Nicoleta pe 26 Noiembrie 2006 23:48
Un film nu extraordinar din punct de vedere al desfasurarii actiunii, insa un monument de limba vorbita intr-un brillante dialetto romano. Daca stau sa ma gindesc ca acesta fu motivul pentru care m-am dus sa vad filmul (vezi exemplul "I signorini so' tutti stupidi, nu i posso vede', 'sti fji de papà, perché c'hanno 'n po' de grana 'n saccoccia se credono da esse quarcuno"), marturisesc sincer ca nu am fost nicidecum dezamagita. Iar versurile si sound-ul tristului tango “Violino tzigano” dansat de cuplul mama-fiu m-a cucerit pur si simplu.
1 2
lili22 pe 16 Octombrie 2012 20:47
Un film extraordinar
Cu o actrita extraordinara, Anna Magnani, ce rol dramatic face aici.Pasolini a fost pe nedrept uitat, se vorbeste foarte putin de filmele lui.
Coloana sonora cuprinde lucrari de Vivaldi si senzualul tango italian "Violino tzigano" cantat de Joselito.

2 5
zeno.marin pe 04 Iulie 2013 13:34
Un malato
Ati remarcat cum derbedeii (“copiii”) alearga mai tot timpul pe strada si se comporta nu tocmai natural pentru varsta pe care o reprezinta in film? Ati observat cat este de scurta cravata lui Ettore, din nou ca sa para mai tanar? Sau ca dialogurile intre juvenili sunt cam artificiale?... Acesta era al doilea flm al lui Pasolini si daca multe lucruri sunt mai mai rafinate si intensificate estetic in filmele sale utlerioare, o traditie merita observata: distribuirea de amatori in locul actorilor. O sabie cu doua taisuri. Riscul acestei traditii este de a se crea premiza unei alternante intre scene jucate sugestiv, impecabil chiar cu unele lipsite de maturitate, lucru care adesea impurifica intr-o oarecare masura cosntructia filmului. Sau unii ar spune ca dimpotriva, ii da contrast.

Filmarile sunt minimaliste in mod intentionat, ceea ce scoate in evidenta personajele si… citeşte

5 1
cosmin_kedii pe 25 August 2013 08:59
Film frumos și genial înzestrat cu calități de asteptare si de scriere de exceptie. Pasolini trăiește în începutul carierei sale, dar experimentul lui nu are nimic care seamănă cu un decor de stadiu primitiv, dimpotrivă. Pe al doilea lungmetraj, Pasolini a regizat filmul lui adevărat cu un talent incredibil.
1 2
aayana pe 28 Septembrie 2014 22:39
Mamma Roma (Anna Magnani într-un rol vulcanic) este femeia nopții și a păcatelor. Cauzele care au adus-o pe această stradă sunt variabile. La fel de schimbătoare ca și motivele pentru care femeia vrea să vadă lumina. Hotărâtă să-și schimbe viața (oare ce anume a declanșat această dorință?) se întoarce la fiul său crescut până atunci ca o frunză în vânt.

Cu un puternic simț al maternității, trezit parcă din hibernare, Mamma Roma încearcă să fie un ghid spre maturizarea fiului său Ettore. Ar vrea să-l vadă însurat cu o fată cuminte, să-i găsească un job respectabil și să-l știe departe de găștile cu ocupații dubioase.

Mamma Roma își va duce fiul la biserică și-i va arăta cu coada ochiului tipologiile de oameni care vin acolo. Nu toți sunt exemple de urmat dar ei sunt lumea bună, lumea cu case frumoase și bani… citeşte

2 1