Un Matrix al vremurilor sale, poate mult mai mult decat atat.Am vazut cate ceva din el, insa nu am reusit sa-l vad pe tot.Sper cantr-un viitor apropiat sa ajung pe la cinemateca sa-l vad.
asta e film din ala frumos ,curios si sinistru de sala friguroasa de cinema.se presupune ca orice film pe care dai vreun ban-)preferi sa-l vezi la cinema.mie imi place la fiecare revedere desi prefer m cumva.dincolo de prea-folosita caracterizare cu expresionismul si de nemteasca aia a lor(foarte binevenita in protosf-uri- acum toti alienii par nemti-)) asta e film de vazut pentru improspatat pofta de cinema.
o capodopera a vremurilor sale...minunat, revolutionar, ciudat, frumos...un film care te prinde...unul dintre cele mai bune filme SF facute vreodata-must seen
ESTE INCREDIBIL CAT DE SF POATE FI.COMBINATIA DE H.G.WELLS-SOCIALISTUL UTOPIC INRAIT PE CAPITALISMUL IN CARE TRAIA-SI MOEBIUS-ARHITECTUL-DESIGNER CARE A CALCAT IN PICIOARE ART-DECO-UL SI L-A REINVENTAT,VIZUALIZAND O LUME MAGNIFICA SI PENTRU ACESTE VREMURI!
IN ACELASI TIMP,VILLIERS DE L'ISLE ADAM A PRIMIT PRIN ACEASTA CAPODOPERA UN OMAGIU DE CARE NU VA MAI AVEA PARTE VREODATA.
IAR ACTORII,CHIAR IN ARHAICUL STIL MELODRAMATIC,AU AVUT UN JOC PE MASURA INTREGULUI FILM.
CINE SE CONSIDERA CINEFIL,NU TREBUIE SA-L SCAPE.ESTE UN FILM SOCIAL,DUR IN STILUL LUI CHAPLIN,PROTAZANOV SI DESIGUR EISENSTEIN,UN FILM DE MARE ARTA.
Acum deja m-au incitat toate comentariile voastre sa vad Metropolis. Am facut rost, Dumnezeu stie cum, de versiunea buna, needitata (cel putin asta scria in descriere). Am inteles ca fost un esec total in acele timpuri, financiar mai ales, ducand aproape la falimentul studioului german, insa asta dovedeste inca o data ca operele de arta sunt destinate viitorului si nu contemporanilor prea batuti in cap! Scuzati expresia, dar nu am gasit alta forma... Navigand prin lista filmelor produse de Fritz Lang, realizatorul acestui film, am descoperit alte capodopere, din fericire inca disponibile! O alta caracteristica specifica operelor de arta: se gasesc foarte greu... se pierd, se regasesc, dispar, apar... Cumva si aceasta raritate, aceasta soarta potrivnica, parca asistand la un duel intre minciuna si adevar, adauga o nota grava creatiilor artistice valoroase. Intr-un fel, vizionand creatiile lui Fritz Lang, Charlie Chaplin sau Stan si Bran (posibil si altii de care n-am auzit pentru ca sunt neghiob) ne intoarcem la inceputurile cinematografiei pentru mase. E si acesta un pas important pentru desavarsirea noastra culturala individuala. La un moment dat, toti trebuie sa ne intoarcem la radacini, back to the roots. Niciodata nu stii ce va aduce o astfel de calatorie. Dar sa dam PLAY si sa vedem ce este cu acest Metropolis :)
Distopică prin excelenţă, această creaţie a lui Fritz Lang este o alegorie mecanicistă a societăţii totalitare. Simbolistica sa este extrem de complexă, cuprinzînd de la elemente creştine la expresionism, ajungînd pînă la interpretări freudiene. Proiectarea societăţii anului 2000 (ca omagiu, Kubrik începe în 2001) înfăţişează un viitor în care temerile economice ale timpului său (şi al nostru) vor duce la separarea în două clase, care nu pot funcţiona una fără de cealaltă.
