Pentru a înţelege trilogia aşa cum a dorit regizorul, trebuie să începi cronologic. Primul film este Albastru. Melancolie, singurătate, tăcere, dorinţa de libertate, filantropie. Revenirea la viaţă după o mare pierdere are loc într-un mod atipic: pasiunea pentru muzică. Interesante cadrele vintage-albăstrui şi scenele în care muzica din mintea lui Julie rulează în continuare chiar dacă pentru toţi [...] citeşte
Cel mai adesea semnificatia culorii albe este de curatenie, neprihanire, candoare. Probabil aspectul ingenuu al actritei Julie Delpy a atarnat greu in decizia lui Kieslowski de a o distribui in film. Totodata albul semnifica si raceala (afectiva), goliciune sufleteasca, indiferenta, sentimente pe care regizorul i le atribuie lui Dominique. Karol o iubeste obsesiv pe Dominique, insa ea il respinge. In loc sa se resemneze, isi reconsidera telurile, iar tot ce se intampla din acest punct devine un mic puzzle la finalul caruia aflam care sunt intentiile lui Karol. Toate cele 3 filme au un punct de legatura intre ele, desi actiunea fiecaruia din ele e independenta de celelalte.
Un film cu o simbolistica deosebita. Iubirea obsesiva pentru Dominique poate simboliza aspirația unui est european de a se realiza într-o țară din Vest, mai ales la începutul anilor 90 când sărăcia domnea în fostele tari socialiste. Evident ca odată intors acasa Karol reușește să se îmbogățească prin metode neortodoxe specific multor afaceriști din perioada imediata a căderii regimurilor socialiste. Un film interesant care implica obsesie, determinare, răzbunare.