Dreyer, singurul regizor capabil sa modeleze o mireasa demna de Hristos.
Mesianismul ca tema, avand in rolul principal credinta pura si sacrificiul este propunerea lui Dreyer din aceasta opera ce ii poarta semnatura si care e inspirat din cel mai incorect proces desfasurat sub patronajul bisericii, in care toti judecatorii erau clerici de rang inalt.
Avand acea stralucire sacra, atat de tipica creatiilor acestui regizor danez, filmul este, asa cum il recomanda si anul productiei, realizat in negru si alb, (albul Dreyer, albul credintei, unic in cinematografie). De recomandat este sa fie vizionat in varianta muta-muta, adica fara acompaniament sonor. Astfel, emotiile transmise de catre acesti titani ai ecranului, atat ale coordonatorului proiectului cat si ale protagonistei ce-o intruchipeaza pe Ioana D`Arc, (Maria Falconetti), au cel mai puternic impact asupra privitorului. Tot linistea este si cea care da greutate injustetii. Este imposibil sa nu te… citeşte
O referință. Trebuie să recunoaștem că talentul lui Carl Dreyer este incontestabil .Un film major în istoria filmului mut, o muncă solicitantă, care se dovedește benefica pentru iubitorii de filme vechi. Excelent, în ciuda unor erori de ritm.
Absolut impresionant. Maria Falconetti face unul dintre cele mai convingatoare roluri dramatice pe care le-am vazut, iar muzica lui Einghorn e rascolitoare.
Din filmografia lui Dreyer recomand si Ordet, un alt film esential care vorbeste despre puterea credintei.
poate este cea mai reusita ecranizare a povestii eroinei Frantei , Ioana d'Arc , in ciuda faptului ca filmul este alb-negru si mut , deoarece atmosfera , actorii si regia insasi a facut diferenta atat de mult in aceasta ecranizare , trezind in tine numeroase emotii , dar si un calm ciudat ( asta in cazul in care urmaresti productia muta-muta , cea cu sunet inducand un fel de transa ... ) . m-a surprins placut acest film , si l-as revedea oricand cu cea mai mare placere .
Prim-planuri extraordinare. Ținând cont că acesta este modul în care actorii trebuie să demonstreze (într-un film mut) că au intrat în pielea personajelor, Maria Falconetti este convingătoare. Un film despre alegeri care schimbă destine, credință nezdruncinată, judecăți superficiale. Bine că nu se mai practică arsul pe rug în zilele noastre. Acum avem metode mult mai "inteligente" de a face dreptate.
Am vazut filmul asta in vechea sinagoga din Cluj - Casa Tranzit, acum un loc de cultura. De fapt n-am vazut un film, am participat la un spectacol: un pianist francez a acompaniat filmul si a recitat replicile, ceea ce a dat o si mai multa forta filmului, emotiei evocate. Sublim! Un film mut, dar care rezoneaza si urla in suflet.
Dreyer, singurul regizor capabil sa modeleze o mireasa demna de Hristos.
Avand acea stralucire sacra, atat de tipica creatiilor acestui regizor danez, filmul este, asa cum il recomanda si anul productiei, realizat in negru si alb, (albul Dreyer, albul credintei, unic in cinematografie). De recomandat este sa fie vizionat in varianta muta-muta, adica fara acompaniament sonor. Astfel, emotiile transmise de catre acesti titani ai ecranului, atat ale coordonatorului proiectului cat si ale protagonistei ce-o intruchipeaza pe Ioana D`Arc, (Maria Falconetti), au cel mai puternic impact asupra privitorului. Tot linistea este si cea care da greutate injustetii. Este imposibil sa nu te… citeşte