Tristețea produsă de conștientizarea propriilor greșeli
Construit într-un mod nelinear și prin alternarea secvențelor color cu cele alb-negru, ”Bonjour tristesse” (ecranizare a romanului omonim publicat în 1954 de Françoise Sagan) încearcă să reconstituie din cioburi imaginea unei tragedii ce a afectat o familie franceză din lumea bună. Playboy-ul Raymond (David Niven) și fiica sa, adolescenta Cécile (Jean Seberg), duc o viață boemă și lipsită de griji, petrecându-și timpul liber în cluburi de noapte, cazinouri și pe Riviera Franceză. Sosirea în vizită a creatoarei de modă Anna Larsen (Deborah Kerr) tulbură liniștea familiei, producând fetei accese de gelozie ce conduc la un final trist.
Filmul lui Otto Preminger este calofil și prea fragmentat pentru a înfățișa întâmplările la adevărata lor dimensiune, dar sondează inspirat profunzimile sufletești ale personajelor. Combinația… citeşte