Articole Horton Hears a Who

(2008)

Horton

Blana este noul negru: "vestimentatia"

In Who-ville, blana este mai mult decat o frumoasa haina care acopera pielea - este o afirmare a modei. Toata imbracamintea in micutul oras este facuta din blana. Geometria vestimentara a unui Who este ceea ce echipa de blanuri de la studiourile Blue Sky a numit "o aluna" - un Who dezbracat sub un costum, o jacheta, o camasa sau o rochie de blana. Rezultatul este o imagine imblanita foarte stilizata.

Notiunea de blana ca element al modei provine direct de la Dr. Seuss. "El a avut ample descrieri ale blanurilor in cartile sale. ", spune Hayward, care are in minte amintirile sale din copilarie.: "Imi amintesc de un desen din carte [Horton Hears a Who!] unde un Who poarta o camasa de blana. Am devenit obsedat de acel personaj, probabil pentru ca numele meu este Hayward, iar pe camasa tipului respectiv era litera ‘H’", adauga el razand.

"Cei din populatia Who se duc la frizer si isi aranjeaza un costum nou. ", explica Martino. Si ce este nou pe scena modei din Who-ville? "Smocurile de la gat sunt foarte mari", adauga el. "Veti vedea o multime de gaturi inalte, ca de broasca testoasa si gulere mari."

Totul, de la haute couture la costumele functionale sunt produsul unui frizer din Who-ville - si desigur a echipei investive care se ocupa de blanuri la studiourile Blue Sky. Blanurile si alte elemente vizuale unice sunt realizate cu tehnologia aflata in proprietatea Blue Sky, de baza fiind aparatul care reda urmarind caderea razelor de lumina de la CGI Studio. Aparatul de redare, cel mai rapid si mai avansat din aceasta categorie, a permis cineastilor sa manipuleze blanurile si mediul inconjurator ca si cum ar fi lucrat cu lumini reale intr-un platou de filmare real sau cu materiale care se comporta la fel ca in lumea reala. El reda imaginea suprafetelor cu o asemenea fidelitate incat ti-ai dori sa o atingi.

Aparatul a facut posibila realizarea scenelor cu multimi uriase, ilustrand mii de personaje cu blana. Dar pentru inventiva echipa R&D a filmului a fost mult mai mult decat blanuri si moda, pentru ca ei au fost nevoiti sa creeze o scena cu cinci sute de milioane de petale de trifoi. Vlad, dupa ce smulge trifoiul, pe care se afla firul de praf/Who-ville, din trompa lui Horton, da drumul pretioasei flori pe un camp unde se afla cinci sute de milioane de petale, cam cat cuprinzi cu ochii. Horton examineaza petalele una cate una, croindu-si drum prin campul imens. Este ultima situatie in care "se cauta acul in carul cu fan".

Este un moment cheie in cartea lui Seuss si o scena pe masura pentru Jimmy Hayward. "Cred ca a fost incredibil atunci cand Horton [in carte] alearga si striga, ‘NU!!!’, in timp ce praful/trifoiul pluteste in aer si cade intr-o mare de trifoi", spune el. Hayward, asemeni milioanelor de cititori, a stat cu sufletul la gura pana a intors pagina sa vada ce s-a intamplat mai departe - o scena pe care si-a amintit-o atunci cand a realizat secventele respective. Cand Horton a realizat ce s-a intamplat, "noi am miscat camera in jurul sau pentru a dezvalui campul urias cu trifoi, de la stanga la dreapta, exact asa cum ai intoarce o pagina", explica Hayward. "Parea modalitatea cea mai potrivita pentru a dezvalui aceasta imagine."

Echipa R&D de la Blue Sky a realizat cu aparatul de redare un algoritm care le-a permis cineastilor sa infatiseze vantul care sufla peste campul cu trifoi, exact asa cum sufla vantul peste un camp cu grau din Kansas. (Martino, care provine de prin zona aceea, indrageste in mod deosebit acest efect).

Petala de trifoi in cauza - cea care adapostea Who-ville - era alcatuita din milioane de blanuri. Pentru scena cu campul de trifoi, petalele cele mai apropiate de camera aratau blanurile in mod distinct, cele suplimentare numarau pana la 50,000 de blanuri..
Tehnici de filmare: comprima si intinde Imaginea filmului
jinglebells