Walter4 pe 25 Ianuarie 2023 20:25
Un film băimărean
Un film despre viața unui alchimist din Baia Mare
1 0
user-633e382d0ecab pe 27 Ianuarie 2023 05:58
Filmul acesta este frumos, elegant si chiar subiectul este unul sublim daca ar fi sa o luam din punct de vedere istoric sau chiar fantasmagoric, daca tot vorbim de alchimie. Istoria este prezentata din alta perspectiva, care sa fie usor inteleasa de generatiile tinere, eu cartea am citit-o pana in ziua premierei in Limba germana pentru a-mi antrena vocabularul si partea de vorbit (asta in conditiile in care studiez germana in combinatie cu limbile scandinave la UBB) eu de inceput nu trecusem la roman, dar am vazut si filmul, care cu siguranta trateaza acelasi subiect, in capul meu formandu-se scene similare cu ale filmului. Nu degeaba are un teanc de premii si de nominalizari, in mare parte fiind dat la festivalurile din Europa (Cele din Suedia sau la Cannes World film festival, (un festival mai mic similar celui cu premiile palme d'or, dar care mai mult se axeaza pe filme istorice sau… citeşte
2 0
user-63d11676058ac pe 25 Ianuarie 2023 13:54
Filmul acesta trebuie vizionat cu mintea deschisă. Povestea din film reda intru totul subiectul romanului omonin "In umbra lui Shakespeare " de Walter Ubelhart. Cine a citit cartea, cu siguranta a citit-o cu sufletul la gură. Filmul te tine in acelasi suspans si povestea te vrăjește.
Povestea filmului insa e si mai interesanta: un grup de oameni care nu s-au cunoscut inainte, au citit cartea si si-au permis sa fie cuprinsi de vraja povestii, au luat legatura cu autorul. Au ajuns toti sa se cunoasca si si-au propus, in joaca, sa faca un film. Nici unul nu e actor de meserie, ori a jucat vreodata in vreo productie artistica. Rezultatul muncii lor însumează peste 50 de premii internationale si proiectia lui in cinematografele din tara.
Asadar, recomand cu mare drag acest film. E absolut magic!

2 0