user-614f76fe971a1 pe 06 August 2023 15:56
Flash-back-uri. Fleacuri. Are câteva scene bune. Nu-mi place. Nici măcar nu trebuia făcut acest film. Câteodată vrem să știm ceva despre cineva, și neștiind țesem o poveste. La naiba : nu l-aș mai vedea a doua oară. Film de referință? Gunoi plicticos. O fi fost în anii '50, acum nu merită să-ți pierzi timpul vizionând o porcărie.
0 0
matew10 pe 06 Ianuarie 2023 15:26
Destinul unui bogătan smecher și tupeist, acest film mi-a dat senzația unei epici destul de plicticoase cu toată reclama și actorii din film. Chiar dacă camera de filmat era plasata in unghiuri neobișnuite la acea vreme, un element nou pe atunci, in mare flash-back-urile nu ies in fata cu nimic. Filmul se apropie mai mult de stilul unui documentar despre cei bogați, snobi și celebri.
0 0
Smrs pe 29 Iulie 2020 00:24
Mediocru
Judecat din perspectiva unui film interbelic, care surprinde în rolul unor personaje fictive niște realități concrete (cu toate că nu a fost anunțat la începuttul său - bazat pe fapte și aspecte reale), filmul poate găsi circumstanțele aprecierii mari de care se bucură. Complex și complet ca realizare, filmului Citizen Kane îi lipsește cu desăvârșire principalul element al cinematografiei de valoare - spectacolul. Unde este spectacolul domnilor, unde este suspansul, care este acțiunea? A, e corect că cu chiu, cu vai, a suscitat ochiul cinefilului să urmărească până la capăt pentru a afla cine este Rosebud, dar asta e ridicol. Știm cu toții că altfel n-ar fi rezistat. Și dacă a urmărit până la capăt cu această intenție, satisface-i curiozitatea privitorului - nu arăta preț de 5 secunde un tablou arzând pe spatele căruia scria Rosebud,… citeşte
0 0
user-5a8cac6589d12 pe 04 Ianuarie 2019 04:47
Deloc impresionat . Am intuit de la început faptul că acel cuvânt nu reprezenta ceva important . Scenariul plictisitor . 12 Angry men , city lights , the good the bad and the ugly, schlinder's list, la vita e bella etc. Astea sunt capodopere .
1 1
serban_ionescu pe 15 Mai 2017 12:15
O interpretare actoriceasca magistrala a valorosului actor Orson Welles
Acest film este o drama a oglindirii vietii si a caracterului parvenitului mare mogul Charles Foster Kane, a carui constructie cinematografica de tip puzzle conduce la moto-ul (ideea de baza) care a stat la originea acestui film, adica aceea ca banii, averea materiala chiar fabuloasa, nu aduce in mod automat si fericirea spirituala a omului, iar ceea ce este cu adevarat de subliniat este faptul ca atunci cand exista mari deficiente de caracter ale subiectului respectiv, niciodata marea lui avere nu-i poate aduce si fericirea spirituala. Desi destul de profund ca si idee de baza, este un film absolut deloc spectaculos si deci uneori plictisitor ca si derulare efectiva a actiunii, dar interpretarea magistrala, de nota 10 a marelui si celebrului actor Orson Welles, ma determina sa acord per ansamblu acestui… citeşte
0 0
andystarx pe 23 Ianuarie 2017 16:34
Nota 5/10
Desi jocul actoricesc este la inaltime,pe mine nu m-a miscat deloc acest film ! O fi el in multe topuri, o fi considerat foarte bun de critici,dar am vazut filme vechi,mult mai bune,in rest depinde si de gusturi,mie nu mi a placut !
0 1
Popa_Catalin1889 pe 12 Martie 2015 21:53
DE VAZUT!!!!
Citizen Kane a fost un film inedit pentru vremea lui din cauza ca s-a folosit foarte mult tehnica flash-backului , lucru nemaintalnit pana in acele vremuri si care i-a dat un plus mare pe langa regie , joc actoricesc si aici ma refer la Orson Welles, scenariu foarte bine structurat etc , intr-adevar cel mai bun film din lume pana la aparitia filmului The Godfather , oricum este un film obligatoriu de vazut si de pus in colectie !!!!
1 0
mtraianc pe 03 Martie 2015 01:39
mie mi,a placut .......................................................................................
0 2
lavinia_preda pe 29 Ianuarie 2015 20:41
..................................................................
0 2
XShadowX pe 22 Ianuarie 2015 13:58
CAPODOPERA CINEMATOGRAFICA
Acest film printre altele revolutionizeaza cinematografia si este sau reprezinta un etalon !
0 1
zamfir_constantin pe 16 Noiembrie 2014 00:32
Revolutionar
Citizen Kane este filmul care a revolutionat limbajul cinematografic din toate punctele de vedere. De la structura unui scenariu, jocul actorilor, unghiuri de filmare, montaj, muzica etc. Orson Welles a declarat ca acest film a rezultat din ignoranta sa. Nu avea studii de regie ( era actor si detinea trupa de teatru Mercury- marea majoritate a actorilor din acest film provin din acea trupa), iar incercarile sale precedente de a filma erau mai mult niste jocuri amatoricesti ( un fel de scurtmetraj in care aparea el si sotia sa, caruia i-a facut cadou de nunta acest film). Un nume foarte important in acest film il are directorul de imagine Gregg Toland. Din toata acea echipa de incepatori el era singurul cu experienta. Lucrase cu un an inainte cu John Ford in filmul ,,The long voyage home,, Pentru cei cunoscatori, in acest film din 1940 apar deja primele semne majore ale folosirii… citeşte
3 0
Iulix_73 pe 06 Noiembrie 2014 00:33
Rosebud
„Mr. Kane was a man who got everything he wanted, and then lost it. Maybe Rosebud was something he couldn’t get, or something he lost” . Un bătrân îşi dă ultima suflare şi, în timp ce scapă din mână un glob cu zăpadă, rosteşte acelaşi „Rosebud”. În chiar ultimele clipe ale filmului, personajul din măreţul palat Xanadu face cureţenie şi aruncă pe foc tot ce e lipsit de valoare. Între obiecte considerate dispensabile e şi o sanie, dar pe lemnul care se înegreşte sub vâlvătaia focului apare acelaşi cuvânt misterios... Răspunsul e simplu: sania şi cuvântul simbolizează unicul lucru pe care cel mai puternic bogătaş al Americii nu l-a putut cumpăra; un deziderat pe cât de comun, pe atât de greu de atins: inocenţa copilăriei, bucuria unor clipe de mult pierdute... genial !
2 0
raulpop pe 18 Septembrie 2014 00:13
Un filme care te învață cinematografie
Pe scurt filmul te poate învăța despre mișcările și unghirile de cameră, focus și editare!

