Cine are un porc il ingrasa . Cine are un copil il strica . Banii , mai ales atunci cind sunt multi , il strica pe om .
Spoiler ! ! ( prezentarea deznodamantului ) = In filmu asta servitorul , un fost sot al unei bogatase , a hranito pe aceasta cu minciuni , a tras sforile in spatele ei , ia creat iluzia ca e o mare vedeta careia nu i se poate refuza nimic , ia tolerat comportamentul arogant pana a duso la o crima . . Asa a patit si Ceasescu cand a pastrat langa el doar pe cei care iau spus ce vroia sa auda fara sa il lase sa verifice . Nu iti este prieten cel care iti lauda nebuniile !
. . . Sindromul copilului unic este creat de unu sau ambii parinti . Kinezii ar trebui sa vada acest film pt ca la ei in majoritatea zonelor industrializate cuplurile au voie sa faca doar un copil . Dar si in Europa unde sunt din ce in ce mai multe familii cu copil unic . Dragostea… citeşte
O prestatie actoriceasca de senzatie si decoruri foarte frumoase in acest film,dar ca si poveste,nu este ceva senzational,cu toate ca isi are locul in multe topuri internationale ale filmului ! Recomand,doar celor carora le plac filmele vechi,clasice !
un film noir foarte bine regizat de Billy Wilder,mi-a placut atmosfera si deasemnea jocul actorilor in special cea a lui William Holden si Gloria Swanson
nu am crezut sa ma impresioneze vreodata un film noir atat de mult... marturisesc ca multa vreme am desconsiderat filmele din acea vreme, mi se pareau plate, rudimentare, insa acest film m-a surpins... are profunzimea psihologica a filmelor de azi
dintre toti cel mai mult m-a emotionat rolul lui Max ... tristetea din ochii lui de la sfarsitul filmului, cand era pe punctul de plange...
Filmul ilustreaza drama actorului trecut, consumat de nevoia gloriei de alta data...
Un film atât de special nu cred că am mai văzut până acum..Este nu doar un clasic al filmelor, ci un clasic al vieții cotidiene..plin de intrigi și de sentimente confuze și multiple, un film care se deschide cu un scenariu atât de comun - traiul de pe azi pe mâine al unui pierde-vară, care năzuiește să dea lovitura într-o zi în timp ce fuge de cei la care este dator, iar șansa îi surâde pe un bulevard celebru într-o Americă romantică, care par a aminti de Magheru sau o Calea Victoriei în anii 80, plin de bonheme și fandosire a clasei burgheze, cu rarele mașini care turau pe largele șosele. Poate că așa s-a și creat visul american, pornind de aici și trimitându-l apoi cu iz de kitsch întregii lumi. Elemente precum compromisul unui cuceritor de a da curs dorinței unei văduve bogate, deși face victime oriunde, chiar și în căminul celui mai bun prieten;… citeşte
Aceasta productie trebuie vazuta in special de admiratorii filmului noir. Are de toate: atmosfera sumbră, personaje bine gândite, interpretări foarte bune.
Excelent!
Drama "suisului si coborasului" brusc in cariera cinematografica.
Remarcabili cei doi actori,"vedete ale filmului mut":Gloria Swanson si Erich von Stroheim,in rolurile Norma Desmond fosta vedeta a filmului mut si majordomul ei ,Max.
Un film recomandat cinefililor, dar nu numai
Am facut de la o vreme o pasiune pt. filmele vechi insa recent mi-am dat seama ca daca totusi nu apuci sa vezi si un film noir vechi... tot degeaba.
Iar Sunset Blvd. nici ca se putea mai noir de atat.
Totul este sinistru la acest film: personajele (cel putin Gloria Swanson si Erich von Stroheim au fost pur si simplu incredibili), decorurile si nu in ultimul rand insasi povestea.
Toata stima pt. Billy Wilder! Nici ca putea mai bine sa reprezinte tipul omului care, blocat in succesul avut odinioara nu este in stare sa treaca mai departe.
Poate ca m-am grabit sa spun ca Bringing up baby e mai tare decat The Philadelphia Story,insa personal am ramas mult mai incantata de Bringing up baby. Chimia dintre Cary Grant si K. Hapburn a fost mult mai delicioasa.
Charade mi-a placut la nebunie. Daca stau sa ma gandesc, dintre toate filmele lui Audrey Hepburn, acesta mi-a placut cel mai mult.
Iar To Catch a Thief.....hmm...nu pot sa spun ca m-a incantat in mod deosebit. Adica, a fost dragut, insa.... la cate filme ale lui Hitchcock am vazut pana acum acesta nu a reusit sa ma dea pe spate.
Altceva? ;))
Fiind un scenariu inteligent si de referinta a aprofundat niste performante complexe.Subiectul a fost pe nivelul unui clasic emotionant.Atmosfera a intins desfasurarea povestii cu o calitate foarte buna.Genul este impletit cu multe amanunte ca obiect secundar.Distributia are un efect bogat si filmul astfel devine impresionant
...o drama profunda ce incearca sa creioneze framantarile unei foste vedete de cinema, uitata de public, ce incearca sa-si pastreze vie in amintire succesele de odinioara, amagindu-se cu o viata traita la prezent, blocata pentru totdeauna insa in acelasi trecut glorios...
un film tulburator de trist. Sfarstul filmului mut. Cu zecile de vedete care au ramas in uitare pentru ca nu au stiut sa se adapteze. Cu vedetele ale caror voci nu se pretau filmului sonor si mai ales cu vedetele care nu au vrut sa accepte ca nu mai au nici un viitor.
