0 0
lili22 pe 02 Septembrie 2020 22:28
O ecranizare corecta pana la un punct dupa piesa lui Molière, ca tot nu mai citeste nimeni teatru.Louis de Funés, ca de obicei....toujours le même...
0 2
hacman_mihaela pe 02 Septembrie 2020 22:18
un film care nu trebuie ratat
Intotdeauna un film cu Luis de Funes este un film care trebuie neaparat vizionat! Eu una nu ma satur sa-i vad filmele, te binedispune doar mimica nu mai zic nimic de gestica lui. Un adevarat talent care ne-a daruit numeroase momente vesele chiar daca tema nu ar fi fost tocmai vesela ce poate face avaritia dintr-un om! Echipa care i-a dat replica era bineinteles dintre coechipierii lui din celelalte filme pe care le-a realizat.
0 1
Titanic pe 09 Martie 2020 08:24
Figura centrală, care le domină pe toate ,este,evident, cea a lui Harpagon, personajul complex, stăpânit de o zgârcenie nemaipomenită și de un egoism pe cât de odios, pe atât de ridicol.
Avariția este unul din defectele umane satirizate de-a lungul timpului în literatura universală. Termenul avariție provine din limba latină și înseamnă atât egoism, cât și lăcomie nemăsurată de bani, de avere. Avariția se evidențiază în general, prin detaliile caracteristice acestei tipologii, indiferent de coordonatele temporale și spațiale.
Hagi Tudose, personajul nuvelei cu același nume de B. Șt. Delavrancea, este unul din personajele reprezentative ale literaturii române, tipul avarului, având ca trăsătură dominantă patima sa față de bani, care-l dezumanizează și îl aduce în pragul nebuniei. Personajul este urmărit în evoluție din copilărie… citeşte

0 1
user-5e61edc56bb80 pe 08 Martie 2020 23:25
Tema comediei Avarul de Moliere este avaritia, avandu-l ca personaj principal pe Harpagon, aceasta este prezentata pe tot parcursul filmului.
Prima scena unde regasim avaritia este cea in care acesta fuge de o maicuta care strange bani, deoarece este foarte zgarcit si chiar daca are bani tine doar pentru el. O alta scena in care apare avaritia lui Harpagon este cea in care isi ingroapa comoara cu bani in spatele casei, pazind-o cu pretul vietii și avand grija sa nu se atinga nimeni de ea.
Harpagon se aseamana cu Hagi Tudose deoarece amandoi dau dovada de avaritie. Amandoi purtau haine vechi pentru a nu irosi banii pe haine noi, erau mereu atenti ca cineva sa nu puna mana pe banii lor si aveau o comoara ingroapata.
Cu toate acestea, Hagi Tudose este mai avar decat Harpagon, putem observa in mai multe scene cand acesta isi duce avaritia la extrem, spre… citeşte

0 1
user-5e6556e7ae9ce pe 08 Martie 2020 22:51
Avarul este o comedie scrisa in 1668. Personajul principal al filmului este Harpagon care este caracterizat de zgarcenie. Tema comediei este avaritia. Prima scena care evidențiază tema il prezinta pe Harpagon fugind de măicuța care strângea bani pentru biserica , aceasta scena este relatata și la final când acesta fuge în deșert cu, comoara lui și la fel este urmărit de măicuță, scena finala impune faptul ca Harpagon nu s-a schinbat . O alta scena este cea in care vrea sa isi marite fata cu un om bogat si foarte batran. Harpagon voia cu orice preț sa o căsătorească pe fiica sa cu acel om bogat pentru a nu fi nevoit sa ofere el zestre , aceasta scena arăta caracterul acestuia, era insensibil, nici atunci cand venea vorba de copiii lui nu putea lăsa zgârcenia la o parte.
Harpangon poate fi asemanat cu Hagi Tudose din literatura romana . Ambele personaje sunt… citeşte