În timp ce multă lume apreciază filmul Citizen Kane și îl consideră un film foarte bun, mai este cealaltă lume care se tot întreabă cum de filmul ăsta poate fi considerat unul dintre cele mai bune filme. Simplu. Orson Welles a încălcat multe reguli plasând camera în diferite unghiuri care până atunci nu au mai fost văzute. Mișcări noi de cameră, dar nu oricum, ci într-un fel ciudat dar atrăgător. Cred că scena cea mai sugestivă este atunci când tînărul Kane aruncă cu bulgări de zăpadă în spatele unei case. În loc să schimbe cadrele, toată scena este filmată dintr-o dată. Excepțioanală acea scenă.

Pe vremea aia nu a făcut așa mare tam-tam, dar acum este considerat un film de bază pentru tehnicile de filmare.

4 1
Stephen2D pe 14 Mai 2014 14:33
                 king kane
Cine crede că viziunea de reporter a neînțelesului, boemului, emfaticului Orson Welles e banală, comună și lipsită de “valențe artistice” alege să vadă foarte puțin din această capodoperă... de la folosirea genială a simbolurilor (pentru critici un prim argument) la grandiozitate decorului împreună cu un scenariu și ritm perfect, de la cinematografia ce reunește expresionismul german cu impresionismul lui Renoir dând naștere unui stil proaspăt, de anticipație, reprodus mai târziu, de la accentul ce cade succesiv de la personaj la poveste și înapoi la personaj ca apoi să reunească ascensiunea și decăderea spiritului american, de la “esența cinematografică” cu care fiecare flashback îmbogățește viziunea, dând noi perspective spectatorului până la subiectul grandioas, spus cu zel și zgomot pentru a începe și a se termina apoi, cum altfel, cu… citeşte
5 1
lili22 pe 21 Aprilie 2014 06:28
mi-a placut filmul
Mi s-a parut foarte actual, in ciuda vechimi lui, O.W. are o interpretare magnifica.
0 0
iulian94 pe 04 August 2013 17:37
L-am vazut si nu prea mi-a placut. Fiecare cu parerile si cu gusturile lui., de la mine nota 7
0 2
Postmodern pe 26 Iunie 2013 00:44
Citizen Kane - ultimul cuvant | Postmodern
[...] Hearst, mogulul după care este construit personajul, de a opri succesul și distribuția filmului, Citizen Kane a fost foarte bine receptat de critici. Welles s-a întâlnit accidental cu Hearst [...] citeşte
0 2
cezarika21 pe 06 Iunie 2013 12:24
Banii nu pot cumpăra fericirea
Filmul este o capodoperă a cinematografiei mondiale, devenind în timp un film cult. Prea puţin vizionat în România şi prea puţin înţeles pentru că se referă la o epocă pe care puţini au mai apucat-o, el impresionează din p.v. tehnic prin luminile şi umbrele cu care conturează personalitatea lui Charles Foster Kane, un magnat care toată viaţa sa a manipulat oamenii şi a încercat să-i cumpere. Paradoxal, în momentul morţii gândul său se întoarce în copilărie, realizând că doar atunci a fost adevărat fericit, înainte de a fi el însuşi vândut de către mama sa unor bancheri fără scrupule care i-au administrat averea.

