borisvultur pe 05 Martie 2019 15:20
Metafora vânătorii
Cunoscând stilul regizorului, m-au impresionat cele trei actrițe. Metafora vânătorii poate fi emblematică pentru trădare, manipulare. Fără pudibonderii gratuite, mult curaj în abordarea maleficului. Olivia Colman în rolul reginei demonstrează un talent uriaș, acaparator. Excelente unghiuri de filmare, de un dinamism insolit.
0 2
user-5c9f8c2e87074 pe 25 Decembrie 2020 02:02
Formidabil impactul vizual al acestui film. Tehnica de filmare cu schimbari de unghiuri bruște neașteptate,imagini cu marginile curbe prin lentile speciale parca întărește senzația de teleportare în epoca domniei reginei Anna de la începutul secolului 18. Impresionant si sfârșitul parca un capăt de linie pt regina aflata la maximum de degenerare fizica și psihica. Regizorul grec a creat și o fresca a societății aristocratice engleze dar și un studiu psihopatologic extrem de rafinat al reginei Anna. Nu mai vorbesc de modul de construcție al intrigii si de redarea luptei acerbe intre cele 2 favorite pt câștigarea gratiilor reginei. Emma Stone extrem de naturala si expresiva, tulburător de malefica. Partea leului este însă desigur a Oliviei Colman absolut magistrala. Excentricul regizor grec Lanthimos șochează din nou desi in alt registru.
0 1
El_KaPpa pe 23 Mai 2020 22:25
8,2/10
Un alt film marca Lanthimos care lasa o amprena de lunga durata in mintea cinefililor, ajutat aici si de trei actrite cu adevarat de Oscar. Fascinanta, delicioasa si cu destul umor negru aceasta etalare de sete pentru putere si control, care vine la pachet cu multa falsitate, manipulare si cu mult cinism.
0 1
xerses pe 24 Ianuarie 2019 15:00
Cu siguranta, filmul are multe momente care surprind, impresioneaza , socheaza, dar finalul te lasa intr-adevar cu o mare meditatie in suflet.
0 1
bistriz pe 03 Ianuarie 2024 21:20
Bun
Un film de vazut. Interesant.
Un film de vazut. Interesant.

0 0
Actrita pe 04 Noiembrie 2023 10:05
Intrigi si Jocuri la Curte...
Un Tablou de Epoca, din Timpul Reginei Anne Stuart a Angliei, de la-nceputul sec. XVIII, privit cu ochi oarecum "critici", din perspectiva si la modul "brutal" de astazi. Desi Regina Anne era bolnava, nefiind un tip "tare", ea a reusit totusi sa-si mentina tromul, sa medieze între persoanele care o înconjoara si activeaza, toate avide de putere... Un timp care a fost benefic pentru Anglia, implicata în razboi cu Franta, si desi maritata, avea o "amanta" lesbiana, pe Sarah Churchill, Ducesa de Malborough, care conducea armata, si un opozitionist intrigant, Sidney Godolphin, care se ocupa de Parlament. Cuplului feminin i se alatura tânara ambitioasa scapatata Abigail Masham, care vrea doar sa parvina. Pesonajele se misca în eleganta opulenta a epocii, mânate de interese proprii. Sotul, George Duce al Danemarcei slab, ia parte la jocuri dezmatate de Curte, bataia cu portocale în… citeşte
0 0
andi_dumitrache pe 22 Februarie 2019 16:14
Cine a facut prezentarea filmului aici ar fi bine sa verifice inainte de a posta ... sunt greseli inpardonabile acolo. Si nu de continut, ci de forma ....
1 1
Iulidesprefilme pe 14 Februarie 2021 13:54
La o altă dimensiune, în altă paradigmă, Totul despre Eva...
1 0
gbanescu pe 22 Octombrie 2019 22:14
Cine conduce o tara cand monarhul e instabil psihic ? Un favorit.
Nu imi dau seama cat de fidel se muleaza scenariul filmului pe adevarul istoric. Insa daca asa se derulau „afacerile de stat” la Curtea Angliei, este aproape de neimaginat ! Asadar, s-au declansat razboaie, au murit zeci de mii de oameni, pentru ca un monarh instabil psihic si incapabil sa ia singur decizii simple, necum de interes national, isi delega aceasta inalta si impovaratoare (sau nu ?) responsabilitate unui curtean favorit..
In ce priveste filmul in sine, este un film bun. Rachel Weisz si Olivia Colman – excelente prestatii. Dialogurile bune, replici reusite, umor „destept”.

