nemotoujours pe 11 Aprilie 2024 19:53
bine facut
un film necesar in primul rand istoric, chiar bine realizat
0 0
blacksea_rider pe 11 Aprilie 2024 19:42
Istoria cu tezaurul Poloniei e incurcata.Este vorba de doua,trei sau chiar patru tezaure...Toate au legatura cu Romania....1.Primul tezaur este cel format din Rezerva de Aur a Băncii Poloniei,cca 80 de tone de aur în lingouri,incarcat la bordul micului tanc petrolier britanic înarmat „Eocene“, care a ajuns la Istanbul și apoi la Beirut, aflat sub mandat francez.Evenimentele,reale,au fost descrise in filmul Trenul de aur (1986)..În seara de 15 septembrie 1939, la bordul ei sunt încărcate 1200 de lăzi conţinând 80 de tone de aur, în lingouri. Nava nu pleacă încă. Există mari probleme: Germania prin ministrul Fabricius protestează oficial la Bucureşti dar ministrul afacerilor străine Grigore Gafencu îi spune că România nu se opune unui tranzit de simplă marfă. Cei de pe „Eocene” se aşteaptă la tot ce e mai rău dar riscul a fost deja asumat. Nava ridică… citeşte
0 0
cosmin742000 pe 12 Noiembrie 2016 15:19
Un film romenesc foarte bun despre operațiunea de salvare și depozitare în România a unui tezaur al Bancii Poloneze.
1 2
cezarika21 pe 03 Octombrie 2017 17:56
Fugari din calea barbariei fasciste
”Marea sfidare” continuă, într-un fel, acțiunea coproducției ”Trenul de aur” (1986), urmărind odiseea refugiaților polonezi din calea ocupanților naziști și a unei părți a aurului polonez, ce fusese rechiziționat anterior de armată. Urmărim un „spectacol al lumii” (relatat după scenariul aceluiași Ioan Grigorescu) ce oglindește o perioadă critică a istoriei umanității, dominată de ură, de lăcomie și de dispreț față de valorile morale.

Spre deosebire de predecesorul său, ”Marea sfidare” mizează prea mult pe senzaționalism, introducând complicații narative puțin credibile precum povestea de dragoste dintre un ziarist român și o ziaristă poloneză, căutarea unei fetițe pierdută în convoiul de refugiați și eterna conspirație nazistă, sprijinită de legionari și terminată cu atrocități tipice (rețineri ilegale,… citeşte

3 1