În rîndul celei de jos apare figura profetică a Mariei, care anunţă venirea unui salvator, ce va aduce laolaltă cele două jumătăţi ale societăţii. De Maria se îndrăgosteşte fiul conducătorului clasei gînditorilor, care o urmează în lumea subpămînteană a muncitorilor, fiind dat peste cap de realităţi necunoscute lui
Domnule, va respect! Citind acest comentariu si sinopsisul d-voastra, nu pot sa spun decat ca sunteti genial! Scrieti foarte frumos. Ceea ce este rar in zilele noastre pline de OMG LOL ROFL...
sincer la varsta pe care o aveam atunci knd am vazut filmul la tv mi sa parut extrem de infricosator poate pentru k nici nu intelegeam cu adevarat c se intample..as vrea sa il mai vad odata pentru a-mi schimba parerea
Sunt convinsă că a făcut furori când a apărut. Filmul a fost bine gândit și regizorul s-a folosit cam de tot ce a putut pentru a-l plasa-n istorie: simbolistică, evoluție, creștinism, manipularea maselor, autoironie. Și a reușit. Din acest punct de vedere este o capodoperă. După optzeci și ceva de ani de la apariție, încă mai este actual. Metropolis face parte din categoria filmelor la care mă uit și a doua oară, cu drag. Subiectul trezește oricînd filosoful din orice om.
un film oult, illuminati.exact ca si avatar. cum ne ia ochii noua avatar cu efectele sale speciale, asa facea si acest film in '27.cand ele de fapt ascund altceva.in avatar na'vi il adora pe aiwass, un demon pe care nu mai stiu ce francmason il venera.acest demon i-a dictat francmasonului o carte( cautati pe secretele lui lovendal).acesta l-a si desenat pe aiwass. o fiinta inalta, intunacata, puternica cu o fata mare care contnine un nas fara radacina, care se intinde spre frunte exact ca si femeia de pe posterul lui metropolis si na'vi-ilor.aveti grija la ce va uitati.
Posibil sa exagerez, insa consider ca cinematografia ii datoreaza multe lui Metropolis, s'a facut un pas evolutiv prin aparitia acestuia. Si nu ma refer doar la detaliile ce'ti acapareaza imediat atentia, alcatuind imaginea unui simplu SF.
E mai mult decat atat, are capacitatea de a transmite ceva cu adevarat semnificativ privitorului, e complet! Eu unul stiu ca am ramas fascinat, altfel nu renuntam la planul pe care mi'l facusem de a'l vedea pe parcursul a cel putin doua zile, gandindu'ma ca ma voi lasa pagubas de plictisit dupa vreo ora din film (mare fudulie prejudecata asta!). Din fericire nu s'a pus problema de asa ceva, am fost mai mult decat placut surprins sa constat fluiditatea actiunii, ce idei a putut a surprinde regizorul, de cata viziune a dat dovada. Revenind la prezent, avem o inundatie de filme, dar seceta la nivelul calitatii acestora. Parca devine cu atat mai… citeşte
Prima jumatate a acestei creatii hibride splendide, continand elemente de film si de teatru laolalta, simbioza geniala acordandu-i o frumusete nebanuita, m-a captivat instant. A doua jumatate a fost mai "clasica", mai aproape de actiunea moderna, exceptand finalul fulminant! N-as fi crezut ca in secolul in care "timpul costa bani" pot sta 2 ore si jumatate fixat efectiv de scaun! Atat pot spune momentan, cred ca sunt in stare de soc... Nu stiu ce as mai putea spune, de unde sa incep, cum sa inchei, parca aceasta opera de arta le-a spus deja pe toate...
