violeta_mihaela pe 19 Decembrie 2023 15:14
Nu exista termen de comparatie intre film si carte
Am vizionat filmul dupa ce am citit cartea The Shining si sincer in mintea mea totul arata altfel. Jack a jucat foarte bine rolul lui Jack Torrance, cat despre sotia lui nu pot zice acelasi lucru. Nu mi-a placut deloc actrita care a jucat rolul sotiei, in carte aceasta era descrisa ca o femeie frumoasa... nu e nici frumoasa, nici nu-mi place cum joaca. Nu-mi place ca la final Dick Hallorann moare, in carte acesta traieste linistit si moare pe la 90 de ani. iar Jack Torrance din ce-mi amintesc nu moare inghetat, ci in urma exploziei ce arunca hotelul in aer, iar hotelul arde pana in temelii.
0 0
NordicCreature01 pe 29 August 2023 17:42
Un film ce demonstreaza ca nu e necesar ca un horror nu trebuie sa aiba jumpscare-uri din abundenta ca sa fie bun.
0 0
JohnStr pe 20 Aprilie 2023 22:30
Este prea laudat
Tot l-am auzit laudat acest film si abia acum am reusit sa il vizionez. Poate fiind obisnuit cu fileme horror din prezent, nu m-a dat pe spate la cum a fost laudat. Abia am reusit sa il vad pana la capat. Sigur vor sari unii cu gura sa ii ia apararea, dar eu cred ca nu merita nota pe care o are. O fi fost bun la vremea lui cand a aparut, dar vizionat acum, lasa de dorit.
0 1
bulldo8 pe 11 Decembrie 2022 23:49
Un film care la vremea lui merita premiul Oscar. Nici un film horror nu a luat până acum premiul, insă asta chiar merita. Mult peste filmul câstigator al acelui an Kramer contra Kramer
0 0
Smrs pe 11 Octombrie 2021 12:38
Mediocru
Filmul nu m-a convins, însă muzica este de excepție. În domeniul acesta al cinematografiei, segmentul care a evoluat probabil cel mai mult este cel horror-psiho-thriller și odată cu această evoluție au crescut și așteptările. Din păcate, Shining nu mai corespunde astăzi acestor cerințe și încă odată sunt dezamăgit de cultura aceasta de a nota în turmă - dacă e trecut drept capodoperă, trebuie să-i dai maxim că e lege. Cred că suntem de acord că există filme după care ți-e teamă să mai mergi la baie că te simți urmărit, dar nu e cazul și aici. E adevărat că filmul își atinge scopul, creează acea psihoză, accentuată mai ales prin sunet, dar filmul e deloc credibil. Nu mă așteptam să avem elemente supranaturale (emisiile) ci credeam că e ceva construit exclusiv pe ideea de nebunie, mai ales că acestea n-au ajutat mai deloc, deoarece conexiunea… citeşte
0 1
Horatiucrisan pe 10 Mai 2021 22:10
Un clasic al genului horror unde frica este indusă treptat nu prin scene violente și gretoase pline de sânge ca în alte filme ci prin sunete și un joc actoricesc de excepție.
0 1
user-5ea970dd371bb pe 29 Aprilie 2020 15:21
l-am vazut cand aveam 10 ani. SI SINCER MI-A PLACUT!!!
0 0
lili22 pe 29 Februarie 2020 21:21
O ecranizare foarte buna dupa un roman pe care nu l-am citit dar asta nu are relevanta.
1 0
FillerCristi pe 27 Decembrie 2019 23:21
Filmul este ok.
Filmul este cam de Nota 8, poate in anii 80 ar fi fost de o nota mai mare. Horror nu prea este, aproape deloc, insa povestea zic ca este destul de ok. Cateva scene bune, si prestatia lui Jack Nicholson si a baiatului in rol principal, au ridicat putin valoarea Filmului. Oricum este un clasic, merita vizionat, dar nu va asteptati la cine stie ce capodopera. Mi sa parut mai bun Case 39, am fost mai impresionat. Ma asteptam la mai mult, dar nu a fost sa fie. Se simte ca este un clasic, oldies, si parca ceva scartaie, dar nu inseamna ca Filmul nu a fost bun la vremea lui. Daca ar fi fost facut Filmul in zilele noastre as fi dat Nota 7, asa acord Nota 8.
0 0
carmen_angelus_romila pe 15 Decembrie 2019 19:45
Un thriller horror al anilor '80 care ne prezinta o istorioara deosebita, in comparatie cu multe din realizarile acestui gen, in care nemaipomenitul actor Jack Nicholson interpreteza rolul unuia dintre cele mai elocvente ipostaze ale carierei sale.