0 1
user-5a2459cb53be2 pe 08 Martie 2020 09:56
L’avare a lui Molière, este o comedie adaptata cinematografic de regizorul Jean Girault și Louis de Funès.
Motivul central al operei, este avaritia. Tema comediei este evidentiata printr o comoara ascunsa de avarul Harpagon al lui Molière si obsesia acestuia fata de aceasta. O prima scena este inca din prima scena, Harpagon se afla la biserica impreuna cu ceilalti enoriasi, care doneaza fiecare cate un banut pentru biserica. Acesta aude zgomotul banilor si incepe sa fuga prin biserica. Maicuta il urmareste prin tot orașul pana acasa unde se ascunde, apoi acesta se duce sa isi verifice caseta .Astfel se pune accent pe acest defect uman, in jurul caruia este construitra opera. O scena asemănătoare este chiar ultima, când acesta trage după el caseta cu bani prin desert și măicuța vine după el ca să doneze. O alta scena este cea in care familia vorbeste despre… citeşte

0 1
user-5e61ef9b8d05d pe 07 Martie 2020 16:48
Protagonistul nuvelei cu acelaşi nume, Hagi Tudose are ca trăsătură dominantă patima sa faţă de bani care îl dezumanizează.
Evoluţia personajului o putem urmări cu ajutorul scriitorului care ni-l prezintă din copilărie şi până la bătraneţe, iar în timp plăcerea lui de a economisi bani se transformă într-o avariţie distrugătoare şi halucinantă. Începuturile personajului sunt normale. Fecior de familie nevoiaşă, a intrat calfă la o găitănărie.Era cuminte, ‚muncea”, „nu bea”, „nu ochea prin mahala”, „vorbea frumos şi cu patimă în mijlocul tovarăşilor săi” despre chiverniseală şi cu oroare despre nepăsare şi risipă. De când era „de-o schioapă”, pricepuse lumea. Când mama lui îi dădea bani să-şi cumpere un „simit” el nu cheltuia bănuţul, fiindcă ştia

0 1
catalina.-.cati pe 06 Martie 2020 20:12
L'avare(Avarul) este ecranizarea comediei Avarul lui Moliere. Tema filmului este reprezentată de avariție. Tema filmului reiese din mulțimea de scene cu Harpagone. O scenă din care reiese avariția este scena biserici ,când măicuța trece pe la fiecare om din biserică strâgând bani într-o cutie pentru biserică. Măicuța ajunge și la Harpagone cerându-i și acestuia un bănuț, dar el se ridică și pleacă, măicuța nu se lasă și îl urmărește peste tot ,reușind să scape de ea doar în momentul în care ajunge acasă. Această scenă apare și în finalul filmului ,când Harpagone târăște după el cutia cu bani prin deșert și apare măicuța ce îl urmărește și acolo . O altă scenă în care este evidențiată avariția este cea în care Harpagone dorește să o mărite pe fica sa cu un domn cu mult mai în vârstă și înstărit, doar pentru a nu da… citeşte
0 1
user-5e60903095add pe 06 Martie 2020 09:25
Avarul este o comedie in cinci acte scrisa de dramaturgul francez, Moliere in 1668. Comedia a debutat in 1668 pe scena teatrului Palais-Royal, urmand sa fie ecranizata in 1980. In acest film, personajul principal este Harpagon care este caracterizat de avaritie si zgarcenie. Astfel tema comediei este avaritia care se regaseste in numeroase scene reprezentative. Prima scena il prezinta pe Harpagon fugind de maicuta din biserica care umbla cu cosul, pentru a nu ii da bani, aceasta scena este simetrica cu finalul in care protagonistul fuge in desert cu comoara lui, de aceeasi maicuta, fapt ce arata ca a ramas neschimbat. O alta scena reprezentativa este cea in care vrea sa isi marite fata cu un om bogat si foarte batran in comparatie cu tanara sa fata. Harpagon dorea aceasta casatorie pentru a scapa de zestrele pe care trebuia sa le dea, aceasta scena arata ca protagonistul nu avea niciun… citeşte
0 1
FiricaMiruna pe 06 Martie 2020 00:46
L'Avare este un film de comedie din Franța din anul 1980, care îl are în rol principal pe Harpagon(Louis de Funès). Motivul central al filmului este caseta în care Harpagon își ținea banii, aceasta fiind ascunsă undeva în grădină. Tema filmului este reprezentată de avariția personajului principal. Tema este evidențiată prin mulțimea de scene menite să stârnească râsul. Una dintre scene este cea din biserică, unde Harpagon refuză să doneze bani bisericii și fuge de acolo, fiind urmărit de către măicuță până acasă, acolo unde bărbatul se ascunde de aceasta.
O altă scenă care evidențiază tema este discursul lui Harpagon în care mărturisește că el nu vrea să își mărite fiica dacă i se va cere zestre, astfel bărbatul decide să-și mărite fiica cu un bărbat în vârstă care era bogat și nu cerea zestre.
Un alt personaj cunoscut… citeşte