Educat într-un climat dur specific lumii afacerilor şi învăţat să-şi impună părerea chiar dacă era greşită, Kane simte totuşi lipsa dragostei şi încearcă să o cumpere cu orice preţ. Îşi cumpără soţii,… citeşte

16 5
Iulidesprefilme pe 05 Iunie 2013 19:46
Filmul vorbeşte despre un om public a cărui viaţă nu-i mai aparţine lui, ci ziarelor, publicului...chestiune valabilă în orice timp şi spaţiu...
0 2
cosmin_kedii pe 02 Martie 2013 12:59
modul în care este filmat este o lecție de cinema. Totul este perfect, perfect controlată, fără timpi morți cu planuri de scene impresionante de antologie Orson Welles a fost pur și simplu un geniu al cinematografiei
1 5
Pantaleon pe 27 Octombrie 2012 11:16
O capodopera doar pentru snobi
Acest film face parte din categoria pe care eu am intitulat-o "capodopere doar pentru snobi". Alaturi de alte filme precum "Un tramvai numit dorinta "etc. nu m-a impresionat deloc, desi sunt sigur ca la vremea respectiva a fost considerat poate cel mai bun film facut vreodata. Culmea, chiar si mai tarziu. Inca un film care-mi confirma parerea ca nu tot cea ce place altora trebuie sa-mi placa si mie si ca nu tot ce a fost catalogat de o mana de oameni stransi la o masa drept
"capodopera" trebuie sa ma dea si pe mine pe spate.

7 16
defav pe 05 Aprilie 2012 15:45
Trebuie sa-l mai vad odata, nu prea m-a convins prima oara ,prin 2009 , dealtfel nu l-am vizionat decit jumatate , asa ca nu mi-a sarit in ochi ceva special la film, si flashback-urile alea m-au omorit
2 5
ionutciobanu pe 24 Ianuarie 2012 17:48
un film deosebit ! o regie unica intr-o interpretare unica. trebuie vazut !
0 2
alex_il_fenomeno pe 22 Ianuarie 2012 20:14
un film uimitor pentru acele vremuri , prin numeroasele imagini care ne-au dus atat de usor in mijlocul povestii , prin numeroasele intorsaturi de situatie , ca si prin excentricitatea nemaipomenita a lui Charles Foster Kane , urmarind viata acestuia . de fapt , tot filmul este o incursiune adanca in viata acestei persoane , in incercarea de a afla un mister pe care chiar acesta l-a lansat pe patul de moarte . nu este un film fabulos , dar o poveste originala pentru acele vremuri si una clasica pentru vremurile prezente . merita vazut de fiecare dintre noi macar o data in viata .
1 4
frodo_b pe 19 Iulie 2011 11:19
Omul? Nu Cetățeanul? Da
Acest film este inclus în toate almanahurile ce revizuie cinematograful secolului XX sau mai bine zis toată istoria cinematografului, calificînd-ul ca fiind unul dintre cele mai geniale creații apărute pe ecran. Mai mult, acest film a apărut datorită tînărului regizor, actor, producător și scenarist Orson Welles, care la vîrsta sa fragedă din punct de vedere creațional de 24 de ani nu sa temut să inoveze cinematograful prin invenția sa. ”Citizen Kane” cu mult și-a întrecut timpul său. Tehnicile inovatoare, scenariul original în toate sensurile, jocul actorilor maestral, muzica sînt la cel mai înalt nivel...

