Un film biografie, un film pentru pasionații istoriei Căluțului Cabrat. Mașina de curse Ferrari din 1957 a fost numită La Bella și a făcut furori fiind pilotată de Oscar Scarpellini. Nu e un film rău însă e încărcat cu destulă informație inutilă și destul de lung că atare. Preferam sa fie mai concentrat și axat pe cursele și succesele unor piloți.
Detalii care fac diferenta. Conteza si cum impachetezi povestea, nu?
Nu puteau sa il faca in limba italiana, ca nu avea succes la publicul strain. Si piata americana este importanta, dar in acelasi timp si cu un public analfabet sau atat de mandru de apartenenta la tara incat nu stie, respectiv nu vrea sa citeasca subtititrari.
Asa ca iese un dialog in engleza, cu accent italian, pentru care actorii nevorbitori de italiana se chinuie si prin urmare le iese prost, artificial, necredibil.
Imi aduce aminte de Anna, unde spionii rusi vorbeau numai in engleza cu superiorii lor, la Moscova.
Nefiind fan al masinilor de curse, nu ma asteptam sa imi placa atat de mult, incat nici sa nu simt cand au trecut cele 2 ore. Jocul reusit al actorilor, atmosfera realista, emotiile bine exprimate de personaje, te fac sa te contectezi mai usor cu acea epoca, acea lume si sa ai acces la un fragment din viata zbuciumata a celor care au marcat intr-un fel istoria.
Plusuri: Un film care il are in prim-plan pe Enzo Ferrari n-are cum sa nu aiba succes, dovada si sala pe jumatate plina la mall in ciuda orei ,,matinale,, , mai precis ora 14.00 ( pe vremuri erau sali pline la 9.00 dimineata insa pe atunci nu exista notiunea de concurenta...). Ferrari, scuderia, ,,calutul cabrat,, , o istorie cat se poate de interesanta mai ales pentru aceia care nu-i cunosc amanuntele, cu aceasta ocazie am aflat cine au fost Jean Behra, Eugenio Castelotti si, mai ales, Alfonso de Portago. Spre deosebire de Ridley Scott, care a ratat aproape complet filmul dedicat lui Napoleon, Michael Mann, un alt regizor-veteran al cinematografiei americane, nu-si bate joc de personaj, ni-l prezinta serios pe signor Enzo cu calitatile si cu defectele sale, Se vor fi suparat unii italieni ca Enzo Ferrari nu e interpretat de unul de-al lor insa lui Adam Driver rolul ii iese bine, chiar… citeşte
Un film bun ridicat de performanțele actoricești -Adam Driver și Penelope Cruz. Povestea familiei Ferrari cu suișurile și coborâșurile ei te va captiva, dar nu o vei ține mult timp minte, deoarece este statică pe alocuri, asemănătoare cu House of Gucci.
Cînd Penélope Cruz este distribuită în rol secundar, aproape de fiecare dată devine personajul principal, iar asta se întîmplă cînd protagonistul nu se ridică la valoarea actoricească a madrilenei. Sigur va obține o nominalizare la Oscar pentru interpretarea Laurei Ferrari. Prestația ei salvează într-o oarecare măsură filmul și reprezintă singurul motiv pentru care merită văzut. Ea este singura persoană care sună credibil ca italiancă. Deprimarea, viclenia, inteligența, gelozia și dorința sînt interpretate cu multă naturalețe, devorînd pe oricine și orice îi iese în cale. Rolul soției lui Ferrari, care se îneacă în chinurile durerii din cauza copilului pierdut și a soțului muieratic, este interpretat excelent, departe de bujiile, pistoanele și pneurile lumii superficiale ale automobilismului.
Ochelarii de soare stau bine pe nasul lui… citeşte
Cine vrea 2 ore de curse si adrenalina ii recomand Rush sau nemuritorul clasic Grand Prix.
Ferrari este despre Enzo Ferrari si lupta lui de supravietuire atat in plan personal cat si profesional spre sfarsitul anilor 50. Eu zic ca Michael Mann, cu ajutorul echipei cu care a lucrat, a reusit sa redea atmosfera sumbra din acea perioada a curselor de masini, cand fatalitatile erau prezente aproape la orice cursa, chiar si antrenament. Cine nu crede ar trebui sa caute clipuri din anii 60 cand comentatorii chiar "glumeau" la cursele de F1: "Well, nobody died today / Ei bine, macar nu a murit nimeni azi".
Nota 7.5
Nici pe mine nu mă impresionează . Se vrea mare actor de compoziție dar este același Adam Driver neimplicat în fiecare rol pe care îl primește. În fiecare rol mi se pare complet detașat de personajul pe care îl interpretează. Actingul lui este, în opinia mea, impersonal și nu are nimic exceptional, sau cel puțin mie nu-mi transmite nici o emoție.