1 0
Ioan777 pe 28 ianuarie 2024 22:40
"cat de fidel se muleaza adevarul istoric . . ." Pai, nu prea se muleaza . . . In schimb, filmul este o foarte buna metafora a zicalei "puterea la varf corupe aproape total sufletul". Deci daca vrei sa fii sigur ca te nenorocesti sufleteste, filmul asta propune o reteta sigura: Catara-te cat mai in varful piramidei! Bani, putere, faima, influenta, cariera, controlul maselor . . .
eedy pe 08 Octombrie 2019 11:32
Filmul asta are un subcapitol numit ''Opriti infectia''... Cam asta am zis si eu,inca de prin minutul 10..
1 0
margochirila24_69 pe 03 Aprilie 2019 08:27
Curajos și neconvențional, mai digerabil decât alte filme ale lui Yorgos Lanthimos. Prestația celor trei actrițe e impecabilă!
1 0
andrei_oarga pe 23 Martie 2019 10:29
Foarte bine realizat iar Olivia Coleman,Rachel Weisz si Emma Stone au jucat excepțional,nota 8!
1 0
alali pe 20 Martie 2019 06:02
Puterea obtinuta la pretul derizoriu al renuntarii la demnitate.
Favorita, mai presus de grotescul discursului prin care se isi asigura o exprimare memorabila si greu de uitat, transmite degradare si injosire. Sa ai puterea e un ideal. Dar sa te umilesti pentru a parvenii, propune discutiei pretul piperat ce trebuie platit dar mai ales daca se merita acest cost. Noua protejata este cea care ramane cu amaraciunea intrebarii: Merita facute toate aceste sacrificii doar pentru a avea minutele tale de glorie?
Povestea fictiva a oamenilor pe care dorinta ii transforma in niste monstrii ce poarta masti morbide se dezvolta implicit. Exista totusi si ceva fundamente reale insa nu atat de sustenabile incat sa fie luate in serios. Nici ca ar fi nevoie de acuratete sau adevar istoric atata timp cat in analiza e un sentiment lacom si meschin. Pentru Amadeus (1984) nu a fost nevoie de respectiva strictete a realului; Si Doamne, ce delir a rezultat in opera… citeşte

1 0
lavvw pe 28 Februarie 2019 12:55
Un film bun. Cam lung si static, dar impresionant prin jocul actorilor si decoruri. Actiunea lipseste, suspansul lipseste, finalul lipseste. Nu e un film pentru oricine. Ma bucur ca nu m-am dus la cinema sa il vad.
1 0
Crynick pe 28 februarie 2019 13:57
cum sa lipseasca finalul ? are un final impresionant
lavvw pe 5 martie 2019 18:00
asa mi s-a parut...
stronny pe 27 Februarie 2019 23:32
a schimbat macazul
Nu mi-a placut. Ok, nu e un film prost, dar vazusem The Lobster, Alps si Dogtooth de la regizorul asta si ma asteptam la muuuult mai mult. Mi se par mult mai bune cele de mai sus, chiar m-au marcat, mi-au placut mult. Poate a targetat altceva, poate e o reteta de Oscar, habar n-am. A reusit sa ia un Oscar, bravo lui. Oricum Oscarurile mi se par ciudate rau...
The Favourite nici nu socheaza asa mult cum ma astepteam fiind vorba de regizorul asta. E doar o adunatura de 'chestii' pe care si le fac cele 3 una alteia, parca complet haotic.
Si parca nu are ritm filmul, multe scene par in plus ...