Tot ce pot sa va daruiesc sunt aceste extrase din film (nu stiu daca fac parte din filmul initial sau daca au fost adaugate la restaurare pentru a se explica mai bine actiunea). Oricum ar fi, tineti-le minte si nu veti uita de Metropolis niciodata! Nu merita sa arunci in abisul uitarii idei valabile dupa aprox. 100 ani, poate… citeşte
Multumesc de recomandare! Deja am citit cateva pareri despre Aelita (1924) si am ramas fascinat! Primul SF rusesc suna deja incantator! De-abia astept sa-l vad! Numai astfel de filme deschid orizonturi nebanuite! Sa faci un film despre stat totalitar si dictatori in 1924, in Rusia, este un act de curaj... pentru arta si oameni...
Cum să descrii această capodoperă de Fritz Lang ,desigur, acesta este un clasic al cinematografiei, care a inspirat regizori în mai multe producții viitoare
"Mediatorul între minte şi mână trebuie să fie inima!" (epigraful filmului)
Categoric, o capodoperă a cinematografiei mondiale, un film SF avangardist. Prezentând un viitor distopic în care oamenii au devenit sclavi ce muncesc până la epuizare pentru un mic grup de privilegiaţi ai sorţii, "Metropolis" este un film expresionist ce propune o viziune utopică a necesităţii unirii gânditorilor cu forţa de muncă pentru a realiza o lume mai bună. Filmul conţine numeroase elemente futuriste la acea vreme precum autostrăzi suspendate, androizi, computere primitive, maşinării complexe ce funcţionează zi şi noapte pentru a întreţine viaţa oraşului şi un nou turn Babel din care se coordonează toată această activitate. Muncitorii au devenit un fel de maşinării exploatate până la epuizare, simple rotiţe într-un sistem complex. Din rândul lor apare însă un profet, Maria, care le insuflă ideea că va veni un mântuitor pentru a uni cele… citeşte
Un film cu adevărat excepţional, Metropolis atinge teme esenţiale cum ar fi nevoia unei societăţi ideale (văzută însă aici prin contrariul ei, o societate întemeiată pe inechitate şi dominaţie a puterii, cum s-a întâmplat de altfel mereu în istoria omenirii), dragostea, moartea, religia, dând viaţă unui scenariu complex şi foarte bine gândit. Şi pus în scenă într-un mod foarte original pentru acea vreme. La final ni se oferă şi care ar fi cheia pentru a transforma societatea într-una echitabilă şi a iubirii, dar nu vreau să spun dacă este sau nu un happy-end, fiindcă merită cu prisosinţă să urmăriţi filmul conectaţi la tensiunea pe care au gândit-o creatorii săi, adică un regizor şi un scenarist de excepţie. PS. Întotdeauna m-au fascinat distopiile, de la Brave New World şi până la modernele V for Vendetta, Delicatessen sau Hunger Games.… citeşte
Inițial,dovedindu-se a fi un eșec la box office,pelicula germană semnată de Fritz Lang se remarcă astăzi ca fiind poate cel mai bun SF avangardist.Deși multe secvențe au fost tăiate și s-a pierdut varianta originală,filmul nu ,,fuge" de pe lista celor mai bune.Devenind,ulterior sursă de inspirație pentru mai mulți regizori,prin universul futuristic bine definit la acea vreme ce are o imagine sumbră chinuită de inechitate,reușește să se mențină în topul celor mai mari realizări cinematografice din toate timpurile.
Povestea prezintă diferența dintre două clase sociale,mai exact oamenii politicii și sclavii bătuți de destin ce duc o viață tristă,și care sunt reduși la stadiul asemănător unor mașini.,,Cei de sus",indivizii autorizați,se gândesc să facă un robot ce întruchipează ființa umană,oferindu-l poate toate calitățile pe care… citeşte
2 ore si jumatate fascinante. O capodopera avangardista care intra lejer intr-un top 100 personal al celor mai frumoase experiente cinematografice all-time.
E incredibil cât de bine se tine la cei aproape o sută de ani ai lui, e artă, e Poveste, e emoție, e tot
Aș fi curios de un remake, foarte curios, dar în același timp ma tem că l ar strica în vreun fel sau altul cel mai probabil cu exces de efecte speciale