De aceeași părere cu @richard_dragutu . Nu înțeleg cum de are notă așa mare pe Cinemagia, mai mare ca filme cum ar fi Mirciulică sau Taximetriști. Nu am râs aproape deloc. Personajele mi s-au neinteresante. În general sunt surprins de cât de puțin am rezonat cu filmul ăsta. L-am oprit după 30 de minute. Mă duc să fac ceva mai bin cu timpul meu
Daca nu l-ai vazut cap coada atunci nu ai dreptul sa iti dai cu parerea. Pentru ca este nefondata. Doar cei care L-AU VAZUT CAP COADA si-au castigat dreptul sa comenteze pe seama pentru ca o fac in cunostinta de cauza. Daca ai pomenit de Mirciulica si Taximetristi, e clar ce nivel intelectual ai, esti total pe langa, Oameni de treaba n-are nimic de-a face cu cele 2 filme pomenite, sunt genuri diferite. Inca o dovada ca romanul vorvbeste aiurea, nu se pricepe la nimic, dar ii place sa isi dea prost cu parerea.
E parerea ta, notele sunt binemeritate, sunt si oameni inteligenti care au apreciat filmul. Restul sa ramana la Romina si Teambuilding, ca alea sunt croite pe intelectul lor.
Merita sublima nota de 1. Inceputul extrem de plictisitor. Si totusi i-am acordat 30 de minute din viata mea. Imi pare nespus de bine ca nu am dat banii la cinema. Comedia probabil a fost in spatele camerelor cand au ras toti de cat de “bun” e filmul. Tineti-o tot asa cu filmul romanesc. Ne lingem intre noi gingiile ca sa luam premii.
Ca să înțelegi filmul trebuie să fii peste 25 ani zic eu, ai nevoie de o educație și multe altele.
Regizorul prezintă SUPERB viața reală și multe altele.
Nu stau să fac cronica, au scris câte una alta alții pe aici.
Lăsând la o parte sunetul filmului, ici colo câteva scăpări, per total filmul este superb iar actorul principal face tot, conflictul înterior al lui este prezentat DE OSCAR !
Bunicel!
Iar pe alocuri, chiar foarte bun! Însă senzația per total este ca se putea cu mult mai bine.
Nu reușesc sa evit comparația cu filmul "Câini" regizat de Bogdan Mirica, unde, deși sincopele din firul narativ sunt cu mult mai evidente, mi-a plăcut mai mult, în special finalul.
Punctul forte din creația lui Paul Negoescu este chiar personajul principal: începând de la aspectul fizic (cocoșat, cu un mers greoi, în ciuda vârstei, privirea căzută) si terminând cu modul de verbalizare ori principiile afișate în relațiile cu cei cu care interacționează.
Lipsește (din nou) o coloană sonoră inspirat aleasa (cu o mica exceptie) si o dezvoltare mai profunda a modului în care polițistul Ilie se trezește din letargia în care se complace.
Însă mi-a plăcut mult finalul și ultima replica a personajului… citeşte
Filmul e bunicel și cam atât.
Cumva, este o copie firavă a filmului (mult mai bun) "Câini".
Iulian Postelnicu este un actor foarte bun, dar rolul magistral îl face în filmul "Arest", nu aici.
Notele de aici și de pe imdb sunt ușor inexplicabile.
Afişul induce în eroare. Nu e nicio comedie, iar Vasile Murariu nu mai e jucăuş, ci diabolic. Iar Anghel Damian e superb! Frumos de pică! Nici nu a apărut în film cu acel hanorac de pe afiş. Anghel nu e poliţist, e dulce şi candid. Are un rol aici cam cum a avut Brad Pitt în Thelma and Louise. Un chip frumos şi atât. Desigur, atât i-a permis rolul. Cât despre Iulian Postelnicu, el face rolul vieţii lui. Finalul e mai mult american, în cel românesc de obicei se împarte prada. Sunetul jalnic, din păcate, ca de obicei.
Nu ma interesează în ce categorie a fost încadrat oficial filmul. Ca nu e comedie? Nu-mi pasa. M-am uitat pana la final și mi-a placut.
Considerați "Mirciulica " mai bun? Serios?
Iulian Postelnicu a făcut un rol excepțional. Avand in vedere ca e bucureștean, e chiar meritorie si naturala interpretarea unui moldovean, cu accentul de rigoare. Maieul, pijamaua, recamierul, sictirul specific șefului de post..sunt de acolo!
Nu prea am înțeles faza cu găina.
Poate că încadrarea filmului la comedie este o eroare flagrantă, dar filmul este de o românitate pură. Limbajul, situația, contextul, modul de acțiune si chiar unele expresii te duc în modul cel mai autentic în micile comunități sătești, unde popa, primaru' și polițaiu' sunt prieteni buni, oameni de treabă, dar deloc în sensul bun pentru cetățean.. Titlul, de asemenea, bine ales, subliniind o camaraderie găunoasă, o complicitate născută intr.un cerc vicios unde toți au de câștigat și foarte multe de pierdut dacă cineva se răzgândește. Finalul e ideal, dar nu se prea intâmplă pe la noi - unul din doi care ar fi trebuit să păstreze conștiința curată, polițistul își amintește rolul său în societate și încearcă să repare tot. Foarte tare și ideea aceea cu pescarii, care deschid și inchid ca un lait-motiv punctul culminant al acțiunii. Am dat… citeşte
Mie mi-a placut filmul.Daca il comparam cu alte productii romanesti este extraordinar.Fara cei doi mari actori, Iulian Postelnicu si Vasile Muraru nu cred ca filmul insemna mare lucru.