0 1
CristianMunteanu pe 06 Martie 2020 00:07
Aceasta comedie are ca motiv central avaritia.
O prima scena care evidentiaza acest motiv este scena din biserica, unde enoriasii sunt intampinati de o maicuta care are asupra ei o punguta cu bani pentru a strange donatii. Vazand acest lucru, Harpagon, protagonistul acestui film fuge din biserica.
O alta fapta din care reiese motivul central al comediei este atunci cand Harpagon, in cadrul unei intalniri, isi instrueste servitorii sa toarne vinul cu socoteala, sa recupereze rapid toate resturile, sa gateasca pentru opt oaspeti, desi vor fi zece, si sa stea cu spatele la perete pentru a nu se observa gaurile din hainele lor mult prea vechi.
In concluzie, putem spune ca motivul central al filmului este avaritia.

Un personaj care ii se aseamana lui Harpagon, dar care face parte din literatura noastra este Hagi Tudose. Cei doi se aseamana destul de mult,… citeşte

0 1
user-5e6150a4770f7 pe 05 Martie 2020 22:32
Motivul central al comediei "Avarul" al lui Molière este avaritia. Tema comediei este reprezentata de comoara ascunsa de Harpagon, o comoara care reprezinta pentru acesta totul, fiind foarte obsedat de aceasta.
O prima scena în care este exemplificat tema operei este scena din biserica unde o măicuța vine și le cere bani oamenilor pentru cutia Milei, Harpagon fiind arogant și la un moment dat fugind de aceasta pentru a evita sa ofere bani.
O alta scena care scoate în evidenta avaritia personajului principal Harpagon este scena în care copii acestuia vin la el pentru a-i mărturisi ca vor sa se căsătorească cu oamenii de care s-au îndrăgostit, dar acesta ii spune ficei sale ca o sa o mărite cu un om mai în vârsta cu o situație financiara bună pentru a nu cere zestre, deoarece Harpagon era prea zgârcit să-i ofere acestea.Fiind vorba de zestre, Harpagon… citeşte

0 1
user-5e60e0bbd1ea7 pe 05 Martie 2020 21:54
Tema comediei “L’Avare” de Moliere este avariția , avându-l ca personaj principal pe Harpagon.Avariția lui Harpagon este prezentată pe tot parcursul filmului, de exemplu în scena de la biserică acesta fuge de măicuță pentru a nu-i da sub nici o formă vreun ban deși aceasta îl urmărește peste tot , reușește să scape de ea fără să-i dea vreun ban , scena în care acesta refuză să-și căsătorească fiica cu cel pe care aceasta îl iubește doar pentru ca acesta nu avea avere și pentru a nu-i da zestre sau o altă scenă este atunci când Harpagon își urmărește și verifică caseta cu bani de teama de a nu fi furată.
Harpagon se aseamănă cu Hagi Tudose , ambii fiind avari.Ambii se aseamănă prin hainele vechi pe care le purtau pentru a nu cumpăra altele noi , nu își ajutau familiile cu bani și prin banii pe care aceștia îi ascundeau pentru a… citeşte

0 1
dany_sirbu14 pe 05 Martie 2020 21:44
Tema "avariția" din filmul L'avare este evidențiată în principal de tipologia personajului în jurul căruia se desfășoară acțiunea- Harpagon, care prezintă tipul avarului. Acesta în majoritatea scenelor din film își susține "slăbiciunea". Este o persoană zgârcita si chiar si atunci cand vine vorba de familie si de el însuși si nemiloasă( Nu da bani nici măcar maicuței).
În primul rând, nici macar cu el însuși nu este îngăduitor, poarta haine vechi si rupte, mănâncă doar pentru a trăi și nu cumpără nimic daca nu-i folosește.
În al doilea rând, cu copiii si servitorii săi este la fel de strict, cand vine vorba de haine, copiii săi se împrumută pentru a le cumpara, își ține proviziile in cămară încercând cat poate de mult sa le păstreze, foloseste un singur om pentru două slujbe si le impune sa mănânce mâncare cat mai… citeşte

