pentru ca e o sarbatoare a imaginii, in care obiectele, lumina si linistea sunt minutios studiate in interctiunea lor si oferite privitorului pentru purificare.Evitati-l daca sunteti consumatori de deznodaminte rapide si castiguri nemeritate: filmul acesta nu va este destinat
Jarmusch s-a decis sa testeze limitele rabdarii cu acest indulgent , minimalist excercitiu care duce nicaieri .Frumoasa cinematografie nu poate compensa lipsa naratiunii in filmul asta... Cum e posibil asa ceva dupa Broken Flowers ? ...Film Zen , film - noir , orice ar vrea el sa fie ... e slab ...
Pentru mine este cel mai lung , pretentios , plictisitor film pe care l-am vazut vreodata !!! ...
Este cu adevarat un film greu de urmarit, dar, pe de alta parte, are acel ceva care il face sa fie foarte bun.
De filmat este filmat impecabil, actorii joaca bine, dar, cum ai zis tu, este foarte pretentios.
Pe de alta aprte, il face pe spectator sa-si puna intrebari.
Fiecare cu parerea lui, dar daca te mai uiti o data la el poate il vei vedea cu alti ochi. Incearca sa urmaresti cadrele in care s-a filmat, ritmul (si de ce este un ritm atat de incet?), care se aseamana cu personajul principal. Aici este cheia filmului. Faptul ca personajul principal este un om singuratic, care isi calculeaza bine toate miscarile il obliga pe regizor sa ii imprime acest ritm lent.
Nu ştiu dacă Jim Jarmusch a vrut să copieze din misterele lui David Lynch dar sigur a reuşit să surprindă prin atmosfera ciudată pe care acest The limits of contorl o instituie. Liniştea, lipsa unor dialoguri logice, misterul, suprarealismul caracteriză filmul lui Jarmusch, aşa că la o prima privire garantat mulţi se vor plictisi.
Debutul filmului ne prezintă o conversaţie ciudată între trei tipi, ca apoi să ne dăm seama că personajul principal a primit un fel de misiune. Extrem de tăcut dar meditativ, tipul călătoreşte într-un oraş spaniol unde trăieşte timp de 4 zile. Aici, respecându-şi ritualul zilnic – două expreso în două căşti separate, exerciţii de yoga ciudate - se întâlneşte cu un tip şi o tipă care îi pun cam aceleşi tip de întrebări. De precizat este şi faptul că aceştia fac schimb de cutii cu chibrite unde se… citeşte
Acest film este printre acele rare lucrari artisitice care iti intra in sulfet . Nu conteaza atat de mult povestea pe cat conteaza modul de realizare. Hitchcock a spus ca nu conteza "ce" ci doar "cum" "content vs form". imaginea lui Christopher Doyle iti ia respiratia, duce cu gandul stilurile minimaliste ale picturii pana aproape de purismul lui Modrian. Personajul principal sigur este tratat in stilul purismului.
Toate cadrele si toate unghiurile sunt perfect echilbibrate. Avem mai tot timpul verticale si orizontale, cand apar curbele si liniile oblicele se aude muzica plastica a lui Kandinsky.
Placere pentru ochi si suflet.
Soundtrack-ul filmului The Limits of Control începe cu un loop precis gestionat, proiectat pe o durată de 13 secunde. Un sunet electronic difuz se prelungeşte, descompus în fragmente ce par să se definească strict prin interconecvitate: fiecare îl preia pe cel anterior şi se extinde forţat spre următorul. Acest micro-cosmos muzical, de mărimea unui pătrat aruncat aleatoriu pe o foaie de caiet de matematică, este denumit „Intro”.
Fragmentul ar fi putut fi creat practic de orice pasionat de muzică, dotat cu un minim de tehnică în domeniu. Jim Jarmusch preferă însă să o definească printr-un decupaj chirurgical. Şirul logico-deductibil, de la efect la cauză, ar putea fi enunţat cam aşa: un loop de 13 secunde, tăiat dintr-o secvenţă ce compunea o piesă a unei formaţii aproape necunoscute. Aşa se face că introducerea în soundtrack-ul ultimului… citeşte
aproape perfect