reabilitarea in ochii opiniei publice prin sensibilizare, din contra, filmul ne relateaza intamplari la care au fost partase personajele, intentia autorului, fiind mai degraba, sa accentueze viciile clasei sociale din care facea parte Stavisky si a clasei politice pe care acesta o manipula, folosindu-se, ca orice escroc, de talentul sau.
intreb,(desi sunt aproape sigura ca nimeni n-o sa-mi raspunda): a avut careva,in afara de mine rabdare, noaptea trecuta, ca sa vada filmul lui Shohei Imamura?
2659
cu cat aprofundez cinematografia japoneza, cu atat raman mai placut surprinsa. incep sa inteleg de ce au ajuns atat de departe cu civilizatia, desi devotamentul fata de traditii ramane mereu in fata. amestecul de modern si traditional este atat de interesant, de minunat, incat, pe alocuri, ramai socat de gesturi pe care, nu te-ai astepta sa le vezi, din partea unor oameni cu o atitudine atat de retinuta. cultura japoneza este atat de diferita de cea a occidentalilor, incat, aproape ca nu poti face comparatie din nici un punct de vedere. bravo lor, pentru faptul ca nu se abat de la principiile de viata cu care s-au nascut, bravo lor, pentru simplitate si felul in care stiu sa se bucure de viata, fara a face mare caz de marea lor capacitate creatoare tehnica si artistica.
p.s. mi-ar placea la nebunie sa ma bucur si eu de privelistea asta, de la fereastra casei mele.
aniela07
13 Jan 2015, 14:52
Am incercat eu, dar m-a luat somnul. Mi-am trecut insa filmul pe lista pentru ca mi s-a parut foarte intrigant cat am vazut din el. Mi-a adus aminte de Murakami. Haruki... nu Ryu.
mi s-a parut foarte intrigant cat am vazut din el..
atat de intrigant, incat m-am inviorat complet dupa 15 minute. si nu mi-a venit sa cred ce senzatii tari poate transmite un film atat de putin exteriorizat, la nivel de manifestare sentimental-erotica.
pentru aceia care nu au urmarit programul tv...
2661
pentru amatori, mai sunt cateva minute si ar trebui sa inceapa:
2737
in seara aceasta, vom avea parte de o vizionare cu totul si cu totul speciala. dintotdeauna mi-a placut Binoche, este una dintre putinele actrite care au talentul de a face din rol o mica bijuterie si personal, abia astept s-o revad. cat despre autorul scenariului, sunt convinsa ca multi sunt nerabdatori sa vada transpunerea cinematografica a romanului sau, mai ales daca n-au avut ocazia pana acum. asadar:
2745
2747
2749
pentru cei care vor sa-si "curete" creierul, maine, sambata dupa-amiaza, pe o vreme care se anunta ploioasa, este binevenit un "vintage" autohton cu o interpretare de exceptie:
2817
sunt convinsa ca admiratorii celei care a fost Irina Petrescu, nu vor rata ocazia sa o revada iar, intr-un film difuzat si redifuzat de nu stiu cate ori..
2819
sincera sa fiu, nu am stiu ca existat un festival al filmului romanesc la Mamaia, in anii '60. probabil, a fost inlocuit cu cel de muzica usoara. incerc sa ma gandesc cu ce vor fi, la randul lor, inlocuite carele alegorice, dar chiar nu-mi pot imagina. poate, cineva inspirat, va renunta la "mazarea" din meniu si vom manca o "choux a la creme".
noaptea trecuta, mi-am tratat insomnia, cu o bucata buna de Biutiful. fiindca stiam sfarsitul, nu am avut puterea necesara de a rezista sa-l mai vad inca o data. la prima vizionare am ramas cu ceva traume emotionale si cu impresia ca, puterea magica a unui asemenea film, se rezuma in mare parte, pe exploatarea nemiloasa a sensibilitatii umane, atunci cand vine vorba de saracie, boala, moarte, incapacitatea individului de a-si depasi conditia sociala precara. cand vine vorba de Inarritu, greu poti alege ca favorit dintre filmele realizate de el, fiindca toate au aceeasi forta, acelasi impact emotional devastator asupra celui care priveste. dintre toate, insa, Biutiful se detaseaza pentru mine, patratul format din cele patru personaje, tatal, mama, copiii (fetita si baiatul), sunt impecabil construite si interpretate. fara ele, Bardem, protagonistul, nu ar fi reusit sa transforme atat de mult un rol de personaj negativ, intr-un personaj care sa respire atat de multa umanitate, in ciuda degradarii umane din jurul lui. Uxbal ne-a dat o lectie de mare demnitate si ne-a aratat ca saracia nu inseamna in toata cazurile, dezumanizare. sentimentele umane raman atat de vii, relatia lui copiii si fosta sotie este atat de delicata si calda, contrasteaza atat de puternic cu mizeria din apartamentul in care locuiesc, cu mizeria de pe strada, incat, este practic imposibil, sa nu ramai miscat.
2827
o ecranizare dupa Cehov este binevenita intr-o noapte torida de vara. oricum devii insomniac din cauza caldurii:
2867
daca nu ati deschis inca tv-ul, este cazul s-o faceti chiar acum. pe TVR2, veti avea parte in cateva momente, de un Godard:
3043
3045
carmen_angelus_romila
11 Aug 2018, 12:02
Utila si placuta aceasta initiativa si mi-as dori mult sa o reluati...!
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.