Departe de ... a fi perfect, filmul lui Todd Haynes vinde iluzii ce rapid se transforme in deziluzii.
Gandit ca un proiect corect cu el insusi, Far From Heaven (2002), nu pluseaza in orb atunci cand isi developeaza deznodamantul. Nu e cazul sa va asteptati la o promisiune gen ^poveste ca in filme^ sau ^happy end^. Toate sunt "departe de a fi ca in paradis". Prezentarea idilica a vietii de familie, cu elemente de fotografie emblematica a unei anumite perioade, culorile puternice atat de bine generate pe celuloid ce realizeaza contraste sfidatoare, constituie elemente menite sa pacaleasca atat actorii cat si publicul. Cu ajutorul lor se induce ideea unei lumi perfecte si senine. Episodul in care cuplul pozeaza pentru a ilustra aceasta viata perfecta, o ghidusie reusita si extrem de inteligenta, mai adauga cateva oglinzi decorului contrafacut ce exista deja. Momentul devine atat de natural cuprins in atmosfera ce s-a creat pana la acel moment incat nu pare o regie gandita special situatiei… citeşte
Este un film profund, extraordinar, păcat că a fost vitregit de un „happy end”.
Pentru amatorii de drame, este un film obligatoriu de văzut.
Cât despre rolul interpretat de Julianne Moore, cred că orice bărbat și-ar dori o asemenea soție!!!
Farmecul anilor 50 se impleteste cu drama familiei Whitaker in cauza, pe de-o parte cu rabufnirile rasiale ale epocii din societatea americana si pe de alta parte cu orientarile homosexuale ale sotului, asta in ciuda unei casnicii aparent fericite alaturi si de cei doi copii din familie.
Societatea umana si-a complicat existenta mereu , facand de-a lungul timpului unele reguli cu care era greu de convietuit , asumandu-si apoi merite revolutionare din daramarea lor ; ceea ce la vremea lor parea dramatic , azi pare firesc ; actiunea filmului de fata se petrece in anii '50 , cand segregarea rasiala in SUA era ceva de inteles ; slabiciunea , alcoolul si nehotararea sotului care se descopera a fi heterosexual , darama o familie aparent fericita ; frumusetea filmului este data de efortul si sacrificiul sotiei de a o salva chiar cu pretul propriei fericiri ; filmul este in esenta mai mult o drama decat o poveste de dragoste ; Julianne Moore este foarte sensibila , foarte frumoasa in rolul sotiei , care afla brutal ca va fi parasita de propriul sot pentru un ... barbat , inocenta , vulnerabila , intr-o comunitate ipocrita , care o sanctioneaza pentru vina de a fi reactionat ca… citeşte
Un film profund și emoționant, superb realizat în fiecare aspect. În mod evident, cel mai bun atribut care sa aflat în capacitatea sa de a recrea perfectă filmul anilor '50 folosind probleme tabu, care ar fi fost tăiate instantaneu atunci. Acesta indeplineste cu adevarat bine acest lucru. În plus, actori a fost excelentii
Desi filmul este o capodopera a imaginii si a spiritului artistic jucat impecabil, totusi altruismul familial are fisuri la bazele relatiei conjugale, aspect ce au propulsat evenimentele, da, undeva departe de paradis... Orice viciu e ca o boala, iar atunci cand lupta fiintei umane se naruie datorita intamplarilor potrivnice, singura liniste devine resemnarea in starea degradata, decizie care va schimba pe parcurs si caracterul. Filmul captiveaza pe oricine la inceput, dar finalul este destul de trist.
Un film care mie mi-a dat o senzatie persistenta de exagerare.Adica,muzica a fost prea ampla,de multe ori imi dadea senzatia aceea de neplacere ca atunci cand se baga rasete pe fundal,actorii au fost clar pusi sa joace "actoriceste" iar replicile sunt facute exact ca niste stereotipuri ale vremii.Cu toate astea este clar ca exagerarea este facuta intentionat pentru a arata cam cum sunt in general filmele de gen si cum vremurile chiar erau in sine exagerate,in plus mi s-a parut foarte interesant cum au tratat foarte multe stereotipuri existente si in ziua de azi.
O poveste clasica, specifica acelei perioade in state, care prinde interes. Distributia este aleasa okey iar actigul este foarte bun. O drama usor de urmarit si foarte buna!
Departe de ... a fi perfect, filmul lui Todd Haynes vinde iluzii ce rapid se transforme in deziluzii.