Edddd pe 09 Noiembrie 2023 00:57
???
De ce se numește ”Moartea dl. L.” dacă el până la final nu moare ??!!??... ori n-am priceput eu ceva ??......
0 0
catamagia pe 11 Ianuarie 2023 05:41
Acesta nu e un film ci un foarte bun "making of" după un documentar (la cât de bine este creat și la ce prestație au actorii aici. Este 1 la 1 cu realitatea fără nici pic, de SF.) privind sistemul de "sănătate" absolut distrus, disfuncțional, prăpădit, plin de incompenta, corupție și o lipsa clara de profesionalism...si desigur dispariția umanismului și al empatiei, tocmai într-un mediu unde este strict obligatoriu nu mai vorbim de "necesar"... Ca necesar este peste tot și in toate.
Ca, și cadru medical da ca nui pui pasiune și suflet. Stai acasă. I-ați alt job. Dar nu ii chinui pe aia care te plătesc cu tot ce au și prin toate metodele doar ca să ii faci bine și sa ajungă sănătoși acasă la familie. Nu ai ce îți trebuie doctore. Protestează cu colegii și cereți drepturile. Cere ce nu ți se oferă atât ție cât și spitalelor. Dar nu îți… citeşte

0 0
user-63b02ad8a0ee8 pe 07 Ianuarie 2023 22:45
Bine... filmul prezintă problemele sistemului medical din România.....dar din punct de vedere cinematografic.....nu pot decât să fiu de acord cu comentatorii baltă 67verde și Srdjean......Atunci când am văzut filmul, nu îi cunoștea cariera artistică a actorului Ion Fiscuteanu....La cum l-au pus să joace ,eu am crezut că interpretul lui Dante Lăzărescu e un actor SUPER-AMATOR , ULTRA -AMATOR ,HIPER-AMATOR , ales pur și simplu pentru aspectul fizic -și doar atât !!!!!
0 0
MariusCiprian87 pe 02 Octombrie 2021 16:31
Problemele vechi și noi ale unui sistem medical bolnav, impertinent, incomplet, nepregătit și indolent sunt prezente și actuale și după 16 ani de la premiera filmului, un film manifest, tras la indigo prin biografia excelent regizată de Cristi Puiu și foarte credibil jucat de actori mari precum Luminița Gheorghiu, Adrian Titieni, Florin Zamfirescu, Ana Dogaru, Doru Ana, Ion Fiscuteanu și chiar frumoasa Monica Barladeanu. O parodie tragic-comică pe alocuri unde primim în masă, repulsie și indignare față de acest sistem medical, corupt, infect și neprofesionist al unei țări ce se vrea în Uniunea Europeană. Ca și cinefil, îți trebuie o anumită "experiență" cinematografică pentru a vedea calitatea și mesajele fiecărei scene, cu toate că trebuie să fi înhămat cu răbdare și cu o oarecare pasiune pentru filmele românești cu finalurile lor tipice...Nu vorbim… citeşte
0 0
contas pe 13 Iulie 2021 04:40
Cezarica21, tot respectul pentru cultura ta cinematografică și pentru comentarii. Sunt foarte pertinente dar cred că sunt printre puținii care le citesc până la coadă. Adună-te și fii mai scurt, mai concis. Nu sunt mulți nebuni ca mine care să citească toată recenzia. Mi-a plăcut filmul, cu atât mai mult că este după un caz real (până la o anumită limită) dar cred că sfârșitul putea fi altfel, nu știu cum. Parcă a tăiat cineva coarda și sa rupt șirul.
0 0
AdriAdrianna98 pe 04 Mai 2021 07:51
Un film care ilustrează problemele sistemului medical cu care ne confruntăm și de care toți ne plângem :)
0 0
Horatiucrisan pe 06 Ianuarie 2021 22:36
Film excelent ravazut de mine a nu stiu cata oara, film care ilustreasa starea sistemului medical romanesc, nepasarea unor meduci si asistenti, cabotinismul vecinilor binevoitori. Un film de nota 10.
0 0
El_KaPpa pe 25 Mai 2020 21:03
9,0/10
Lent, simplu si realist pana in maduva oaselor si in acelasi timp dureros de privit. Un fel de "horror al realismului", daca se poate spune asa. Tragicomedia lui Cristi Puiu poate ca pare pentru multi doar o critica adusa sistemului medical din Romania, dar asta ar fi doar o limitare a ideilor si ar fi pacat sa fie perceput asa. De fapt, este o critica adusa indiferentei si nepasarii omului fata de celalalt. Titlu este unul simbolic iar finalul de mare efect.
Pentru mine este unul dintre cele mai importante filme romanesti facute vreodata si chiar daca nu va fi simtit la fel de catre toata lumea, cu siguranta nu va lasa pe nimeni indiferent si calm dupa vizionarea sa.

