ok, povestea e cam exagerată, dar poate dacă nu o privim chiar printr-o grilă realistă devine super mișto și posibilă... Iar intriga polițistă chiar e bine legată.
Protagonista și Jean Heather joaca extraordinar de bine în rolul de mama și fiica vitrega în film. Avem parte de un film noir clasic cu răsturnări de situație și suspans. Disimularea și trădarea ne însoțesc la tot pasul, sarea și piperul unui film vechi foarte reușit ce merita revăzut. Dialoguri foarte bine realizate + o poveste de dragoste incitanta fac din acest crime - thriller un reper în materie de noir cu accente de drama amara.
O familie aparent fericita, doi oameni carora teoretic nu le lipseste nimic pentru a fi fericiti impreuna. Si totusi lipseste un element, cel mai important: dragostea. O miza financiara mare, o ispita care apare natural in momentul in care femeia fatala are un plan pe care il doreste pus in aplicare ,, pana la capat,,. Si oportunitatea se iveste, nu trebuie decat sa o astepti si sa iti joci cartile cu pricepere, sa iti pui in valoare atuurile care pot suci mintile celor mai multi dintre barbati. Numai ca sfarsitul nu-i aici chiar daca planul a fost dus la indeplinire, cel putin in acele vremuri nu se putea incheia asa, filmul avea nevoie de nu mesaj care sa intretina macar iluzia de moralitate, se simtea nevoia ca pe ecran finalul povestii sa fie in principiu mai bun decat in viata reala.
Un noir clasic care a fost nominalizat la sapte premii Oscar si care… citeşte
unul dintre cele mai geniale filme thriller , si printre primele de acest gen cu o mare rezonanta ! actori uriasi ai vremii ne-au adus in universul povestii , una atat de tensionata si de incalcita uneori , ne prindea atat de bine in mrejele ei , incat nu aveai de ce sa te plangi un moment , chiar si daca povestea se desfasura pe baza povestii protagonistului , filmul fiind o marturisire a faptelor sale din ultima vreme ! pe langa jocul psihic , prezent pe tot parcursul peliculei , filmul mai impresioneaza si prin atmosfera , una atat de tipica Hollywood-ului clasic ! este o pelicula pe care orice om ar trebui sa o vada cel putin o data in viata !
Atmosfera, interpretările si subiectul sunt de neratat pentru pasionații de filme noir. Vocea personajului principal masculin te bantuie, iar suspansul atinge cote maxime. 10 stele pentru un asemenea regal cinematografic!
Poate ca a fost primul film in care actiunea e cladita pe o intriga ce mai tarziu avea sa aiba ceva priza la public si sa faca destula rumoare la Hollywood: "za bitch" se intelege cu agentul asigurator ca sotul ei sa sufere un "accident", o crima perfecta in urma careia cei doi sa beneficieze de grasa polita indemnizatoare.
Nu pare grozav, insa scenariul si felul cum e povestit justifica oarecum nota maricica de pe imdb. Acel fel incepe cu Neff, agentul de care ziceam, inregistrand o confesiune colegului sau, Keyes, a actului nu prea onest pe care deja il pusese in aplicare impreuna cu Phyllis, femeia fatala de care se indragostise. Insa normal, intervine o problema pt "porumbei". Din vina unuia sau altuia, in final nu toate decurg conform planului, conturandu'se astfel tragedia dorita.
Asadar, luand in considerare marturisirea cu care se debuteaza, din start… citeşte
Mi-a placut Double Indemnity. Plin de suspans cu o adevarata atmosfera noir.
Un scenariu clasic insa de efect.
Singurul lucru pe care l-as avea de obiectat este personajul lui Fred MacMurray, Walter Neff, care mi s-a parut un pic cam nerealist.Chiar se intampla si in viata de zi cu zi sa cunosti o femeie si in urma a doua intalniri cu ea sa te hotarasti sa comiti o crima?
In orice caz, Double Indemnity merita vazut. Alaturi si de alte filme ale regizorului, Billy Wilder, precum: Some Like It Hot, Love in the afternoon, Witness for the Prosecution sau The Seven Year ItchSabrina
Relatia intensa dintre Neff si Phyllis ar fi trebuit sa fie "motorul" filmului. Pentru asta ar fi trebuit 2 actori extraordinari. MacMurray si Stanwyck nu m-au convins deloc. Noroc cu Edward G.Robinson, personajul lui insufleteste filmul mai mult decat o fac actorii din rolul principal.
In alta ordine de idei ai sarit peste doua din capodoperele lui Wilder si probabil cele mai bune filme ale lui: The Lost Weekend si Sunset Blvd.
Lily, răspunsul la întrebarea ta, "chiar se întâmplă și în viața de zi cu zi să cunoști o femeie și în urma a două întâlniri cu ea să te hotărăști să comiți o crimă?" este prezent chiar în film. La un moment dat, dacă asculți cu atenție, Walter Neff spune că se gândea la ideea de a comite crima perfectă ( eng. to crook the house) cu mult înainte de a o întâlni pe Phyllis. E vorba mai mult despre tentația de a da o lovitură din interior cum se spune. Mulți încearcă "crima perfectă" deoarece cunosc atât de bine sistemul, încât chiar cred că vor scăpa basma curată.
Este întrucâtva inexplicabil modul în care personajele negative ale unei creații artistice ajung să exercite o atracție mai mare asupra publicului decât personajele pozitive, acceptând desigur împărțirea subiectivă și simplistă a personajelor în bune și rele. Filmele noir își datorează succesul, în mare parte, conflictului între personajele pozitive și negative ce degenerează deseori într-o crimă săvârșită la adăpostul nopții sau al întunericului.
Considerat frecvent drept unul dintre primele filme noir în adevăratul sens al cuvântului, ”Double Indemnity” prezintă povestea uciderii unui bărbat de către soția sa și amantul ei cu scopul de a obține despăgubirea stabilită printr-o poliță de asigurare. Lăcomia celor doi îi împinge să simuleze producerea unui accident mortal rar care prevede acordarea unei despăgubiri duble.… citeşte
Ai de gand sa ne povestesti toate filmele? Nu mai da spoilere, frate, macar avertizeaza daca o faci! E de prost gust ceea ce faceti, denota lipsa de respect pentru alti cinefili si lipsa de educatie!