0 1
CosminGabriel10 pe 05 Martie 2020 21:07
MOTIVUL CENTRAL AL COMEDIEI ESTE AVARITIA.
Tema comediei este evidentiata printr o comoara ascunsa de avarul Harpagon al lui Molière si obsesia acestuia fata de aceasta.
O prima scena prin care este reprezentata tema este aceea din incipit in care protagonistul nostru se afla in biserica, maicutele venind sa ceara bani pentru cutia milei , toti oamenii dand, numai Harpagon nu deoarece era foarte zgarcit
O alta scena reprezentativa este aceea in care acesta

instruieste servitorii sa toarne vinul cu socoteala, sa recupereze rapid toate resturile, sa gateasca pentru opt oaspeti, desi vor fi zece, si sa stea cu spatele la perete pentru a nu se observa gaurile din hainele lor mult prea vechi.

Alte motive prin care putem demonstra zgarcenia acestuia este ca acesta nu accepta ca si copii lor sa se casatoreasca cu persoane sarace, acesta gandindu… citeşte

0 1
MalureanuAndreea pe 05 Martie 2020 20:52
Filmul L’Avare este o comedie care prezintă avariția lui Harpagon. Motivul central al comediei este cutia plină cu bănuți de aur și frica lui Harpagon de a nu fi gasită, aceasta fiind ascunsă undeva in grădină. Tema centrală a filmului este avariția reprezentată de câteva scene, acestea fiind comice. Harpagon voia să o căsătorească pe fiica sa cu un bărbat mai in vârsta pentru a nu fi nevoit să-i dea zestre; o altă scenă este cea din final când în sfârșit acceptă căsătoriile copiilor săi, doar cu condiția de a nu da niciun ban pentru nunțile acestora.
Pe Harpagon îl putem compara cu personajul Hagi Tudosse, care era avar la fel ca acesta. Diferența dintre aceștia este totuși considerabilă, deoarece Hagi Tudosse era mult mai avar decât Harpagon. De exemplu Hagi Tudosse locuia într-o casă modestă, în sărăcie, nu făcea foc în sobă nici… citeşte

0 1
user-5e612d7a78e1e pe 05 Martie 2020 20:51
Tema comediei Avarul de Molière este avariția. Tema este prezenta pe tot parcursul filmului dar cateva scene reprezentative pentru aceasta este cea în care trebuia sa facă nunta celor doi copii dar nu vrea sa plătească nimic deoarece nu vrea sa își cheltuie banii asa ca Anselm se oferă pentru a plăti totul, iar o alta scena reprezentativa este cea de la biserica atunci când o măicuța vine cu sacul/pălăria în care oamenii puneau bani oricât de puțin pentru saraci sau pentru biserica dar când acea femeie se apropie de acesta, el fuge pentru a nu da din banii lui asta arătând cât de lacom este și de zgârcit.
Cea mai buna asemănare între Harpagon și Hagi Tudose este zgârcenia/avariția. O alta asemănare, ei nu dădeau nici familiei bani sau sa ajute doar pentru a nu-și cheltui banii.

0 1
IacobAndreea pe 05 Martie 2020 20:39
Avarul reprezinta adaptarea dupa opera cu acelasi nume scrisa de Moliere, un celebru scriitor francez al secolului XVII.
Motivul central al operei, avaritia, este pus in evidenta inca din prima scena.Harpagon se afla la biserica impreuna cu ceilalti enoriasi, care doneaza fiecare cate un banut pentru biserica. Acesta doar aude zgomotul banilor si incepe sa fuga prin biserica. Maicuta il urmareste prin tot orasul, ba chiar pana acasa unde se ascunde, apoi se duce sa isi verifice pretioasele-i comori .Astfel se pune accent pe acest defect uman, in jurul caruia este construitra opera. De asemenea, prin intermediul maicutei este reprezentat caracterul moralizator al operei, aceasta fiind vazuta pe urmele protagonistului inclusiv la finalul operei. O alta scena care justifica ca, avaritia este motivul central este cea in care familia vorbeste despre casatorie. Harpagon doreste ca,… citeşte

