user-614f76fe971a1 pe 25 Aprilie 2024 15:09
Eu cred că este o capodoperă. Nota mea este 10. O notă aparte : după ce am văzut filmul am devenit fan al curselor de formula 1. Aș vrea să îl revăd. Mă dezamăgește TVR : Telecinemateca dă aiureli. Dar nu un film ca acesta.
0 0
Postmodern pe 16 Noiembrie 2012 18:00
Un homme et une femme: Pierdut iubire - am regăsit-o | Postmodern
[...] Un homme et une femme e ca o dimineaţă ploioasă de sâmbătă, cu jazz şi ceai negru, plus nostalgia acaparatoare atât de specifică French New Wave-ului... Unele scene te absorb complet, şi ajungi să experienţiezi sinestezie: priveşti şi auzi marea, eşti acolo, iar într-un final simţi mirosul de apă sărată. Te simţi relaxat şi boem. [...] citeşte
0 0
lili22 pe 02 Octombrie 2012 13:56
A fost un film bun la vremea lui
Lumea cinefililor nu era inundata de filmele americane, toata lumea fredona muzica acestui film.
1 3
mihaelatb pe 15 Noiembrie 2019 18:29
In Romania a fost o intreaga nebunie cu acest film. Almanahul Cinema din 1971 i-a rezervat 30 de pagini filmului si regizorului sau, practic a tiparit tot scenariul, inclusiv adnotarile regizorului pe marginea textului. Cat despre tema muzicala a filmului... Francis Lai era cel mai fredonat. O poveste de dragoste intre doi oameni maturi al carei sfarsit este incert. Foarte bune interpretarile celor doi, Anouk Aimée si Jean-Louis Trintignant.
1 2
cosmin_kedii pe 05 Septembrie 2013 08:48
Paris, plaja, excursii, mese mari, intimitate, dragoste, o coloană sonoră fantastică, actori in partea de sus in personajele lor. Un mare moment de cinema
1 2
Iulidesprefilme pe 16 August 2013 18:57
Un film special, apreciat şi de Academia Americană de Film care i-a acordat Oscarul pentru Cel mai bun film străin, în 1966.
1 1
palcau_mioara pe 13 Ianuarie 2018 23:20
film
Un film remarcabil, o poveste de viata pe care poate o traiesc foarte multi dintre noi, dar filmul realizeaza ceva care uluieste publicul : puterea inexplicabila a fiintei umane de a iubi, nevoia de a iubi, speranta de a iubi...
1 0
serban_ionescu pe 10 Octombrie 2017 02:54
Bun. Ramane un film de dragoste de referinta al cinematografiei universale, desi s-a scurs deja peste 1/2 de secol de la realizarea lui
Este un film de dragoste pura in care onestitatea simtamantului iubirii chiar daca ajunge in timp sa devina deja instalat la un nivel maxim, ramane totusi subordonat (tributar) in mod absolut atipic (neobisnuit), unei constiinte doar in principiu laudabile dar profund exagerata dincolo de granita ideala a firescului, atunci cand aproape de final, personajul principal feminin Anne Gauthier nu-si poate implini si pe plan sexual fericirea sa sincer amoroasa fata de relativ recentul ei iubit, pilotul de curse auto Jean Louis Duroc, datorita exageratei sale constiinte care tocmai in momentele esentiale, premergatoare acestei impliniri depline ii aminteste mintii sale de defunctul si cel putin la fel de iubitul fost sot al ei,disparut in mod tragic.
Filmul are marele merit de a reusi sa oglindeasca intr-un mod foarte firesc gradat, din aproape in aproape si deci foarte real, felul in… citeşte

1 0
MIHAI S. pe 25 Martie 2008 14:06
EXCEPTIONAL !!!!!!!!!!!!!!
2 1
piranha pe 06 Octombrie 2010 23:05
Pilotul de Formula 1 Maurice Trintignant (varul actorului Jean-Louis Trintignant) a fost consultant si cascador pentru filmarile cu masini de curse.
2 0
sabinalin pe 24 Septembrie 2013 15:29
Dupa 13 ani Costa Gavras a facut un film cu tema asemanatoare: "Clair de femme". In ciuda faptului ca prefer acel splendid film cu fascinantii Yves Montand si Romy Schneider, nici acest "Un homme et un femme" nu-i deloc de lepadat la aproape o jumatate de veac de la lansare. Se urmareste cu aceeasi placere atmosfera cu totul speciala, modul impresionant in care Claude Lelouch transforma obisnuitul in spectaculos dar mai ales "chimia" simpla, dar atat de eficienta dintre cei doi protagonisti. E mare lucru sa eviti "siropul" si Lelouche reuseste cu brio... A ne pas rater!
3 2