Pierrot le fou - capricios si serios, vesel si trist, plus multe alte combinatii imposibile | Postmodern
[...] Godard a influentat in mod decisiv generatiile de tineri regizori ce urmau sa se afirme (Martin Scorsese sau Quentin Tarantino), iar dintre operele acestui ,,copil rebel” al cinematografiei franceze poate cel mai bine ii surprinde ideile Pierrot le Fou. [...] citeşte
In Breathless, Godard acorda o atentie mai mare eroului masculin in detrimentul celui feminin. Mai apasat decat atunci, acum Pierrot acapareaza aproape toata atentia in acest film, femeia asigurand prin prezenta sa doar un companion de drum si de viata. Mofturoasa si mereu nemultumita, Marianne reprezinta doar o distragere de la scris si de la cugetarile cele mai profunde. Dar chiar si asa, problematica cum e, ea este muza artistului si fara ea viata nu are rost. Conflictul celor doua tipologii, el visator si contemplativ, ea pragmatica si insetata de viata, asigura tensiunea acestei structuri narative mult diferite, asta daca e sa ne raportam la celelalte proiecte finalizate deja de regizorul francez.
Si ca tot aminteam de asemanarea dintre Pierrot, protagonistul din Pierrot le Fou (1965) si Piccard, personajul principal al lui A Bout de Souffle (1960), ambele roluri jucate de… citeşte
Plictisit de o existenţă burgheză dominată de planificare şi de ipocrizie, scriitorul francez Ferdinand Griffon (Jean-Paul Belmondo), poreclit "Pierrot" (nume dat în commedia dell'arte unui clovn trist), se rupe de societate şi, împreună cu o fostă iubită, alege să ducă o viaţă în care totul este permis. Personajul principal respinge existenţa reală, refugiindu-se într-o lume imaginară, plină de ficţiune, în care el îşi poate decide singur viiitorul.
Acest film este o mare provocare pentru majoritatea cinefililor. Stilul abordat de regizorul Jean-Luc Godard în acest film este postmodernismul, văzut ca o reacţie de respingere a modernismului în artă. Plecând de la definiţia filmului oferită în film de regizorul american Sam Fuller: "Film is like a battleground. Love. Hate. Action. Violence. Death. In one word . . . emotion.” (" Filmul este… citeşte