mihaelatb pe 13 August 2021 23:13
Un film foarte plastic, dar ca sa-l compar cu Tarkovski mi se pare o aberatie! Tarkovski a facut Andrei Rublev, dar la el religia nu este sufocanta, la el religia este eliberata prin iertare, prin renuntarea la penitenta autoimpusa. In acest film religia este pravoslavnica, invechita, ea nu elibereaza ci din contra incatuseaza. Mai mult decat un film artistic, este un documentar artistic! Mi-a adus in minte un alt film care mi-a dat aceeasi senzatie de inutil: winaypacha. Este un film deprimant, mai ales datorita coloanei sonore alcatuita din tanguitoarea muzica bisericeasca a crestinilor de rit vechi. Nu mi-a placut sub nici o forma, este pesimist prin lipsa culorilor, prin muzica si prin inertia actiunii. Este ca o combinatie intre Tezaur Folcloric si Emisiune in limbile nationalitatilor conlocuitoare. 6 pentru impresie artistica!
0 3
Smrs pe 11 Iunie 2020 23:11
Mediocru
Filmul impresionează prin imaginea vie, colorată, având în vedere anul realizării, dar modul de realizare, oricât de original o fi vrut să fie, scade din valoarea filmului. Zici că tot filmul e filmat cu un telefon din zilele noastre.. În rest, prezintă destul de fidel caracteristicile est-europene, tradiții și chiar portul acestor oameni, ucrainieni aici, dar foarte asemănători cu obiceiuri neaoșe, din zonele pitorești de pe la noi din Nordul țării - Bucovina, Maramureș, etc. Pe de o parte pot înțelege aprecierea criticilor cu o notă atât de mare pentru că este prezentată o lume în care vesticii vin des în vacanțe culturale, dar filmul este destul de greu de urmărit când nu se întâmplă ceva nou pentru tine. O să amintească de copilăria la țară celor mai în vârstă, iar nouă celorlalți așa cum spuneam mai sus, ne aduce în memorie imagini de… citeşte
0 3
lili22 pe 26 Decembrie 2020 12:36
Are o imagine care pare din alta lume, daca tinem cond ca a fost făcut în 1965.
0 2
metco pe 14 Februarie 2010 11:06
traditii ale hutulilor
Vizionand acest film am regasit multe din elementele traditionale si magice ale hutulilor.
3 0
mvpsebi pe 21 Iulie 2011 22:21
Un festin cultural, traditii, obiceiuri frumoase, cum probabil doar prin zona Carpatilor se gasesc. Daca povestea e una simpla, insa bine articulata, dramatica in final, complexitatea cadrelor bulverseaza, imagini superbe prin culoarea si miscarea camerei in jurul personajelor. La tehnica de filmare, si probabil nu numai, Parajanov se arata un maestru, la inaltime acolo, langa Tarkovsky.
4 3
alali pe 24 Iulie 2016 03:03
Cand filmul nu-si mai apartine.
Depasind hotarele filmului, ba chiar si pe cele ale documentarului, regizorul ucrainian Serghei Paradjanov calca extrem de hotarat si apasat pe taramul artei, al filmului de arta mai exact. Inca din primele minute de vizionare ale aceastei ecranizari uluitoare, imaginea si sunetul te uluiesc, parand intr-adevar vrajite, de o frumusete intrinseca, venita nu doar din peisajele pe care le expune cu generozitate sau din coloritul aproape hipnotic ci si din etalarea unui mod de viata fantastic, milenar si nealterat de modernism sau de influente exterioare.
Paradjanov a ales anume acesti locuitori ai satelor de munte din Ucranina, stiut fiind ca datorita inaccesibilitatii, a distantarii dar si a modului de viata dur, aceste asezari sunt intr-o permanenta izolare si astfel traditii si obiceiuri ce in alte parti au disparut sau s-au alterat, aici se pastreaza asa cum au fost ele practicate… citeşte

7 3
cezarika21 pe 09 Aprilie 2016 18:26
Un poem în imagini al vieții omului
Artist vizual comparabil ca valoare cu Tarkovski, cu certe înclinații lirico-mitologice, cineastul armean Serghei Paradjanov realizează în ”Umbrele strămoșilor uitați” o monografie cvasidocumentară a culturii huțulilor, popor cu origini enigmatice din ținuturile Carpaților. Filmul prezintă povestea de dragoste nemuritoare dintre huțulii Ivan și Maricika, care se prelungește dincolo de moarte, devenind subiect de legendă.

Povestea simplă, dar care stârnește emoții puternice, devine pentru cineast pretextul pentru a prezenta obiceiuri tradiționale străvechi, astăzi uitate, în legătură cu principalele momente ale vieții omului (dragoste, nuntă, înmormântare), cu sărbătorile religioase sau cu activitățile specifice ale huțulilor. Este conservat astfel pentru posteritate un mod de trai arhaic, condamnat inevitabil la dispariție.

8 5
alali pe 24 iulie 2016 03:04
Foarte bun review-ul cezarika. Nota 10.