0 0
Anaissss pe 22 Aprilie 2020 04:11
Nu vreau să generalizez , știu că și în România avem doctori de nota 10. Am întâlnit mulți. Însă cu părere de rău o parte din ei sunt exact ca în acest film si mai au o mare problema , sunt aroganți , cinici. Un medic în primul rând trebuie să fie empatic..
0 1
Cretzulynne pe 08 Iunie 2019 12:06
A 21-a propunere pentru Academia de Film Americană, la categoria de cel mai bun film străin, din partea României.
Nu a fost nominalizat.

0 1
valconnex pe 31 Martie 2019 23:10
o poza realista a sistemului medical
Bine realizat. Imi aminteste de cum a fost "salvat" soldatul bosniac din No man's land. Mi-a placut conversatia din salvare , dupa ce omul cere putina apa.
0 0
Aishor pe 31 Martie 2019 23:05
România, te iubesc! Film de nota 10!...Noi, cei care am fost în spitale, care lucrăm în spitale, care avem un bătrân în îngrijire, al nostru, ori simplu vecin...noi toți românii acestei țări, noi ştim că acesta e mai mult decât un film...E adevărul gol-goluț...Cât de bine surprinde realitatea spitalelor româneşti! Oh, Doamne!
0 0
carmen_angelus_romila pe 10 Septembrie 2018 07:57
Din pacate, subiectul acestui film, dealtfel premiat international, trateaza realitatea crunta pe care o intalnim, de fiecare data,chiar si in zilele noastre, in spitalele romanesti.
0 1
ZHR_MHL pe 20 Octombrie 2016 13:36
f bun film...
...de exceptie, l-am vazut si revazut de cateva ori, nu scap nici o ocazie de a-l viziona la TV, totul e minunat, real, exact ca in spitalele romanesti; cunosc experienta din spitalele din Romania indeaproape, fara spaga si relatii, nu se uita nimeni la tine; sunt si oameni de omenie, dar majoritatea te conditioneaza, ce mai, domnul Lazarescu Dante Remus e colosal, bravo, un film EXCEPTIONAL.
0 0
balta67verde pe 08 Octombrie 2016 18:56
Chiar daca unii ma vor injura, asta este parerea mea personala dupa ce am vizionat filmul de 2 ori: Este unul din cele mai proaste filme facute dupa 1989. Oare care au fost criteriile dupa care a fost premiat acest film ?
0 1
onderah pe 05 Septembrie 2016 19:58
Realist.
Unul dintre cele mai valoroase filme romanesti . O realitate crunta . O realitate care nu se mai sfarseste .
0 1
raulpop pe 25 Iunie 2014 09:20
Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate
Un film de două ore, și pe scurt, vorbește despre moarte. Un bătrân pensionar de 63 ani, domnul Lăzărescu locuiește într-un apartament, doar cu cele 3 pisici ale sale. Într-o seară se simte rău și cheamă salvarea, dar aceasta apare după câteva ore. Între timp cheamă ajutorul vecinilor care îl ajută cu ceva medicamente. La spital este suspectat de cancer de colon, dar ajunge să fie neglijat, iar medicii și personalul spitalului îl consideră un alcoolic. Este trimis de la un spital la altul, fiecare încercând să scape de el, cât mai repede.

