Un film numai bun de torturat dușmanii. Ne pricepem la făcut filme,la fel cum ne pricepem la Eurovision. Parcă nu vrem să arătăm și altceva lumii,mereu numai fața urâtă,bolnavă,perversă. În toate filmele suntem hâzi,proști,deviați,ultimele scursuri. Mereu ni se induce ideea că suntem greșiți,vulgari,netoți. Asta e imaginea pe care ne-o prezintă cinematografia românească de ani de zile. De ce nu face nimeni un film despre Nadia,despre Hagi, despre David Popovici ?
M-am abținut cu greu sa nu ma opresc din vizionarea lui. Un film dur, care, ok, prezintă niște realități pana la urma. Ca nu ne place, e alta poveste, dar asa ceva exista. Nu sunt însă de acord ca orice realitate trebuie promovata.
Nu îl recomand!!!
Referitor la premiul de la Berlin... Poate a contat ca melodia "Mela-melancolia" e in germana și ca în Germania exista mai mulți ciudați ca în România.
N--am putut să îl văd până la final! Te apucă scârba mai exact spus! Atâtea trupuri goale, plus omul acela diform, apoi scena cu femeia prinsă în sforile acelea au fost desigur prea mult pentru mine! Oribil! Nu ai ce să înțelegi !Nu e nimic de înțeles! O femeie cu tulburări de apetit sexual dar care mai degrabă pare nebună merge pe la toți deviații sexuali ca să ce ?Intr-adevăr nu era nevoie de acest film.
Doi psihopați își explorează senzațiile ea invitand diverși tulburați cu deviații sexuale el plimbandu-se prin saloane cu multimalformati și encefalopati cu analizori senzoriali foarte fini dar și prin baruri unde se întâmplă orori carnale și unde apar și handicapații!!! Doamne ce scene scabroase !!!!! De fapt mă întreb in final ce nevoie era de acest film??? Și o curiozitate ce ar fi comentat Freud despre o asemenea oroare????
Un rahat, un gunoi, o mizerie romanesca ca mai toate ultimele producții românești de ceva ani încoace. Cu pretenții inventate de mari regizori români și dacă pe google tu bagai corect traduceai.
Anal fabet.....
Cu siguranta sexualitatea se situeaza undeva intre Rai si Iad. Artisticul acestui film nu consta atat de mult in limbajul filmic propriu zis (excelent de altfel), nici chiar in tema abordata cu temerara malitiozitate, cat in paralelismul dintre factual si fictiune, intre documentar si artistic. Aceasta ar fi estetica pe care Adina Pintilie o propune cu foarte multa personalitate, inovatie a rezolvarii si maturitate profesionala. Acelasi mecanism creativ se regaseste si in "Nu te supara, dar" (singurul pe care l-am vazut dintre cele 9 scurtmetraje anterioare ale ei). Ca si muzica aleasa pentru ilustrarea sonora a celor de la Einsturzende Neubauten (Distrugerea cladirilor noi), Adina ne vorbeste despre distrugerea unor tabuuri, ale unor obstacole si ale unor temeri profund umane.
„Touch Me Not” - Adina Pintilie și Ursul de Aur
https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=158819
„Touch Me Not”, realizat, ca să nu spun regizat, de Adina Pintilie este un documentar de lungmetraj. Foarte lung metraj! Asta e bine de știut înainte de a pleca la pomul lăudat! Altfel, poamele mai depind și de gustul fiecăruia.
În film joacă, nu chiar la propriu, ci în sensul că apare, și debutanta în lungmetraj Adina Pintilie. Spun asta pentru că m-a surprins subiectul ales pentru un debut, dar, după documentarea făcută, se pare că a preocupat-o intens și de mult timp.
S-a spus că traducerea titlului în română „Nu mă atinge-mă” nu ar fi prea corectă, ci că ar fi corect „Nu mă atinge”. Văzând filmul, consider că ambele variante sunt corecte. Adică, nu mă atinge, dar aș vrea, sau ar trebui,… citeşte
M-am chinuit o ora si ceva sa nu fiu mediocru sau sa nu ma auto-echitez cu superficialitate.Totusi nota de pe IMDB spune ceva..
Filmul este foarte bine facut tehnic.Dar subiectul in sine este cumva impotriva naturii insasi, inpotriva principiului viabil al sexualitatii care este...atractia fizica.
Scenele de batranete, piei cazute, flascitate groteasca, varice, paraplegici cu saliva in spuma la colturile gurii, probleme de identite a transexualilor, etc.. abunda.Si te obliga cumva impotriva naturii sa fii social corect si sa le accepti doar pentru ca noul trend de corectitudine sociala o cere.
Am asteptat cumva acel copil inocemt care sa strige "Imparatul e gol!"(=o mare dezamagire de film) dar calitatea intelectuala a cel presenti in sala nu a facut-o posibila.(avanpremiera la Elvira Popescu, public avizat intelectual-corect).
Un film curajos care pune pe masa adevărului lucruri, oameni, dimensiuni şi perspective la care nu privim cu uşurință, nu privim deloc sau privim cu multă (pre)judecată.
Laura mi-a plăcut la nebunie, ține tot filmul în mână într-un rol extrem de dificil, o actriță excelentă pe care îmi doresc să o revăd şi în alte producții.
Muzica şi cinematografia mi-au plăcut iar mult, precum şi pasiunea regizoarei pentru inovație şi experiment.
"Touch me not" nu este un film de care să te îndrăgosteşti, dar este un film necesar şi extrem de uman şi util, un film care rămâne cu tine şi îți ridică întrebări noi, dacă te laşi deschis şi îi îngădui, dacă accepți călătoria pe care ți-o propune regizoarea.