0 1
Dianaburcea pe 05 Martie 2020 20:38
Tema filmului este avariția personajului principal, Harpagon. Aceasta este evidențiată pe toată durata filmului prin multitudinea de scene menite să arate avariția protagonistului. Bătrânul Harpagon își arată avariția la biserică, unde acesta încearcă să scape de măicuța care îl urmărește pentru a pune un ban pentru cutia milei, deși acesta are bani preferă să-i ascundă, îngropându-i in grădină pentru a se asigura că nimeni nu-i va lua banii. Protagonistul nu vrea să cheltuiască din bani pentru zestrea fetei sale așa că vrea să o mărite cu un domn în vârstă care este dispus să se căsătorească cu aceasta fără zestre, la fel procedează și cu fiul său. În final, Harpagon îi lasă pe aceștia să se căsătorească cu cine vor, cu condiția de a nu plăti niciun ban.
Harpagon este un veritabil Hagi Tudose, amândoi fiind vestiți pentru… citeşte

0 1
user-5e61280f870e7 pe 05 Martie 2020 20:35
Tema centrală a acestei comedii după cum bine ați văzut este avariția de care Harpagon dă dovadă pe tot parcursul comediei . Această temă a fost prezentată de Moliere ca fiind una amuzantă tocmai pentru a ne stârni râsul . Harpagon dă dovadă de avariție încă de la începutul filmului când este surprins in biserică de o bătrânica care strângea bani , acesta fugind peste tot de ea pentru a nu-i da bani . O alta scenă în care este prezentă avariția lui Harpagon este când acesta își ascunde banii in grădina din spate și o păzește cu prețul vieții , împiedicând pe oricine sa ajungă la bani . Bărbatul dă dovadă de avariție și când caută persoane bogate pentru copiii lui , pentru a capătă zestre de la aceștia și vrea sa ii căsătorească cu persoane înstărite . Acesta refuză sa își schimbe hainele ponosite tocmai din motivul avariției… citeşte
0 1
user-5e60afcce612e pe 05 Martie 2020 20:30
In opinia mea, motivul central al comediei este avariția. Această temă este evidențiată pe tot parcursul operei. Harpagon este un bărbat care are aproximativ 60 de ani. Acesta își îngroapă averea si o pune intr-o casetă. Spre deosebire de Hagi Tudose, acesta nu este total dezumanizat, are o aparență de confort, hainele sale, in față sunt onorabile de privit iar la spate seamănă cu un cerșetor, nu își tratează copiii cu brutitate. Chiar dacă pe fiul său nu îl lasă să se casatoreasca cu Mariane dar nici pe fata sa cu cine vrea ea, acesta vreau sa o căsătorească cu un bărbat mai bătrân pentru că nu cerea zestre, problema este aceea de avere si statut social. La fiul său este si din motivul ca el vrea sa se căsătorească cu Mariane iar atitudinea sa este privită cu umor. Avariția acestuia apare atunci când le spune servitorilor sa toarne cu grijă vinul… citeşte
0 1
user-5a8fe8fe5fc70 pe 05 Martie 2020 20:09
1 Subiectul operei este centrat pe o singura persoana, aceasta fiind Harpagon.
Tema centrala a operei este zgârcenia. Pe tot parcursul operei ne este prezentat personajul principal în diferite ipostaze care evidențiază aceasta tema.
O prima scena care evidențiază tema este cea în care Harpagon îi impune ficei lui sa se mărite cu un bătrân, Anselme, doar pentru faptul ca nu cerea zestre și ar fii făcut o mica economie, fata îl implora și ii spune ca nu dorește sa se mărite cu acel om, însă pentru el banii sunt mult mai importanti decât fericirea lui
Elise.
O alta scena care evidențiază tema centrala a operei este cea în care o data cu sosirea petitoarei, Harpagon isi socoteste chiar castigul de pe urma iubirii pentru tanara Mariane, cu ajutorul lui Frosine care îl păcălește el ia în considerare fiecare cheltuiala pe care Marianna nu o… citeşte

