Povestea aventurii spumoase si plina de intamplari contradictorii al unei imigrante romance ajunsa in America unde se imbogateste ilegal si apoi, revenita in tara, moare pradata si neconsolata, face subiectul filmului regizorului Mircea Veroiu.
Reconstituire stângace a prinderii gangsterului John Dillinger
Un film făcut după o poveste reală despre participarea unei imigrante românce Ana Cumpănaş-Sage la prinderea gangsterului John Dillinger. Subiectul avea posibilităţi mari de abordare, dar scenariul a fost destul de slab şi fără nerv. Deşi regizorul se străduieşte (era ultimul film al lui Mircea Veroiu): combină cadre filmate în alb-negru cu cadre color şi foloseşte decoruri destul de bine realizate, interpretările sunt slabe (iar unele chiar foarte slabe - vezi interpretul lui Dillinger), iar mizanscena este stângace. Se remarcă unele ţinte satirice prin care regizorul protestează faţă de nerăbdarea tinerilor regizori de a-i elimina cu forţa pe cei mai în vârstă.
O emigrantă româncă ajută la eliminarea unui gangster american, John Dillinger? Ce subiect! Să tot faci film! Dar...grea misiune pentru toată echipa...
Povestea fascineaza fiind vorba de unul dintre cei mai abili si temuti gansteri care a sfarsit prins de FBI cu ajutorul unei imigrante romance (Ana Cumpanas-Sage) ajunsa patroana unei case de toleranta.
Faptul ca regizorii romani fac filme fara scenarii profesioniste iese in evidenta din cadre.
Narativul ineaca spectacolul cnematografic.
FIlmul a fost facut dupa o carte cu trei autori (Sic! pur mioritic) sub 'bagheta' unui regizor.
Nu este un caz izolat ci o moda in cinematogragia romaneasca pe care o imbratiseaza si foarte multi regizori tineri.
Nu avem nici traditie nici scoala de scenaristi, in UNATC am fost tare dezamagit sa vad la cursurile de scenaristica ca exista o profunda confuzie cu literatura :(
Mai bine vedeti "Public Enemies" din 2009.