Mi-a plăcut foarte mult, filmul prezintă răceala malefică a societății prin a face rău..Povestea are o profunzime încât odată pătruns te acaparează complet prin lenta desfășurare a acțiunii. Duritatea oamenilor și ceea ce este mai rău în noi vezi în acest film absolut magnific..doar Roman Polanski putea să creeze așa capodoperă,recomand insistent!
Unul dintre cele mai tari filme despre dedublări şi halucinaţii pe care le-am văzut, filmul lui Roman Polanski (în care acesta apare şi ca actor, şi chiar interpretează extrem de convingător) este un model de cum să faci dramă/thriller care să te înfioare, fără să recurgi la violenţă excesivă. Atmosfera este una tenebroasă, iar dedublarea eroului este una de la un moment dat înspăimântătoare, acesta, locuind în apartamentul unei sinucigaşe, sfârşind prin a se identifica parţial cu ea şi a crede că este urzit un complot împotriva sa, deşi filmul sugerează că avea halucinaţii. Desigur, pelicula regizorului polonez rămâne una destul de criptică, fiindcă nu aflăm ce se întâmplase de fapt cu fosta locatară a apartamentului, şi în ce consta blestemul care pare a-l atinge pe erou, deşi acesta se strecoară în anturajul celei decedate, de unde ar… citeşte
„Omul, bunioară, de par egzamplu, dintr-un nu știu-ce ori ceva, cum e nevricos, de curiozitate, intră la o idee; a intrat la o idee? fandacsia e gata; ei! și după aia, din fandacsie cade în ipohondrie. Pe urmă, firește, și nimica mișcă.”
Geniala fraza caragialiana e pusa in gura conului Leonida insa in filmul lui Roman Polanski lucrurile sunt cat se poate de serioase si de complicate. Poate ca pe buna dreptate criticii au considerat acest film drept unul greu accesibil, pretios, mult prea incarcat de sensuri. Splendida aparitia lui Isabelle Adjani, inca o prestatie de mare forta actoriceasca pentru... Roman Polanski pe care l-am apreciat ca actor si in filmul lui Tornatore "Una pura formalita".
"Le locataire" poate fi considerat un film relativ necunoscut în filmografia regizorului Roman Polanski, însă este unul important datorită faptului că, pe lângă atmosfera tensionată și intens paranoică, reușește să fie și film horror și critică socială axată mai mult pe o teroare claustrofobă.
Sunt examinate teme precum singurătatea și sensul existenței mărunte ale unui tânăr locatar pe nume Trelkovsky (Polanski însuși), un francez de origine poloneză ce a venit să locuiască în apartamentul unui bătrân rece și sever în ce privește ordinea pe care chiriașii săi trebuie să o respecte. Acesta află că înaintea sa, în același apartament, a locuit o femeie ce s-a aruncat dintr-odată de la fereastră, acum fiind în spital. Acest lucru nu pare să-l deranjeze pe Trelkovsky prea mult, dar pe durata șederii sale află încet lucruri… citeşte
Filmul infatiseaza societatea si claustrarea pe care o resimte individul diferit, care refuza sa faca parte din norma, in mijlocul acesteia.
Omenirea nu a suportat niciodata ''anomaliile'', nu a tolerat nimic din ceea ce nu ii seamana si a incercat prin toate mijloacele sa ''reduca'' individul la masa, sa sugrume personalitatea si sa uniformizeze gandirea, asa cum face aproape orice sistem. Asa cum conceptiile invechite, ideile preconcepute, sunt dusmanii noului si prin aceasta dusmanii evolutiei, tot asa societatea imbatranita distruge tineretea, tinerete pe care o invidiaza atat si careia ii neaga dreptul la viata si la fericire.
Ce sanse are dragostea intr-o lume care isi traieste iluzia vietii dupa tipare si ale carei singure emotii provin din perversitate si voyerism?
Societatea nu vrea libertate, nu vrea tinerete, nu vrea fericire, nu vrea… citeşte