0 0
Gaby2404 pe 01 Noiembrie 2019 00:48
Rolurile personajelor au fost bine realizate, în unele momente ale acțiunii au avut loc unele replici foarte bine gândite, se observă munca și calitatea oferite de către personaje, însă după părerea mea scenariul a lăsat de dorit având multe secvențe în care nu aveau nici o logică, iar filmul nu mi se pare din genul horror, mai mult spre thriller.
0 1
bainca pe 07 Martie 2018 12:38
nota 8 unul dintre cele bune
l-am vazut in sfarsit dupa mult timp in care am vrut sa-l vad , pot sa zic din start ca nu e horror e mai mult psihologic thriller , dar povestea e interesanta , coloana sonora chiar te tine in suspans , actiunea e putin slaba , credeam ca e mai diferita dar per total a fost un film chiar bun , actorii de asemenea au jucat bine sotia , copilul care acum nu mai e chiar copil si mai ales jack nicholson a fost exceptional in rolul asta foarte bine jucat , intradevar nu e un film de top si nu e nici de 10 sau cel mai bun , dar ramane unul dintre cele bune de nota 8+. cu toate ca a fost vechi din anii 80,, si recunosc ca nu imi plac filmele mai vechi de 90,, a fost chiar bun de la imagine pana la poveste .
0 0
Omu_Problema pe 07 Februarie 2018 21:36
Foarte bun
Mama cat de infricosatoare a fost scena aia cu baba, desi filmul in sine este un thriller si nu un horror in mare parte. In rest, e legenda...
0 0
Robert.Chetan pe 20 Decembrie 2017 21:55
Un film interesant cu multe elemente de simbolism.Nu ma omor in general dupa filmele lui Kubrick sunt 2-3 care sunt pe gustul meu din cele regizate de el aici fiind inclus si acest film.Pe langa scenariu si interpretarea lui Jack Nicholson si al tanarului baiat Danny Lloyd(Shelley Duvall nu mi-a parut convingatoare) filmul te tine in priza prin coloana sonora foarte bine aleasa,suspansul fiind la el acasa.Un film nu doar bun ci si inteligent ma refer la elementele de simbolism si alte cateva subtilitati cum ar fi unele obiecte din hotel chestii cu care Kubrick ne-a obisnuit si in alte filme ale sale.De vazut..
0 0
AGDeac pe 10 Decembrie 2017 17:49
Psihicul uman si izolarea.
Genul horror a avut mereu un loc special rezervat in cinematografie, insa rareori a reusit sa creeze ceva mai mult decat o multitudine de scene grafice menite sa deranjeze sau socheze publicul (sau chiar sa il distreze, in cazul fanaticilor). Bineinteles, din cand in cand se mai ivesc si exceptii precum "The Exorcist" (William Friedkin, 1973) care incearca sa fie mai mult de atat punand in tema aspecte religioase care ar face si un public format din atei sa isi puna la indoiala "necredinta" sau filmul "Jaws" (Steven Spielberg,1975) care reuseste sa pastreze caldura din afara scenelor explicite fara sa para prea pueril.
Stanley Kubrick a dovedit in trecut ca este unul dintre cei mai importanti regizori ai secoluiui XIX cu filme precum "Dr Strangelove" (1964), "2001: A Space Odyssey" (1968) si "A Clockwork Orange" (1971), jongland cu diferite genuri, de la comedie la… citeşte

0 0
andrei_oarga pe 30 Noiembrie 2017 23:46
Un clasic al genului horror,plin de suspans,cu o atmosfera apăsătoare,multe scene memorabile,exemplu cand Jack Torrance sparge usa de la baie cu toporul sau cand Danny se întâlnește pe hol cu cele doua gemene decedate,interpretări bune si credibile,mai ales din partea lui Jack Nicholson si regie buna,recomand filmul fanilor horror in special!
0 0
Dragos.87 pe 03 Iunie 2017 21:57
Capodopera..!
Am citit cartea si am văzut si filmul,in proporție de 70% filmul respecta cartea,finalul nu este respectat ca in carte dar este totuși foarte bine gândit si imi place ca regizorul a evidențiat ce era mai important din carte si a realizat totul intr-un mod simplu povestea..este o drama psihologica foarte buna cu nuanțe de horror si o atmosfera terifianta cu mult suspans care creste cu fiecare minut..Este unul dintre cele mai reușite filme din istorie iar povestea creata de incontestabilul Stephen King si regizata de Stanley Kubrik face totul ca fiind o adevărată capodopera..De văzut neapărat!
1 0
andystarx pe 07 Martie 2017 16:31
Nota 8/10
I-am acordat 8 ,datorita prestatiei actoricesti foarte bune a lui Jack Nickolson,si ideii geniale a lui Stephen KIng,insa vazut in ziua de astazi ,nu mi se pare o capodopera,sau un film de top ! Oricum este un film,care a ramas in istoria cinematografiei,ca fiind printre cele marcante ,dar pe mine unul ,nu m a impresionat ,adica nu l-as revedea !
