Revăd filmul. Prima parte rezistă în timp, a doua e mai prăfuită, îmbârligată, răsucită. Totuși, e o comedie neagră reușită, care în 1991 impunea un regizor, un stil, cu ritm de desene animate, cu broaște, urmăriri, gaguri, „porumb localizat”, „trăgători de ceapă” etc.
Genial! O capodoperă a absurdului, a suferinţei, dar şi a nimicniciei umane, în care crima e ceva banal, dar iubirea încă nu a dispărut, realizată de Jeunet sub pretextul unei distopii halucinante. O lume crudă, în care, însă, tragicomicii eroi cochetează cu arta - dar şi cu canibalismul. Efectiv nu am mai văzut aşa ceva – este, poate, cel mai original film pe care l-am vizionat vreodată. Deloc comercial, probabil că nu va fi pe gustul majorităţii, tinzând mai degrabă către statutul de film-cult, Delicatessen impresionează şi prin prestaţia fără cusur a actorilor - care se achită, de altfel, de o sarcină extrem de dificilă. Are totuşi un mesaj pozitiv: dragostea şi umanitatea nu vor dispărea, în pofida ororii.
Cu trei secvente am ramas in minte in urma vizionarii acestui film:
- partida de sex la care participa indirect aproape toate personajele
- esecul tentativei de sinucidere ce parea perfecta - doar era asigurata de: franghie, foc, pusca, gaz lichefiat si otrava, toate in acelasi timp
- bizarul duet viloncel - fierastrau muzical
Un film descoperit tarziu de mine...Il recomand din toata inima,va asigur ca veti savura fiecare cadru si fiecare nota muzicala,asa cum bine zicea si cineva de mai sus!Tuse groase,personaje satirizate a caror caracter este bine scos in evidenta de fizicul mai mult sau mai putin grotesc,atmosfera sumbra asa cum imi place mie la un film apocaliptic,ce mai...Enjoy!!!
Delicatessen? O mica delicatesa distopica, amintind de Soylent Green (1973), foarte putin de "1984" - culmea din 1984, vag de "Frenheit 451" (1966), poate chiar si de "Eraserhead" (1977) sau poate cel mai mult de exceptionalul "Brasil" (1985). Probabil ca dintre toate, Brasil este cel care a influentat (sa zicem inspirat) cel mai mult costumele si decorurile. Chiar, ati remarcat ce au in comun aceste filme?... Sigur, un raspuns ar putea fi negativismul post-apocaliptic, mohoreala suprarealista a cetii toxice de sorginte post-industriala, dar ma gandeam mai degraba la frigiderele cu "colturi rotunde" si televizoarele alb-negru a-la anii 60. Nu?
Obiectii? Daca majoritatea poantelor sunt subtile, cateva gaguri puteau sa lipseasca, nefiind tocmai originale - de exemplu tentativele de sinucidere tip "Incredible Machine" ale Aurorei sau toata isteria urmaririlor care dilueaza un… citeşte
De ce francezii astia nu vor sa inteleaga! Nu se pricep la filme asta e adevarul,nu cred ca am vazut vre'un film bun facut de francezi.Ideea este sumbra,vreau sa zic carne de om ... huh? Oare aceasta viziune in pragul disparitiei pamantului se va adeveri? Nu prea cred.Nu prea am ce comenta la filmul asta ...
O comedie post-apocaliptica excelenta , in regia lui Jean Pierre Jeunet, avand in centru viata locatarilor unui bloc de la periferia orasului care, in ciuda vremurilor grele, incearca sa duca o viata aparent normala. Carnea ajunsese un lux, dar nu si pentru ei, iar cei care vor vedea filmul isi vor da seama repede de acest lucru,:). Asta, in timp ce vegetarienii erau considerati niste trogloditi si traiau prin canale, organizand actiuni de commando vizand in primul rand capturile de cereale. Incercati-l,merita vazut.
„Porumb localizat”