ciprian34 pe 14 Februarie 2012 20:55
Film interzis pana in 1989,realizatorii si actorii au fost aruncati in inchisori,era considerat la vremea lui o capodopera cinematografica
0 3
Cretzulynne pe 29 Martie 2017 18:56
Film bazat pe fapte reale.
La inceputul mileniului III cinematografia romaneaca a primit un dar nesperat. Presa italiana a scris despre un fapt cu totul inedit, anume descoperirea intamplatoare in arhivele studiourilor Cinecita din Roma a peliculei filmului “ Odessa in flacari”, considerat definitiv pierdut. “ Odessa in flacari”, realizat in anul 1942, intr-o coproductie romano-italiana este consemnat in istoria cinematografiei europene si nu numai, o capodopera a genului. Despre el ramasesera doar cateva cronici, unele consemnari, fotografii si afise.
Avand ca subiect drama refugiatilor din Basarabia, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, ca si a ororilor comise de trupele NKVD filmul a fost interzis dupa ocuparea tarii de catre Uniunea Sovietica, iar protagonistii acestuia aruncati in inchisori. Depus in arhivele cinematografiei, la fondul peliculelor cenzurate, deci total oprite nu numai de… citeşte

0 0
Marian-filmsinopsis pe 13 Iunie 2011 23:52
Imaginile indica vechimea filmului si faptul ca se credea disparut. Valoarea istorica nu e chiar atat de ridicata, dar e un film despre romani si despre scopul bolsevicilor in Basarabia.
0 0
cezarika21 pe 12 Noiembrie 2013 20:38
O melodramă despre caracterul inuman al bestiilor bolşevice
Majoritatea celor care se referă la acest film îl cataloghează drept un film de propagandă şi aşa şi este (Ministerul Propagandei din România se află printre producătorii filmului), dar asta nu înseamnă nimic negativ. Filmul descrie nişte evenimente care au fost mult mai crude în realitate decât în film: persecuţiile la care au fost supuşi românii din Basarabia după ocuparea acelui teritoriu de către Armata Roşie. Invadatorii bolşevici care au ocupat în vara anului 1940 Basarabia, nordul Bucovinei şi ţinutul Herţa (ultimul în mod abuziv) au dat dovadă de un comportament sălbatic faţă de populaţia rămasă pe loc, indiferent de etnia acesteia.

Bunicul meu era de etnie ucraineană şi locuia în acea perioadă la Cernăuţi; el mi-a povestit că bolşevicii i-au persecutat şi pe compatrioţii lor şi nu doar pe români, iar toţi oamenii… citeşte

7 0
Cretzulynne pe 30 martie 2017 10:19
Daca nu era review-ul tau sa ma indemne sa vad filmul si sa ma documentez despre ocupatia sovietica, nu as fi aflat nicicand despre acest Holocaust basarabean. Dand de acest articol, am aflat si ca au fost 1.553.000 de victime...