Foarte ciudat film din perspectiva civilizatiei europene si rasei albe ca si realizare efectiva, desi problematica psihologica si morala pe care o contine este una interesanta.
Sub o cu totul alta modalitate scenaristico-regizorala de realizare efectiva a lui si anume una mult mai apropiata de civilizatia si cutumele european-atlantice si in plus excluzand si niste ciudatenii majore precum ar fi de exemplu intrarea TOTUSI PRIN EFRACTIE in locuintele altora si in intimitatea familiala a acestora, desigur FARA ACORDUL LOR, chiar daca fara intentii vadit si direct condamnabile, absoluta lipsa a oricarei comunicari verbale intre cele doua personaje principale(!!!), cat si de exemplu foarte ciudatul mod ultra copilaresc de exersare a lovirii mingilor de golf in conditiile in care acestea sunt strans legate de baza unui copac,etc...,deci excluzand toate cele mentionate mai sus si in plus si cu un alt tip de realizare amintit la inceput, probabil ca acest film ca si continut de baza interesant psihologico-moral al relatiilor familial-sentimentale barbat-femeie,… citeşte
Extraordinar cum un film in care se spun atat de putine reuseste sa transmita atat de multe. Cei doi indragostiti efectiv nu-si adreseaza doua vorbe, insa iubirea lor este mai mult decat evidenta. O dragoste de vis, cum probabil nu putem vedea in realitate, i-as fi dat o nota si mai mare daca finalul era ceva mai putin bizar.
un film neasteptat de bun , mai ales pentru cine are rabdare sa-l urmareasca pana la capat ... Un film in care se zic multe chiar daca nu are dialoguri... Iar pentru cine zice ca nu e realist , nu are decat sa se uite la arnold cum trage cu cate un automat din fiecare mana....
Cat despre trabucerea titlului...... Menaj in trei ?!?!?!?! Da un accent de porno , iar pentru asta e cazul sa fie toti 3 de acord cu asta . Ori aici sunt sigur ca sotul legitim nu ar fi de acord cu asta :-)))))) Deci nici vorba de "Menaj in trei"
Tare, scena din casa boxerului cand stateau si se benoclau la tv, intr-adevar trilogia micky ward - arturo gatti e una de colectie :). In mod normal rabdare pentru filme din astea cam am, da aici prea multe faze trase de par ca sa pot duce filmul la capat. Genu’ asta de filme am mai vazut pe la asiatici, facute mult mai bine.
Unul din cele mai frumoase si mai profunde filme pe care le-am vazut vreodata. Este un film care trebuie revazut, pentru ca e foarte greu sa descifrezi mesajele din prima vizionare. Soundtrack-ul (Natacha Atlas - Gafsa) iti ramane intiparit in suflet.
Deci da .. de cand ma tot tin sa-l vad .. tin minte c-a fost la tv .. in jurul de Revelion .. pe tvr 2 sau cultural .. si nu l-am prins .. dar poza asta din film .. vazuta pe revista mi-a ramas in minte .. il voi gasi .. si-l voi viziona cu siguranta ..
EDIT: wow .. pur si simlplu sublim .. n-am cuvinte .. tre' sa-l vezi cu ochii tai ca sa-l intelegi .. felul in care cadrele sugereaza ca nu exista nevoie de dialog .. la fel ca niste poze .. extrem de expresiv .. faza cu mingea de golf .. felul sau de-a folosi un apartament .. primul ei cuvant din film .. ahh Doamne .. arta .. de mult n-am mai vazut un asemenea film .. Ma-nclin !
Unul dintre cele mai bune filme ale lui Kim Ki-Duk!!! Coloana sonora cum nu se poate mai potrivita pentru un film care te cucereste prin constructie, prin simplitate si prin emotie pura!
1
3
Mihali Nicoara
pe 06 Martie 2006 14:31
am dat patru stele desi tind spre 5. Nu vrau sa fac apologia acerstui film doar sa atrag atentia asupra lui .
E un film care merita cel putin revazut si daca va cade in mana nu-l ratati.
Hmmm...nu cred ca am vazut vreun film cu mai putine replici...si cu atat mai putin ca protagonistul sa nu aiba nici o replica...ce pot sa mai spun decat ca este ciudat, interesant si cam atat (daca era mai lung atunci era si plictisitor )
Cum să te regăseşti pe tine însuţi încercând să trăieşti viaţa altora. Acesta pare a fi subiectul filmului.
Dar e mult mai mult decât atât. E chiar şi o invitaţie la reflecţie.
Până la urmă, o lecţie de cinema prezentată magistral de Kim Ki-Duk.
Filmul asta e o experienta cu care nu te intalnesti in fiecare zi. Pacat ca nu e foarte cunoscut, in orice caz nu mai mult decat alte filme de dragoste.
Dintre toate filmele de gen pe care le-am vazut , Bin-Jip e de departe "CEL MAI.." din toate punctele de vedere. M-a impresionat grozav.
Nu e nevoie de replici ca sa intelegi personajele si actiunea, imaginea si cadrele spun absolut tot.
desi sunt doar cateva dialoguri , nu am fost nici macar o secunda plictisit , la fel ca in Spring , Summer ... sau celalalte filme ale lui Kim. recomand celor care urmaresc acest gen de filme.
o poveste de dragoste foarte frumoasa , nota 8.
"It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream"
3-Iron (Hangul: 빈집; RR: Bin-jip; lit. "Empty House") - Referitor la titlu, ii atribui traducerea de "Casa goala", sau mai literar, "Casa pustie" sau "Locuinta pustie", insemnand ca desi in aceea casa locuieste un cuplu, de fapt acei doi oameni nu mai au nimic in sufletul lor, devenind astfel 2 papusi fara viata, si vine acest nomad care ii insufla viata papusii cu inca ceva umanitate ramasa...