Părerea mea este că filmul îşi merită Ursul de Aur, iar pentru că este şi un film de debut… citeşte
Acest film vrea doar să șocheze și se încadrează perfect în ideologia de astăzi. O femeie care încearcă să-și vindece frigiditatea plătind un bărbat să se masturbeze în fața ei, discutând cu un transsexual. Așa-i că va cuprins fiorul artei ?
Filmul încearcă din greu să pară profund, să pară provocator, dar sfârșește prin a fi o producție absolut grețosă, care să le gâdile orgoliul semidocților.
Atenția la detaliu, grija pentru cei care participă și pentru cei care privesc, echilibrul dintre imagine și sunet mi-au făcut plăcută această călătorie imersivă. Filmul m-a făcut să mă gândesc la toate imaginile și conceptele care sunt aruncate asupra noastră în media, părerile gata făcute despre intimitate, sexualitate și sentimente și la felul în care le găzduim în corpul nostru.
evident ca nu e genul de film pentru oamenii blocati intr-o logica de familie autoritara, dar e o vizionare obligatorie pentru toti cei care se simt in 2019. un film care te provoaca sa iti infrangi multe frici si bariere naturale in societatea noastra care se tot chinuie sa gaseasca portite prin care sa ramana undeva la limita medievalului si a modernitatii, fara sa isi accepte niciuna dintre stari.
intr-un univers ideal e genul de film pe care sa il arati liceenilor la ora de dirigentie, dar asta se va intampla doar in tari cu adevarat dezvoltate moral. a privi acest film nu te face imoral. a bloca acest film te face inchistat. a vorbi de rau acest demers cultural al Adinei Pintilie mi se pare realmente un act retrograd.
Oh, da suntem in 2019...Ei si ce, ai impresia ca esti mai bun, mai "modern" ? Daca da, iti lipsesc lecturi fundamentale. In momentul in care asimilezi "modern" cu "mai bun", "evoluat", ai spus tot, esti rudimentar metafizic, un zero barat...
Bineinteles ca filmul e o greata. Si nu prin ceea ce cu voluptate perversa exhiba ci prin intentia (maladiva) de a prezenta universul inconjurator ca pe o oroare. Daca ai convigerea ca viata ta trebuie sa fie o imersiune in cacat, scruteaza prin el viitorul luminos ! Impreuna cu impostoarea "avangardista" pe care o perii dezvoltat moral !
Deocamdată mă chinuiesc, cu întreruperi, să văd acest film până la capăt. Nici nu știu dacă voi reuși. Si asta, ca să înțeleg pentru ce anume i s-a dat premiul cel mare. Poate răspunsul este mult mai simplu: sunt prea proastă să înțeleg. Oricum, filmul este de o greață cumplită. Vreau să trec de această greață , ca să văd; dar nu pot.
"Pentru Christian a fost clară de la bun început motivația puternică de a participa la proiect – mi-a pus încă din primele luni de lucru: „Nu mi-e teamă că acest film sau eu personal vom fi atacati. Știi, când te vor acuza că ai exploatat ființe umane vulnerabile, precum persoanele cu dizabilități, să ții minte că cei care țipă sunt chiar cei care nu au nicio idee despre dizabilitate, despre ce simt oamenii cu dizabilități. Au propriile lor concepții false despre dizabilitate. Ne privesc ca pe niște ființe vulnerabile, care trebuie protejate și care nu pot avea o viață sexuală. Dar de fapt, în felul ăsta, ei sunt cei care ne tratează cu superioritate, cu aroganță și lipsă de respect, nu filmul. Ca oricine altcineva, am dreptul de a mă bucura de corpul meu, de a-mi explora sexualitatea, de a mă arăta ca ființă sexuală. Cred că e important să… citeşte
Pe langa subiectele si actiunea de rahat , la TOATE filmele romanesti exista cea mai mare problema de cand sunt eu ...SUNETUL ...dragilor regizori si sunetisti , nu aveti sau nu stiti sa folositi microfoanele ? Apropo eu ma ocup cu instalarea sunetului pt scene (concerte) samd .Vreti sa va consiliez in domeniu ? ASTEPT PARERI , SUGESTII SI COM.
Nu am prea vazut filme in care sa nu apara nuditate etc..Parerea mea asta e...Cu toate ca a castigat Ursul de Aur ,fiecare are gusturile lui si eu atat pot sa ii dau MAXIM.
vai de curu' nostru .....am involuat in cel mai lamentabil mod de la insasi rasa umana, ce sa mai vorbim de calitatea artistica a acestui asa zis''film''.......pune-i tu pe Gheorghe Cozorici,Amza Pelea,Colea Rautu.Irina Petrescu ...etc sa joace in asemenea porcarie!!!!! ce parere ar avea?
O mizerie care daca ar fi fost regizata de nazistul Lars von Trier ar fi primit aprecierea snobilor.Lars von Trier fiind nazist si misogin insa intelege prin comunitate LGBT doar pederasti..Totusi filmul lipsit de orice urma de poveste , de inteles seamana perfect cu orice mizerie a lui Lars von Trier.
Cred că vrea să fie o metaforă cu trimitere la duplicitatea temerilor și dorințelor personajelor de a fi atinse. Și Nichita Stănescu, de exemplu, are ceva care nu prea sună „românește”: „Un-te duci tu iepure ? In de pestere”. :) Mie personal îmi place cum sună titlul; am însă ceva temeri și dorințe referitoare la filmul în sine. :) Vom vedea...