”Citizen Kane” este un film-mit, un film ce descrie o epocă întreagă, un film care descrie un personaj mitic din punct de vedere compozițional. De ce mitic? În primul rînd pînă la acest film dar și după dînsul încercările de… citeşte

3 6
BaetuAndrei pe 24 ianuarie 2014 11:01
vezi ca avea 26 de ani... e nascut in 1915... :)
aayana pe 02 Iunie 2011 20:02
Bun dar nu extraordinar
Mă așteptam la mai mult, mai ales după ce am văzut că Cetățeanul e pe primele poziții cam prin toate topurile "best of cinema". Aici nu m-a impresionat acțiunea ci felul în care sunt oferite ideile principale. Ce face un om cu un munte de bani? Încearcă să-și cumpere fericirea în loc s-o trăiască. Până când se ține de cuvânt cel care vrea să ofere numai sinceritate și adevăr celor din jur? Până-n momentul în care realizează că nu poate cumpăra oamenii. Nici prin politică, nici prin bijuterii, nici prin ziare. Un film ce pendulează între simplitatea omului și extravaganța pe care bogăția o dă omului în schimbul naturii sale. Interesant e faptul că actorii implicați în peliculă nu erau celebri iar Orson Welles și-a oferit rolul principal. De fiecare dată când un regizor alege această opțiune, mă gândesc la faptul că e mai ușor să redai… citeşte
12 6
sabinalin pe 3 iunie 2011 17:10
Da,si eu ma asteptam la mai mult cand am vazut filmul...
morfil pe 28 martie 2012 18:04
"Ce face un om cu un munte de bani? Încearcă să-și cumpere fericirea în loc s-o trăiască." A intrat deja în topul citatelor mele favorite... N-am auzit niciun om să spună atât de bine și de concis un adevăr esențial! Important este să și credem în el! Altfel, pe hârtie dă bine și atât...
Sergiu.Lobont pe 11 Februarie 2011 22:22
Cel mai bun film al tuturor timpurilor?! Whoou!
Daca Erich von Stroheim, actor nominalizat la Oscar pentru rolul din "Sunset Blvd." a zis ca nu a inteles nimic... incep sa ma simt mai in siguranta pentru faptul ca nu sunt singurul. Daca pana atunci mai erau 50 de alti oameni ca el, eu pot sa spun ca pana azi sunt minim cateva mii de oameni care nu inteleg logica filmului. In timpul editiei Academy Award din 1941 filmul a fost huiduit pentru fiecare data din cele 8 cand a fost nominalizat pentru un premiu. Inseamna ca mai sunt oameni ca mine si pe la case mai mari. Trei dintre cei mai mari critici de filme din lume au zis:

More fun than any great movie I can think of. -- Pauline Kael

On seeing it for the first time, one got a conviction that if the cinema could do that, it could do anything. -- Penelope Houston

Welles' first and best, a film that broke all the rules and invented some new ones. .… citeşte

22 22
Itzic pe 8 decembrie 2022 03:38
Cu intarziere de 11 ani pot sa-ti raspund la "ce inseamna Rosebud?" Spoiler..... Daca te uitai atent la film, impruna cu Erich von Stroheim, vedeati ca Rosebud a fost sania din copliarie a lui Kane, sanie aruncata la final in foc impreuna cu alte "gunoaie". Practic Rosebud reprezenta fericirea si inocenta pierdute odata cu acumularea averii si care nu pot fi rascumparate oricati bani ai avea.
CristiN pe 03 Februarie 2011 01:46
Ce pot sa zic , mie mi-a placut filmul . Fiecare cu genurile lui . Gusturile nu se discuta .
1 16
marcugeorge pe 6 ianuarie 2012 23:27
:)))ce sa zici si tu,da copy paste in continuare.
bernd pe 05 Ianuarie 2011 15:37
Cel mai bun film american din toate timpurile, a fost unul controversta la aparitia sa in 1941
2 8
alex_s1407 pe 5 martie 2011 14:37
Întradevăr, până la această dată nu a fost detronat de pe prima poziţie a AFI. A împlinit 70 de ani de supremaţie. (Topul AFI este întocmit de 1500 de oameni de film şi cultură, neavând nimic comun cu celelalte topuri: televoting, spectatori, încasări etc)
cetateanu pe 25 Octombrie 2010 13:37
Prin modul in care filmul infatiseaza portretul unui milionar, prototip al fascismului american, filmul mosteneste traditia constiintei de clasa a anilor '30.Primirea filmului a fost foarte contradictorie, unii il socot filmul tuturor timpurilor si unii ca cineastul Erich von Stroheim afirma " N-am inteles nimic. Poate sunt un idiot, dar am mai gasit 50 de persoane ca mine "
Asta este esenta filmului, care vazut si in acest an , transmite fiecaruia ceva ca si opera lui Caragiale, este atat de actuala incat te intrebi " Eu cu cine votez"

1 2