0 1
user-5e612eb1ee05f pe 05 Martie 2020 19:34
Avarul este o comedie scrisă de Molière, care are ca temă centrală avariția. Tema comediei este dată de acțiunile lui Harpagon, un cămătar foarte zgârcit, care se gândea numai la bani. Prima scena in care il vedem pe Harpagon cât este de avar este in incipitul comediei cand acesta se află la biserica si fuge când măicuțele vin sa strângă bani de la oamenii prezenți, acesta fugind până acasă. Altă scenă este când Harpagon își îngropa banii in grădină si pune capcane in jurul comorii și mereu se uita pe geam sa vadă daca cineva trecuse pe acolo. Alte fapte din care reiese avaritia lui Harpagon este atunci când încearcă să-și căsătorească fiul, dar si fiica cu persoane bogate, acesta gândindu-se doar la averea lor,apoi când el refuză sa le dea bani angajaților lor pentru haine noi in locul celor vechi care erau rupte sau pătate. In finalul… citeşte
0 1
AlexandraCalea pe 05 Martie 2020 10:11
Avarul este o comedie scrisa de Moliere ,avand ca tema avaritia ,cu personajul principal Harpagon,in jurul caruia se petrece actiunea. Harpagon este un batran in jur de 60 de ani care este foarte zgarcit , o scena reprezentand avaritia este aceea in care Harpagon se afla la biserica iar o maicuta vine la acesta si el nu doreste sa i ofere bani si fuge .O alta scena prin care acesta isi dovedeste zgarcenia este aceea in care el nu si lasa fata sa se casatoreasca cu cel pe care l iubeste deoarece nu avea avere .
Harpagonn se aseamana cu Hagi Tudose amandoi fiind tipul genului avar. O asemanare intre cei doi ar fi ca ambii purtau haine vechi ,rupte,desi aveau banii de unele noi , de asemenea ambii erau obsedati de gandul ca cineva in permanenta este cu ochii pe banii lor ,acestia erau zgarciti si cu propria lor familie . Cu toate acestea dupa parerea mea, Hagi Tudose este mai avar… citeşte

0 1
Dragos.87 pe 19 August 2017 19:40
O comedie tare simpatica cu multe faze si dialoguri haioase.Louis de Funes ca de obicei are o prestatie magnifica si face din film un adevarat spectacol.Merita vazut!
0 2
balta67verde pe 26 Decembrie 2016 18:18
Teatru cinema cu un Louis de Funes exceptional. Sper sa mai apara din cand in cand la TV
0 1
dyzzi pe 08 Mai 2014 19:21
o comedie clasica, ce trebuie apreciata ca atare, o opera de a lui Moliere, ecranizata exceptional din punctul meu de vedere. Louis de Funes face tot filmul!
0 1
cezarika21 pe 24 Ianuarie 2014 15:09
Moravuri burgheze de secol XVII
"Avarul" este o adaptare cinematografică a comediei cu acelaşi titlu scrisă de Molière, al cărei personaj principal este zgârcitul cămătar Harpagon (un precursor al lui Hagi-Tudose) care încearcă să-şi căsătorească fiul şi fiica după diverse combinaţii ce i-ar aduce câştiguri băneşti cât mai mari. Piesa de teatru este foarte amuzantă şi descrie moravurile burgheze existente în Franţa secolului al XVII-lea, precum cămătăria necinstită, căsătoriile aranjate de părinţi, neputinţa femeilor de a-şi impune voinţa în faţa bărbaţilor sau intrigile mincinoase care se ţeseau în înalta societate.

Filmul regizat de Jean Girault (regizorul "Jandarmilor") şi Louis de Funès este foarte amuzant, interpretările actoriceşti sunt foarte bune (cea a lui de Funès fiind excepţională), iar decorurile şi costumele sunt bine realizate. Din… citeşte

12 3
nelloti pe 31 Iulie 2013 20:20
Senzational, Louis de Funes face un rol de exceptie.