So addictive! Este total diferit de filmele occidentale! Exotismul acestei culturi m-a sedus total. Am devenit dependenta de filmele orientale mai demult, datorita serialelor coreene, dar acum o sa caut toate filmele acestui regizor.
Ii dau dreptate lui Steven Jay Schneider cand a inclus acest film in cele 1001 de filme de vazut intr-o viata. Chiar ca e un must!
Este al doilea film asiatic vazut in aceasta saptamana,filme foarte bune ("Spring, summer...), si am realizat din nou ca diferentele de cultura intre noi si ei din genul acesta de filme se simte. Se promoveaza filmele cu multa violenta, cu dialoguri ce ar trebui sa se transforme intr-un lung sir de beep-uri si unele ca acesta sunt o necunoscuta pentru publicul nostru. Este de urmarit pentru ca si-ar pierde farmecul daca ai incerca sa-l povestesti.
2
3
Ciprian B
pe 28 Mai 2006 23:25
Intr-adevar un film foarte bun care merita vazut.Ca si "Spring, summer..." un film metaforic, intim si inteligent facut.
Ce-o fi insemnand "Bin jip" in coreeana? Foarte probabil nu "Menage a trois", titlu care nu prea se potriveste cu ceea ce se vede pe ecran in ciuda faptului ca avem de-a face cu un triunghi amoros special, original. Mai degraba traducerea in engleza, adica "Empty house" rimeaza mai bine cu intregul, cu relatia dintre "doamna" si "vagabond". Doamna e la capatul rabdarii intr-o casnicie ratata, "vagabondul" e, in ciuda situarii in afara legi, un personaj fascinant care cauta fericirea intr-o lume dura care n-are timp sa-i acorde atentie... "Bin jip" e parca mai putin violent, mai poetic prin comparatie cu "Pieta" dar si aici Kim Ki Duk isi impune propriul stil de filmare, viziunea proprie asupra unei lumi care ar putea fi frumoasa daca n-ar fi, de prea multe ori, atat de urata...
Film de arta coreean , cu atmosfera gen Kieslowski sau Antonioni ,dialoguri foarte putine, interesant .El si ea nu rostesc nici macar un cuvint tot filmul , la un moment dat chiar e enervant, poate n-am avut eu o dispozitie prea buna .
Iubirea ,din realitate trece in vis , primul comentariu al aayanei e foarte bun, totusi nu-l luati mai mult decit este, adica e o idee transpusa cinematografic , o parabola si nu ceva ce poate fi real. Ca film de entertainment , ca poveste , normal ca e slab, deci nu e ceva "de consum" , va avizez ca sa nu pierdeti timpul daca nu aveti chef de filme "ciudate".
Nu am dat mai multe detalii decat ceilalti dinaintea mea , uita-te mai bine , in orice caz modul in care te dai in stamba te descalifica ca fiinta umana . Oricine poate gresi , dar nimeni nu merita sa fie jignit
Este un film foarte tare. Din curiozitate m-am uitat la acest film, iar acum vreau sa vad si celelalte filme ale acestui regizor. O ideee geniala. Iar expresivitatea actorilor reprezinta totul in acest film.
S-a spus totul despre film. Multumesc de comentarii. Foarte bune comentariile aayanei, a lui klute dar si al Harukai... (cat se poate de sugestiv).
M-au impresionat multe scene din film, le voi pastra in amintire cred toata viata...sunt multe,ar fi mult de scris. Aproape de final, ea rosteste singurele cuvinte : TE IUBESC. Cuvinte ce zboara in directia sotului ramas perplex, dar trecand dincolo de el se indreapta spre barbatul pe care doar ea il poate vedea.
Acolo unde iubirea nu răsare de la est şi-n locul ei se află rutina, reuşeşte să intre o rază de soare. De afară şi nu dinspre interior, aşa cum ar fi trebuit. Filmul lui Kim Ki-Duk propune o altfel de poveste de dragoste faţă de cele clasice.
Un tânăr intră în case străine (în timp ce proprietarii sunt plecaţi prin concedii) şi petrece timpul (o zi-două) ca şi cum ar locui acolo dintotdeauna. Iniţial am crezut acest lucru până-n momentul în care una din case nu era goală. Aşa o cunoaşte pe ea şi o scoate dintr-o căsnicie bogată în reproşuri şi violenţă.
Ce urmează după aceea este de fapt partea cea mai frumoasă a filmului, plină de fineţe şi totodată de simplitate. Poţi vedea cum iubirea uneori nu are nevoie de cuvinte pentru a se exprima. Gesturile actorilor, privirile pline de tandreţe şi căldură, mimica şi… citeşte
Bin-jip (Case pustii) este o afirmare lapidară, subtilă și intuitivă a profunzimilor ființei umane, concepute ca miniatură a Cosmosului și a elementelor care îl structurează, părerea mea fiind că, pentru înțelegerea autentică a peliculei, cel mai mult ne ajută simbolul extrem-oriental al yin-yang-ului - imagine a unității și a coexistenței armonioase a contrariilor. Un cerc cu o jumătate albă (yang, principiul masculin, focul) și una neagră (yin, principiul feminin, apa), jumătăți care se îmbină sinuos, sugerînd întrepătrunderea, și chiar mai mult, fiecare conținînd germenul celeilalte: albul, un punct negru, iar negrul, un sîmbure de alb. Povestea se țese din jocul fascinant al opuselor, vorbindu-ne, fără cuvinte, despre mînie și armonie, violență și împăcare, despre curaj și supunere, fermitate și lașitate.