Modul în care a fost făcut filmul, mișcările de camere tremurate și cadrele lungi,
implică spectatorul și îl ține cu sufletul la gură în timp ce personajul luptă împotriva morții. Un film dur și adevărat.

Un film obligatoriu de văzut. Ar trebui făcute proiecții în… citeşte

1 0
cezarika21 pe 05 Mai 2014 08:19
Călătoria spre infern a lui Dante (Lăzărescu) sau singurătatea omului în faţa morţii
Sâmbătă seara. Un tânăr ieşit de la serviciu vede un bătrân prost îmbrăcat căzut pe caldarâm într-o baltă de sânge, cu simptome ale unei hemoragii interne. Lumea trece nepăsătoare pe lângă el, considerându-l un beţiv sau un om al străzii. Milos, tânărul sună la 112 şi cere trimiterea urgentă a unei ambulanţe. Discută cu trei operatoare, trebuind să îi explice fiecăreia despre ce e vorba. Discuţia durează circa 10 minute, timp în care operatoarele pun întrebări cretine de genul "e un om al străzii?", "miroase a alcool?", "este galben la faţă?" ş.a. Răspunsul la singura întrebare pertinentă ("unde vă aflaţi?") le pune în dificultate; nu cunosc străzile (deşi era vorba de un bulevard central străbătut de un drum naţional) nici măcar la nivelul unei dispecere de taxi, nu cunosc nici punctele de reper furnizate de tânăr. De sistem de… citeşte
18 2
Horatiucrisan pe 22 mai 2017 15:37
Felicitari pentru excelentul comentariu. Despre acest film capodopera, consider eu, se pot scrie pagini intregi. Intr-adevar, prestatia regretatului Ion Fiscuteanu este la cele mai inalte asteptari desi intr-un interviu, Cristi Puiu, dezvaluind cum s-a turnat filmul, a relatat faptul ca actorul Fiscuteanu s-a adaptat destul de greu la acest rol. Un actor prea putin distribuit in filme, eu l-am vazut doar in Fructe de padure, Cel mai iubit dintre pamanteni, Asfalt tango, Undeva in est, de fiecare data avand o prestatie remarcabila. Un film profund, o oglinda a societatii romanesti a anilor 2000 cu medici sictiriti si blazati, vecini 'bunavoitori', un film despre singuratatea batranetii si indiferenta celor din jur.
Deceoare pe 04 Mai 2014 23:49
Obligatoriu de văzut de către Miniştrii (actuali sau viitori) Sănătăţii şi de Prim-Miniştri (actuali sau viitori)
Film ce redă adevărul unei părţi din sistemul de sănătate din România . Mentalitatea unor medici care au depus ''Jurământul Ipocrit'' , of , mă scuzaţi - ''Jurământul lui Hipocrate'' şi modul în care aceştia acţionează .
0 3
cosmin742000 pe 04 Mai 2014 21:38
Primul rol de exceptie al Luminitei Gheorghiu , totodata si o radiografie a situatiei deplorabile in care se afla sistemul sanitar romanesc.
0 3
Vegetarian pe 04 Mai 2014 20:36
Interesante replicile batranului catre ficasa !? = .. te rog sa nu ma mai dascalesti . Ulceru nu se face de la alcool ci de la helicobacteri pilori . Te rog sa ma scuzi dar eu beau pe banii mei asa ca ....
Batranii din Romania le stiu pe toate pana cand fac unu sau mai multe atacuri cerebrale , raman paralizati sau cu alzheimer , si conform legii copii trebuie sa aiba grija de ei sa dea zeci de mii de euro pe tratamente iar daca se fac bine , parintii se imbata din nou , se supraalimenteaza etc . Copii majori care au parinti cu comportamente autodistructive ar trebui sa se autodezmosteneasca si poate astfel acesti oameni ar avea sperante mai mari de viata , si parlamentarii romani nu sar mai bucura ca numarul pensionarilor scade cu repeziciune si nu mai trebuie ca statul sa se umprumute cu miliarde in fiecare an ca sa plateasca pensii

