Deceoare pe 05 Octombrie 2022 19:32
Pe vremea când se făceau filme
Este anul 1929 și dictatorul Benito Mussolini încă se confruntă cu războiul de 20 de ani, purtat de beduinii patrioți contra colonizării italiene din Africa. Mareșalul Mussolini îl numește Guvernator în Libia pe generalul Rodolfo Graziani poreclit Măcelarul Etiopiei, pe deplin încrezător că acesta va reuși să zdrobească rebeliunea și să restabilească gloria Romei imperiale. Adevărata revelație în rezistența opusă de către beduini asupritorilor este stindardul libertății purtat de către un singur om - Omar Mukhtar. De meserie profesor, dar luptător de gherilă din necesitate, Mukhtar este angajat într-un război de uzură care nu va fi câștigat în timpul vieții sale.
1 0
ioanaa_ioana pe 04 Octombrie 2022 19:51
Wooow !!!
Asta-i film de 10+ pentru distributie si subiect.
Omar Mukhtar a condus lupta de rezistenta impotriva Italiei care dorea colonizarea Libiei ( 1912-1931).
A fost capturat in 1931 si spanzurat. Avea 73 de ani.
Oliver Reed, Anthony Quinn, Irene Papas...

1 0
sabinalin pe 12 Octombrie 2020 15:32
,, Noi nu ne predam niciodata. Castigam sau murim. Si sa nu crezi ca se termina aici. Va trebui sa luptati si impotriva urmatoarei generatiei urmatoare si apoi o alta, si o alta. In ceea ce ma priveste voi trai mai mult decat calaul meu,, . Acest film a aparut pe ecrane acum aproape patru decenii in vremurile cand inca mai erau la moda peliculele dedicate oamenilor exceptionali care au preferat sa se sacrifice in lupta pentru un ideal, care nu s-au lasat niciodata infranti, care au pus mai presus interesul patriei fata de cel personal. Unul dintre acesti eroi a fost Omar Muktar, rebelul care i-a chinuit serios pe fascistii lui Mussollini vreme de douazeci de ani, erou arab care are marea onoare de a fi interpretat de colosul hollywoodian Anthony Quinn. Avem de-a face cu o superproductie mangaiata de muzica luxurianta a lui Maurice Jarre, cu un film cu o distributie magnifica in care mai… citeşte
2 0
cosmin_kedii pe 27 Octombrie 2013 08:39
Filmul este despre Omar Mukhtar, un lider beduin care a luptat eroic împotriva ocupației de Libia Mussolini,liderul musulmanilor care este curajos si care se opune armatei de fasciști italieni, condusi de generalul Graziani ( Oliver Reed ) .
3 0