,,Jean Pierre Melville a avut inspiratia sa inventeze un citat din Bushido, codul samurailor, ca prefata ( scrisa pe ecran) a filmului sau Samuraiul: ,,Nu exista singuratate mai mare ca a samuraiului. Decat poate cea a tigrului din jungla,,. Nu e nevoie de nici o alta aluzie la cultura japoneza. Acest psudocitat e suficient pentru a da filmului un aer abstract, mitic, atemporal. E o opera de arta , stilizata pana la manierism, in care lumea imaginara depaseste cu mult limitele realitatii. Nu-i nici o mirare ca numerosi regizori, de la John Woo la Paul Thomas Anderson, la Quentin Tarantino si Walter Hill, au considerat-o adevarata Biblie a filmului de actiune,,.
Am preluat acest citat din volumul ,,1001 de filme de vazut intr-o viata,, si l-am reprodus integral deoarece consider ca sintetizeaza ideal ceea ce se vede pe ecran. In volumul semnat de Steven Jay Schneider… citeşte
Revazand Samuraiul, mi-am adus aminte de acea epoca, cand un actor putea lansa o moda care imbogatea fabricile de confectii, Cel putin Delon a lansat celebrul balonzaid alb si cojocul de blana ce i-a imprumutat numele. Tot de atunci dateaza si ceasul pus pe interiorul mainii. Uitasem de el si revazand filmul mi-am adus aminte de nebunia care cuprinsese toti adolescentii, nimeni nu mai purta ceasul normal. Alain Delon, cu acest rol care are minimum necesar de replici, reuseste sa devina idolul Frantei. Rolul de insingurat i se potriveste, caci el este mai degraba un rōnin. Iar sfarsitul, seamana cu o actiune de seppuku . In ceea ce-l priveste pe Superintendant, acesta prin incapatanarea si fixismul de care da dovada, il prefigureaza pe Inspectorul Goitreau din Deux hommes dans la ville .
Probabil cel mai cunoscut film al lui Jean-Pierre Melville, "Le Samouraï" este o meditaţie rece cu privire la lipsa de umanitate a asasinului, nevoit să îşi suprime orice fel de emoţii şi să se izoleze într-o lume proprie pustie şi sumbră. Cum ar putea trăi altfel cineva care suprimă viaţa unei alte persoane fie că este militar, mercenar sau asasin plătit? Filmul este precedat de un epigraf extras din Bushido - Cartea samurailor şi care se traduce astfel: "Nu există singurătate mai mare ca a samuraiului decât, poate, cea a tigrului în junglă..."
Într-o cameră sărăcăcioasă dintr-un colţ mizer al Parisului trăieşte în singurătate şi tăcere asasinul plătit Jef Costello (Alain Delon); el cutreieră localurile de noapte din oraş, nelegând prietenii şi îndeplinindu-şi misiunile criminale cu meticulozitate şi cu discreţie. Stilul său de… citeşte
În ciuda unor deficiențe în scenariu , Le samourai este succes , foarte îndrăzneț sub conducerea lui Melville și efectuat de către Delon care este excelent
Samuraiul este rolul care defineste cel mai bine jocul laconic, sec si pe alocuri fara cuvinte pe care-l face Delon in majoritatea filmelor sale. Deloc ESTE Samuraiul. Pare de gheata, privirea aceea albastra si taioasa, care parca vede prin tine. Delon e superb, aproape nepamantean. Nu-i trebuie cuvinte, nu-i trebuie replici in acest film: imaginea e suficienta. Camera goala, canarul din cusca (singura legatura cu umanitatea din el), mobila putina, cartierul ascuns, totul duce spre filmul european de exceptie al acelor ani, film de atmosfera, tensiune. Pelicula merita vazuta de mai multe ori, nu pentru subiect, nu pentru decoruri, nu pentru costume, ci pentru Delon!
Filmul este povestea lui Jef Costello, un ucigas profesionist prezentat frust, si a luptei sale silentioase pentru supravietuire. Jef Costello este angajt ca sa ucida patronul unui local de jazz. Misiunea este indeplinita, dar problemele de abia incep.
Inimitabilul Alain Delon crează, sau interpretează un personaj ,,cool", enigmatic și inteligent cu o acțiune trepidantă și efecte psihologice abundente. Va reuși oare să elimine acuzația de crimă? Suspense, acțiune, deducții, întorsături neașteptate de situație.
Am preluat acest citat din volumul ,,1001 de filme de vazut intr-o viata,, si l-am reprodus integral deoarece consider ca sintetizeaza ideal ceea ce se vede pe ecran. In volumul semnat de Steven Jay Schneider… citeşte