Ca aproape mai toate filmele româneşti din acea perioadă, nici acesta nu se dezminte. Regizorul Dan Piţa în anul 1983 păşeşte pe acelaşi drum cinematografic, prezentându-ne o parte din viaţa unui ţăran român care luptă pentru dreptate. Nimic nou sub soare, nu?
Preluând povestea tâlharului Pantelimon, etichetat în presa antebelică din România drept un "haiduc", regizorul Dan Piţa frământă din greu forma (pentru că nu putea să lucreze asupra fondului) ca şi Mircea Veroiu într-o altă producţie de propagandă "Să mori rănit din dragoste de viaţă". Filmul trebuia să fie unul propagandistic şi să prezinte setea de dreptate socială a românilor în "infama" eră capitalistă, conturând personalitatea unui soi de Robin Hood ce jefuia numai pe boierii necinstiţi, fără a realiza şi acte de teroare. Indiferent care ar fi adevărul, adevăratul Pantelimon era o victimă a orânduirii sociale capitaliste, un sărac printre atâţia alţi săraci, care a fost prezentat de cei bogaţi drept un bandit, iar de cei săraci drept un haiduc.
Povestea este simplă şi conformistă, concepută de propagandistul comunist… citeşte
Cosmine ce bine că te-au blocat pe acest site! Apoi în 2018 te-ai întrupat în blackmore si ai mai bântuit site-ul încă vreo 2 ani până te-au blocat din nou!
O idee similara cu dinamitarea casei in care se ascundea urmarit , a fost prezentata in filmul Speed 1 dar acolo , explozibilul ascuns in casa urmaritului , a explodat dupa ce in casa au intrat multi politisti .. Aici se pare ca a fost explozie programata ..
. . . Acest film ar putea da idei urmaritilor generali de azi care locuiesc in apartamente , la care merg mascatii si sparg usa metalica de la intrare cu berbec . Proprietarul sau urmaritul general daca nu a plecat cu catea minute inaintea venirii politistilor , ar trebui sa isi asigure iesirea printro nisa creata intre apartamente sau sa se ascunda intro cabina metalica , anticutremur . Dupa intrarea mascatilor , ap ar putea fi saturat cu gaz metan fara mercaptan , si explodat apoi prin comanda de la distanta sau automat ? Iarna se intampla frecvent in Romania sa explodeze apartamente in blocuri in tot felul de orase .. citeşte
Sã nu râzi de cineva , sã nu plângi pe cineva , sa nu detesti pe cineva , sã nu admiri pe cineva , ci sã întelegi . Ne definim in functie de deciziile luate . Viata este suma alegerilor noastre . Majoritatea oamenilor gasesc placere in munca lor , in familie si in speranta ca generatiile urmatoare vor intelege mai mult .
Asadar rebengiuc este Nat Pinkerton de Romania ....Ii dau 8 pentru minunata coloana sonora : "Adrian Enescu (a cărui muzică - spunea criticul de film Eva Sârbu - "este gravă, majestuoasă, ea nu însoţeşte, ci precede, sugerează sensul imaginilor (...) şi poate că nici nu este muzică, ci un univers de sunete armonioase")....?!?? film propagandistic !??!
Preluând povestea tâlharului Pantelimon, etichetat în presa antebelică din România drept un "haiduc", regizorul Dan Piţa frământă din greu forma (pentru că nu putea să lucreze asupra fondului) ca şi Mircea Veroiu într-o altă producţie de propagandă "Să mori rănit din dragoste de viaţă". Filmul trebuia să fie unul propagandistic şi să prezinte setea de dreptate socială a românilor în "infama" eră capitalistă, conturând personalitatea unui soi de Robin Hood ce jefuia numai pe boierii necinstiţi, fără a realiza şi acte de teroare. Indiferent care ar fi adevărul, adevăratul Pantelimon era o victimă a orânduirii sociale capitaliste, un sărac printre atâţia alţi săraci, care a fost prezentat de cei bogaţi drept un bandit, iar de cei săraci drept un haiduc.
Povestea este simplă şi conformistă, concepută de propagandistul comunist… citeşte
Dreptate în lanţuri