user-5c9f8c2e87074 pe 14 Decembrie 2020 01:49
Mesajul antiburghez anticapitalist e evident. Tulburatoare alegorie mistico-politica aproape fără dialoguri parca inutile avand in vedere rolul chirurgical al camerei. Incredibila expresivitatea actorilor și analiza rafinata a privirilor. Seducția hipnotica realizata de vizitatorul misterios este transpusa in imagini de mare penetranta. Metamorfozele personajelor dupa plecarea vizitatorului sunt conforme cu labilitatile si frustrările lor de dinaintea vizitei. Metamorfoze psiho-mistico-politice evident. Capodopera indubitabil. Cu siguranță e obligatoriu de citit și cartea.
1 0
El_KaPpa pe 29 Mai 2020 21:50
6,2/10
Analizat pe hartie filmul suna impunator, cu teme importante si cu alegeri interesante de prezentare s.a.m.d.
Pe ecran insa mi s-a parut ceva greu de urmarit din cauza faptului ca nu mi-a transmis absolut nimic (nici de rau, nici de bine). Indiferenta cred ca este cea mai buna descriere pentru starea oferita de Teorema lui Pasolini. Pentru critici anti-burgheze prefer oricand ce a facut Bunuel.

0 2
lili22 pe 18 Septembrie 2015 08:39
vazut cu ani in urma
Chiar daca l-am uitat in mare parte, mi-a facut o impresie deosebita, ca am vazut o opera rafinata, deosebita.
0 3
cosmin_kedii pe 04 Octombrie 2013 09:54
Teorema este un film frumos , mistic , care abordează probleme reale și reflecții reale ale burgheziei italiene de acum 60-70 de ani
1 1
stalex pe 08 Aprilie 2013 15:35
Vasazica. Un tanar intra intr-o familie de burghezi. Ii ... ce s-o mai lungim - reguleaza pe toti constiincios, si sa vezi: in felul asta ii scoate din letargie. Ii transforma, de la servitoarea care ajunge facatoare de minuni pana la capul familiei, in care se trezeste din senin o forma de constiinta de clasa, si-si doneaza fabrica muncitorilor. Cam asta ar fi tot plotul. Altfel spus, e un film care reda perfect ideile despre libertate (se intelege, inclusiv cea sexuala) si dreptate/egalitate ale comunistului Pasolini. Din fericire, pelicula exprima, la fel de bine, si arta cineastului Pasolini - abia aici privitorul iese in castig. Frumusetea imaginii, metaforele reusite, cadrele foarte bine realizate, multe dintre ele cu o stranie incarcatura emotionala, totul e realizat de o mana de mare artist.
1 3
rvn pe 8 aprilie 2013 16:56
normal ca Pasolini era pro libertate sexuala. doar sunt cunoscute tendintele sale homosexuale, ingrozitor de scandaloase pentru acele vremuri. pro libertatea sociala vine din convingerile politice, dogmatice, dealtfel. meritul artistic al lui Pasolini se numeste curaj. uluitor, napraznic, aproape ca nu-ti vine sa crezi cu cata nonsalanta scoate infectia la suprafata si taie buboiul ca un chirurg renumit.
zeno.marin pe 16 August 2011 17:16
Zburatorul...
Dialogurile sunt mult mai rare decat lenjeria imprastiata aproape ritual, la tot pasul, marcat de priviri lungi si tandrete erotica grava, plasata la limita intre suav si extrem.
Cuvintele sunt inutile in mare parte, pentru ca imaginile lui Pasolini graiesc de la sine. Iar aici vine partea impresionanta - desi actorii joaca practic fara grai, expresivitatea lor impecabila e absolut tot ce conteaza.

Dupa seductia erotico-mistica vine implacabil pedeapsa, destinele tuturor capatand rand pe rand turnuri dramatice. Greu de spus daca e vorba de pedeapsa sau de o intensificare maxima a fragilitatii fiecaruia, deoarece fiecare destin esueaza in ambiguitate, daca poate fi scuzata o asemenea observatie. Mesajul filmului devine si mai greu de cuprins atunci cand vedem cum Emilia (prima dintre servitoarele cu acelasi nume) capata grai si puteri mistice, de vindecatoare, in timp… citeşte

4 2