cosmin_kedii pe 09 August 2013 08:47
Din nou, un film frumos de Julio Medem într-o lume de vis
0 0
psihologu pe 26 Ianuarie 2012 19:08
Reincarnare
Dupa Lucia y el Sexo, Julio Medem si-a luat o pauza lunga pana in 2007, cand a revenit cu o pelicula dificila - Caotica Ana. Habar n-am cum a ajuns pe hard-ul meu, dar aseara am facut ce-mi place mai mult si mai mult: i-am dat play. Douazeci de minute mai tarziu eram complet absorbit. Cel mai important lucru e ca filmul reuseste sa fie mereu surprinzator (si se intampla foarte rar sa scriu asta despre un titlu), iar ca spectator esti mereu intre visare si decriptarea unor sensuri. Povestea e destul de incurcata: o pictorita la 20 de ani care traia hippie intr-o pestera la Ibiza e descoperita de o frantuzoaica mecena care o aduce intr-o casa a ei de la Madrid, locul unde gazduieste si formeaza o gloata de artisti tineri de toate felurile. Tanara noastra cunoaste un tanar de origine africana care ii va declansa o cautare febrila in ea insasi. Rezultatele din sedintele de hipnoza o… citeşte
2 2
aayana pe 03 Aprilie 2011 15:46
Spiritul vieții
Ana se află la vârsta primei iubiri, trăiește cu zâmbetul pe buze și simte energia din palme. Pentru ea pictura este un mod de a se exterioriza. În momentul în care acceptă o ședință de hipnoză va descoperi că înăuntrul său există mai multe uși tainice, fiecare purtând în spate o existență diferită, străveche. Un film ce te ține vrăjit și perplex. Mi-a plăcut coloana sonoră, te duce pe culmile visării, te face să simți libertatea Anei. În rest, este un subiect sensibil, pe marginea căruia s-au făcut mereu speculații.
2 2
sabinalin pe 5 aprilie 2011 08:53
Hipnoza e o chestie complicata care trebuie facuta de cei care se pricep. Poate fi foarte buna dar poate fi si daunatoare...
adanic pe 24 Octombrie 2010 14:11
feminism
"Haotica Ana" a fost conceput ca un omagiu adus feminităţii.
Medem critică societatea tradițională, profund misogină, dezumanizată. Regizorul propune schimbarea: renunțarea la valorile învechite, maligne - schimbare de care depinde chiar viitorul nostru ca specie.
În mai 2001, într-un accident rutier, moare Ana Medem, sora regizorului. Personajul principal - "Haotica Ana" este inspirat din viața și opera artistei plastice Ana Medem a căror lucrări apar pe tot parcursul filmului.
Haotica Ana este un spirit liber care nu-și găsește locul în societatea infantilă, vulgară și lipsită de sens în a cărei putreziciune ne scăldăm voioși cu toții...

2 2
into_the_labyrinth pe 26 Iulie 2010 00:35
Deşi prezintă un story uşor comercial şi cam necredibil, filmul este foarte original şi foarte... spaniol, dacă-mi permiteţi. Abordează teme precum coexistenţa binelui şi a răului, atracţia contrariilor şi reîncarnarea într-o manieră inedită. În partea a doua, intriga devine ceva mai complicată. În orice caz, în pofida unor imperfecţiuni, merită cu prisosinţă văzut în locul superproducţiilor de acţiune care invadează piaţa. Finalul, however, îl găsesc cam forţat.
1 1
aayana pe 2 aprilie 2011 03:11
Finalul e cam aiurea, total rupt de restul filmului. Coloana sonoră mi-a plăcut mult.