1 0
lili22 pe 23 Ianuarie 2019 18:01
Frumos film, facut cu inteligenta si rafinament.Merita nominalizarile la Oscar Olivia Colman ar merita un premiu dar nimic nu e sigur la Oscar.
2 1
FunnyX pe 31 Decembrie 2018 15:06
Ce film! Ce rasfat! Ce triunghi au putut gandi producatorii!! Un film de nota 10/10 pur!! Si sunt atat de rare aceste filme! Totul mi-a placut la el, de la un capat la celalalt! Il recomand! Este obligatoriu de vazut!
2 1
Ovidiup76 pe 05 Iunie 2019 21:28
Excentricul regizor Yorgos Lanthimos a ieșit din tiparul filmelor cu care ne obișnuise până la The Favourite. După The Lobster (2015) și The Killing of a Sacred Deer (2017), Lanthimos ne oferă de această dată un film într-un registru complet diferit, făcut după scenariul lui Deborah Davis și Tony McNamara, un scenariu extrem de bine condimentat, care oferă mai multe abordări ale narațiunii. Pe de o parte, The Favourite este o poveste de curte regală și alcov, de prietenie și implicare romantică, o dramă cu aer melancolic centrată pe imaginea depresivă și destinul tragic al unei regine fără strălucire. Pe de cealaltă parte, filmul se constituie într-o aprigă satiră socială a aristocrației intrigante a acelor vremuri și a vieții curtezanelor.
The Favourite oferă o reconstrucție meticuloasă a atmosferei curții regale engleze a secolului XVIII.… citeşte

2 0
andystarx pe 12 Martie 2019 15:33
Nota 5/10
In afara de jocul actorilor,nu mi a placut absolut nimic la filmul asta,scarbos,oribil,nu inteleg cum poate castiga un oscar !
2 0
user-5c5c0e76de82e pe 26 Februarie 2019 10:35
Singurul lucru pe care îl am de spus: Criticii sunt niște idioți. Favorita este un film original, comic dar și dramatic și brutal în natura lui subtilă și acest "critic" care nu e în stare să scrie nici măcar un scenariu scurt îi dă un 7 din 10 la fel de mult cât i-a dat la Alita Battle Angel care este o prostie clișeită de la Hollywood care a mai fost facută de mii de ori.
2 0
stricted pe 09 Februarie 2019 17:14
Olivia Colman joacă excepțional.. .
2 0
parker26 pe 06 Februarie 2019 18:10
Bine!
Film bun de parodie ,mi-a placut destul de amuzant ,nu m-am plictisit pe parcursul vizionarii .Merge vazut odata la plictiseala pentru amuzament .Recomand!
3 9
user-5c76f07e88030 pe 27 Februarie 2019 22:37
Daca vreti sa va convingeti singuri de ce acest film este drama-comedie puteti sa o faceti. Din punctul meu de vedere comedia este dupa finalul lui, atunci cand iti spui " ce prost am fost ca am mers la filmul asta, iar drama este cand constientizezi ca ai dat bani pe bilet si ca ai pierdut timp pretios din viata ta! Un mare CACAT!
3 7
georgiana_tranca pe 23 Februarie 2019 20:51
O porcarie de film. Nu pot sa cred ca e nominalizat la Oscar!
3 4
Crynick pe 26 februarie 2019 15:20
de ce ?
Kul pe 11 Februarie 2019 11:37
The Favourite (2018)

– conflict artificios indus de la bloody pigeons
– niceee camera shot
– good lines scripts
– Unde a fost filmat ca locatie?
– royal / aristocracies madness (aruncatul ala de portocale, gen)
– (foarte) bun acting toate trei. mai ales regina.
– cu fine and more tradari

