Unul din putinele filme bune românești realizate inainte de 89, film în care nu găsim propaganda specifică filmelor vremii. Interpretări bune în cazul regretatilor Adrian Pintea si Șerban Ionescu dar mai cu seamă în cazul maestrului Rebengiuc care da dovada încă odată daca mai era cazul de măsură talentului actoricesc, talent care l-au consacrat în majoritatea filmelor în care a jucat.Si în Padureanca, Rebengiuc întruchipează un personaj puternic, autoritar, un alt fel de Moromete, cu alte valori strâns legate de ban si statutul social. Un film revăzut de câteva ori dupa ce l-am văzut la cinematograf inainte de Revolutie.
Gasim in acest film o evocare evidenta si elocventa a satului romanesc de la sfarsit de secol nouasprezece, precum Ion Slavici ne dezvaluia in scrierile sale.
Cosmine ce bine că te-au blocat pe acest site! Apoi în 2018 te-ai întrupat în blackmore si ai mai bântuit site-ul încă vreo 2 ani până te-au blocat din nou!
Pădureanca e o ecranizare a unei nuvele de Ion Slavici căreia scenaristul Augustin Buzura îi introduce unele secvenţe pline de semnificaţii politice (teroarea holerei privită în ansamblul dominaţiei românilor din Transilvania de către austro-ungari, finalul cu profunde semnificaţii politice în care se scoate în evidenţă teroarea şi minciuna, fenomene caracteristice ale ultimilor ani ai regimului comunist). Filmul are în centrul său dragostea ezitantă a lui Iorgovan, fiul nehotărât şi plin de contradicţii al bogătaşului Busuioc, pentru ingenua Simina, o fată săracă. Fata acceptă dragostea lui Iorgovan, dar lipsa lui de hotărâre afectivă o împinge către Şofron, un argat care o iubea cu patimă.
Acţiunea conţine mult dramatism, interpretările sunt destul de bine realizate (cu un plus pentru Victor Rebengiuc şi Şerban Ionescu), dar… citeşte
Din fericire regizorul Nicolae Margineanu nu si-a batut joc de nuvela lui Ioan Slavici si asta-i mare lucru, exista suficienti regizori care se apuca sa inventeze apa calda si mersul pe jos si izbutesc contraperformanta de a face irecognoscibile mari scrieri literare. "Padureanca" nu-i atat de celebra precum "Moara cu noroc" sau "Mara" dar e o alta scriitura neaparat de citit de catre cei care iubesc literatura in general si pe cea romana in mod special. Revelatia filmului e, fara indoiala, Manuela Harabor care reuseste sa fie mai mult decat o prezenta fizica rapitoare. Foarte bun, ca de obicei, Victor Rebengiuc dar e deja loc comun, pe marele actor nu l-am vazut dezamagind niciodata. Bine distribuiti Adrian Pintea, Serban Ionescu si Dorel Visan, stiu ce scriu, am si citit nuvela... Plus o surpriza placuta: Mihai Constantin la inceputurile sale cinematografice.
the forrest woman?serios?
ma noi clar nu avem inspiratie si cand o avem ne stergem cu ea la..scuzati expresia cur!
deci marii regizori romanii fac filme dupa toate cacaturile
Rebengiuc este de pe alta galaxie, ca deobicei. Un film de protest imotriva regimului, care este intruchipat sub forma holerei, impotriva careia nimeni nu ia nicio masura, in ciuda discursului din final al marelui actor, care il interpreteaza magnific pe Busuioc, bogatanul satului.
Un film pe care l-am vazut si revazut de multe ori la tv.Adrian Pintea parca a fost facut sa interpreteze astfel de roluri:Iancu Jianu,Pintea Viteazul etc......
Iarasi Victor Rebengiuc,un maestru al scenei si televiziunii romanesti,dar si inegalabilul Adrian Pintea,Fat -Frumosul copilariei mele.Sa nu mai vorbesc de Manuela H.actrita de o frumusete si o naturalete dezarmanta,atat pe micul ecran cat si in realitate.Din nou un film exceptional,pacat sa urmaresti alte bazaconii si sa ratezi asa ceva.BRAVO!