Lasitatile noastre cele de toate zilele. Sau compromisurile pe care le facem, pe care suntem nevoiti sa le facem mai ales atunci cand avem ce pierde. E simplu sa spui ca te-ai decis sa mergi intotdeauna pana la capat, ca esti un om dintr-o bucata care nu va face niciodata nici un compromis. Da, dar asta inseamna ca n-ai cum sa fii o fiinta sociala. Nu-i mai putin adevarat ca totul are o limita, totul trebuie sa aiba o limita. Pentru ca drumul spre Rai e foarte complicat in vreme ce acela opus se deschide mult mai usor, e mult mai imbietor si la inceput pare ca iti ofera satisfactii. Raul se ascunde de cele mai multe ori in detalii si trebuie mare atentie ca el sa nu devina ireparabil.
Mai are un pic pana la patruzeci, e inca foarte tanar pentru un regizor de film insa e deja consacrat. Si ne-a demonstrat pana acum ca stie sa faca filme care nu… citeşte
Cine a zis ca e comedie? Nu e nimic comic. E mizeria cunoscuta pe care o vezi peste tot. In afara de recitalul actoricesc al lui Iulian Postelnicu, (care e singurul lucru meritoriu), ce altceva sa te tina in fata ecranului? Crina Semciuc are un rol prea scurt si prea marginal ca sa-ti poti face o parere despre jocul ei.
Perfect de acord. O drama 100%. O fi bine facut dar clasificare comedie este de...ras. Am fost sa ma destind cu o comedie spumoasa si am plecat deprimat.
Filmul este o oglindă fidelă a românului de azi. Regăsești majoritatea tipologiilor prezente în societatea românească. De exemplu: femeia cu cearceafurile. E genul românului de rând, omul simplu care își vede de treaba lui, dar frustrat și furios că își vede munca batjocorită de ”bandiți” care roiesc în jurul lui. Se încrede în instituțiile statului doar pentru că e complet aerian. La fel de aerian și celălalt român, Vali, tânărul polițist, care chiar crede că se poate face dreptate. Evident, o pățește! Un alt român de rând, Cristina, trezită la realitate de adevărații bandiți, abandonată de autoritățile statului care ar trebui să o protejeze, își ia lumea în cap și pleacă cât mai departe de locurile natale. Primarul? E chair politicianul nostru tipic: parvenit, ipocrit, corupt, fără scrupule, aliat cu forțele mai obscure (vezi… citeşte
Pentru un film romanesc este foarte, foarte bun. Poate printe cele mai bune filme din ultimii 30 ani. Cadrele sunt sugestive, imaginea foarte bună, povestea reală. De asemenea titlul chiar este sugestiv și se potrivește perfect spre deosebire de alte titluri ale filmelor românești.
Totuși finalul mi s-a părut ușor nerealist și parcă aș fi vrut să fie cu happy end, iar binele să fi ieșit câștigător. Nu că așa ar fi in realitate (din păcate in realitate răul iese câștigător de cele mai multe ori) ci pentru a nu crea în subconștientul privitorului impresia că mai bine stai cuminte în banca ta decât să ajungi erou.
In final ca o concluzie aș spune să aveți grijă la oamenii cumsecade deoarece de cele mai multe ori sub această mască se ascund oameni total invers!
Un film bine facut dar nu are nimic de a face cu o comedie. Lucrurile se intampla aievea in nordul Maramuresului la granita cu Ucraina sau in afacerile cu lemne. Drama 100%. Nici in gluma nu poti sa il clasifici comedie.
Scene, personaje credibile, după părerea mea, foarte bine jucate, iar Iulian Postelnicu nu face decât să țină sus nivelul artistic cu care ne-a obișnuit. Mi-a plăcut foarte mult filmul!
Un film extrem de bine calibrat, atent la cadrele scurte, sugestive, la mici metafore vizuale. Un râsu-plânsu neaoș, un carusel gradat , dar, mai ales formidabilul/excelentul actor Iulian Postelnicu (a se vedea și filmul „Arest”)..Soluția contra venalității? Una extremă: a se vedea finalul de tip Tarantino!
După DOUĂ LOZURI sau POVESTEA UNUI PIERDE VARĂ, regizorul Paul Negoiescu realizează un nou film cu greutate, demonstrând încă odată multă perseverenţă şi maximă capabilitate, prin curajul de a ne arăta numeroasele faţete ale corupţiei din România în cele mai mici detalii şi prin descrierea cu lux de amănunte a meseriei de poliţist de la ţară, mereu la cheremul autorităţilor locale.
Cu un umor negru foarte bine conturat, OAMENI DE TREABĂ se detaşează complet prin originalitate şi retorică cinematografică. Filmul are acea frumuseţe neaoşă care atrage ochiul cinefilului român de toate vârstele, cu un scenariu plin de substanţă şi cu o interpretare de zile mari a lui Iulian Postelnicu alias Ilie, şef de post într-un sătuc din nordul ţării. O notă mare pentru imaginea filmului realizată de Ana Drăghici, o perfecţionistă prin definiţie. Un film care merită văzut.