Distributia, de exceptie. Cu toate ca William Holden "face" altceva decat in Stalag 17 si mai ales decat in Sabrina, totusi nu reuseste sa tina piept fenomenelor numite Gloria Swanson si Erich von Stroheim.
Filmul mut a ramas blocat undeva in timp, admiratorii lui fiind convertiti la timpurile moderne. Actrita Norma Desmond doreste sa conserve gloria, tineretea si vesnicia numai ca o vedeta nu poate avea chiar totul. Mai mult, o vedeta poate fi parasita, poate fi singura, poate trai printre ruinele unui trecut plin de succes.
Scenaristul se pare ca duce greul. Fara el nu exista filmul. Fara el nu exista rolurile mari. Sa fie acesta motivul pentru care Norma il prinde pe Joe ca-ntr-o panza de paianjen? Interesant insa si comportamentul lui. Sa fie apusul talentului sau comoditatea cea care ii dicteaza actiunile? Pentru ca mintea zboara in cu totul alta parte. Oricum, filmul evoca vremurile apuse, calitatea si pretul artei.
Spre deosebire de personajul Norma Desmond, Gloria Swanson a acceptat faptul că filmele nu au mai vrut-o, așa că s-a mutat la New York unde a lucrat la radio și mai târziu în televiziune. În schimb, povestea e inspirată cu precădere din destinele starurilor mute Mae Murray, Mary Pickford și Clara Bow. Mă întreb cum ar fi arătat filmul cu Mae West...
Norma Desmond chiar si casa acesteia ilustreaza stralucirea apusa a filmului mut ,
cu toate ca spera sa revina este mintita frumos nimeni nu are taria sa-i spuna in fata adevarul , doar DeMille incearca sa-i explice ca filmele s-au schimbat mult crezand si sperand ca aceasta va intelege , dar ea traeste in propiai obsesie nebuna , o segventa incredibila este cand aceasta se afla pe platourie Paramount pe scaun iar un microfon ii atrage atentia , ea i-l priveste si i-l impinge cu dispret cand isi da seama ca e vorba chiar de acel lucru care a aruncat-o in necunoscut , la sfarsit coboara scarile crezand in nebunia ei ca este pe platourile de filmare si ea interpreteaza rolul reginei , toti privest inmarmuriti tacuti , segventa ilustreaza magnific prabusirea filmului mut , pentru ca Norma Desmond este fizic, filmul mut ,
un alt super-star al acestui gen de filme care a avut… citeşte
Un film monumental pentru amatorii genului clasic, dar si o lectie de viata despre linia fina dintre marire si decadere, tinerete si batranete, glorie si uitare si puterea de a le face fata sau slabiciunea care poate arunca o fiinta in bezna nebuniei... plus pretul pe care il platesc toti cei din jur care au nenorocul de a se intersecta cu fantasmele plasmuite de sarmana minte bolnava.
Un film clasic in adevaratul sens al cuvantului, poate prea clasic pentru unele persoane. Un film foarte bun, dar care n-a reusit sa ma cuprinda asa cum m-as fi asteptat. Nu mi s-a parut foarte patrunzator dar finalul a fost magnific. In oarecare masura, mi se pare ca seamana cu A Streetcar Named Desire, faza de nebunie, unele analogii intre persoane... asa mi s-a parut mie.
Reprezentatiile Gloriei Swanson si a lui Erich von Stroheimau fost de Oscar... meritau mai mult decat o simpla nominalizare, in conditiile in care Erich von Stroheim a avut un rol din care putini actori puteau scoate cat a scos el. Au fost impresionanti.
In concluzie, filmul este unul foarte bun, recomandat tuturor iubitorilor de filme clasice insa nu m-a cuprins cum au facut-o alte filme din aceeasi perioada 12 Angry Men sau filmele lui Hitchcock.
Asociat cu cinematografia americană încă din era filmelor mute, Sunset Boulevard din Los Angeles a fost locul unde s-a înființat primul studio de film, aici stabilindu-se mulți angajați din domeniul cinematografiei. Celebri producători și vedete de film și-au construit cu timpul aici vile luxoase, bulevardul devenind un loc important în istoria cinematografiei americane.
Cineastul Billy Wilder a stabilit aici acțiunea filmului său din dorința de a păstra autenticitatea acțiunii și a aduce un omagiu anilor de început ai cinematografiei. Filmul este un recurs la istorie, dar totodată un eseu cinematografic despre iluzia lumii filmului și despre perisabilitatea statutului de vedetă al celei de-a șaptea arte. Dintre toate artele, cinematografia a fost afectată cel mai puternic de schimbările profunde petrecute în ultimul secol, producând mărirea și… citeşte