0 1
andyy pe 20 Decembrie 2016 01:03
Un film infiorator, apasator, la care trebuie sa stai bine cu nervii ca sa rezisti. Un horror foarte bine facut si interpretat, iar coloana sonora iti da fiori.
0 0
balta67verde pe 30 Octombrie 2016 09:38
Un film foarte bun, nu stiu daca e Horror sau poate Mistery Thriller sau, sau, sau ... nici nu conteaza. Jack Nicholson joaca excelent, suspansul este prezent, daca nu era pe alocuri putin plictisitor i-as fi dat o stea in plus.
0 0
Xander11 pe 29 Octombrie 2016 23:26
o tampenie...filmele horror nu-s punctul meu forte
0 2
Dragos.87 pe 18 noiembrie 2021 04:55
E normal sa spui asta daca esti fan filme de actiune si erotism obsedat
mihai_barbu pe 09 Noiembrie 2015 00:13
Here's Johnny! :)) O noua "capodopera" marca Stanley Kubrick.
0 1
Mr.Halloween pe 25 August 2015 11:44
"Danny, what happened to your neck?"(infricosatoare scena)
The Shining este cu siguranta unul din cele mai infricosatoare filme pe care le-am vazut vreodata. Totul e perfect: actorie, metode de filmare, scenariu, fiecare scena perfect construita... Stanley Kubrick e un regizor cu un stil aparte.
0 1
Popa_Catalin1889 pe 12 Martie 2015 21:44
Singuratatea te inebuneste !!!
Unul dintre cele mai bune thrilere pe care le-am vazut , Jack Nicholson face rol foarte bun , un film pretios , un film la care-i vezi valoarea in timp , pacat ca nu se mai fac filme de astea in zilele noastre . RECOMAND!!!
0 1
AdriAdrianna98 pe 04 Februarie 2015 23:43
Ce mi-a placut cel mai mult la acest film e acel aer de vechi. Chiar daca in general nu e prea infiorator, considerand lipsa efector speciale, reuseste sa terifieze prin simpla atmosfera, muzica si jocul bun al actorilor. Povestea e cu adevarat mindfuck, daca nu e urmarit cu foarte mare atentie, ajungi sa pierzi sirul intamplarilor la un moment dat. De jocul actorilor nu mai zic, impecabil pur si simplu. Incepand cu Jack pana la micutul Danny. In final, Un film care chiar merita vizionat. De precizat, singuri. Desi titlul de horror si probabil unele momente din trailer v-ar putea convinge sa va uitati cu cineva, nu faci greseala asta. E un film care necesita multa atentie asupra detaliilor, fazele horror sunt in numar restrans si de o finete care nu va putea fi apreciata daca mai ai alaturi o alta persoana.
Deci, vizionati-l neaparat, dar singuri. Vizionare placuta !

0 1
XShadowX pe 22 Ianuarie 2015 18:09
CAPODOPERA horror
Un film exceptional dupa un roman de Stephen King care e un MUST READ pt toti cei care nu au auzit sau nu l-au citit si RECOMAND de asemenea de vazut si filmul pentru ca este un clasic si te tine in suspans pe tot parcursul lui
0 0
Tyybi1 pe 14 Ianuarie 2015 14:42
Heeeere's Johnny !
Este unul din filmele magistrale ale marelui actor, Jack Nicholson. Un pic cam ciudat, dar se vede calitatea filmului.
0 1
AlexG90 pe 28 Decembrie 2014 21:09
Singurul film horror (dacă poate fi numit astfel) care merită inclus într-o listă a filmelor bune. Scenariul te ține în suspans, iar interpretarea lui Jack Nicholson te înspăimântă prin naturalețea nebuniei sale. Stanley Kubrick creează un spațiu nelocuit și înspăimântător doar prin banalitatea unui hotel.
0 0
raulpop pe 21 Decembrie 2014 01:29
Ză best!
Muzica, cadrele, cinematografia, povestea, personajele, regia și toate elementele din film, fac din filmul The Shining este una de capodoperele lui Stanley Kubrick. Filmul ăsta te ține îs suspans prin toate elementele: muzica genială, cinematografia genială, povestea după o carte genială etc. Toate la un loc fac un film genial! Recent am văzut documentarul "Room 237" de Rodney Ascher, în care sunt studiate numeroasele teorii despre mesajele ascunse de Stanley Kubrick! Recomand atât filmul The Shining cât și documentarul Room 237.
0 1
tatucu_alin pe 22 Noiembrie 2014 14:03
Da,un film clasic foarte bun,chiar si-n ziua de azi.Impresioneaza prin scenariul discret si misterios,prestatia perfecta a lui Jack Nicholson si coloana sonora foarte infricosatoare.Imi pare rau ca astfel de filme nu se mai fac in zilele noastre.
0 1