3 3
into_the_labyrinth pe 24 Martie 2019 17:58
După Alejandro Amenabar, rebelul genial al cinematografului spaniol, care după o serie de thrillere ce au şocat în mod sigur spectatorul (Abre los Ojos, Thesis) sau filme care prezintă suferinţa umană în cele mai negre culori (Mar Adentro), a decis să realizeze o peliculă istorică, de epocă (Agora) fără a mai înregistra acelaşi succes, iată că a venit rândul lui Yorgos Lanthimos (autor, de asemenea, al unor pelicule-şoc precum Kynodontas, Alpeis, The Killing of a Sacred Deer sau aclamatul The Lobster) să încerce acelaşi lucru cu ”The Favourite”, o satiră cu acţiunea plasată în Anglia începutului de secol al XVIII-lea.
Mărturisesc că, iniţial, m-am gândit că pelicula ar fi putut candida cu mai mare succes la Oscarul de anul acesta, dar vizionând-o mi-am dat seama că m-am înşelat.
Intenţia e lăudabilă, dar filmul e mediocru. Se vede… citeşte

3 1
DarkCat pe 24 Februarie 2019 20:05
Un film bun dar grotesc prin modul in care subliniaza tot ce este mai rau in natura umana,egoismul,lacomia,falsitatea,manipularea dusa la exces..pleci de la el pe ganduri si trist pentru ca in toata povestea nu vezi nimic bun, frumos..doar intunericul din om!Singurul moment de iubire sincera e dragostea reginei pt iepurasi in amintirea copiilor ei pierduti..
3 1
boghiu_andrei pe 14 Februarie 2019 19:29
Fiecare are un scop
În sfârșit l-am bifat si pe ăsta. Lanthimos si ideile lui stranii continuă să ne uimeasca.

După cum vedem și mai sus, The Favourite ne spune povestea complicatei regine, Anne..Dar și a prietenei ei, Lady Sarah, care se ocupa de lucrurile importante in lipsa reginei. Asta pâna când în peisaj mai apare un personaj.. O fată inocenta care pe parcurs ajunge să își dorească puterea, sa concureze cu Sarah in scopul de a ajunge favorita reginei..O luptă dusă pană la extrem.

O comedie ciudată, asemănătoare cu The Grand Budapest Hotel. Acel umor mai diferit. E mai mult o dramedie bizară, absurdă.
Se pare ca e și un fel de biografie. Deoarece e o poveste oarecum reală.
Se pare că Yorgos Lanthimos avea de multă vreme filmul in plan, dar nu l-a scos deoarece anumite lucruri din film nu erau primite bine in acea perioadă.

4 2
parker26 pe 15 februarie 2019 18:03
DIntre cele 3 vazute de tine ,favoritul nu este filmul favorita ,si filmul the killing ,dar the favourite este cel mai bun dintre cele 3
sabinalin pe 09 Februarie 2019 14:12
Toate-s vechi si noua toate, lupta pentru a fi cat mai sus pe scara sociala, trebuie cateodata sa nu ai scrupule si sa stii sa calci pe cadavre daca iti doresti cu adevarat sa ajungi sus, lupta pentru control in dragoste cat mai ales in politica, lupta politica ascutita intre putere si opozitie, o lupta-i viata deci te lupta, The favourite mi s-a parut un pas in spate din punct de vedere valoric pentru Yorgos Lanthimos daca il raportez la precedentele The Lobster si The killing of a sacred deer, bineinteles ca altii s-ar putea sa nu fie de acord, Yorgos e unul dintre regizorii speciali afirmati in acest deceniu si e la zi cu tendintele momentului, avem feminism cat incape, avem LGBT in doze decente, ma mir ca n-a bagat si negri, zece nominalizari la Oscar nu sunt de colo, sa vedem cu cate premii se alege, foarte bune interpretarile celor trei roluri principale, un plus parca pentru Emma… citeşte
5 3
bogdanpipoiu pe 29 martie 2019 22:20
o servitoare era negresa
sabinalin pe 31 martie 2019 19:58
Da dar ma refeream la personajele principale...
777L pe 13 Martie 2019 10:47
Folosirea in exces a cadrelor extrem de largi devine obositoare la un moment dat. Un triunghi de lesbiene, in care una e o regina bolnava si fizic si psihic, iar celelalte doua se chinuie sa-si indese limba cat mai adanc in urechea (si nu doar acolo) reginei pentru a deveni Favorita de la curtea regala. Un film care n-are nimic demn de Oscar, cel din vremurile bune, dar se incadreaza perfect la cerintele actuale.
5 0