O crima. Genul acela de crima dupa care te intrebi cum a fost posibil, de ce persoana respectiva a fost ucisa, ea, care n-a facut rau nimanui, care era inofensiva, careia nu i se cunostea nici un dusman etc. Politia ancheteaza. Aparent genul acela de thriller clasic, s-au facut sute, mii, genul acela in care criminalul e prins la sfarsit spre satisfactia tuturor, inclusiv a privitorilor. Si totusi nu, nu e acel tip de thriller, nu e acel tip de film. Din moment ce a fost prezentat la Cannes la Un certain regard e de asteptat sa fie mai mult de-atat. Regizorul Wei Shujun si scenaristii, el impreuna cu Chunlei Kang si Ya Hua ( Hua e autorul povestirii care sta la baza filmului ) isi propun sa exploreze lucrurile in profunzime astfel ca povestea se transforma intr-un studiu de caz in ceea ce priveste ascunzisurile naturii umane. Suntem in China rurala a anilor 1990 si comentariul social e… citeşte
Când trei crime sunt comise în micul oraș Banpo din China, Ma Zhe, șeful poliției, este însărcinat să le rezolve. În Râul ucigaș/Only the River Flows, tânărul regizor chinez Wei Shunjun, deţinătorul unei mențiuni speciale a juriului la Cannes în 2018 pentru scurtmetrajul On The Border, selectat în secţiunea Un Certain Regard cu acest thriller de lungmetraj, ne invită - mai mult decât o fac semnatarii oricăror alte filme recente - la interpretare.
Aparent un film polițist, Râul ucigaș este un film psihologic, care surprinde degradarea mentală. Eroul este un polițist, un detectiv – ei bine, nu unul de Hollywood – ci unul din China comunistă, încă (aparent) neatinsă de revoluția tehnologică a ultimelor decenii – care undeva la mijlocul anilor 1995 își are biroul într-o stranie secție de poliție, un cinematograf dezafectat, și care se… citeşte