1 3
Vegetarian pe 5 mai 2014 00:43
Singurul mod de a-ti pastra sanatatea este sa mananci ceea ce nu vrei, sa bei ceea ce nu-ti place si sa faci ceea ce n-ai face
spiritul pe 13 Octombrie 2013 00:43
Macar posterul este amuzant! Filmul este foarte reusit dar dramatic.
0 3
SandraS. pe 08 Aprilie 2013 17:41
Plictisitor
N-am mai vazut un film romanesc atat de plictisitor....Ma intreb cine a realizat afisul si de ce a fost acceptat sa reprezinte filmul (absolut deplasat!). Si sincer nu inteleg cum a fost incadrat la genul "comedie"?!
1 4
Iulidesprefilme pe 28 Februarie 2013 21:36
Filmul acesta nu e film, e realitatea crudă, neiertătoare, umilitoare...cine a trăit drama omului de pe targă sau drama însoţitorului său, de regulă o rudă foarte apropiată, este străfulgerat la fiecare secvenţă...Din categoria "Cine-verite"-ului...
0 3
lili22 pe 01 Noiembrie 2012 22:24
sincer, mi-a placut filmul
Ceea ce m-a deranjat a fost distribuirea unei starlete in rol secundar, Monica Birladeanu e penibila.Luminita Gheorghiu e extraordinara, nu mai vorbesc de domnul Lazarescu, mare actor.Atmosfera din spital e surprinsa foarte exact, da, asa se imprumuta incarcatoarele de telefon Nokia..Medici care sa faca morala omului ca a baut sunt mai rar, ar trebui sa te razboiesti cu 90% din barbatii adusi la urgente, cam toti beau.Ce distractie sa aiba omul obisnuit, doar nu vreti sa faca sport?
1 6
FunnyX pe 24 Septembrie 2012 13:29
Un film bun, care nu trebuie ratat. Un film romanesc, pe care il introduc in categoria celor care trebuie vazute.
0 2
deadlord pe 04 Septembrie 2012 16:40
O drama romaneasca foarte bine realizata. Nu m-am abtinut sa plang.
4 2
Srdjan pe 15 August 2012 21:38
o laba trista de film pt romani, probabil ceva inedit pt aia din strainatate
0 3
xerses pe 02 Mai 2012 17:34
La vremea aparitiei acestui film nu am crezut ca e posibil sa se moara doar pentru ca esti lasat in asteptare sau pasat de la un medic la altu.Evenimentele din ultimii ani confirma un fapt dureros: nepasarea medicilor fata de suferinta umana, mai ales dac te vad ca esti in varsta.Asa ca filmul este vazut cu multa durere de cei care au trecut prin experiente similare.
0 2
alex_il_fenomeno pe 28 Aprilie 2012 11:37
in primul rand , nu prea inteleg ce este cu acel poster de telenovela sau de comedie , dupa cum considera fiecare ... revenind la film , este unul de o nepasare , de o indolenta covarsitoare , desi fiind un joc viata unui om , fiecare om avand altceva mai important de facut in fiecare situatie ! ritmul filmului , ca la mai toate romanesti , este unul destul de lent , de o continua asteptare si colorat cu numeroase cadre intunecoase , ce mentin o atmosfera destul de sumbra , atat asupra personajelor cat si a noastra , privitorilor . iar desfasurarea cred ca ar scoate din sarite pana si pe cel mai calm om de pe Pamant , intrucat nu are cum sa nu te irite toate actiunile prezentate ... oricum , trebuie sa recunoastem ca este un film trist , ce ne prezinta atat de bine realitatile din Romania . de abia dupa ce am reusit sa il urmaresc mi-am dat seama de ce este atat de apreciat , intrucat nu… citeşte
1 3