Am văzut multe comentarii bune, care descriu perfect acest film și o să citez vreo două: filmul este ca o parabolă despre lăcomie, un cerc închis al succesului și eșecului, al apogeului și al decăderii. Ce îmi place la toată treaba este că a fost construit în jurul unor jocuri mentale în care fiecare naș își găsește nașul, un fel de Prestige, dar cu alt scenariu și cu alte intenții. Filmul este realizat în oglindă - începe și se termină cu același om pus în fața aceleași situații, dar de pe poziții diferite. Nu există o acțiune deosebită și nici nu abundă de scenarii care să te mențină alert pe tot parcursul, dar am apreciat filmul cu nota 9 pentru că poate trezi la realitate multe conștiințe adormite care uită să mai fie oameni în goana lor după a avea..
Un film genial in care cele două ore jumatate trec rapid actorii și scenariul de nota 10, finalul e epic o morală a vieții karma și legea compensației....
Se pare că cineaştii nu mai reuşesc să spună o poveste într-un mod concis, fluent şi alert pentru că, în ultima perioadă, mai toate filmele se duc la "două ore şi..." Aşa şi cu Nightmare ăsta... Greoi, pretenţios, lung, vrea să pară un film „noir”, dar singurele paliere pe care e o victorie cinematografică sunt imaginea (Laustsen, pe bună dreptate, nominalizat) şi atmosfera. În rest, personajele înjură ca astăzi, indiferent de costumele şi morga anilor '40, ritmul pare dezlânat rău şi violenţa nu-şi are locul decât justificată de idiosincrasiile lui del Toro (iarăşi nasuri distruse, membre rupte şi împuşcări în ochi/sub ochi, ca în Cronos, Shape of Water, Pan’s Labyrinth, Crimson Peak). Cooper nu are stofă nici de lider, nici de „geek”, iar Blanchett, Mara (cu ochişorii ei de căprioară speriată), Collette, Strathairn, Perlman… citeşte
Buna povestea, foarte bun jocul actoricesc, iar imaginea filmului reda cu atata acuratete atmosfera in care se desfasoara actiunea, incat ai senzatia fie ca ploaia te uda pana la piele, fie ca-ti intra in nari mirosuri pestilentiale, fie ca deja ai tabagism de la cate tigari se fumeaza.
Mie mi-a placut mult, asadar mergeti sa-l vedeti!
Ieftin. Poveste interesanta, fir narativ bun, joc actoricesc decent, totusi, scriptul e ieftin. S-a incercat o doza de psihologie, de interrelații in poveste, dar a fost scăpat un lucru de vedere: nu obții efect cand duci la extrem. Moralitatea... asta face parte din sufletul omului. Nu o poti exclude, doar de dragul de a exagera niste trăsături. Si cand o faci, pierzi spectatorul. A fost un film despre trucuri, doar ca eu in seara asta m-am prins de un truc incercat chiar de regizor: doar ca, exact ca in cazul personajului sau, nu i-a mers. Nu poti atinge excepționalul, pacalind realul, pentru ca dupa un moment, publicul nu te mai crede, si l-ai pierdut. Eu am iesit din poveste in final, pentru ca m-a obosit. Next time, poate mai multa vigilenta
Nu am citit romanul, si nici nu vreau, Filmul este ...hai sa zicem o parabola, un cerc care se inchide.
Iubitor de creaturi stranii, Guillermo del Toro isi alege cea mai stranie creatura, pentru acest film,
Caci este o fiara, care reuseste sa se autodistruga.
Nu am sa povestesc actiunea filmului, dar totul este intunecat, sumbru.
Balciul in care vine personajul lui Bradley Cooper, este oarecum Balciul desertaciunilor (fara legatura cu romanul lui Thackeray), Aici se vand iluzii si se cumpara dorinte. Aici sunt oameni care accepta rolul de animale, pentru ca nevoia si mai ales dependenta i-au transformat in salbatici.
Daca la Truffaut copilul salbatic incepe sa se umanizeze, Toro arata reversul medaliei.
Bradley Cooper este bun in rol- de altfel este primul film in care nu joaca un rol de protagonist, caci rolul sau este unul de personaj… citeşte
Foarte bun filmul,bine jucat,costume excelente,poveste proivocatoare.o mentiune pentru Bradley Cooper si Cate Blanchett care,asa cum ma asteptam,joaca senzational.Pe bune,este mult mai interesant decat The Power of the Dog!
Nu mi se pare un film senzational, joc actoricesc bun, actori buni insa un final dezamagitor, omul e mereu nesatul, vrea ma mult pana ajunge la clasica crima, devine un criminal , isi inseala sotia , etc...un final murdar,banal care m-a enervat, pe cat de destept si viclean a fost tipul sa faca bani din acele tertipuri pe atat de idiot si prost a fost la final pentru ca nu a stiut sa se opreasca cand a trebuit si sa-si traiasca viata buna...
Multe lucruri interesante legate de acest film. Rolul principal ar fi trebuit sa fie interpretat de Leonardo di Caprio insa in cele din urma varianta nu s-a materializat din cauza unor neintelegeri de ordin financiar, Leo fiind inlocuit cu Bradley Cooper care are parte din nou de un rol foarte bun, a se vedea in mod deosebit scena de final. Filmul regizat de Guillermo del Toro nu este un remake al clasicului din 1947 care l-a avut in rolul principal pe Tyrone Power, tatal Rominei, ci o readaptare a romanului semnat de William Lindsay Gresham. Nici nu ma asteptam sa fie altfel, del Toro fiind unul dintre cei mai interesanti si speciali cineasti hollywoodieni de secol XXI, genul de regizor cu amprenta personala si nicidecum un cineast obisnuit, de serie. Pentru rolul lui Molly au fost luate in calcul Jennifer Lawrence si Lady Gaga, in cele din urma actrita aleasa a fost Rooney Mara si… citeşte
Destul de mar acest film in ceea ce priveste conditia celui care incearca sa insele si sfarseste prin a fi inselat si mai ia si locul personajului de care era inital contrariat....
Filmul se centreaza pe povestea de viata a unui barbat care invata trucurile meseriei de mentalist intr-un circ, dupa care incepe o cariera pe cont propriu, atinge apogeul, dar deciziile sale il duc la decadere. Actorii joaca excelent, atmosfera noir, realizare foarte buna. In 1947 a existat o prima versiune in care personajul principal era interpretat de Tyrone Power.
Guillermo del Toro iar a dat lovitura. Un film GENIAL care este din punctul meu de vedere adevaratul castigator al Oscarului de anul asta. Un duo incredibil format din Bradley Cooper si spectaculara Cate Blanchett. Memorabil schimbul de replici dintre cei doi. Filmul incepe cu Bradley care cara un cadavru intr-o camera si da foc casei apoi isi ia catrafusele si pleaca in lume. Toata actiunea se desfasoara intre anii 1939-1941. Stanton 'Stan' Carlisle (Cooper) ajunge apoi intr-un carnaval de provincie de unde invata niste trucuri ce ajung sa-i foloseasca mai departe in viata. Dar vicleanul si afemeiatul Stan (Patitu') ajunge sa treaca de la ghicitoarea Zeena (Toni Collette), la Molly (Rooney Mara) si sfarseste direct in bratele psiholoagei Lilith Ritter (Cate Blanchett). E un film din care ai de invatat multe si din care reiese urmatoarea concluzie: Regizorului Del Toro i-a placut cand… citeşte